📚 #علوم_قرآنی
💢طالبان، القاعده ،وهابیت ،داعش و.. ثمره منش و روش خبیثه ی ((حسبنا کتاب الله )) و جدایی قرآن از حدیث
📌اما چه کسانی به طول تاریخ، شکاف میان قرآن و حدیث ،انداختند ؟
💢چرا 14 قرن است ،که #قرآن کتابی که برای هدایت همه بشر است و کتابی که دستخوش هیچ تحریف و غلطی نیست مستمسک تفکر سلفی🗡 و تکفیری🔪
قرار میگیرد؟
بخوانید در کتاب 👈 #برگستره_کتاب_و_سنت 👉
⚠️خلفاء ،بعد از آنکه ، شان نزول آیات و تفسیر پیامبر را مخالف سیاست خودکامه ی خویش دیدند
شعار حسبنا کتاب الله سردادند ؛آیات را جدا کردند و احادیث را سوزاند .....دیگر(( مصحف)) که مجموعه ای از آیات و #احادیث پیامبر بود دگرگون گشت تا آیندگان ندانند کدام راه ،حق است و کدام باطل...
#اسلام_بی_عترت
#برگستره_کتاب_وسنت ص37
📇بانشر مطالب کانال همه مبلغ معارف ناب دینی باشیم📇
♨️علامه عسکری♨️
🆔 @Allameaskari
💢🔸 اهمیت کتاب نقش ائمه در احیای دین در کلام آقای فیاض بخش 🔸💢
اولین دستور برای #سلوک که معمولا مطرح می شود این است که
🔸 هدف را در سیر کمالی باید معین کنیم . یعنی بدانیم که مقصد کجاست ؟!
🔺اولین دستور در مکتب #علامه_طباطبایی و #آیت_الله_بهجت این است که باید #بستر را درست کرد. (گذشته تان را اصلاح کنید )
🔺دومین دستور ، آشنایی با #روایات_اهل_بیت علیه السلام است.
🔺قدم سوم کتاب هایی که بزرگان ما در فرهنگ اهل بیت نوشتند را مطالعه کنند.
بنده توصیه کتاب های مرحوم #علامه_عسکری را میکنم .
علامه عسکری میگوید من برای اینکه نوجوان ها بدانند چقدر کلاه سرشان رفته کتاب #نقش_ائمه_در_احیای_دین را نوشتم .
🔸#حضرت_علی (علیه السلام) مایه ی مباهات ماست ...
بینی و بین الّله اگر #حضرت_علی (علیه السلام ) از شما بپرسد چند بار #نهج_البلاغه را ختم کردید چه میگوییم ؟!
📔منبع:کانال رسمی استاد فیاض بخش
📮سفارش کتاب نقش ائمه👇
@Aghayabnalhasan
📗علامه عسکری
@Allameaskari
#فضائل_مولی_امیرالمؤمنین
🔷یکی از ادله ای که برای حقانیت ولایت امیرالؤممنین و افضلیت آن حضرت بر سایر صحابه نقل می کنند در کتاب کشف المراد مرحوم خواجه نصیرالدین طوسی این گونه آمده:
🔹بیهقی از پیامبر روایت کرده است که آن حضرت فرمود: هرکس دوست دارد که به علم حضرت آدم و تقوای حضرت نوح و حلم حضرت ابراهیم و هیبت حضرت موسی و عبادت حضرت عیسی نگاه کند پس علی بن ابی طالب را نظاره کند.
📘کتاب اعتقادی کشف المراد بخش امامت
📚کانال علامه عسکری
☑️ @Allameaskari
#روایات_جعلی
💢روایت دروغین دیگری که به پیامبر نسبت می دهند💢
📚 نقش ائمه در احیای دین ج1 ص166
روايت سوم نيز از عايشه روايت شده است كه می گويد:
«پيامبر اسيرى را به نزد من آورد. بعد از رفتن آن حضرت، به خاطر بی توجّهى من، اسير فرار كرد. پيامبر بازگشت و از من پرسيد كه اسير چه شده؛ گفتم: به صحبت كردن با زنان مشغول شدم و او فرار كرد! فرمود: چرا؟ خداوند دو دست تو را قطع كند. سپس بيرون رفته در ميان مردم اعلام كرد تا او را پيدا نمودند. امّا من در فكر بودم كه با اين نفرين پيامبر، ناگزير دست من بريده خواهد شد. همچنان به دست هايم می نگريستم كه كدام قطع خواهد گرديد و در اين انديشه غرق بودم! پيامبر به خانه آمد و وضع مرا مشاهده كرد كه دست هايم را زير و رو می كنم، و بدانها نظر می نمايم. فرمود: چه شده؟ مگر ديوانه شده اى كه دست هايت را حركت می دهى؟ گفتم: شما مرا نفرين كردى، من دست هايم را زير و رو می كنم و بدانها می نگرم كه كدام يك از آنها قطع خواهد شد! در اين هنگام پيامبر روى به آسمان نموده حمد و ثناى ربّانى گفت و آنگاه عرضه داشت:
خداوندا! من بشرم، و آنچنان كه ساير مردم خشمناك می شوند، من هم غضب می كنم. اگر در چنين حالتى مؤمن يا مؤمنه اى را مورد نفرين قرار دادم، آن نفرين و لعنت را براى او پاكى و پاكيزگى قرار بده!»
📘مسند احمد ج 6 ص 52
📗سفارش کتاب نقش ائمه در احیای دین 👈🏻 @Aghayabnalhasan
📚کانال علامه عسکری
☑️ @Allameaskari
#معرفی_آثار
📚 حتما بخوانید 👈🏻قسمت هایی از کتاب نقش ائمه در احیای دین
🔶پيشگويى ديگر پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم درباره خوارج اين بود كه به اصحابشان فرموده بودند:
شما با سه طايفه می جنگيد.
ابو سعيد خدرى می گويد:
پيامبر ما را به جنگ ناكثين و قاسطين و مارقين فرمان داد.
پرسيدم:
اى رسول خدا! در ركاب چه كسى؟ پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمودند:
«در ركاب على بن ابى طالب كه عمّار ياسر هم همراه اوست.»
ابو ايّوب انصارى در جنگ صفّين حاضر بود. پس از توقّف جنگ به كوفه رفت. علقمه و اسود او را ملاقات كردند و به او گفتند:
خداوند تو را به نزول پيامبر به خانهات گرامى داشته، حالا شمشيرت را آورده اى و اهل لا اله الّا اللّه (مسلمانها) را می كشى؟!
ابو ايّوب انصارى گفت:
پيشرو به اهلش دروغ نمی گويد. پيامبر ما را فرمان داد با سه گروه در ركاب على بجنگيم؛ ناكثين، قاسطين و مارقين. ناكثين (كسانى كه پس از بيعت با حضرت امير پيمان و عهد خود را شكستند) اهل جمل بودند كه با آنها جنگيديم. قاسطين (ستمكاران) اهل صفّين بودند كه از جنگ با آنها آمده ام و امّا مارقين (از دين خارج شوندگان) اهل طرفات و سعفات و نخيلات و نهروان هستند كه نمی دانم اينها كيانند و كجايند. ولى حتما با آنها می جنگيم ان شاء اللّه.
پيشگويى ديگر پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم اين بود كه: روزى اصحاب از عبادت و ديندارى ذو الثديه در حضور آن حضرت تعريف می كردند. در همين موقع او به طرف آنها آمد. اصحاب گفتند:
اين است آنكه از او تعريف می كرديم.
پيامبر فرمودند:
«شما از كسى تعريف می كنيد كه در چهره اش علامتى از شيطان است.»
آن مرد از جايى كه پيامبر و اصحاب نشسته بودند، گذشت و سلام نكرد. پيامبر او را ندا كرده از او پرسيدند:
تو را به خدا قسم وقتى بر جمع ما می گذشتى، در دل نگفتى در اين جمع بهتر از من نيست؟! گفت: آرى.
سپس او رفت نماز بخواند. پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمودند:
چه كسى اين مرد را (كه خود را از پيامبر بهتر می داند و بدين سبب كافر شده است) می كشد؟
ابو بكر گفت: من. و به قصد كشتن وى روانه شد. هنگامى كه به او رسيد، او را ديد نماز می خواند. گفت: سبحان اللّه! كسى را كه نماز می خواند، بكشم؟! در حالى كه پيامبر از كشتن نمازگزاران نهى كرده است.
برگشت. پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمودند: چه كردى؟
ابوبكر گفت: دوست نداشتم او را در حال نماز بكشم و شما از كشتن نمازگزاران نهى كرده ايد.
پيامبر دوباره به اصحاب فرمودند: چه كسى اين مرد را می كشد؟
عمر گفت: من. و به اين قصد روانه شد، ديد در حال سجده است. گفت: ابوبكر از من بهتر می دانست و او را نكشت؛ من هم او را نمی كشم.
برگشت. پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمودند: چه كردى؟
عمر گفت: او را ديدم كه پيشانی ش را براى خدا بر زمين نهاده بود. دوست نداشتم او را بكشم.
پيامبر باز فرمودند: چه كسى آن مرد را می كشد؟
على عليه السّلام عرضه داشت: من.
پيامبر فرمودند: اگر به او برسى تو او را می كشى.
على رفت. وقتى به آنجا رسيد، مرد رفته بود. حضرت برگشت. پيامبر پرسيدند: چه كردى؟
عرض كرد: رفته بود.
پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمودند: اگر كشته می شد در امّت من اختلاف نمی افكند.
📒نقش ائمه ج 2 ص 535
سفارش کتاب نقش ائمه👇
@Aghayabnalhasan
✔️کانال علامه عسکری
🔷 @Allameaskari
❓پرسش: طبق روایت حضرت علی (علیه السلام) که می فرمایند: " روزی هر کس معیّن شده است" آیا تلاش ما برای مثلاً ثروتمندی بیهوده است؟
✅ پاسخ آیت الله جاودان (شاگرد علامه عسکری) :
👈 تقدیرات اشخاص مختلف است. برخی بدون هیچ زحمتی ثروتمند می شوند و برخی نیز هر چه می کوشند، پیشرفتی ندارند و گاهاً ضرر هم می کنند. امّا قاعده ی کلّی معمولاً این است که اگر کسی طبق قواعد دقیق اقتصادی کار کند، به ثروت و دارایی می رسد. البتّه باز هم شدّت و ضعف خواهد داشت، چون تقدیر و رزق همگان یکسان نیست.
#رهنمای_طریق ص۴۹۱
💠 @Allameaskari
🌄 خانواده داغ دیدهی یکی از شهدای سپاه
مسئولین باید مثل این عکسهارو بذارن جلوی چشمشون که حواسشون باشه کجا زندگی میکنن و برای حفظ این مملکت چه عزیزانی فدا شدن و چه خانواده هایی که داغدار شدن و چه فرزندانی که یتیم شدن....
#ایران_قربانی_تروریسم
@Allameaskari
#گزیده_سخنرانی #آیت_الله_جاودان در حسینیۀ آیتالله شیخ مرتضی زاهد رحِمَهُ الله
#شب_شهادت_حضرت_زهرا سلاماللهعلیها (۹۷/۱۰/۳۰)
✅ #حدیث_ثقلین؛ «کتاب الله و عترتی» یا «کتاب الله و سنتی»؟
1⃣ مقدمۀ اول: مذهب ما بر اساس حدیث ثقلین است. راهی که #شیعه میرود، بر اساس همان است که #پیامبر صلّیاللهعلیهوآله آن را فرمودهاست. ما برای دین و مذهبمان سند داریم و این سند به پیامبر میرسد و سند پیامبر هم #قرآن است؛ یعنی قرآن (معجزۀ الهی)، سند حقانیت پیامبر است.
2⃣ مقدمۀ دوم: حاکمانی که پس از پیامبر بر سر کار آمدند، جلوی نقل فرمایشات پیامبر را میگرفتند و بنا بود کسی از پیامبر چیزی نگوید؛ مگر بعضی افراد که از دستگاه حاکمه اجازه داشتند؛ مانند #عایشه و #زید_بن_ثابت. قرار بود مردم فقط قرآن بخوانند. البته قرآنهایی هم که در حاشیۀ آن توضیحات و تفاسیر پیامبر در مورد آیات آمدهاست، در زمان عثمان سوزانده شد یا در دیگ آب جوش از بین رفت و خبر این قضیه در صحیح بخاری هم آمدهاست. البته این کارشان را توجیه میکردند. وقتی #امیرالمؤمنین_علی علیهالسلام بر سرکار آمد، دهانها باز شد. هم ایشان معارف پیامبر را میفرمودند و هم سایر صحابه. خودشان هر روز بعد از نماز صبح به مردم فقه و قرآن میآموختند. بعد از #امیرالمؤمنین، #معاویه در حالی بر سر کار آمد که مشاهده کرد، آنچه نباید به مردم میرسیده، رسیدهاست. لذا راه حل او دروغسازی بود. کارخانۀ دروغسازی بپا کرد. در مقابل هر حرف راستی، حرف دروغی به پیامبر نسبت داده میشد و راست و دروغ همگی بین مردم پراکنده شد.
📝 #ثقلین، طبق نقلی که در کتب معتبر #اهل_سنت همچون #صحیح_مسلم و #سنن_ترمذی هم موجود است، قرآن و #اهل_بیت هستند. البته در صحیح مسلم آمده «اهل بیتی»، اما درستترش همان است که در سنن ترمذی آمده: «عترتی اهل بیتی». عترت، خواص خویشاوندان است و خواص خویشاوندان پیامبر باز طبق نظر خود اهل خود اهل سنت، #علی و #فاطمه و #حسن و #حسین علیهمالسلام هستند اما در مقابل این حدیث، حدیثی را در بین مردم رایج کردند که ثقلین، قرآن و سنت است نه قرآن و عترت. تمام احادیثی که در کتب اهل سنت آمده و در آنها ثقلین، قرآن و سنت هستند، یا اصطلاحاً »بلاغ» هستند – حدیث بلاغ، سند ندارد و جزو مشهورات بین مردم است- یا اینکه در سلسلۀ روایان آنها افردای هستند که خود علمای بزرگ اهل سنت، حدیث این راویان را بیاعتبار میدانند.
#علوم_قرآنی
eitaa.com/javedan_ir
@Allameaskari