eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
485 دنبال‌کننده
410 عکس
538 ویدیو
280 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  کلیپ و تصاویر کربلاء
❖﷽❖ 📜الباقر (علیه السلام)- وَ أَمَّا قَوْلُهُ وَ أَطِیعُوا اللهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ احْذَرُوا یَقُولُ لَا تَعْصُوا وَ لَا تَرْکَبُوا الشَّهَوَاتِ مِنَ الْخَمْرِ وَ الْمَیْسِرِ فَإِنْ تَوَلَّیْتُمْ یَقُولُ عَصَیْتُمْ فَاعْلَمُوا أَنَّما عَلی رَسُولِنَا الْبَلاغُ الْمُبِینُ إِذْ قَدْ بَلَّغَ وَ بَیَّنَ فَانْتَهُوا وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) إِنَّهُ سَیَکُونُ قَوْمٌ یَبِیتُونَ وَ هُمْ عَلَی اللَّهْوِ وَ شُرْبِ الْخَمْرِ وَ الْغِنَاءِ فَبَیْنَا هُمْ کَذَلِکَ إِذْ مُسِخُوا مِنْ لَیْلَتِهِمْ وَ أَصْبَحُوا قِرَدَهًًْ وَ خَنَازِیرَ وَ هُوَ قَوْلُهُ وَ احْذَرُوا أَیْ لَا تَعْتَدُوا کَمَا اعْتَدَی أَصْحَابُ یَوْمِ السَّبْتِ فَقَدْ کَانَ أَمْلَی لَهُمْ حَتَّی آثَرُوا وَ قَالُوا إِنَّ السَّبْتَ لَنَا حَلَالٌ وَ إِنَّمَا کَانَ حُرِّمَ عَلَی أُولَانَا وَ کَانُوا یُعَاقَبُونَ عَلَی اسْتِحْلَالِهِمُ السَّبْتَ. 📝امام باقر (علیه السلام)- وَ أَطِیعُوا الله وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ احْذَرُوا معصیت نکنید و بر مرکب شهوت ها از جمله خمر و قمار سوار نشوید. فَإِن تَوَلَّیْتُمْ؛ یعنی سرپیچی کردید. فَاعلَمُواْ أَنَّمَا علَی رَسُولِنَا الْبَلاَغُ الْمُبِینُ؛ وقتی احکام رسید و مشخص شد، پس خودتان را از مخالفت باز دارید. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «به زودی گروهی می‌آیند که شب را به صبح می‌رسانند درحالی‌که به خوشگذرانی و شرابخواری و غناء مشغولند. هنگامی که بر این حال هستند ناگهان شبانه مسخ می‌شوند و صبح می‌کنند درحالی‌که میمون و خوک شده‌اند. و این است سخن خدا که «واحذروا» یعنی تعدی نکنید آنگونه که اصحاب سبت کردند، به آنها مهلت دادیم تا اینکه اختیار کردند، و گفتند: روز شنبه بر ما حلال است و تنها بر پیشینیان ما حرام شده بود و آن‌ها برای حلال کردن شنبه مجازات شدند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۲۳۲ بحارالأنوار، ج۷۶، ص۱۳۱/ القمی، ج۱، ص۱۸۱/ نورالثقلین/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
https://instagram.com/___m_h_tabemanesh1?igshid=1qjidh90lid96 مطالب مقتل و ضامن اشک را در اینستگرام دنبال کنید پاسخ به سوالات مقتل پاسخ به شبهات دینی منابع و اسناد روایات تفسیر قران استاد محمدحسین تابع منش
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫کلیپ تصویری دعای ندبه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜ديگر از علامات ظهور آن حضرت آنكه چون وقت خروج شود علمى كه تا آن روز مى‌پيچيده باشد، خود بخود شقه‌اش باز شود و از آن صدائى برآيد كه «يا ولىّ‌ اللّه! اقتل اعداء اللّه» و شمشير بى‌كشنده از غلاف بيرون آيد و به زبان فصيح گويد:«اخرج يا ولى اللّه! فلا يحل لك ان تقعد بعد الآن عن اعداء اللّه» پس ظهور كند و جبرئيل در دست راست و ميكائيل در دست چپ و شعيب بن صالح پيشاپيش و به موجب آيه كريمه أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً به عدد اصحاب بدر جماعت مذكورين را به او رساند و چنانچه در خبر آمده كه «بين يدى القائم موت احمر و موت ابيض» دشمنان خدايند بعضى به شمشير كه «موت احمر» است بعضى به طاعون كه «موت ابيض» است به راه جهنم مى‌رفته باشند و اين بعد از آن است كه دوازده كس از بنى هاشم دعوى امامت كرده باشند، هر يك خود را قائم ناميده و گذشته و بعد از آنكه سفيانى ملعون كه از اولاد عقبة بن ابى سفيان ملعون است و يمانى نيز كه ملعون ديگر است هر دو در يك سال خروج كرده باشند و آفتاب از مغرب طلوع نموده و دجّال ملعون ظاهر گشته و خلق بسيار تابع او شده. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 996 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ كهيعص (مریم/ ۱) ✨✨✨✨✨✨ 📜المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)- سَأَلَ سَعْدبْنُ‌عَبْدِ‌اللَّهِ الْقَائِمَ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عَنْ تَأْوِیلِ کهیعص قَالَ (علیه السلام) هَذِهِ الْحُرُوفُ مِنْ أَنْبَاءِ الْغَیْبِ أَطْلَعَ اللَّهُ عَلَیْهَا عَبْدَهُ زَکَرِیَّا (علیه السلام) ثُمَّ قَصَّهَا عَلَی مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ ذَلِکَ أَنَّ زَکَرِیَّا (علیه السلام) سَأَلَ رَبَّهُ أَنْ یُعَلِّمَهُ أَسْمَاءَ الْخَمْسَهًِْ فَأَهْبَطَ عَلَیْهِ جَبْرَئِیلَ (علیه السلام) فَعَلَّمَهُ إِیَّاهَا فَکَانَ زَکَرِیَّا (علیه السلام) إِذَا ذَکَرَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیّاً (علیه السلام) وَ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) وَ الْحَسَنَ (علیه السلام) سُرِّیَ عَنْهُ هَمُّهُ وَ انْجَلَی کَرْبُهُ وَ إِذَا ذَکَرَ اسْمَ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) خَنَقَتْهُ الْعَبْرَهًُْ وَ وَقَعَتْ عَلَیْهِ الْبُهْرَهًُْ فَقَالَ (علیه السلام) ذَاتَ یَوْمٍ إِلَهِی مَا بَالِی إِذْ ذَکَرْتُ أَرْبَعَهًًْ مِنْهُمْ تَسَلَّیْتُ بِأَسْمَائِهِمْ مِنْ هُمُومِی وَ إِذَا ذَکَرْتُ الْحُسَیْنَ (علیه السلام) تَدْمَعُ عَیْنِی وَ تَثُورُ زَفْرَتِی فَأَنْبَأَهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی عَنْ قِصَّتِهِ فَقَالَ کهیعص فَالْکَافُ اسْمُ کَرْبَلَاءَ وَ الْهَاءُ هَلَاکُ الْعِتْرَهًِْ وَ الْیَاءُ یَزِیدُ وَ هُوَ ظَالِمُ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) وَ الْعَیْنُ عَطَشُهُ وَ الصَّادُ صَبْرُهُ فَلَمَّا سَمِعَ ذَلِکَ زَکَرِیَّا (علیه السلام) لَمْ یُفَارِقْ مَسْجِدَهُ ثَلَاثَهًَْ أَیَّامٍ وَ مَنَعَ فِیهِنَّ النَّاسَ مِنْ الدُّخُولِ عَلَیْهِ وَ أَقْبَلَ عَلَی الْبُکَاءِ وَ النَّحِیبِ وَ کَانَ یُرْثِیهِ إِلَهِی أَ‌تُفْجِعُ خَیْرَ جَمِیعِ خَلْقِکَ بِوَلَدِهِ إِلَهِی أ تُنْزِلُ بَلْوَی هَذِهِ الرَّزِیَّهًِْ بِفِنَائِهِ إِلَهِی أَ‌تُلْبِسُ عَلِیّاً (علیه السلام) وَ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) ثِیَابَ هَذِهِ الْمُصِیبَهًِْ إِلَهِی أَ تَحُلُّ کُرْبَهًَْ هَذِهِ الْمُصِیبَهًِْ بِسَاحَتِهَا ثُمَّ کَانَ یَقُولُ إِلَهِی ارْزُقْنِی وَلَداً تَقَرُّ بِهِ عَیْنِی عَلَی الْکِبَرِ فَإِذَا رَزَقْتَنِیهِ فَافْتِنِّی بِحُبِّهِ ثُمَّ افْجَعْنِی بِهِ کَمَا تَفْجَعُ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) حَبِیبَکَ بِوَلَدِهِ فَرَزَقَهُ اللَّهُ یَحْیَی وَ فَجَعَهُ بِهِ وکَانَ حَمْلُ یَحْیَی (علیه السلام) سِتَّهًَْ أَشْهُرٍ وَ حَمْلُ الْحُسَیْنِ (علیه السلام).
📝امام مهدی ( سعدبن‌عبداللَّه روایت می‌کند: «به حضرت قائم آل محمّد (گفتم: تأویل کهیعص چیست»؟ فرمود: «این حروف از اخبار غیبی می‌باشند که خدای علیم بنده‌ی خود حضرت زکریّا را از آن‌ها آگاه نمود و سپس داستان آن را برای حضرت محمّد (شرح داد. جریان این قضیه بدین شرح است که حضرت زکریّا (از خدا خواست که نام‌های مبارک پنج تن آل‌عبا را به او یاد دهد. جبرئیل به زمین هبوط کرد و آن‌ها را به حضرت زکریّا (تعلیم داد. هر وقت حضرت زکریّا نام‌های مبارک: محمّد، علی، زهرا، و حسن (را می‌برد غم و اندوه وی برطرف می‌شد، ولی هرگاه نام مبارک حسین (را می‌برد گریه راه گلوی او را می‌گرفت و نفس وی بشماره می‌افتاد! تا اینکه یک روز حضرت زکریّا (گفت: «بار خدایا! برای چیست که هر وقت من نام آن چهار نفر را می‌برم غم و اندوه من برطرف می‌شود، ولی موقعی که نام حسین (را می‌برم چشمانم اشکبار و نفسم به شماره می‌افتد»!؟ خدای علیم داستان شهادت امام حسین (را برای زکریّا شرح داد و فرمود: «کهیعص؛ "ک" اشاره به کربلای امام حسین (است. "ه" اشاره به شهادت عترت پاک می‌باشد. "ی" اشاره به نام یزید است که در حقّ حسین (ظلم کرد، "ع" اشاره به عطش حسین (و "ص" اشاره به صبر آن بزرگوار است. هنگامی‌که حضرت زکریّا (این جریان را شنید مدّت سه روز از مسجد خویش خارج نشد و در آن مدّت اجازه‌ی ورود به احدی نداد. آنگاه مشغول گریه‌وزاری شد، وی برای امام حسین (مرثیه می‌خواند و می‌گفت: «پروردگارا! آیا بهترین خلق خود یعنی حضرت محمّد (را دچار مصیبت فرزندش می‌کنی؟ بار خدایا! آیا چنین بلایی را بر در خانه‌ی آن حضرت پیاده خواهی کرد؟ پروردگارا! آیا لباس چنین مصیبتی را به علی و زهرا (می‌پوشانی! بار خدایا! آیا چنین مصیبتی را نصیب آنان خواهی کرد»؟ سپس حضرت زکریّا دعاء کرد و گفت: «پروردگارا! پسری به من عطا کن که در این زمان پیری، چشم من به وی روشن شود، موقعی‌که این پسر را به من عطا کردی مرا شیفته‌ی محبّت وی بگردان، سپس مرا دچار مصیبت او بکن همچنان‌که حضرت محمّد (حبیب خود را دچار مصیبت فرزند خواهی کرد! آنگاه خدا حضرت یحیی (را به زکریّا عطا کرد و او را دچار مصیبت وی نمود». مدّت حمل حضرت یحیی (شش ماه بود و مدّت حمل امام حسین (نیز شش ماه بود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۱۰ بحار الأنوار، ج۱۴، ص۱۷۸/ الاحتجاج؛ ج۲، ص۴۶۳ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜در كتاب خرايج ذكر نموده كه به سند صحيح مروى است كه روزى امير المؤمنين عليه السّلام خطبه مى‌خواند بعد از فارغ شدن از خطبه فرمود:«سلونى قبل ان تفقدونى» صعصعة بن صوحان قد راست كرده پرسيد كه يا امير المؤمنين كى دجّال بيرون آيد؟ آن حضرت فرمود: كه اين علمى است كه از اسرار مخفيه است و شايد رخصت اظهار آن نباشد اما آن را نشانه‌ها و علامتهاست كه همه بهم متصل است: فوت كردن و سهل دانستن نماز و بر طرف شدن امانت و رواج يافتن و حلال دانستن دروغ و افترا و رشوه خوردن و مشيّد ساختن بناها و فروختن دين به دنيا و قطع صلۀ رحم نمودن و تابع هوى شدن و مشورت با زنان كردن و سفها را امور عظيمه فرمودن و خون ريختن را سهل شمردن و در آن زمان علم ضعيف باشد و به ظلم فخر كنند و امرا فاجر شوند و وزرا ظالم گردند و علما خيانت پيشه كنند و قرّاء فسق را پيشه نمايند و ظاهر شود شهادت زور و هويدا گردد فجور يعنى فجور مى‌كرده باشند و مناره‌ها بلند شود و مسجدها كنگره‌دار گردد و مصحفها حلى و حلل بهم رساند و بهتان شايع شود و اثم و طغيان رونق گيرد و صفهاى نماز در هم بافته و بهم پيوسته باشد اما دلها متفرق و از هم دور بود و نقض عهد را سهل شمرند و خلاف وعده را آسان گيرند و شريك باشند زنان با شوهران در تجارت بجهت حرص بر دنيا و آوازهاى فاسقان بلند باشد و از ايشان شنوند و كفيل مهمات و رئيس قوم رذل‌ترين ايشان باشد و از فجّار مى‌ترسيده باشند و به تقيه با ايشان سلوك مى‌بايد كرد و تصديق دروغ كذّابان بايد نمود و كاذب صادق باشد و خائن امين، زنان به مردان مانند شوند و مردان به زنان تشبّه جويند و مردان به مردان كفايت كنند و زنان به زنان رغبت نمايند و زنان چون مردان بر زينها سوار شوند و در زمينها گردند و گواهى دهند مردمان بى‌آنكه از ايشان طلبند و گواهى راست را گوش نكنند و گواهى دروغ به كار آيد و بى‌معرفتى و فقهى و علمى، حكم كنند و فتواها دهند و عمل دنيا را بر عمل آخرت ترجيح دهند و اختيار نمايند و بپوشند پوست ميشها را بر دلهاى گرگان يعنى گرگان باشند پوست ميش پوشيده و دلهاى ايشان از مردار بدبوى‌تر و از صبر تلخ‌تر باشد؛ پس بر شماست كه در آن قسم روزگارى خود را از ميان به كنارى كشيد و بهترين مسكنى و موطنى در آن وقت بيت المقدس است و زمانى بيايد كه مردمان آرزو كنند توطّن را در آنجا.
پس اصبغ بن نباته برخاسته گفت: يا امير المؤمنين! دجّال كيست‌؟ فرمود: دجّال كسى است كه تصديق كنندۀ او شقى است و تكذيب نمايندۀ او سعيد؛ از اصفهان بيرون آيد، چشم راست ندارد و چشم چپش در پيشانى است مانند ستارۀ سرخ لفظ‍‌ كافر در زير آن نقش، بر خرى سرخ رنگ سوار طىّ‌ ارض به سرعت نمايد، به هر چشمه كه قدمش برسد آن چشمه بر زمين فرو رود و اكثر تابعان او از اولاد زنا باشند و اصحاب طيلسان و يهودان؛ و آن ملعون با آنكه طعام خورد و در بازارها گردد به آواز بلندى كه همه جا رسد أَنَا رَبُّكُمُ‌ الْأَعْلى‌ ١ گويد. بقية اللّه در حوالى شام بر عقبه‌اى كه آن را «فيق» خوانند در ساعت سيم در روز جمعه او را به قتل آورد، بعد از آن «طامه كبرى» است. كسى پرسيد يا امير المؤمنين! آن كدام است‌؟ فرمود: وقت بيرون آمدن دابّة الارض است از ميان صفا، كه انگشترى سليمان و عصاى موسى با اوست؛ اگر خاتم را بر پيشانى مؤمن گذارد نقش «هذا مؤمن حقا» بر پيشانى او ظاهر گردد و اگر بر پيشانى كافر نهد «هذا كافر حقا» بر آن نقش گيرد تا مؤمن به كافر، گويد: واى بر تو! كافر به مؤمن خطاب كند كه خوشا حال تو اى مؤمن! دوست مى‌دارم كه مثل تو باشم «فافوز فوزا عظيما» پس بلند كند دابة الارض سر خود را و خافقين باذن اللّه تعالى او را ببينند و آفتاب در آن وقت از مغرب طالع شود و بعد از آن هيچ توبه‌اى قبول نشود و هيچ عمل به بالا نرود و بعد از آن آن حضرت اين آيه را خواند لا يَنْفَعُ‌ نَفْساً إِيمانُها لَمْ‌ تَكُنْ‌ آمَنَتْ‌ مِنْ‌ قَبْلُ‌ أَوْ كَسَبَتْ‌ فِي إِيمانِها خَيْراً ٢ پس فرمود كه از آنچه بعد از آن خواهد شد، سؤال مكنيد كه رسول صلّى اللّه عليه و آله مرا فرموده كه بغير از عترت او كسى را مطّلع نسازم و نزال بن سبره آنجا بود و از صعصعه پرسيد كه معنى اين كلام را نفهميدم. صعصعه گفت: مراد از «دابة الارض» آن كسى است كه عيسى عليه السّلام در پس او نماز كند و او، دوازدهم است از عترت و نهم از فرزندان حسين عليهم السّلام و مراد از آفتابى كه از مغرب طالع شود هم آن حضرت است كه از ميان صفا و مروه بيرون آيد و در ميان ركن و مقام ظاهر شود و ميزان عدلى وضع خواهد نمود كه احدى بر احدى ظلم نخواهد كرد و گناهى نخواهد بود كه توبه بايد كرد و عملها به بركت او مقبول است و به بالا نمى‌رود تا ردّ و قبولش ظاهر گردد و چندين كس همين حديث را به همين طريق نقل نموده‌اند 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 998 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜الصّادق ( الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْناً (فرقان/ ۶۳) إِلَی قَوْلِهِ حَسُنَتْ مُسْتَقَرًّا وَ مُقاماً ثَلَاثَ عَشْرَهًَْ آیَهًًْ قَالَ هُمُ الْأَوْصِیَاءُ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْناً فَإِذَا قَامَ الْقَائِمُ (عَرَضُوا کُلَّ نَاصِبٍ عَلَیْهِ فَإِنْ أَقَرَّ بِالْإِسْلَامِ وَ هِیَ الْوَلَایَهًُْ وَ إِلَّا ضُرِبَتْ عُنُقُهُ أَوْ أَقَرَّ بِالْجِزْیَهًْ فَأَدَّاهَا کَمَا یُؤَدِّی أَهْلُ الذِّمَّهًْ. 📝امام صادق ( از آیات الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْناً تا [آیه] حَسُنَتْ مُسْتَقَرًّا وَ مُقاماً که حدود سیزده آیه است درباره‌ی اوصیای الهی نازل شده که با آرامش و بی‌تکبّر بر روی زمین راه می‌روند. وقتی که حجّت حق ظهور کند، هر دشمن کینه‌ورز بر او عرضه شود، که اگر اعتراف به اسلام که همان قبول ولایت است بنماید، آزاد می‌گردد. و درصورت خودداری از پذیرش ولایت گردنش زده شود، مگر قبول کند که مثل اهل کتاب جزیه پرداخت کند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۴۶۸ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳۷۳/ فرات الکوفی، ص۲۹۲؛ «عرفوا» بدل «عرضوا» کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 در «خرايج» مذكور است كه از امام ثامن امام رضا عليه السّلام صفت قائم آل محمد عليه السّلام را پرسيدند فرمود: از علامات او، يكى آن است كه در سن پير و در منظر جوان باشد حتى آنكه هر كه نظر كند به او، خيال كند كه چهل سال بيش ندارد و از خواص او عليه السّلام اينست كه مرور ايام او را پير نمى‌كند تا روزى كه اجل موعودش برسد؛ و او را از آن «منتظر» گويند كه غيبتش دراز شود و مخلصان شيعه انتظار خروج او را كشند و چون از مكه بيرون شود شعيب بن صالح پيشرو لشكرش باشد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 1004 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📝ريان بن صلت از امام هشتم عليه السّلام روايت نموده كه چون پرسيدم از او كه صاحب امر توئى‌؟ فرمود: بلى، ليكن نه آن صاحب امرى كه زمين را بعد از آنكه پر از جور شده باشد پر از عدل نمايد و چگونه من آن باشم با اين ضعف بدن كه مى‌بينى، به درستى كه قائم عليه السّلام آن كسى است كه چون خروج كند در سن پير باشد و در منظر جوان و او را قوتى است كه اگر دست دراز كند به عظيمترين درختى كه بر روى زمين باشد البته از بيخ بر كند و اگر بر كوهى صدا كند چنان بلرزد كه سنگهايش از هم بپاشد و با او باشد عصاى موسى و خاتم سليمان و او فرزند چهارم از فرزندان من است. او را غيبتى باشد دراز آن قدر كه حق تعالى خواهد و از دور سخنان را بشنود، چنانچه از نزديك شنوند و بر مؤمنان رحمت و بر كافران عذاب باشد و زمين را از نور روى خود نورانى سازد و ميزان عدل در ميان خلق بنهد تا هيچ احدى ظلم نتواند كرد و او را طى الارض بود و سايه نداشته باشد و منادى از آسمان ندا كند به طريقى كه همه اهل زمين بشنوند كه «ألا انّ‌ حجّة اللّه قد ظهر عند بيت اللّه فاتبعوه فان الحق معه»؛ يعنى بدانيد به يقين كه حجت خدا در خانه خدا ظاهر شده، زنهار كه بشتابيد و تابع او شويد كه حق با اوست؛ چنانچه خداى تعالى در قرآن مجيد فرموده كه إِنْ‌ نَشَأْ نُنَزِّلْ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنَ‌ السَّماءِ آيَةً‌ فَظَلَّتْ‌ أَعْناقُهُمْ‌ لَها خاضِعِينَ‌ ؛ يعنى اگر ما خواهيم از آسمان نشانه‌اى مى‌فرستيم كه گردن جباران را كج مى‌كند و ايشان را ذليل و خوار مى‌سازد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 1005 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜در كشف الغمه از صادق آل محمد از پدرانش از شاه شهيدان ابى عبد اللّه الحسين روايت نموده‌اند كه در نهم از فرزندان من از چند پيغمبر، نشانه و سنتى خواهد بود: 💎اما از نوح نبى عليه السّلام، طول عمر 💎و از ابراهيم خليل عليه السّلام، مخفى بودن ولادت و تنهائى و گوشه‌گيرى از خلق 💎 و از موسى، ترس از دشمنان و غايب بودن 💎و از عيسى عليه السّلام، اختلاف از مردم چنانكه در او بعضى گفته‌اند از مادر نزائيده و طايفه‌اى بر آنند كه فوت شده و جمعى را اعتقاد بود كه مصلوب شد 💎 و از ايوب نبى عليه السّلام، فرج بعد از شدت و فرج در عقب بلا 💎و از يونس عليه السّلام، رجوع بعد از غيبت و جوان شدن بعد از پيرى 💎و اما از يوسف عليه السّلام، غيبتش از ياران و خويشان و پنهان بودن از برادران و معلوم نبودن احوالش بر پدرش يعقوب عليه السّلام با وجود نزديكى مسافت 💎 و اما سنت جدش صلّى اللّه عليه و آله، خروجش به شمشير و كشتن دشمنان خدا و رسول و برانداختن جباران و طاغيان 🌠 و اينكه او را حق تعالى يارى مى‌دهد 🌠به انداختن رعب او در دلهاى دشمنان 🌠و منصور بودنش به سبب شمشير؛ چنانچه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود:«انا أبنى بالسيف» 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 1006 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫کلیپ تصویری دعای ندبه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖  أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلى ما آتاهُمُ اللهُ‌ مِنْ فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنا آلَ إِبْراهيمَ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ آتَيْناهُمْ مُلْكاً عَظيماً يا اينكه نسبت به مردم (پيامبر و خاندانش)، بر آنچه خدا از فضلش به آنان بخشيده، حسد مى‌ورزند؟! ما به خاندان ابراهيم، [كه يهود از آن‌ها هستند نيز]، كتاب و حكمت داديم؛ و حكومت عظيمى در اختيار آن‌ها (پيامبران بنى‌اسرائيل) قرار داديم. (نساء/ ۵۴) ✨✨✨✨✨✨✨ 📜الصّادق (علیه السلام)- نَحْنُ النَّاسُ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ وَ نَحْنُ الْمَحْسُودُونَ. 📝امام صادق (علیه السلام)- منظور از ناس در این آیه، ما هستیم که به ما رشک می‌برند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۲۱۸/بحارالأنوار، ج۲۳، ص۲۹۹/ فرات الکوفی، ص۱۰۷ 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ حُمْرَانَ‌بْنِ‌أَعْیَنَ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی‌عَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل ... وَ آتَیْناهُمْ مُلْکاً عَظِیماً فَقَالَ الطَّاعَهًَْ. 📝امام صادق (علیه السلام)- حمران‌بن‌اعین نقل می‌کند: امام صادق (علیه السلام) فرمود: وَ آتَیْناهُمْ مُلْکاً عَظِیماً یعنی طاعت و فرمانبرداری مردم. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۲۲۶/الکافی، ج۱، ص۲۰۶/ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۱۹۴ 📜علی‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه)- وَ هِیَ الْخِلَافَهًُْ بَعْدَ النُّبُوَّهًِْ وَ هُمُ الْأَئِمَّهًُْ (. 📝علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- آتَیْناهُمْ مُلْکاً عَظِیماً منظور خلافت بعد از نبوّت است و آن‌ها ائمّه (هستند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۲۲۶/بحارالأنوار، ج۹، ص۱۹۳/ القمی، ج۱، ص۱۴۰
📜الباقر (علیه السلام)- وَ أَمَّا الْمُلْکُ الْعَظِیمُ فَهُمُ الْأَئِمَّهًُْ ({الْهُدَاهًُْ} مِنَ الصَّفْوَهًِْ وَ کُلُّ هَؤُلَاءِ مِنَ الذُّرِّیَّهًِْ الَّتِی بَعْضُهَا مِنْ بَعْضٍ وَ الْعُلَمَاءُ الَّذِینَ جَعَلَ اللَّهُ فِیهِمُ الْبَقِیَّهًَْ وَ فِیهِمُ الْعَاقِبَهًَْ وَ حِفْظَ الْمِیثَاقِ حَتَّی تَنْقَضِیَ الدُّنْیَا وَ الْعُلَمَاءَ وَ لِوُلَاهًِْ الْأَمْرِ اسْتِنْبَاطُ الْعِلْمِ وَ لِلْهُدَاهًِْ فَهَذَا شَأْنُ الْفُضَّلِ مِنَ الصَّفْوَهًِْ وَ الرُّسُلِ وَ الْأَنْبِیَاءِ (وَ الْحُکَمَاءِ وَ أَئِمَّهًِْ الْهُدَی (وَ الْخُلَفَاءِ الَّذِینَ هُمْ وُلَاهًُْ أَمْرِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ اسْتِنْبَاطِ عِلْمِ اللَّهِ وَ أَهْلُ آثَارِ عِلْمِ اللَّهِ مِنَ الذُّرِّیَّهًِْ الَّتِی بَعْضُهَا مِنْ بَعْضٍ مِنَ الصَّفْوَهًِْ بَعْدَ الْأَنْبِیَاءِ (مِنَ الْآبَاءِ وَ الْإِخْوَانِ وَ الذُّرِّیَّهًِْ مِنَ الْأَنْبِیَاءِ (فَمَنِ اعْتَصَمَ بِالْفُضَّلِ انْتَهَی بِعِلْمِهِمْ وَ نَجَا بِنُصْرَتِهِمْ وَ مَنْ وَضَعَ وُلَاهًَْ أَمْرِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ أَهْلَ اسْتِنْبَاطِ عِلْمِهِ فِی غَیْرِ الصَّفْوَهًِْ مِنْ بُیُوتَاتِ الْأَنْبِیَاءِ (فَقَدْ خَالَفَ أَمْرَ اللَّهِ عَزَّ وَجَل. 📝امام باقر (علیه السلام)- المُلْکُ الْعَظِیمُ همان امامان هدایتند از میان برگزیدگان و همه‌ی ایشان از نسل یکدیگرند و همان دانشمندانی هستند که خداوند بقیّه‌ی خود را در آن‌ها مقرّر کرده است و عاقبت و حفظ میثاق در آنهاست، تا دنیا به سر رسد و کار آن علما پایان گیرد. استنباط علم از آن والیان و هدایتگران است، و این است منزلت فاضلان از برگزیدگان و پیامبران و حکما و پیشوایان هدایت و جانشینانی که والیان امر الهی و عهده‌داران استنباط علم خدا و اهل نشانه‌های دانش الهی هستند، از نسلی که از یکدیگرند و از برگزیدگان خدا پس از پیامبران (اعم از پدران و برادران و نسل انبیاء (هستند. پس هرکه به دامن فاضلان چنگ اندازد به علم ایشان دست یازد، با یاریشان به نجات رسد، و هرکه والیان امر الهی و اهل استنباط دانش او را در میان کسانی جز برگزیدگان خاندان‌های پیامبران (نهد هلاک می‌شود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۲۲۶/الکافی، ج۸، ص۱۱۷/ بحارالأنوار، ج۱۱، ص۴۸ 📜الصّادق (علیه السلام)- نَحْنُ أَهْلُ الْمُلْکِ وَ نَحْنُ وَرِثْنَا النَّبِیِّینَ (وَ عِنْدَنَا عَصَا مُوسَی (علیه السلام). 📝امام صادق (علیه السلام)- ما صاحب ملک و وارث پیامبرانیم. در نزد ما عصای موسی (علیه السلام) است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۲۲۸/بحارالأنوار، ج۲۳، ص۲۹۹/ فرات الکوفی، ص۱۰۷ 📜الصّادق (علیه السلام)- نَحْنُ أَهْلُ هَذَا الْمُلْکِ الَّذِی یَعُودُ إِلَیْنَا. 📝امام صادق (علیه السلام)- و ما اهل این ملکی هستیم که به ما باز می‌گردد. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۲۲۸/بحارالأنوار، ج۲۳، ص۲۸۸/ بصایرالدرجات، ص۳۶/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84