eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
483 دنبال‌کننده
410 عکس
538 ویدیو
280 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری دعای ندبه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ❖﷽❖ امیرالمومنین(ع) در زمان ظهور وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ ⬅️أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِّنَ الْأَرْضِ تُكَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ كَانُوا بِآيَاتِنَا لَا يُوقِنُونَ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ [ ﺩﺭ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﭘﺎﻳﺎﻧﻲ ﺩﻧﻴﺎ ] ﻭﻋﺪﻩ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺎ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺣﺘﻤﻰ ﻭ ﻟﺎﺯم ﺷﻮﺩ ، ﺟﻨﺒﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ [ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺎ ﻭﺁﺧﺮﺕ ﻭﺍﺻﻮﻝ ﺁﻥ ﻳﻘﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪ] ; ﺯﻳﺮﺍ ﻣﺮﺩم ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺎ ﻳﻘﻴﻦ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ . 💫ایه (٨٢) سوره نمل 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📖در تفسیر اثنی عشری (حسینی شاه عبدالعظیمی) جلد 10 - صفحه 83 امده: 🕊1- على بن ابراهيم قمى از حضرت صادق عليه السّلام روايت نموده كه حضرت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله رسيد به امير المؤمنين عليه السّلام در حالتى كه خوابيده بود در مسجد و ريگها را جمع و سر به روى آن گذارده. حضرت پيغمبر به پاى خود او را حركت داد فرمود: برخيز اى دابة الارض. پس مردى از اصحاب عرض نمود: آيا بعضى از ما بعضى ديگر را به اين اسم بخوانيم؟ فرمود: قسم به خدا نيست اين اسم مگر مختص به او، و او است آن دابه كه خدا ذكر فرموده در كتاب خود: (وَ إِذا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَجْنا لَهُمْ دَابَّةً مِنَ الْأَرْضِ ...) پس فرمود: اى على، وقتى كه آخر الزمان شود بيرون آورد تو را خداوند با نيكو صورتى و با تو است چيزى‌كه به آن داغ و نشان مى‌كنى دشمنان خود را. پس مردى به حضرت صادق عليه السّلام عرض كرد: عامه گويند آن دابه جرح مى‌كند مردم را؟ حضرت فرمود: خدا آنها را جرح نمايد به آتش جهنم، بدرستى كه آن دابّه تكلم مى‌نمايد «1». 💎2- كافى شريف از حضرت باقر عليه السّلام مروى است كه حضرت امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: عطا شده به من شش چيز: علم منايا و بلايا و وصايا و فصل الخطاب. منم صاحب كرّات و دولت دول و منم صاحب عصا و ميسم و دابه كه تكلم مى‌كند با مردم‌ «2».🏵 🌺3- علامه مجلسى (رحمه اللّه) از كتاب «ما نزل من القرآن فى الائمّة» ماهيار از اصبغ روايت نموده كه معاويه با من مخاطبه نموده گفت: شما معاشر شيعه گمان مى‌كنيد دابّة الارض حضرت على عليه السّلام است. اصبغ گفت: ما به تنهائى نگوئيم، بلكه يهود هم گويند. معاويه فرستاد اعلم علماء يهود را آوردند، پرسيد: شما در كتب خود يافته‌ايد دابة الارض را؟ يهودى گفت: بلى. معاويه گفت: كيست؟ گفت: مردى است به نام (اليا) معاويه به جهت تلبيس حاضرين گفت: چه نزديك است (اليا) به اسم على عليه السّلام. و (اليا) به زبان عبرى على عليه السّلام است‌ «3». ♥️4- اكمال الدين از آن حضرت مروى است كه در حديث دجال فرمود: آگاه باشيد بعد از آن امر بزرگى خواهد شد. عرض شد: كدام است آن يا امير المؤمنين؟ ❣فرمود: خروج دابة الارض در نزد صفا، و با او است خاتم سليمان عليه السّلام و عصاى موسى عليه السّلام، مى‌گذارد خاتم را بر پيشانى مؤمن، پس نقش مى‌بندد كه اين مؤمن است حقا و مى‌گذارد بر پيشانى كافر، نوشته مى‌شود اين كافر است حقا. پس مؤمن ندا مى‌كند واى بر تو اى كافر، و كافر ندا مى‌كند خوشا بحال تو اى مؤمن، دوست مى‌داشتم كه بوده باشم مثل تو، پس به فيض عظيم مى‌رسيدم. و دابه بلند نمايد خود را به اذن خدا بين آسمان و زمين؛ و بعد از طلوع آفتاب است از مغرب، پس در آن وقت توبه رفع مى‌شود و عمل قبول نمى‌شود و ايمان فايده ندارد. ❇️پس فرمود: ديگر سؤال نكنيد از من كه بعد از آن چه خواهد شد، زيرا حبيب من رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله از من عهد گرفته، كه خبر ندهند به وقايع بعد مگر عترت خود را. 📙«1» تفسير على بن ابراهيم قمى، ج 2، ص 130. 📗«2» اصول كافى، كتاب الحجة، باب أن الائمة هم اركان الارض، روايت 3، ص 198- بصائر الدرجات ص 53. 📘«3» بحار الانوار، ج 53، باب الرجعة، ذيل حديث 138، ص 112. 🏵منظور از عصا، عصای حضرت موسی (ع) است که در دست آن حضرت خواهد بود، و «میسم» به معنای چیزی است که به وسیله آن بر پیشانی چارپایان داغ می زنند و نشان دار می کنند، چنان که در آخرت، امیرمؤمنان قسیم الجنه و النار هستند، در رجعت نیز دوست و دشمن را از یکدیگر جدا می کنند و بر روی بینی دشمنان مُهر باطله می زنند.   کانال الدولة الزهرائیة در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[١١٦٤]٨٣-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد بن أبي نصر،عن حمّاد بن عثمان،عن أبي عبيدة الحذّاء قال: سألت أبا جعفر عليه السّلام عن الاستطاعة و قول النّاس،فقال:و تلا هذه الآية: ✨ وَ لا يَزالُونَ‌ مُخْتَلِفِينَ‌ إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يا أبا عبيدة!النّاس مختلفون في إصابة القول و كلّهم هالك قال قلت:قوله: ✨ إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ قال:هم شيعتنا و لرحمته خلقهم و هو قوله: ✨ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يقول:لطاعة الإمام الرّحمة الّتي يقول: ✨وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ‌ كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ يقول:علم الإمام،و وسع علمه الّذي هو من علمه كلّ‌ شيء هم شيعتنا،ثمّ‌ قال: ✨فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ‌ يَتَّقُونَ‌ يعني ولاية غير الإمام و طاعته،ثمّ‌ قال: ✨يَجِدُونَهُ‌ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ‌ فِي التَّوْراةِ‌ وَ الْإِنْجِيلِ‌ يعني النّبيّ‌ صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و الوصيّ‌ و القائم ✨ يَأْمُرُهُمْ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ (إذا قام) وَ يَنْهاهُمْ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ و المنكر من أنكر فضل الإمام و جحده ✨«و يحلّ‌ لهم الطّيّبات»أخذ العلم من أهله وَ يُحَرِّمُ‌ عَلَيْهِمُ‌ الْخَبائِثَ‌ و الخبائث قول من خالف ✨ وَ يَضَعُ‌ عَنْهُمْ‌ إِصْرَهُمْ‌ و هي الذّنوب الّتي كانوا فيها قبل معرفتهم فضل الإمام وَ الْأَغْلالَ‌ الَّتِي كانَتْ‌ عَلَيْهِمْ‌ و الأغلال ما كانوا يقولون ممّا لم يكونوا أمروا به من ترك فضل الإمام،فلمّا عرفوا فضل الإمام وضع عنهم إصرهم و الإصر الذّنب و هي الآصار،ثمّ‌ نسبهم فقال ✨: فَالَّذِينَ‌ آمَنُوا بِهِ‌ (يعني بالإمام) وَ عَزَّرُوهُ‌ وَ نَصَرُوهُ‌ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ‌ مَعَهُ‌ أُولئِكَ‌ هُمُ‌ الْمُفْلِحُونَ‌ يعني الّذين اجتنبوا الجبت و الطّاغوت أن يعبدوها و الجبت و الطّاغوت فلان و فلان و فلان و العبادة طاعة النّاس لهم،ثمّ‌ قال: ✨ أَنِيبُوا إِلى‌ رَبِّكُمْ‌ وَ أَسْلِمُوا لَهُ‌ ثمّ‌ جزاهم فقال: ✨ لَهُمُ‌ الْبُشْرى‌ فِي الْحَياةِ‌ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ‌ و الإمام يبشّرهم بقيام القائم و بظهوره و بقتل أعدائهم و بالنّجاة في الآخرة و الورود على محمّد-صلّى اللّه على محمّد و آله الصّادقين-على الحوض.
📝[١١٦٤]٨٣-ابو عبيدۀ حذّاء گفته است:از حضرت باقر عليه السّلام دربارۀ استطاعت و سخن مردم پرسيدم كه اين آيه را خوانده‌مردم همواره در اختلافند جز كسى كه پروردگارت رحم كند.و براى همين آنان را آفريده است.[هود(١١):١١٨ و ١١٩] و فرمود:اى ابو عبيده!مردم در رسيدن به سخن[حقّ‌]گونه گونند و همگى در نابودى‌اند.من عرض كردم:جز كسى كه پروردگارت رحم كند؟ ❣فرمود:آنان شيعيان مايند.و براى رحمتش آنان را آفريده است. و اين سخن او است كه‌و براى آن ايشان را آفريده است. مى‌فرمايد:براى اطاعت امام آفريد 🕊و امام همان رحمتى است كه مى‌فرمايد:رحمتم بر همه چيز گسترده است.[اعراف(٧):١٥٦]يعنى علم امام. و علم او كه برگرفته از علم خدا است بر همه چيز گسترده است.و آنان شيعيان ما هستند. 💎سپس فرمود:و آن را براى كسانى كه پرهيز كنند خواهم نوشت.[اعراف(٧):١٥٦] يعنى از ولايت و اطاعت غير امام[پرهيز كنند.] 🌠سپس فرمود:آن را در نزد خودشان در تورات و انجيل مى‌يابند.[اعراف(٧):١٥٧] يعنى پيامبر و وصى قائم[عليهما السّلام]راكه آنان را به نيكى و معروف فرمان مى‌دهد.(وقتى قيام كند)و از منكر بازمى‌دارد.[اعراف(٧):١٥٧] 🔺و منكر كسى است كه برترى امام و امام را انكار كند. 🌺و چيزهاى پاكيزه را برايشان حلال مى‌كند.[اعراف(٧):١٥٧]كه علم‌آموزى از اهلش باشدو پليدى‌ها را حرام مى‌كند.[اعراف(٧):١٥٧]و پليدى‌ها سخن كسى است كه مخالفت كند. 🕯و بار سنگين‌شان را از دوششان برمى‌دارد.[اعراف(٧): ١٥٧]و آن گناهانى است كه پيش از شناختن فضيلت امام در آن بودند. و زنجيرهايى را كه بر گردنشان بوده است.[اعراف(٧):١٥٧]و زنجيرها همان سخنانى است كه به آن امر نشده بودند كه عبارت از ترك فضيلت امام است.و چون فضيلت امام را شناختند بار گران‌شان را از دوششان برداشتند.و بار گران همان گناه است.همان زنجيرها. 🕯سپس آنان را معرفى كرده،فرمود:كسانى كه به او(يعنى به امام)ايمان آورده،او را بزرگ داشته،يارى‌اش كردند و از نورى كه با او نازل شده بود پيروى كردند، رستگارانند.[اعراف(٧):١٥٧] يعنى كسانى كه از بندگى غير خدا و طاغوت دورى كردند. ⚠️و غير خدا و طاغوت فلانى و فلانى و فلانى‌اند.و بندگى اطاعت مردم از آنان است. ❇️سپس فرمود:و به سوى پروردگارتان بازگرديد و در برابرش تسليم شويد.[زمر(٣٩):٥٤] 🌻سپس پاداششان داد و فرمود:آن بشارت در زندگى دنيا و در آخرت براى آنان است.[يونس(١٠):٦٤] و آنان را امام به قيام قائم عليه السّلام و ظهورش و به كشته شدن دشمنان و به نجات در آخرت و درآمدن بر محمّد-درود خدا بر محمّد و خاندان راستين‌اش-در كنار حوض بشارت مى‌دهد. 📚اصول کافی -جلد 2، صفحه 351 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ هَارُونَ قَالَ: قُلْتُ لَهُ إِنَّ بَعْضَ هَذِهِ الْعِجْلِیَّهًِْ یَقُولُونَ إِنَّ سَیْفَ رَسُولِ اللَّهِ ص عِنْدَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَسَنِ فَقَالَ وَ اللَّهِ مَا رَآهُ هُوَ وَ لَا أَبُوهُ بِوَاحِدَهًٍْ مِنْ عَیْنَیْهِ إِلَّا أَنْ یَکُونَ رَآهُ أَبُوهُ عِنْدَ الْحُسَیْن (علیه السلام) وَ إِنَّ صاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ مَحْفُوظٌ لَهُ فَلَا تَذْهَبَنَّ یَمِیناً وَ لَا شِمَالًا فَإِنَّ الْأَمْرَ وَ اللَّهِ وَاضِحٌ وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ أَهْلَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ اجْتَمَعُوا عَلَی أَنْ یُحَوِّلُوا هَذَا الْأَمْرَ مِنْ مَوْضِعِهِ الَّذِی وَضَعَهُ اللَّهُ فِیهِ مَا اسْتَطَاعُوا وَ لَوْ أَنَّ النَّاسَ کَفَرُوا جَمِیعاً حَتَّی لَا یَبْقَی أَحَدٌ لَجَاءَ اللَّهُ لِهَذَا الْأَمْرِ بِأَهْلٍ یَکُونُونَ مِنْ أَهْلِهِ ثُمَّ قَالَ أَ مَا تَسْمَعُ اللَّهَ یَقُولُ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ حَتَّی فَرَغَ مِنَ الْآیَهًِْ وَ قَالَ فِی آیَهًٍْ أُخْرَی فَإِنْ یَکْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکَّلْنا بِها قَوْماً لَیْسُوا بِها بِکافِرِینَ ثُمَّ قَالَ إِنَّ أَهْلَ هَذِهِ الْآیَهًِْ هُمْ أَهْلُ تِلْکَ الْآیَهًِْ. 📝امام صادق (علیه السلام)- سلیمان بن هارون گفت: به امام (علیه السلام) گفتم: بعضی از عجلی ها می‌گویند که شمشیر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) پیش عبداللَّه‌بن‌حسن است. فرمود: «به خدا قسم آن را ندیده و نه پدرش با یک چشمش، مگر اینکه پدرش در نزد حضرت حسین (علیه السلام) دیده باشد. صاحب این امر محفوظ است و برای او نگهداری می‌شود، به طرف راست و چپ نرو، به خدا قسم مطلب واضح است. به خدا قسم اگر اهل آسمان و زمین اجتماع کنند بر تغییر مقام امامت و قراردادن آن را از محلّی که خدا قرار داده به دیگری، قدرت نخواهند داشت؛ اگر همه‌ی مردم کافر شوند به‌طوری که احدی باقی نماند، خداوند گروهی را خواهد آورد که معتقد به امامت باشند. مگر این آیه را نشنیده‌ای که خداوند می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هرکس از شما، از آیین خود بازگردد، [به خدا] زیانی نمی‌رساند خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آن‌ها را دوست دارد و آنان [نیز] او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند ... (مائده/۵۴) و در آیه‌ی دیگر می‌فرماید: فَإِنْ یَکْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکَّلْنا بِها قَوْماً لَیْسُوا بِها بِکافِرِینَ. سپس فرمود: «افرادی که در این آیه مورد نظرند، همان کسانی هستند که در آن آیه از ایشان یاد شده است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۴۷۴ بحارالأنوار، ج۲۷، ص۴۹/ العیاشی، ج۱، ص۳۲١ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜در حديث معتبر حضرت امام حسين عليه السّلام در روز شهادت به اصحاب خود گفت كه:حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله و سلّم با من مى‌گفت:اى فرزند گرامى زود باشد كه تو را ببرند بسوى عراق بسوى زمينى كه در آنجا ملاقات مى‌نمايند پيغمبران و اوصياى ايشان يكديگر را،و آن زمين را عمورا مى‌نامند،و تو در آن صحرا شهيد خواهى شد با گروهى از اصحاب خود كه الم جراحت آهن نخواهيد يافت،پس اين آيه را خواند يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً عَلى‌ إِبْراهِيمَ‌ پس آتش حرب بر تو و بر ايشان برد و سلام خواهد بود. ❇️پس حضرت امام حسين عليه السّلام فرمود:بشارت باد شما را كه به نزد پيغمبر خود مى‌رويم، و نزد آن حضرت خواهيم ماند آنچه خدا خواهد، 🕊پس اوّل كسى كه در رجعت بر خواهد گشت و از قبر بيرون خواهد آمد من خواهم بود،و بيرون آمدن من موافق بيرون آمدن حضرت امير المؤمنين عليه السّلام خواهد بود در هنگامى كه قائم آل محمّد عليه السّلام ظاهر شود، 🌠پس بر من نازل خواهد شد گروهى از آسمان كه پيش از اين نازل نشده باشند،و فرود آيند جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل و لشكرهاى ملائكه و محمّد و على و برادرم با جميع ائمّه عليهم السّلام كه همه بر اسبان ابلق از نور سوار باشند،و مخلوقى پيش از ايشان بر آنها سوار نشده باشد. 💎پس رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم لواى خود را حركت دهد و به دست قائم ما دهد با شمشير خود،و بدان حال مدّتها در زمين بمانيم، 🕯و حق تعالى از مسجد كوفه چشمه‌اى از روغن و چشمه‌اى از آب و چشمه‌اى از شير جارى گرداند،پس حضرت امير المؤمنين عليه السّلام شمشير حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را به من دهد و بسوى مشرق و مغرب زمين فرستد كه هر دشمن خدا كه باشد خونش را بريزم و جميع بتها را بسوزانم تا آنكه جميع بلاد هند را فتح كنم، ❣و حضرت دانيال و يوشع زنده مى‌شوند و به نزد امير المؤمنين عليه السّلام مى‌آيند و مى‌گويند: راست گفتند خدا و رسول صلّى اللّه عليه و آله و سلّم،پس حضرت با ايشان هفتاد نفر بسوى بصره مى‌فرستد كه مخالفان بصره را به قتل رسانند،و لشكرى به جانب بلاد روم خواهد فرستاد كه جميع آن بلاد را فتح نمايند. 💢پس من خواهم كشت هر حيوان حرام گوشت را تا آنكه بر روى زمين نماند مگر طيّب و نيكو،و بر يهود و نصارا و ساير ملل اسلام را عرضه خواهم كرد،و ايشان را ميان اسلام و كشته شدن مخيّر خواهم گردانيد،هر كه قبول اسلام كند بر او منّت خواهم گذاشت و هر كه قبول نكند خونش را خواهم ريخت، 🕊و هر كه از شيعيان ما در زمين باشد خدا ملكى بسوى او خواهد فرستاد كه خاك از روى او پاك كند،و زنان و منزلت او را در بهشت به او نمايد، 🌺 و بر روى زمين كورى و زمين‌گيرى و مبتلائى نماند مگر آنكه به بركت ما اهل بيت شفا يابد، و بركتهاى خدا از آسمان بسوى زمين فرود آيد به مرتبه‌اى كه درختان آن قدر بار بردارند كه شاخه‌هاى ايشان بشكند،و ميوۀ زمستان را در تابستان بخورند،و ميوۀ تابستان را در زمستان بخورند، ✨چنانچه حق تعالى مى‌فرمايد: وَ لَوْ أَنَّ‌ أَهْلَ‌ الْقُرى‌ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ‌ بَرَكاتٍ‌ مِنَ‌ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ‌ وَ لكِنْ‌ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ‌ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ‌ يعنى:اگر اهل شهرها ايمان بياورند و پرهيزكارى نمايند، هرآينه خواهيم گشود بر ايشان بركتها از آسمان و زمين،و ليكن تكذيب كردند،پس گرفتيم ايشان را به آنچه كسب كرده بودند. 💎پس حضرت فرمود:خدا خواهد بخشيد به شيعيان ما كرامتى چند كه مخفى نماند بر ايشان چيزى در زمين،حتّى آنكه اگر كسى خواهد خبر خانۀ خود را بداند،زمين او را خبر دهد به احوال ايشان . 📙جلاء العیون، صفحه 699 علامه محمدباقر مجلسی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜الْفَضْلُ‌ بْنُ‌ شَاذَانَ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ الْكُوفِيِّ‌ عَنْ‌ وُهَيْبِ‌ بْنِ‌ حَفْصٍ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌: يُنَادَى بِاسْمِ‌ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ ثَلاَثٍ‌ وَ عِشْرِينَ‌ وَ يَقُومُ‌ فِي يَوْمِ‌ عَاشُورَاءَ وَ هُوَ الْيَوْمُ‌ الَّذِي قُتِلَ‌ فِيهِ‌ الْحُسَيْنُ‌ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ لَكَأَنِّي بِهِ‌ فِي يَوْمِ‌ السَّبْتِ‌ الْعَاشِرِ مِنَ‌ الْمُحَرَّمِ‌ قَائِماً بَيْنَ‌ اَلرُّكْنِ‌ وَ اَلْمَقَامِ‌ جَبْرَئِيلُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ عَنْ‌ يَدِهِ‌ الْيُمْنَى يُنَادِي الْبَيْعَةَ‌ لِلَّهِ‌ فَتَصِيرُ إِلَيْهِ‌ شِيعَتُهُ‌ مِنْ‌ أَطْرَافِ‌ الْأَرْضِ‌ تُطْوَى لَهُمْ‌ طَيّاً حَتَّى يُبَايِعُوهُ‌ فَيَمْلَأُ اللَّهُ‌ بِهِ‌ الْأَرْضَ‌ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ‌ ظُلْماً وَ جَوْراً. 📝فضل بن شاذان،از محمد بن على كوفى،از وهيب بن حفص،از ابى بصير نقل مى‌كند كه امام صادق عليه السّلام فرموده است:در شب بيست و سوم به نام حضرت قائم ندا سر داده مى‌شود،و روز عاشورا-كه روز شهادت امام حسين عليه السّلام مى‌باشد-آن حضرت قيام مى‌كند؛گويا ايشان را مى‌بينم كه روز شنبه دهم ماه محرم ميان ركن و مقام ايستاده و حضرت جبرئيل سمت راست ايشان ندا مى‌كند:بشتابيد براى بيعت با خدا؛پس شيعيان از اطراف و اكناف به سوى ايشان حركت مى‌كنند و زمين براى آنان طى مى‌شود تا اينكه با آن حضرت بيعت مى‌كنند.پس از آن خداوند به وسيلۀ ايشان زمين را پر از عدل و داد مى‌كند همچنان كه پر از ظلم و جور شده است. 📚 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 630 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜576_محمّد بن يحيى و الحسين بن محمّد جميعا عن جعفر بن محمّد عن عبّاد بن يعقوب عن أحمد بن إسماعيل عن عمرو بن كيسان عن أبي عبد اللّه الجعفيّ‌ قال:قال لي أبو جعفر محمّد بن عليّ‌ عليهما السّلام:كم الرّباط‍‌ عندكم‌؟قلت: أربعون،قال:لكن رباطنا رباط‍‌ الدّهر و من ارتبط‍‌ فينا دابّة كان له وزنها و وزن وزنها ما كانت عنده،و من ارتبط‍‌ فينا سلاحا كان له وزنه ما كان عنده، لا تجزعوا من مرّة و لا من مرّتين و لا من ثلاث و لا من أربع فإنّما مثلنا و مثلكم مثل نبيّ‌ كان في بني إسرائيل فأوحى اللّه عزّ و جلّ‌ إليه أن ادع قومك للقتال فإنّي سأنصرك فجمعهم من رءوس الجبال و من غير ذلك ثمّ‌ توجّه بهم فما ضربوا بسيف و لا طعنوا برمح حتّى انهزموا،ثمّ‌ أوحى اللّه تعالى إليه أن ادع قومك إلى القتال فإنّي سأنصرك،فجمعهم ثمّ‌ توجّه بهم فما ضربوا بسيف و لا طعنوا برمح حتّى انهزموا،ثمّ‌ أوحى اللّه إليه أن ادع قومك إلى القتال فإنّي سأنصرك فدعاهم فقالوا:وعدتنا النّصر فما نصرنا فأوحى اللّه تعالى إليه إمّا أن يختاروا القتال أو النّار،فقال:يا ربّ‌ القتال أحبّ‌ إليّ‌ من النّار فدعاهم فأجابه منهم ثلاثمائة و ثلاثة عشر عدّة أهل بدر فتوجّه بهم فما ضربوا بسيف و لا طعنوا برمح حتّى فتح اللّه عزّ و جلّ‌ لهم. 📝ابو عبد اللّه جعفى گويد:امام باقر عليه السّلام به من فرمود:مرزدارى شما چند روز است (رباط‍‌ يا مرزدارى آن است كه انسان با بستن اسب و مركب‌سوارى و ديگر وسايل و ابزار جهاد خود را براى جهاد با دشمنان مهيا سازد)گفتم:چهل روز.فرمود:ولى رباط‍‌ و مرزدارى ما تا آخر روزگار است(يعنى بر شيعه لازم است همه وقت در انتظار فرج و ظهور حضرت حجت عليه السّلام باشند) ❇️هركس در انتظار دولت ما مركبى را نگه دارد تا وقتى‌كه آن مركب نزد اوست در برابر وزن آن براى وى پاداش صدقه‌دادن در راه خداست!(شايد مراد اين باشد كه پى‌درپى اين ثواب را براى او مى‌نويسند يا در هر شب و روز)و هركس در انتظار دولت ما سلاحى را نگه دارد تا وقتى‌كه آن سلاح نزد اوست برايش به مقدار وزن آن ثواب صدقه بنويسند از يك‌بار و دوبار و سه‌بار و چهاربار پيروز نشدن بى‌تابى نكنيد كه 🌺 حكايت ما و شما حكايت پيامبرى است كه در ميان بنى‌اسرائيل بود و خداى عزّ و جلّ‌ به او وحى نمود كه قومت را براى جهاد دعوت كن كه من تو را يارى مى‌نمايم.همه را از اطراف گرد آورد و سپس به جهاد برد نه شمشيرى زدند و نه نيزه‌اى به كار بردند كه شكست خوردند بار دوم نيز جريان تكرار شد بار سوم خدا به او وحى نمود كه قومت را براى جهاد دعوت كن كه من تو را يارى مى‌نمايم.دعوتشان كرد،گفتند:به ما وعده پيروزى دادى و پيروز نشديم!خداى تبارك و تعالى به آن پيامبر وحى نمود كه بايستى يكى از دو چيز را اختيار كنند:يا جنگ در راه من يا رفتن به جهنم،عرض كرد:بارخدايا نزد من جنگ محبوب‌تر است. پس دعوتشان كرد سيصد و سيزده نفر به شماره جنگجويان جنگ بدر اجابت كردند پس آنان را به جبهه جنگ برد نه شمشيرى زدند و نه نيزه‌اى به كار بردند ولى خداى عزّ و جلّ‌ پيروزى را نصيب آنها نمود. 📚الروضة من الکافی، صفحه 749 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ لَهُمُ الْبُشْرى فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ لا تَبْديلَ لِكَلِماتِ اللهِ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ شادمانى [حقيقى] در زندگى دنيا و در آخرت تنها براى آن‌هاست؛ وعده‌هاى الهى تخلّف‌ناپذير است! اين است آن رستگارى و پيروزى بزرگ! (یونس/ ۶۴) ✨✨✨✨✨✨ 📜الباقر (علیه السلام)- لَهُمُ الْبُشْری فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَةِ وَ الْإِمَامُ یُبَشِّرُهُمْ بِقِیَامِ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وَ بِظُهُورِهِ وَ بِقَتْلِ أَعْدَائِهِمْ وَ بِالنَّجَاهًِْ فِی الْآخِرَةِ وَ الْوُرُودِ عَلَی مُحَمَّدٍصَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الصَّادِقِینَ عَلَی الْحَوْضِ. 📝امام باقر (علیه السلام)- لَهُمُ الْبُشْری فِی الحَیاةِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَةِ [یعنی] امام، آن‌ها را بشارت می‌دهد به قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ظهور آن جناب و کشتن دشمنان و نجات در آخرت و رسیدن به خدمت حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) و ائمّه (در حوض کوثر. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶،: ص۵۰۲ الکافی، ج۱، ص۴۲۹/ بحار الأنوار، ج۲۴، ص۳۵۳/ نور الثقلین 📜علی‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- و قوله لا تَبْدِیلَ لِکَلِماتِ اللهِ أی لا تغیر الإمامهًْ و الدلیل علی أن الکلمات الإمامهًْ قوله وَ جَعَلَها کَلِمَةً باقِیَةً فِی عَقِبِهِ یعنی الإمامهًْ. 📝علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- معنای لاَ تَبْدِیلَ لِکَلِمَاتِ الله این است که هیچ تغییری در امامت راه ندارد. و دلیل اینکه منظور از کَلِمات، امامت است، این آیه‌ی کریمه است: او کلمه‌ی توحید را کلمه پاینده‌ای در نسل‌های بعد از خود قرار داد. (زخرف/۲۸) منظور از کَلِمَةً «امامت» است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۵۰۴ القمی، ج۱، ص۳۱۳/ البرهان/ بحار الأنوار، ج۲۴، ص۱۷۵ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال باب الحسین ع در شرح و تفسیر زیارت عاشورا و مقتل امام حسین ع https://t.me/Babolhusein
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری دعای ندبه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ لَمَا آتَيْتُكُم مِّن كِتَابٍ وَحِكْمَةٍ ثُمَّ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مُّصَدِّقٌ لِّمَا مَعَكُمْ 🔅 لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ 🔅 وَلَتَنصُرُنَّهُ قَالَ أَأَقْرَرْتُمْ وَأَخَذْتُمْ عَلَىٰ ذَٰلِكُمْ إِصْرِي قَالُوا أَقْرَرْنَا قَالَ فَاشْهَدُوا وَأَنَا مَعَكُم مِّنَ الشَّاهِدِينَ ﻭ [ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺩم ، ﺳﭙﺲ [ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ] ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺁﻣﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﻛﺘﺎﺏ ﻫﺎﻱ ﺁﺳﻤﺎﻧﻲ ] ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻛﺮﺩ ، 🔅ﻗﻄﻌﺎً ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﻳﺪ 🔅ﻭ ﻭﻱ ﺭﺍ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﻫﻴﺪ . [ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺧﺪﺍ ] ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺁﻳﺎ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ [ ﺣﻘﻴﻘﺖ ] ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻣﺤﻜﻢ ﻣﺮﺍ [ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻭﻓﺎ ﻛﻨﻴﺪ ] ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﻤﻮﺩﻳﺪ ؟ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﻗﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩﻳﻢ . ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﭘﺲ [ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﻤﺎﻥ ] ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻭ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﮔﻮﺍﻫﺎﻧﻢ . 💫ایه (81) سوره ال عمران ✨✨✨✨✨✨✨✨ 📜 از فيض بن ابى شيبه روايت مى‌كند كه گفت: شنيدم حضرت صادق عليه السّلام آيۀ ✨«وَ إِذْ أَخَذَ اللّهُ مِيثاقَ النَّبِيِّينَ»... را تلاوت نمود و سپس فرمود: ❣تمام پيغمبران به رسول اكرم ايمان مى‌آورند و على عليه السّلام را يارى مينمايند ♥️و بعد فرمود: آرى و اللّه خداوند از زمان آدم تا پيغمبر خاتم هر پيغمبرى را كه مبعوث گردانيد دوباره به دنيا برميگرداند، تا در ركاب امير المؤمنين عليه السّلام جهاد كنند. 📘مهدی موعود، صفحه 1188 علامه محمدباقر مجلسی کانال دولت زهرائیه تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْمُفَضَّلِ‌ بْنِ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ قَيْسٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ فَضَّالٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا ثَعْلَبَةُ‌ بْنُ‌ مَيْمُونٍ‌ عَنْ‌ مَعْمَرِ بْنِ‌ يَحْيَى عَنْ‌ دَاوُدَ الدِّجَاجِيِّ‌ عَنْ‌ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: سُئِلَ‌ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ عَنْ‌ قَوْلِهِ‌ تَعَالَى- ✨فَاخْتَلَفَ‌ الْأَحْزابُ‌ مِنْ‌ بَيْنِهِمْ‌ فَقَالَ‌ انْتَظِرُوا الْفَرَجَ‌ مِنْ‌ ثَلاَثٍ‌ فَقِيلَ‌ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ‌ وَ مَا هُنَّ‌ فَقَالَ‌ اخْتِلاَفُ‌ أَهْلِ‌ اَلشَّامِ‌ بَيْنَهُمْ‌ وَ الرَّايَاتُ‌ السُّودُ مِنْ‌ خُرَاسَانَ‌ وَ الْفَزْعَةُ‌ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ‌ فَقِيلَ‌ وَ مَا الْفَزْعَةُ‌ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ‌ فَقَالَ‌ أَ وَ مَا سَمِعْتُمْ‌ قَوْلَ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ فِي اَلْقُرْآنِ‌ : ✨إِنْ‌ نَشَأْ نُنَزِّلْ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنَ‌ السَّماءِ آيَةً‌ فَظَلَّتْ‌ أَعْناقُهُمْ‌ لَها خاضِعِينَ‌ هِيَ‌ آيَةٌ‌ تُخْرِجُ‌ الْفَتَاةَ‌ مِنْ‌ خِدْرِهَا وَ تُوقِظُ‍‌ النَّائِمَ‌ وَ تُفْزِعُ‌ الْيَقْظَانَ‌ . 📝داود دجاجى از امام باقر عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود: ❓«از امير المؤمنين عليه السّلام سؤال شد در بارۀ فرمايش خداى تعالى: 🔅« فَاخْتَلَفَ‌ الْأَحْزابُ‌ مِنْ‌ بَيْنِهِمْ‌ » (و گروههاى مردم در ميان خود اختلاف كردند)فرمود: ❇️از پديد آمدن سه چيز منتظر فرج باشيد،گفته شد:اى امير المؤمنين آنها كدامند؟پس فرمود: 🔶اختلاف اهل شام در ميان خود 🔶 و پرچمهاى سياه از خراسان، 🔶و وحشتى در ماه رمضان، ❓پرسيده شد: وحشت در ماه رمضان چيست‌؟ ✅فرمود:مگر نشنيده‌ايد فرمايش خداى عزّ و جلّ‌ را در قرآن 🔅« إِنْ‌ نَشَأْ نُنَزِّلْ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنَ‌ السَّماءِ آيَةً‌ ...»:(اگر ما بخواهيم از آسمان آيتى بر ايشان فرو فرستيم كه گردنهاى ايشان براى آن خاضع و ذليل گردد) 🕯 آن همان نشانه‌اى است كه دوشيزگان پردگى را از پس پرده‌هايشان بيرون كشد و خفته را بيدار و بيدار را به وحشت مى‌افكند». 📙غیبت نعمانی ، صفحه 356 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜از علامات قيام قائم عليه السّلام يكى آن است كه: ❇️ منادى ندا كند در شب بيست و سيم از ماه رمضان به اسم قائم آل محمد عليه السّلام كه «الحق مع علىّ‌ و شيعته» و در آخر همين روز منادى شيطان ندا كند:«الحق مع عثمان و شيعته» ✴️ و آفتاب در آخر اين ماه بگيرد و ماه در نيمۀ اين ماه ❇️از علامات ظهور حضرت صاحب الامر عليه السّلام خروج سفيانى است از جانب شام و يمانى از يمن ✴️ و كشته شدن پسرى از آل محمد در ميان ركن و مقام كه نام او محمد بن الحسن الزكيه باشد و از صادق آل محمد عليه السّلام مروى است كه فاصله در ميان قتل نفس زكيه و خروج قائم بيش از پانزده روز نباشد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 995 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ 📜[٦٤٥]٧-و عن أبي جعفر عليه السّلام قال: لقد خلق اللّه جلّ‌ ذكره ليلة القدر أوّل ما خلق الدّنيا و لقد خلق فيها أوّل نبيّ‌ يكون و أوّل وصيّ‌ يكون و لقد قضى أن يكون في كلّ‌ سنة ليلة يهبط‍‌ فيها بتفسير الأمور إلى مثلها من السّنة المقبلة،من جحد ذلك فقد ردّ على اللّه عزّ و جلّ‌ علمه لأنّه لا يقوم الأنبياء و الرّسل و المحدّثون إلاّ أن تكون عليهم حجّة بما يأتيهم في تلك اللّيلة مع الحجّة الّتي يأتيهم بها جبرئيل عليه السّلام قلت:و المحدّثون أيضا يأتيهم جبرئيل أو غيره من الملائكة عليهم السّلام،قال:أمّا الأنبياء و الرّسل صلّى اللّه عليهم فلا شكّ‌ و لا بدّ لمن سواهم من أوّل يوم خلقت فيه الأرض إلى آخر فناء الدّنيا أن تكون على أهل الأرض حجّة ينزل ذلك في تلك اللّيلة إلى من أحبّ‌ من عباده و ايم اللّه لقد نزل الرّوح و الملائكة بالأمر في ليلة القدر على آدم،و ايم اللّه ما مات آدم إلاّ و له وصيّ‌ و كلّ‌ من بعد آدم من الأنبياء قد أتاه الأمر فيها و وضع لوصيّه من بعده و ايم اللّه إن كان النّبيّ‌ ليؤمر فيما يأتيه من الأمر في تلك اللّيلة من آدم إلى محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم أن أوص إلى فلان و لقد قال اللّه عزّ و جلّ‌ في كتابه لولاة الأمر من بعد محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم خاصّة: ✨ وَعَدَ اللّهُ‌ الَّذِينَ‌ آمَنُوا مِنْكُمْ‌ وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ‌ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ‌ فِي الْأَرْضِ‌ كَمَا اسْتَخْلَفَ‌ الَّذِينَ‌ مِنْ‌ قَبْلِهِمْ‌ إلى قوله فَأُولئِكَ‌ هُمُ‌ الْفاسِقُونَ‌ يقول:أستخلفكم لعلمي و ديني و عبادتي بعد نبيّكم كما استخلف وصاة آدم من بعده حتّى يبعث النّبيّ‌ الّذي يليه ✨«يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ‌ بِي شَيْئاً» يقول:يعبدونني بإيمان لا نبيّ‌ بعد محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فمن قال غير ذلك «فَأُولئِكَ‌ هُمُ‌ الْفاسِقُونَ‌» فقد مكّن ولاة الأمر بعد محمّد بالعلم و نحن هم،فاسألونا فإن صدقناكم فأقرّوا و ما أنتم بفاعلين،أمّا علمنا فظاهر و أمّا إبّان أجلنا الّذي يظهر فيه الدّين منّا حتّى لا يكون بين النّاس اختلاف،فإنّ‌ له أجلا من ممرّ اللّيالي و الأيّام،إذا أتى ظهر و كان الأمر واحدا. و ايم اللّه لقد قضي الأمر أن لا يكون بين المؤمنين اختلاف و لذلك جعلهم شهداء على النّاس ليشهد محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم علينا و لنشهد على شيعتنا و لتشهد شيعتنا على النّاس،أبى اللّه عزّ و جلّ‌ أن يكون في حكمه اختلاف أو بين أهل علمه تناقض،ثمّ‌ قال أبو جعفر عليه السّلام:فضل إيمان المؤمن بجملة إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ و بتفسيرها على من ليس مثله في الإيمان بها كفضل الإنسان على البهائم و إنّ‌ اللّه عزّ و جلّ‌ ليدفع بالمؤمنين بها عن الجاحدين لها في الدّنيا لكمال عذاب الآخرة لمن علم أنّه لا يتوب منهم ما يدفع بالمجاهدين عن القاعدين و لا أعلم أنّ‌ في هذا الزّمان جهادا إلاّ الحجّ‌ و العمرة و الجوار. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝و از حضرت باقر عليه السّلام روايت شده كه فرمودند: 🌠خداوند-گرامى ياد- در آغاز آفرينش دنيا شب قدر را آفريد.و در آن نخستين پيامبر و نخستين وصى را آفريد.و حكم كرد در هر سال شبى باشد كه در آن تفسير امور تا همان‌شب از سال آينده نازل شود. 💢هركه آن را انكار كند،علم خداوند عزّتمند را نپذيرفته است؛زيرا پيامبران و فرستادگان و محدّثان(سخن گفته‌شدگان)قيام نمى‌كنند مگر حجّتى داشته باشند كه در آن شب برايشان آورده مى‌شود و حجّتى كه جبرئيل عليه السّلام مى‌آورد. 🕊راوى گويد،من گفتم:و براى سخن گفته‌شدگان هم جبرئيل مى‌آورد يا فرشته‌اى ديگر عليهم السّلام‌؟فرمود:دربارۀ پيامبران و فرستادگان-درود خداوند بر آنان-كه شكّى نيست،دربارۀ كسانى جز ايشان-از روزى كه زمين آفريده شد تا پايان دنيا بايد بر اهل زمين حجّتى باشد كه آن را در آن شب به كسى از بندگانش كه دوست دارد،نازل كند. 🌺و به خدا سوگند روح و فرشتگان،آن امر را در شب قدر بر آدم نازل كردند.و به خدا سوگند آدم درنگذشت جز اين‌كه وصى‌اى داشت. و هر پيامبرى پس از آدم در آن شب امر داده شد و او براى وصى پس از خودش نهاد. 💠و به خدا سوگند هر پيامبرى از آدم تا محمّد-درود خدا بر او و بر خاندانش-در آن امرى كه در آن شب به او داده مى‌شد،امر مى‌شد كه آن را به فلانى وصيّت كن. 🕯و خداوند شكوهمند در كتابش به صاحبان امر پس از محمّد-درود خدا بر او و بر خاندانش-به خصوص فرموده است:(خداوند به كسانى از شما كه ايمان آورده، كارهاى شايسته انجام دادند وعده داده است كه قطعا آنان را حكمران روى زمين گرداند، چنان‌كه به پيشينيان آن‌ها خلافت زمين را بخشيد...)[نور(٢٤):٥٥]مى‌فرمايد:شما را براى علم و دين و عبادتم پس از پيامبرتان جانشين مى‌كنم.چنان‌كه اوصياى آدم را پس از او جانشين كرد تا پيامبرى را به دنبالش برانگيزد.(مرا مى‌پرستند و برايم شريكى نمى‌گزينند.)[نور(٢٤):٥٥]مى‌فرمايد:مرا با ايمان به اين‌كه پيامبرى پس از محمّد-درود خدا بر او و بر خاندانش-نيست،بندگى مى‌كنند.پس هركه جز آن را معتقد باشد(آنان فاسقانند)پس به صاحبان امر پس از محمّد[درود خدا بر او و بر خاندانش]سلطنت علم داد.و آنان ماييم. از ما بپرسيد و اگر راست گفتيم،اعتراف كنيد امّا شما چنين نمى‌كنيد. 🕊علم ما آشكار است و هنگام و وقتى كه در آن دين به وسيلۀ ما آشكار مى‌شود تا اختلافى ميان مردم نباشد زمانى در گذر شب‌ها و روزها است.وقتى رسيد،ظاهر مى‌شود و امر يگانه مى‌شود.و به خدا سوگند امر چنان است كه ميان مؤمنان اختلافى نباشد.و براى همين آنان را شاهدان بر مردم قرار داد.تا محمّد-درود خدا بر او و بر خاندانش-بر ما گواهى دهد و ما بر شيعيانمان گواهى دهيم و شيعيانمان بر مردم گواهى دهند.خداى عزّتمند راضى نشد كه در حكمش اختلافى باشد يا ميان اهل علمش مخالفتى درافتد. 💎سپس حضرت جواد عليه السّلام فرمود:برترى ايمان مؤمن به جملۀ إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ و به تفسيرش بر كسى كه در ايمان به آن همچون او نيست،مانند برترى انسان بر چارپايان است. 💢و خداوند گرامى به سبب مؤمنان به آن از منكران آن در دنيا دفع مى‌كند-به جهت كامل شدن عذاب آخرت براى كسانى كه مى‌داند از انكارشان توبه نمى‌كنند-آنچه را كه به سبب مجاهدان از قاعدين دفع مى‌كند.و من در اين زمان جهادى جز حجّ‌ و عمره و همسايگى نمى‌شناسم. 📚 اصول کافی - جلد1، صفحه 535 کانال الدولة الزهرائیة در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا