eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
485 دنبال‌کننده
410 عکس
538 ویدیو
280 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
📝مفضل بن عمر از حضرت صادق جعفر بن محمد(عليهما السّلام)روايت كرده كه آن جناب از پدر بزرگوارش و او از پدران خود و آنها از حضرت أمير المؤمنين(عليه السّلام)روايت كرده‌اند كه فرمود رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)فرمود 💎كه چون كه من به آسمان سير داده شدم جناب رب الارباب جل جلاله وحى فرستاد و فرمود به من اى محمد چون كه نظر مرحمت بزمين انداختم برگزيدم ترا از اهل زمين پس ترا پيغمبر قرار دادم و مشتق كردم از براى تو از اسم خود اسمى را پس منم محمود و توئى محمد 🌾پس چون كه ثانيا نظر كردم برگزيدم از اهل زمين على را و وى را وصى تو و جانشين تو و شوهر دختر تو و پدر ذريه تو قرار دادم و مشتق گردانيدم از براى او اسمى را از اسماء خودم پس منم على اعلى و او است على 💫و فاطمه و حسن و حسين را از نور شما دو نفر قرار دادم پس از آن ولايت و محبت ايشان را بر ملائكه عرضه داشتم هر كس قبول ولايت نمود نزد من از مقربين درگاه شد ⚠️اى محمد اگر بنده ای مرا بندگى كند تا اينكه قطعه قطعه شود پس مثل انبان و مشك كهنه شود پس از آن نزد من انكار كند ولايت و محبت ايشان را او را در بهشت خود جاى ندهم و در سايۀ عرش خود مكان ندهم 💗 اى محمد آيا دوست ميدارى ايشان را ببينى گفتم بلى اى پروردگار من فرمود بلند كند سر خود را پس چون سر خود را بلند نمودم ديدم انوار على و فاطمه و حسن و حسين و على بن الحسين و محمد بن على و جعفر بن محمد و موسى بن جعفر و على بن موسى و محمد بن على و على بن محمد و حسن بن على و حجة بن الحسن كه در وسط‍‌ ايشان قائم بود مثل ستارۀ درخشنده،عرض كردم اى پروردگار من كيستند اينها؟ 🕯 فرمود اينها ائمه هستند و آن كسى كه در وسط‍‌ ايشان قائم است كسى است كه حلال ميكند حلال مرا و حرام ميكند حرام مرا و به او انتقام ميكشم از دشمنان خودم و او راحت دوستان من است ✅ و او كسى است كه شفا ميدهد قلوب شيعۀ ترا از ظلم ظالمان و جاحدان و كافران پس بيرون مى‌آورد دو بت بزرگ لات و عزى را در حالتى كه هر دو تر و تازه باشند پس ميسوزاند آنها را و فتنۀ كه مردم در آن وقت بجهت اين دو بت بر پا كنند سخت‌تر است از فتنه گوساله و سامرى. 📗عيون أخبار الرضا عليه السلام -جلد 1، صفحه 37 باب 6 /حدیث 27 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا اَلْحُسَيْنُ‌ بْنُ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ إِدْرِيسَ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِيسَى وَ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ هَاشِمٍ‌ جَمِيعاً عَنِ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ عَنْ‌ أَبِي الْجَارُودِ عَنْ‌ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ عَنْ‌ جَابِرِ بْنِ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ الْأَنْصَارِيِّ‌ قَالَ‌: 💫 دَخَلْتُ‌ عَلَى فَاطِمَةَ‌ عَلَيْهَا السَّلاَمُ‌وَ بَيْنَ‌ يَدَيْهَا لَوْحٌ‌ فِيهِ‌ أَسْمَاءُ الْأَوْصِيَاءِ فَعَدَدْتُ‌ اثْنَيْ‌ عَشَرَ آخِرُهُمُ‌ الْقَائِمُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ ثَلاَثَةٌ‌ مِنْهُمْ‌ 5,9,12 مُحَمَّدٌ وَ أَرْبَعَةٌ‌ مِنْهُمْ 1,4,8,10 عَلِيٌّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌. 📝از جابر بن عبد اللّه الانصارى روايت كرده كه گفت داخل شدم بر فاطمه(عليها السّلام)و پيش روى او لوحى بود كه در آن لوح اسماء اوصياء ثبت بود پس شمردم دوازده نفر بودند آخر ايشان قائم ايشان بود سه نفر از آنها محمد بود و چهار نفر از آنها على 📙عيون أخبار الرضا عليه السلام - جلد1، صفحه 47 باب6/حدیث 7 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜١٤٤-[ما]أخبرني جماعة،عن أبي جعفر محمّد بن سفيان البزوفري،عن أحمد بن إدريس، عن عليّ‌ بن محمّد بن قتيبة النيشابوري،عن الفضل بن شاذان،عن نصر بن مزاحم،عن ابن لهيعة،عن أبي قبيل،عن عبد اللّه بن عمرو بن العاص قال:قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله في حديث طويل: فعند ذلك خروج المهديّ‌ و هو من ولد هذا-و أشار بيده إلى عليّ‌ بن أبي طالب عليه السّلام-به يمحق اللّه الكذب،و يذهب الزّمان الكلب،و به يخرج ذلّ‌ الرّقّ‌ من أعناقكم. 🌺ثمّ‌ قال:أنا أوّل هذه الأمّة و المهديّ‌ أوسطها،و عيسى آخرها و بين ذلك شيخ أعوج. 📝عبد اللّه بن عمرو بن عاص گفته است:رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله در حديثى طولانى فرمودند: 💎در آن زمان مهدى عليه السّلام قيام مى‌كند،او مردى از اولاد ايشان است-و اشاره به على بن ابى طالب عليه السّلام فرمودند-به وسيله او خداوند،باطل و دروغ را مضمحل مى‌فرمايد و شدت و سختى روزگار را از بين مى‌برد و به واسطه او ذلت بردگى از گردن‌هاى شما برداشته مى‌شود. ❣سپس فرمودند:من اوّل اين امّت هستم،و مهدى عليه السّلام وسط‍‌ آن‌هاست و عيسى عليه السّلام آخرشان است، 🕯در اثناى اين حال[بين من،مهدى و عيسى]بلاها[از جمله هرج‌ومرج و حكّام بداخلاق]به مردم رو مى‌آورد. 📚کتاب الغیبة، صفحه 347 شیخ طوسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ 📜شيخ طوسى در كتاب غيبت از سفيان جريرى نقل كرده كه گفت از محمد بن عبد الرحمن بن ابى ليلى شنيدم ميگفت: 🌺بخدا قسم مهدى موعود از دودمان حسين (عليه السلام) است. 📝و نيز در آن كتاب از فضيل بن زبير نقل كرده كه گفت: از زيد بن على بن الحسين عليهما السلام شنيدم كه گفت: 💎اين منتظر، از دودمان حسين بن على و در ذريۀ حسين و در پشت حسين است، و اوست مظلومى كه خداوند ميفرمايد: ✨«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً» ⬅️ولىّ حسين مردى از دودمان اوست، كه بعدا خواهد آمد. 💓 چنان كه خدا ميفرمايد: ✨«وَ جَعَلَها كَلِمَةً باقِيَةً فِي عَقِبِهِ». پيروزى حسين بر كشندگانش در سلطه او بر تمامى مخلوق خداست، تا آنكه حجت و سلطنت الهى از آن او باشد، و كسى را بر وى حجت و سلطه‌اى نباشد. 📚مهدی موعود، صفحه 238 علامه محمد باقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜٢٨٥-و عنه عن أحمد بن محمّد عن ابن محبوب عن يعقوب السّرّاج قال: قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام:متى فرج شيعتكم‌؟قال:فقال:إذا اختلف ولد العبّاس و و هى سلطانهم و طمع فيهم من لم يكن يطمع فيهم و خلعت العرب أعنّتها و رفع كلّ‌ ذي صيصية صيصيته و ظهر الشّاميّ‌ و أقبل اليمانيّ‌ و تحرّك الحسنيّ‌ و خرج صاحب هذا الأمر من المدينة إلى مكّة بتراث رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم. فقلت:ما تراث رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم‌؟قال:سيف رسول اللّه و درعه و عمامته و برده و قضيبه و رايته و لامته و سرجه حتّى ينزل مكّة فيخرج السّيف من غمده و يلبس الدّرع و ينشر الرّاية و البردة و العمامة و يتناول القضيب بيده و يستأذن اللّه في ظهوره فيطّلع على ذلك بعض مواليه فيأتي الحسنيّ‌ فيخبره الخبر فيبتدر الحسنيّ‌ إلى الخروج،فيثب عليه أهل مكّة فيقتلونه و يبعثون برأسه إلى الشّاميّ‌ فيظهر عند ذلك صاحب هذا الأمر فيبايعه النّاس و يتّبعونه. و يبعث الشّاميّ‌ عند ذلك جيشا إلى المدينة فيهلكهم اللّه عزّ و جلّ‌ دونها و يهرب يومئذ من كان بالمدينة من ولد عليّ‌ عليه السّلام إلى مكّة فيلحقون بصاحب هذا الأمر. و يقبل صاحب هذا الأمر نحو العراق و يبعث جيشا إلى المدينة فيأمن أهلها و يرجعون إليها. 📜يعقوب سرّاج گويد:از امام صادق عليه السّلام پرسيدم:فرج و راحتى شيعيان شما چه وقت است‌؟ 💠فرمود:وقتى‌كه بنى عباس باهم اختلاف نمايند و پادشاهى آنان سست گردد و كسى در آن چشم طمع دوزد كه در ايشان طمع نداشته و زمام امور از دست عرب برود و هر نيرومندى نيرو و قدرت خود را در معرض نمايش گذارد و مرد شامى(سفيانى)ظاهر گردد و مرد يمانى بيايد و مرد حسنى به جنبش درآيد و صاحب اين امر(حضرت مهدى عليه السّلام)از مدينه بيرون آيد و با تراث رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم به مكه آيد. ❓گفتم:تراث رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم چيست‌؟ ✅فرمود:شمشير،زره،عمامه،برد،عصا، پرچم،جوشن و زين اسب‌سوارى رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم است وقتى‌كه در مكه آمد شمشير را از غلاف بيرون مى‌آورد و زره را مى‌پوشد و پرچم را برمى‌افرازد و برد را به تن مى‌كند و عمامه را بر سر مى‌گذارد و عصا را به دست مى‌گيرد و از خدا اذن خروج مى‌خواهد ✴️ يكى از موالى حضرت از اين كار اطّلاع پيدا مى‌كند نزد حسنى مى‌رود و به او خبر مى‌دهد حسنى پيش‌دستى مى‌كند و خروج مى‌كند. اهل مكه بر او يورش مى‌برند و او را مى‌كشند و سر او را براى شامى(سفيانى)مى‌فرستند در اين وقت صاحب اين امر(حضرت مهدى عليه السّلام)خروج مى‌كند و مردم با او بيعت مى‌نمايند و از او پيروى مى‌كنند. 💥و شامى لشكرى را به طرف مدينه مى‌فرستد پيش از رسيدن به مدينه خداى عزّ و جلّ‌ آنها را نابود مى‌سازد، 🌺در آن روزگار هركس از فرزندان على عليه السّلام در مدينه است فرار مى‌كند و به مكه مى‌آيد و به حضرت مهدى عليه السّلام ملحق مى‌گردد 🌻 و حضرت به سوى عراق حركت مى‌نمايد و لشكرى را به مدينه مى‌فرستد از جانب آن حضرت به اهل مدينه امان مى‌دهند و به سوى حضرت باز مى‌گردند. 📚الروضة من الکافی، صفحه 469 محمدبن یعقوب کلینی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜٢٢-أحمد بن محمّد الكوفيّ‌ عن جعفر بن عبد اللّه المحمّديّ‌ عن أبي روح فرج بن قرّة عن جعفر بن عبد اللّه عن مسعدة بن صدقة عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: خطب أمير المؤمنين عليه السّلام بالمدينة فحمد اللّه و أثنى عليه و صلّى على النّبيّ‌ و آله ثمّ‌ قال: أمّا بعد فإنّ‌ اللّه تبارك و تعالى لم يقصم جبّاري دهر إلاّ من بعد تمهيل و رخاء و لم يجبر كسر عظم من الأمم إلاّ بعد أزل و بلاء. أيّها النّاس في دون ما استقبلتم من عطب و استدبرتم من خطب معتبر و ما كلّ‌ ذي قلب بلبيب و لا كلّ‌ ذي سمع بسميع و لا كلّ‌ ذي ناظر عين ببصير،عباد اللّه!أحسنوا فيما يعنيكم النّظر فيه،ثمّ‌ انظروا إلى عرصات من قد أقاده اللّه بعلمه،كانوا على سنّة من آل فرعون أهل جنّات و عيون و زروع و مقام كريم،ثمّ‌ انظروا بما ختم اللّه لهم بعد النّضرة و السّرور و الأمر و النّهي و لمن صبر منكم العاقبة في الجنان و اللّه مخلّدون و للّه عاقبة الأمور. فيا عجبا و ما لي لا أعجب من خطإ هذه الفرق على اختلاف حججها في دينها،لا يقتصّون أثر نبيّ‌ و لا يقتدون بعمل وصيّ‌ و لا يؤمنون بغيب و لا يعفون عن عيب،المعروف فيهم ما عرفوا و المنكر عندهم ما أنكروا و كلّ‌ امرئ منهم إمام نفسه،آخذ منها فيما يرى بعرى وثيقات و أسباب محكمات فلا يزالون بجور و لن يزدادوا إلاّ خطأ،لا ينالون تقرّبا و لن يزدادوا إلاّ بعدا من اللّه عزّ و جلّ‌،أنس بعضهم ببعض و تصديق بعضهم لبعض كلّ‌ ذلك وحشة ممّا ورّث النّبيّ‌ الأمّيّ‌ صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و نفورا ممّا أدّى إليهم من أخبار فاطر السّماوات و الأرض أهل حسرات و كهوف شبهات و أهل عشوات و ضلالة و ريبة،من و كله اللّه إلى نفسه و رأيه فهو مأمون عند من يجهله،غير المتّهم عند من لا يعرفه،فما أشبه هؤلاء بأنعام قد غاب عنها رعاؤها و وا أسفى من فعلات شيعتي من بعد قرب مودّتها اليوم كيف يستذلّ‌ بعدي بعضها بعضا،و كيف يقتل بعضها بعضا المتشتّتة غدا عن الأصل النّازلة بالفرع،المؤمّلة الفتح من غير جهته. كلّ‌ حزب منهم آخذ منه بغصن،أينما مال الغصن مال معه،مع أنّ‌ اللّه-و له الحمد-سيجمع هؤلاء لشرّ يوم لبني أميّة كما يجمع قزع الخريف يؤلّف اللّه بينهم،ثمّ‌ يجعلهم ركاما كركام السّحاب، ثمّ‌ يفتح لهم أبوابا يسيلون من مستثارهم كسيل الجنّتين سيل العرم حيث بعث عليه قارة فلم يثبت عليه أكمة و لم يردّ سننه رصّ‌ طود يذعذعهم اللّه في بطون أودية ثمّ‌ يسلكهم ينابيع في الأرض يأخذ بهم من قوم حقوق قوم و يمكّن بهم قوما في ديار قوم تشريدا لبني أميّة و لكيلا يغتصبوا ما غصبوا،يضعضع اللّه بهم ركنا و ينقض بهم طيّ‌ الجنادل من إرم و يملأ منهم بطنان الزّيتون. فو الّذي فلق الحبّة و برأ النّسمة ليكوننّ‌ ذلك و كأنّي أسمع صهيل خيلهم و طمطمة رجالهم و ايم اللّه ليذوبنّ‌ ما في أيديهم بعد العلوّ و التّمكين في البلاد كما تذوب الألية على النّار من مات منهم مات ضالاّ و إلى اللّه عزّ و جلّ‌ يفضي منهم من درج و يتوب اللّه عزّ و جلّ‌ على من تاب و لعلّ‌ اللّه يجمع شيعتي بعد التّشتّت لشرّ يوم لهؤلاء و ليس لأحد على اللّه عزّ ذكره الخيرة بل للّه الخيرة و الأمر جميعا. أيّها النّاس إنّ‌ المنتحلين للإمامة من غير أهلها كثير و لو لم تتخاذلوا عن مرّ الحقّ‌ و لم تهنوا عن توهين الباطل لم يتشجّع عليكم من ليس مثلكم و لم يقو من قوي عليكم و على هضم الطّاعة و إزوائها عن أهلها لكن تهتم كما تاهت بنو إسرائيل على عهد موسى بن عمران عليه السّلام و لعمري ليضاعفنّ‌ عليكم التّيه من بعدي أضعاف ما تاهت بنو إسرائيل و لعمري أن لو قد استكملتم من بعدي مدّة سلطان بني أميّة لقد اجتمعتم على السّلطان الدّاعي إلى الضّلالة و أحييتم الباطل و خلّفتم الحقّ‌ وراء ظهوركم و قطعتم الأدنى من أهل بدر و وصلتم الأبعد من أبناء الحرب لرسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و لعمري أن لو قد ذاب ما في أيديهم لدنا التّمحيص للجزاء و قرب الوعد و انقضت المدّة و بدا لكم النّجم ذو الذّنب من قبل المشرق و لاح لكم القمر المنير فإذا كان ذلك فراجعوا التّوبة و اعلموا أنّكم إن اتّبعتم طالع المشرق سلك بكم مناهج الرّسول صلّى اللّه عليه و اله و سلّم فتداويتم من العمى و الصّمم و البكم و كفيتم مئونة الطّلب و التّعسّف و نبذتم الثّقل الفادح عن الأعناق و لا يبعّد اللّه إلاّ من أبى و ظلم و اعتسف و أخذ ما ليس له وَ سَيَعْلَمُ‌ الَّذِينَ‌ ظَلَمُوا أَيَّ‌ مُنْقَلَبٍ‌ يَنْقَلِبُونَ‌. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
📝خطبه‌اى ديگر از امير المؤمنين عليه السّلام كه در آن اندرز مى‌دهد و از جور امت شكايت مى‌كند و از غيب خبر مى‌دهد : امام صادق عليه السّلام فرمود:امير المؤمنين عليه السّلام در مدينه خطبه خواند و در آغاز خدا را ستايش نمود و ستود و بر پيامبر و آلش درود فرستاد،سپس فرمود: 🔰به راستى كه خداى تبارك و تعالى هيچ‌يك از ستم‌پيشگان روزگار را خرد و نابود ننمود مگر بعد از آنكه به آنان مهلت داد و وسايل آسايش و ناز و نعمت را در اختيارشان قرار داد و استخوان‌هاى هيچ‌يك از امت‌ها را درهم نشكست مگر بعد از آنكه در سختى و گرفتارى قرار گرفتند. اى مردم!كمى از سختى‌ها و رنج‌هايى كه شما ديديد براى عبرت و اندرز بس است،ولى هر صاحب عقلى،عقل كامل و هر صاحب گوشى،شنونده نيست و هر صاحب چشمى ديدۀ بصيرت ندارد،بندگان خدا با دقت در امورى كه به شما مربوط‍‌ است و برايتان اهميت دارد بنگريد!سپس به ويرانه‌هاى ستمگران خونريز كه خدا از ايشان انتقام گرفته نظر كنيد كه روش فرعون و فرعونيان را دنبال مى‌كردند.در ناز و نعمت بودند،باغ‌ها و كشتزارها و نعمت‌هاى فراوانى داشتند،زرق‌وبرق و مال‌ومنال داشتند و امر و نهى مى‌كردند،ببينيد سرانجام آنان به كجا انجاميد،به خدا سوگند هركس از شما شكيبايى پيشه كند در بهشت جاودان خواهد بود و سرانجام كارها با خداست. ❗️در شگفتم-و چرا شگفت‌زده نباشم-از اشتباه اين گروه‌ها با اختلافات گوناگونى كه در برهان‌هاى خود دارند،نه گام به جاى گام پيامبرى مى‌گذارند و نه از عمل و كردار وصىّ‌ پيامبرى پيروى مى‌نمايند نه به غيب و نهانى ايمان دارند و نه از عيبى چشم مى‌پوشند(خودبين و خودخواهند)خوبى را همان مى‌دانند كه خود تشخيص داده‌اند و زشتى را همان مى‌دانند كه خود شناخته‌اند،هريك از آنان امام و رهنماى خويش است،به آنچه از روى هواوهوس دستاويز محكم و ابزار مستحكم مى‌دانند چنگ زده‌اند ازاين‌رو پيوسته در ستم و ستمكارى به سر مى‌برند، و اشتباهشان رو به فزونى است و به مقام قرب الهى دست نمى‌يابند بلكه از او دور مى‌شوند.انسى كه با همديگر دارند و تصديقى كه از يكديگر مى‌نمايند همه از جهت وحشتشان از چيزهايى است كه اين پيامبر امّى صلّى اللّه عليه و اله و سلّم به ارث گذاشته(دستورات و قوانين و امامان معصوم عليهم السّلام كه از آنها وحشت دارند)و از دستوراتى كه از جانب آفريننده آسمان‌ها و زمين به آنها رسانده متنفرند،اسير افسوس‌ها و معتكف در شبهات و تاريكى‌ها و دچار شك و ترديد و گمراهى مى‌باشند!كسى كه با اختيار و گزينش خودش خدا او را به خودش و هواوهوسش واگذارد نادانان او را در امان مى‌بينند و كسانى كه از او شناخت ندارند به او گمان بد نمى‌برند،اين مردم شباهت تام و تمامى به چارپايانى دارند كه چوپانشان كنارشان نيست.افسوس و دريغ از كارهاى شيعيانم كه امروز چه اندازه باهم مهربان هستند ولى بعد از من چگونه عده‌اى ديگرى را خوار مى‌نمايند و يكديگر را مى‌كشند و از يكديگر جدا مى‌شوند. ⚠️از ريشه(امام معصوم عليه السّلام)دست برمى‌دارند و به شاخه و برگ (امام‌زاده‌هايى كه قيام نمودند و شكست خوردند)رومى‌آورند،پيروزى را از غير راهى كه خدا معين نموده آرزو مى‌نمايند! ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
هر گروهى به شاخه‌اى چنگ مى‌زند،شاخه به هر طرف تمايل كرد او هم به همان جانب تمايل پيدا مى‌كند،و خدا-كه ستايش سزاوار اوست-به زودى آنان را براى دفع شرّ بنى اميه گرد هم مى‌آورد،همان‌گونه كه ابرهاى پراكنده پاييزى جمع مى‌گردند،خدا ميان ايشان الفت برقرار مى‌كند،و آنان را هماهنگ مى‌نمايد مانند ابرهاى متراكم و انباشته دست‌به‌دست هم مى‌دهند سپس درهايى به روى آنان باز مى‌شود مانند سيل ويرانگر از مركز خود بيرون مى‌آيند،همانند سيل«عرم»-سيلى سخت كه دو باغ پرنعمت اهالى سبا را خراب كرد و به جاى آن دو باغ،دو باغ ديگر به ايشان داده شد كه بار درختانشان تلخ و ترش و بدطعم و شور،گز و اندكى درخت سدر بود،كه يك موش بر سدّ مسلّط‍‌ شد و آن را خراب كرد كه ديگر باغ و بوستانى نبود و جلو قحطسالى و خشكسالى را نمى‌گرفت،آن سيلى كه همه‌چيز را در هم كوبيد و خرد كرد-خداوند آنها را همدست مى‌سازد و خدا آنان را در اطراف بلاد پراكنده مى‌سازد و آنان را بر همه‌جا مسلّط‍‌ مى‌سازد تا به وسيلۀ ايشان حقوق گروهى را از گروه ديگر بگيرد و آنها را در مملكتى كه ديگران در آن حكومت دارند سكنت مى‌دهد تا بنى اميه را تارومار نمايند و آنچه را غصب كرده‌اند از آنان بستانند،و پايه‌هاى حكومت را در هم بكوبند،و كاخ‌هاى سر به فلك كشيده آنان را به وسيلۀ اين گروه ويران نمايد و دمشق و شامات را(كه مركز حكومت بنى اميه بوده)تسخير و ويران نمايند.(ظاهرا امير المؤمنين عليه السّلام در فرمايش خود از آشوب و فتنۀ ابو مسلم خراسانى از غيب خبر داده كه حكومت بنى اميه را سرنگون كرد و خدا او را وسيله قرار داد ولى در عين حال كار ابو مسلم را تأييد نفرموده كه از تشبيه فتنۀ او به سيل عرم اين معنا به خوبى روشن مى‌گردد،ابو مسلم وسيله‌اى بيش نبود و وسيله و ابزار ارزشى ندارند). سوگند به آنكه دانه را شكافت و مخلوقات را آفريد اين‌چنين حادثه به وقوع مى‌پيوندد،گويا صداى شيهۀ اسبان آنان و سخنان با لكنت ايشان را مى‌شنوم ولى به خدا سوگند آنچه را اين گروه(ابو مسلم و بنى عباس)به دست آورند بعد از بالا گرفتن حكومتشان و مسلّط‍‌ شدن بر شهرها،سريع آب مى‌شود(نابود مى‌شود)همان‌گونه كه دنبه روى آتش آب مى‌شود(حكومت اينها نيز نابود مى‌گردد)و هركس از ايشان به همين وضع و عقيده بميرد گمراه مرده و به سوى خدا باز خواهند گشت(روز قيامت از ايشان بازجويى خواهد شد)و هركس توبه نمايد خدا توبه‌اش را مى‌پذيرد. 🌺شايد خدا شيعيان واقعى مرا بعد از پراكندگى ايشان جمع نمايد و هماهنگ سازد تا دفعّ‌ شرّ اين گروه نمايند،و كسى حق ندارد براى خدا تعيين تكليف نمايد بلكه همه كارها و اختيارات و تكاليف به دست خداست. ⚠️اى مردم!فراوانند كسانى كه خود را امام معرفى مى‌نمايند و اهليّت آن را ندارند و اگر شما از واقع حق و حقيقت دست برنمى‌داشتيد و از توهين باطل سستى نمى‌كرديد،كسانى كه مانند شما نيستند بر شما دلير نمى‌شدند و نمى‌توانستند بر شما حكومت كنند،و حكومت و فرمان‌روايى را از مستحقّين غصب نمى‌كردند،ولى شما سرگردان و گمراه شديد همان‌گونه كه بنى اسرائيل در روزگار موسى بن عمران عليه السّلام گمراه شدند،به جان خودم سوگند كه گمراهى و سرگردانى شما بعد از من چند برابر گمراهى و سرگردانى بنى اسرائيل خواهد بود. و به جان خودم سوگند اگر بعد از من مدّت حكومت بنى اميه را پشت سر گذاشتيد و آن را برانداختيد پس از آن گرد حكومت و پادشاهى كسى اجتماع خواهيد كرد كه به ضلالت و گمراهى دعوت مى‌كند(ابو العباس سفاح از بنى عباس)و باطل را زنده مى‌كنيد و حق را(امامت ائمه عليهم السّلام)پشت سر خواهيد انداخت و ريشۀ كسانى را كه در جنگ بدر رئيس جنگ‌جويان عليه پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم بودند(بنى اميه)مى‌بريد ولى با كسانى كه در آن جنگ به يارى رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم نشتافتند(بنى عباس)رابطه برقرار خواهيد كرد. 💫و به جانم سوگند اگر قدرت از دست آنان(بنى عباس)خارج گردد آزمايش براى پاداش و وعده دولت حقه نزديك مى‌شود و مدّت گرفتارى پايان مى‌پذيرد و ستاره دنباله‌دار از طرف مشرق (از علامات ظهور حضرت مهدى عليه السّلام است)هويدا خواهد شد،و ماه تابان براى شما خواهد درخشيد وقتى‌كه اين علامت را دريافتيد برگرديد و از گذشتۀ خود توبه نماييد و بدانيد كه اگر از آن‌كس كه از طرف مشرق پيدا شد متابعت نموديد شما را به راهى كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم معين فرموده هدايت خواهد نمود و كورى و كرى و لالى شما(گمراهى‌ها) درمان خواهد شد و در آن زمان راه‌هاى كج و سختى‌ها از شما برداشته خواهد شد و خدا كسى را از پيشگاه خود دور نمى‌سازد مگر آنكه با اختيار خود سرباز زند و بيراهه رود و آنچه حقّ‌ او نيست به دست گيرد،و كسانى كه ظلم روا مى‌دارند به زودى خواهند فهميد كه به كجا برمى‌گردند. 📚الروضة من الکافی، صفحه 175 محمدبن یعقوب کلینی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى صف] [آيه‌ى ١٣] وَ أُخْرى‌ تُحِبُّونَها نَصْرٌ مِنَ‌ اللّهِ‌ وَ فَتْحٌ‌ قَرِيبٌ‌... (و(تجارت)ديگرى كه آن را دوست داريد:نصرت و يارى از سوى خداوند و فتحى نزديك است.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜عليّ‌ بن إبراهيم،في تفسيره المنسوب إلى الصّادق عليه السّلام:في قوله تعالى: وَ أُخْرى‌ تُحِبُّونَها نَصْرٌ مِنَ‌ اللّهِ‌ وَ فَتْحٌ‌ قَرِيبٌ‌ قال: «يعني في الدّنيا بفتح القائم عليه السّلام.» 🕯علىّ‌ بن ابراهيم:در تفسير خود-كه منسوب به امام صادق عليه السّلام است-درباره‌ى فرمودۀ خداى-تعالى-:(و(تجارت)ديگرى كه آن را دوست داريد:نصرت و يارى از سوى خداوند و فتحى نزديك است)آورده است كه آن حضرت فرمود: ♥️«يعنى در دنيا با فتح و پيروزى حضرت قائم عليه السّلام.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 543 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ [سوره‌ى معارج] [آيه‌ى ٥-٢] سَأَلَ‌ سائِلٌ‌ بِعَذابٍ‌ واقِعٍ‌* لِلْكافِرينَ‌ لَيْسَ‌ لَهُ‌ دافِعٌ‌* مِنَ‌ اللّهِ‌ ذِي الْمَعارِجِ‌ (پرسنده‌اى از كيفرى شدنى جويا شد*(او بداند كه)آن (كيفر)از كافران دفع نشود*كه از سوى خداوند مالك آسمان‌هاست.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٢٦٥]عليّ‌ بن إبراهيم،قال:سئل أبو جعفر عليه السّلام عن معنى هذا،فقال: «نار تخرج من المغرب و ملك يسوقها من خلفها حتّى تأتي دار[بني] سعد بن همّام عند مسجدهم فلا تدع دارا لبني أميّة إلاّ أحرقتها و أهلها و لا تدع دارا فيها وتر لآل محمّد إلاّ أحرقتها و ذلك المهديّ‌ عليه السّلام.» علىّ‌ بن ابراهيم گويد:از حضرت ابو جعفر باقر عليه السّلام درباره‌ى معنى اين آيه سؤال شد.آن حضرت فرمودند: 🔥«آتشى است كه از سوى مغرب برمى‌آيد و پادشاهى از پشت سر آن را پيش مى‌راند تا اينكه به خانه‌ى بنى سعد بن همّام نزد مسجدشان برسد.پس خانه‌اى براى بنى اميّه باقى نمى‌گذارد،مگر اينكه آن را و اهل آن را مى‌سوزاند و خانه‌اى كه در آن خونى از آل محمّد عليهم السّلام(ستمگرى نسبت به آل محمّد عليهم السّلام)باشد،رها نمى‌سازد،مگر اينكه آن را مى‌سوزاند و او مهدى عليه السّلام است.» 📜[٢٦٦]محمّد بن إبراهيم النّعماني:عن محمّد بن همّام،قال:حدّثنا جعفر بن محمّد بن مالك،قال:حدّثني محمّد بن الحسين بن أبي الخطّاب،عن الحسن بن عليّ‌، عن صالح بن سهل،عن أبي عبد اللّه[جعفر بن محمّد عليهما السّلام]في قول اللّه عزّ و جلّ‌ : سَأَلَ‌ سائِلٌ‌ بِعَذابٍ‌ واقِعٍ‌ قال: «تأويلها فيما يجيء عذاب يرتفع في الثّويّة،يعني نارا تنتهي إلى [الكناسة]كناسة بني أسد حتّى تمرّ بثقيف لا تدع وترا لآل محمّد عليهم السّلام إلاّ أحرقته و ذلك قبل خروج القائم[عليه السّلام].» محمّد بن ابراهيم نعمانى از محمّد بن همّام روايت كرده است:حديثمان داد جعفر بن محمّد بن مالك،گفت:حديثمان داد محمّد بن حسين بن ابى الخطّاب،از حسن بن على،از صالح بن سهل،از حضرت امام ابو عبد اللّه[جعفر بن محمّد عليهما السّلام]كه درباره‌ى قول خداى-عزّ و جلّ‌-:(پرسنده‌اى از كيفرى شدنى جويا شد)فرمود: 🌺«تأويل آن خواهد آمد. عذابى(يعنى آتشى)در ثويّه بلند مى‌شود تا اينكه به [كناسه]كناسۀ بنى اسد مى‌رسد تا جايى كه به(خانه‌هاى قبيله‌ى)ثقيف بگذرد؛ هيچ خونى(ستمگرى)نسبت به آل محمّد عليهم السّلام را بر جاى نمى‌گذارد،مگر اينكه آن را بسوزاند و آن پيش از خروج قائم عليه السّلام است.» 📜[٢٦٧]عنه،قال:أخبرنا أبو سليمان أحمد بن هوذة،قال:حدّثنا إبراهيم بن إسحاق النّهاونديّ‌،(قال:حدّثنا)عبد اللّه بن حمّاد الأنصاريّ‌،عن عمرو بن شمر،عن جابر،قال:قال أبو جعفر عليه السّلام:«كيف يقرءون هذه السّورة‌؟»(قال:) قلت:و أيّ‌ سورة‌؟قال:«[سورة] سَأَلَ‌ سائِلٌ‌ بِعَذابٍ‌ واقِعٍ‌ .» فقال(عليه السّلام):«ليس هو سَأَلَ‌ سائِلٌ‌ بِعَذابٍ‌ واقِعٍ‌ (و)إنّما هو:سال سيل (بعذاب واقع)،و هذه نار تقع بالثّويّة،ثمّ‌ تمضي إلى كناسة بني أسد[ثمّ‌ تمضي إلى ثقيف]فلا تدع وترا لآل محمّد(عليهم السّلام)إلاّ أحرقته.» از اوست كه گويد:ابو سليمان احمد بن هوذه خبرمان داد گفت:ابراهيم بن اسحاق نهاوندى برايمان حديث گفت كه:عبد اللّه بن حمّاد انصارى از عمرو بن شمر،از جابر برايمان حديث گفت كه:حضرت امام ابو جعفر باقر عليه السّلام فرمود:«اين سوره را چگونه مى‌خوانند؟»راوى گويد:عرض كردم:كدامين سوره را؟فرمود:«[سوره‌ى] سَأَلَ‌ سائِلٌ‌ بِعَذابٍ‌ واقِعٍ‌ .» پس آن حضرت(كه درود خدا بر او باد)ادامه داد: 💎«اين سَأَلَ‌ سائِلٌ‌ بِعَذابٍ‌ واقِعٍ‌ نيست؛بلكه سال سيل(بعذاب واقع)است و اين آتشى است كه در ثويّه واقع خواهد شد.سپس به كناسۀ بنى اسد مى‌رود. [آن‌گاه به سمت ثقيف روى‌آور مى‌گردد].پس هيچ(ستمگر وام‌دار)خونى نسبت به آل محمّد(عليهم السّلام)بر جاى نخواهد گذاشت؛مگر اينكه او را خواهد سوزاند.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 475 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜عن ابن فضّال،عن حمّاد،عن الحسين بن المختار،عن أبي نصر، عن عامر بن واثلة،عن أمير المؤمنين عليه السّلام قال: قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله:عشر قبل السّاعة لا بدّ منها:السّفيانيّ‌ و الدّجّال و الدّخان و الدّابّة و خروج القائم و طلوع الشّمس من مغربها و نزول عيسى عليه السّلام و خسف بالمشرق و خسف بجزيرة العرب و نار تخرج من قعر عدن تسوق النّاس إلى المحشر. 📝عامر بن واثله از امير المؤمنين عليه السّلام نقل كرده كه ايشان فرمودند: پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله فرمودند: ✅قبل از قيامت[و ظهور حضرت]حتما ده اتفاق مى‌افتد: 1.خروج سفيانى 2.خروج دجال 3.آمدن دخان[دود] 4.آمدن دابه[دابة الارض] 5.خروج قائم عليه السّلام 6. طلوع خورشيد از مغرب 7.نازل شدن عيسى عليه السّلام 8.فرو رفتن زمين در سمت مشرق 9. فرو رفتن زمين در جزيرة العرب[وادى بيدا] 10.آتشى از قعر زمين در منطقه عدن خارج مى‌شود كه مردم را به محشر مى‌كشاند. 📖 کتاب الغیبة، صفحه 748 شیخ طوسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى شمس] [آيه‌ى ٦-٢] وَ الشَّمْسِ‌ وَ ضُحاها* وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها* وَ النَّهارِ إِذا جَلاّها* وَ اللَّيْلِ‌ إِذا يَغْشاها (سوگند به خورشيد و هنگام اوج درخشندگى‌اش*و سوگند به ماه كه در پى آن تابان است*و سوگند به روز كه تاريكى را مى‌زدايد و جهان را روشن مى‌سازد*و به شب؛ گاهى كه عالم را در پرده‌ى سياهى بركشد.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜محمّد بن العبّاس:[في المعنى]عن محمّد بن القاسم،عن جعفر بن عبد اللّه،عن محمّد بن عبد اللّه،عن محمّد بن عبد الرّحمن ،عن أبي جعفر القمّيّ‌،عن محمّد بن عمر،عن سليمان الدّيلميّ‌،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام،قال: سألته عن قول اللّه عزّ و جلّ‌ وَ الشَّمْسِ‌ وَ ضُحاها ،قال: «الشّمس رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم أوضح للنّاس دينهم.» قلت: وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها ؟قال:«ذاك أمير المؤمنين عليه السّلام تلا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم.» قلت: وَ النَّهارِ إِذا جَلاّها ؟قال:«ذاك الإمام من ذرّيّة فاطمة نسل رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم،فيجلي ظلام الجور و الظّلم،فحكى اللّه سبحانه عنه فقال: وَ النَّهارِ إِذا جَلاّها يعني به القائم عليه السّلام.» قلت: وَ اللَّيْلِ‌ إِذا يَغْشاها قال:«ذلك أئمّة الجور الّذين استبدّوا بالأمور دون آل الرّسول(صلوات اللّه عليهم أجمعين)و جلسوا مجلسا كان آل الرّسول ١أولى به منهم،فغشوا دين اللّه بالجور و الظّلم،فحكى اللّه سبحانه فعلهم فقال: وَ اللَّيْلِ‌ إِذا يَغْشاها .» 🖋محمّد بن العبّاس:[در معنى آيات]از محمّد بن القاسم،از جعفر بن عبد اللّه،از محمّد بن عبد اللّه،از محمّد بن عبد الرّحمن،از ابو جعفر قمّى،از محمّد بن عمر،از سليمان ديلمى،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام روايت آورده كه گفت: ⬅️از آن حضرت،راجع به فرمايش خداى-عزّ و جلّ‌-:(سوگند به خورشيد و هنگام اوج درخشندگى‌اش)پرسيدم.فرمود: ☀️«خورشيد،رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم است.(آن حضرت)براى مردم دينشان را واضح و روشن ساخت.» ⬅️عرض كردم:(و سوگند به ماه كه در پى آن تابان است) 🌙فرمود:«او اميرالمؤمنين است كه در پى رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم است.» ⬅️گفتم:(و سوگند به روز كه تاريكى را مى‌زدايد و جهان را روشن مى‌سازد)فرمود: ♥️«آن امام از ذرّيّه‌ى فاطمه نسل رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم است كه تاريكى جور و ظلم را مى‌زدايد.پس خداوند سبحان از او حكايت آورد و فرمود:(و سوگند به روز كه تاريكى را مى‌زدايد و جهان را روشن مى‌سازد)منظور از آن،حضرت قائم عليه السّلام است.» ⬅️پرسيدم:(و سوگند به شب گاهى كه عالم را در پرده‌ى سياهى بركشد)؟ ⬛️فرمود:«آن امامان جور و ستم‌اند كه به استبداد خود جداى از خاندان رسول(صلوات اللّه عليهم أجمعين) زمام امور را به دست گرفتند و به مسندى تكيه زدند كه آل پيامبر از آن‌ها نسبت به آن شايسته‌تر بودند.پس دين خداى را با ستم پوشاندند كه خداى سبحان كار آنان را حكايت كرد و فرمود:(و سوگند به شب؛گاهى كه عالم را در پرده‌ى سياهى بركشد).» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 512 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ ابْنُ‌ عُقْدَةَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ يُوسُفَ‌ بْنِ‌ يَعْقُوبَ‌ الْجُعْفِيُّ‌ أَبُو الْحَسَنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ مِهْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي حَمْزَةَ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ وَ وُهَيْبِ‌ بْنِ‌ حَفْصٍ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : 📝 أَنَّهُ‌ قَالَ‌ ذَاتَ‌ يَوْمٍ‌ أَ لاَ أُخْبِرُكُمْ‌ بِمَا لاَ يَقْبَلُ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ مِنَ‌ الْعِبَادِ عَمَلاً إِلاَّ بِهِ‌ فَقُلْتُ‌ بَلَى فَقَالَ‌ 💠 شَهَادَةُ‌ أَنْ‌ لاَ إِلَهَ‌ إِلاَّ اللَّهُ‌ 💠وَ أَنَّ‌ مُحَمَّداً عَبْدُهُ‌ وَ رَسُولُهُ‌ 💠وَ الْإِقْرَارُ بِمَا أَمَرَ اللَّهُ‌ 💠وَ الْوَلاَيَةُ‌ لَنَا 💠وَ الْبَرَاءَةُ‌ مِنْ‌ أَعْدَائِنَا يَعْنِي اَلْأَئِمَّةَ‌ خَاصَّةً‌ 💠وَ التَّسْلِيمَ‌ لَهُمْ‌ 💠وَ الْوَرَعُ‌ 💠وَ الاِجْتِهَادُ 💠وَ الطُّمَأْنِينَةُ‌ 💠وَ الاِنْتِظَارُ لِلْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ 🕊ثُمَّ‌ قَالَ‌ إِنَّ‌ لَنَا دَوْلَةً‌ يَجِيءُ اللَّهُ‌ بِهَا إِذَا شَاءَ ثُمَّ‌ قَالَ‌ مَنْ‌ سَرَّهُ‌ أَنْ‌ يَكُونَ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِ‌ الْقَائِمِ‌ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ‌ بِالْوَرَعِ‌ وَ مَحَاسِنِ‌ الْأَخْلاَقِ‌ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ فَإِنْ‌ مَاتَ‌ وَ قَامَ‌ الْقَائِمُ‌ بَعْدَهُ‌ كَانَ‌ لَهُ‌ مِنَ‌ الْأَجْرِ مِثْلُ‌ أَجْرِ مَنْ‌ أَدْرَكَهُ‌ فَجِدُّوا وَ انْتَظِرُوا هَنِيئاً لَكُمْ‌ أَيَّتُهَا الْعِصَابَةُ‌ الْمَرْحُومَةُ‌ . 📝ابو بصير از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه روزى آن حضرت فرمود:«آيا شما را از چيزى آگاه نكنم كه خداوند بدون آن هيچ عملى را از بندگان نمى‌پذيرد؟عرض كردم:بفرمائيد،فرمود: 🔅گواهى دادن بر اينكه هيچ معبودى جز خدا نيست 🔅و اينكه محمّد صلّى اللّه عليه و آله بنده[و فرستادۀ]او است، 🔅و اقرار به هر آنچه خداوند امر فرموده 🔅و ولايت براى ما 🔅و بيزارى از دشمنان ما-يعنى ما امامان بخصوص- 🔅و تسليم شدن به آنان 🔅و پرهيزگارى 🔅 و كوشش 🔅 و خويشتن‌دارى 🔅 و چشم به راه قائم عليه السّلام بودن، 🌺سپس فرمود: همانا ما را دولتى است كه هر گاه خداوند بخواهد آن را بر سر كار مى‌آورد، ❣سپس فرمود: هر كس كه بودن در شمار ياران قائم شادمانش سازد بايد به انتظار باشد و با حال انتظار به پرهيزگارى و خلق نيكو رفتار كند و اوست منتظر، 🕯پس اگر اجلش برسد و امام قائم عليه السّلام پس از درگذشت او قيام كند،بهرۀ او از پاداش كسى است كه آن حضرت را دريافته باشد، 🕊پس بكوشيد و منتظر باشيد،گوارا باد شما را اى جماعتى كه مشمول رحمت خدا هستيد». 📗 غیبت نعمانی ، صفحه 285/باب11/حدیث16 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❗️ ⭕️سؤال راهبردی: چگونه در زمان غیبت و ظهور، به امام زمان متصل بشویم؟ 🔹مقدمه اول: طبق متن دعای ندبه، اتصال به امام زمان ، هم راه اتصال به آسمان ملکوت است...أين السَّببُ المُتّصِلُ بَينَ الأرضِ و السمآء و هم راه همنشینی و رفاقت با اجداد و پیشنیان معصوم اوست صِلْ اللهمَّ بَينَنا و بَينَه وُصْلَةً تُؤَدّي إلي مُرافَقَةِ سَلَفهِ 🔹مقدمه دوم: شرط لازم برای اتصال دو نفر به هم، است السّنخيّةُ علّةُ الإنضِمام یعنی هم سنخ بودن، علت به هم ضمیمه شدن است. 🕊 کبوتر با کبوتر باز با باز 🕊کند همجنس با همجنس پرواز ✅اما برای هم سنخ شدن میتوان از راهبرد تشبُّه استفاده کرد؛ یعنی خود را شبیه کسی کردن. مولا در حکمت ۲۰۷ میفرماید:" اگر بردبار نیستی خود را به بردباری بزن؛ زیرا کم اتفاق میافتد که کسی خود را شبیه گروهی کند ولی از آنها نشود" ⚠️پس: برای اتصال به امام زمان باید هم سنخ یا متشبه به ایشان شد. ⭕️سؤال: امام زمان چه سنخی دارند تا ما با تشبه به آن با وی اتصال پیدا کنیم؟ ✅در خطبه ۱۸۲ بند۵ حضرت تمام سنخ و ویژگی امام مهدی را " و عطش فراگیری حکمت " معرفی میفرمایند:"زره دانش بر تن دارد و با تمامی آداب، و باتوجه، معرفت کامل آن را فراگرفته است. حکمت گمشده اوست که میجویدش و حاجت اوست که میپرسدش." ✅و در ٨٠ نیز می فرمایند: "حکمت گمشده مومن است." ✔️پس هر کس میخواهد که به امامش برسد، باید مانند او تشنه و جویای دائمی حکمت باشد وچه حکمتی بالاتر از نهج البلاغه مولا علی علیه السلام❓ 🖊 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى شورى] [آيه‌ى ٤٢] وَ لَمَنِ‌ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ‌ فَأُولئِكَ‌ ما عَلَيْهِمْ‌ مِنْ‌ سَبِيلٍ‌ (و هرآن‌كه پس از ظلمى كه بر او رفته دادخواهى كند،پس بر چنين كسانى هيچ راهى(به اعتراض)نيست.) ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜محمّد بن العبّاس،قال:حدّثنا عليّ‌ بن عبد اللّه،عن إبراهيم بن محمّد، عن عليّ‌ بن هلال الأحمسيّ‌ ،عن الحسن بن وهب،عن جابر الجعفيّ‌،عن أبي جعفر عليه السّلام في قوله عزّ و جلّ‌: وَ لَمَنِ‌ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ‌ فَأُولئِكَ‌ ما عَلَيْهِمْ‌ مِنْ‌ سَبِيلٍ‌ قال: «ذلك القائم عليه السّلام.إذا قام انتصر من بني أميّة و من المكذّبين و النّصّاب.» 💎محمّد بن العبّاس گويد:علىّ‌ بن عبد اللّه،از ابراهيم بن محمّد،از علىّ‌ بن هلال احمسى،از حسن بن وهب،از جابر جعفى،از حضرت امام ابو جعفر باقر عليه السّلام برايمان حديث گفت كه آن حضرت درباره‌ى فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-:(و هرآن‌كه پس از ظلمى كه بر او رفته انتقام‌جويى كند،پس بر چنين كسانى هيچ راهى(به اعتراض)نيست) فرمود: 🕯«آن(دادخواه)حضرت قائم عليه السّلام است.هرگاه به پا خيزد،از بنى اميّه و تكذيب‌كنندگان و ناصبيان انتقام خواهد گرفت.» 💢عليّ‌ بن إبراهيم،قال:أخبرنا جعفر بن أحمد قال:حدّثنا عبد الكريم بن عبد الرّحيم،عن محمّد بن عليّ‌،عن محمّد بن الفضيل،عن أبي حمزة الثّماليّ‌،عن أبي جعفر عليه السّلام قال:سمعته يقول: « وَ لَمَنِ‌ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ‌ يعني القائم عليه السّلام و أصحابه، فَأُولئِكَ‌ ما عَلَيْهِمْ‌ مِنْ‌ سَبِيلٍ‌ و القائم إذا قام انتصر من بني أميّة و من المكذّبين و النّصّاب هو و أصحابه،و هو قول اللّه[تبارك و تعالى]: إِنَّمَا السَّبِيلُ‌ عَلَى الَّذِينَ‌ يَظْلِمُونَ‌ النّاسَ‌ وَ يَبْغُونَ‌ فِي الْأَرْضِ‌ بِغَيْرِ الْحَقِّ‌.أُولئِكَ‌ لَهُمْ‌ عَذابٌ‌ أَلِيمٌ‌ .» 🔰علىّ‌ بن ابراهيم گويد:خبرمان داد جعفر بن احمد،گفت:حديثمان داد عبد الكريم بن عبد الرّحيم،از محمّد بن على،از محمّد بن فضيل،از ابو حمزه‌ى ثمالى،از حضرت ابو جعفر امام باقر عليه السّلام.(ابو حمزه)گويد:شنيدم آن حضرت مى‌فرمود: ♻️«(و هرآن‌كه پس از ظلمى كه بر او رفته دادخواهى كند)مراد قائم عليه السّلام و اصحاب اويند،(پس بر چنين كسانى هيچ‌گونه مؤاخذه و گناهى نيست)و چون قائم عليه السّلام به پا خيزد، به همراه سپاهيانش از بنى اميّه و از تكذيب‌كنندگان و ناصبيان انتقام خواهند گرفت و اين است(معنى)فرمودۀ خداوند[تبارك و تعالى]:(تنها راه(مؤاخذه)بر كسانى است كه بر مردم ظلم مى‌كنند و در زمين به ناحق تباهى مى‌جويند.آنان كيفر دردناكى خواهند داشت).» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 408 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📝يحيى بن سالم از امام باقر عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود: 🌠«صاحب اين امر از نظر سنّ‌ كوچكترين فرد ما است و از حيث شخص گمنام‌ترين ما است. 🕊عرض كردم:اين كى خواهد بود؟فرمود:هر گاه خبر بيعت با آن نوجوان در آفاق پيچيد،و در آن هنگام هر صاحب قدرتى پرچمى برافرازد،پس منتظر فرج باشيد». ❣و در ميان جملۀ امامان راستين گذشته عليهم السّلام و نيز در بين ديگران كه براى ايشان به ناحقّ‌ ادّعاى امامت شده است،هيچ كس شناخته نمى‌شود كه در سنين كوچكى مقتدا شده باشد مگر اين امام-درود خدا بر او باد-كه خدا امامت و علم به او عطا فرموده [همچنان كه به عيسى بن مريم و يحيى بن زكريّا كتاب و پيامبرى و دانش و حكم در سنّ‌ كودكى عطا گرديد] و دليل بر آن فرمايش امام صادق عليه السّلام است كه مى‌فرمايد:«در او شباهتى است از چهار پيامبر»يكى از آن پيامبران عيسى بن مريم عليه السّلام است،زيرا حكم و نبوّت و علم در حالى كه كودك بود به او داده شد و به اين(شخص منظور ما قائم «عليه السّلام») نيز امامت همان گونه داده شده،و فرمايش امامان عليهم السّلام كه:«اين امر در كم‌سن‌ترين فرد ما و از نظر ياد شدن گمنام‌ترين ما است»خود دليل و شاهدى است بر اينكه شخص مورد نظر خود اوست،زيرا در ميان أئمّۀ طاهرين عليهم السّلام و نيز در بيان آنان كه به ناحقّ‌ بر ايشان ادّعاى امامت شده است كسى يافت نمى‌شود كه امر امامت در سنّ‌ آن حضرت به او داده شده باشد،زيرا همۀ آنان كه امامت بديشان رسيده،چه امامان بر حقّ‌ و چه آنان كه به ناحقّ‌ براى آنان ادّعاى امامت شده است از نظر سنّ‌ بزرگتر از آن حضرت بوده‌اند،پس شكر خداى را كه با كلمات خويش احقاق حقّ‌ مى‌كند و دنباله و نسل كافران را قطع مى‌فرمايد. 📗 غیبت نعمانی ، صفحه 264 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى يونس] [آيه‌ى ٣٦] قُلْ‌:هَلْ‌ مِنْ‌ شُرَكائِكُمْ‌ مَنْ‌ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ‌؟قُلِ‌:اَللّهُ‌ يَهْدِي لِلْحَقِّ‌.أَ فَمَنْ‌ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ‌ أَحَقُّ‌ أَنْ‌ يُتَّبَعَ‌ أَمَّنْ‌ لا يَهِدِّي إِلاّ أَنْ‌ يُهْدى‌؟فَما لَكُمْ‌؟كَيْفَ‌ تَحْكُمُونَ‌؟ (بگو(اى پيامبر):آيا هيچ‌كدام از شركاى شما(مشركان) كسى را به راه حق هدايت مى‌كند؟بگو:تنها خداست كه به‌سوى حق هدايت مى‌فرمايد.آيا آن‌كه خلق را به حق راهبرى مى‌كند به پيروى سزاوارتر است يا آن‌كه هدايت نتواند كرد مگرآنكه خود هدايت شود؟شما را چه شده است‌؟چگونه قضاوت مى‌كنيد؟!) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٧٥]محمّد بن يعقوب،عن أبي عليّ‌ الأشعريّ‌:عن محمّد بن عبد الجبّار،عن ابن فضّال و الحجّال،جميعا عن ثعلبة(بن ميمون)،عن عبد الرّحمن بن مسلمة الجريريّ‌ قال:قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام:يوبّخونا و يكذّبونا أنّا نقول:[إنّ‌]صيحتين تكونان،يقولون:من أين تعرف المحقّة من المبطلة إذا كانتا؟ قال:«فما ذا تردّون عليهم‌؟»قلت:ما نردّ عليهم شيئا. قال:«قولوا:يصدّق بها إذا كانت من[كان]يؤمن بها من قبل،إنّ‌ اللّه عزّ و جلّ‌ يقول: أَ فَمَنْ‌ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ‌ أَحَقُّ‌ أَنْ‌ يُتَّبَعَ‌ أَمَّنْ‌ لا يَهِدِّي إِلاّ أَنْ‌ يُهْدى‌؟فَما لَكُمْ‌؟كَيْفَ‌ تَحْكُمُونَ‌؟ .» ✏️محمّد بن يعقوب از ابو على اشعرى،از محمّد بن عبد الجبّار،از ابن فضّال و حجّال روايت آورده كه هر دو از ثعلبة(بن ميمون)از عبد الرّحمن بن مسلمه‌ى جريرى روايت كرده‌اند كه گفت: ⬅️به حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام عرضه داشتم:(مخالفان)ما را نكوهش مى‌كنند و دروغ‌گو مى‌شمارند كه مى‌گوييم:دو صيحه خواهد بود.آن‌ها مى‌گويند:از كجا معلوم مى‌شود كه كدام حقيقت است و كدام باطل‌❓ فرمود:«در پاسخ آن‌ها چه مى‌گوييد؟»عرض كردم:چيزى در ردّ آن‌ها نمى‌گوييم. 💟فرمود:«بگوييد:كسى كه پيش‌تر به آن ايمان داشته است آن را تصديق خواهد كرد. 💎همانا خداى-عزّ و جلّ‌-مى‌فرمايد:(آيا آن‌كه خلق را به حق راهبرى مى‌كند،به پيروى سزاوارتر است يا آن‌كه هدايت نتواند كرد مگرآنكه خود هدايت شود؟پس شما را چه شده است‌؟چگونه قضاوت مى‌كنيد؟!).» 📝[٧٧]محمّد بن يعقوب،عن أبي عليّ‌ الأشعريّ‌:عن محمّد،عن ابن فضّال و الحجّال،عن داود بن فرقد،قال:سمع رجل من العجليّة هذا الحديث،قوله: «ينادي مناد:"ألا إنّ‌ فلان بن فلان و شيعته هم الفائزون"أوّل النّهار،و ينادي آخر النّهار:"ألا إنّ‌ عثمان و شيعته هم الفائزون"[قال:و ينادي أوّل النّهار منادي آخر النّهار].» فقال الرّجل:فما يدرينا أيّما الصّادق من الكاذب‌؟فقال:«يصدّق[ه عليها]من كان يؤمن بها قبل أن ينادى.إنّ‌ اللّه عزّ و جلّ‌ يقول: أَ فَمَنْ‌ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ‌ أَحَقُّ‌ أَنْ‌ يُتَّبَعَ‌ أَمَّنْ‌ لا يَهِدِّي إِلاّ أَنْ‌ يُهْدى‌؟فَما لَكُمْ‌؟كَيْفَ‌ تَحْكُمُونَ‌؟ .» ⁉️محمّد بن يعقوب:از ابو على اشعرى،از محمّد،از ابن فضّال و حجّال از داود بن فرقد روايت آورده كه گفت:مردى از عجليّه اين حديث را شنيد كه:«منادى بانگ مى‌زند:آگاه باشيد كه فلان فرزند فلان و شيعيانش رستگارند.اوّل روز اين ندا مى‌شود و در آخر روز منادى ندا مى‌دهد:آگاه باشيد كه عثمان و پيروانش رستگارند[و همان صداى منادى اوّل روز است كه در آخر روز به گوش مى‌رسد].»پس آن مرد گفت: چگونه بدانيم كدام راست‌گو و كدام دروغ‌گويند؟در جواب گفت :«كسى كه پيش ازآن‌كه- ندا شود-به آن ايمان داشته،آن را تصديق خواهد كرد.خداى-عزّ و جلّ‌- مى‌فرمايد:(آن‌كه خلق را به راه حق رهبرى مى‌كند،به پيروى سزاوارتر است يا آن‌كه هدايت نتواند كرد مگرآنكه خود هدايت شود؟پس شما را چه مى‌شود؟چگونه قضاوت مى‌كنيد؟!).» ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
📜[٧٨]ابن بابويه،قال:حدّثنا محمّد بن الحسن[بن أحمد]بن الوليد[رضي اللّه عنه]قال:حدّثنا الحسين بن الحسن بن أبان،عن الحسين بن سعيد،عن النّضر بن سويد،عن يحيى الحلبيّ‌،عن الحارث بن المغيرة البصريّ‌،عن ميمون البان،قال: كنت عند أبي عبد اللّه عليه السّلام في فسطاطه فرفع جانب الفسطاط‍‌ فقال: «إنّ‌ أمرنا(لو)قد كان(لكان)أبين من هذه الشّمس(المضيئة).»ثمّ‌ قال: «ينادي مناد من السّماء:"فلان بن فلان هو الإمام"باسمه،و ينادي إبليس لعنه اللّه من الأرض كما نادى برسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم ليلة العقبة.» ✏️ابن بابويه گويد:محمّد بن الحسن[بن احمد]بن الوليد[رضي اللّه عنه]حديثمان داد،گفت:حسين بن حسن بن ابان،از حسين بن سعيد،از نضر بن سويد،از يحياى حلبى،از حارث بن مغيرۀ بصرى،از ميمون البان حديثمان داد،وى گويد: ☀️در محضر امام ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام در خيمه‌ى آن حضرت بودم.امام عليه السّلام گوشه‌ى خيمه را برداشت و فرمود:«همانا هرگاه امر ما واقع شود،از اين خورشيد درخشان روشن‌تر خواهد بود.» ⚡️سپس فرمود:«منادى‌اى از سوى آسمان بانگ خواهد زد كه:فلان فرزند فلان همان امام است-و او را نام مى‌برد-و ابليس كه لعنت خدا بر او باد از زمين بانگ خواهد زد؛چنان‌كه شب عقبه در مورد رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم بانگ زد.» 📝[٧٩]عنه،قال:حدّثنا أبي رضي اللّه عنه،قال:حدّثنا سعد بن عبد اللّه،قال: حدّثنا محمّد بن الحسين بن أبي الخطّاب،عن جعفر بن بشير،عن هشام بن سالم،عن زرارة،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام،قال: «ينادي مناد(من السّماء)باسم القائم عليه السّلام.»قلت:خاصّ‌ أو عامّ‌؟قال: «عامّ‌،يسمع كلّ‌ قوم بلسانهم.»قلت:فمن يخالف القائم عليه السّلام و قد نودي باسمه‌؟ قال:«لا يدعهم إبليس حتّى ينادي[في آخر اللّيل]و يشكّك النّاس.» 🕯از اوست كه گويد:پدرم رضي اللّه عنه حديثمان گفت:سعد بن عبد اللّه حديثمان داد،وى گفت:محمّد بن الحسين بن ابى الخطّاب،از جعفر بن بشير،از هشام بن سالم،از زراره،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام حديثمان داد كه آن حضرت فرمودند: ❣«منادى‌اى(از سوى آسمان)به نام حضرت قائم عليه السّلام بانگ خواهد زد.»زراره گويد: ⁉️پرسيدم:خصوصى است يا عمومى‌؟ 📣فرمود:«عمومى است.هر قومى آن را به زبان خويش مى‌شنوند.» 〽️عرض كردم:پس چه كسى با حضرت قائم عليه السّلام مخالفت خواهد كرد؛ در حالى كه نام او ندا مى‌شود؟ ⚠️فرمود:«ابليس آن‌ها را وانخواهدگذارد تا اينكه[در آخر شب]ندا مى‌كند و مردم را به شك مى‌اندازد.» 📜[٨٠]و عنه،قال:حدّثنا محمّد بن عليّ‌ ماجيلويه رضي اللّه عنه،عن عمّه محمّد بن أبي القاسم،عن محمّد بن عليّ‌ الكوفيّ‌،عن أبيه،عن أبي المغرا ،عن المعلّى بن خنيس،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: «صوت جبرئيل من السّماء،و صوت إبليس من الأرض،فاتّبعوا الصّوت الأوّل،و إيّاكم و الأخير أن تفتتنوا به.» 🖌و از اوست كه گفت:محمّد بن على ماجيلويه حديثمان داد،از عمويش محمّد بن ابى القاسم،از محمّد بن على كوفى،از پدرش،از ابو المغرا،از معلّى بن خنيس،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام كه فرمود: 🔍«صداى جبرئيل از آسمان است و صداى ابليس از زمين.پس شما از صداى اوّل پيروى كنيد و مبادا كه از صداى بعدى به فتنه درافتيد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 211 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ مُحَمَّدُ بْنُ‌ عِصَامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَبُو سَعِيدٍ سَهْلُ‌ بْنُ‌ زِيَادٍ الْآدَمِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَظِيمِ‌ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ الْحَسَنِيُّ‌ عَنْ‌ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ الرِّضَا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ سَمِعَهُ‌ يَقُولُ‌: إِذَا مَاتَ‌ ابْنِي عَلِيٌّ‌ بَدَا سِرَاجٌ‌ بَعْدَهُ‌ ثُمَّ‌ خَفِيَ‌ فَوَيْلٌ‌ لِلْمُرْتَابِ‌ وَ طُوبَى لِلْغَرِيبِ‌ الْفَارِّ بِدِينِهِ‌ ثُمَّ‌ يَكُونُ‌ بَعْدَ ذَلِكَ‌ أَحْدَاثٌ‌ تَشِيبُ‌ فِيهَا النَّوَاصِي وَ يَسِيرُ الصُّمُّ‌ الصِّلاَبُ‌ . أي حيرة أعظم من هذه الحيرة التي أخرجت من هذا الأمر الخلق الكثير و الجم الغفير و لم يبق عليه ممن كان فيه إلا النزر اليسير و ذلك لشك الناس و ضعف يقينهم و قلة ثباتهم على صعوبة ما ابتلي به المخلصون الصابرون و الثابتون و الراسخون في علم آل محمد عليهم السّلام الراوون لأحاديثهم هذه العالمون بمرادهم فيها الدارون لما أشاروا إليه في معانيها الذين أنعم الله عليهم بالثبات و أكرمهم باليقين- وَ الْحَمْدُ لِلّهِ‌ رَبِّ‌ الْعالَمِينَ‌ 📝عبد العظيم بن عبد اللّه الحسنىّ‌ از امام جواد عليه السّلام روايت كرده كه او شنيده است آن حضرت مى‌فرمايد: 🌠«هنگامى كه فرزندم علىّ‌ وفات يابد چراغ ديگرى پس از او نمايان شده سپس پنهان مى‌گردد،پس واى بر كسى كه شكّ‌ كند،و خوشا به حال غريبى كه با دين خود بگريزد، سپس به دنبال آن وقايعى روى دهد كه در آن بر پيشانيها پيرى نقش بندد و كوههاى سخت و سنگين از جاى بجنبد». ✴️كدام حيرتى بزرگتر از اين حيرت است كه مردم بسيار و گروههاى فراوانى را از دايرۀ اعتقاد به اين امر خارج ساخته است و بجز تعداد اندك و ناچيزى از آنان كه بدان اعتقاد داشتند كسى پا برجا بر آن باقى نمانده، ⚠️و اين خود به خاطر ترديد مردم و سستى يقين ايشان و كمى پايدارى آنان در برابر مشكلات و سختيهائى است كه افراد پاكدل و بردبار و ثابت قدم و راسخ در علم آل محمّد عليهم السّلام بدان گرفتار شده‌اند، ✅همان كسانى كه اين روايات را از ائمّه عليهم السّلام روايت كرده‌اند و به مقصود آنان در روايات آشنا هستند و معانى آنچه مورد اشاره ايشان عليهم السّلام در روايات بوده است درك مى‌كنند،همانان كه خداوند نعمت پايداريشان بخشيده و با برخوردارى از يقين سرافرازشان فرموده است،« وَ الْحَمْدُ لِلّهِ‌ رَبِّ‌ الْعالَمِينَ‌ ». 📚 غیبت نعمانی ، صفحه 266 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84