eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
482 دنبال‌کننده
410 عکس
539 ویدیو
280 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا بقیة الله ادرکنی❤️ • • • هدف این کانال افزایش بصیرت سیاسی ذاکرین امام حسین ع در عصر غیبت است. ذاکر بصیر https://eitaa.com/joinchat/3437428762Caa41a35aac
⚡️ در آخرالزمان همه هلاک می شوند، مگر کسانی که... 🌹 حضرت (ع) میفرمایند : کسی در آخرالزمان از هلاکت و نابودی نجات پیدا نمی کند ، مگر این که خداوند او را به دعا برای تعجیل فرج و ظهور موفق بگرداند. 📚بحار الانوار، ج۱۰۲، ص۱۱۲ 🌼آیت الله بهجت : بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزّمان ، دعای فرج امام زمان(ع) است ؛ البته دعایی که در همه اعمال ما اثر بگذارد. قطعاً اگر کسانی در دعا جدّی و راستگو باشند ، مبصراتی (دیدنی هایی) خواهند داشت. باید دعا را با شرایط آن خواند و «توبه از گناهان» از جملة شرایط دعا است. ✅با خود قرار بگذاریم که بعد از هر نماز در سجده ی شکر ، دعای اللهم کن لولیک حجت بن الحسن ... و دعای " اللهم عَجِّلْ لِوَلِيِّكَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِيَةَ وَ النَّصْر و اجْعَلْنِا مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ "(خدایا در تعجیل در فرج مقرر کن و عافیت و نصرت به حضرت عنایت کن و ما را از یاری کنندگان او قرار ده) را با حضور ذهن و توجه به معنی و مفهوم آن ، از عمق وجودمان از خدا درخواست       یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٢٣-٢٣ - أخبرنا المفيد عن الصّدوق عن أبيه عن محمّد بن القاسم ماجيلويه، عن محمّد بن عليّ‌ الصّيرفيّ‌، عن نصر بن مزاحم، عن عمر بن سعد، عن فضيل بن خديج، عن كميل بن زياد النّخعيّ‌، قال: كنت مع أمير المؤمنين عليّ‌ بن أبي طالب عليه السّلام في مسجد الكوفة و قد صلّينا العشاء الآخرة، فأخذ بيدي حتّى خرجنا من المسجد، فمشى حتّى خرج إلى ظهر الكوفة لا يكلّمني بكلمة، فلمّا أصحر تنفّس، ثمّ‌ قال: يا كميل، إنّ‌ هذه القلوب أوعية فخيرها أوعاها، احفظ‍‌ عنّي ما أقول؛ النّاس ثلاثة: عالم ربّانيّ‌، و متعلّم على سبيل نجاة، و همج رعاع، أتباع كلّ‌ ناعق، يميلون مع كلّ‌ ريح، لم يستضيئوا بنور العلم، و لم يلجئوا إلى ركن وثيق. يا كميل، العلم خير من المال، العلم يحرسك، و أنت تحرس المال، و المال تنقصه النّفقة، و العلم يزكو على الإنفاق. يا كميل، صحبة العالم دين يدان اللّه به، تكسبه الطّاعة في حياته، و جميل الأحدوثة بعد وفاته. يا كميل، منفعة المال تزول بزواله. يا كميل، مات خزّان المال و العلماء باقون ما بقي الدّهر، أعيانهم مفقودة، و أمثالهم في القلوب موجودة، هاه هاه إنّ‌ هاهنا - و أشار بيده إلى صدره - لعلما جمّا لو أصبت له حملة، بلى أصبت له لقنا غير مأمون، يستعمل آلة الدّين في طلب الدّنيا، و يستظهر بحجج اللّه على خلقه، و بنعمه على عباده، ليتّخذه الضّعفاء وليجة دون وليّ‌ الحقّ‌، أو منقادا للحكمة لا بصيرة له في أحنائه، يقدح الشّكّ‌ في قلبه بأوّل عارض لشبهة ألا لا ذا و لا ذاك، او منهوما باللّذّات، سلس القياد بالشّهوات، أو مغرى بالجمع و الإدّخار، ليس من رعاة الدّين، أقرب شبها بهؤلاء الأنعام السّائمة، كذلك يموت العلم بموت حامليه، اللّهمّ‌ بلى لا تخلو الأرض من قائم بحجّة، ظاهرا مشهورا؛ أو مستترا مغمورا، لئلاّ تبطل حجج اللّه و بيّناته، و أين أولئك‌؟ و اللّه الأقلّون عددا الأعظمون خطرا، بهم يحفظ‍‌ اللّه حججه حتّى يودعوها نظراءهم و يزرعوها في قلوب أشباههم، هجم بهم العلم على حقائق الأمور، فباشروا ارواح اليقين، و استلانوا ما استوعره المترفون، و أنسوا بما استوحش منه الجاهلون، صحبوا الدّنيا بأبدان أرواحها متعلّقة بالمحلّ‌ الأعلى، أولئك خلفاء اللّه في أرضه و الدّعاة إلى دينه. آه‌آه شوقا إلى رؤيتهم، و أستغفر اللّه لي و لكم. ثمّ‌ نزع يده من يدي و قال: انصرف إذا شئت. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝 كميل بن زياد نخعى مى‌گويد: در مسجد كوفه همراه امير مؤمنان عليه السّلام بوديم و نماز عشا را به‌جا آورديم. حضرت دست مرا گرفت تا از مسجد خارج شديم. پس حركت كرد تا به بلندى‌هاى خارج كوفه رسيديم درحالى‌كه كلمه‌اى بر زبان نمى‌آورد. پس هنگامى كه به بيابان رسيديم آهى كشيد و سپس فرمود: ♥️اى كميل، اين قلب‌ها همچون ظرف‌هايند و بهترين آن‌ها نگهدارنده‌ترين آنان است، هرچه مى‌گويم به خاطر بسپار، 🔷 مردم سه دسته‌اند: 🔸دانشمند الهى، 🔸 آموزنده‌اى كه در راه رستگارى گام برمى‌دارد 🔸 و (فرومايگانى كه مانند) پشه‌ها دستخوش باد مى‌شوند و هميشه سرگردانند و از پى هر بانگى مى‌روند و با وزش هر بادى تغيير جهت مى‌دهند. از فروغ دانش بهره‌ور نشده‌اند و به ستونى استوار پناه نياورده‌اند تا نجات يابند. ✅اى كميل، علم بهتر است از ثروت؛ علم تو را پاسدارى كند و تو بايد ثروت را پاسدارى نمايى. مال و ثروت در اثر خرج و هزينه كردن رو به كاهش مى‌گذارد و حال آن‌كه، علم و دانش با پخش و بخشش رو به افزايش مى‌گذارد. 🕯 اى كميل، هم‌نشينى با عالم، وظيفه‌اى است كه خداوند سفارش فرموده و بايد به آن گردن نهاد و در سايۀ آن است كه آدمى در زندگيش بندگى و پس از مرگش ياد نيك را به دست آورد. 💎اى كميل، سود مال با نابودى اصل مال از بين مى‌رود. مال‌اندوزان با آن‌كه به ظاهر زنده‌اند ولى مرده‌اند، دانش‌ورزان چندان كه روزگار پايد، پاينده‌اند. وجود جسمانى آنها از بين مى‌رود ولى آثار [علمى و معنوى] آنان در دلها مى‌ماند. 🎇هان! به راستى در اينجا - اشاره به سينۀ خود فرمود - دانش سرشارى است كه دانش‌اندوزانى براى آن نيافتم. 🔹آرى، يكى را يافتم كه نيكو در مى‌يافت ولى قابل اعتماد نبود؛ زيرا ابزار دين را وسيلۀ دست يافتن به دنيا قرار مى‌دهد و از حجّت‌هاى خدا به ضرر دوستان او كمك مى‌گيرد. از نعمت‌هاى خدا عليه بندگان او يارى مى‌جويد تا بتواند از ناتوانان وسيله‌اى در غير مسير ولىّ‌ حق استفاده نمايد. 🔹يا كسى كه سر سپردۀ حكمت است امّا بينش و تيزهوشى لازم را ندارد تا رمز و راز علم را دريابد. نخستين شبهه‌اى كه به دل او راه يابد، شك و ترديد در دل او شعله‌ور گردد. هان! نه اين سزاوار است و نه آن. 🔹يا كسى كه شيفته لذّت و اسير شهوت است و يا آنكه آزمند و فريفتۀ انباشتن و اندوختن است. اينان هيچ‌يك پاسدار دين نيستند و بينايى و بينش لازم را ندارند و بيشتر به چهارپايان چرنده مانند. 🔳 اين‌چنين است كه علم با مرگ دارندگانش مى‌ميرد 💗! آرى! زمين هيچ‌گاه از امامى قائم به حجت خالى نمى‌ماند. خواه آشكار مشهور باشد يا ترسان و پنهان از ديده‌ها؛ تا حجّت‌هاى خدا باطل نشود و نشانه‌هايش از ميان نرود 💟و كجايند آنان‌؟! 💠آنان در شمار اندك و در نزد خدا قدر و منزلتشان بس بزرگ است. 💠خداوند به وسيلۀ اينان، حجّت‌هاى خود را حفظ‍‌ كند تا به همتايانشان سپارد و اين بذر را در دل‌هاى همانندهاى ايشان بكارد. 💠پس علم آنان براى درك حقايق امور يورش آورده 💠 و با روح يقين در آميخته‌اند 💠 و آنچه را نازپروردگان در هراسند، انس گرفته‌اند، 💠 به تن همنشين دنيايند ولى جانشان به ملأ اعلى پيوسته است. 💠اى كميل، آنان جانشينان خدا در زمينش و دعوتگران او به سوى دينش هستند. آه! آه! چه مشتاق ديدارشان هستم. از خداوند براى خودم و تو آمرزش طلبم. پس آنگاه دست خود را از دست من بيرون كشيد و فرمود: اگر خواستى بازگرد. 📗امالی شیخ طوسی - جلد1، صفحه 51 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[١٠٧٧]٤-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد البرقيّ‌،عن أبيه،عن محمّد بن يحيى الخزّاز،عن حمّاد بن عثمان قال: حضرت أبا عبد اللّه عليه السّلام و قال له:رجل أصلحك اللّه ذكرت أنّ‌ عليّ‌ بن أبي طالب عليه السّلام كان يلبس الخشن،يلبس القميص بأربعة دراهم و ما أشبه ذلك و نرى عليك اللّباس الجديد،فقال له:إنّ‌ عليّ‌ بن أبي طالب عليه السّلام كان يلبس ذلك في زمان لا ينكر[عليه]و لو لبس مثل ذلك اليوم شهر به،فخير لباس كلّ‌ زمان لباس أهله،غير أنّ‌ قائمنا أهل البيت عليه السّلام إذا قام لبس ثياب عليّ‌ عليه السّلام و سار بسيرة عليّ‌ عليه السّلام. 📝حمّاد عثمان گفت:در محضر حضرت صادق عليه السّلام بودم كه مردى به ايشان عرض كرد:خدا تو را بسامان كند،فرمودى كه على بن ابى طالب عليه السّلام زبر مى‌پوشيد.پيراهنى چهاردرهمى يا مانند آن مى‌پوشيد.ولى ما شما را با لباس نو مى‌بينيم. 🔰حضرت به او فرمود:على بن ابى طالب عليه السّلام آن را زمانى مى‌پوشيد كه بر او عيب نمى‌گرفتند و اگر آن را در چنين روزى مى‌پوشيد به آن شهره مى‌شد. ❇️بهترين لباس هر زمان لباس اهل آن زمان است. ❣جز اين‌كه قائم ما اهل بيت عليهم السّلام وقتى قيام كند،لباس‌هاى على عليه السّلام را پوشيده و به روش على عليه السّلام مى‌رود. 📚 اصول کافی -جلد 2، صفحه 307 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ❓مفضل از امام جعفر صادق (ع) پرسيد كه اى مولاى من خانۀ حضرت مهدى و محل اجماع مؤمنان كجا خواهد بود 🕊فرمود كه پايتخت آن حضرت شهر كوفه خواهد بود و مجلس ديوان و حكمش مسجد كوفه خواهد بود و محل جمع بيت المال و قسمت غنيمتها مسجد سهله و موضع خلوتش نجف اشرف خواهد بود ❓ مفضل پرسيد كه جميع مؤمنان در كوفه خواهند بود 💎فرمود كه بلى و اللّه هيچ مؤمنى نباشد مگر آنكه در كوفه باشد يا در حوالى كوفه باشد يا دلش مايل بكوفه باشد و در آن زمان قيمت جاى خوابيدن يك گوسفند در كوفه دو هزار درهم باشد و در آن زمان شهر كوفه وسعتش بقدر پنجاه و چهار ميل يعنى هيجده فرسخ باشد و قصرهاى كوفه بكربلاى معلا متصل گردد و حق تعالى كربلا را پناهى و جايگاه گرداند كه پيوسته محل آمد و شد ملائكه و مؤمنان باشد حقتعالى آن زمين مقدس را بسيار بلند مرتبه گرداند و چندان از بركات و رحمتها در آن قرار دهد كه اگر مؤمنى در آنجا بايستد و بخواند خدا را هرآينه بيك دعا مثل هزار مرتبه ملك دنيا باو كرامت فرمايد. 📚حق الیقین - جلد2، صفحه 360 علامه محمدباقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
