eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
451 دنبال‌کننده
399 عکس
527 ویدیو
277 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
همچنين صد و سى هزار نفر لشكر را بكوفه اعزام ميدارد و در «روحاء» و «فاروق» فرود ميايند، در آنجا سى هزار نفر آنها حركت نموده، و در كوفه در محل قبر حضرت هود واقع در نخيله فرود مى‌آيند، و در روز عيد قربان بر مردم حمله مياورند. حاكم كوفه در آن روز ستمگر معاندى است و موسوم به كاهن ساحر ميباشد. آنگاه حاكم زوراء (يعنى بغداد) با پنج هزار نفر از كاهنان بقصد جنگ با آنها بيرون مى‌آيند، و هفتاد هزار نفر را بر سر پل كوفه بقتل ميرسانند بطورى كه تا سه روز بواسطۀ خونهاى مقتولين و تعفن اجساد از رفت و آمد سر پل خوددارى ميكنند. هفتاد هزار دختر باكره كه كسى دست و سر و روى آنها را نديده باسارت ميرود. آنها را در محملها جاى ميدهند و به «ثويه» يعنى غرّى ميبرند. ✅سپس صد هزار نفر مشرك و منافق از شهر كوفه خارج شده بدمشق كه محل بهشت شداد است ميايند، بدون اينكه كسى از آنها ممانعت كند، و پرچمهائى بدون علامت كه نه از پنبه و نه كتان و نه حرير است از مشرق زمين ميايند در سر نيزه‌هاى آنها مهر سيد اكبر (پيغمبر) زده شده قائد آنها مردى از خاندان پيغمبر است آن پرچمها در شرق پديد مى‌آيد و بوى آن مانند مشك معطر بغرب ميرسد. ترس و رعب آنها يكماه پيش از آمدنشان همه جا در دل مردم قرار ميگيرد، آنگاه در كوفه فرود ميايند و اولاد ابو طالب بخونخواهى پدران خود قيام ميكنند. ❇️ در آن گير و دار ناگهان لشكر يمنى و خراسانى مانند دو اسبى كه مسابقه ميدهند از راه ميرسند. آن دو لشكر پراكنده و غبار آلود و سواره، هر يك چنان براى ورود بكوفه مسابقه ميدهند، كه شعلۀ برق همچون تير از سم اسبهاى آنها ميجهد وقتى يكى از آنها نگاه بسم اسبش ميكند، ميگويد: ماندن ما در اينجا از فردا ديگر سودى ندارد و هم ميگويند: خدايا ما توبه كرديم، آنها مردم بى‌نظيرى هستند كه خداوند آنها را در قرآن وصف كرده بقوله تعالى: «إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوّابِينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ» يعنى خداوند توبه‌كنندگان و كسانى كه خود را پاكيزه كرده‌اند، دوست ميدارد. ✴️ آنگاه مردى از اهل نجران دعوت امام را مى‌پذيرد و او نخستين نصرانى است كه بوى ميگرود او كنيسه‌اى را كه در آن برسم نصارى عبادت ميكرد خراب و صليب خود را خورد ميكند . 🔰سپس مهدى با غلامان و مردمى كه ناتوان بنظر مى‌آيند قيام ميكند و با پرچمهاى هدايت به نخيله ميرود. محل اجتماع تمام مردم روى زمين «فاروق» خواهد بود. در آن روز سه هزار هزار نفر در بين شرق و غرب كشته مى‌شود تا آنجا كه همديگر را بقتل ميرسانند، و آن روز موقع تأويل اين آيه شريفه است: ✨«فَما زاَلَتْ تِلْكَ دَعْواهُمْ حَتّى جَعَلْناهُمْ حَصِيداً خامِدِينَ» ﭘﺲ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺳﺨﻨﺸﺎﻥ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻳﺸﻪ ﻛﻦ ﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ .(انبیاء/١٥) 🎇و در ماه رمضان بهنگام طلوع صبح گوينده‌اى از سمت مشرق ميگويد: اى راه - يافتگان جمع شويد، بعد از آن گوينده‌اى در موقع غروب ميگويد: اى پيروان باطل اجتماع كنيد؛ فرداى آن روز در وقت ظهر آفتاب رنگارنگ و زرد ميگردد. سپس تيره و تار مى‌شود، و در روز سوم خداوند حق و باطل را از هم جدا ميسازد، ❇️ و دابة الارض و لشكر روم بساحل دريا نزديك غار اصحاب كهف ميرسند، خداوند هم جوانان اصحاب كهف را با سگشان از ميان غارشان برانگيخته ميگرداند، يكى از آنها موسوم به «مليخا» و ديگرى بنام «حملاها» دو گواهى هستند كه دعوت قائم را ميپذيرند. 📚مهدی موعود، صفحه 1061 علامه محمدباقرمجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫کلیپ تصویری دعای ندبه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 🔰شباهت حضرت مهدی(عج)به حضرت ابراهيم عليه السّلام: 💎ابراهيم عليه السّلام دوران حمل و ولادتش مخفيانه بود.قائم عليه السّلام نيز حمل و ولادتش مخفى بود. 🌻ابراهيم عليه السّلام در يك روز به‌قدرى رشد مى‌كرد كه ديگران در يك هفته رشد مى‌كنند،و در يك هفته آن‌قدر رشد داشت كه ديگران در يك ماه رشد مى‌نمايند،و در يك ماه به مقدارى كه ديگران در يك سال رشد دارند.-چنان‌كه از امام صادق عليه السّلام روايت شده است- قائم عليه السّلام نيز چنين بود،چنان‌كه در خبر حكيمه عليها السّلام آمده:پس از گذشت چهل روز به خانۀ حضرت ابو محمد (امام عسكرى عليه السّلام)وارد شدم كه ناگاه مولايم صاحب الزمان را ديدم كه در خانه راه مى‌رود،از او زيباروى‌تر و فصيح‌تر نديدم.حضرت ابو محمد عليه السّلام به من فرمود:اين است مولود گرامى نزد خداوند-عزّ و جلّ‌-عرض كردم:اى آقاى من چهل روزه است و من اين وضع را در او مى‌بينم‌؟ فرمود:اى عمۀ من!مگر ندانستى كه ما گروه اوصيا در يك روز به مقدار يك هفتۀ ديگران و در يك هفته به مقدار يك ماه ديگران و در يك ماه به مقدار يك سال ديگران رشد مى‌كنيم. 🕊ابراهيم عليه السّلام از مردم عزلت گزيد،خداوند-عزّ و جلّ‌-به نقل از او فرموده: وَ أَعْتَزِلُكُمْ‌ وَ ما تَدْعُونَ‌ مِنْ‌ دُونِ‌ اللّهِ‌؛ و از شما و آنچه غير خداوند مى‌پرستيد،كناره مى‌گيرم.(مریم/48) قائم عليه السّلام نيز از مردم دوری جسته . 💎ابراهيم عليه السّلام دو غيبت داشته است.قائم-عجّل اللّه فرجه الشريف-نيز دو غيبت دارد. 💫ابراهيم عليه السّلام هنگامى كه در آتش افكنده شد،جبرئيل برايش جامه‌اى از بهشت آورد.قائم-عجّل اللّه فرجه الشريف-نيز همان جامه را هنگامى كه قيام كند خواهد پوشيد. در كتاب كمال الدين از مفضّل از امام صادق عليه السّلام آمده كه فرمود:آيا مى‌دانى جامۀ يوسف چه بود؟گفتم:نه.فرمود: وقتى براى ابراهيم عليه السّلام آتش افروختند،جبرئيل عليه السّلام يكى از جامه‌هاى بهشتى را آورد و بر او پوشانيد،پس با آن‌جامه گرمى و سردى به او اثر نمى‌كرد.و چون هنگام وفاتش رسيد،آن را در بازوبندى قرار داد و بر اسحاق آويخت،و اسحاق هم بعدا آن را بر يعقوب آويخت،و هنگامى كه يوسف متولد شد يعقوب آن را بر او آويخت،و اين در بازوى او بود تا بر او گذشت آنچه گذشت،و هنگامى كه يوسف عليه السّلام آن پيراهن را از بازوبند بيرون ساخت،يعقوب بوى آن را شنيد،همين است كه خداوند به حكايت از او فرموده: إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ‌ يُوسُفَ‌ لَوْ لا أَنْ‌ تُفَنِّدُونِ‌؛ همانا من بوى يوسف را مى‌شنوم اگر مرا به كم‌عقلى نسبت ندهيد.(یوسف/94) اين همان پيراهنى است كه از بهشت نازل شده بود. عرض كردم:فدايت شوم!اين پيراهن به كه مى‌رسد؟فرمود:به اهل آن و پيراهن همراه قائم ماست هنگامى كه خروج نمايد.سپس فرمود:هرپيغمبرى كه علمى يا چيزى را وارث بود،به محمد صلّى اللّه عليه و اله رسيده است. ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
🕋ابراهيم عليه السّلام خانۀ كعبه را بنا نمود و حجر الاسود را در جايش نصب كرد.خداوند-عزّ و جلّ‌- مى‌فرمايد: وَ إِذْ يَرْفَعُ‌ إِبْراهِيمُ‌ الْقَواعِدَ مِنَ‌ الْبَيْتِ‌ وَ إِسْماعِيلُ‌ رَبَّنا تَقَبَّلْ‌ مِنّا إِنَّكَ‌ أَنْتَ‌ السَّمِيعُ‌ الْعَلِيمُ‌؛ و [به ياد آور]هنگامى كه ابراهيم و نيز اسماعيل پايه‌هاى خانه[كعبه]را بالا بردند و گفتند:پروردگارا!از ما بپذير كه همانا تو شنواى دانا هستى.(بقره/127) و در برهان و غير آن،از عقبة بن بشير،از يكى از دو امام(باقر و صادق عليهما السّلام)روايت است كه فرمود:خداوند-عزّ و جلّ‌-به ابراهيم دستور داد كه خانه كعبه را بسازد و پايه‌هاى آن را بنا نمايد،و به مردم محل عبادت و مناسكشان را ارائه دهد.پس ابراهيم و اسماعيل خانۀ كعبه را هرروز به مقدار يك ساق مى‌ساختند تا به جايگاه حجر الاسود رسيدند. حضرت باقر عليه السّلام فرمود:پس در اين‌جا كوه ابو قبيس او را ندا كرد كه تو نزد من امانتى دارى، آن‌گاه حجر الاسود را به ابراهيم داد و آن حضرت آن را در جاى خودش نصب كرد. قائم عليه السّلام نيز مانند آن را دارد.در بحار از حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام مروى است كه فرمود: هرگاه قائم عليه السّلام بپاخيزد،مسجد الحرام را منهدم مى‌كند تا به اساس آن برساند و مقام ابراهيم را به جايى كه در آن بوده بازمى‌گرداند... 🔥ابراهيم عليه السّلام را خداوند از آتش نجات داد،خداى-عزّ و جلّ‌-در كتاب خود مى‌فرمايد: قُلْنا يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً عَلى‌ إِبْراهِيمَ‌؛ اى آتش بر ابراهيم!سرد و سلامت باش.(انبیاء/69) قائم عليه السّلام نيز به‌همين ترتيب خواهد شد،چنان‌كه در بعضى از كتاب‌ها از محمد بن زيد كوفى از امام صادق عليه السّلام منقول است فرمود:هنگامى كه قائم عليه السّلام خروج مى‌كند،شخصى از اصفهان نزد آن حضرت مى‌آيد،و معجزۀ حضرت ابراهيم خليل عليه السّلام را تقاضا مى‌كند؛پس آن جناب دستور مى‌دهد كه آتش عظيمى برافروزند و اين آيه را مى‌خواند: فَسُبْحانَ‌ الَّذِي بِيَدِهِ‌ مَلَكُوتُ‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ وَ إِلَيْهِ‌ تُرْجَعُونَ‌؛ پس منزّه است خداوندى كه مالكيت و زمام همه‌چيز در دست اوست؛و به سوى او بازگردانده مى‌شويد.(یس/83) سپس داخل آتش مى‌شود و آن‌گاه به سلامت از آن بيرون مى‌آيد.آن مرد ملعون اين معجزه را انكار مى‌كند و مى‌گويد:اين سحر است.پس آن حضرت عليه السّلام به آتش دستور مى‌دهد،مرد را مى‌گيرد و مى‌سوزاند،و مى‌فرمايد:اين سزاى كسى است كه صاحب الزمان و حجّت الرحمن را انكار نمايد. 🕋ابراهيم عليه السّلام مردم را به سوى خداوند فراخواند.خداوند فرمايد: وَ أَذِّنْ‌ فِي النّاسِ‌ بِالْحَجِّ‌؛ و در مردم به حج اعلام و دعوت عمومى كن.(حج/27) و در برهان از حضرت ابو جعفر باقر عليه السّلام است كه فرمود: ابراهيم در ميان مردم به حج بانگ زد و گفت:اى مردم!من ابراهيم خليل اللّه هستم،خداوند شما را امر فرمود كه حجّ‌ اين خانه را بجاى آوريد،پس شما حجّ‌ را انجام دهيد.و هركس به حجّ‌ مى‌رود-تا روز قيامت-ابراهيم را اجابت كرده است. قائم عليه السّلام نيز مردم را به سوى خدا دعوت مى‌كند. 📚مکیال المکارم - جلد1، صفحه 224 محمدتقی اصفهانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ مَاجِيلَوَيْهِ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَحْيَى عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ عَنْ‌ أَبِي إِسْمَاعِيلَ‌ السَّرَّاجِ‌ عَنْ‌ بِشْرِ بْنِ‌ جَعْفَرٍ عَنِ‌ اَلْمُفَضَّلِ‌ بْنِ‌ عُمَرَ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ سَمِعْتُهُ‌ يَقُولُ‌: أَ تَدْرِي مَا كَانَ‌ قَمِيصُ‌ يُوسُفَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ قُلْتُ‌ لاَ قَالَ‌ إِنَّ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ لَمَّا أُوقِدَتْ‌ لَهُ‌ النَّارُ أَتَاهُ‌ جَبْرَئِيلُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ بِثَوْبٍ‌ مِنْ‌ ثِيَابِ‌ اَلْجَنَّةِ‌ فَأَلْبَسَهُ‌ إِيَّاهُ‌ فَلَمْ‌ يَضُرَّهُ‌ مَعَهَا حَرٌّ وَ لاَ بَرْدٌ فَلَمَّا حَضَرَ إِبْرَاهِيمَ‌ الْمَوْتُ‌ جَعَلَهُ‌ فِي تَمِيمَةٍ وَ عَلَّقَهُ‌ عَلَى إِسْحَاقَ‌ وَ عَلَّقَهُ‌ إِسْحَاقُ‌ عَلَى يَعْقُوبَ‌ فَلَمَّا وُلِدَ يُوسُفُ‌ عَلَّقَهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ كَانَ‌ فِي عَضُدِهِ‌ حَتَّى كَانَ‌ مِنْ‌ أَمْرِهِ‌ مَا كَانَ‌ فَلَمَّا أَخْرَجَهُ‌ يُوسُفُ‌ بِمِصْرَ مِنَ‌ التَّمِيمَةِ‌ وَجَدَ يَعْقُوبُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ رِيحَهُ‌ وَ هُوَ قَوْلُهُ‌ تَعَالَى حِكَايَةً‌ عَنْهُ‌ إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ‌ يُوسُفَ‌ لَوْ لا أَنْ‌ تُفَنِّدُونِ فَهُوَ ذَلِكَ‌ الْقَمِيصُ‌ الَّذِي أُنْزِلَ‌ مِنَ‌ اَلْجَنَّةِ‌ قُلْتُ‌ جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ فَإِلَى مَنْ‌ صَارَ هَذَا الْقَمِيصُ‌ قَالَ‌ إِلَى أَهْلِهِ‌ وَ هُوَ مَعَ‌ قَائِمِنَا إِذَا خَرَجَ‌ ثُمَّ‌ قَالَ‌ كُلُّ‌ نَبِيٍّ‌ وَرِثَ‌ عِلْماً أَوْ غَيْرَهُ‌ فَقَدِ انْتَهَى إِلَى مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ. 📝 مفضّل بن عمر گويد از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمود: آيا مى‌دانى كه پيراهن يوسف عليه السّلام چه بود؟ گفتم: نه، 💎 فرمود: چون براى ابراهيم عليه السّلام آتش افروختند جبرائيل عليه السّلام براى او پيراهنى بهشتى آورد و آن را در بر او كرد و گرما و سرما بر وى اثر نمى‌كرد و چون وفاتش فرا رسيد آن را در تميمه‌اى كرد و بر اسحاق آويخت و او نيز بر يعقوب آويخت و چون يوسف به دنياآمد بر او آويخت و در بازويش بود تا كارش به آنجا رسيد كه شنيده‌ايد و چون در مصر يوسف آن پيراهن را از تميمه بيرون آورد، يعقوب بوى آن را شنيد و چون همان قول خداى تعالى است كه در حكايت از او مى‌فرمايد: اگر مرا خطاكار ندانيد من بوى يوسف را استشمام مى‌كنم. و آن همان پيراهنى است كه از بهشت فرود آمد. 🔍 گفتم: فداى شما شوم اكنون آن پيراهن در نزد كيست‌؟ ✅ فرمود: در دست اهل آن است و هنگام خروج قائم عليه السّلام همراه اوست. ❣ سپس فرمود: علم يا هر چيز ديگرى كه پيامبران به ارث گذاشته‌اند منتهى به محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شده است. 📚كمال الدين و تمام النعمة - جلد2، صفحه 596 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَحْيَى عَنْ‌ سَلَمَةَ‌ بْنِ‌ الْخَطَّابِ‌ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَنْ‌ مَنِيعِ‌ بْنِ‌ الْحَجَّاجِ‌ الْبَصْرِيِّ‌ عَنْ‌ مُجَاشِعٍ‌ عَنْ‌ مُعَلًّى عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ فَيْضٍ‌ عَنْ‌ أَبِي جَعْفَرٍ قَالَ‌: كَانَتْ‌ عَصَا مُوسَى لِآدَمَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَصَارَتْ‌ إِلَى شُعَيْبٍ‌ ثُمَّ‌ صَارَتْ‌ إِلَى مُوسَى بْنِ‌ عِمْرَانَ‌ وَ إِنَّهَا لَعِنْدَنَا وَ إِنَّ‌ عَهْدِي بِهَا آنِفاً وَ هِيَ‌ خَضْرَاءُ كَهَيْئَتِهَا حِينَ‌ انْتُزِعَتْ‌ مِنْ‌ شَجَرَتِهَا وَ إِنَّهَا لَتَنْطِقُ‌ إِذَا اسْتُنْطِقَتْ‌ أُعِدَّتْ‌ لِقَائِمِنَا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَصْنَعُ‌ بِهَا مَا كَانَ‌ يَصْنَعُ‌ بِهَا مُوسَى بْنُ‌ عِمْرَانَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ إِنَّهَا تَصْنَعُ‌ مَا تُؤْمَرُ وَ إِنَّهَا حَيْثُ‌ أُلْقِيَتْ‌ تَلْقَفُ‌ ما يَأْفِكُونَ‌ بِلِسَانِهَا. 📝 محمّد بن فيض از امام باقر عليه السّلام روايت كند كه فرمود: ✅عصاى موسى متعلّق به آدم عليهما السّلام بود و در اختيار شعيب قرار گرفت و بعد از آن به موسى رسيد و اكنون در نزد ماست و اخيرا آن را ديدم و آن سبز است و گويا به تازگى از درخت بريده شده است و چون استنطاق شود سخن گويد و براى قائم عليه السّلام مهيّا است و او با آن همان كند كه موسى بن عمران كرد و آن عصا نيز همان كند كه به وى فرمان دهند و هر جا افكنده شود شعبده‌ها و جادوها را ببلعد. 📚 كمال الدين و تمام النعمة -جلد 2، صفحه 594 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ مَاجِيلَوَيْهِ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ أَبِي الْخَطَّابِ‌ وَ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِيسَى جَمِيعاً عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سِنَانٍ‌ عَنْ‌ أَبِي الْجَارُودِ زِيَادِ بْنِ‌ الْمُنْذِرِ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌: ✅ إِذَا خَرَجَ‌ الْقَائِمُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ مِنْ‌ مَكَّةَ‌ يُنَادِي مُنَادِيهِ‌ أَلاَ لاَ يَحْمِلَنَّ‌ أَحَدُكُمْ‌ طَعَاماً وَ لاَ شَرَاباً وَ حَمَلَ‌ مَعَهُ‌ حَجَرَ مُوسَى بْنِ‌ عِمْرَانَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ هُوَ وِقْرُ بَعِيرٍ فَلاَ يَنْزِلُ‌ مَنْزِلاً إِلاَّ انْفَجَرَتْ‌ مِنْهُ‌ عُيُونٌ‌ فَمَنْ‌ كَانَ‌ جَائِعاً شَبِعَ‌ وَ مَنْ‌ كَانَ‌ ظَمْآنَ‌ رَوِيَ‌ وَ رَوِيَتْ‌ دَوَابُّهُمْ‌ حَتَّى يَنْزِلُوا اَلنَّجَفَ‌ مِنْ‌ ظَهْرِ اَلْكُوفَةِ‌. 📜 ابو الجارود گويد: امام باقر عليه السّلام فرمود: چون قائم عليه السّلام از مكّه خروج كند منادى او ندا كند: ‼️ هلا هيچ يك از شما طعام و شرابى همراه خود برندارد و به همراه او سنگ موسى بن عمران كه به اندازۀ بار شترى است حمل مى‌شود و در هيچ منزلى فرود نيايد جز آنكه چشمه‌هايى از آن جارى شود و هر كس گرسنه يا تشنه باشد از آن بنوشد و سير و سيراب گردد و چهار پايان آنها هم سيراب شوند تا آنكه در پشت كوفه، نجف فرود آيد. 📚 كمال الدين و تمام النعمة - جلد2، صفحه 589 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عُبْدُوسٍ‌ النَّيْسَابُورِيُّ‌ الْعَطَّارُ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ قُتَيْبَةَ‌ النَّيْسَابُورِيُّ‌ عَنْ‌ حَمْدَانَ‌ بْنِ‌ سُلَيْمَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ جَعْفَرٍ الْهَمْدَانِيُّ‌ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ الْفَضْلِ‌ الْهَاشِمِيِّ‌ عَنْ‌ هِشَامِ‌ بْنِ‌ سَالِمٍ‌ عَنِ‌ الصَّادِقِ‌ جَعْفَرِ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنْ‌ جَدِّهِ‌ عَلَيْهِمُ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ قَالَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌: الْقَائِمُ‌ مِنْ‌ وُلْدِي اسْمُهُ‌ اسْمِي وَ كُنْيَتُهُ‌ كُنْيَتِي وَ شَمَائِلُهُ‌ شَمَائِلِي وَ سُنَّتُهُ‌ سُنَّتِي يُقِيمُ‌ النَّاسَ‌ عَلَى مِلَّتِي وَ شَرِيعَتِي وَ يَدْعُوهُمْ‌ إِلَى كِتَابِ‌ رَبِّي عَزَّ وَ جَلَّ‌ مَنْ‌ أَطَاعَهُ‌ فَقَدْ أَطَاعَنِي وَ مَنْ‌ عَصَاهُ‌ فَقَدْ عَصَانِي وَ مَنْ‌ أَنْكَرَهُ‌ فِي غَيْبَتِهِ‌ فَقَدْ أَنْكَرَنِي وَ مَنْ‌ كَذَّبَهُ‌ فَقَدْ كَذَّبَنِي وَ مَنْ‌ صَدَّقَهُ‌ فَقَدْ صَدَّقَنِي إِلَى اللَّهِ‌ أَشْكُو الْمُكَذِّبِينَ‌ لِي فِي أَمْرِهِ‌ وَ الْجَاحِدِينَ‌ لِقَوْلِي فِي شَأْنِهِ‌ وَ الْمُضِلِّينَ‌ لِأُمَّتِي عَنْ‌ طَرِيقَتِهِ‌ ✨ وَ سَيَعْلَمُ‌ الَّذِينَ‌ ظَلَمُوا أَيَّ‌ مُنْقَلَبٍ‌ يَنْقَلِبُونَ‌. 📝هشام بن سالم از امام صادق و او از پدرش و او از جدّش و او از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم روايت كند كه فرمود: 🌠قائم از فرزندان من است نامش نام من و كنيه‌اش كنيۀ من است، شمائل او شمائل من و روش او روش من مى‌باشد و مردم را بر آئين و دينم بدارد و آنها را به كتاب پروردگارم فراخواند، كسى كه او رااطاعت كند مرا اطاعت كرده است و كسى كه او را نافرمانى كند مرا نافرمانى كرده است ✴️و كسى كه او را در دوران غيبتش انكار نمايد مرا انكار نموده است و كسى كه او را تكذيب كند مرا تكذيب كرده است و كسى كه او را تصديق نمايد مرا تصديق نموده است، 💢 از كسانى كه گفتار مرا در بارۀ او انكار و تكذيب مى‌كنند و از كسانى از امّتم كه مردم را از طريقۀ او گمراه مى‌سازند به خداوند شكايت مى‌برم «وَ سَيَعْلَمُ‌ الَّذِينَ‌ ظَلَمُوا أَيَّ‌ مُنْقَلَبٍ‌ يَنْقَلِبُونَ‌». 📚كمال الدين و تمام النعمة - جلد2، صفحه 123 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ يُونُسَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ رَبَاحٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ الْحِمْيَرِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ أَيُّوبَ‌ عَنْ‌ عَبْدِ الْكَرِيمِ‌ بْنِ‌ عَمْرٍو قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ أَبَانٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ‌ بْنُ‌ عَطَاءٍ الْمَكِّيُّ‌ عَنْ‌ شَيْخٍ‌ مِنَ‌ الْفُقَهَاءِ يَعْنِي أَبَا عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: سَأَلْتُهُ‌ عَنْ‌ سِيرَةِ‌ الْمَهْدِيِّ‌ كَيْفَ‌ سِيرَتُهُ‌ فَقَالَ‌ يَصْنَعُ‌ كَمَا صَنَعَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ يَهْدِمُ‌ مَا كَانَ‌ قَبْلَهُ‌ كَمَا هَدَمَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ أَمْرَ اَلْجَاهِلِيَّةِ‌ وَ يَسْتَأْنِفُ‌ اَلْإِسْلاَمَ‌ جَدِيداً . 📝عبد اللّه بن عطاء مكّى از شيخى از فقها-يعنى امام صادق عليه السّلام-روايت كرده گويد:«از او در بارۀ روش حضرت مهدى عليه السّلام سؤال كردم كه رفتارش چگونه است‌؟ 💎فرمود:چنان مى‌كند كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله رفتار مى‌كرد،آنچه قبل از او بوده همۀ را ويران مى‌كند-همان گونه كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شالودۀ دوران جاهليّت را ويران ساخت-و اسلام را از نو آغاز مى‌كند». 📗الغيبة نعمانی، صفحه 326 باب 13/حدیث13 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ ابْنُ‌ عُقْدَةَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ خَالِدٍ عَنْ‌ ثَعْلَبَةَ‌ بْنِ‌ مَيْمُونٍ‌ عَنِ‌ اَلْحَسَنِ‌ بْنِ‌ هَارُونَ‌ بَيَّاعِ‌ الْأَنْمَاطِ‍‌ ١قَالَ‌: كُنْتُ‌ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ جَالِساً فَسَأَلَهُ‌ اَلْمُعَلَّى بْنُ‌ خُنَيْسٍ‌ أَ يَسِيرُ الْقَائِمُ‌ إِذَا قَامَ‌ بِخِلاَفِ‌ سِيرَةِ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَقَالَ‌ نَعَمْ‌ وَ ذَاكَ‌ أَنَّ‌ عَلِيّاً سَارَ بِالْمَنِّ‌ وَ الْكَفِّ‌ لِأَنَّهُ‌ عَلِمَ‌ أَنَّ‌ شِيعَتَهُ‌ سَيُظْهَرُ عَلَيْهِمْ‌ مِنْ‌ بَعْدِهِ‌ وَ أَنَّ‌ الْقَائِمَ‌ إِذَا قَامَ‌ سَارَ فِيهِمْ‌ بِالسَّيْفِ‌ وَ السَّبْيِ‌ وَ ذَلِكَ‌ أَنَّهُ‌ يَعْلَمُ‌ أَنَّ‌ شِيعَتَهُ‌ لَمْ‌ يُظْهَرْ عَلَيْهِمْ‌ مِنْ‌ بَعْدِهِ‌ أَبَداً . 📝حسن بن هارون نمدفروش گويد:نزد امام صادق عليه السّلام نشسته بودم كه معلّى بن خنيس از آن حضرت پرسيد: آيا وقتى امام قائم قيام نمود بر خلاف روش علىّ‌ عليه السّلام رفتار خواهد كرد؟ 💠فرمود:آرى بدان جهت كه علىّ‌ با منّت گذاشتن و دست برداشتن(از مردم و مخالفين)رفتار مى‌نمود براى اينكه مى‌دانست پس از او پيروانش به زودى مغلوب دشمنان خواهند شد 💠و اينكه قائم چون قيام كند در ميان ايشان با شمشير و اسير ساختن رفتار خواهد كرد زيرا او مى‌داند كه شيعۀ او پس از او هرگز مغلوب دشمنان نمى‌شوند». 📙 غیبت نعمانی ، صفحه 327 باب 13/ حدیث 16 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ وَ أَشْرَقَتِ‌ الْأَرْضُ‌ بِنُورِ رَبِّها (و زمين به نور خداوندگارش روشنى يافت.) [سوره‌ى زمر] [آيه‌ى ٧٠] ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[٢٠٧]عليّ‌ بن إبراهيم،قال:حدّثنا محمّد بن أبي عبد اللّه ،قال:حدّثنا جعفر بن محمّد ،قال:حدّثنا القاسم بن الرّبيع،قال:حدّثنا ميّاح المدائنيّ‌،قال: حدّثنا المفضّل بن عمر أنّه سمع أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول في قوله: وَ أَشْرَقَتِ‌ الْأَرْضُ‌ بِنُورِ رَبِّها قال: «ربّ‌ الأرض يعني إمام الأرض.»قلت:فإذا خرج يكون ما ذا؟قال: «إذا يستغني النّاس عن ضوء الشّمس و نور القمر و يجتزءون بنور الإمام.» 📝علىّ‌ بن ابراهيم گويد:حديثمان داد محمّد بن ابى عبد اللّه،گفت:حديثمان داد جعفر بن محمّد،وى گفت:حديثمان آورد قاسم بن ربيع،گفت:حديثمان گفت ميّاح مداينى،گفت:حديثمان داد مفضّل بن عمر كه شنيد حضرت ابى عبد اللّه امام صادق عليه السّلام درباره‌ى فرمودۀ خداوند:(و زمين به نور خداوندگارش روشنى يافت)مى‌فرمود: 💫«خداوندگار زمين يعنى امام زمين.» عرض كردم:هرگاه ظهور كند چه مى‌شود؟ فرمود:«در آن صورت،مردم از نور آفتاب و نور ماه بى‌نياز مى‌شوند و به نور امام اكتفا مى‌كنند.» 📙سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 387 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی 💎هنگامى كه قائم در مكه ظهور ميكند سپس خداوند بنور دستور ميدهد كه بصورت عمودى از زمين تا آسمان جلوه كند و هر كه ساكن زمين است، از آن نور استضائه نمايد و نور از ميان خانه‌اش بر وى بدرخشد و از اين نور دلهاى مؤمنين مسرور گردد، در حالى كه هنوز آنها نمى‌دانند كه قائم ما اهل بيت ظهور كرده است. ولى چون صبح شود همه در برابر قائم خواهند بود و آنها سيصد و سيزده مرد به تعداد لشكر پيغمبر در روز جنگ بدر هستند. 📗مهدی موعود، صفحه 1153 علامه محمدباقرمجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنِي اَلْحُسَيْنُ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَامِرٍ عَنْ‌ مُعَلَّى بْنِ‌ مُحَمَّدٍ الْبَصْرِيِّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي أَبُو الْفَضْلِ‌ عَنِ‌ اِبْنِ‌ صَدَقَةَ‌ عَنِ‌ اَلْمُفَضَّلِ‌ بْنِ‌ عُمَرَ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : كَأَنِّي بِالْمَلاَئِكَةِ‌ وَ اللَّهِ‌ قَدْ ازْدَحَمُوا الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلَى قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ قُلْتُ‌ فَيَتَرَاءَوْنَ‌ لَهُ‌ قَالَ‌ هَيْهَاتَ‌ هَيْهَاتَ‌ قَدْ لَزِمُوا وَ اللَّهِ‌ الْمُؤْمِنِينَ‌ حَتَّى إِنَّهُمْ‌ لَيَمْسَحُونَ‌ وُجُوهَهُمْ‌ بِأَيْدِيهِمْ‌ قَالَ‌ وَ يُنْزِلُ‌ اللَّهُ‌ عَلَى زُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ غُدْوَةً‌ وَ عَشِيَّةً‌ مِنْ‌ طَعَامِ‌ اَلْجَنَّةِ‌ وَ خُدَّامُهُمُ‌ الْمَلاَئِكَةُ‌ لاَ يَسْأَلُ‌ اللَّهَ‌ عَبْدٌ حَاجَةً‌ مِنْ‌ حَوَائِجِ‌ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ‌ إِلاَّ أَعْطَاهَا إِيَّاهُ‌ قَالَ‌ قُلْتُ‌ هَذِهِ‌ وَ اللَّهِ‌ الْكَرَامَةُ‌ 💎قَالَ‌ لِي يَا مُفَضَّلُ‌ أَزِيدُكَ‌ قُلْتُ‌ نَعَمْ‌ سَيِّدِي قَالَ‌ كَأَنِّي بِسَرِيرٍ مِنْ‌ نُورٍ قَدْ وُضِعَ‌ وَ قَدْ ضُرِبَتْ‌ عَلَيْهِ‌ قُبَّةٌ‌ مِنْ‌ يَاقُوتَةٍ‌ حَمْرَاءَ مُكَلَّلَةٍ‌ بِالْجَوَاهِرِ وَ كَأَنِّي بِالْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ جَالِسٌ‌ عَلَى ذَلِكَ‌ السَّرِيرِ وَ حَوْلَهُ‌ تِسْعُونَ‌ أَلْفَ‌ قُبَّةٍ‌ خَضْرَاءَ وَ كَأَنِّي بِالْمُؤْمِنِينَ‌ يَزُورُونَهُ‌ وَ يُسَلِّمُونَ‌ عَلَيْهِ‌ فَيَقُولُ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ لَهُمْ‌ أَوْلِيَائِي سَلُونِي - فَطَالَ‌ مَا أُوذِيتُمْ‌ وَ ذُلِّلْتُمْ‌ وَ اضْطُهِدْتُمْ‌ فَهَذَا يَوْمٌ‌ لاَ تَسْأَلُونِّي حَاجَةً‌ مِنْ‌ حَوَائِجِ‌ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ‌ إِلاَّ قَضَيْتُهَا لَكُمْ‌ فَيَكُونُ‌ أَكْلُهُمْ‌ وَ شُرْبُهُمْ‌ فِي اَلْجَنَّةِ‌ فَهَذِهِ‌ وَ اللَّهِ‌ الْكَرَامَةُ‌ الَّتِي لاَ انْقِضَاءَ لَهَا وَ لاَ يُدْرَكُ‌ مُنْتَهَاهَا . 📝حسين بن محمّد بن عامر، از معلّى بن محمّد بصرى، وى مى‌گويد: ابو الفضل، از ابن صدقه، از مفضّل بن عمر نقل كرده كه وى گفت: حضرت ابو عبد اللّه عليه السّلام فرمودند: گويا مى‌بينم كه فرشتگان با مؤمنين بر سر قبر حضرت حسين بن على عليهما السّلام ازدحام كرده‌اند. راوى مى‌گويد: عرضه داشتم: آيا مؤمنين فرشته را مى‌بينند؟ حضرت فرمودند: هرگز، هرگز، آنها به خدا قسم ملازم و همراه مؤمنين بودند حتّى با دست‌هايشان به صورت‌هاى آنها مسح مى‌كشند. سپس امام عليه السّلام فرمودند: خداوند منّان هر صبح و شام از طعام بهشت بر زوّار امام حسين عليه السّلام نازل مى‌فرمايد و خدمتكاران ايشان فرشتگانند. هيچ بنده‌اى از بندگان خداوند حاجتى از حوائج دنيا و آخرت را از خداوند متعال در خواست نمى‌كنند مگر آنكه خدا به او عطاء مى‌فرمايد. راوى مى‌گويد: عرض كردم: به خدا قسم اين كرامت مى‌باشد. 💎امام صادق عليه السّلام به من فرمودند: اى مفضّل: برايت بيشتر بگويم‌؟ عرضه كردم: بلى سرور من. حضرت فرمودند: 💫گويا مى‌بينم تختى از نور را كه گذارده‌اند و بر روى آن قبّه‌اى از ياقوت سرخ زده شده كه با جواهرات آن را زينت نموده‌اند و حضرت امام حسين عليه السّلام بر روى آن تخت نشسته‌اند و اطراف آن حضرت نود هزار قبه سبز زده‌اند و مؤمنين آن حضرت را زيارت كرده و بر آن جناب سلام مى‌دهند، پس خداوند متعال به ايشان مى‌فرمايد: اى دوستانم از من سؤال كنيد و بخواهيد، پس زياد اذيّت شديد و خوار و مقهور گرديديد امروز، روزى است كه حاجتى از حاجات دنيا() و آخرتتان را از من در خواست نكرده مگر آن را روا مى‌نمايم، پس خوردن و آشاميدنشان در بهشت مى‌باشد، پس به خدا قسم كرامت و احسانى كه زوال نداشته و انتهاء آن را نمى‌توان درك كرد همين است. 📙 کامل الزیارات، صفحه 444 ابن قولویه باب50/حدیث 3 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 در تفسير محمد بن العباس ماهيار و فرات بن ابراهيم و مناقب شاذان بن جبرئيل از حضرت امام جعفر صادق (ع) روايت كرده‌اند در تأويل قول حقتعالى ✨يَوْمَ‌ تَرْجُفُ‌ الرّاجِفَةُ‌ تَتْبَعُهَا الرّادِفَةُ‌(نازعات/6) يعنى روزى كه ميلرزند حركت كننده‌ها و متحرك گردند آنها كه ساكن بودند و از پى آنها مى‌آيد هر چه در رديف آنست فرمود كه راجفة حسين ابن على است و رادفة على بن ابى طالب است و اول كسى كه از قبر بيرون آيد حسين بن على است با هفتاد و پنج كس و آنست تأويل قول حقتعالى إِنّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا(غافر/51) در 🕊و حسن ابن سليمان از كتاب تنزيل روايت كرده است از جناب امام جعفر صادق (ع) كه ✨كَلاّ سَوْفَ‌ تَعْلَمُونَ‌(تکاثر/3) يعنى در ثُمَّ‌ كَلاّ سَوْفَ‌ تَعْلَمُونَ‌(تکاثر/4) يعنى در قيامت 💎و محمد بن العباس بسند معتبر از حضرت امام محمد باقر روايت كرده است در تفسير قول حقتعالى ✨ إِنْ‌ نَشَأْ نُنَزِّلْ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنَ‌ السَّماءِ آيَةً‌ فَظَلَّتْ‌ أَعْناقُهُمْ‌ لَها خاضِعِينَ‌ (شعراء/4) يعنى اگر خواهيم ميفرستيم بر ايشان از آسمان آيتى پس ميگردد گردنهاى ايشان از براى اين آيت ذليل حضرت فرمود گردنهاى بنى اميه براى آن آيت ذليل و خاضع ميگردد و آيت آنست كه على بن أبي طالب عليه السّلام در هنگام زوال شمس ظاهر ميگردد نزد قرص آفتاب از براى مردم تا بشناسند او را بحسب و نسبش پس بنى اميه را بكشد حتى آنكه از بنى اميه مردى خود را در پهلوى درختى پنهان كند درخت بسخن آيد و فرياد كند كه اين مردى است از بنى اميه اينجا پنهان شده است او را بكشيد 🌺و شيخ حسن بن سليمان از كتاب ابن ماهيار كه از اكابر محدثين شيعه است روايت كرده است از ابو مروان كه گفت از حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام سؤال كردم از تفسير قول حقتعالى ✨ إِنَّ‌ الَّذِي فَرَضَ‌ عَلَيْكَ‌ الْقُرْآنَ‌ لَرادُّكَ‌ إِلى‌ مَعادٍ (قصص/85) فرمود كه دنيا آخر نميشود تا جمع شوند رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و امير المؤمنين عليه السّلام در ثوبه كه موضعى است از كوفه در آنجا مسجدى بنا كنند كه دوازده هزار در داشته باشد . 📗حق الیقین - جلد2، صفحه 353 علامه محمدباقرمجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜و روى مسعدة بن صدقة قال: سمعت أبا عبد اللّه جعفر بن محمّد صلّى اللّه عليه و آله يقول: خطب أمير المؤمنين عليه السّلام النّاس بالكوفة فحمد اللّه و أثنى عليه ثمّ‌ قال: 🕊 أنا سيّد الشّيب و فىّ‌ سنّة من أيّوب، و سيجمع اللّه لي أهلي كما جمع ليعقوب، و ذلك إذا استدار الفلك و قلتم: ضلّ‌ أو هلك،.. 📝روايت شده حضرت صادق عليه السّلام فرموده‌اند: كه على عليه السّلام خطبه‌اى بعد از حمد و ثناى الهى ايراد كردند. به اين شرح: 🌺من سيد و آقاى پيران هستم و در من صفتى از ايوب وجود دارد. به زودى خداوند براى من اهلم را در كنارم جمع خواهد كرد همانطور كه اينكار را براى يعقوب انجام داد و آن زمانى است كه فلك دور بزند و آخر زمان بشود. به طوريكه شما از زيادى مدّت انتظار بگوييد آنكس كه بايد بيايد گم شده است و يا به هلاكت رسيده. 📗الإرشاد في معرفة حجج الله علی العباد - جلد1، صفحه 325 شیخ مفید کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🕋سرّ اين كه چرا حق تعالى حجر الاسود را در ركنى كه فعلا در آن است قرار داد نه در اركان ديگر و علّت بوسيدن آن و سبب اخراجش از بهشت و وجه قرار دادن ميثاق را در آن 📜أَبِي رَحِمَهُ‌ اللَّهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ أَحْمَدَ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُوسَى عَنْ‌ عُمَرَ عَنِ‌ اِبْنِ‌ سِنَانٍ‌ عَنْ‌ أَبِي سَعِيدٍ الْقَمَّاطِ‍‌ عَنْ‌ بُكَيْرِ بْنِ‌ أَعْيَنَ‌ قَالَ‌: سَأَلْتُ‌ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ لِأَيِّ‌ عِلَّةٍ‌ وَضَعَ‌ اللَّهُ‌ اَلْحَجَرَ فِي الرُّكْنِ‌ الَّذِي هُوَ فِيهِ‌ وَ لَمْ‌ يُوضَعْ‌ فِي غَيْرِهِ‌ وَ لِأَيِّ‌ عِلَّةٍ‌ يُقَبَّلُ‌ وَ لِأَيِّ‌ عِلَّةٍ‌ أُخْرِجَ‌ مِنَ‌ اَلْجَنَّةِ‌ وَ لِأَيِّ‌ عِلَّةٍ‌ وُضِعَ‌ فِيهِ‌ مِيثَاقُ‌ الْعِبَادِ وَ الْعَهْدُ وَ لَمْ‌ يُوضَعْ‌ فِي غَيْرِهِ‌ وَ كَيْفَ‌ السَّبَبُ‌ فِي ذَلِكَ‌ تُخْبِرُنِي جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ فَإِنَّ‌ تَفَكُّرِي فِيهِ‌ لَعَجَبٌ‌ قَالَ‌ فَقَالَ‌ سَأَلْتَ‌ وَ أَعْضَلْتَ‌ فِي الْمَسْأَلَةِ‌ وَ اسْتَقْصَيْتَ‌ فَافْهَمْ‌ وَ فَرِّغْ‌ قَلْبَكَ‌ وَ أَصْغِ‌ سَمْعَكَ‌ أُخْبِرْكَ‌ إِنْ‌ شَاءَ اللَّهُ‌ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ تَبَارَكَ‌ وَ تَعَالَى وَضَعَ‌ اَلْحَجَرَ الْأَسْوَدَ وَ هُوَ جَوْهَرَةٌ‌ أُخْرِجَتْ‌ مِنَ‌ اَلْجَنَّةِ‌ إِلَى آدَمَ‌ فَوُضِعَتْ‌ فِي ذَلِكَ‌ الرُّكْنِ‌ لِعِلَّةِ‌ الْمِيثَاقِ‌ وَ ذَلِكَ‌ أَنَّهُ‌ لَمَّا أَخَذَ مِنْ‌ بَنِي آدَمَ‌ مِنْ‌ ظُهُورِهِمْ‌ ذُرِّيَّتَهُمْ‌ حِينَ‌ أَخَذَ اللَّهُ‌ عَلَيْهِمُ‌ الْمِيثَاقَ‌ فِي ذَلِكَ‌ الْمَكَانِ‌ وَ فِي ذَلِكَ‌ الْمَكَانِ‌ تَرَاءَى لَهُمْ‌ رَبُّهُمْ‌ وَ مِنْ‌ ذَلِكَ‌ الرُّكْنِ‌ يَهْبِطُ‍‌ الطَّيْرُ عَلَى الْقَائِمِ‌ فَأَوَّلُ‌ مَنْ‌ يُبَايِعُهُ‌ ذَلِكَ‌ الطَّيْرُ وَ هُوَ وَ اللَّهِ‌ جَبْرَئِيلُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌وَ إِلَى ذَلِكَ‌ الْمَقَامِ‌ يُسْنِدُ ظَهْرَهُ‌ وَ هُوَ الْحُجَّةُ‌ وَ الدَّلِيلُ‌ عَلَى الْقَائِمِ‌ وَ هُوَ الشَّاهِدُ لِمَنْ‌ وَافَى ذَلِكَ‌ الْمَكَانَ‌ وَ الشَّاهِدُ لِمَنْ‌ أَدَّى إِلَيْهِ‌ الْمِيثَاقَ‌ وَ الْعَهْدَ الَّذِي أَخَذَ اللَّهُ‌ بِهِ‌ عَلَى الْعِبَادِ وَ أَمَّا الْقُبْلَةُ‌ وَ الاِلْتِمَاسُ‌ فَلِعِلَّةِ‌ الْعَهْدِ تَجْدِيداً لِذَلِكَ‌ الْعَهْدِ وَ الْمِيثَاقِ‌ وَ تَجْدِيداً لِلْبَيْعَةِ‌ وَ لِيُؤَدُّوا إِلَيْهِ‌ فِي ذَلِكَ‌ الْعَهْدَ الَّذِي أُخِذَ عَلَيْهِمْ‌ فِي الْمِيثَاقِ‌ فَيَأْتُونَهُ‌ فِي كُلِّ‌ سَنَةٍ‌ وَ لِيُؤَدُّوا إِلَيْهِ‌ ذَلِكَ‌ الْعَهْدَ أَ لاَ تَرَى أَنَّكَ‌ تَقُولُ‌ أَمَانَتِي أَدَّيْتُهَا وَ مِيثَاقِي تَعَاهَدْتُهُ‌ لِتَشْهَدَ لِي بِالْمُوَافَاةِ‌وَ اللَّهِ‌ مَا يُؤَدِّي ذَلِكَ‌ أَحَدٌ غَيْرُ شِيعَتِنَا وَ لاَ حَفِظَ‍‌ ذَلِكَ‌ الْعَهْدَ وَ الْمِيثَاقَ‌ أَحَدٌ غَيْرُ شِيعَتِنَا وَ إِنَّهُمْ‌ لَيَأْتُونَهُ‌ فَيَعْرِفُهُمْ‌ وَ يُصَدِّقُهُمْ‌ وَ يَأْتِيهِ‌ غَيْرُهُمْ‌ فَيُنْكِرُهُمْ‌ وَ يُكَذِّبُهُمْ‌ وَ ذَلِكَ‌ أَنَّهُ‌ لَمْ‌ يَحْفَظْ‍‌ ذَلِكَ‌ غَيْرُكُمْ‌ فَلَكُمْ‌ وَ اللَّهِ‌ يَشْهَدُ وَ عَلَيْهِمْ‌ وَ اللَّهِ‌ يَشْهَدُ بِالْخَفْرِ وَ الْجُحُودِ وَ الْكُفْرِ وَ هُوَ الْحُجَّةُ‌ الْبَالِغَةُ‌ مِنَ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهِمْ‌ يَوْمَ‌ الْقِيَامَةِ‌ يَجِيءُ وَ لَهُ‌ لِسَانٌ‌ نَاطِقٌ‌ وَ عَيْنَانِ‌ فِي صُورَتِهِ‌ الْأُولَى يَعْرِفُهُ‌ الْخَلْقُ‌ وَ لاَ يُنْكِرُونَهُ‌ يَشْهَدُ لِمَنْ‌ وَافَاهُ‌ وَ جَدَّدَ الْعَهْدَ وَ الْمِيثَاقَ‌ عِنْدَهُ‌ بِحِفْظِ‍‌ الْمِيثَاقِ‌ وَ الْعَهْدِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ‌ وَ يَشْهَدُ عَلَى كُلِّ‌ مَنْ‌ أَنْكَرَ وَ جَحَدَ وَ نَسِيَ‌ الْمِيثَاقَ‌ بِالْكُفْرِ وَ الْإِنْكَارِ وَ أَمَّا عِلَّةُ‌ مَا أَخْرَجَهُ‌ اللَّهُ‌ مِنَ‌ اَلْجَنَّةِ‌ فَهَلْ‌ تَدْرِي مَا كَانَ‌ اَلْحَجَرُ قَالَ‌ قُلْتُ‌ لاَ قَالَ‌ كَانَ‌ مَلَكاً عَظِيماً مِنْ‌ عُظَمَاءِ الْمَلاَئِكَةِ‌ عِنْدَ اللَّهِ‌ تَعَالَى فَلَمَّا أَخَذَ اللَّهُ‌ مِنَ‌ الْمَلاَئِكَةِ‌ الْمِيثَاقَ‌ كَانَ‌ أَوَّلُ‌ مَنْ‌ آمَنَ‌ بِهِ‌ وَ أَقَرَّ ذَلِكَ‌ الْمَلَكُ‌ فَاتَّخَذَهُ‌ اللَّهُ‌ أَمِيناً عَلَى جَمِيعِ‌ خَلْقِهِ‌ فَأَلْقَمَهُ‌ الْمِيثَاقَ‌ وَ أَوْدَعَهُ‌ عِنْدَهُ‌ وَ اسْتَعْبَدَ الْخَلْقَ‌ أَنْ‌ يُجَدِّدُوا عِنْدَهُ‌ فِي كُلِّ‌ سَنَةٍ‌ الْإِقْرَارَ بِالْمِيثَاقِ‌ وَ الْعَهْدِ الَّذِي أَخَذَ اللَّهُ‌ بِهِ‌ عَلَيْهِمْ‌ ... ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
ثُمَّ‌ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ تَعَالَى لَمَّا أَهْبَطَ‍‌ جَبْرَئِيلَ‌ إِلَى أَرْضِهِ‌ وَ بَنَى اَلْكَعْبَةَ‌ هَبَطَ‍‌ إِلَى ذَلِكَ‌ الْمَكَانِ‌ بَيْنَ‌ الرُّكْنِ‌ وَ الْبَابِ‌ وَ فِي ذَلِكَ‌ الْمَكَانِ‌ تَرَاءَى لِآدَمَ‌ حِينَ‌ أَخَذَ الْمِيثَاقَ‌ وَ فِي ذَلِكَ‌ الْمَوْضِعِ‌ أَلْقَمَ‌ الْمَلَكَ‌ الْمِيثَاقَ‌ فَلِتِلْكَ‌ الْعِلَّةِ‌ وُضِعَ‌ فِي ذَلِكَ‌ الرُّكْنِ‌ وَ نَحَّى آدَمَ‌ مِنْ‌ مَكَانِ‌ اَلْبَيْتِ‌ إِلَى اَلصَّفَا وَ حَوَّاءَ إِلَى اَلْمَرْوَةِ‌ فَأَخَذَ اللَّهُ‌ اَلْحَجَرَ فَوَضَعَهُ‌ بِيَدِهِ‌ فِي ذَلِكَ‌ الرُّكْنِ‌ فَلَمَّا أَنْ‌ نَظَرَ آدَمُ‌ مِنَ‌ اَلصَّفَا وَ قَدْ وُضِعَ‌ اَلْحَجَرُ فِي الرُّكْنِ‌ كَبَّرَ اللَّهَ‌ وَ هَلَّلَهُ‌ وَ مَجَّدَهُ‌ فَلِذَلِكَ‌ جَرَتِ‌ السُّنَّةُ‌ بِالتَّكْبِيرِ فِي اسْتِقْبَالِ‌ الرُّكْنِ‌ الَّذِي فِيهِ‌ اَلْحَجَرُ مِنَ‌ اَلصَّفَا وَ أَنَّ‌ اللَّهَ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ أَوْدَعَهُ‌ الْعَهْدَ وَ الْمِيثَاقَ‌ وَ أَلْقَمَهُ‌ إِيَّاهُ‌ دُونَ‌ غَيْرِهِ‌ مِنَ‌ الْمَلاَئِكَةِ‌ لِأَنَّ‌ اللَّهَ‌ تَعَالَى لَمَّا أَخَذَ الْمِيثَاقَ‌ لَهُ‌ بِالرُّبُوبِيَّةِ‌ وَ لِمُحَمَّدٍ بِالنُّبُوَّةِ‌ وَ لِعَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ بِالْوَصِيَّةِ‌ اصْطَكَّتْ‌ فَرَائِصُ‌ الْمَلاَئِكَةِ‌ وَ أَوَّلُ‌ مَنْ‌ أَسْرَعَ‌ إِلَى الْإِقْرَارِ بِذَلِكَ‌ الْمَلَكُ‌ وَ لَمْ‌ يَكُنْ‌ فِيهِمْ‌ أَشَدُّ حُبّاً لِمُحَمَّدٍ وَ آلِ‌ مُحَمَّدٍمِنْهُ‌ فَلِذَلِكَ‌ اخْتَارَهُ‌ اللَّهُ‌ تَعَالَى مِنْ‌ بَيْنِهِمْ‌ وَ أَلْقَمَهُ‌ الْمِيثَاقَ‌ فَهُوَ يَجِيءُ يَوْمَ‌ الْقِيَامَةِ‌ وَ لَهُ‌ لِسَانٌ‌ نَاطِقٌ‌ وَ عَيْنٌ‌ نَاظِرَةٌ‌ لِيَشْهَدَ لِكُلِّ‌ مَنْ‌ وَافَاهُ‌ إِلَى ذَلِكَ‌ الْمَكَانِ‌ وَ حَفِظَ‍‌ الْمِيثَاقَ‌. قال محمد بن علي مؤلف هذا الكتاب جاء هذا الخبر هكذا و معنى قوله إن الله أهبط‍‌ إلى أرضه و بنى الكعبة أهبطهم إلى ما بين الركن و المقام و في ذلك المكان ثوابه جزيل لآدم فأخذ الميثاق و أما قوله أخذ الله الحجر بيده فإنه يعني بقدرته. 📝پدرم رحمة اللّه عليه از محمّد بن يحيى عطّار،از محمّد بن احمد از موسى،از عمر،از ابن سنان از ابو سعيد قمّاط‍‌،از بكير بن اعين،وى مى‌گويد:از حضرت ابا عبد اللّه عليه السّلام پرسيدم:براى چه خداوند متعال را در ركنى كه فعلا در آن است قرار داد نه در اركان ديگر؟ و براى چه بوسيده مى‌شود؟ و براى چه از بهشت اخراج شد؟ و براى چه ميثاق و عهد بندگان در آن قرار داده شده نه در ساير اركان فدايت شوم از اين علل مرا با خبر كنيد كه سرگردان و متحيّر مى‌باشم‌؟ بكير مى‌گويد:امام عليه السّلام فرمودند: از مسأله بسيار مشكل و سختى پرسيده و پى‌گيرى نمودى،پس بدان و دلت را فارغ بدار و گوش فرا بده ان شاء اللّه به تو خبر مى‌دهم، 💎خداوند تبارك و تعالى حجر الاسود را كه سنگ گرانبهايى بود از بهشت بيرون آورد و نزد حضرت آدم قرار داد و در آن ركن را وضع كرد زيرا ميثاق و پيمان خلائق در آن بود و توضيح آن اين است كه: 🕋زمانى كه ذريّه بنى آدم از پشت آنها خارج شده و حق تعالى در همان مكان از آنها اخذ ميثاق نمود و ايشان را رؤيت كرد و نيز از همان مكان طير و پرنده بر حضرت قائم عليه السّلام هبوط‍‌ نمود،اوّلين كسى كه با قائم آل محمّد عليهم السّلام بيعت نمود همان طير است كه به خدا سوگند جبرئيل عليه السّلام بود و به همان مقام حضرتش تكيه خواهد داد و آن تكيه‌گاه حجّت و برهان است بر حضرت قائم عليه السّلام چنانچه شاهد است براى هر كسى كه با آن جناب در آن مكان وفاء به عهد كرده و نيز شهادت مى‌دهد براى كسى كه ميثاق و عهدى را كه خداوند از بندگان اخذ كرده است به آن حضرت اداء كند. 🕋امّا اين كه آن را بوسيده و استلامش مى‌كنند علّتش آن است كه با اين وسيله مردم تجديد عهد و ميثاق نموده و بيعت خود را يك بار ديگر تجديد مى‌نمايند و عهدى را كه از آنها در عالم ميثاق گرفته شده به آن اداء مى‌كنند، لذا در هر سال نزد حجر آمده و آن پيمان و ميثاق را با آن تجديد مى‌كنند مگر توجه نمى‌كنى كه وقتى به حجر رسيدى مى‌گوئى:امانتم را اداء كرده و ميثاقم را تجديد نموده تا برايم شهادت دهى كه به عهدم وفاء نمودم. ❤️به خدا سوگند غير از شيعيان ما احدى آن عهد را وفاء نمى‌كند و اساسا غير از ايشان هيچ كس آن عهد و ميثاق را نگه نداشته است. و شيعيان هر گاه نزدش مى‌آيند ايشان را شناخته و تصديقشان مى‌كند و ديگران كه به حضورش مى‌رسند انكارشان كرده و در آنچه مى‌گويند تكذيبشان مى‌نمايد و جهتش آن است كه غير از شما شيعيان كسى آن امانت و عهد را حفظ‍‌ و نگهدارى نكرده در نتيجه به نفع شما و بر عليه و ضرر ديگران شهادت مى‌دهد يعنى شهادت مى‌دهد كه شما به عهد وفا كرديد و غير شما آن را نقض و انكار كرده و به آن كفر ورزيده‌اند . ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
🕋و شهادت حجر در روز قيامت حجّت بالغه خداوند متعال بر عليه آنان است در روز قيامت حجر مى‌آيد در حالى كه زبانى گويا و دو چشم دارد و اين هيأت حجر همان صورت اوّلى او است كه تمام خلائق او را با آن صورت شناخته و انكارش نمى‌كنند، بارى هر كسى با آن در دنيا به عهدش وفاء نمود و پيمان و ميثاق را با استلامش تجديد كرد و بدين وسيله نشان داد آن را حفظ‍‌ كرده و نگاه داشته و امانت را به آن تحويل داده البته حجر بر نفعش شهادت مى‌دهد و هر كسى آن را انكار نموده و ميثاق را فراموش نموده قطعا در حقّش شهادت به كفر و انكار مى‌دهد. 🕊و امّا علّت اخراجش از بهشت: آيا مى‌دانى اصل حجر الاسود چيست‌؟ بكير مى‌گويد:عرضه داشتم:خير. حضرت فرمودند:حجر فرشته‌اى عظيم الشأن و از بزرگان ملائكه بوده و وقتى حق عزّ و جلّ‌ از فرشتگان اخذ ميثاق كرد او اوّلين نفرى از فرشتگان بود كه اقرار نمود و ايمان آورد لا جرم بارى تعالى بر جميع مخلوقات امينش قرار داد و ميثاق خلائق را در او به رسم امانت قرار داد و از تمام مخلوقات اقرار گرفت كه نزد او در هر سال اقرار به ميثاق و عهدى كه خداوند از آنها گرفته است را تجديد نمايند... 🕋سپس حق تعالى وقتى جبرئيل را به زمين فرستاد و كعبه را بنا نمود،جبرئيل به آن مكان كه بين ركن و باب بيت باشد فرود آمد و در آن مكان آدم را ديد و اين همان مكانى بود كه حق تعالى اخذ ميثاق نمود و فرشته عهد و ميثاق را در همان جا در خود فرو برد و به خاطر همين علّت حق تعالى حجر را در آن ركن قرار داد نه در ركن‌هاى ديگر 🎇سپس حق تعالى آدم را از جاى بيت به طرف صفا و حوّا،را به جانب مروه راند بعد حجر را گرفت و با قدرتش در همان ركن قرار داد و وقتى آدم از صفا چشمش به حجر افتاد كه در ركن نصب شده اللّه اكبر و لا اله الاّ اللّه گفت و خدا را تمجيد و تعظيم نمود فلذا سنّت است كه در هنگام روبرو شدن با ركنى كه حجر در آن است از صفا تكبير بگويند. 🕊و خداوند عهد و ميثاق را در آن حجر به وديعه نهاد و در بين فرشتگان تنها او بود كه آن ميثاق را در خود فرو برد زيرا خداوند وقتى از فرشتگان راجع به ربوبيّت خود و نبوّت حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و وصى بودن حضرت امير المؤمنين على عليه السّلام اقرار خواست پشت ملائكه لرزيد و اوّلين كسى كه سرعت نمود و به آن اقرار كرد همان فرشته(حجر)بود و از او محبّ‌تر نسبت به محمّد و آل محمّد هيچ فرشته‌اى نبود از اين رو خداوند او را از بين آنها اختيار كرد و ميثاق را در او نهاد و او روز قيامت خواهد آمد در حالى كه زبان گويا و چشم بينا داشته و براى تمام آنان كه با او در آن مكان تجديد عهد كرده و امانت را حفظ‍‌ نموده‌اند شهادت خواهد داد. محمّد بن على مؤلف اين كتاب مى‌گويد: خبر مذكور با همين الفاظ‍‌ و عباراتى كه نقل گرديد حكايت شده و معناى«انّ‌ اللّه أهبط‍‌ الى ارضه و بنى الكعبة»آن است كه خداوند متعال وقتى آنها را به زمين فرو فرستاد يعنى آن فرشته و آدم و حوّا و جبرئيل را. و مراد از«ارضه»بين ركن و مقام مى‌باشد. و اين مكان ثواب و اجر بسيارى براى آدم داشت لذا در همان مكان حق تعالى اخذ ميثاق نمود. و امّا معناى«اخذ اللّه الحجر بيده»مقصود از«يد»قدرت مى‌باشد. 📚علل الشرایع - جلد2، صفحه 387 باب164 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا