eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
483 دنبال‌کننده
410 عکس
539 ویدیو
280 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٤١٢-محمّد بن يحيى عن محمّد بن الحسين عن عبد الرّحمن بن أبي هاشم عن الفضل الكاتب قال:كنت عند أبي عبد اللّه عليه السّلام فأتاه كتاب أبي مسلم فقال:ليس لكتابك جواب اخرج عنّا فجعلنا يسارّ بعضنا بعضا. فقال:أيّ‌ شيء تسارّون يا فضل إنّ‌ اللّه عزّ ذكره لا يعجل لعجلة العباد،و لإزالة جبل عن موضعه أيسر من زوال ملك لم ينقض أجله. ثمّ‌ قال:إنّ‌ فلان بن فلان حتّى بلغ السّابع من ولد فلان،قلت:فما العلامة فيما بيننا و بينك جعلت فداك‌؟ قال:لا تبرح الأرض يا فضل حتّى يخرج السّفيانيّ‌ فإذا خرج السّفيانيّ‌ فأجيبوا إلينا-يقولها ثلاثا-و هو من المحتوم. 📝فضل كاتب گويد:نزد امام صادق عليه السّلام بودم كه نامه ابو مسلم(كسى كه حكومت بنى اميه را برانداخت و حكومت بنى عباس را روى كار آورد)را براى حضرت آوردند، حضرت فرمود:نامه تو جوابى ندارد از نزد ما بيرون رو! فضل گويد:ما شروع كرديم باهم راز گفتن، حضرت فرمود:اى فضل!در ارتباط‍‌ با چه مطلبى باهم راز مى‌گوييد؟ ❇️همانا خداى عزّ ذكره به خاطر شتاب بندگان شتاب نمى‌نمايد(قيام حضرت قائم عليه السّلام را وقتى معين است) ‼️به راستى كندن كوهى از جايش آسان‌تر است از براندازى سلطنتى كه مدت آن پايان نپذيرفته! سپس فرمود:همانا فلان پسر فلان تا رسيد به هفتمين از بنى عباس، عرض كردم:فدايت شوم!نشانه دولت شما و قيام حضرت قائم عليه السّلام چيست‌؟ ✅فرمود: اى فضل!از جايت حركت مكن تا سفيانى خروج كند وقتى كه سفيانى خروج نمود به سوى ما بيا-اين را سه مرتبه فرمود-خروج او از علائم حتمى است. 📙الروضة من الکافی، صفحه 559 محمدبن یعقوب کلینی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜شيخ طوسى به سند معتبر روايت كرده است كه:سلمان فارسى رضى اللّه عنه گفت:به خدمت رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم رفتم در مرضى كه در آن مرض به عالم قدس رحلت نمود،در خدمت او نشستم و از احوال آن حضرت پرسيدم،چون برخاستم كه بيرون آيم فرمود:بنشين اى سلمان كه گواه شوى بر امرى كه آن بهترين امور است.چون نشستم ناگاه ديدم كه مردى چند از اهل بيت آن حضرت و مردى چند از اصحاب آن حضرت به خانه در آمدند و حضرت فاطمه عليها السّلام نيز داخل شد،چون ضعف آن حضرت را مشاهده كرد گريه در گلويش گره شد و آب ديده‌اش بر روى مباركش فرو ريخت. چون حضرت حال او را مشاهده نمود فرمود:اى دختر چرا گريه مى‌كنى،خدا ديدۀ تو را روشن گرداند و هرگز ديدۀ تو را نگرياند،حضرت فاطمه عليها السّلام فرمود:چون نگريم و حال آنكه تو را به اين حال مشاهده مى‌كنم‌؟ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود:اى فاطمه!توكّل كن بر خدا و صبر كن چنانچه صبر كردند پدران تو كه پيغمبر بودند و مادران تو كه زنهاى پيغمبران بودند،آيا مى‌خواهى كه بشارت دهم تو را اى فاطمه‌؟گفت:بلى اى پدر بزرگوار، ❇️فرمود:مگر نمى‌دانى كه حق تعالى از جميع خلق پدر تو را اختيار كرد و او را به مرتبۀ پيغمبرى رسانيد،بر كافّۀ خلق مبعوث گردانيد،پس بعد از او على را اختيار كرد،و امر كرد مرا كه تو را به او تزويج نمايم،و او را به امر پروردگار وزير و وصىّ‌ خود گردانيدم. 🌠اى فاطمه!حقّ‌ على بر مسلمانان از حقّ‌ همه كس عظيم‌تر است بر ايشان،و اسلام او از همه قديمتر است،و علم او از همه بيشتر،و حلم او از همه فراوان‌تر،و در ميزان قدر و منزلت قدر او از همه گرانتر است. پس فاطمه عليها السّلام شاد شد،رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود:آيا شاد كردم تو را اى فاطمه‌؟ گفت:بلى اى پدر،فرمود:مى‌خواهى زياده بگويم در فضيلت شوهر و پسر عمّت‌؟گفت: بلى اى پيغمبر خدا،فرمود:به درستى كه على اوّل كسى است كه ايمان آورد به خدا و رسول از اين امّت،و بعد از او پيش از همه كس خديجه مادر تو ايمان آورد،و اوّل كسى كه يارى من كرد بر پيغمبرى من على بود. اى فاطمه!به درستى كه على برادر من و برگزيدۀ من و پدر فرزندان من است، حق تعالى على را چند خصلتهاى نيكو عطا كرده است كه احدى را پيش از او نداده است و احدى را بعد از او نخواهد داد،پس صبر كن و بدان كه پدر تو در اين زودى به حق تعالى ملحق مى‌گردد. فاطمه گفت:اى پدر!مرا اوّل شاد گردانيدى و آخر غمگين نمودى،حضرت فرمود: اى دختر چنين است امور دنيا،شادى او به اندوه او آميخته است و صافى دنيا به كدورتش مخلوط‍‌ است،آيا مى‌خواهى زياده كنم براى تو؟گفت:بلى يا رسول اللّه، 💎فرمود: حق تعالى خلايق را آفريد و ايشان را دو قسمت نمود،و مرا و على را در قسمت نيكوتر قرار داد كه ايشان اصحاب اليمين‌اند،و آن هر دو قسمت را قبيله‌ها گردانيد،مرا و على را بهترين قبيله‌ها قرار داد چنانچه فرمود ✨ وَ جَعَلْناكُمْ‌ شُعُوباً وَ قَبائِلَ‌ لِتَعارَفُوا إِنَّ‌ أَكْرَمَكُمْ‌ عِنْدَ اللّهِ‌ أَتْقاكُمْ‌ پس آن قبيله‌ها را خانه آبادها گردانيد،من و على را در بهترين خانه آبادها قرار داد چنانچه فرمود: ✨إِنَّما يُرِيدُ اللّهُ‌ لِيُذْهِبَ‌ عَنْكُمُ‌ الرِّجْسَ‌ أَهْلَ‌ الْبَيْتِ‌ وَ يُطَهِّرَكُمْ‌ تَطْهِيراً . ♥️پس حق تعالى اختيار كرد مرا از اهل بيت من،و اختيار كرد على و حسن و حسين و تو را از ايشان،پس من بهترين فرزندان آدمم و على بهترين عرب است و تو بهترين زنان عالميانى و حسن و حسين بهترين جوانان اهل بهشتند، ✅و از ذريّۀ تو است مهدى عليه السّلام كه حق تعالى به بركت او زمين را پر مى‌كند از عدالت بعد از آنكه پر از جور و ستم شده باشد . 📚جلاء العیون، صفحه 116 علامه محمدباقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خبر شهادت امام حسین ع توسط رسول اکرم ص در عمورا : و عن أبي‏سعيد سهل بن زياد:... عن أبي‏جعفر عليه‏السلام قال: قال الحسين بن علي عليهماالسلام لأصحابه قبل أن يقتل: ان رسول الله صلي الله عليه و آله قال : يا بني! انک ستساق الي العراق، و هي أرض قد التقي بها النبيون، و أوصياء النبيين، و هي أرض تدعي «عمورا» و انک تستشهد بها و يستشهد معک جماعة من أصحابک لا يجدون ألم مس الحديد، و تلا: (قلنا يا نار کوني بردا و سلاما علي ابراهيم) تکون الحرب عليک و عليهم، [بردا و] سلاما. فأبشروا، فوالله لئن قتلونا، فانا نرد علي نبينا. در حديث معتبر ديگر فرمود که: حضرت امام حسين عليه‏السلام در قبل از شهادتش به اصحاب خود گفت که: حضرت رسول صلي الله عليه و آله و سلم با من مي‏گفت: «اي فرزند گرامي؛ زود باشد که تو را ببرند به سوي عراق، به سوي زميني که در آن جا ملاقات مي‏نمايند پيغمبران و اوصياي ايشان يکديگر را و آن زمين را عمورا مي‏نامند و تو در آن صحرا، شهيد خواهي شد و با گروهي از اصحاب خود که الم جراحت آهن نخواهيد يافت.» پس اين آيه را خواند: (يا نار کوني بردا و سلاما علي ابراهيم)؛ يعني: «پس آتش حرب بر تو و بر ايشان برد و سلام خواهد بود.» سوره انبیاء آیه 69 پس حضرت امام حسين عليه‏السلام فرمود: «بشارت باد شما را که به نزد پيغمبر خود مي‏رويم و نزد آن حضرت خواهيم ماند؛ آن چه خدا خواهد. 💚❤️رجعت امام حسین ع به همراه امیرالمومنین ع : ثم أمکث ما شاء الله، فأکون أول من تنشق عنه الأرض، فأخرج خرجة يوافق ذلک خرجة أميرالمؤمنين عليه‏السلام، و قيام قائمنا، و حياة رسول الله صلي الله عليه و آله. پس اول کسي که در رجعت برخواهد گشت و از قبر بيرون خواهد آمد، من خواهم بود و بيرون آمدن من موافق بيرون آمدن حضرت اميرالمؤمنين عليه‏السلام خواهد بود، در هنگامي که قائم آل محمد عليه‏السلام ظاهر شود و زنده شدن رسول خدا ص است . 💚❤️نزول ملائک در رجعت : ثم لينزلن علي وفد من السماء من عندالله، لم ينزلوا الي الأرض قط. و لينزلن الي جبرئيل و ميکائيل و اسرافيل، و جنود من الملائکة. و یقینا بر من نازل خواهد شد گروهي از ملائک از آسمان که پيش از اين نازل نشده باشند و فرود آيند جبرئيل و ميکائيل و اسرافيل و لشکرهاي ملائکه 💚❤️رجعت مصومین ع : و لينزلن محمد، و علي، و أنا، و أخي، و جميع من من الله عليه في حمولات من حمولات الرب، خيل بلق من نور، لم يرکبها مخلوق. و قطعا محمد و علي و برادرم (امام حسن مجتبی ع ) با جميع ائمه عليهم‏السلام که همه بر اسبان ابلق از نور سوار باشند و مخلوقي پيش از ايشان بر آن‏ها سوار نشده باشد ، فرود خواهند آمد. 💚❤️اهتزاز و حرکت پرچم رسول الله ص : ثم ليهزن محمد صلي الله عليه و آله لواءه، و ليدفعنه الي قائمنا مع سيفه. پس رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم پرچم توحید خود را حرکت دهد و پرچم و شمشیر خود را به دست قائم عج دهد. 💚❤️حکومت طولانی امام حسین ع و معصومین ع : ثم انا نمکث من بعد ذلک ما شاء الله، ثم ان الله يخرج من مسجد الکوفة عينا من دهن، و عينا من لبن، و عينا من ماء. و بدان حال مدتها در زمين بمانيم و حق تعالي از مسجد کوفه چشمه‏اي از روغن و چشمه‏اي از آب و چشمه‏اي از شير جاري گرداند. 💚❤️وقایع ظهور ، شمشیر رسول الله ص در دست حسین ع : ثم ان أميرالمؤمنين عليه‏السلام يدفع الي سيف رسول الله صلي الله عليه و آله، فيبعثني الي الشرق و الغرب ، و لا آتي علي عدو الا أهرقت دمه، و لا أدع صنما الا أحرقته حتي أقع الي الهند، فأفتحها. پس حضرت اميرالمؤمنين عليه‏السلام شمشير حضرت رسالت صلي الله عليه و آله و سلم را به من دهد و به سوي مشرق و مغرب زمين فرستد که هر دشمن خدا که باشد، خونش را بريزم و جميع بتها را بسوزانم تا آن که جميع بلاد هند را فتح کنم 💚❤️انبیاء در رکاب امیرالمومنین ع : و ان دانيال و یوشع (يونس) ، يخرجان الي أميرالمؤمنين عليه‏السلام، يقولان: صدق الله و رسوله. و يبعث معهما [الي البصرة] سبعين رجلا، فيقتلون مقاتلتهم و يبعث بعثا الي الروم، فيفتح الله لهم. و حضرت دانيال و يوشع زنده مي‏شوند و به نزد أميرالمؤمنين عليه‏السلام مي‏آيند و مي‏گويند: «راست گفتند خدا و رسول صلي الله عليه و آله و سلم.» پس حضرت با ايشان هفتاد نفر به سوي بصره مي‏فرستد که مخالفان بصره را به قتل رسانند و لشکري به جانب بلاد روم خواهد فرستاد که جميع آن بلاد را فتح نمايند. 💚❤️غلبه دین حق بر باطل : ثم لأقتلن کل دابة حرم الله لحمها حتي لا يکون علي وجه الأرض الا الطيب، و أعرض علي اليهود، و النصاري، و سائر الملل، و لأخيرنهم بين الاسلام و السيف، فمن أسلم مننت عليه، و من کره الاسلام أهرق الله دمه.
پس من خواهم کشت هر حيوان حرام گوشت را تا آن که بر روي زمين نماند مگر طيب و نيکو، و بر يهود و نصارا و ساير ملل اسلام را عرض خواهم کرد و ايشان را ميان اسلام و کشته شدن مخير خواهم گردانيد؛ هر که قبول اسلام کند بر او منت خواهم گذاشت و هر که قبول نکند، خونش را خواهم ريخت 💚❤️مقام شیعیان در رجعت : و لا يبقي رجل من شيعتنا الا أنزل [الله اليه] ملکا، يمسح عن وجهه التراب، و يعرفه أزواجه، و منازله في الجنة، و لا يبقي علي وجه الأرض أعمي، و لا مقعد، و لا مبتلي الا کشف الله عنه بلاءه بنا أهل البيت. و هر که از شيعيان ما در زمين باشد، خدا ملکي به سوي او خواهد فرستاد که خاک از روي او پاک کند و زنان و منزلت او را در بهشت به او بنمايد و بر روي زمين کوري و زمينگيري و مبتلايي نماند؛ مگر آن که به برکت ما اهل بيت شفا يابد 💚❤️برکات و رفاه در زمان ظهور : و لتنزلن البرکة من السماء الي الأرض، حتي أن الشجرة لتقصف بما يريد الله فيها من الثمر، و ليأکلن ثمرة الشتاء في الصيف، و ثمرة الصيف في الشتاء. و ذلک قول الله تعالي: (ولو أن أهل القري آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم برکات من السماء و الأرض ولکن کذبوا) . و برکتهاي خدا از آسمان به سوي زمين فرود آيد، به مرتبه‏اي که درختان آن قدر بار بردارند که شاخه‏هاي ايشان بشکند و ميوه‏ي زمستان را در تابستان بخورند و ميوه‏ي تابستان را در زمستان بخورند، چنان چه حق تعالي مي‏فرمايد: (و لو أن أهل القري آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم برکات من السماء و الأرض ولکن کذبوا فأخذناهم بما کانوا يکسبون)؛ يعني: «اگر اهل شهرها ايمان بياورند و پرهيزکاري نمايند، هر آينه خواهيم گشود بر ايشان برکتها از آسمان و زمين؛ و ليکن تکذيب کردند. پس گرفتيم ايشان را به آنچه کسب کرده بودند.» 💚❤️کرامت شیعه در زمان رجعت : ثم ان الله ليهب لشيعتنا کرامة لا يخفي عليهم شي‏ء في الأرض و ما کان فيها، حتي أن الرجل منهم يريد أن يعلم علم أهل بيته، فيخبرهم بعلم ما يعملون. پس حضرت فرمود: «خدا خواهد بخشيد به شيعيان ما کرامتي چند که مخفي نماند بر ايشان چيزي در زمين؛ حتي آن که اگر کسي خواهد خبر خانه‏ي خود را بداند، خداوند او را خبر دهد به احوال ايشان.» 📚الراوندي، الخرائج و الجرائح، 850 - 848/2 مساوي عنه: حسن بن سليمان، مختصر البصائر الدرجات، /37 - 36؛ الاسترآبادي، الرجعة، /70 - 67؛ المجلسي، البحار، 63 - 61/53، 82 - 80/45. / مجلسي، جلاء العيون، /699 - 698. کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٤٦٤-عنه،عن ابن أبي عمير و ابن بزيع،عن منصور بن يونس،عن إسماعيل بن جابر، عن أبي خالد الكابلي،عن أبي جعفر عليه السّلام قال: إذا دخل القائم الكوفة لم يبق مؤمن إلاّ و هو بها أو يجيء إليها و هو قول أمير المؤمنين عليه السّلام و يقول لأصحابه:سيروا بنا إلى هذه الطّاغية فيسير إليه. 📝ابى خالد كابلى از امام باقر عليه السّلام نقل مى‌كند كه فرمودند: ❣زمانى كه قائم عليه السّلام وارد كوفه شود هيچ مؤمنى باقى نمى‌ماند مگر اين‌كه در كوفه است يا اين‌كه به كوفه مى‌آيد. 🔰اين همان بيان امير المؤمنين عليه السّلام است كه مهدى عليه السّلام خطاب به اصحابش مى‌فرمايد: 🕊با ما سير كنيد و بياييد تا به سمت[جنگ]اين متجاوز سركش[سفيانى، دجال،يا هر دشمن سركشى كه در مقابل حضرت بايستد]برويم. 📚 کتاب الغیبة، صفحه 767 شیخ طوسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ مَالِكٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ أَحْمَدَ الْمَدِينِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ أَسْبَاطٍ‍‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سِنَانٍ‌ عَنْ‌ دَاوُدَ بْنِ‌ كَثِيرٍ الرَّقِّيِّ‌ قَالَ‌: قُلْتُ‌ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ قَدْ طَالَ‌ هَذَا الْأَمْرُ عَلَيْنَا حَتَّى ضَاقَتْ‌ قُلُوبُنَا وَ مِتْنَا كَمَداً فَقَالَ‌ إِنَّ‌ هَذَا الْأَمْرَ آيَسَ‌ مَا يَكُونُ‌ مِنْهُ‌ وَ أَشَدَّهُ‌ غَمّاً يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ‌ السَّمَاءِ بِاسْمِ‌ الْقَائِمِ‌ وَ اسْمِ‌ أَبِيهِ‌ فَقُلْتُ‌ لَهُ‌ جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ مَا اسْمُهُ‌ فَقَالَ‌ اسْمُهُ‌ اسْمُ‌ نَبِيٍّ‌ وَ اسْمُ‌ أَبِيهِ‌ اسْمُ‌ وَصِيٍّ‌ . 📝داود بن كثير رقّىّ‌ گويد:«به امام صادق عليه السّلام عرض كردم:فدايت شوم اين امر(يعنى حكومت حقّ‌ و الهى)چندان بر ما به درازا كشيد كه دلتنگ شديم و از اندوه جانمان به لب رسيد، 🌤فرمود:همانا اين امر در آخرين پايۀ نااميدى(مردم)و سخت‌ترين مرتبۀ دلتنگى و اندوه باشد كه ناگاه نداكننده‌اى از آسمان به نام قائم و پدرش آواز سر مى‌دهد، عرض كردم:فدايت شوم نام او چيست‌؟ آن حضرت فرمود:اسم او اسم پيامبر و نام پدرش نام وصی است». 📚غیبت نعمانی ، صفحه 258 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ مُحَمَّدُ بْنُ‌ عِصَامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَبُو سَعِيدٍ سَهْلُ‌ بْنُ‌ زِيَادٍ الْآدَمِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَظِيمِ‌ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ الْحَسَنِيُّ‌ عَنْ‌ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ الرِّضَا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ سَمِعَهُ‌ يَقُولُ‌: إِذَا مَاتَ‌ ابْنِي عَلِيٌّ‌ بَدَا سِرَاجٌ‌ بَعْدَهُ‌ ثُمَّ‌ خَفِيَ‌ فَوَيْلٌ‌ لِلْمُرْتَابِ‌ وَ طُوبَى لِلْغَرِيبِ‌ الْفَارِّ بِدِينِهِ‌ ثُمَّ‌ يَكُونُ‌ بَعْدَ ذَلِكَ‌ أَحْدَاثٌ‌ تَشِيبُ‌ فِيهَا النَّوَاصِي وَ يَسِيرُ الصُّمُّ‌ الصِّلاَبُ‌ . أي حيرة أعظم من هذه الحيرة التي أخرجت من هذا الأمر الخلق الكثير و الجم الغفير و لم يبق عليه ممن كان فيه إلا النزر اليسير و ذلك لشك الناس و ضعف يقينهم و قلة ثباتهم على صعوبة ما ابتلي به المخلصون الصابرون و الثابتون و الراسخون في علم آل محمد عليهم السّلام الراوون لأحاديثهم هذه العالمون بمرادهم فيها الدارون لما أشاروا إليه في معانيها الذين أنعم الله عليهم بالثبات و أكرمهم باليقين- وَ الْحَمْدُ لِلّهِ‌ رَبِّ‌ الْعالَمِينَ‌ 📝عبد العظيم بن عبد اللّه الحسنىّ‌ از امام جواد عليه السّلام روايت كرده كه او شنيده است آن حضرت مى‌فرمايد: 🌠«هنگامى كه فرزندم علىّ‌ وفات يابد چراغ ديگرى پس از او نمايان شده سپس پنهان مى‌گردد،پس واى بر كسى كه شكّ‌ كند،و خوشا به حال غريبى كه با دين خود بگريزد، سپس به دنبال آن وقايعى روى دهد كه در آن بر پيشانيها پيرى نقش بندد و كوههاى سخت و سنگين از جاى بجنبد». ✴️كدام حيرتى بزرگتر از اين حيرت است كه مردم بسيار و گروههاى فراوانى را از دايرۀ اعتقاد به اين امر خارج ساخته است و بجز تعداد اندك و ناچيزى از آنان كه بدان اعتقاد داشتند كسى پا برجا بر آن باقى نمانده، ⚠️و اين خود به خاطر ترديد مردم و سستى يقين ايشان و كمى پايدارى آنان در برابر مشكلات و سختيهائى است كه افراد پاكدل و بردبار و ثابت قدم و راسخ در علم آل محمّد عليهم السّلام بدان گرفتار شده‌اند، ✅همان كسانى كه اين روايات را از ائمّه عليهم السّلام روايت كرده‌اند و به مقصود آنان در روايات آشنا هستند و معانى آنچه مورد اشاره ايشان عليهم السّلام در روايات بوده است درك مى‌كنند،همانان كه خداوند نعمت پايداريشان بخشيده و با برخوردارى از يقين سرافرازشان فرموده است،« وَ الْحَمْدُ لِلّهِ‌ رَبِّ‌ الْعالَمِينَ‌ ». 📚 غیبت نعمانی ، صفحه 266 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝يحيى بن سالم از امام باقر عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود: 🌠«صاحب اين امر از نظر سنّ‌ كوچكترين فرد ما است و از حيث شخص گمنام‌ترين ما است. 🕊عرض كردم:اين كى خواهد بود؟فرمود:هر گاه خبر بيعت با آن نوجوان در آفاق پيچيد،و در آن هنگام هر صاحب قدرتى پرچمى برافرازد،پس منتظر فرج باشيد». ❣و در ميان جملۀ امامان راستين گذشته عليهم السّلام و نيز در بين ديگران كه براى ايشان به ناحقّ‌ ادّعاى امامت شده است،هيچ كس شناخته نمى‌شود كه در سنين كوچكى مقتدا شده باشد مگر اين امام-درود خدا بر او باد-كه خدا امامت و علم به او عطا فرموده [همچنان كه به عيسى بن مريم و يحيى بن زكريّا كتاب و پيامبرى و دانش و حكم در سنّ‌ كودكى عطا گرديد] و دليل بر آن فرمايش امام صادق عليه السّلام است كه مى‌فرمايد:«در او شباهتى است از چهار پيامبر»يكى از آن پيامبران عيسى بن مريم عليه السّلام است،زيرا حكم و نبوّت و علم در حالى كه كودك بود به او داده شد و به اين(شخص منظور ما قائم «عليه السّلام») نيز امامت همان گونه داده شده،و فرمايش امامان عليهم السّلام كه:«اين امر در كم‌سن‌ترين فرد ما و از نظر ياد شدن گمنام‌ترين ما است»خود دليل و شاهدى است بر اينكه شخص مورد نظر خود اوست،زيرا در ميان أئمّۀ طاهرين عليهم السّلام و نيز در بيان آنان كه به ناحقّ‌ بر ايشان ادّعاى امامت شده است كسى يافت نمى‌شود كه امر امامت در سنّ‌ آن حضرت به او داده شده باشد،زيرا همۀ آنان كه امامت بديشان رسيده،چه امامان بر حقّ‌ و چه آنان كه به ناحقّ‌ براى آنان ادّعاى امامت شده است از نظر سنّ‌ بزرگتر از آن حضرت بوده‌اند،پس شكر خداى را كه با كلمات خويش احقاق حقّ‌ مى‌كند و دنباله و نسل كافران را قطع مى‌فرمايد. 📗 غیبت نعمانی ، صفحه 264 @Aldolatahalzahraeyah
‍ ❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ ابْنُ‌ عُقْدَةَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ يُوسُفَ‌ بْنِ‌ يَعْقُوبَ‌ الْجُعْفِيُّ‌ أَبُو الْحَسَنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ مِهْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي حَمْزَةَ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ وَ وُهَيْبِ‌ بْنِ‌ حَفْصٍ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : 📝 أَنَّهُ‌ قَالَ‌ ذَاتَ‌ يَوْمٍ‌ أَ لاَ أُخْبِرُكُمْ‌ بِمَا لاَ يَقْبَلُ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ مِنَ‌ الْعِبَادِ عَمَلاً إِلاَّ بِهِ‌ فَقُلْتُ‌ بَلَى فَقَالَ‌ 💠 شَهَادَةُ‌ أَنْ‌ لاَ إِلَهَ‌ إِلاَّ اللَّهُ‌ 💠وَ أَنَّ‌ مُحَمَّداً عَبْدُهُ‌ وَ رَسُولُهُ‌ 💠وَ الْإِقْرَارُ بِمَا أَمَرَ اللَّهُ‌ 💠وَ الْوَلاَيَةُ‌ لَنَا 💠وَ الْبَرَاءَةُ‌ مِنْ‌ أَعْدَائِنَا يَعْنِي اَلْأَئِمَّةَ‌ خَاصَّةً‌ 💠وَ التَّسْلِيمَ‌ لَهُمْ‌ 💠وَ الْوَرَعُ‌ 💠وَ الاِجْتِهَادُ 💠وَ الطُّمَأْنِينَةُ‌ 💠وَ الاِنْتِظَارُ لِلْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ 🕊ثُمَّ‌ قَالَ‌ إِنَّ‌ لَنَا دَوْلَةً‌ يَجِيءُ اللَّهُ‌ بِهَا إِذَا شَاءَ ثُمَّ‌ قَالَ‌ مَنْ‌ سَرَّهُ‌ أَنْ‌ يَكُونَ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِ‌ الْقَائِمِ‌ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ‌ بِالْوَرَعِ‌ وَ مَحَاسِنِ‌ الْأَخْلاَقِ‌ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ فَإِنْ‌ مَاتَ‌ وَ قَامَ‌ الْقَائِمُ‌ بَعْدَهُ‌ كَانَ‌ لَهُ‌ مِنَ‌ الْأَجْرِ مِثْلُ‌ أَجْرِ مَنْ‌ أَدْرَكَهُ‌ فَجِدُّوا وَ انْتَظِرُوا هَنِيئاً لَكُمْ‌ أَيَّتُهَا الْعِصَابَةُ‌ الْمَرْحُومَةُ‌ . 📝ابو بصير از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه روزى آن حضرت فرمود:«آيا شما را از چيزى آگاه نكنم كه خداوند بدون آن هيچ عملى را از بندگان نمى‌پذيرد؟عرض كردم:بفرمائيد،فرمود: 🔅گواهى دادن بر اينكه هيچ معبودى جز خدا نيست 🔅و اينكه محمّد صلّى اللّه عليه و آله بنده[و فرستادۀ]او است، 🔅و اقرار به هر آنچه خداوند امر فرموده 🔅و ولايت براى ما 🔅و بيزارى از دشمنان ما-يعنى ما امامان بخصوص- 🔅و تسليم شدن به آنان 🔅و پرهيزگارى 🔅 و كوشش 🔅 و خويشتن‌دارى 🔅 و چشم به راه قائم عليه السّلام بودن، 🌺سپس فرمود: همانا ما را دولتى است كه هر گاه خداوند بخواهد آن را بر سر كار مى‌آورد، ❣سپس فرمود: هر كس كه بودن در شمار ياران قائم شادمانش سازد بايد به انتظار باشد و با حال انتظار به پرهيزگارى و خلق نيكو رفتار كند و اوست منتظر، 🕯پس اگر اجلش برسد و امام قائم عليه السّلام پس از درگذشت او قيام كند،بهرۀ او از پاداش كسى است كه آن حضرت را دريافته باشد، 🕊پس بكوشيد و منتظر باشيد،گوارا باد شما را اى جماعتى كه مشمول رحمت خدا هستيد». 📗 غیبت نعمانی ، صفحه 285/باب11/حدیث16 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜عن ابن فضّال،عن حمّاد،عن الحسين بن المختار،عن أبي نصر، عن عامر بن واثلة،عن أمير المؤمنين عليه السّلام قال: قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله:عشر قبل السّاعة لا بدّ منها:السّفيانيّ‌ و الدّجّال و الدّخان و الدّابّة و خروج القائم و طلوع الشّمس من مغربها و نزول عيسى عليه السّلام و خسف بالمشرق و خسف بجزيرة العرب و نار تخرج من قعر عدن تسوق النّاس إلى المحشر. 📝عامر بن واثله از امير المؤمنين عليه السّلام نقل كرده كه ايشان فرمودند: پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله فرمودند: ✅قبل از قيامت[و ظهور حضرت]حتما ده اتفاق مى‌افتد: 1.خروج سفيانى 2.خروج دجال 3.آمدن دخان[دود] 4.آمدن دابه[دابة الارض] 5.خروج قائم عليه السّلام 6. طلوع خورشيد از مغرب 7.نازل شدن عيسى عليه السّلام 8.فرو رفتن زمين در سمت مشرق 9. فرو رفتن زمين در جزيرة العرب[وادى بيدا] 10.آتشى از قعر زمين در منطقه عدن خارج مى‌شود كه مردم را به محشر مى‌كشاند. 📖 کتاب الغیبة، صفحه 748 شیخ طوسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٢٢-أحمد بن محمّد الكوفيّ‌ عن جعفر بن عبد اللّه المحمّديّ‌ عن أبي روح فرج بن قرّة عن جعفر بن عبد اللّه عن مسعدة بن صدقة عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: خطب أمير المؤمنين عليه السّلام بالمدينة فحمد اللّه و أثنى عليه و صلّى على النّبيّ‌ و آله ثمّ‌ قال: أمّا بعد فإنّ‌ اللّه تبارك و تعالى لم يقصم جبّاري دهر إلاّ من بعد تمهيل و رخاء و لم يجبر كسر عظم من الأمم إلاّ بعد أزل و بلاء. أيّها النّاس في دون ما استقبلتم من عطب و استدبرتم من خطب معتبر و ما كلّ‌ ذي قلب بلبيب و لا كلّ‌ ذي سمع بسميع و لا كلّ‌ ذي ناظر عين ببصير،عباد اللّه!أحسنوا فيما يعنيكم النّظر فيه،ثمّ‌ انظروا إلى عرصات من قد أقاده اللّه بعلمه،كانوا على سنّة من آل فرعون أهل جنّات و عيون و زروع و مقام كريم،ثمّ‌ انظروا بما ختم اللّه لهم بعد النّضرة و السّرور و الأمر و النّهي و لمن صبر منكم العاقبة في الجنان و اللّه مخلّدون و للّه عاقبة الأمور. فيا عجبا و ما لي لا أعجب من خطإ هذه الفرق على اختلاف حججها في دينها،لا يقتصّون أثر نبيّ‌ و لا يقتدون بعمل وصيّ‌ و لا يؤمنون بغيب و لا يعفون عن عيب،المعروف فيهم ما عرفوا و المنكر عندهم ما أنكروا و كلّ‌ امرئ منهم إمام نفسه،آخذ منها فيما يرى بعرى وثيقات و أسباب محكمات فلا يزالون بجور و لن يزدادوا إلاّ خطأ،لا ينالون تقرّبا و لن يزدادوا إلاّ بعدا من اللّه عزّ و جلّ‌،أنس بعضهم ببعض و تصديق بعضهم لبعض كلّ‌ ذلك وحشة ممّا ورّث النّبيّ‌ الأمّيّ‌ صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و نفورا ممّا أدّى إليهم من أخبار فاطر السّماوات و الأرض أهل حسرات و كهوف شبهات و أهل عشوات و ضلالة و ريبة،من و كله اللّه إلى نفسه و رأيه فهو مأمون عند من يجهله،غير المتّهم عند من لا يعرفه،فما أشبه هؤلاء بأنعام قد غاب عنها رعاؤها و وا أسفى من فعلات شيعتي من بعد قرب مودّتها اليوم كيف يستذلّ‌ بعدي بعضها بعضا،و كيف يقتل بعضها بعضا المتشتّتة غدا عن الأصل النّازلة بالفرع،المؤمّلة الفتح من غير جهته. كلّ‌ حزب منهم آخذ منه بغصن،أينما مال الغصن مال معه،مع أنّ‌ اللّه-و له الحمد-سيجمع هؤلاء لشرّ يوم لبني أميّة كما يجمع قزع الخريف يؤلّف اللّه بينهم،ثمّ‌ يجعلهم ركاما كركام السّحاب، ثمّ‌ يفتح لهم أبوابا يسيلون من مستثارهم كسيل الجنّتين سيل العرم حيث بعث عليه قارة فلم يثبت عليه أكمة و لم يردّ سننه رصّ‌ طود يذعذعهم اللّه في بطون أودية ثمّ‌ يسلكهم ينابيع في الأرض يأخذ بهم من قوم حقوق قوم و يمكّن بهم قوما في ديار قوم تشريدا لبني أميّة و لكيلا يغتصبوا ما غصبوا،يضعضع اللّه بهم ركنا و ينقض بهم طيّ‌ الجنادل من إرم و يملأ منهم بطنان الزّيتون. فو الّذي فلق الحبّة و برأ النّسمة ليكوننّ‌ ذلك و كأنّي أسمع صهيل خيلهم و طمطمة رجالهم و ايم اللّه ليذوبنّ‌ ما في أيديهم بعد العلوّ و التّمكين في البلاد كما تذوب الألية على النّار من مات منهم مات ضالاّ و إلى اللّه عزّ و جلّ‌ يفضي منهم من درج و يتوب اللّه عزّ و جلّ‌ على من تاب و لعلّ‌ اللّه يجمع شيعتي بعد التّشتّت لشرّ يوم لهؤلاء و ليس لأحد على اللّه عزّ ذكره الخيرة بل للّه الخيرة و الأمر جميعا. أيّها النّاس إنّ‌ المنتحلين للإمامة من غير أهلها كثير و لو لم تتخاذلوا عن مرّ الحقّ‌ و لم تهنوا عن توهين الباطل لم يتشجّع عليكم من ليس مثلكم و لم يقو من قوي عليكم و على هضم الطّاعة و إزوائها عن أهلها لكن تهتم كما تاهت بنو إسرائيل على عهد موسى بن عمران عليه السّلام و لعمري ليضاعفنّ‌ عليكم التّيه من بعدي أضعاف ما تاهت بنو إسرائيل و لعمري أن لو قد استكملتم من بعدي مدّة سلطان بني أميّة لقد اجتمعتم على السّلطان الدّاعي إلى الضّلالة و أحييتم الباطل و خلّفتم الحقّ‌ وراء ظهوركم و قطعتم الأدنى من أهل بدر و وصلتم الأبعد من أبناء الحرب لرسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و لعمري أن لو قد ذاب ما في أيديهم لدنا التّمحيص للجزاء و قرب الوعد و انقضت المدّة و بدا لكم النّجم ذو الذّنب من قبل المشرق و لاح لكم القمر المنير فإذا كان ذلك فراجعوا التّوبة و اعلموا أنّكم إن اتّبعتم طالع المشرق سلك بكم مناهج الرّسول صلّى اللّه عليه و اله و سلّم فتداويتم من العمى و الصّمم و البكم و كفيتم مئونة الطّلب و التّعسّف و نبذتم الثّقل الفادح عن الأعناق و لا يبعّد اللّه إلاّ من أبى و ظلم و اعتسف و أخذ ما ليس له وَ سَيَعْلَمُ‌ الَّذِينَ‌ ظَلَمُوا أَيَّ‌ مُنْقَلَبٍ‌ يَنْقَلِبُونَ‌. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝خطبه‌اى ديگر از امير المؤمنين عليه السّلام كه در آن اندرز مى‌دهد و از جور امت شكايت مى‌كند و از غيب خبر مى‌دهد : امام صادق عليه السّلام فرمود:امير المؤمنين عليه السّلام در مدينه خطبه خواند و در آغاز خدا را ستايش نمود و ستود و بر پيامبر و آلش درود فرستاد،سپس فرمود: 🔰به راستى كه خداى تبارك و تعالى هيچ‌يك از ستم‌پيشگان روزگار را خرد و نابود ننمود مگر بعد از آنكه به آنان مهلت داد و وسايل آسايش و ناز و نعمت را در اختيارشان قرار داد و استخوان‌هاى هيچ‌يك از امت‌ها را درهم نشكست مگر بعد از آنكه در سختى و گرفتارى قرار گرفتند. اى مردم!كمى از سختى‌ها و رنج‌هايى كه شما ديديد براى عبرت و اندرز بس است،ولى هر صاحب عقلى،عقل كامل و هر صاحب گوشى،شنونده نيست و هر صاحب چشمى ديدۀ بصيرت ندارد،بندگان خدا با دقت در امورى كه به شما مربوط‍‌ است و برايتان اهميت دارد بنگريد!سپس به ويرانه‌هاى ستمگران خونريز كه خدا از ايشان انتقام گرفته نظر كنيد كه روش فرعون و فرعونيان را دنبال مى‌كردند.در ناز و نعمت بودند،باغ‌ها و كشتزارها و نعمت‌هاى فراوانى داشتند،زرق‌وبرق و مال‌ومنال داشتند و امر و نهى مى‌كردند،ببينيد سرانجام آنان به كجا انجاميد،به خدا سوگند هركس از شما شكيبايى پيشه كند در بهشت جاودان خواهد بود و سرانجام كارها با خداست. ❗️در شگفتم-و چرا شگفت‌زده نباشم-از اشتباه اين گروه‌ها با اختلافات گوناگونى كه در برهان‌هاى خود دارند،نه گام به جاى گام پيامبرى مى‌گذارند و نه از عمل و كردار وصىّ‌ پيامبرى پيروى مى‌نمايند نه به غيب و نهانى ايمان دارند و نه از عيبى چشم مى‌پوشند(خودبين و خودخواهند)خوبى را همان مى‌دانند كه خود تشخيص داده‌اند و زشتى را همان مى‌دانند كه خود شناخته‌اند،هريك از آنان امام و رهنماى خويش است،به آنچه از روى هواوهوس دستاويز محكم و ابزار مستحكم مى‌دانند چنگ زده‌اند ازاين‌رو پيوسته در ستم و ستمكارى به سر مى‌برند، و اشتباهشان رو به فزونى است و به مقام قرب الهى دست نمى‌يابند بلكه از او دور مى‌شوند.انسى كه با همديگر دارند و تصديقى كه از يكديگر مى‌نمايند همه از جهت وحشتشان از چيزهايى است كه اين پيامبر امّى صلّى اللّه عليه و اله و سلّم به ارث گذاشته(دستورات و قوانين و امامان معصوم عليهم السّلام كه از آنها وحشت دارند)و از دستوراتى كه از جانب آفريننده آسمان‌ها و زمين به آنها رسانده متنفرند،اسير افسوس‌ها و معتكف در شبهات و تاريكى‌ها و دچار شك و ترديد و گمراهى مى‌باشند!كسى كه با اختيار و گزينش خودش خدا او را به خودش و هواوهوسش واگذارد نادانان او را در امان مى‌بينند و كسانى كه از او شناخت ندارند به او گمان بد نمى‌برند،اين مردم شباهت تام و تمامى به چارپايانى دارند كه چوپانشان كنارشان نيست.افسوس و دريغ از كارهاى شيعيانم كه امروز چه اندازه باهم مهربان هستند ولى بعد از من چگونه عده‌اى ديگرى را خوار مى‌نمايند و يكديگر را مى‌كشند و از يكديگر جدا مى‌شوند. ⚠️از ريشه(امام معصوم عليه السّلام)دست برمى‌دارند و به شاخه و برگ (امام‌زاده‌هايى كه قيام نمودند و شكست خوردند)رومى‌آورند،پيروزى را از غير راهى كه خدا معين نموده آرزو مى‌نمايند!
هر گروهى به شاخه‌اى چنگ مى‌زند،شاخه به هر طرف تمايل كرد او هم به همان جانب تمايل پيدا مى‌كند،و خدا-كه ستايش سزاوار اوست-به زودى آنان را براى دفع شرّ بنى اميه گرد هم مى‌آورد،همان‌گونه كه ابرهاى پراكنده پاييزى جمع مى‌گردند،خدا ميان ايشان الفت برقرار مى‌كند،و آنان را هماهنگ مى‌نمايد مانند ابرهاى متراكم و انباشته دست‌به‌دست هم مى‌دهند سپس درهايى به روى آنان باز مى‌شود مانند سيل ويرانگر از مركز خود بيرون مى‌آيند،همانند سيل«عرم»-سيلى سخت كه دو باغ پرنعمت اهالى سبا را خراب كرد و به جاى آن دو باغ،دو باغ ديگر به ايشان داده شد كه بار درختانشان تلخ و ترش و بدطعم و شور،گز و اندكى درخت سدر بود،كه يك موش بر سدّ مسلّط‍‌ شد و آن را خراب كرد كه ديگر باغ و بوستانى نبود و جلو قحطسالى و خشكسالى را نمى‌گرفت،آن سيلى كه همه‌چيز را در هم كوبيد و خرد كرد-خداوند آنها را همدست مى‌سازد و خدا آنان را در اطراف بلاد پراكنده مى‌سازد و آنان را بر همه‌جا مسلّط‍‌ مى‌سازد تا به وسيلۀ ايشان حقوق گروهى را از گروه ديگر بگيرد و آنها را در مملكتى كه ديگران در آن حكومت دارند سكنت مى‌دهد تا بنى اميه را تارومار نمايند و آنچه را غصب كرده‌اند از آنان بستانند،و پايه‌هاى حكومت را در هم بكوبند،و كاخ‌هاى سر به فلك كشيده آنان را به وسيلۀ اين گروه ويران نمايد و دمشق و شامات را(كه مركز حكومت بنى اميه بوده)تسخير و ويران نمايند.(ظاهرا امير المؤمنين عليه السّلام در فرمايش خود از آشوب و فتنۀ ابو مسلم خراسانى از غيب خبر داده كه حكومت بنى اميه را سرنگون كرد و خدا او را وسيله قرار داد ولى در عين حال كار ابو مسلم را تأييد نفرموده كه از تشبيه فتنۀ او به سيل عرم اين معنا به خوبى روشن مى‌گردد،ابو مسلم وسيله‌اى بيش نبود و وسيله و ابزار ارزشى ندارند). سوگند به آنكه دانه را شكافت و مخلوقات را آفريد اين‌چنين حادثه به وقوع مى‌پيوندد،گويا صداى شيهۀ اسبان آنان و سخنان با لكنت ايشان را مى‌شنوم ولى به خدا سوگند آنچه را اين گروه(ابو مسلم و بنى عباس)به دست آورند بعد از بالا گرفتن حكومتشان و مسلّط‍‌ شدن بر شهرها،سريع آب مى‌شود(نابود مى‌شود)همان‌گونه كه دنبه روى آتش آب مى‌شود(حكومت اينها نيز نابود مى‌گردد)و هركس از ايشان به همين وضع و عقيده بميرد گمراه مرده و به سوى خدا باز خواهند گشت(روز قيامت از ايشان بازجويى خواهد شد)و هركس توبه نمايد خدا توبه‌اش را مى‌پذيرد. 🌺شايد خدا شيعيان واقعى مرا بعد از پراكندگى ايشان جمع نمايد و هماهنگ سازد تا دفعّ‌ شرّ اين گروه نمايند،و كسى حق ندارد براى خدا تعيين تكليف نمايد بلكه همه كارها و اختيارات و تكاليف به دست خداست. ⚠️اى مردم!فراوانند كسانى كه خود را امام معرفى مى‌نمايند و اهليّت آن را ندارند و اگر شما از واقع حق و حقيقت دست برنمى‌داشتيد و از توهين باطل سستى نمى‌كرديد،كسانى كه مانند شما نيستند بر شما دلير نمى‌شدند و نمى‌توانستند بر شما حكومت كنند،و حكومت و فرمان‌روايى را از مستحقّين غصب نمى‌كردند،ولى شما سرگردان و گمراه شديد همان‌گونه كه بنى اسرائيل در روزگار موسى بن عمران عليه السّلام گمراه شدند،به جان خودم سوگند كه گمراهى و سرگردانى شما بعد از من چند برابر گمراهى و سرگردانى بنى اسرائيل خواهد بود. و به جان خودم سوگند اگر بعد از من مدّت حكومت بنى اميه را پشت سر گذاشتيد و آن را برانداختيد پس از آن گرد حكومت و پادشاهى كسى اجتماع خواهيد كرد كه به ضلالت و گمراهى دعوت مى‌كند(ابو العباس سفاح از بنى عباس)و باطل را زنده مى‌كنيد و حق را(امامت ائمه عليهم السّلام)پشت سر خواهيد انداخت و ريشۀ كسانى را كه در جنگ بدر رئيس جنگ‌جويان عليه پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم بودند(بنى اميه)مى‌بريد ولى با كسانى كه در آن جنگ به يارى رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم نشتافتند(بنى عباس)رابطه برقرار خواهيد كرد. 💫و به جانم سوگند اگر قدرت از دست آنان(بنى عباس)خارج گردد آزمايش براى پاداش و وعده دولت حقه نزديك مى‌شود و مدّت گرفتارى پايان مى‌پذيرد و ستاره دنباله‌دار از طرف مشرق (از علامات ظهور حضرت مهدى عليه السّلام است)هويدا خواهد شد،و ماه تابان براى شما خواهد درخشيد وقتى‌كه اين علامت را دريافتيد برگرديد و از گذشتۀ خود توبه نماييد و بدانيد كه اگر از آن‌كس كه از طرف مشرق پيدا شد متابعت نموديد شما را به راهى كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم معين فرموده هدايت خواهد نمود و كورى و كرى و لالى شما(گمراهى‌ها) درمان خواهد شد و در آن زمان راه‌هاى كج و سختى‌ها از شما برداشته خواهد شد و خدا كسى را از پيشگاه خود دور نمى‌سازد مگر آنكه با اختيار خود سرباز زند و بيراهه رود و آنچه حقّ‌ او نيست به دست گيرد،و كسانى كه ظلم روا مى‌دارند به زودى خواهند فهميد كه به كجا برمى‌گردند. 📚الروضة من الکافی، صفحه 175 محمدبن یعقوب کلینی @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜٢٨٥-و عنه عن أحمد بن محمّد عن ابن محبوب عن يعقوب السّرّاج قال: قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام:متى فرج شيعتكم‌؟قال:فقال:إذا اختلف ولد العبّاس و و هى سلطانهم و طمع فيهم من لم يكن يطمع فيهم و خلعت العرب أعنّتها و رفع كلّ‌ ذي صيصية صيصيته و ظهر الشّاميّ‌ و أقبل اليمانيّ‌ و تحرّك الحسنيّ‌ و خرج صاحب هذا الأمر من المدينة إلى مكّة بتراث رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم. فقلت:ما تراث رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم‌؟قال:سيف رسول اللّه و درعه و عمامته و برده و قضيبه و رايته و لامته و سرجه حتّى ينزل مكّة فيخرج السّيف من غمده و يلبس الدّرع و ينشر الرّاية و البردة و العمامة و يتناول القضيب بيده و يستأذن اللّه في ظهوره فيطّلع على ذلك بعض مواليه فيأتي الحسنيّ‌ فيخبره الخبر فيبتدر الحسنيّ‌ إلى الخروج،فيثب عليه أهل مكّة فيقتلونه و يبعثون برأسه إلى الشّاميّ‌ فيظهر عند ذلك صاحب هذا الأمر فيبايعه النّاس و يتّبعونه. و يبعث الشّاميّ‌ عند ذلك جيشا إلى المدينة فيهلكهم اللّه عزّ و جلّ‌ دونها و يهرب يومئذ من كان بالمدينة من ولد عليّ‌ عليه السّلام إلى مكّة فيلحقون بصاحب هذا الأمر. و يقبل صاحب هذا الأمر نحو العراق و يبعث جيشا إلى المدينة فيأمن أهلها و يرجعون إليها. 📜يعقوب سرّاج گويد:از امام صادق عليه السّلام پرسيدم:فرج و راحتى شيعيان شما چه وقت است‌؟ 💠فرمود:وقتى‌كه بنى عباس باهم اختلاف نمايند و پادشاهى آنان سست گردد و كسى در آن چشم طمع دوزد كه در ايشان طمع نداشته و زمام امور از دست عرب برود و هر نيرومندى نيرو و قدرت خود را در معرض نمايش گذارد و مرد شامى(سفيانى)ظاهر گردد و مرد يمانى بيايد و مرد حسنى به جنبش درآيد و صاحب اين امر(حضرت مهدى عليه السّلام)از مدينه بيرون آيد و با تراث رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم به مكه آيد. ❓گفتم:تراث رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم چيست‌؟ ✅فرمود:شمشير،زره،عمامه،برد،عصا، پرچم،جوشن و زين اسب‌سوارى رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم است وقتى‌كه در مكه آمد شمشير را از غلاف بيرون مى‌آورد و زره را مى‌پوشد و پرچم را برمى‌افرازد و برد را به تن مى‌كند و عمامه را بر سر مى‌گذارد و عصا را به دست مى‌گيرد و از خدا اذن خروج مى‌خواهد ✴️ يكى از موالى حضرت از اين كار اطّلاع پيدا مى‌كند نزد حسنى مى‌رود و به او خبر مى‌دهد حسنى پيش‌دستى مى‌كند و خروج مى‌كند. اهل مكه بر او يورش مى‌برند و او را مى‌كشند و سر او را براى شامى(سفيانى)مى‌فرستند در اين وقت صاحب اين امر(حضرت مهدى عليه السّلام)خروج مى‌كند و مردم با او بيعت مى‌نمايند و از او پيروى مى‌كنند. 💥و شامى لشكرى را به طرف مدينه مى‌فرستد پيش از رسيدن به مدينه خداى عزّ و جلّ‌ آنها را نابود مى‌سازد، 🌺در آن روزگار هركس از فرزندان على عليه السّلام در مدينه است فرار مى‌كند و به مكه مى‌آيد و به حضرت مهدى عليه السّلام ملحق مى‌گردد 🌻 و حضرت به سوى عراق حركت مى‌نمايد و لشكرى را به مدينه مى‌فرستد از جانب آن حضرت به اهل مدينه امان مى‌دهند و به سوى حضرت باز مى‌گردند. 📚الروضة من الکافی، صفحه 469 محمدبن یعقوب کلینی @Aldolatahalzahraeyah