هدایت شده از Mohamadzadeh
قابل توجه زائران آقا اباعبدالله الحسین
علیه السلام ❤️🌹🍃
⬅️مهران تا کوت : 82 کیلومتر
⬅️مهران تا دیوانیه : 227 کیلومتر
⬅️مهران تا حله : 238 کیلومتر
⬅️مهران تا بغداد : 255 کیلومتر
⬅️مهران تا 🔶نجف : 303 کیلومتر
⬅️مهران تا 🚩کربلا: 279 کیلومتر
⬅️ مهران تا 🔷کاظمین : 283 کیلومتر
⬅️مهران تا 💠سامراء : 444 کیلومتر
⬅️مهران تا ❇️سیدمحمد: 409 کیلومتر
⬅️مهران تا 🔵طفلان مسلم : 272 کیلومتر
🚧مرز خسروی
👈🏻خسروی تا کوت: 341 کیلومتر
👈🏻خسروی تا دیوانیه : 395 کیلومتر
👈🏻خسروی تا حله: 305 کیلومتر
👈🏻 خسروی تا بغداد : 190کیلومتر
👈🏻خسروی تا 🔶نجف : 380 کیلومتر
👈🏻خسروی تا خانقین: 10 کیلومتر
👈🏻خسروی تامقدادیه: 102 کیلومتر
👈🏻خسروی تا بعقوبه : 130 کیلومتر
👈🏻خسروی تا🚩کربلا: 315 کیلومتر
👈🏻خسروی تا 🔷کاظمین : 203 کیلومتر
👈🏻خسروی تا 💠سامراء: 326 کیلومتر
👈🏻خسروی تا ❇️سیدمحمد:291 کیلومتر
👈🏻خسروی تا 🔵طفلان مسلم: 281 کیلومتر
🚧 مرز شلمچه
⬅️شلمچه تا بصره: 20 کیلومتر
⬅️شلمچه تا 🔶نجف 460 کیلومتر
⬅️شلمچه تا 🚩کربلاء 549 کیلومتر
⬅️شلمچه تا 🔷کاظمین دارای دو مسیر 575 و 621 کیلومتر
🕌نجف تاشهرهای مختلف
🔸نجف تا 🚩کربلا: 78 کیلومتر
🔸نجف تابغداد: 161 کیلومتر
🔸نجف تابصره: 467 کیلومتر
🔸نجف تاحله : 61 کیلومتر
🔸نجف تارمادی :271 کیلومتر
🔸نجف تا بعقوبه : 227 کیلومتر
🔸نجف تا دیوانیه : 75 کیلومتر
🔸نجف تا 🔷کاظمین: 180 کیلومتر
🔸نجف تا 💠سامراء: 287 کیلومتر
🔸نجف تا ❇️سیدمحمد: 249 کیلومتر
🔸 نجف تا 🔵طفلان مسلم: 116 کیلومتر
✨کربلا تا شهرهای مختلف
🚩کربلا تابغداد: 108 کیلومتر
🚩کربلا تاکوت :197 کیلومتر
🚩کربلا تاحله :42 کیلومتر
🚩کربلا تا رمادی: 218 کیلومتر
🚩 کربلا تابعقوبه : 184 کیلومتر
🚩کربلا تادیوانیه :144 کیلومتر
🚩کربلا تابصره: 524 کیلومتر
🚩کربلا تا 🔷کاظمین : 115 کیلومتر
🚩کربلا تا💠 سامراء: 220 کیلومتر
🚩کربلا تا ❇️سیدمحمد:184 کیلومتر
🚩کربلا تا 🔵طفلان مسلم :38 کیلومتر
۷💠سامراء تا بغداد : 110 كيلومتر
💠سامراء تا ❇️سید محمد 53 كيلومتر
#اربعین
هدایت شده از مسجد امام حسین علیه السلام
مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی
🔹 نزدیک قلهایم، خستگی و ناامیدی ممنوع
https://eitaa.com/me_hosen
🔹بازدید فراگیران دوره کوتاهمدت از دانشگاه مجازی المصطفی
▫️جمعی از فراگیران دوره کوتاهمدت ازانجمن حقوقی کشور سریلانکا ضمن حضور دردانشگاه مجازی ، در جلسه مشترک با معاون آموزش و مدیرارتباطات وبین الملل دانشگاه مجازی المصطفی شرکت نمودند.
در این جلسه مهندس بنیادی معاون فناوری اطلاعات و سرپرست معاونت آموزش ضمن خیر مقدم به این هیات به معرفی دانشگاه، رشته ها ی تحصیلی و چگونگی حضور و ثبت نام در دانشگاه مجازی مطالبی بیان کردند.
🌐کانال خبر المصطفی / دانشگاه مجازی المصطفی
👇👇
https://eitaa.com/AlmustafaOpenUniversity
مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان با همکاری معاونت پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی برگزار می کند
کارگاه علمی پژوهشی
با عنوان
*"پیشرانی گروه های علمی تربیتی در ارتقای بهره وری علمی جامعه المصطفی العالمیه*"
🎙 با ارائه :دکتر جعفر رحمانی
🔹 مجتمع امام خمینی ره سالن عارف حسینی
🗓تاریخ :یکشنبه ٢٩ مرداد
🕰ساعت ٨ الی ١٢صبح
🔗لینک شرکت در در کارگاه
http://Live.mou.ir/research
#کارگاه_علمی
#معاونت_پژوهش
#دانشگاه_مجازی_المصطفی
🌐کانال روابط عمومی /دانشگاه مجازی المصطفی
🔽🔽🔽🔽
@AlmustafaOpenUniversity
#اطلاع_رسانی
#منابع_انسانی
🔸 اطلاعیه مرکز توسعه منابع انسانی المصطفی
◀️ تعطیلی روز پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
28.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️شیر مادر حلالت آقا مهدی رسولی
🔸این است جوان آگاه و با بصیرت تراز انقلاب اسلامی
مدیریت فرهنگی تربیتی دانشگاه مجازی برگزار می کند
سخنرانی
با عنوان:
🔰اربعین و سه گانه: جامعه نابازار انسان یاری گر، اقتصاد تبرعی
🎙ارائه: حجتالاسلام محمدامین رضایی
🗓سهشنبه 1402/05/31
🕰 ساعت 18
🔗لینک شرکت در نشست
room.aou.ir/fa-cultural
#نشست_فرهنگی
#روابط_عمومی
#دانشگاه_مجازی_المصطفی
https://eitaa.com/AlmustafaOpenUniversity
سه ساله دخترت افتاده از نفس بابا
دگر مرا ببر از کنج این قفس بابا
به جز تو که آمدهای، امشبی به دیدارم
نزد سری به یتیم تو هیچ کس، بابا
#شهادت_حضرت_رقیه(س)🥀
#تسلیت_باد💔🥀
اللهم عجل لولیک الفرج
#اطلاع_رسانی
#کرسی_علمی_ترویحی
معاونت پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی برگزار میکند:
سی و هشتمین کرسی ترویجی بررسی و نقد رویکردها و نظریه های علمی و دینی باعنوان
🔸🔹بررسی سندی و محتوایی حدیث {المراه شر کلها}
🎙 باارائه: سرکار خانم مریم مدملی
🔍ناقدان: حجج الاسلام دکتر سید حیدر طباطبایی حکیم و دکتر محمدجواد عصاری
📚مدیر کرسی: حجتالاسلام والمسلمین مهدی سازندگی
🗓زمان: چهارشنبه 1402/06/01
⏰ساعت 10:00
🗞با اعطاء گواهی
🔗 لینک شرکت در کرسی:
Live.mou.ir/korsi
#معاونت_پژوهش
#کرسی_علمی_ترویجی
#دانشگاه_مجازی_المصطفی
🌐کانال روابط عمومی/دانشگاه مجازی المصطفی
👇👇👇
🆔https://eitaa.com/AlmustafaOpenUniversity
1_6337256715.mp3
39.4M
▪️اربعین و سه گانه؛ جامعه نابازار، انسان یاریگر، اقتصاد تبرعی
🎙 خلاصه سخنرانی
🔹 ۳۱/مرداد۱۴۰۲، دانشگاه مجازی جامعه المصطفی
ارزش مصرفی-مبادله ای در اقتصاد سیاسی( ریکاردو، مارکس)
ارزش ذاتی-مبادله ای در فقه( عبادات، حرمت اخذ اجرت بر واجبات و عقود رایگان مثل ودیعه و عاریه)
عصر سرمایه داری: ۱:مبادله ای کردن همه ارزش ها۲: کالایی کردن همه چیز( کتاب سندل)= جامعه بازار
تاریخ مختصر سرمایه داری
اربعین یک جامعه مینی مال مبتنی بر تعاون و نصرت(ولا طرفینی)
اربعین جامعه تقریبا نابازار!( یک قدم جلوتر از جامعه دارای بازار)
انسان اربعینی یاریگر نه سوادگر!
جملات اسمیت و هابز درباره انسان سرمایه داری
سه گانه همیاری، خودیاری، دگریاری( یاری یک طرفه بدون توقع، مصداق اتمش انسان اربعینی( آمار مخارج در اربعین۱۴۰۱)
اقتصاد اربعین تبرعی( رایگان)
کار ویژه اقتصاد تبرعی تحقق ارزشها(زیارت) و خدمات( درمان، نهاد علم و..)
دوکار بزرگ اربعین
۱: احیای ظرفیت اقتصاد تبرعی
۲: کمک به اقتصاد مبادلهای واقعی( خدمت و کالا بجای سفته بازی و...)
https://eitaa.com/AlmustafaOpenUniversity
«مراسم عزای غریب مدینه امام حسن مجتبی علیه السلام»
با نوای گرم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبائی
#پنجشنبه 2 شهریور ساعت 7 صبح
#نمازخانه دانشگاه مجازی
#روابط_عمومی
#دانشگاه_مجازی_المصطفی
🌐کانال روابط عمومی /دانشگاه مجازی المصطفی
🔽🔽🔽🔽
@AlmustafaOpenUniversity
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه دوستانی که امسال قصد نرفتن به پیاده روی اربعین دارند...
مدیریت فرهنگی تربیتی دانشگاه مجازی المصطفی برگزار می کند
نشست_فرهنگی
با عنوان:
🔰اربعين؛ حسيني تحريک کي بقاء (رہبر معظم کے کلام ميں)
🎙با ارائه: حجتالاسلام عون علي جاڑوي
🔹 شنبه 1402/06/04
🔹 ساعت 21
لینک شرکت در نشست
room.aou.ir/ur-cultural
#نشست_فرهنگی
#روابط_عمومی
#دانشگاه_مجازی_المصطفی
https://eitaa.com/AlmustafaOpenUniversity
#خلاصه_سخنرانی
▪️اربعین و سه گانه؛ جامعه نابازار، انسان یاریگر، اقتصاد تبرعی
📆۳۱مرداد۱۴۰۲، دانشگاه مجازی جامعه المصطفی
1⃣اربعین جامعه نابازار
🔻دو نوع ارزش در ادبیات اقتصادسیاسی (مارکس،ریکاردو)
۱:ارزش مصرفی مثل هوا که خرید وفروش نمیشود
۲:مبادله ای مثل کالاهای متداول(مارکس ارزش مبادله ای را اصل میداند چون کالا را کالا میکند)
🔻دو نوع ارزش در احادیث و فقه
۱: ارزش ذاتی
عبادات از آن جهت که قصد قربت لازم است/حرمت اخذ اجرت بر واجبات(اختلاف بین واجبات عبادیه و نظامیه)/ عقود مثل ودیعه و عاریه،قرض و...که ماهیت شان رایگان است. انگیزه مستودع(امانت دار) ارزش اجتماعی بودن امانت داری و انگیزه مودع( امانتگذار) کالا نبودن تمام اشیا هست
۲:ارزش مبادله ای مثل اجاره، تجارت و...
🔻در عصر سرمایه داری دو اتفاق رقم میخورد
۱:مبادله ای شدن همه روابط
۲:کالایی کردن همه اشیا( مقدمه کتاب مایکل سندل"چه چیز را با پول نمیتوان خرید" را بخوانید. چگونه در دنیای سرمایه داری مثل آمریکا حق صف، دانشگاه، درمان حتی مادر به عنوان یک شخصیت مقدس را میشود با پول خرید!)
▪️خروجی این وضعیت "جامعه بازار" است به جای"جامعه دارای بازار" البته تشکیل جامعه بازار در غرب نیجه یک سیر طولانی دارد از عصر شکار، کشاورزی تا عصر تجارت و صنعتی شدن که اقتصادسیاسی متکفل آن است. در این زمینه کتاب "تکامل نهادها و ایدئولوژی ها" هانت پیشنهاد میشود.
🔹توضیح اربعین جامعه نابازار
۱:اربعین فراتر از یک مناسک به یک جامعه مبدل شده؛همه علامات یک جامعه را دارد غیر از زمان طولانی، با اندکی تسامح میشود گفت:ما یک جامعه می نیمال طرفیم.
۲: روابط در یک جامعه سه حالت دارد
الف:رقابت(ویژگی جامعه سرمایه داری)
ب:تسخیرطرفینی(لیتخذ بعضهم بعضا سخریا)
ج:نصرت و تعاون( الذین آوو و نصروا ۷۲ انفال،تعاونوا علی البر و التقوی) روابط در جامعه اربعین از این جنس است. اخوت و برادری جای رقابت و تسخیر را گرفته است.
۳: اربعین یک قدم جلوتر از جامعه معمولی"جامعه دارای بازار" است. در اربعین "جامعه نابازار" شکل گرفته است.مسکن، آب و غذا، درمان، آموزش رایگان شده است که حدود۷۰٪ را شامل میشود. برای ۲۱ میلیون عراقی( ۴۰٪جمعیت عراق)کاملا نابازار است. اربعین نه تنها مانع کالایی شدن شده که آن بخش از جامعه که مبادله ای و کالایی است را هم تبرعی و موقتا برای زائران ناکالا کرده است.
2⃣ انسان یاریگر یا سوداگر؟
🔻سیر شکل گیری انسان سوادگر
در ابتدا ثروت افزایی و همدردی با جامعه( خیر عمومی) دو خط قرمز کلیسا بود که به تدریج کمرنگ شد. فیزیوکراست ها و مرکانتیلیستها با تکیه بر طبیعت گرایی زمینه نظریه های اقتصاد کلاسیک( آدم اسمت را فراهم کرد. مساله لذت گرایی، حسابگر بودن انسان با توجیه عقلانیت ابزاری پررنگ شد. تئورسیون های سرمایه داری توصیف شان از انسان این عصر و توصیه شان به او این جملات است.
بنتهام: ما فقط یک وظیفه داریم و آن جستجوی بالاترین لذت ممکن است و مسئله رفتار انسان، فقط مسئله تعیین این است که چه چیزهایی بیشترین لذت را به انسان میبخشد.
هابز:جز ملاحظه منافع شخصی، چیز دیگری نمیتواند انگیزه رفتار آدمی باشد.
در جامعه ای که همیشه"نفع شخصی" بر "خیرعمومی" ترجیح پیدا میکند بهترین توصیف برای انسان آن جامعه، جمله مشهور هابز است" انسان گرگ انسان است"
🔻انسان اربعینی، انسان یاریگر
۱: روحیه تعاونی در انسان مسلمان و ایرانی نهادینه شده، نمونه اش شرکتهای تعاونی واره، قنات های یزد (کتاب واره دکتر فرهادی)
۲: یاری گری سه ساحت دارد
الف: هم یاری( کار جمعی، تیم بورک)
ب: خود یاری
ج: دگر یاری (یاری یک طرفه بدون توقع کمک) این بالاتری نوع همکاری است که به وضوح ما در اربعین شاهدیم. موکب داران خودشان و مالشان را برای امام حسین ع( للحسین ع) میدانند. انسان اربعینی مصداق بارز "یوثرون علی انفسهم" است. آمارهای اربعینی اگر چه دقیق نیست اما اندکی بازنمایی میکند این واقعیت بزرگ را، اربعین ۱۴۰۱ بیش از ۶۰۰ هزار نفر رایگان پخت و پز کردند. ۵۰۰ هزارتن میوه، ۱۵۰ میلیون لیترآب، ۲۸۹۳ موکب ایرانی و مجموعا بیش از ۱۰۰ هزار موکب خدمت رایگان به مردم داده شد!
3⃣ اربعین و اقتصادتبرعی (رایگان)
در اسلام بخشی ازGdp اقتصاد، اقتصاد تبرعی( رایگان) هست که برای شخص عایدی ندارد. اقتصاد تبرعی موجب تقویت نهاد اجتماعی و خدمات عمومی مثل درمان، آموزش، زیارت( مثل اربعین)و...میشود. امروز متکفل این امور یا دولت است یا به بازار واگذار میشود(نئولیبرالیسم)
🔻اربعین در دولایه با اقتصاد سرمایه داری مبارزه میکند
۱:احیای ظرفیت اقتصاد تبرعی(مانع کالایی شدن خدمات عمومی)
۲: کمک به اقتصاد مبادلهای واقعی که خدمت و کالاست مثل۸هزار اتوبوس و...بجای سفته بازی و بازارهای صوری مبادله ای
🔸مبسوط مطالب در صوت سخنرانی
eitaa.com/m_amin_rezai/3766
💠 عمار بن یاسر، گوهری ناب و نایاب
🔺 عمار یاسر، انسان طرازی است که پدرش "یاسر" و مادرش "سمیه" اولین شهید مرد و زن در اسلام هستند.
🛑 پیامبر اسلام با آغوشی باز از عمار استقبال میکرد و با شنیدن صدای او میفرمود: «مَرحَباً إئذِنُوا لِلطَّيِّب بْنِ الطَّیِّب؛ به به! اجازه ورود بدهید به پاکزاده پسر پاکزاده» و در عبارت دیگر ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغة نوشته که پیامبر میفرمود: «مَرحَباً بالطّيِّبِ المُطیَّب؛ آفرین به حلالزادهی پاکسرشت».
📈 اگر فهرستی از خانوادههای طراز را در طول تاریخ اسلام در نظر بگیریم، او به همراه پدر، مادر و نسلش، از حیث #طهارت_نسلی در صدر لیستِ طرازترین خانوادههای جهان اسلام طبقهبندی میشوند.
🔹 پیامبر (ص) از این خانواده، با عنوان "آل یاسر" یاد میفرمایند .
🌀 ویژگی دیگر او قصهی به کار بردن تکنیک تقیّه، برای اولینبار است که خداوند متعال، در تأیید عمل وی، آیهی ۱۰۶ سورهی نحل را بر پیامبر اسلام(ص) نازل کرد و آیه مذکور نشان میدهد عمار به خصوصیت و مرتبهی "قلب مطمئن به ایمان" دست پیدا کرده بود!
🔹 ایشان، در مبارزهای خستگیناپذیر، با سن ۹۴ سالگی در رکاب امام علی(ع) و در نبرد صفّین شهید شد.
🔹 شخصیت کبیر عمار یاسر و نسلش، هنوز از حیث انسان طراز، خانواده طراز و ظرفیت حلالزادگیاش، مورد مطالعه و #پژوهش جدی توسط طلاب معزّز، دانشجویان رشتههای مختلف علوم انسانی، علوم سیاسی، انسانشناسی، علوم زیستی، مطالعات خانواده، جامعهشناسی و... قرار نگرفته است!
🌹امام علی (علیهالسلام) فرمود:
♦️آری! آن دسته از برادرانی که در جنگ صفین خونشان ریخت، هیچ زیانی نکردهاند. کجا هستند برادران من که بر راه حق رفتند، و با حق در گذشتندکجاست عمارکجاست پسر تیهان کجاست ذوشهادتین و کجایند همانند آنان از برادرانشان که پیمان جانبازی بستند، وسرهایشان را برای ستمگران فرستادند، دریغا از برادرانم که قرآن خواندندو بر اساس آن قضاوت کردند،در واجبات الهی اندیشه کرده و آنها را برپا داشتند، سنتهای الهی را زنده و بدعت ها را نابود کردند،دعوت جهاد را پذیرفته
و به رهبر خود اطمینان داشته و از او پیروی کردند.نهجالبلاغه، خطبه182
🏴 به مناسبت نهم صفر، سال #روز شهادت عمار بن یاسر در سال ۳۷ هجری
https://eitaa.com/AlmustafaOpenUniversity
مدیریت فرهنگی تربیتی دانشگاه مجازی المصطفی برگزار می کند:
#نشست_فرهنگی
با عنوان:
تبیین ابعاد و آثار سفر معنوی اربعین
🎙باارائه: حجتالاسلام محمد شیبانی
🗓. یکشنبه 1402/06/05
🕰 ساعت 18
🔗لینک شرکت در نشست
room.aou.ir/fa-cultural
#مدیریت_فرهنگی_تربیتی
#دانشگاه_مجازی_المصطفی
🌐کانال روابط عمومی /دانشگاه مجازی المصطفی
🔽🔽🔽🔽
@AlmustafaOpenUniversity
مدیریت فرهنگی تربیتی دانشگاه مجازی المصطفی برگزار می کند:
#نشست_فرهنگی
با عنوان:
Examining the global Arbaeen movement and its impact on Shia's identity*
🎙 با ارائه:
حجتالاسلام مهدی چگینی
🗓 یکشنبه 1402/06/05
🕰 ساعت 18
🔗لینک شرکت در نشست
room.aou.ir/en-cultural
#مدیریت_فرهنگی_تربیتی
#دانشگاه_مجازی_المصطفی
🌐کانال روابط عمومی /دانشگاه مجازی المصطفی
🔽🔽🔽🔽
@AlmustafaOpenUniversity
🔸 کارنامه
🔸 تقویم تاریخ دستاوردهای انقلاب اسلامی
نظام اسلامی پس از گذشت نزدیک به نیم قرن از عمر آن چه دستاوردهایی داشته است؟ آیا آنچنان که دشمنان انقلاب تبلیغ میکنند، نظام اسلامی فاقد هرگونه رهآورد مثبت بوده و نه تنها هیچ گونه پیشرفتی را به ارمغان نیاورده، بلکه موجب عقبگرد و پسروی ایران و ایرانی شده است؟
اپلیکیشن کارنامه با معرفی خدمات و توفیقات نظام اسلامی در طول چهار دهه گذشته به این پرسشها پاسخ میدهد. کارنامه تلاش دارد تا با استخراج، تجمیع و انتشار کامیابیهای نظام اسلامی، دستاوردهای انقلاب را در مرض داوری افکار عمومی قرار داده و به سهم خود گامی در جهت جهاد تبیین بردارد.
نسخه اول کارنامه شامل بیش از ۷۰۰۰ مدخل و ۷۵۰ محتوای توضیحی با چهار درگاه مستقل "پیشرف"، "جوایز"، "خاطرات" و "دیگران" بوده و به مرور زمان در نسخههای بعدی بر محتوا و امکانات فنی آن افزوده میشود تا نهایتا دایرهالمعارف همراه دستاوردهای انقلاب اسلامی را شکل دهد.
🔶 نصب اپلیکیشن کارنامه از کافه بازار:
https://cafebazaar.ir/app/com.hamrayan.karname_proj
🔶 نصب اپلیکیشن کارنامه از مایکت:
https://myket.ir/app/com.hamrayan.karname_proj
🔹
https://eitaa.com/AlmustafaOpenUniversity