❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜در كمال الدين و امالى به سند خود از سيّد العابدين امام سجاد عليه السّلام روايت كرده كه فرمود:
💎ما امامان مسلمين و حجّتهاى الهى بر عالميان و سادات و آقايان مؤمنين و امير روسفيدان و نيكويان جهان و سرور اهل ايمان
💎 و مايۀ ايمنى اهل زمين هستيم،چنانكه ستارگان براى اهل آسمانها امان هستند.
💎خداوند به ما آسمان را نگه داشته تا بر زمين نيفتد مگر به اذن او،و به ما زمين را نگه داشته تا اهلش را نلرزاند مگر به اذن او،
💎به ما باران فرومىفرستد
💎و به ما رحمت را منتشر مىسازد
💎و بركات زمين را بيرون مىآورد،
🕯و اگر در زمين حجّت ما نباشد زمين اهلش را فرومىبرد.
سپس فرمود:از روزى كه خداوند آدم را آفريده زمين از حجّت الهى خالى نبوده كه يا ظاهر است و مشهود و يا غايب است و[در پرده]مستور،و تا روز قيامت نيز از حجّت الهى خالى نخواهد ماند وگرنه خداوند پرستش نمىشود.
📘مکیال المکارم - جلد1، صفحه 141
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری دعای ندبه
اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عِصَامٍ الْكُلَيْنِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ الْكُلَيْنِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْقَاسِمُ بْنُ الْعَلاَءِ قَالَ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ عَلِيٍّ الْقَزْوِينِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ إِسْمَاعِيلَ عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَيْدٍ الْحَنَّاطِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ قَيْسٍ عَنْ ثَابِتٍ الثُّمَالِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: فِينَا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ: وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى بِبَعْضٍ فِي كِتابِ اللّهِ وَ فِينَا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ وَ جَعَلَها كَلِمَةً باقِيَةً فِي عَقِبِهِ وَ الْإِمَامَةُ فِي عَقِبِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ أَنَّ لِلْقَائِمِ مِنَّا غَيْبَتَيْنِ إِحْدَاهُمَا أَطْوَلُ مِنَ الْأُخْرَى أَمَّا الْأُولَى فَسِتَّةُ أَيَّامٍ أَوْ سِتَّةُ أَشْهُرٍ أَوْ سِتُّ سِنِينَ وَ أَمَّا الْأُخْرَى فَيَطُولُ أَمَدُهَا حَتَّى يَرْجِعَ عَنْ هَذَا الْأَمْرِ أَكْثَرُ مَنْ يَقُولُ بِهِ فَلاَ يَثْبُتُ عَلَيْهِ إِلاَّ مَنْ قَوِيَ يَقِينُهُ وَ صَحَّتْ مَعْرِفَتُهُ وَ لَمْ يَجِدْ فِي نَفْسِهِ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْنَا وَ سَلَّمَ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ .
📝ثابت ثماليّ از امام سجّاد عليه السّلام روايت كند كه فرمود: اين آيه در بارۀ ما نازل شده است: «وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى بِبَعْضٍ»(انفال/75)
و اين آيه نيز در بارۀ ما نازل شده است: «وَ جَعَلَها كَلِمَةً باقِيَةً فِي عَقِبِهِ»(زخرف/28)
❣و امامت تا روز قيامت در نسل حسين بن عليّ بن أبى طالب عليهم السّلام است،
و براى قائم ما دو غيبت است كه يكى از ديگرى طولانىتر است، امّا غيبت اوّل شش يوم يا شش ماه يا شش سال به طول مىانجامد و امّا غيبت ديگر طولانى مىشود تا به غايتى كه بيشتر معتقدين به آن امام از اين امر باز گردند و بر آن ثابت نمانند مگر كسى كه يقينش قوى و معرفتش درست باشد و در دلش حرجى از آنچه حكم مىكنيم نبوده و تسليم ما اهل بيت باشد.
📚 كمال الدين و تمام النعمة - 1، صفحه 592/باب31/حدیث7
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎حول حالنا....
•┈┈••✾❀❀✾••┈┈•
ضامن اشک واتساپ
https://chat.whatsapp.com/Cx0dX89SiYkBFplIR6e1qv
🌻السّلامُ علیک یا ربیعَ الاَنام و نضرة الایّام
در حقیقت بهار و باران بهاری
در عبارت «السلام علی ربیع الانام » که از زیارت نامه آن حضرت نقل شده، به امام زمان(عج الله تعالی فرجه) ، ربیع انام اطلاق گردیده است.
🌸برای ربیع دو معنا ذكر شده است:
1_یکی به معانی ، بهار است.
2_معنای دیگر آن، باران بهاریست، که زمین را سرشار از نعمت و طراوت می سازد و گلها و گیاهان را زندگی نوین می دهد.
«طریحی » در مجمع البحرین می نویسد: «الربیع: المطر فی الربیع، سمی ربیعا لان اول المطر یکون فیه و به ینبت الربیع. »
🌧یعنی ربیع، بارانی است که در بهار می بارد، این باران را ربیع گفته اند. زیرا آغاز باران ، در فصل بهار می باشد و به سبب آن ، نباتات در این فصل می رویند و سرسبز و خرم می گردند.
🌾در المنجد آمده است: « الحظ من الماء للارض . الربیع: مطرالربیع.» در بهاران ، زمین از باران بهره مند و پر نصیب می گردد. باران بهاری و این حظ و بهره زمین از باران را ربیع گویند.
🎄کلمه (انام) فقط شامل مردم و انسانها نمی شود، بلکه معنای عام و گسترده ای دارد که جن و انس را در بر می گیرد و بالاتر از آن ، به تمام موجودات زمین اطلاق می شود و حتی فراتر از آن ، همه هستی را در عالم امکان و هر پدیده ای را در نظام آفرینش، شامل می گردد.
🐬مجمع البحرین در مفهوم این واژه چنین گفته است: «الانام بفتح الفاء: الجن و الانس و قیل: الانام ما علی وجه الارض من جمیع الخلق » و در المنجد گوید: «انم: الانام و الآنام: الخلق .»
🌹در عبارتی که از زیارت امام عصر(عج) نقل شد، حضرت بقیة الله(ع) «ربیع انام » خوانده شده و وجود گرانقدرش تشبیه گردیده به فصل حیات آفرین بهار و باران ثمربخش بهاری برای موجودات.
🌲آری، این نور ملکوتی و جلوه ایزدی ، همچون بهار، زندگی و نشاط می آفریند و دلهای مرده و قلبهای پژمرده را روح و صفا می بخشد، آنهم نه تنها برای آدمیان و نه فقط در محدوده جن و انس، بلکه در تمام جهان آفرینش!
🌞همانطور كه فصل بهار آغاز تقویم و رویش و رشد و نمو است، وجود گرانقدر ایشان نیز به عنوان یكی از ائمه اطهار(ع) سرفصل خلقت است. چنانكه در زیارت جامعه كبیره نقل گردیده:(بكم فتح الله ). بحث از مهدویت وانتظار و ظهور به معنای اتمام تاریخ و سرنوشت انتهایی زمین و زمان نیست بلكه بحث از بهانه آغاز ومبداء خلقت است!
🌼در حدیث زیبای نبوی وارد شده است:( إذا رأیتم الربیع فاكثروا ذكر النشور) هنگامیكه بهار را مشاهده كردید به یاد بعث و برانگیخته شدن از قالب خاكی مرگ بیافتید. آری بهار،بهانه ای برای یادآوری تحول وتكامل و تقرب وخروج از كالبد خاكی و پیوستن به اوج سعادت افلاكی با دستاویز مهدوی است.
🐠هر پدیده ای بخواهد زنده شود و شادابی و طراوات معنوی به دست آورد و بصیرت و کمال حقیقی کسب کند و از نور معرفت و عرفان واقعی بهره مند شود، باید به آستان آن بزرگوار رو آورد ، از چشمه زلال ولایتش سیراب گردد، به درگاه وی توسل جوید و از آن رحمت واسعه الهی، استمداد نماید و فیض گیرد.
🦋لابد مثل همهی این محرّمها و صفرها که به ربیع ختم شدند ،
لابد مثل همهی آن اسفندها که با فروردین و اردیبهشت ، عاقبت به خیر شدند ،
مثل همهی زمستانهایی که با بهار …
این خزانِ روزگار هم تمام میشود.
لابد تو میآیی ،
عاقبتِ روزگار به تو ختم میشود؛ بهخیر .
لابد حالِ روزگارِ خوش میشود.
خوش به حالِ روزگار.
🌴آخر این قرن ِ زمستانی
به سر میرسد
و سر میرسد
آن که باید ...
🍃🌸اللهم عجل لولیک الفرج🌸🍃
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
[سورهى ملك] [آيهى ٣١]
قُلْ:أَ رَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُكُمْ غَوْراً
فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِماءٍ مَعِينٍ؟
((به كافران)بگو:اگر آب شما(كه مايهى حيات است)به زمين فرورود ،كيست كه باز آب گوارايى برايتان آرد؟)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜[٢٥٨](ابن بابويه)قال:أخبرنا محمّد بن عبد اللّه بن المطّلب الشّيبانيّ،قال:
حدّثنا محمّد بن الحسين بن حفص الخثعميّ الكوفيّ،قال:حدّثنا عبّاد بن يعقوب، قال:حدّثنا عليّ بن هاشم،عن محمّد بن عبد اللّه،عن أبي عبيدة بن محمّد بن عمّار، عن أبيه،عن جدّه عمّار،قال:
كنت مع رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم في بعض غزواته و قتل عليّ عليه السّلام أصحاب الألوية و فرّق جمعهم و قتل عمرو بن عبد اللّه الجمحيّ و قتل شيبة بن نافع،أتيت رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم فقلت له:يا رسول اللّه[صلّى اللّه عليك]،إنّ عليّا قد جاهد في اللّه حقّ جهاده،فقال:
«لأنّه منّي و أنا منه(و إنّه)وارث علمي و قاضي ديني و منجز وعدي و الخليفة(من)بعدي،و لولاه لم يعرف المؤمن المحض(بعدي)،حربه حربي و حربي حرب اللّه،و سلمه سلمي و سلمي سلم اللّه،ألا إنّه أبو سبطيّ،و الأئمّة من صلبه يخرج اللّه تعالى الأئمّة الرّاشدين و منهم مهديّ هذه الأمّة.» فقلت:بأبي[أنت]و أمّي يا رسول اللّه،من ١هذا المهديّ عليه السّلام؟
فقال (صلّى اللّه عليه و آله و سلم):«يا عمّار،إنّ اللّه تبارك[و تعالى]عهد إليّ أنّه يخرج من صلب الحسين(عليه السّلام أئمّة)تسعة،و التّاسع من ولده يغيب عنهم،و ذلك قوله عزّ و جلّ: قُلْ:
أَ رَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُكُمْ غَوْراً فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِماءٍ مَعِينٍ؟ تكون له غيبة طويلة يرجع عنها قوم و يثبت عليها آخرون،فإذا كان في آخر الزّمان يخرج فيملأ الدّنيا قسطا و عدلا[كما ملئت جورا و ظلما]و يقاتل على التّأويل كما قاتلت على التّنزيل،و هو سميّي و أشبه النّاس بي.
يا عمّار!ستكون بعدي فتنة فإذا كان ذلك فاتّبع عليّا(عليه السّلام)و اصحبه فإنّه مع الحقّ و الحقّ معه...
📜ابن بابويه گويد:محمّد بن عبد اللّه بن مطلّب شيبانى خبرمان داد،گفت:محمّد بن حسين بن حفص خثعمى كوفى حديثمان داد،گفت:عبّاد بن يعقوب برايمان حديث آورد،گفت:علىّ بن هاشم،از محمّد بن عبد اللّه،از ابو عبيدة بن محمّد بن عمّار،از پدرش، از جدّش عمّار برايمان حديث آورد كه گفت:
با رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم در يكى از غزوات همراه بودم و حضرت علىّ بن ابى طالب عليه السّلام پرچمداران را به هلاكت رساند و جمعيّتشان را پراكند و عمرو بن عبد اللّه جمحى و شيبة بن نافع را كشت.
به حضور رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم رسيدم و عرضه داشتم:يا رسول اللّه،همانا على عليه السّلام در راه خداوند،حقّ جهاد را ادا كرد.رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:
«آخر او از من است و من از اويم و اوست وارث علم من و پرداختكنندۀ قرضهايم و اجراكنندۀ وعدهام و جانشين پس از من و اگر او نبود،مؤمن خالص پس از من شناخته نمىشد.جنگ با او جنگ با من است و جنگ با من جنگ با خداست و مسالمت با او مسالمت با من است و مسالمت با من مسالمت با خداوند است.
بدانيد كه او پدر دو سبط من است و امامان از صلب اويند.خداى-تعالى-امامان ارشادكننده و از جملهى آنها مهدى اين امّت را(از او)متولّد خواهد ساخت.»
❓عرضه داشتم:پدر و مادرم فدايتان باد،اى رسول خدا!اين مهدى عليه السّلام كيست؟
💎رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:«عمّار،خداوند-تبارك و تعالى-به من عهد كرده است كه از صلب حسين نه امام بيرون آورد و نهمين آنها از نظر مردم غايب مىشود و همين است كه خداوند-عزّ و جلّ-فرمايد:((به كافران)بگو:اگر آب شما(كه مايهى حيات است)همه به زمين فرورود ،كيست كه باز آب گوارا برايتان پديد آرد؟).
🕊او غيبتى طولانى خواهد داشت كه گروهى از عقيدهشان برمىگردند و عدّۀ ديگرى ثابتقدم مىمانند.
پس هرگاه آخر زمان شود،خروج مىكند و دنيا را از قسط و عدل پر مىسازد؛چنانكه از ظلم و جور پر شده باشد.
♥️او بر پايۀ تأويل مقاتله مىكند؛
همانطور كه من بر مبناى تنزيل جهاد كردم
❣و او همنام و شبيهترين مردم به من است.
✴️عمّار!پس از من بهزودى فتنهاى خواهد بود.هرگاه فتنه پيش آمد،از على پيروى كن و مصاحب او باش كه او با حقّ است و حق با اوست....
📜[٢٦٠]عليّ بن إبراهيم،قال:حدّثنا محمّد بن جعفر،قال:حدّثنا محمّد بن أحمد، عن القاسم بن العلاء قال:حدّثنا إسماعيل بن عليّ الفزاريّ،عن محمّد بن جمهور، عن فضالة بن أيّوب،قال:سئل الرّضا عليه السّلام عن قول اللّه عزّ و جلّ: قُلْ:أَ رَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُكُمْ غَوْراً فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِماءٍ مَعِينٍ؟ .
فقال عليه السّلام:«ماؤكم أبوابكم أي الأئمّة[عليهم السّلام]و الأئمّة أبواب اللّه بينه و بين خلقه فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِماءٍ مَعِينٍ يعني بعلم الإمام.»
📝علىّ بن ابراهيم گويد:محمّد بن جعفر حديثمان داد،وى گفت:محمّد بن احمد حديثمان داد،از قاسم بن علا كه گفت:اسماعيل بن على فزارى از محمّد بن جمهور،از فضالة بن ايّوب حديثمان داد كه گفت:
✅حضرت امام رضا عليه السّلام راجع به قول خداى-عزّ و جلّ-:((به كافران)بگو:اگر آب شما(كه مايهى حيات است)همه به زمين فرورود ،كيست كه باز آب گوارا برايتان پديد آرد؟)سؤال شد.
🌺آن حضرت عليه السّلام فرمود:«ماؤكم به معنى أبوابكم است؛يعنى امامان،كه ابواب (-دروازههاى)خداوندى ميان او و خلق اويند(پس كيست كه باز آب گوارا برايتان پديد آرد؟)يعنى علم امام را.»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 472
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
📜١١٥-فمن ذلك:ما أخبرنا به جماعة،عن أبي محمّد التلعكبري،عن أحمد بن عليّ الرازي،عن محمّد بن جعفر الأسدي،عن سعد بن عبد اللّه،عن موسى بن عمر بن يزيد،عن عليّ بن أسباط،عن عليّ بن أبي حمزة،عن أبى بصير،
عن أبي جعفر محمّد بن عليّ عليه السّلام في قول اللّه تعالى: قُلْ أَ رَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُكُمْ غَوْراً فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِماءٍ مَعِينٍ قال:
نزلت في الإمام فقال:(إن)أصبح إمامكم غائبا عنكم فمن يأتيكم بإمام ظاهر يأتيكم بأخبار السّمآء و الأرض و بحلال اللّه تعالى و حرامه؟
ثمّ قال:أما و اللّه ما جاء تأويل هذه الآية و لا بدّ أن يجيء تأويلها.
❓ ابو بصير از امام باقر عليه السّلام در مورد اين آيه كريمه قرآن كه مىفرمايد:[به كافران]بگو اگر آب[كه مايه حيات است]به زمين فرو برود،كيست كه باز آب گوارا برايتان پديد آورد.»
💎نقل مىكند كه حضرت فرمودند:اين آيه پيرامون امامت نازل شده است،
🕊بعد فرمودند:هروقت امام شما غايب شود و ندانيد كه در كجاست،پس چه كسى براى شما امامى مىآورد كه ظاهر بوده و اخبار آسمان و زمين و همچنين حلال و حرام خداوند را برايتان بيان كند؟
❣سپس فرمودند:بدان،به خدا قسم هنوز تأويل اين آيه نيامده و حتما تأويل آن[كه مصداق عينى آن غيبت امام زمان عليه السّلام است]خواهد آمد.
📙 کتاب الغیبة، صفحه 316
شیخ طوسی
کانال الدولة الزهرائیة در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
[سورهى نساء] [آيهى ١٦٠]
✅وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ إِلاّ لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ
وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ يَكُونُ عَلَيْهِمْ شَهِيداً
(و هيچكس از اهل كتاب نيست جز آنكه بهطور حتم پيش از مرگش،به وى(يعنى حضرت عيسى عليه السّلام) ايمان خواهد آورد
و روز قيامت،او بر آنان گواه خواهد بود.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜[٣٥]عليّ بن إبراهيم،قال:حدّثني أبي،عن القاسم بن محمّد،عن سليمان بن داود المنقريّ،عن أبي حمزة،عن شهر بن حوشب،[قال]:
قال لي الحجّاج:يا شهر آية في كتاب اللّه قد أعيتني،فقلت:أيّها الأمير أيّة آية هي؟فقال:قوله: وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ إِلاّ لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ
قلت:«إنّ عيسى ينزل قبل يوم القيامة إلى الدّنيا فلا يبقى أهل ملّة، يهوديّ و لا غيره إلاّ آمن به قبل موته و يصلّي خلف المهديّ.»
قال:ويحك!أنّى لك هذا و من أين جئت[به]؟ فقلت:حدّثني به محمّد بن عليّ بن الحسين بن عليّ بن أبي طالب عليهم السّلام.
فقال:جئت بها و اللّه من عين صافية.
📝علىّ بن ابراهيم گويد:حديث گفت مرا پدرم از قاسم بن محمّد از سليمان بن داود منقرى از ابو حمزه از شهر بن حوشب كه گفت:حجّاج به من گفت:اى شهر، آيهاى در كتاب خدا هست كه در آن(معنى)درماندهام.گفتم:اى امير،كدام آيه است؟ گفت:(اين)فرمودۀ خداوند:(و هيچكس از اهل كتاب نيست جز آنكه بهطور حتم پيش از مرگ،به وى ايمان خواهد آورد).
✅گفتم:«همانا عيسى عليه السّلام پيش از روز قيامت به دنيا فرود مىآيد.پس اهل هيچ آيين،يهودى يا غير آن،باقى نماند مگرآنكه پيش از مردنش به او ايمان آورد و پشت سر حضرت مهدى عليه السّلام نماز مىگزارد.»
⬅️گفت:زنهار!اين را از كجا مىگويى و از كجا آوردهاى؟
🕯من گفتم:اين را محمّد بن علىّ بن الحسين بن علىّ بن ابى طالب عليهم السّلام برايم حديث فرمود.
❣گفت:به خدا سوگند،آن را از چشمهى زلالى آوردهاى.
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 138
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜در حديث معتبر حضرت امام حسين عليه السّلام در روز شهادت به اصحاب خود گفت كه:حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله و سلّم با من مىگفت:اى فرزند گرامى زود باشد كه تو را ببرند بسوى عراق بسوى زمينى كه در آنجا ملاقات مىنمايند پيغمبران و اوصياى ايشان يكديگر را،و آن زمين را عمورا مىنامند،و تو در آن صحرا شهيد خواهى شد با گروهى از اصحاب خود كه الم جراحت آهن نخواهيد يافت،پس اين آيه را خواند يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً عَلى إِبْراهِيمَ پس آتش حرب بر تو و بر ايشان برد و سلام خواهد بود.
❇️پس حضرت امام حسين عليه السّلام فرمود:بشارت باد شما را كه به نزد پيغمبر خود مىرويم، و نزد آن حضرت خواهيم ماند آنچه خدا خواهد،
🕊پس اوّل كسى كه در رجعت بر خواهد گشت و از قبر بيرون خواهد آمد من خواهم بود،و بيرون آمدن من موافق بيرون آمدن حضرت امير المؤمنين عليه السّلام خواهد بود در هنگامى كه قائم آل محمّد عليه السّلام ظاهر شود،
🌠پس بر من نازل خواهد شد گروهى از آسمان كه پيش از اين نازل نشده باشند،و فرود آيند جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل و لشكرهاى ملائكه و محمّد و على و برادرم با جميع ائمّه عليهم السّلام كه همه بر اسبان ابلق از نور سوار باشند،و مخلوقى پيش از ايشان بر آنها سوار نشده باشد.
💎پس رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم لواى خود را حركت دهد و به دست قائم ما دهد با شمشير خود،و بدان حال مدّتها در زمين بمانيم،
🕯و حق تعالى از مسجد كوفه چشمهاى از روغن و چشمهاى از آب و چشمهاى از شير جارى گرداند،پس حضرت امير المؤمنين عليه السّلام شمشير حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را به من دهد و بسوى مشرق و مغرب زمين فرستد كه هر دشمن خدا كه باشد خونش را بريزم و جميع بتها را بسوزانم تا آنكه جميع بلاد هند را فتح كنم،
❣و حضرت دانيال و يوشع زنده مىشوند و به نزد امير المؤمنين عليه السّلام مىآيند و مىگويند:
راست گفتند خدا و رسول صلّى اللّه عليه و آله و سلّم،پس حضرت با ايشان هفتاد نفر بسوى بصره مىفرستد كه مخالفان بصره را به قتل رسانند،و لشكرى به جانب بلاد روم خواهد فرستاد كه جميع آن بلاد را فتح نمايند.
💢پس من خواهم كشت هر حيوان حرام گوشت را تا آنكه بر روى زمين نماند مگر طيّب و نيكو،و بر يهود و نصارا و ساير ملل اسلام را عرضه خواهم كرد،و ايشان را ميان اسلام و كشته شدن مخيّر خواهم گردانيد،هر كه قبول اسلام كند بر او منّت خواهم گذاشت و هر كه قبول نكند خونش را خواهم ريخت،
🕊و هر كه از شيعيان ما در زمين باشد خدا ملكى بسوى او خواهد فرستاد كه خاك از روى او پاك كند،و زنان و منزلت او را در بهشت به او نمايد،
🌺 و بر روى زمين كورى و زمينگيرى و مبتلائى نماند مگر آنكه به بركت ما اهل بيت شفا يابد،
و بركتهاى خدا از آسمان بسوى زمين فرود آيد به مرتبهاى كه درختان آن قدر بار بردارند كه شاخههاى ايشان بشكند،و ميوۀ زمستان را در تابستان بخورند،و ميوۀ تابستان را در زمستان بخورند،
✨چنانچه حق تعالى مىفرمايد: وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ
يعنى:اگر اهل شهرها ايمان بياورند و پرهيزكارى نمايند، هرآينه خواهيم گشود بر ايشان بركتها از آسمان و زمين،و ليكن تكذيب كردند،پس گرفتيم ايشان را به آنچه كسب كرده بودند.
💎پس حضرت فرمود:خدا خواهد بخشيد به شيعيان ما كرامتى چند كه مخفى نماند بر ايشان چيزى در زمين،حتّى آنكه اگر كسى خواهد خبر خانۀ خود را بداند،زمين او را خبر دهد به احوال ايشان .
📙جلاء العیون، صفحه 699
علامه محمدباقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید ٢٣
[سورهى نساء] [آيهى ٤٨]
يا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ
⬅️ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى أَدْبارِها
(اى كسانى كه بر ايشان كتاب(آسمانى)آمده،به آنچه(بر پيغمبر خاتم)فرستاديم-كه تصديقكنندهى كتابهاى شماست-ايمان آوريد؛
‼️پيش ازآنكه بر چهرههايى خطّ بطلان كشيم و آنها را به پشتهايشان واژگون گردانيم.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜[٢٩]محمّد بن إبراهيم النّعمانيّ،في كتاب الغيبة(قال):حدّثنا محمّد بن يعقوب الكلينيّ أبو جعفر،قال:حدّثني عليّ بن إبراهيم بن هاشم،عن أبيه،قال:و حدّثني محمّد بن(يحيى بن)عمران،قال:حدّثنا أحمد بن محمّد بن عيسى،[قال:]و حدّثني عليّ بن محمّد و غيره،عن سهل بن زياد جميعا،عن الحسن بن محبوب.
[قال:]و حدّثنا عبد الواحد بن عبد اللّه الموصليّ،عن أبي عليّ أحمد بن محمّد ابن[أبي]ناشر،عن أحمد بن هلال،عن الحسن بن محبوب،قال:حدّثنا عمرو بن أبي المقدام،عن جابر بن يزيد الجعفيّ،قال:قال أبو جعفر محمّد بن عليّ الباقر عليه السّلام:
«يا جابر الزم الأرض فلا ٥تحرّك يدا و لا رجلا حتّى ترى علامات أذكرها لك إن أدركتها:
أوّلها اختلاف(ولد فلان)[بني العبّاس]و ما أراك تدرك ذلك و لكن حدّث به من بعدي،[و]مناد ينادي من السّماء،و يجيئكم الصّوت من ناحية دمشق بالفتح،و تخسف قرية من قرى الشّام تسمّى الجابية،و تسقط طائفة من مسجد دمشق الأيمن،و مارقة تمرق من ناحية التّرك فيعقبها هرج الرّوم،و سيقبل إخوان التّرك حتّى ينزلوا الجزيرة،و سيقبل مارقة الرّوم حتّى ينزلوا الرّملة.
فتلك السّنة-يا جابر-فيها اختلاف كثير في كلّ أرض من ناحية المغرب، فأوّل أرض تخرب أرض الشّام،ثمّ يختلفون عند ذلك على ثلاث رايات،راية الأصهب،و راية الأبقع،و راية السّفيانيّ،فيلتقي السّفيانيّ بالأبقع فيقتتلون، فيقتله السّفيانيّ و من معه ،ثمّ يقتل الأصهب،ثمّ لا يكون له همّة إلاّ الإقبال نحو العراق،و يمرّ جيشه بقرقيسياء فيقتتلون بها،فيقتل من الجبّارين مائة ألف.
و يبعث السّفيانيّ جيشا إلى الكوفة و عدّتهم سبعون ألفا فيصيبون من أهل الكوفة قتلا و صلبا و سبيا،فبينما هم كذلك إذ أقبلت رايات من نحو خراسان [و]تطوي المنازل طيّا حثيثا[و]معهم نفر من أصحاب القائم عليه السّلام،و يخرج رجل من موالي أهل الكوفة في ضعفاء فيقتله أمير جيش السّفيانيّ بين الحيرة و الكوفة،و يبعث السّفيانيّ بعثا إلى المدينة فيفرّ المهديّ عليه السّلام منها إلى مكّة،فيبلغ جيش السّفيانيّ بأنّ المهديّ عليه السّلام قد خرج إلى مكّة،فيبعث جيشا على أثره فلا يدرك حتّى يدخل مكّة خائفا يترقّب على سنّة موسى بن عمران عليه السّلام.»
قال:«و ينزل جيش السّفيانيّ البيداء فينادي مناد من السّماء:يا بيداء أبيدي القوم!فيخسف بهم فلا يفلت منهم إلاّ ثلاثة نفر يحوّل اللّه وجوههم إلى أقفيتهم و هم من كلب،و فيهم نزلت هذه الآية: يا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى أَدْبارِها... الآية.»
قال:«و القائم عليه السّلام يومئذ بمكّة قد أسند ظهره إلى البيت الحرام مستجيرا [به]فينادي:يا أيّها النّاس،إنّا نستنصر اللّه فمن أجابنا من النّاس فإنّا أهل بيت نبيّكم[محمّد]و نحن أولى النّاس باللّه و بمحمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم،فمن حاجّني في آدم فأنا أولى النّاس بآدم عليه السّلام،و من حاجّني في نوح فأنا أولى النّاس بنوح عليه السّلام،و من حاجّني في إبراهيم فأنا أولى النّاس بإبراهيم عليه السّلام،و من حاجّني في محمّد فأنا أولى النّاس بمحمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم،و من حاجّني في النّبيّين فأنا أولى النّاس بالنّبيّين.
أ ليس اللّه يقول في محكم كتابه: إِنَّ اللّهَ اصْطَفى آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمِينَ ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ؟فأنا بقيّة من آدم و ذخيرة من نوح و مصطفى من إبراهيم و صفوة من محمّد[صلّى اللّه عليهم أجمعين].
ألا و من حاجّني في كتاب اللّه فأنا أولى النّاس بكتاب اللّه،ألا و من حاجّني في سنّة رسول اللّه فأنا أولى النّاس بسنّة رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم،فأنشد اللّه من سمع كلامي اليوم لمّا بلّغ الشّاهد منكم الغائب،و أسألكم بحقّ اللّه و حقّ رسوله و[ب]حقّي فإنّ لي عليكم حقّ القربى من رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم لمّا أعنتمونا و منعتمونا ممّن يظلمنا،فقد أخفنا و ظلمنا و طردنا من ديارنا و أبنائنا و بغي علينا و دفعنا عن حقّنا،و افترى أهل الباطل علينا،فاللّه اللّه فينا!لا تخذلونا و انصرونا ينصركم اللّه.»
قال:«فيجمع اللّه له أصحابه ثلاث مائة و ثلاثة عشر رجلا[و]يجمعهم اللّه له على غير ميعاد قزعا كقزع الخريف،و هي-يا جابر-الآية الّتي ذكرها[اللّه]في كتابه: أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللّهُ جَمِيعاً،إِنَّ اللّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ،فيبايعونه بين الرّكن و المقام،و معه عهد من رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم و قد توارث[ت]ه الأبناء عن الآباء.
و القائم-يا جابر-رجل من ولد الحسين،يصلح اللّه له أمره في ليلة فما أشكل على النّاس من ذلك[يا جابر]فلا يشكل عليهم ولادته من رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم،و وراثته العلماء عالما بعد عالم،فإن أشكل هذا كلّه عليهم فإنّ الصّوت من السّماء لا يشكل عليهم إذا نودي باسمه و اسم أبيه[و أمّه].»
📝محمّد بن ابراهيم نعمانى در كتاب غيبت:(گويد:)حديث آورد ما را ابو جعفر محمّد بن يعقوب كلينى گويد:برايم حديث گفت علىّ بن ابراهيم بن هاشم،از پدرش،او گويد:و حديث آورد مرا محمّد بن(يحيى بن)عمران.وى گويد:حديث آورد ما را احمد ابن محمّد بن عيسى،[و گفت:]و حديثام گفت علىّ بن محمّد و غير او،همگى از سهل بن زياد،از حسن بن محبوب.
[گفت:]نيز حديثمان گفت عبد الواحد بن عبد اللّه موصلى،از ابو على احمد بن محمّد بن[أبى]ناشر،از احمد بن هلال،از حسن بن محبوب.وى گويد:حديثمان گفت عمرو بن أبى المقدام،از جابر بن يزيد جعفى.او گفت:
✅ حضرت ابو جعفر محمّد بن على باقر عليه السّلام فرمود:«اى جابر، خانهنشين باش.پس دست و پايى تكان مده تا نشانههايى را كه برايت ياد مىكنم ببينى؛اگر آنها را دريابى.
🔷اوّلين آنها اختلاف(فرزندان فلان)[بنى العبّاس]است و نمىبينم كه آن زمان را درك كنى؛ولى اين را پس از من حديث گوى،
🔷[و]منادىاى كه از سوى آسمان ندا كند
🔷و بانگ پيروزى از جانب دمشق به شما رسد
🔷و يكى از آباديهاى شام-كه حابيه نام دارد-فرومىرود
🔷 و بخشى از سمت راست مسجد دمشق فروريزد
🔷 و گروهى از تركها شورش كنند
🔷و در پى آن،اوضاع روم آشفته شود
🔷و برادران ترك پيش روند تا اينكه در جزيره فرود آيند
🔷و شورشيان روم پيشروى كنند و در رمله منزل گيرند.
🔴اى جابر،آن همان سال است كه اختلاف بسيارى در هر زمين از ناحيهى مغرب پديد خواهد آمد و نخستين سرزمينى كه خراب مىشود شام است.
🔶(سپس)در آن هنگام(به سه گروه تقسيم خواهند شد و)زير سه پرچم خواهند رفت:
پرچمى سرخ و سفيد و پرچمى سياه و سفيد و پرچم سفيانى .
✴️آنگاه سفيانى با پرچمدار سياه و سفيد برخورد مىكند.آنها با يكديگر نبرد مىكنند و او آن پرچمدار و تمام همراهانش را به قتل مىرساند.
🔺پس از آن،صاحب پرچم سرخ و سفيد را مىكشد
و ديگر جز اين هدفى نخواهد داشت كه بهسوى عراق پيشروى كند.
🔶لشكريانش از «قرقيسيا»مىگذرند كه صدهزار تن از جبّاران در آنجا كشته مىشوند.
🔷سفيانى لشكرى بهسوى كوفه مىفرستد كه تعداد آنها ٧٠،٠٠٠ مرد جنگى است.
آنها به كشتن و دار زدن و اسير كردن اهل كوفه مىپردازند
🔵 و در همين اثنا كه سرگرم اين فجايعاند،پرچمهايى از ناحيهى خراسان پيش مىآيد كه به سرعت منزلها را پشت سر مىگذارند.
🕊با ايشان چند تن از اصحاب حضرت قائم عليه السّلام همراهى مىكنند
❇️و مردى از موالى اهل كوفه خروج مىكند كه فرمانده لشكر سفيانى او را بين حيره و كوفه به قتل مىرساند.
💢آنگاه سفيانى عدّهاى را به مدينه مىفرستد.
🔅پس حضرت مهدى عليه السّلام ازآنجا بهسوى مكّه مىشتابد.
✴️به فرمانده لشكر سفيانى خبر مىرسد كه حضرت مهدى عليه السّلام از مدينه خارج گرديده است.
وى سپاهى در پى آن امام همام روانه مىسازد كه به او نمىرسد تا اينكه آن حضرت با هراس و هشيارى همچون موسى بن عمران صلوات اللّه عليه به مكّه داخل مىشود.»
✅امام باقر عليه السّلام فرمود:«فرمان ده سپاهيان سفيانى در بيابان"بيداء"فرود مىآيد.
پس منادىاى از سوى آسمان بانگ مىزند:اى بيداء!اين قوم را نابود كن.
زمين"بيداء" آنها را در كام خود فرومىكشد و جز سه تن،كسى از آنها جان سالم به در نمىبرد.
⬅️خداوند صورتهاى آن سه را به پشت برمىگرداند.
آنان از قبيلهى كلباند و دربارهى آنها اين آيه نازل شده است:(اى كسانى كه كتاب آسمانى به شما داده شده است، به آنچه ما نازل كرديم-كه آنچه را نزد خود شماست تصديق مىكند-ايمان آوريد؛پيش ازآنكه صورتهايى را تغيير دهيم و آنها را به پشت برگردانيم)...
💎امام عليه السّلام فرمود:«و قائم آن روز در مكّه است.او به بيت اللّه الحرام تكيه مىزند و بدان پناهنده مىشود و ندا مىكند:
♥️اى مردم!ما از خداوند و هركس از مردم كه دعوتمان را اجابت كند يارى مىخواهيم.ما خاندان پيغمبر شماييم و سزاوارترين مردم به خداوند و حضرت خاتم انبيا صلّى اللّه عليه و آله و سلم.
پس هرآنكه دربارهى آدم با من گفتوگو دارد(بداند كه)من از هركس به آدم عليه السّلام نزديكترم و
هرآنكه دربارهى نوح با من محاجّه كند،من از همهى مردم به نوح عليه السّلام نزديكترم
و هركس دربارهى ابراهيم با من گفتوگو دارد،پس من از همهى مردم به ابراهيم عليه السّلام نزديكترم
و هرآنكه دربارهى پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله و سلم بحث دارد، پس من از همهى مردم بدان حضرت نزديكترم
و هركس دربارهى پيغمبران با من احتجاج دارد،من از همهى مردم به پيغمبران سزاوارترم.
❣مگر نه اين است كه خداوند در آيات محكم كتاب خويش مىفرمايد:(همانا خداوند آدم و نوح و آل ابراهيم و آل عمران را بر جهانيان برترى داد؛ذرّيّهاى كه از يكديگر پديد آمدهاند و خداوند شنوا و داناست)؟
⬅️من بازماندهاى از آدم و ذخيرهاى از نوح و برگزيدهاى از ابراهيم و عصارهاى از رسول خاتم صلوات اللّه عليهم أجمعينام.
🌺توجّه كنيد!هركس دربارهى كتاب خدا با من محاجّه كند،من از همهى مردم به كتاب خداوند نزديكترم.
🕊آگاه باشيد،هركه در مورد سنّت و سيرت رسول خدا با من بحث دارد،من از تمامى مردم به سنّت و سيرت رسول اللّه نزديكترم.
❇️هركس سخنم را امروز شنيد،او را به خدا سوگند مىدهم كه حاضرانتان به غايبان برسانند و شما را به حقّ خداوند و حقّ رسول او و به حقّ خود سوگند مىدهم-و مرا بر شما حقّ خويشاوندى به رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم هست-كه ما را يارى دهيد و ظلمكنندگان به حقّ ما را از ما دور سازيد كه همانا ما(خاندان پيغمبر)ترسانيده شدهايم و بر ما ظلم گرديده است و از شهر و ديار و فرزندانمان آواره گشتهايم.به ما تعدّى كرده و از حقّ خويش دورمان داشتهاند و اهل باطل به ما تهمت زدهاند.پس خدا را،خدا را دربارهى ما!تنها و بىياورمان مگذاريد.يارىمان كنيد كه خداوند يارىتان كند.»
💎آن حضرت فرمود:«آنگاه خداوند ٣١٣ مرد اصحابش را برايش جمع خواهد ساخت كه بىقرار قبلى،همچون قطعههاى ابر پاييزى آنان را گرد مىآورد و اين است -اى جابر-معنى آيهاى كه خداوند مىفرمايد:(هركجا باشيد،خداوند همهى شما را جمع خواهد آورد.محقّقا خدا بر هر چيز تواناست)
💞پس در فاصلهى ركن و مقام با او بيعت مىكنند
🔖 و عهدنامهاى از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم با اوست كه فرزندان(پيغمبر)آن را از پدرانشان به ارث بردهاند.
🔍اى جابر!قائم عليه السّلام مردى از فرزندان حسين است.خداوند كارش را يكشبه اصلاح مىفرمايد.
🔰پس[اى جابر]هرچه بر مردم مشكل شود،اينكه او از فرزندان رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم و وارث علماست،يكى پس از ديگرى،بر آنها مشكل و مشتبه نشود و اگر همهى اينها بر آنان دشوار گردد،
🕯همانا آن صداى از سوى آسمان برايشان مشتبه نخواهد شد؛آنگاه كه وى را به نام خود و نام پدر[و مادر]بانگ زنند.»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 128
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
[سورهى شعراء] [آيهى ٤]
إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً
فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَ
(اگر بخواهيم،از آسمان آيتى فرود آوريم كه گردنهاشان براى آن به حالت خضوع ماند.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜[١٧٠]محمّد بن يعقوب:عن محمّد بن يحيى،عن أحمد بن محمّد بن عيسى، عن عليّ بن الحكم،عن أبي أيّوب الخزّاز،عن عمر بن حنظلة،قال:سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول:
«خمس علامات قبل قيام القائم عليه السّلام:الصّيحة،و السّفيانيّ،و الخسف،و قتل النّفس الزّكيّة و اليمانيّ.»
فقلت:جعلت فداك!إن خرج أهل بيتك قبل هذه العلامات،أ نخرج معه؟قال:«لا.»(قال:)فلمّا كان من الغد تلوت هذه الآية: إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَ فقلت له:أ هي الصّيحة؟فقال:«أما لو كانت خضعت أعناق أعداء اللّه عزّ و جلّ.»
📝محمّد بن يعقوب:از محمّد بن يحيى،از احمد بن محمّد بن عيسى،از علىّ بن الحكم، از ابو ايّوب خزاز از عمر بن حنظله آورده است كه گفت:شنيدم حضرت امام ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام مىفرمود:
🕊«پنج علامت پيش از قيام قائم عليه السّلام هست:صيحه(-بانگ آسمانى و شورش) سفيانى و فرورفتگى(زمين در بيداء)و كشته شدن نفس زكيّه و(قيام)يمانى.»
❓راوى گويد:عرضه داشتم:فدايتان گردم!پس اگر[كسى از]خاندان شما پيش از اين نشانهها خروج كند،آيا با وى خروج كنيم؟فرمود:«نه.»
🕯گويد:چون فرداى آن روز شد،اين آيه را تلاوت كردم:(اگر بخواهيم،از آسمان آيتى فرود آوريم كه گردنهاشان براى آن به حالت خضوع ماند)پس به آن حضرت عرض كردم:آيا(منظور از آيت)همان صيحه است؟فرمود:
«همانا اگر انجام گيرد،گردنهاى دشمنان خداى-عزّ و جلّ-تسليم و خاضع خواهد شد.»
📜[١٧١]عليّ بن إبراهيم،عن أبيه:عن ابن أبي عمير،عن هشام،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام[قال]:
«تخضع رقابهم-يعني بني أميّة-و هي الصّيحة من السّماء باسم صاحب الأمر عليه السّلام.»
علىّ بن ابراهيم از پدرش:از ابن ابى عمير،از هشام،از حضرت امام ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام روايت آورده كه[آن حضرت فرمود]:
💠«گردنهايشان-مراد آن حضرت بنى اميّهاند-خاضع خواهد شد و آن #صيحه از سوى آسمان به نام صاحبالامر عليه السّلام است.»
📜[١٧٢]محمّد بن إبراهيم النّعمانيّ،في الغيبة:قال:أخبرنا أحمد بن محمّد بن سعيد،قال:حدّثنا عليّ بن الحسن،عن أبيه،عن أحمد بن عمر الحلبيّ،عن الحسين ابن موسى،عن فضيل بن محمّد مولى محمّد بن راشد الحلبيّ ،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام [أنّه]قال:
«أما إنّ النّداء[من السّماء]باسم القائم عليه السّلام في كتاب اللّه لبيّن.»فقلت: أين هو،أصلحك اللّه؟فقال:
«في طسم* تِلْكَ آياتُ الْكِتابِ الْمُبِينِ قوله: إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَ -قال:-إذا أصبحوا سمعوا الصّوت و كأنّما على رءوسهم الطّير.»
📝محمّد بن ابراهيم نعمانى گويد:احمد بن محمّد بن سعيد خبرمان داد و گفت:
حديثمان داد علىّ بن الحسن از پدرش،از احمد بن عمر حلبى،از حسين بن موسى،از فضيل بن محمّد همپيمان محمّد بن راشد حلبى،از حضرت ابى عبد اللّه امام صادق عليه السّلام كه فرمود:
💎«امّا ندا[از آسمان]به نام حضرت قائم عليه السّلام همانا در كتاب خداوند آشكار است.»عرضه داشتم:پس اين در كجا(ى قرآن)است؛اصلحك اللّه؟ فرمودند:«در (سورهى)(ط س م*اين آيات روشن كتاب خداست) ،اين فرمودۀ خداوند:(اگر بخواهيم،از آسمان آيتى فرود آوريم كه گردنهاشان براى آن به حالت خضوع ماند).»
🕊حضرتش فرمود:«چون صبح كنند صدا را بشنوند؛درحالىكه انگار پرندگانى بر روى سر آنان باشد.»
📜[١٧٣]عنه،قال:أخبرنا أحمد بن محمّد بن سعيد،قال:حدّثنا عليّ بن الحسن التّيمليّ،قال:حدّثنا عمرو بن عثمان،عن الحسن بن محبوب،عن عبد اللّه بن سنان قال:
كنت عند أبي عبد اللّه عليه السّلام فسمعت رجلا من همدان يقول[له]:إنّ هؤلاء العامّة يعيّرونا و يقولون[لنا]:إنّكم تزعمون أنّ مناديا ينادي[من السّماء]باسم صاحب هذا الأمر،و كان متّكئا فغضب و جلس ثمّ قال:
«لا ترووه عنّي و ارووه عن أبي و لا حرج عليكم في ذلك،أشهد أنّي [قد]سمعت أبي عليه السّلام يقول:و اللّه إنّ ذلك في كتاب اللّه عزّ و جلّ لبيّن حيث يقول:
إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَ و لا يبقى في الأرض يومئذ أحد إلاّ خضع و ذلّت رقبته[لها]فيؤمن أهل الأرض إذا سمعوا الصّوت من السّماء:ألا إنّ الحقّ في عليّ بن أبي طالب عليه السّلام و شيعته.
[قال:]فإذا كان من الغد صعد إبليس في الهواء حتّى يتوارى عن أهل الأرض ثمّ ينادي:ألا إنّ الحقّ في عثمان بن عفّان[و شيعته]فإنّه قتل مظلوما فاطلبوا بدمه.»
قال عليه السّلام:«فيثبّت اللّه الّذين آمنوا بالقول الثّابت على الحقّ،و هو النّداء الأوّل و يرتاب يومئذ الّذين في قلوبهم مرض،و المرض-و اللّه-عداوتنا،فعند ذلك يتبرّءون منّا و يتناولونا و يقولون :إنّ المنادي الأوّل سحر من سحر أهل هذا البيت.»ثمّ تلا أبو عبد اللّه عليه السّلام[قول اللّه عزّ و جلّ]: وَ إِنْ يَرَوْا آيَةً يُعْرِضُوا وَ يَقُولُوا:سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ .
📝از اوست كه گفت:خبرمان داد احمد بن محمّد بن سعيد،گويد:حديثمان داد علىّ بن الحسن تيملى،گويد:حديثام داد عمرو بن عثمان،از حسن بن محبوب،از عبد اللّه بن سنان كه گفت:در محضر امام ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام بودم كه شنيدم شخصى از همدان مىگفت:اين سنّيان ما را سرزنش مىكنند و به ما مىگويند:شما مىپنداريد كه آوازدهندهاى از آسمان به نام صاحب اين امر بانگ خواهد زد.آن حضرت تكيه داده بود.خشمگين شد و(راست)نشست.سپس فرمود:
«اين سخن را از من نقل نكنيد و از پدرم نقل كنيد كه هيچ اشكالى براى شما نخواهد داشت.من شهادت مىدهم كه از پدرم عليه السّلام شنيدم كه مىفرمود:
❣و اللّه،اين مطلب در كتاب خدا كاملا روشن است كه مىفرمايد:(اگر بخواهيم،از آسمان آيتى فرود آوريم كه گردنهاشان براى آن به حالت خضوع ماند)پس آن روز احدى در زمين باقى نمىماند؛مگر اينكه در مقابل آن نشانه گردن كج كند و همهى اهل زمين وقتى بشنوند صدايى از آسمان بلند است كه:"آگاه باشيد كه حق با علىّ بن ابى طالب عليه السّلام و شيعيان اوست"،ايمان مىآورند.
چون فرداى آن روز شود،ابليس به آسمان رود تا جايى كه از چشم زمينيان مخفى گردد.آنگاه بانگ برآورد كه:توجّه كنيد!حق با عثمان بن عفّان و شيعيان او است؛زيراكه او مظلوم كشته شد.خونش را مطالبه كنيد.»
💎حضرتش فرمود:
«پس در آن هنگام،خداوند مؤمنان را با قول ثابت برحق استوار مىسازد كه همان نداى اوّل است؛ولى آنها كه در دلشان مرض هست-كه مرض به خدا قسم دشمنى ماست-در شك مىافتند.در آن هنگام از ما دورى جويند و به ما اهانت مىكنند و مىگويند:منادى اوّل سحرى بود از سحرهاى اين خاندان.»
🔅سپس حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام اين آيه را تلاوت كرد:(و اگر(كافران)آيتى بينند،باز اعراض كنند و گويند كه اين سحرى كامل است) .»
📖سیمای حضرت مهدی (عج) در قرآن/بحرانی
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#توقیعات
🔰توقیع امام زمان عجّل الله تعالی فرجه برای شیعیان
در روز دهم شعبان ابو جعفر سَمُری شش روز قبل از رحلتش، توقیعی از ناحیه ی مقدّسه ی حضرت صاحب الأمر علیه السلام برای شیعیان آورد.
📚 کمال الدین : ص 516. و ... .
📜متن توقیع :
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
يَا عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ السَّمُرِیَّ !
أَعْظَمَ اللهُ أَجْرَ إِخْوَانِکَ فِيکَ فَإِنَّکَ مَيِّتٌ مَا بَيْنَکَ وَ بَيْنَ سِتَّةِ أَيَّامٍ
فَاجْمَعْ أَمْرَکَ وَ لَا تُوصِ إِلَى أَحَدٍ فَيَقُومَ مَقَامَکَ بَعْدَ وَفَاتِکَ
فَقَدْ وَقَعَتِ الْغَيْبَةُ التَّامَّةُ فَلَا ظُهُورَ إِلَّا بَعْدَ إِذْنِ اللهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ وَ ذَلِکَ بَعْدَ طُولِ الْأَمَدِ وَ قَسْوَةِ الْقُلُوبِ وَ امْتِلَاءِ الْأَرْضِ جَوْراً وَ سَيَأْتِی إِلَى شِيعَتِی مَنْ يَدَّعِی الْمُشَاهَدَةَ ...
أَلَا فَمَنِ ادَّعَى الْمُشَاهَدَةَ قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْيَانِیِّ وَ الصَّيْحَةِ فَهُوَ كَذَّابٌ مُفْتَرٍ
وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِيمِ
بنام خداوند بخشنده مهربان
ای علی بن محمّد ﺳَﻤُﺮﻯ !
خداوند متعال به براداران دينی ات پاداشی عظيم در از دست دادنت كرامت فرمايد به درستی كه تو از امروز تا شش روز ديگر وفات خواهی يافت
پس خود را براى مرگ مهيّا كن و به أحدى وصيّت مكن كه پس از وفات تو قائم مقام تو شود
زیرا غيبت بزرگ واقع شده و ظهورى نيست مگر پس از اذن خداى تعالى و آن پس از مدّتى طولانى و قساوت دل ها و پر شدن زمين از ستم واقع خواهد شد
و به زودى كسانى نزد شيعيان من می آيند و ادّعاى مشاهده می كنند ...
آگاه باشید ! هر كه پيش از خروج سفيانى و صيحه ی آسمانى ادّعاى رؤيت و مشاهده كند او بسیار دروغگو و افترا زننده است
هیچ حرکت و قدرتی نیست مگر به وسیله ی خدای بلند مرتبه و بزرگ.
📚 الغَيبة (شيخ طوسی) : ص 242. و ... .
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری دعای ندبه
اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#علائم_ظهور
📜٤٨٣-محمّد بن يحيى عن أحمد بن محمّد بن عيسى عن عليّ بن الحكم عن أبي أيّوب الخزّاز عن عمر بن حنظلة قال:سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول:
خمس علامات قبل قيام القائم:الصّيحة و السّفيانيّ و الخسف و قتل النّفس الزّكيّة و اليمانيّ.فقلت:جعلت فداك إن خرج أحد من أهل بيتك قبل هذه العلامات أ نخرج معه؟قال:لا.فلمّا كان من الغد تلوت هذه الآية إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَ فقلت له:أ هي الصّيحة؟فقال:أما لو كانت خضعت أعناق أعداء اللّه عزّ و جلّ.
✒️عمر بن حنظله گويد:شنيدم امام صادق عليه السّلام مىفرمود:
🔍پيش از قيام قائم عليه السّلام پنج علامت است:
💎صيحه آسمانى
💎خروج سفيانى
💎خسف (فرورفتن دشمنان در زمین)
💎كشته شدن نفس زكيه
💎خروج يمانى
❓عرض كردم:فدايت شوم!اگر پيش از آشكار شدن اين پنج علامت كسى از خاندان شما خروج نمود با او خارج شويم؟
🔅فرمود:نه!
⬅️روز بعد اين آيه را تلاوت كردم:«اگر بخواهيم از آسمان بر آنان نشانهاى فرود آريم كه در برابر آن گردن نهند» (شعراء/٤)
عرض كردم:اين آيه همين صيحه آسمانى است؟
✴️فرمود:اگر آن باشد دشمنان خداوند عزّ و جلّ در برابر آن گردن نهند و خوار شوند.
📗الروضة من الکافی، صفحه 625
محمدبن یعقوب کلینی
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84