eitaa logo
AOA | سفیر آگاهی
140 دنبال‌کننده
243 عکس
98 ویدیو
0 فایل
اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النّور . اینجا هر کدوم از شما میتونید یه سفیر آگاهی برای کشورتون باشید 🌱 . . . . 🔆عالم حقیقی زیباتر از عالم تخیلی ست اندکی صحبت و تبادل نظر🍀👇 https://daigo.ir/secret/1353667293
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰قانون وحدت قانون وحدت عناصر اصلی ساختار فراکتال را در الگوی جامع ترکیب ، و سلسله مراتب اتصالات را انتظام میبخشد، به نحوی که‌ مراتب مختلف عناصر را در وحدت مستحیل(دگرگون) میکند. 🔹براساس قانون وحدت ساختارهای فراکتال به سمت یگانگی رفتن و دوباره از آن منشعب شدن را به نمایش میگذارند. ◽الگوی جامع از نسبتهای ریاضی‌‌ مدار هندسۀ طبیعت، از واژۀ لاتین «Pattern » ریشۀ «Father »گرفته شده که درحقیقت منشعب شدن از یگانگی را نشان میدهند. 🏕️طبیعت در ایجاد ساختار از الگوی هندسی جامع پیروی میکند تا پیوستگی خود را با کلیت ساختار حفظ کند، بدین ترتیب یک هویت واحد را تعریف میکند . 📍چگونگی مرحلۀ کثرت در وحدت را در ساختار فرم کلیسای سنت باربارا، باسیلیکا ساگرادا فامیلیا و در مسجد نصیرالملک نشان میدهند. ✍🏻برگرفته از سری مقالات نشریۀ علمی پژوهشکده هنر ،معماری و شهر سازی نظر 🔅@Alim_Olkhabir
The word "pattern" originates from the Old French word patron, which means "model, example, or guide." This in turn came from the Latin patronus, meaning "protector or sponsor," which was derived from pater, meaning "father." The original sense referred to something that serves as a model or example to be followed. Over time, the word evolved to describe various forms of repetition or designs that serve as templates or models in different contexts, such as in art, behavior, and mathematics کلمه "الگو" از کلمه فرانسوی قدیم patron به معنای "مدل، نمونه یا راهنما" گرفته شده است. این به نوبه خود از کلمه لاتین patronus به معنای "حافظ یا حامی" گرفته شده است که از pater به معنای "پدر" گرفته شده است. معنای اصلی به چیزی اطلاق می‌شود که به‌عنوان الگو یا مثالی عمل می‌کند. با گذشت زمان، این کلمه برای توصیف اشکال مختلف تکرار یا طرح هایی که به عنوان الگو یا مدل در زمینه های مختلف مانند هنر، رفتار و ریاضیات عمل می کنند، تکامل یافت. 🧩ً با به کارگیری فرایند کاربرد هندسۀ فراکتال در معماری عمدتا قوانین اصلی خودمتشابهی، خودسازماندهی و وحدت همراه است که با کارکردهای آن میتوان کیفیت های فراکتالی را در معماری به وجود آورد. 🔅@Alim_Olkhabir
🔸چرا اینقدر در مورد فراکتال صحبت می کنیم؟🤔 🖇️حتماً تا به اینجا از سری پست هایی با ، متوجه شدید که وجه مشترک همه ی آنها یک چیز بود، آن هم وحدت و هندسه ی توحیدی بود که تمام مخلوقات خدا اون رو دارا بودن و هستن.. 📍ساختار فراکتال ، یکی از شناسه های خداوند بر روی تک تک مخلوقات خداوند هست. ◽همانطور که برندی محصولی تولید میکند و نشان مجموعه ی خودش را روی محصول درج می‌کند ، خداوند هم نشان خودش را در تمام مخلوقات خود درج کرده است ، به طوری که هیچ موجودی نمی تواند آن را کتمان کند ، حتی کسی که خالقش را نمی شناسد.. ادامه دارد.. 🔅@Alim_Olkhabir
🔰همه چیز از یک نقطه شروع میشود و به یک نقطه به پایان میرسد.. 🔸 جالب اینجاست که وقتی با دقت نگاه میکنید، نقطه پایان همون نقطه شروع است ، مثل یک نمودار سینوسی که از صفر شروع می‌شود و تا یک و منفی یک می‌رود و در نهایت باز به صفر میرسد که در طول مسیر کلی زمان و انرژی صرف شده ولی در نهایت باز به صفر ( نقطه شروع )میرسید ... 💠مِنها خَلَقناكُم وَفيها نُعيدُكُم وَمِنها نُخرِجُكُم تارَةً أُخرى 🔹شما را از زمین آفریدیم و شما را به آن بازمی گردانیم و دوباره شما را از آن بیرون می آوریم.طه/۵۵ 〰️نقطه صفر (خلقت از زمین) نقطه یک ( زندگی ) ، دوباره صفر(مرگ) نقطه منفی یک (دنیای برزخ)و دوباره صفر (روز قیامت و آفرینش دوباره) ▫️همین نسبت در زمان عمر👇🏻 💠اللَّهُ الَّذي خَلَقَكُم مِن ضَعفٍ ثُمَّ جَعَلَ مِن بَعدِ ضَعفٍ قُوَّةً ثُمَّ جَعَلَ مِن بَعدِ قُوَّةٍ ضَعفًا وَشَيبَةً..... 🔹الله ذاتی است که شما را از نطفه ای ضعیف آفرید (نقطه صفر) ؛ سپس بعد از ناتوانی،قدرت و نیرو بخشید (نقطه یک)وآن گاه پس از توانایی، پیری و ناتوانی قرار داد(دوباره نقطه صفر )....الروم/۵۴ پ.ن : این نسبت در قرآن باز هم اشاره شده ، در ادامه در کانال قرار میدیم. 🔅@Alim_Olkhabir
11.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠هو الله احد یعنی چه ؟ مادامی که ایمان داریم الله احد و توحید مهم‌ترین اصل موحدان است ، اما زندگی ما هیچکدام رنگ و بوی توحید ندارد... 🖇️هندسه و رشد تمام اجزای تشکیل دهنده این جهان بر اساس توحید است ، و تمام مخلوقات ، صفت های موصوف خود که الله باشد را در خود دارند... 🔸 هر چیزی که فکرش را بکنید از انسان گرفته تا گیاهان و تمام عالم ، منتهی به یک نقطه و در نتیجه به وحدانیت می رسند... (درک نظام معرفتی توحیدی از زبان شهید آوینی) ▫️با وجود منفصل بودن از هم ، دارای نظمی هستند ،که ما آنها را به "پدیده" بودن تقلیل می دهیم ، بار ها این معجزه را می بینیم و در آن زندگی می‌کنیم اما هیچ توجهی به آن ها نداریم... 🔹 معجزه ای که کارگزاران ابلیس ، با جادوی رسانه و انظار شما ، سعی دارند پنهانش کنند. 📍نظام معرفتی باید درست شود تا شما بتوانید خودتان را بهتر بشناسید.. و شرط رسیدن به معرفت هم ، درک درست کلمات است. 🔅@Alim_Olkhabir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Screen_Recording_20240224_164620_1.mp3
13.84M
•°*نه کسی شبیه تو تا ابد°*• °•*که یَکُن لَکَ کُفواً اَحَد*•° •°*نه کسی شبیه تو از ازل*°• °•*به جهان نیامده یاعلی*•° ───┤ ♩♬♫♪♭ ├─── 🔅@Alim_Olkhabir
⭑ ࣪◞*༘⋆🔅⋆°• ๋࣭ ⭑ ࣪◞*🔅⋆°• ๋࣭ ⭑ ࣪◞*༘🔅°• ๋࣭ ⭑ ༘࣪ 🔰به مناسبت ولادت امیرالمومنین(ع) و آغاز ایام البیض محتوای کانال رو اختصاص می‌دیم به مطالبی از نهج‌البلاغه ، و شما مخاطبین رو دعوت می‌کنیم به تفکر در مورد این مطالب 🌱 °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•° 💠خطبه اول نهج‌البلاغه: آفرینش عالم _ ترجمه محمد دشتی خداوند سبحان طبقات فضا را شكافت و اطراف ِ آن را باز كرد و هوای به آسمان و زمین راه یافته را آفرید، و در آن آبی روان ساخت، آبی كه امواج متلاطم آن شكننده بود، كه یكی بر دیگری مینشست، آب را بر بادی طوفانی و شكننده نهاد و باد را به بازگرداندن آن فرمان داد و به نگهداری آب مسلط ساخت و حد و مرز آن را به‌خوبی تعیین فرمود. فضا در زیر تند باد و آب بر بالای آن در حركت بود. سپس خدای سبحان طوفانی برانگیخت كه آب را متلاطم ساخت و امواج آب را پی در پی درهم كوبید. طوفان به شدت وزید و از نقطه‌ای دور دوباره آغاز شد. ادامه دارد... 🔅@Alim_Olkhabir
⭑ ࣪◞*༘⋆🔅⋆°• ๋࣭ ⭑ ࣪◞*🔅⋆°• ๋࣭ ⭑ ࣪◞*༘🔅°• ๋࣭ ⭑ 💠خطبه اول نهج‌البلاغه: آفرینش عالم _ ترجمه محمد دشتی °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•° 🖇️سپس به طوفان امر كرد تا امواج دریاها را به هر سو روان كند و بر هم كوبد و با همان شدت كه در فضا وزیدن داشت، بر امواج آبها حمله ور گردد از اوِل آن برمی داشت و به آخرش میریخت، و آب های ساكن را به امواج سركش برگرداند. تا آنجا كه آب ها روی هم قرار گرفتند و چون قله های بلند كوهها بالا آمدند. 🔹امواج تُند كَفهای قرار گرفتند و آب ها را در هوای باز و فضای گسترده بالا برد كه از آن، هفت آسمان را پدید آورد . آسمان پایین را چون موج مهار شده‌ و آسمان َ های بالا را مانند سقفی استوار و بلند قرار داد، بی آن كه نیازمند به ستونی باشد یا میخ هایی كه آنها را استوار كند. 📍(با تصویری که نجوم جدید به شما از زمین نشان داد ، نه قرآن را و نه نهج‌البلاغه را نمی توانید درک کنید ، شاید بخوانید و سعی کنید بفهمید اما غبار دروغ نمی گذارد با آن ارتباط بر قرار کنید.) 🔸آنگاه فضای ِ آسمان پایین را به وسیله نور ستارگان درخشنده زینت بخشید و در آن َچراغی روشنایی بخش (خورشید) ، و ماهی درخشان، در مدار فَلکی گردان و برقرار و سقفی متحرک و صفحه ای بی قرار به جریان انداخت. ادامه دارد... 🔅@Alim_Olkhabir
⭑ ࣪◞*༘⋆🔅⋆°• ๋࣭ ⭑ ࣪◞*🔅⋆°• ๋࣭ ⭑ ࣪◞*༘🔅°• ๋࣭ ⭑ 💠خطبه اول نهج‌البلاغه: آفرینش عالم _ ترجمه محمد دشتی °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•° 📍سپس آسمان های بالا را از هم گشود و از فرشتگان گوناگون پر نمود ،گروهی از فرشتگان همواره در سجده اند و ركوع ندارند و گروهی در ركوع اند و یارای ایستادن ندارند؛ 🔸 و گروهی در صف هایی ایستاده اند كه پراكنده نمی شوند و گروهی همواره تسبیح گویند و خسته نمی‌شوند و هیچگاه خواب به چشمشان راه نمی‌یابد و عقل های آنان دچار اشتباه نمی گردد، بدن های آنان دچار سستی نشده و آنان دچار بی ِ خبری برخاسته از فراموشی نمی‌شوند. 🔹برخی از فرشتگان، امینان وحی الهی و زبان گویای وحی برای پیامربان می باشند، كه پیوسته برای رساندن حكم و فرمان خدا در رفت و آمدند. ◽جمعی از فرشتگان حافظان بندگان، و جمعی دیگر دربانان بهشت خداوندند. بعضی از آنها پاهایشان در طبقات پایین زمین قرار داشته و گردن هایشان از آسمان فراتر، و اركان وجودشان از اطراف جهان گذشته، عرش الهی بردوش‌هایشان استوار است، برابر عرش خدا دیدگان به زیر افكنده و در زیر آن، بالها را به خود پیچیده اند. 🔍میان این دسته از فرشتگان با آنها كه در مراتب پایین ِ تری قرار دارند، حجاب ِ عّزت و پرده های قدرت، َ فاصله انداخته است. هرگز خدا را با وهم و خیال، در شكل و صورتی نمی پندارند و صفات پدیده ها را بر او روا نمی دارند؛ هرگز خدا را در جایی محدود نمی سازند، و نه با همانند آوردن، به او اشاره میكنند. 🔅@Alim_Olkhabir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا