📝حسين بن محمّد بن عامر، از احمد بن اسحاق بن سعد، از سعدان بن مسلم، از عمر بن ابان، از ابان بن تغلب، از حضرت ابى عبد اللَّه عليه السّلام نقل كرده كه آن حضرت فرمودند:
🌠گويا مىبينم حضرت قائم عليه السّلام را كه بر بلندى شهر كوفه بوده و زره رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم را به تن نموده، پس زرع را به تن خود حركت داده تا بر بدن احاطه كرده و آن را بپوشاند، آن حضرت در زير هودجى از استبرق قرار داشته و بر اسبى خاكسترى كه بين دو چشمانش سفيدى مىباشد سوار مىباشند، پس اسب حركتى به خود داده و اهل هر شهرى مىبينند كه راكب و مركب با ايشان در شهرشان مىباشد
🚩و بدين ترتيب پرچم رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم را در تمام بلاد منتشر مىفرمايد،
🚩عمود اين پرچم از عمود عرش بوده و بر بقيه آن نقش نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ مىباشد، آن پرچم بر چيزى فرود نمىآيد مگر آنكه حق تعالى آن چيز را نابود مىفرمايد
🚩هنگامى كه پرچم به اهتزاز و حركت در مىآيد هيچ مؤمنى باقى نمىماند مگر آنكه قلبش همچون آهنى سخت مىباشد،
💎به هر مؤمنى نيروى چهل مرد داده مىشود
💎و نيز هيچ مؤمن مردهاى باقى نمىماند مگر آنكه اين فرح و سرور در قبرش داخل مىشود و اين در وقتى است كه اهل قبور يك ديگر را در قبرها زيارت مىكنند و به آنها بشارت به قيام قائم داده مىشود،
🕊 سيزده ميليون و سيصد و سيزده فرشته بدنبال آن حضرت بانگ برآورند.
راوى عرض مىكند: تمام اين جمعيت فرشتگانند؟
حضرت مىفرمايند:بلى، آنها عبارتند از:
🕊الف: فرشتگانى كه با حضرت نوح عليه السّلام در سفينه بودند.
🕊ب: فرشتگانى كه با حضرت إبراهيم عليه السّلام بودند وقتى آن حضرت را در آتش انداختند.
🕊ج: فرشتگانى كه با حضرت موسى عليه السّلام بودند زمانى كه دريا را براى بنى اسرائيل شكافت.
🕊د: فرشتگانى كه با حضرت عيسى عليه السّلام بودند وقتى كه حقتعالى او را از زمين به آسمان برد.
🕊ه: چهار هزار فرشته مسوّمين (نشانه گذارنده) و هزار فرشته مردفين (بعضى تابع برخى ديگر مىباشند).
🕊و: سيصد و سيزده فرشته كه در جنگ بدر حاضر گشتند.
🕊ز: چهار هزار فرشته كه از آسمان به قصد قتال در ركاب همايون حضرت امام حسين عليه السّلام از آسمان نازل شده پس به آنها اذن قتال داده نشد پس كنار قبر آن حضرت با هيئتى ژوليده و حالى حزين و غمگين باقى مانده و از آن روز تا قيامت براى حضرت گريان مىباشند، رئيس ايشان فرشتهاى است كه به آن منصور گفته مىشود، زائرى نيست كه به زيارت آن حضرت رود مگر آنكه اين فرشتگان به استقبالش رفته و آن جناب را وداع نمىكند مگر آنكه آنها به مشايعتش رفته و بيمار نشده مگر آنكه ايشان عيادتش مىنمايند و ميّتى از دنيا نرفته مگر آنكه بر جنازهاش نماز خوانده و پس از مرگش براى او طلب آمرزش مىكنند و تمام اين فرشتگان در زمين منتظر قيام قائم عليه السّلام بوده كه در وقتش خروج فرمايد صلوات اللَّه عليه.
📚كامل الزيارات- باب چهل و يكم/حدیث پنجم/ ترجمه ذهنى تهرانى، ص:392- 393
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
[سورهى هود] [آيهى ١١١]
وَ لَقَدْ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ فَاخْتُلِفَ فِيهِ...
(و به راستى كه ما كتاب(تورات)را بر موسى فرستاديم.
آنگاه دربارهى آن اختلاف كردند.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜محمّد بن يعقوب،عن عليّ بن محمّد:عن عليّ بن العبّاس،عن الحسن بن عبد الرّحمن،عن عاصم بن حميد،عن أبي حمزة،عن أبي جعفر عليه السّلام في قوله عزّ و جلّ:
(وَ لَقَدْ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ فَاخْتُلِفَ فِيهِ ،قال:
«اختلفوا كما اختلفت هذه الأمّة في الكتاب،و سيختلفون في الكتاب الّذي مع القائم عليه السّلام الّذي يأتيهم به حتّى ينكره ناس كثير فيقدّمهم فيضرب أعناقهم.»
📝محمّد بن يعقوب:از علىّ بن محمّد،از علىّ بن العبّاس،از حسن بن عبد الرّحمن بن عاصم بن حميد،از ابو حمزه،از حضرت ابو جعفر امام باقر عليه السّلام دربارهى قول خداى-عزّ و جلّ-:(و به راستى كه ما كتاب(تورات)را بر موسى فرستاديم.آنگاه دربارهى آن اختلاف كردند)روايت آورده است كه آن جناب فرمود:
〽️«آنان اختلاف كردند؛همچنانكه اين امّت در قرآن اختلاف كردند و البتّه دربارهى كتاب(و نوشتارى)هم كه با حضرت قائم عليه السّلام است و براى آنان خواهد آورد نيز اختلاف خواهند كرد؛بهطورى كه گروه بسيارى آن را انكار كنند.پس آن حضرت آنها(-منكران)را پيش خواهد داشت و گردن خواهد زد.»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 532
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
#یاران_امام_مهدی_عج
[سورهى هود] [آيهى ٨١]
قالَ:لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً
أَوْ آوِي إِلى رُكْنٍ شَدِيدٍ!
(لوط)گفت:اىكاش در برابر شما قدرتى داشتم يا ت
كيهگاه و پشتيبان استوارى در اختيارم بود!
✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤
📜العيّاشيّ،بإسناده:عن صالح بن سعيد،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قول اللّه: لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى رُكْنٍ شَدِيدٍ قال:
«قوّة القائم عليه السّلام،و الرّكن الشّديد الثّلاثمائة و ثلاثة عشر أصحابه.»
💎عيّاشى،به سند خود،از صالح بن سعيد،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه دربارهى فرمودۀ خداوند:(اىكاش در برابر شما قدرتى داشتم يا تكيهگاه و پشتيبان محكمى در اختيارم بود)فرمود:
🕯«(يعنى)نيروى حضرت قائم عليه السّلام و ركن شديد(-تكيهگاه استوار)٣١٣ تن ياران اويند.»
🔰ابن بابويه،بإسناده:عن أبي بصير،قال:قال أبو عبد اللّه عليه السّلام:
«ما كان قول لوط عليه السّلام لقومه: لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى رُكْنٍ شَدِيدٍ إلاّ تمنّيا لقوّة القائم عليه السّلام،و لا الرّكن إلاّ شدّة أصحابه،و إنّ الرّجل منهم ليعطى قوّة أربعين رجلا،و إنّ قلبه لأشدّ من زبر الحديد،و لو مرّوا بجبال الحديد لقلعوها ، و لا يكفّون سيوفهم حتّى يرضى اللّه عزّ و جلّ.»
✅ابن بابويه،به سند خود از ابو بصير آورده است كه گويد:حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام فرمود:
♥️«اينكه لوط به قومش گفت:(اىكاش در برابر شما قدرتى داشتم يا تكيهگاه و پشتيبان محكمى در اختيارم بود)مقصودش جز اين نبود كه نيروى قائم عليه السّلام را آرزو كند و ركن شديد ياران آن حضرتاند كه يك مرد از آنها قوّت چهل مرد را دارد و دلش از كوه آهنين محكمتر است و اگر به كوههاى آهن بگذرند،آنها را از بين مىبرند و شمشيرهايشان را كنار نگذارند؛مگر وقتى كه خداوند-عزّ و جلّ-راضى شده باشد.»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 223
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
لا يَحْزُنُهُمُ الْفَزَعُ الْأَكْبَرُ وَ تَتَلَقَّاهُمُ الملائكة هذا يَوْمُكُمُ الَّذي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ
وحشتِ بزرگ، آنها را اندوهگين نمىكند و فرشتگان به استقبالشان مىآيند، [و مىگويند] اين همان روزى است كه به شما وعده داده مىشد.
(انبیاء/ ۱۰۳)
🌤✨🌤✨🌤✨
📝الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْمُفَضَّلِبْنِعُمَرَ قال: قال (علیه السلام) لَمَّا یُبَایِعه الْحَسَنِیُّ وَ یُبَایِعُهُ سَائِرُ الْعَسْکَرِ الَّذِی مَعَ الْحَسَنِیِّ إِلَّا أَرْبَعِینَ أَلْفاً أَصْحَابُ الْمَصَاحِفِ الْمَعْرُوفُونَ بِالزِّیدِیَّهًِْ فَإِنَّهُمْ یَقُولُونَ مَا هَذَا إِلَّا سِحْرٌ عَظِیمٌ فَیَخْتَلِطُ الْعَسْکَرَانِ فَیُقْبِلُ الْمَهْدِیُّ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عَلَی الطَّائِفَهًِْ الْمُنْحَرِفَهًِْ فَیَعِظُهُمْ وَ یَدْعُوهُمْ ثَلَاثَهًَْ أَیَّامٍ فَلَا یَزْدَادُونَ إِلَّا طُغْیَاناً وَ کُفْراً فَیَأْمُرُ بِقَتْلِهِمْ فَیُقْتَلُونَ جَمِیعاً ثُمَّ یَثُورُ سَرَایَا عَلَی السُّفْیَانِیِّ إِلَی دِمَشْقَ فَیَأْخُذُونَهُ وَ یَذْبَحُونَهُ عَلَی الصَّخْرَهًِْ ثُمَّ یَظْهَرُ الْحُسَیْنُ (علیه السلام) فِی اثْنَیْ عَشَرَ أَلْفَ صِدِّیقٍ وَ اثْنَیْنِ وَ سَبْعِینَ رَجُلًا أَصْحَابِهِ یَوْمَ کَرْبَلَاءَ فَیَا لَکَ عِنْدَهَا مِنْ کَرَّهًٍْ زَهْرَاءَ (سلام الله علیها) بَیْضَاءَ ثُمَّ یَخْرُجُ الصِّدِّیقُ الْأَکْبَرُ أمیرالمؤمنین علِیُّبْنُأَبِیطَالِبٍ (علیه السلام) وَ یُنْصَبُ لَهُ الْقُبَّهًُْ بِالنَّجَفِ وَ یُقَامُ أَرْکَانُهَا رُکْنٌ بِالنَّجَفِ وَ رُکْنٌ بِهَجَرَ وَ رُکْنٌ بِصَنْعَاءَ وَ رُکْنٌ بِأَرْضِ طَیْبَهًَْ ثُمَّ یَخْرُجُ السَّیِّدُ الْأَکْبَرُ مُحَمَّدٌ رسول الله (صلی الله علیه و آله) لَکَأَنِّی أَنْظُرُ یَا مُفَضَّلُ إِلَیْنَا مَعَاشِرَ الْأَئِمَّهًِْ بَیْنَ یَدَیْ رسول الله (صلی الله علیه و آله) نَشْکُو إِلَیْهِ مَا نَزَلَ بِنَا مِنَ الْأُمَّهًِْ بَعْدَهُ وَ مَا نَالَنَا مِنَ التَّکْذِیبِ وَ الرَّدِّ عَلَیْنَا تَبْتَدِئُ فَاطِمَهًُْ (سلام الله علیها) وَ تَشْکُو مَا نَالَهَا مِنْ أَبِیبَکْرٍ وَ عُمَرَ وَ أَخْذِ فَدَکَ مِنْهَا ثُمَّ یَشْکُو إِلَیْهِ أمیرالمؤمنین (علیه السلام) الْمِحَنَ الْعَظِیمَهًَْ الَّتِی امْتُحِنَ بِهَا بَعْدَه ثُمَّ یَقُومُ الْحَسَنُ (علیه السلام) إِلَی جَدِّهِ ص ثُمَّ یَقُومُ الْحُسَیْنُ (علیه السلام) مُخَضَّباً بِدَمِهِ هُوَ وَ جَمِیعُ مَنْ قُتِلَ مَعَهُ فَإِذَا رَآهُ رسول الله (صلی الله علیه و آله) بَکَی وَ بَکَی أَهْلُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ لِبُکَائِهِ وَ تَصْرُخُ فَاطِمَهًُْ (سلام الله علیها) فَتُزَلْزَلُ الْأَرْضُ وَ مَنْ عَلَیْهَا وَ یَقِفُ أمیرالمؤمنین (علیه السلام) وَ الْحَسَنُ (علیه السلام) عَنْ یَمِینِهِ وَ فَاطِمَهًُْ (سلام الله علیها) عَنْ شِمَالِهِ وَ یُقْبِلُ الْحُسَیْنُ (علیه السلام) فَیَضُمُّهُ رسول الله (صلی الله علیه و آله) إِلَی صَدْرِهِ وَ یَقُولُ یَا حُسَیْنُ (علیه السلام) فَدَیْتُکَ قَرَّتْ عَیْنَاکَ وَ عَیْنَایَ فِیکَ وَ عَنْ یَمِینِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) حَمْزَهًُْ أَسَدُ اللَّهِ (رحمة الله علیه) فِی أَرْضِهِ وَ عَنْ شِمَالِهِ جَعْفَرُبْنُأَبِیطَالِبٍ الطَّیَّارُ (رحمة الله علیه) وَ یَأْتِی مُحَسِّنٌ تَحْمِلُهُ خَدِیجَهًُْ بِنْتُ خُوَیْلِدٍ (رحمة الله علیه) وَ فَاطِمَهًُْ بِنْتُ أَسَدٍ (رحمة الله علیه) أُمُّ أمیرالمؤمنین (علیه السلام) وَ هُنَّ صَارِخَاتٌ وَ أُمُّهُ فَاطِمَهًُْ (سلام الله علیها) تَقُولُ هذا یَوْمُکُمُ الَّذِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ الْیَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَیْنَها وَ بَیْنَهُ أَمَداً بَعِیداً قَالَ فَبَکَی الصَّادِقُ (علیه السلام) حَتَّی اخْضَلَّتْ لِحْیَتُهُ بِالدُّمُوعِ ثُمَّ قَالَ لَا قَرَّتْ عَیْنٌ لَا تَبْکِی عِنْدَ هَذَا الذِّکْرِ قَالَ وَ بَکَی الْمُفَضَّلُ بُکَاءً طَوِیلا.
📝امام صادق ( مفضّل گوید: امام صادق (فرمود: ... سید حسنی خود و سپس سایر لشکریانش با وی (امام مهدی (بیعت میکنند، مگر چهلهزار نفر که قرآنها با خود دارند و معروف به زیدیه میباشند، که از بیعتکردن امتناع میورزند. آنها میگویند این کار چیزی جز یک سحر بزرگ نیست و با این حرف دو لشکر به جان هم میافتند، مهدی (بهطرف طایفهی زیدیّه آمده و سه روز آنها را موعظه مینماید و دعوت به آرامش و پذیرش خودش میکند، ولی آنها بر سرکشی و کیفر خود میافزایند مهدی (هم ناچار دستور قتل آنها را صادر نموده همه را از دم شمشیر میگذرانند. سپس مهدی (به اصحاب خود میگوید: «قرآنهای آنها را نگیرید بگذارید تا باعث حسرت آنها گردد؛ همانطور که آن را تبدیل کرده و تغییر دادند و مطابق آنچه در آن بود عمل نکردند». مفضّل عرض کرد: «آقا! بعداً مهدی (چه میکند»؟ فرمود: «لشکری برای دستگیری سفیانی به دمشق میفرستد؛ او را گرفته و روی سنگی سر میبُرند. آنگاه حسین (با دوازدههزار صدّیق و هفتادودو نفری که در کربلا از یاران او بودند و با وی شهید شدند، آشکار میشود. ای خوش آن #رجعت نوری، سپس صدّیقاکبر امیرالمؤمنین (علیّبنابیطالب (ظهور میکند و خیمهای که بر چهار پایه استوار باشد در نجف برای وی بر سر پا میکنند. یک پایهی آن در نجف و پایهای در حجر اسماعیل (و پایهای در صفا و پایهای در زمین مدینه است. گویا چراغهای آن را میبینم که مانند انوار مهر و ماه در آسمان و زمین میدرخشد. در آنموقع باطن هرکس آشکار میشود، و زنان شیرده از وحشت، بچّههای خود را رها میکنند. آنگاه آقای بزرگ؛ محمّد رسول خدا (.... ای مفضّل! گویا میبینم که ما ائمه (آن موقع جلوی پیغمبر (جمع شده و به آن حضرت (شکایت میکنیم که امّت بعد از وی چه به روز ما آوردند، و میگوییم امّت ما را تکذیب کردند... آنگاه فاطمه زهرا (میآید و از ظلم اوّلی و دوّمی و غصب فدک ملک خود توسط آنها... سپس امیرالمؤمنین (محنتهای عظیمی را که بعد از پیغمبر (دید... آنگاه امام حسین (با بدنی آغشته به خون، خود و یارانش که با وی کشته شدند، در جلوی پیغمبر (میایستد. چون پیغمبر او را مینگرد زار زار میگرید. از گریهی او اهل آسمان و زمین نیز گریه میکنند. فاطمهی زهرا (هم نالهی جانکاه از دل پر الم برمیآورد. از ناله و شیون و گریه و زاری آن حضرت (زمین و اهل زمین متزلزل میگردند. سپس امیرالمؤمنین (و امام حسن (در سمت راست پیغمبر (و فاطمه زهرا (در سمت چپ آن حضرت (قرار میگیرند. پیغمبر (او را در آغوش میگیرد و میگوید: «یا حسین (فدایت گردم! دیدگانت روشن باد و دیدگان من هم روشن باشد». سپس حمزه سیّدالشّهداء عموی پیغمبر (در سمت راست آن حضرت (میایستد و در سمت چپ جعفربنابیطالب (طیّار () قرار میگیرد. ناگاه خدیجهی کبری (و فاطمه دختر اسد (مادر امیرالمؤمنین () محسن (سقط شدهی فاطمه زهرا (را به دست گرفته نالهکنان به نزد پیغمبر (میآیند و مادرش فاطمه (این آیهی قرآن را میخواند: روزی که هرکس، آنچه را از کار نیک انجام داده، حاضر میبیند و آرزو میکند میان او، و آنچه از اعمال بد انجام داده، فاصلهی زمانیِ زیادی باشد. (آل عمران/۳۰)». مفضّل گفت: «در این وقت امام صادق (چنان گریست که محاسن مبارکش از سیلاب اشک تر شد»! سپس فرمود: «روشن مباد چشمی که با این گفته نگرید»!! مفضّل هم بسیار گریست.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۵۴۴ بحارا لأنوار، ج۵۳، ص۲۲
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
[سورهى نساء] [آيهى ١٦٠]
✅وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ إِلاّ لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ
وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ يَكُونُ عَلَيْهِمْ شَهِيداً
(و هيچكس از اهل كتاب نيست جز آنكه بهطور حتم پيش از مرگش،به وى(يعنى حضرت عيسى عليه السّلام) ايمان خواهد آورد
و روز قيامت،او بر آنان گواه خواهد بود.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜[٣٥]عليّ بن إبراهيم،قال:حدّثني أبي،عن القاسم بن محمّد،عن سليمان بن داود المنقريّ،عن أبي حمزة،عن شهر بن حوشب،[قال]:
قال لي الحجّاج:يا شهر آية في كتاب اللّه قد أعيتني،فقلت:أيّها الأمير أيّة آية هي؟فقال:قوله: وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ إِلاّ لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ
قلت:«إنّ عيسى ينزل قبل يوم القيامة إلى الدّنيا فلا يبقى أهل ملّة، يهوديّ و لا غيره إلاّ آمن به قبل موته و يصلّي خلف المهديّ.»
قال:ويحك!أنّى لك هذا و من أين جئت[به]؟ فقلت:حدّثني به محمّد بن عليّ بن الحسين بن عليّ بن أبي طالب عليهم السّلام.
فقال:جئت بها و اللّه من عين صافية.
📝علىّ بن ابراهيم گويد:حديث گفت مرا پدرم از قاسم بن محمّد از سليمان بن داود منقرى از ابو حمزه از شهر بن حوشب كه گفت:حجّاج به من گفت:اى شهر، آيهاى در كتاب خدا هست كه در آن(معنى)درماندهام.گفتم:اى امير،كدام آيه است؟ گفت:(اين)فرمودۀ خداوند:(و هيچكس از اهل كتاب نيست جز آنكه بهطور حتم پيش از مرگ،به وى ايمان خواهد آورد).
✅گفتم:«همانا عيسى عليه السّلام پيش از روز قيامت به دنيا فرود مىآيد.پس اهل هيچ آيين،يهودى يا غير آن،باقى نماند مگرآنكه پيش از مردنش به او ايمان آورد و پشت سر حضرت مهدى عليه السّلام نماز مىگزارد.»
⬅️گفت:زنهار!اين را از كجا مىگويى و از كجا آوردهاى؟
🕯من گفتم:اين را محمّد بن علىّ بن الحسين بن علىّ بن ابى طالب عليهم السّلام برايم حديث فرمود.
❣گفت:به خدا سوگند،آن را از چشمهى زلالى آوردهاى.
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 138
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
[سورهى بقره] [آيهى ٣-١]
الم* ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ* اَلَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ
(الم م*اين كتاب-كه هيچ ترديدى در آن نيست-روشنگر راه پرهيزگاران است*آنان كه به غيب ايمان آورند و نماز را برپاىدارند و ازآنچه به ايشان روزى دادهايم انفاق كنند.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜[١]ابن بابويه،قال:حدّثنا عليّ بن أحمد بن محمّد الدّقّاق رضي اللّه عنه،قال:
حدّثنا محمّد بن أبي عبد اللّه الكوفيّ،قال:حدّثنا موسى بن عمران النّخعيّ،عن عمّه الحسين بن يزيد،عن عليّ بن أبي حمزة،عن يحيى بن[أبي] القاسم،قال:
سألت الصّادق عليه السّلام عن قول اللّه عزّ و جلّ: الم* ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ* اَلَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ فقال:
«المتّقون شيعة عليّ عليه السّلام،و الغيب فهو الحجّة[الغائب].
و شاهد ذلك قوله تعالى: وَ يَقُولُونَ:لَوْ لا أُنْزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ؟فَقُلْ:إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلّهِ فَانْتَظِرُوا،إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ [یونس/20] .»
📝ابن بابويه گويد:حديث گفت ما را علىّ بن احمد بن محمّد دقّاق رضي اللّه عنه،وى گفت:حديث آورد ما را محمّد بن ابى عبد اللّه كوفى،كه گفت:حديث آورد ما را موسى بن عمران نخعى،از عمويش حسين بن يزيد،از علىّ بن ابى حمزه،از يحيى بن[ابى] القاسم كه گفت:
❓از امام صادق عليه السّلام دربارهى اين فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ-:(الم م*اين كتاب-كه هيچ ترديدى در آن نيست-روشنگر راه پرهيزگاران است*آنان كه به غيب ايمان آوردند)پرسيدم.
♥️حضرت صادق عليه السّلام فرمود:«(اين)متّقيان شيعيان على عليهالسّلاماند و غيب همان حجّت[غايب]است.
❣گواه آن،فرمودۀ خداى-تعالى-است:(و(كافران)گويند:چرا آيتى از پروردگارش بر او نازل نمىشود؟بگو:همانا غيب مخصوص خداست.پس منتظر باشيد كه ما نيز از منتظرانايم)[یونس/20].»
📜[٢]عنه،قال:حدّثنا محمّد بن موسى بن المتوكّل رضي اللّه عنه،قال:حدّثنا محمّد بن يحيى العطّار،قال:حدّثنا أحمد بن محمّد بن عيسى،عن عمر بن عبد العزيز، عن غير واحد من أصحابنا،عن داود بن كثير الرّقّيّ،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قول اللّه عزّ و جلّ: اَلَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ قال:«من آمن بقيام القائم أنّه حقّ.»
📝از هموست كه گويد:حديث آورد ما را محمّد بن موسى بن متوكّل رضي اللّه عنه و گفت:حديث گفت ما را محمّد بن يحيى عطّار؛وى گفت:حديث آورد ما را احمد بن محمّد بن عيسى،از عمر بن عبد العزيز،از چند تن از اصحابمان،از داود بن كثير رقّى،از حضرت أبى عبد اللّه امام صادق عليه السّلام.
✅آن حضرت دربارهى فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ-:(آنان كه به غيب ايمان آورند) فرمود:«هركس ايمان آورد كه قيام قائم عليه السّلام حق است.»
📜 [٣]و عنه،بإسناده عن جابر بن عبد اللّه الأنصاريّ،عن رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله سلم في حديث يذكر فيه الأئمّة الاثني عشر و فيهم القائم عليه السّلام،قال:قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم:
«طوبى للصّابرين في غيبته!طوبى للمتّقين على محجّتهم!أولئك من وصفهم اللّه في كتابه فقال: اَلَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ ثمّ قال: أُولئِكَ حِزْبُ اللّهِ،أَلا إِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ .»
📝نيز از هموست كه به سند خود از جابر بن عبد اللّه انصارى،از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم- در حديثى كه امامان دوازدهگانه و در ميان آنان قائم عليه السّلام را ياد فرموده-چنين آورده است:(جابر)گويد:
🌺رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:«خوشا به حال صبركنندگان در زمان غيبت او!خوشا به حال كسانى كه بر محبّتشان پاى برجا مىمانند!آنهايند كه خداوند در كتاب خويش چنين وصفشان فرمود:(آنان كه به غيب ايمان آورند)
🕊سپس فرمود:(آنان حزب خدايند.آگاه باشيد كه حزب خداوند همان پيروزاناند).»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 43
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید ٢٣
[سورهى نساء] [آيهى ٤٨]
يا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ
⬅️ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى أَدْبارِها
(اى كسانى كه بر ايشان كتاب(آسمانى)آمده،به آنچه(بر پيغمبر خاتم)فرستاديم-كه تصديقكنندهى كتابهاى شماست-ايمان آوريد؛
‼️پيش ازآنكه بر چهرههايى خطّ بطلان كشيم و آنها را به پشتهايشان واژگون گردانيم.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜[٢٩]محمّد بن إبراهيم النّعمانيّ،في كتاب الغيبة(قال):حدّثنا محمّد بن يعقوب الكلينيّ أبو جعفر،قال:حدّثني عليّ بن إبراهيم بن هاشم،عن أبيه،قال:و حدّثني محمّد بن(يحيى بن)عمران،قال:حدّثنا أحمد بن محمّد بن عيسى،[قال:]و حدّثني عليّ بن محمّد و غيره،عن سهل بن زياد جميعا،عن الحسن بن محبوب.
[قال:]و حدّثنا عبد الواحد بن عبد اللّه الموصليّ،عن أبي عليّ أحمد بن محمّد ابن[أبي]ناشر،عن أحمد بن هلال،عن الحسن بن محبوب،قال:حدّثنا عمرو بن أبي المقدام،عن جابر بن يزيد الجعفيّ،قال:قال أبو جعفر محمّد بن عليّ الباقر عليه السّلام:
«يا جابر الزم الأرض فلا ٥تحرّك يدا و لا رجلا حتّى ترى علامات أذكرها لك إن أدركتها:
أوّلها اختلاف(ولد فلان)[بني العبّاس]و ما أراك تدرك ذلك و لكن حدّث به من بعدي،[و]مناد ينادي من السّماء،و يجيئكم الصّوت من ناحية دمشق بالفتح،و تخسف قرية من قرى الشّام تسمّى الجابية،و تسقط طائفة من مسجد دمشق الأيمن،و مارقة تمرق من ناحية التّرك فيعقبها هرج الرّوم،و سيقبل إخوان التّرك حتّى ينزلوا الجزيرة،و سيقبل مارقة الرّوم حتّى ينزلوا الرّملة.
فتلك السّنة-يا جابر-فيها اختلاف كثير في كلّ أرض من ناحية المغرب، فأوّل أرض تخرب أرض الشّام،ثمّ يختلفون عند ذلك على ثلاث رايات،راية الأصهب،و راية الأبقع،و راية السّفيانيّ،فيلتقي السّفيانيّ بالأبقع فيقتتلون، فيقتله السّفيانيّ و من معه ،ثمّ يقتل الأصهب،ثمّ لا يكون له همّة إلاّ الإقبال نحو العراق،و يمرّ جيشه بقرقيسياء فيقتتلون بها،فيقتل من الجبّارين مائة ألف.
و يبعث السّفيانيّ جيشا إلى الكوفة و عدّتهم سبعون ألفا فيصيبون من أهل الكوفة قتلا و صلبا و سبيا،فبينما هم كذلك إذ أقبلت رايات من نحو خراسان [و]تطوي المنازل طيّا حثيثا[و]معهم نفر من أصحاب القائم عليه السّلام،و يخرج رجل من موالي أهل الكوفة في ضعفاء فيقتله أمير جيش السّفيانيّ بين الحيرة و الكوفة،و يبعث السّفيانيّ بعثا إلى المدينة فيفرّ المهديّ عليه السّلام منها إلى مكّة،فيبلغ جيش السّفيانيّ بأنّ المهديّ عليه السّلام قد خرج إلى مكّة،فيبعث جيشا على أثره فلا يدرك حتّى يدخل مكّة خائفا يترقّب على سنّة موسى بن عمران عليه السّلام.»
قال:«و ينزل جيش السّفيانيّ البيداء فينادي مناد من السّماء:يا بيداء أبيدي القوم!فيخسف بهم فلا يفلت منهم إلاّ ثلاثة نفر يحوّل اللّه وجوههم إلى أقفيتهم و هم من كلب،و فيهم نزلت هذه الآية: يا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى أَدْبارِها... الآية.»
قال:«و القائم عليه السّلام يومئذ بمكّة قد أسند ظهره إلى البيت الحرام مستجيرا [به]فينادي:يا أيّها النّاس،إنّا نستنصر اللّه فمن أجابنا من النّاس فإنّا أهل بيت نبيّكم[محمّد]و نحن أولى النّاس باللّه و بمحمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم،فمن حاجّني في آدم فأنا أولى النّاس بآدم عليه السّلام،و من حاجّني في نوح فأنا أولى النّاس بنوح عليه السّلام،و من حاجّني في إبراهيم فأنا أولى النّاس بإبراهيم عليه السّلام،و من حاجّني في محمّد فأنا أولى النّاس بمحمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم،و من حاجّني في النّبيّين فأنا أولى النّاس بالنّبيّين.
أ ليس اللّه يقول في محكم كتابه: إِنَّ اللّهَ اصْطَفى آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمِينَ ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ؟فأنا بقيّة من آدم و ذخيرة من نوح و مصطفى من إبراهيم و صفوة من محمّد[صلّى اللّه عليهم أجمعين].
ألا و من حاجّني في كتاب اللّه فأنا أولى النّاس بكتاب اللّه،ألا و من حاجّني في سنّة رسول اللّه فأنا أولى النّاس بسنّة رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم،فأنشد اللّه من سمع كلامي اليوم لمّا بلّغ الشّاهد منكم الغائب،و أسألكم بحقّ اللّه و حقّ رسوله و[ب]حقّي فإنّ لي عليكم حقّ القربى من رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم لمّا أعنتمونا و منعتمونا ممّن يظلمنا،فقد أخفنا و ظلمنا و طردنا من ديارنا و أبنائنا و بغي علينا و دفعنا عن حقّنا،و افترى أهل الباطل علينا،فاللّه اللّه فينا!لا تخذلونا و انصرونا ينصركم اللّه.»
قال:«فيجمع اللّه له أصحابه ثلاث مائة و ثلاثة عشر رجلا[و]يجمعهم اللّه له على غير ميعاد قزعا كقزع الخريف،و هي-يا جابر-الآية الّتي ذكرها[اللّه]في كتابه: أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللّهُ جَمِيعاً،إِنَّ اللّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ،فيبايعونه بين الرّكن و المقام،و معه عهد من رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم و قد توارث[ت]ه الأبناء عن الآباء.
و القائم-يا جابر-رجل من ولد الحسين،يصلح اللّه له أمره في ليلة فما أشكل على النّاس من ذلك[يا جابر]فلا يشكل عليهم ولادته من رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم،و وراثته العلماء عالما بعد عالم،فإن أشكل هذا كلّه عليهم فإنّ الصّوت من السّماء لا يشكل عليهم إذا نودي باسمه و اسم أبيه[و أمّه].»
📝محمّد بن ابراهيم نعمانى در كتاب غيبت:(گويد:)حديث آورد ما را ابو جعفر محمّد بن يعقوب كلينى گويد:برايم حديث گفت علىّ بن ابراهيم بن هاشم،از پدرش،او گويد:و حديث آورد مرا محمّد بن(يحيى بن)عمران.وى گويد:حديث آورد ما را احمد ابن محمّد بن عيسى،[و گفت:]و حديثام گفت علىّ بن محمّد و غير او،همگى از سهل بن زياد،از حسن بن محبوب.
[گفت:]نيز حديثمان گفت عبد الواحد بن عبد اللّه موصلى،از ابو على احمد بن محمّد بن[أبى]ناشر،از احمد بن هلال،از حسن بن محبوب.وى گويد:حديثمان گفت عمرو بن أبى المقدام،از جابر بن يزيد جعفى.او گفت:
✅ حضرت ابو جعفر محمّد بن على باقر عليه السّلام فرمود:«اى جابر، خانهنشين باش.پس دست و پايى تكان مده تا نشانههايى را كه برايت ياد مىكنم ببينى؛اگر آنها را دريابى.
🔷اوّلين آنها اختلاف(فرزندان فلان)[بنى العبّاس]است و نمىبينم كه آن زمان را درك كنى؛ولى اين را پس از من حديث گوى،
🔷[و]منادىاى كه از سوى آسمان ندا كند
🔷و بانگ پيروزى از جانب دمشق به شما رسد
🔷و يكى از آباديهاى شام-كه حابيه نام دارد-فرومىرود
🔷 و بخشى از سمت راست مسجد دمشق فروريزد
🔷 و گروهى از تركها شورش كنند
🔷و در پى آن،اوضاع روم آشفته شود
🔷و برادران ترك پيش روند تا اينكه در جزيره فرود آيند
🔷و شورشيان روم پيشروى كنند و در رمله منزل گيرند.
🔴اى جابر،آن همان سال است كه اختلاف بسيارى در هر زمين از ناحيهى مغرب پديد خواهد آمد و نخستين سرزمينى كه خراب مىشود شام است.
🔶(سپس)در آن هنگام(به سه گروه تقسيم خواهند شد و)زير سه پرچم خواهند رفت:
پرچمى سرخ و سفيد و پرچمى سياه و سفيد و پرچم سفيانى .
✴️آنگاه سفيانى با پرچمدار سياه و سفيد برخورد مىكند.آنها با يكديگر نبرد مىكنند و او آن پرچمدار و تمام همراهانش را به قتل مىرساند.
🔺پس از آن،صاحب پرچم سرخ و سفيد را مىكشد
و ديگر جز اين هدفى نخواهد داشت كه بهسوى عراق پيشروى كند.
🔶لشكريانش از «قرقيسيا»مىگذرند كه صدهزار تن از جبّاران در آنجا كشته مىشوند.
🔷سفيانى لشكرى بهسوى كوفه مىفرستد كه تعداد آنها ٧٠،٠٠٠ مرد جنگى است.
آنها به كشتن و دار زدن و اسير كردن اهل كوفه مىپردازند
🔵 و در همين اثنا كه سرگرم اين فجايعاند،پرچمهايى از ناحيهى خراسان پيش مىآيد كه به سرعت منزلها را پشت سر مىگذارند.
🕊با ايشان چند تن از اصحاب حضرت قائم عليه السّلام همراهى مىكنند
❇️و مردى از موالى اهل كوفه خروج مىكند كه فرمانده لشكر سفيانى او را بين حيره و كوفه به قتل مىرساند.
💢آنگاه سفيانى عدّهاى را به مدينه مىفرستد.
🔅پس حضرت مهدى عليه السّلام ازآنجا بهسوى مكّه مىشتابد.
✴️به فرمانده لشكر سفيانى خبر مىرسد كه حضرت مهدى عليه السّلام از مدينه خارج گرديده است.
وى سپاهى در پى آن امام همام روانه مىسازد كه به او نمىرسد تا اينكه آن حضرت با هراس و هشيارى همچون موسى بن عمران صلوات اللّه عليه به مكّه داخل مىشود.»
✅امام باقر عليه السّلام فرمود:«فرمان ده سپاهيان سفيانى در بيابان"بيداء"فرود مىآيد.
پس منادىاى از سوى آسمان بانگ مىزند:اى بيداء!اين قوم را نابود كن.
زمين"بيداء" آنها را در كام خود فرومىكشد و جز سه تن،كسى از آنها جان سالم به در نمىبرد.
⬅️خداوند صورتهاى آن سه را به پشت برمىگرداند.
آنان از قبيلهى كلباند و دربارهى آنها اين آيه نازل شده است:(اى كسانى كه كتاب آسمانى به شما داده شده است، به آنچه ما نازل كرديم-كه آنچه را نزد خود شماست تصديق مىكند-ايمان آوريد؛پيش ازآنكه صورتهايى را تغيير دهيم و آنها را به پشت برگردانيم)...
💎امام عليه السّلام فرمود:«و قائم آن روز در مكّه است.او به بيت اللّه الحرام تكيه مىزند و بدان پناهنده مىشود و ندا مىكند:
♥️اى مردم!ما از خداوند و هركس از مردم كه دعوتمان را اجابت كند يارى مىخواهيم.ما خاندان پيغمبر شماييم و سزاوارترين مردم به خداوند و حضرت خاتم انبيا صلّى اللّه عليه و آله و سلم.
پس هرآنكه دربارهى آدم با من گفتوگو دارد(بداند كه)من از هركس به آدم عليه السّلام نزديكترم و
هرآنكه دربارهى نوح با من محاجّه كند،من از همهى مردم به نوح عليه السّلام نزديكترم
و هركس دربارهى ابراهيم با من گفتوگو دارد،پس من از همهى مردم به ابراهيم عليه السّلام نزديكترم
و هرآنكه دربارهى پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله و سلم بحث دارد، پس من از همهى مردم بدان حضرت نزديكترم
و هركس دربارهى پيغمبران با من احتجاج دارد،من از همهى مردم به پيغمبران سزاوارترم.
❣مگر نه اين است كه خداوند در آيات محكم كتاب خويش مىفرمايد:(همانا خداوند آدم و نوح و آل ابراهيم و آل عمران را بر جهانيان برترى داد؛ذرّيّهاى كه از يكديگر پديد آمدهاند و خداوند شنوا و داناست)؟
⬅️من بازماندهاى از آدم و ذخيرهاى از نوح و برگزيدهاى از ابراهيم و عصارهاى از رسول خاتم صلوات اللّه عليهم أجمعينام.
🌺توجّه كنيد!هركس دربارهى كتاب خدا با من محاجّه كند،من از همهى مردم به كتاب خداوند نزديكترم.
🕊آگاه باشيد،هركه در مورد سنّت و سيرت رسول خدا با من بحث دارد،من از تمامى مردم به سنّت و سيرت رسول اللّه نزديكترم.
❇️هركس سخنم را امروز شنيد،او را به خدا سوگند مىدهم كه حاضرانتان به غايبان برسانند و شما را به حقّ خداوند و حقّ رسول او و به حقّ خود سوگند مىدهم-و مرا بر شما حقّ خويشاوندى به رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم هست-كه ما را يارى دهيد و ظلمكنندگان به حقّ ما را از ما دور سازيد كه همانا ما(خاندان پيغمبر)ترسانيده شدهايم و بر ما ظلم گرديده است و از شهر و ديار و فرزندانمان آواره گشتهايم.به ما تعدّى كرده و از حقّ خويش دورمان داشتهاند و اهل باطل به ما تهمت زدهاند.پس خدا را،خدا را دربارهى ما!تنها و بىياورمان مگذاريد.يارىمان كنيد كه خداوند يارىتان كند.»
💎آن حضرت فرمود:«آنگاه خداوند ٣١٣ مرد اصحابش را برايش جمع خواهد ساخت كه بىقرار قبلى،همچون قطعههاى ابر پاييزى آنان را گرد مىآورد و اين است -اى جابر-معنى آيهاى كه خداوند مىفرمايد:(هركجا باشيد،خداوند همهى شما را جمع خواهد آورد.محقّقا خدا بر هر چيز تواناست)
💞پس در فاصلهى ركن و مقام با او بيعت مىكنند
🔖 و عهدنامهاى از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم با اوست كه فرزندان(پيغمبر)آن را از پدرانشان به ارث بردهاند.
🔍اى جابر!قائم عليه السّلام مردى از فرزندان حسين است.خداوند كارش را يكشبه اصلاح مىفرمايد.
🔰پس[اى جابر]هرچه بر مردم مشكل شود،اينكه او از فرزندان رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم و وارث علماست،يكى پس از ديگرى،بر آنها مشكل و مشتبه نشود و اگر همهى اينها بر آنان دشوار گردد،
🕯همانا آن صداى از سوى آسمان برايشان مشتبه نخواهد شد؛آنگاه كه وى را به نام خود و نام پدر[و مادر]بانگ زنند.»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 128
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#ولادت_امام_حسین_علیه_السلام
#دعای_روز_ولادت_امام_حسین_ع
روز سوّم شعبان روز بسيار مباركى است، شيخ طوسى در كتاب «مصباح» فرموده است: در اين روز حضرت حسين بن على عليهما السّلام متولّد شد، و در چنين روزى توقيع [دست نوشت] شريف به سوى قاسم بن علاء همدانى وكيل حضرت امام حسن عسكرى عليه السّلام بيرون آمد كه: مولايمان امام حسين عليه السّلام در روز پنجشنبه سوم شعبان متولّد شد، پس آن روز را روزه بگير، و اين دعا را بخوان:
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ الْمَوْلُودِ فِي هَذَا الْيَوْمِ الْمَوْعُودِ بِشَهَادَتِهِ قَبْلَ اسْتِهْلالِهِ وَ وِلادَتِهِ
‼️بَكَتْهُ السَّمَاءُ وَ مَنْ فِيهَا وَ الْأَرْضُ وَ مَنْ عَلَيْهَا وَ لَمَّا يَطَأْ [يُطَأْ] لابَتَيْهَا
💦قَتِيلِ الْعَبْرَةِ وَ سَيِّدِ الْأُسْرَةِ الْمَمْدُودِ بِالنُّصْرَةِ يَوْمَ الْكَرَّةِ الْمُعَوَّضِ مِنْ قَتْلِهِ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ نَسْلِهِ وَ الشِّفَاءَ فِي تُرْبَتِهِ وَ الْفَوْزَ مَعَهُ فِي أَوْبَتِهِ وَ الْأَوْصِيَاءَ مِنْ عِتْرَتِهِ بَعْدَ قَائِمِهِمْ وَ غَيْبَتِهِ حَتَّى يُدْرِكُوا الْأَوْتَارَ وَ يَثْأَرُوا الثَّارَ وَ يُرْضُوا الْجَبَّارَ وَ
💎يَكُونُوا خَيْرَ أَنْصَارٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَعَ اخْتِلافِ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ
اللَّهُمَّ فَبِحَقِّهِمْ إِلَيْكَ أَتَوَسَّلُ
وَ أَسْأَلُ سُؤَالَ مُقْتَرِفٍ مُعْتَرِفٍ مُسِي ءٍ إِلَى نَفْسِهِ مِمَّا فَرَّطَ فِي يَوْمِهِ وَ أَمْسِهِ يَسْأَلُكَ الْعِصْمَةَ إِلَى مَحَلِّ رَمْسِهِ ،
خدايا از تو مى خواهم به حق مولود د راين روز، كه به شهادتش وعده داده شد
‼️ پيش از برخاستن صدايش و قبل از ولادتش، آسمان و هركه در آن است، زمين و هر كه بر آن است بر او گريست درحالى كه هنوز قدم در جهان نگذاشته بود،
💦كشته اشك، سرور خاندان، مدديافته به يارى، روز بازگشت،
پاداش شهادتش اينكه امامان از نسل اويند، و شفا در تربت اوست،
❣ و پيروزى با اوست درگاه بازگشتش، و جانشينان از خاندانش پس از قيام كننده شان و غيبت او، تا انتقام گيرند و خون خواهى نمايند، و حضرت جبّار را خشنود سازند
✅و بهترين ياران دين حق شوند،
درود خدا بر ايشان همگام با رفت وآمد شب و روز.
🕊خدايا! به حق آنان به تو توسّل ميجويم و از تو درخواست ميكنم درخواست گنهكار معترف به گناه و بد كرده به خود با امورى كه در امروز ديروزش كوتاهى نموده، از تو تا هنگام رفتن در گورش پناه مي خواهد،
اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ وَ احْشُرْنَا فِي زُمْرَتِهِ وَ بَوِّئْنَا مَعَهُ دَارَ الْكَرَامَةِ وَ مَحَلَّ الْإِقَامَةِ اللَّهُمَّ وَ كَمَا أَكْرَمْتَنَا بِمَعْرِفَتِهِ فَأَكْرِمْنَا بِزُلْفَتِهِ وَ ارْزُقْنَا مُرَافَقَتَهُ وَ سَابِقَتَهُ وَ اجْعَلْنَا مِمَّنْ يُسَلِّمُ لِأَمْرِهِ وَ يُكْثِرُ الصَّلاةَ عَلَيْهِ عِنْدَ ذِكْرِهِ وَ عَلَى جَمِيعِ أَوْصِيَائِهِ وَ أَهْلِ أَصْفِيَائِهِ الْمَمْدُودِينَ مِنْكَ بِالْعَدَدِ الاثْنَيْ عَشَرَ النُّجُومِ الزُّهَرِ وَ الْحُجَجِ عَلَى جَمِيعِ الْبَشَرِ اللَّهُمَّ وَ هَبْ لَنَا فِي هَذَا الْيَوْمِ خَيْرَ مَوْهِبَةٍ وَ أَنْجِحْ لَنَا فِيهِ كُلَّ طَلِبَةٍ كَمَا وَهَبْتَ الْحُسَيْنَ لِمُحَمَّدٍ جَدِّهِ وَ عَاذَ فُطْرُسُ بِمَهْدِهِ فَنَحْنُ عَائِذُونَ بِقَبْرِهِ مِنْ بَعْدِهِ نَشْهَدُ تُرْبَتَهُ وَ نَنْتَظِرُ أَوْبَتَهُ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ.
خدايا! بر محمّد و خاندانش درود فرست، و ما را در جمع او محشور كن، و همراه وى در بهشت و جايگاه ابدى جاى ده.
خدايا! همچنان كه ما را به شناسايى اش گرامى داشتى پس ما را به تقرّب به آن حضرت گرامى دار، و رفاقت و سابقه محبّت با او را روزي ما فرما، و ما را از كسانى قرار ده كه فرمانش را تسليم مى شوند، و به هنگام بردن نامش صلوات زياد بر او ميفرستند، و هم بر همه جانشينان و خاندان برگزيده اش، آن يارى شدگان از سوى تو به عدد دوازده، آن ستارگان درخشانند، و حجّتهاى الهى بر تمام بشر، خدايا! ببخش بر ما در اين روز بهترين بخشش را، و برآور براى ما هر خواسته اى را، چنان كه حسين را به محمّد بخشيدى، و فطرس به گهواره اش پناهنده شد، و ما پناهنده به مزار اوييم پس از شهادتش، بر تربتش حاضر مى شويم و بازگشتش را انتظار مى كشيم، آمين اى پروردگار جهانيان.
💠بعد از اين دعا، ميخوانى دعاى امام حسين عليه السّلام را، و اين اخرين دعاى آن حضرت است در روزى كه دشمنانش فزونى گرفتند، يعنى روز عاشورا
اللَّهُمَّ أَنْتَ مُتَعَالِي الْمَكَانِ عَظِيمُ الْجَبَرُوتِ شَدِيدُ الْمِحَالِ غَنِيٌّ عَنِ الْخَلائِقِ عَرِيضُ الْكِبْرِيَاءِ قَادِرٌ عَلَى مَا تَشَاءُ قَرِيبُ الرَّحْمَةِ صَادِقُ الْوَعْدِ سَابِغُ النِّعْمَةِ حَسَنُ الْبَلاءِ قَرِيبٌ إِذَا دُعِيتَ مُحِيطٌ بِمَا خَلَقْتَ قَابِلُ التَّوْبَةِ لِمَنْ تَابَ إِلَيْكَ قَادِرٌ عَلَى مَا أَرَدْتَ وَ مُدْرِكٌ مَا طَلَبْتَ وَ شَكُورٌ إِذَا شُكِرْتَ وَ ذَكُورٌ إِذَا ذُكِرْتَ أَدْعُوكَ مُحْتَاجا وَ أَرْغَبُ إِلَيْكَ فَقِيرا وَ أَفْزَعُ إِلَيْكَ خَائِفا وَ أَبْكِي إِلَيْكَ مَكْرُوبا وَ أَسْتَعِينُ بِكَ ضَعِيفا وَ أَتَوَكَّلُ عَلَيْكَ كَافِيا احْكُمْ بَيْنَنَا وَ بَيْنَ قَوْمِنَا [بِالْحَقِ ] فَإِنَّهُمْ غَرُّونَا وَ خَدَعُونَا وَ خَذَلُونَا وَ غَدَرُوا بِنَا وَ قَتَلُونَا وَ نَحْنُ عِتْرَةُ نَبِيِّكَ وَ وَلَدُ [وُلْدُ] حَبِيبِكَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الَّذِي اصْطَفَيْتَهُ بِالرِّسَالَةِ وَ ائْتَمَنْتَهُ عَلَى وَحْيِكَ فَاجْعَلْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا فَرَجا وَ مَخْرَجا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ .
خدايا تو بلندمرتبه و بزرگ جبروتى و در عذاب بس سخت گيري، از آفريدگان بى نيازى، كبريايي ات فراگير است، بر هرچه ميخواهى توانايى، رحمتت به بندگان نزديك است، وعده ات راست، نعمتت كامل، و آزمونت نيكوست، هنگاميكه خوانده شوى بسيار نزديكى، به آنچه آفريدى احاطه دارى، براى آن كه توبه كند پذيراى توبه اى، بر هرچه اراده كنى توانايى، و آنچه را بجويى به دست آورى، هرگاه سپاس شوى، سپاس پذيرى، و هرگاه ياد شوى ياد كنى، از سر نياز تو را ميخوانم، و با احتياج به سوى تو ميل ميكنم، و بيمناك به جانب تو پناه مى آورم و غمگين به درگاهت گريه ميكنم، و در كمال ناتوانى از تو كمك ميخواهم، و براى كفايت امورم بر تو توكّل مى نمايم، بين ما و بين قوم ما [به حق] داورى كن كه آنان ما را فريفتند، و به ما نيرنگ زدند و از يارى ما دست كشيدند، و با ما بى وفايى نمودند و ما را كشتند، و حال آنكه ما عترت پيامبر تو، و فرزند محبوب تو محمّد بن عبد اللّه هستيم، آن كه او را به رسالت برگزيدى، و بر وحى خود امين قرار دادى، در كار ما گشايش و راه رهايى از مشكل قرار ده، به مهرت اى مهربان ترين مهربانان.
📝ابن عيّاش گفت: از حسين بن على بن سفيان بزوفرى شنيدم، كه ميگفت: امام صادق عليه السّلام اين دعا را، در اين روز ميخواند و نيز فرمود اين دعا از دعاهاى روز سوم شعبان، روز ولادت امام حسين عليه السّلام است.
کانال الدولة الزهرائیة در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
#یاران_امام_مهدی_عج
#امام_مهدی_عج_و_قرآن
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا
💎كُونُوا أَنصَارَ اللَّهِ
كَمَا قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوَارِيِّينَ
مَنْ أَنصَارِي إِلَى اللَّهِ
قَالَ الْحَوَارِيُّونَ نَحْنُ أَنصَارُ اللَّهِ
فَآمَنَت طَّائِفَةٌ مِّن بَنِي إِسْرَائِيلَ وَكَفَرَت طَّائِفَةٌ
فَأَيَّدْنَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَىٰ عَدُوِّهِمْ
فَأَصْبَحُوا ظَاهِرِينَ
ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ !
ﻳﺎﺭﺍﻥ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﻴﺪ ،
ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻋﻴﺴﻰ ﭘﺴﺮﻣﺮﻳﻢ ﺑﻪ ﺣﻮﺍﺭﻳﻮﻥ ﮔﻔﺖ :
ﻳﺎﺭﺍﻥ ﻣﻦ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﭼﻪ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﺍﻧﺪ ؟
ﺣﻮﺍﺭﻳﻮﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻣﺎ ﻳﺎﺭﺍﻥ ﺧﺪﺍﻳﻴﻢ .
ﭘﺲ ﻃﺎﻳﻔﻪ ﺍﻯ ﺍﺯ ﺑﻨﻰ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﻰ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ ؛
ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ، ﺑﺮ ﺿﺪ ﺩﺷﻤﻨﺎﻧﺸﺎﻥ ﻳﺎﺭﻯ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﭘﻴﺮﻭﺯ ﺷﺪﻧﺪ .
💫سوره صف ایه(14)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜٣٩٦-حدّثنا ابن محبوب عن أبي يحيى كوكب الدّم عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال:إنّ حواريّ عيسى عليه السّلام كانوا شيعته و إنّ شيعتنا حواريّونا و ما كان حواريّ عيسى بأطوع له من حواريّنا لنا و إنّما قال عيسى عليه السّلام للحواريّين: مَنْ أَنْصارِي إِلَى اللّهِ قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللّهِ فلا و اللّه ما نصروه من اليهود و لا قاتلوهم دونه و شيعتنا و اللّه لم يزالوا منذ قبض اللّه عزّ ذكره رسوله صلّى اللّه عليه و اله و سلّم ينصرونّا و يقاتلون دوننا و يحرقون و يعذّبون و يشرّدون في البلدان،جزاهم اللّه عنّا خيرا.
و قد قال أمير المؤمنين عليه السّلام:و اللّه لو ضربت خيشوم محبّينا بالسّيف ما أبغضونا و و اللّه لو أدنيت إلى مبغضينا و حثوت لهم من المال ما أحبّونا.
📝امام صادق عليه السّلام فرمود:
⬅️حواريون حضرت عيسى عليه السّلام همان شيعيان او بودند و
❣شيعيان ما حواريون ما هستند
💎و حواريون حضرت عيسى عليه السّلام در مقام فرمانبردارى از او از حواريون ما فرمانبردارتر نبودند،
🕊همانا عيسى عليه السّلام به حواريون خود گفت:
«ياوران من در راه خدا كيانند؟گفتند:ما ياوران خداييم»(صف/١٤)
⚡️سخن آنان نادرست بود در برابر يهود او را يارى نكردند و در راه او جنگ ننمودند
🌟ولى شيعيان ما به خدا سوگند از روزى كه خداى عزّ ذكره پيامبرش را قبضروح نمود پيوسته ما را يارى مىنمايند و در راه ما مىجنگند، سوزانده مىشوند و شكنجه مىگردند و در بدر شهرها مىشوند خدا از جانب ما آنان را پاداش نيك عطا نمايد
و امير المؤمنين عليه السّلام فرمود:
‼️به خدا سوگند اگر بينى دوستان خود را با شمشير بزنم دشمن ما نمىشوند
❌و اگر ناز دشمنان خود را بكشم و به آنان بيش از اندازه مال ببخشم با ما دوست نشوند.
📖الروضة من الکافی، صفحه 545
محمد بن یعقوب کلینی
کانال الدولة الزهرائیة در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
#زیارت_نامه_قمر_بنی_هاشم_عباس_ع
#رجعت
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء
#عباس_قمر_بنی_هاشم_علیه_السلام
✅در زمره رجعت کنندگان(ایمان محض)
اعتقاد بـه رجـعت حضرت عباس (ع) در زیارتنامه ایشان این گونه بیان شده است: «إِنِّی بِکمْ وَ بِإِیابِکمْ مـِنَ الْمـُؤْمِنِینَ» من از کسانی هستم که بـه شـما و رجعتتان ایـمان دارم.
مـفهوم رجـعت
رجعت در لغت به معنای (بازگشت) اسـت و مـراد از آن، این است که (خداوند گروهی از مرگان را با همان شکل خود به دنیا بـاز می گرداند) ودر اصطلاح به معنای (بازگشتن روح بـه بدن) است و بر بـازگشت گـروهی از انسانها پس از مرگ و پیش از روز رستاخیز اطـلاق مـی شود.
رجعت در اصطلاح علم کلام و در عقیده شیعیان عبارت است از: برگشت جمعی از مؤمنان به دنیا پیش از قـیامت در زمان قائم(ع) یا پیش از آن یا بعد از آن بـرای دیدار دولت حـقه و شـادی از آن، و برای انتقام از دشـمنان خـود، و هم رجوع جمعی از کافـران و مـنافقان برای انتقام گرفتن از آنان (کلینی، 1375، ج2: 830).
با بررسی آیات و روایات می توان فلسفه وقوع رجعت ایـن گـونه برشمرد: مجازات سخت کافران، زمینه سـازی تـکامل معنوی یـا تـکامل شـقاوت، مدال عظیم یاری امـام برای منتظران واقعی (مکارم شیرازی، 1386،: 559)، شفای دل اهل ایمان (طبرسی، 1360، ذیل آیه 83 نمل)، لذت بردن مومنان از حـاکمیت اسـلام و نصرت دین و حکومت عدل جهانی(حـر عـاملی، 1362، : 272)
بـا تـوجه بـه آنچه از روایات اسـلامی اسـتفاده می شود، رجعت جنبه همگانی ندارد، بلکه تنها برخی مؤمنانی که در یک مرحله عالی از ایمان قرار دارند، بـازگشت خـواهند کرد شاید این بازگشت به منظور تـکامل مـعنوی آنها بـاشد تـا شـاهد و ناظر حکومت جهانی حق و عدالت باشند و در بنای این حکومت شرکت جویند، چرا که شرکت در تشکیل چنین حکومتی از بزرگترین افتخارات است.
چنانکه امام جعفر صادق(ع) در حدیثی می فرماید: «انَّ الرجعَة لیسَت بِعامَةٍ و هی خاصَة لایرجعُ الا مَن مَحض الایمان محضاً أَو مَحض الشِّرک محضا» #رجعت عمومی و همگانی نیست، بلکه خاص است و فقط کسانی به دنیا باز می گردند که مؤمن خالص یا مـشرک مـحض باشند» (کلینی، 1375،ج2: 831).
بر اساس روایات اسلامی، رجعت از روزهای بزرگ و مهم عالم است که از آن در قرآن به «ایام الله» (روزهای خدا) یاد شده است (مُحمّد بن نَعمان(شیخ مُفید)، 1413: ص 42). اعتقاد به رجعت از نشانه هـای شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) است، برای همه مومنان و منتظران واقعی ظهور حضرت مهدی (عج) که پیش از ظهور آن عزیز از دنیا رفتند امکان رجعت بـه دنیا و یاری آن امام وجود دارد (شیخ کلینی،1382، ج2: 7) و بـر خـلاف مؤمنین که رجعتی اختیاری دارند کفار و منافقان هرگز به میل و ارادۀ خود به دنیا باز نمی گردند؛ بلکه از روی اجبار به رجعت تن می دهند(عـلامه مـجلسی، 1378،: 92) و از جمله مؤمنان رجعت کـننده، پیامـبران و امامان معصوم (علیهم السلام) هستند و اولین امامی که در زمان رجعت و پس از امام مهدی)عج) حکومت عدل جهانی را برعهده می گیرد، حضرت امام حسین (ع) است که سالهای بسیار حکومت خواهد کرد. (علامه مجلسی، 1378: 46).
در بـرخی روایـات بطور مشخص نام افرادی که #رجعت می کنند ذکر شده است، از پیامبران، حضرت اسماعیل بن حزقیل و دانیال و یوشع و عیسی و خضر و حضرت رسول اکرم (ص) و نیز ائمه اطهار(علیهم السلام) و جمعی از اصحاب چون سلمان، مقداد، جـابربن عـبدالله انصاری، مـالک اشتر، مفضل بن عمر و حمران بن اعین و میسر بن عبد العزیز و نیز اصحاب کهف و.... ذکر شده اند (علامه مجلسی، 1362، ج53، ص 61 و 105و108).
از روایـت وارده مشخص می شود که امر رجعت امام حسین یکی از مسلمات و حتمیات مـکتب تـشیع مـی باشد. وهمچنین در روایات متواتر ایشان را به عنوان اولین رجعت کننده معرفی می کنند. امام صادق(ع) می فرماید:
جَمِیلِ بْنِ دَرَّاجٍ عـَنِ الْمـُعَلَّی بْنِ خُنَیسٍ وَ زَیدٍ الشَّحَّامِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالا سَمِعْنَاهُ یقُولُ إِنَّ أَوَّلَ مَنْ یکرُّ فـِی الرَّجـْعَةِ الْحـُسَینُ بْنُ عَلِی ع وَ یمْکثُ فِی الْأَرْضِ أَرْبَعِینَ سَنَةً حَتَّی یسْقُطَ حَاجِبَاهُ عَلَی عَینَیه؛ نخستین کسی کـه زمین برای او شکافته می شود و روی زمین باز می گردد، حسین بن علی) ع) است و به قـدری حکومت می کند که از کـثرت سـن ابروهایش روی دیدگانش می ریزد (علامه مجلسی، 1362، ج 53، ص 64)
ازجمله روایات دیگر درامر رجعت، روایاتی است که اشاره به رجعت حضرت عباس(ع) دارد. در زیارت حضرت ابوالفضل(ع) می خوانیم:
جِئتُک یابنَ امیرَالمؤُمنین وافِداً اِلیکم و قَلبی مُسلِم لکم... فَمَعکم مـَعکم لامعَ عَدوِّکم إِنّی بِکم و بِایابِکم مِنَ المؤُمِنینَ وَ بِمَن خَالَفَکم وَ قَتلَکم مِنَ الکافِرینَ؛
ای پسر امیرمؤمنان! من به محضر شما شرفیاب شدم؛ در حالی که دلم تسلیم شما و یاریم آماده برای شما است... من با شمایم، بـا شـمایم، نه با دشمنان شما. من نسبت به شما و بازگشت شما از ایمان آورندگان و نسبت به آنان که شما را کشتند، از کافرانم (علامه مجلسی1362، ج 22، ص 173).
حضرت اباالفضل العباس به گواهی امام جعفرصادق(ع) جزء این افـرادی هـستند که در زمره رجعت کنندگان خواهند بود. به خاطر«عبد صالح» بودن و «ایمان محکم» داشتن به گونه ای که مصداق«کتَبَ فی قُلُوبِهِمُ الْإیمانَ وَ أَیدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ»(مجادله: 22) قرار گرفته اسـت. ایـن افتخار رجعت حکایت از ایمان محض حضرت عباس (ع) می نماید که او را شایسته این مقام نموده است.
کانال زائر عرش
شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع
http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d