26.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖 رابطه‌ای که در زمان ظهور محقق می‌شود، رابطه وجودی با امام است نه رابطه تنی. 🌺🌺🌺🌺 🕌@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜العسکری (علیه السلام)- عن احمدبن‌اسحاق قال خرج ابومحمدالحسن‌بن‌علی (علیه السلام) علینا وَ عَلَی عَاتِقِهِ غُلَامٌ کَأَنَّ وَجْهَهُ الْقَمَرُ لَیْلَهًَْ الْبَدْرِ مِنْ أَبْنَاءِ ثَلَاثِ سِنِینَ وَ قَالَ یَا أَحْمَدَ‌بْنَ‌إِسْحَاقَ لَوْ لَا کَرَامَتُکَ عَلَی اللَّهِ وَ عَلَی حُجَجِهِ مَا عَرَضْتُ عَلَیْکَ ابْنِی هَذَا إِنَّهُ سَمِیُّ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) ... فَنَطَقَ الْغُلَامُ (علیه السلام) بِلِسَانٍ عَرَبِیٍّ فَصِیحٍ فَقَالَ أَنَا بَقِیَّهًُْ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ الْمُنْتَقِمُ مِنْ أَعْدَاءِ اللَّهِ فَلَا تَطْلُبْ أَثَراً بَعْدَ عَیْن. 📝امام عسکری (علیه السلام)- احمدبن‌اسحاق گوید: «امام حسن‌عسکری (علیه السلام) پیش ما آمد و بر روی شانه‌اش کودکی بود که صورتش مانند ماه تمام می‌درخشید و در حدود سه سال از عمرش می‌گذشت؛ پس [امام (علیه السلام)] فرمود: «ای احمدبن‌اسحاق! اگر شرافت و منزلت تو نزد خدای عزّوجلّ و نزد حجّت‌هایش نبود، هرگز این پسرم را به تو نشان نمی‌دادم، او همنام رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است...». کودک به زبان عربی فصیح سخن گفت: و فرمود: «من بقیّهًْ الله در روی زمینش و انتقام‌گیرنده از دشمنانش هستم». بعد از دیدن حقیقت [با چشمان خودت]، دیگر دنبال آثار و نشانه‌ها [برای اثبات آن نگردد]»! 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۷۷۲ کشف الغمهًْ، ج۲، ص۵۲۶ / نور الثقلین کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٤١٢-محمّد بن يحيى عن محمّد بن الحسين عن عبد الرّحمن بن أبي هاشم عن الفضل الكاتب قال:كنت عند أبي عبد اللّه عليه السّلام فأتاه كتاب أبي مسلم فقال:ليس لكتابك جواب اخرج عنّا فجعلنا يسارّ بعضنا بعضا. فقال:أيّ‌ شيء تسارّون يا فضل إنّ‌ اللّه عزّ ذكره لا يعجل لعجلة العباد،و لإزالة جبل عن موضعه أيسر من زوال ملك لم ينقض أجله. ثمّ‌ قال:إنّ‌ فلان بن فلان حتّى بلغ السّابع من ولد فلان،قلت:فما العلامة فيما بيننا و بينك جعلت فداك‌؟ قال:لا تبرح الأرض يا فضل حتّى يخرج السّفيانيّ‌ فإذا خرج السّفيانيّ‌ فأجيبوا إلينا-يقولها ثلاثا-و هو من المحتوم. 📝فضل كاتب گويد:نزد امام صادق عليه السّلام بودم كه نامه ابو مسلم(كسى كه حكومت بنى اميه را برانداخت و حكومت بنى عباس را روى كار آورد)را براى حضرت آوردند، حضرت فرمود:نامه تو جوابى ندارد از نزد ما بيرون رو! فضل گويد:ما شروع كرديم باهم راز گفتن، حضرت فرمود:اى فضل!در ارتباط‍‌ با چه مطلبى باهم راز مى‌گوييد؟ ❇️همانا خداى عزّ ذكره به خاطر شتاب بندگان شتاب نمى‌نمايد(قيام حضرت قائم عليه السّلام را وقتى معين است) ‼️به راستى كندن كوهى از جايش آسان‌تر است از براندازى سلطنتى كه مدت آن پايان نپذيرفته! سپس فرمود:همانا فلان پسر فلان تا رسيد به هفتمين از بنى عباس، عرض كردم:فدايت شوم!نشانه دولت شما و قيام حضرت قائم عليه السّلام چيست‌؟ ✅فرمود: اى فضل!از جايت حركت مكن تا سفيانى خروج كند وقتى كه سفيانى خروج نمود به سوى ما بيا-اين را سه مرتبه فرمود-خروج او از علائم حتمى است. 📙الروضة من الکافی، صفحه 559 محمدبن یعقوب کلینی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜شيخ طوسى به سند معتبر روايت كرده است كه:سلمان فارسى رضى اللّه عنه گفت:به خدمت رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم رفتم در مرضى كه در آن مرض به عالم قدس رحلت نمود،در خدمت او نشستم و از احوال آن حضرت پرسيدم،چون برخاستم كه بيرون آيم فرمود:بنشين اى سلمان كه گواه شوى بر امرى كه آن بهترين امور است.چون نشستم ناگاه ديدم كه مردى چند از اهل بيت آن حضرت و مردى چند از اصحاب آن حضرت به خانه در آمدند و حضرت فاطمه عليها السّلام نيز داخل شد،چون ضعف آن حضرت را مشاهده كرد گريه در گلويش گره شد و آب ديده‌اش بر روى مباركش فرو ريخت. چون حضرت حال او را مشاهده نمود فرمود:اى دختر چرا گريه مى‌كنى،خدا ديدۀ تو را روشن گرداند و هرگز ديدۀ تو را نگرياند،حضرت فاطمه عليها السّلام فرمود:چون نگريم و حال آنكه تو را به اين حال مشاهده مى‌كنم‌؟ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود:اى فاطمه!توكّل كن بر خدا و صبر كن چنانچه صبر كردند پدران تو كه پيغمبر بودند و مادران تو كه زنهاى پيغمبران بودند،آيا مى‌خواهى كه بشارت دهم تو را اى فاطمه‌؟گفت:بلى اى پدر بزرگوار، ❇️فرمود:مگر نمى‌دانى كه حق تعالى از جميع خلق پدر تو را اختيار كرد و او را به مرتبۀ پيغمبرى رسانيد،بر كافّۀ خلق مبعوث گردانيد،پس بعد از او على را اختيار كرد،و امر كرد مرا كه تو را به او تزويج نمايم،و او را به امر پروردگار وزير و وصىّ‌ خود گردانيدم. 🌠اى فاطمه!حقّ‌ على بر مسلمانان از حقّ‌ همه كس عظيم‌تر است بر ايشان،و اسلام او از همه قديمتر است،و علم او از همه بيشتر،و حلم او از همه فراوان‌تر،و در ميزان قدر و منزلت قدر او از همه گرانتر است. پس فاطمه عليها السّلام شاد شد،رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود:آيا شاد كردم تو را اى فاطمه‌؟ گفت:بلى اى پدر،فرمود:مى‌خواهى زياده بگويم در فضيلت شوهر و پسر عمّت‌؟گفت: بلى اى پيغمبر خدا،فرمود:به درستى كه على اوّل كسى است كه ايمان آورد به خدا و رسول از اين امّت،و بعد از او پيش از همه كس خديجه مادر تو ايمان آورد،و اوّل كسى كه يارى من كرد بر پيغمبرى من على بود. اى فاطمه!به درستى كه على برادر من و برگزيدۀ من و پدر فرزندان من است، حق تعالى على را چند خصلتهاى نيكو عطا كرده است كه احدى را پيش از او نداده است و احدى را بعد از او نخواهد داد،پس صبر كن و بدان كه پدر تو در اين زودى به حق تعالى ملحق مى‌گردد. فاطمه گفت:اى پدر!مرا اوّل شاد گردانيدى و آخر غمگين نمودى،حضرت فرمود: اى دختر چنين است امور دنيا،شادى او به اندوه او آميخته است و صافى دنيا به كدورتش مخلوط‍‌ است،آيا مى‌خواهى زياده كنم براى تو؟گفت:بلى يا رسول اللّه، 💎فرمود: حق تعالى خلايق را آفريد و ايشان را دو قسمت نمود،و مرا و على را در قسمت نيكوتر قرار داد كه ايشان اصحاب اليمين‌اند،و آن هر دو قسمت را قبيله‌ها گردانيد،مرا و على را بهترين قبيله‌ها قرار داد چنانچه فرمود ✨ وَ جَعَلْناكُمْ‌ شُعُوباً وَ قَبائِلَ‌ لِتَعارَفُوا إِنَّ‌ أَكْرَمَكُمْ‌ عِنْدَ اللّهِ‌ أَتْقاكُمْ‌ پس آن قبيله‌ها را خانه آبادها گردانيد،من و على را در بهترين خانه آبادها قرار داد چنانچه فرمود: ✨إِنَّما يُرِيدُ اللّهُ‌ لِيُذْهِبَ‌ عَنْكُمُ‌ الرِّجْسَ‌ أَهْلَ‌ الْبَيْتِ‌ وَ يُطَهِّرَكُمْ‌ تَطْهِيراً . ♥️پس حق تعالى اختيار كرد مرا از اهل بيت من،و اختيار كرد على و حسن و حسين و تو را از ايشان،پس من بهترين فرزندان آدمم و على بهترين عرب است و تو بهترين زنان عالميانى و حسن و حسين بهترين جوانان اهل بهشتند، ✅و از ذريّۀ تو است مهدى عليه السّلام كه حق تعالى به بركت او زمين را پر مى‌كند از عدالت بعد از آنكه پر از جور و ستم شده باشد . 📚جلاء العیون، صفحه 116 علامه محمدباقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خبر شهادت امام حسین ع توسط رسول اکرم ص در عمورا : و عن أبي‏سعيد سهل بن زياد:... عن أبي‏جعفر عليه‏السلام قال: قال الحسين بن علي عليهماالسلام لأصحابه قبل أن يقتل: ان رسول الله صلي الله عليه و آله قال : يا بني! انک ستساق الي العراق، و هي أرض قد التقي بها النبيون، و أوصياء النبيين، و هي أرض تدعي «عمورا» و انک تستشهد بها و يستشهد معک جماعة من أصحابک لا يجدون ألم مس الحديد، و تلا: (قلنا يا نار کوني بردا و سلاما علي ابراهيم) تکون الحرب عليک و عليهم، [بردا و] سلاما. فأبشروا، فوالله لئن قتلونا، فانا نرد علي نبينا. در حديث معتبر ديگر فرمود که: حضرت امام حسين عليه‏السلام در قبل از شهادتش به اصحاب خود گفت که: حضرت رسول صلي الله عليه و آله و سلم با من مي‏گفت: «اي فرزند گرامي؛ زود باشد که تو را ببرند به سوي عراق، به سوي زميني که در آن جا ملاقات مي‏نمايند پيغمبران و اوصياي ايشان يکديگر را و آن زمين را عمورا مي‏نامند و تو در آن صحرا، شهيد خواهي شد و با گروهي از اصحاب خود که الم جراحت آهن نخواهيد يافت.» پس اين آيه را خواند: (يا نار کوني بردا و سلاما علي ابراهيم)؛ يعني: «پس آتش حرب بر تو و بر ايشان برد و سلام خواهد بود.» سوره انبیاء آیه 69 پس حضرت امام حسين عليه‏السلام فرمود: «بشارت باد شما را که به نزد پيغمبر خود مي‏رويم و نزد آن حضرت خواهيم ماند؛ آن چه خدا خواهد. 💚❤️رجعت امام حسین ع به همراه امیرالمومنین ع : ثم أمکث ما شاء الله، فأکون أول من تنشق عنه الأرض، فأخرج خرجة يوافق ذلک خرجة أميرالمؤمنين عليه‏السلام، و قيام قائمنا، و حياة رسول الله صلي الله عليه و آله. پس اول کسي که در رجعت برخواهد گشت و از قبر بيرون خواهد آمد، من خواهم بود و بيرون آمدن من موافق بيرون آمدن حضرت اميرالمؤمنين عليه‏السلام خواهد بود، در هنگامي که قائم آل محمد عليه‏السلام ظاهر شود و زنده شدن رسول خدا ص است . 💚❤️نزول ملائک در رجعت : ثم لينزلن علي وفد من السماء من عندالله، لم ينزلوا الي الأرض قط. و لينزلن الي جبرئيل و ميکائيل و اسرافيل، و جنود من الملائکة. و یقینا بر من نازل خواهد شد گروهي از ملائک از آسمان که پيش از اين نازل نشده باشند و فرود آيند جبرئيل و ميکائيل و اسرافيل و لشکرهاي ملائکه 💚❤️رجعت مصومین ع : و لينزلن محمد، و علي، و أنا، و أخي، و جميع من من الله عليه في حمولات من حمولات الرب، خيل بلق من نور، لم يرکبها مخلوق. و قطعا محمد و علي و برادرم (امام حسن مجتبی ع ) با جميع ائمه عليهم‏السلام که همه بر اسبان ابلق از نور سوار باشند و مخلوقي پيش از ايشان بر آن‏ها سوار نشده باشد ، فرود خواهند آمد. 💚❤️اهتزاز و حرکت پرچم رسول الله ص : ثم ليهزن محمد صلي الله عليه و آله لواءه، و ليدفعنه الي قائمنا مع سيفه. پس رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم پرچم توحید خود را حرکت دهد و پرچم و شمشیر خود را به دست قائم عج دهد. 💚❤️حکومت طولانی امام حسین ع و معصومین ع : ثم انا نمکث من بعد ذلک ما شاء الله، ثم ان الله يخرج من مسجد الکوفة عينا من دهن، و عينا من لبن، و عينا من ماء. و بدان حال مدتها در زمين بمانيم و حق تعالي از مسجد کوفه چشمه‏اي از روغن و چشمه‏اي از آب و چشمه‏اي از شير جاري گرداند. 💚❤️وقایع ظهور ، شمشیر رسول الله ص در دست حسین ع : ثم ان أميرالمؤمنين عليه‏السلام يدفع الي سيف رسول الله صلي الله عليه و آله، فيبعثني الي الشرق و الغرب ، و لا آتي علي عدو الا أهرقت دمه، و لا أدع صنما الا أحرقته حتي أقع الي الهند، فأفتحها. پس حضرت اميرالمؤمنين عليه‏السلام شمشير حضرت رسالت صلي الله عليه و آله و سلم را به من دهد و به سوي مشرق و مغرب زمين فرستد که هر دشمن خدا که باشد، خونش را بريزم و جميع بتها را بسوزانم تا آن که جميع بلاد هند را فتح کنم 💚❤️انبیاء در رکاب امیرالمومنین ع : و ان دانيال و یوشع (يونس) ، يخرجان الي أميرالمؤمنين عليه‏السلام، يقولان: صدق الله و رسوله. و يبعث معهما [الي البصرة] سبعين رجلا، فيقتلون مقاتلتهم و يبعث بعثا الي الروم، فيفتح الله لهم. و حضرت دانيال و يوشع زنده مي‏شوند و به نزد أميرالمؤمنين عليه‏السلام مي‏آيند و مي‏گويند: «راست گفتند خدا و رسول صلي الله عليه و آله و سلم.» پس حضرت با ايشان هفتاد نفر به سوي بصره مي‏فرستد که مخالفان بصره را به قتل رسانند و لشکري به جانب بلاد روم خواهد فرستاد که جميع آن بلاد را فتح نمايند. 💚❤️غلبه دین حق بر باطل : ثم لأقتلن کل دابة حرم الله لحمها حتي لا يکون علي وجه الأرض الا الطيب، و أعرض علي اليهود، و النصاري، و سائر الملل، و لأخيرنهم بين الاسلام و السيف، فمن أسلم مننت عليه، و من کره الاسلام أهرق الله دمه.
پس من خواهم کشت هر حيوان حرام گوشت را تا آن که بر روي زمين نماند مگر طيب و نيکو، و بر يهود و نصارا و ساير ملل اسلام را عرض خواهم کرد و ايشان را ميان اسلام و کشته شدن مخير خواهم گردانيد؛ هر که قبول اسلام کند بر او منت خواهم گذاشت و هر که قبول نکند، خونش را خواهم ريخت 💚❤️مقام شیعیان در رجعت : و لا يبقي رجل من شيعتنا الا أنزل [الله اليه] ملکا، يمسح عن وجهه التراب، و يعرفه أزواجه، و منازله في الجنة، و لا يبقي علي وجه الأرض أعمي، و لا مقعد، و لا مبتلي الا کشف الله عنه بلاءه بنا أهل البيت. و هر که از شيعيان ما در زمين باشد، خدا ملکي به سوي او خواهد فرستاد که خاک از روي او پاک کند و زنان و منزلت او را در بهشت به او بنمايد و بر روي زمين کوري و زمينگيري و مبتلايي نماند؛ مگر آن که به برکت ما اهل بيت شفا يابد 💚❤️برکات و رفاه در زمان ظهور : و لتنزلن البرکة من السماء الي الأرض، حتي أن الشجرة لتقصف بما يريد الله فيها من الثمر، و ليأکلن ثمرة الشتاء في الصيف، و ثمرة الصيف في الشتاء. و ذلک قول الله تعالي: (ولو أن أهل القري آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم برکات من السماء و الأرض ولکن کذبوا) . و برکتهاي خدا از آسمان به سوي زمين فرود آيد، به مرتبه‏اي که درختان آن قدر بار بردارند که شاخه‏هاي ايشان بشکند و ميوه‏ي زمستان را در تابستان بخورند و ميوه‏ي تابستان را در زمستان بخورند، چنان چه حق تعالي مي‏فرمايد: (و لو أن أهل القري آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم برکات من السماء و الأرض ولکن کذبوا فأخذناهم بما کانوا يکسبون)؛ يعني: «اگر اهل شهرها ايمان بياورند و پرهيزکاري نمايند، هر آينه خواهيم گشود بر ايشان برکتها از آسمان و زمين؛ و ليکن تکذيب کردند. پس گرفتيم ايشان را به آنچه کسب کرده بودند.» 💚❤️کرامت شیعه در زمان رجعت : ثم ان الله ليهب لشيعتنا کرامة لا يخفي عليهم شي‏ء في الأرض و ما کان فيها، حتي أن الرجل منهم يريد أن يعلم علم أهل بيته، فيخبرهم بعلم ما يعملون. پس حضرت فرمود: «خدا خواهد بخشيد به شيعيان ما کرامتي چند که مخفي نماند بر ايشان چيزي در زمين؛ حتي آن که اگر کسي خواهد خبر خانه‏ي خود را بداند، خداوند او را خبر دهد به احوال ايشان.» 📚الراوندي، الخرائج و الجرائح، 850 - 848/2 مساوي عنه: حسن بن سليمان، مختصر البصائر الدرجات، /37 - 36؛ الاسترآبادي، الرجعة، /70 - 67؛ المجلسي، البحار، 63 - 61/53، 82 - 80/45. / مجلسي، جلاء العيون، /699 - 698. کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٤٦٤-عنه،عن ابن أبي عمير و ابن بزيع،عن منصور بن يونس،عن إسماعيل بن جابر، عن أبي خالد الكابلي،عن أبي جعفر عليه السّلام قال: إذا دخل القائم الكوفة لم يبق مؤمن إلاّ و هو بها أو يجيء إليها و هو قول أمير المؤمنين عليه السّلام و يقول لأصحابه:سيروا بنا إلى هذه الطّاغية فيسير إليه. 📝ابى خالد كابلى از امام باقر عليه السّلام نقل مى‌كند كه فرمودند: ❣زمانى كه قائم عليه السّلام وارد كوفه شود هيچ مؤمنى باقى نمى‌ماند مگر اين‌كه در كوفه است يا اين‌كه به كوفه مى‌آيد. 🔰اين همان بيان امير المؤمنين عليه السّلام است كه مهدى عليه السّلام خطاب به اصحابش مى‌فرمايد: 🕊با ما سير كنيد و بياييد تا به سمت[جنگ]اين متجاوز سركش[سفيانى، دجال،يا هر دشمن سركشى كه در مقابل حضرت بايستد]برويم. 📚 کتاب الغیبة، صفحه 767 شیخ طوسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ مَالِكٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ أَحْمَدَ الْمَدِينِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ أَسْبَاطٍ‍‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سِنَانٍ‌ عَنْ‌ دَاوُدَ بْنِ‌ كَثِيرٍ الرَّقِّيِّ‌ قَالَ‌: قُلْتُ‌ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ قَدْ طَالَ‌ هَذَا الْأَمْرُ عَلَيْنَا حَتَّى ضَاقَتْ‌ قُلُوبُنَا وَ مِتْنَا كَمَداً فَقَالَ‌ إِنَّ‌ هَذَا الْأَمْرَ آيَسَ‌ مَا يَكُونُ‌ مِنْهُ‌ وَ أَشَدَّهُ‌ غَمّاً يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ‌ السَّمَاءِ بِاسْمِ‌ الْقَائِمِ‌ وَ اسْمِ‌ أَبِيهِ‌ فَقُلْتُ‌ لَهُ‌ جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ مَا اسْمُهُ‌ فَقَالَ‌ اسْمُهُ‌ اسْمُ‌ نَبِيٍّ‌ وَ اسْمُ‌ أَبِيهِ‌ اسْمُ‌ وَصِيٍّ‌ . 📝داود بن كثير رقّىّ‌ گويد:«به امام صادق عليه السّلام عرض كردم:فدايت شوم اين امر(يعنى حكومت حقّ‌ و الهى)چندان بر ما به درازا كشيد كه دلتنگ شديم و از اندوه جانمان به لب رسيد، 🌤فرمود:همانا اين امر در آخرين پايۀ نااميدى(مردم)و سخت‌ترين مرتبۀ دلتنگى و اندوه باشد كه ناگاه نداكننده‌اى از آسمان به نام قائم و پدرش آواز سر مى‌دهد، عرض كردم:فدايت شوم نام او چيست‌؟ آن حضرت فرمود:اسم او اسم پيامبر و نام پدرش نام وصی است». 📚غیبت نعمانی ، صفحه 258 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا