eitaa logo
✍️ عمل صالح
185 دنبال‌کننده
14 عکس
11 ویدیو
0 فایل
وَ أَدخِلني بِرَحمتِکَ في عِبادِک الصّالحینَ _ آیه ۱۹ سوره نمل مرا به رحمت خویش در {صف} بندگانت که صالح‌اند وارد کن هر عملی که در راه خدا و برای تکامل انسان باشد و سبب دوری از شرک و کفر و نفاق و شیطان گردد، عمل صالح به حساب می آید.
مشاهده در ایتا
دانلود
اسرائیل بازنده جنگ رسانه ای نقطه قوت صهیونیست ها بعد از اشغال فلسطین، در اختیار گرفتن قدرت رسانه ای جهان بود. رسانه هم قدرت است، هم قدرت مطلوب خود را ایجاد می کند و هم زمینه را برای حذف قدرت های مخالف خود فراهم می کند. تقریبا همه رسانه ها در همه کشورهای جهان تحت سیطره صهیونیست ها بودند؛ هزینه های سنگینی می کردند و با آن، اقدامات خود را موجه جلوه می دادند؛ تمام اتفاقات دنیا را تحت نظر داشتند؛ دولت ها را کنترل می کردند؛ مانع شکل گیری جنبش های آزادیبخش می شدند؛ دیکتاتورها را سرکار می آوردند تا با جنبش های آزادیبخش خشن‌ترین برخوردها را داشته باشند و به کمک آنها همه تحرکات را تحت نظر بگیرند. صهیونیست‌ها هیچ نگرش ضد اسرائیلی را در هیچ کجای دنیا تحمل نمی کردند و بشدت با جنبش هایی که خصوصا رنگ و بوی دینی داشتند مقابله می کردند، زیرا همه ادیان الهی بالاخص دین اسلام را مانعی جدی برای تداوم آقایی و سروری خود بر دنیا می دانستند. این بود که صهیونیست ها توانستند با جنگ رسانه ای و البته با کمک شبکه های اطلاعاتی و مداخلات نظامی بالغ بر هفت دهه فلسطین را در اشغال خود داشته باشند‌. اما انقلاب اسلامی ایران شروع اضمحلال این قدرت رسانه ای استکباری و در نهایت محو و نابودی هژمونی این رژیم جعلی خواهد بود. رهبر انقلاب در نامه خود خطاب به جوانان آمریکایی میفرماید: "شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید." آری امروز ما در نقطه ای از تاریخ ایستاده ایم که این رسانه های صهیونیستی حتی قادر به اداره افکار عمومی در کشورهای مبدا مثل آمریکا و اروپا هم نیستند و کارایی خود را بکلی از دست داده اند، لذا می توانیم ادعا کنیم که بازنده این جنگ پرهزینه و بزرگ رسانه‌ای نه ایران و جنبش های آزادبخش و افکار عمومی دنیا که خود اسرائیل است و این جنبشی که در دنیا آغاز شده است، می رود تا بساط این رژیم جعلی را جمع کند و ان‌شاءالله تا چند سال آینده هیچ نشانه ای از این رژیم کودک کش در کره خاکی پیدا نخواهد شد. مهدی پور ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
انتخاب حاکم 🔻شخصی از امام صادق (ع) پرسید: بین دو حاکم در تردیدم چه کنم ؟ 🔶امام فرمود: بین آن ها عادل، صادق، فقیه و باتقواترین را انتخاب کن. 🔻شخص : اگر به تشخیص نرسیدم چطور ؟ 🔶امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند. 🔻شخص گفت: اگر نفهمیدم؟ 🔶امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر، آنها را خشمگین میکند، او را انتخاب کن . منبع : اصول کافی جلد 1ص 68 پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۱۱ تیر ۱۴۰۳
بار کج را از صراط مستقیم آورده بود بر اساس آموزه های دینی، انسان مومن همه کارهایش باید قربه الی الله باشد، قربه الی الله یعنی من این کار را میکنم برای نزدیکی به خدا، یعنی در انجام دادن این کار نفسانیت دخیل نیست، حال این کار میتواند نماز خواندن باشد ،روزه گرفتن باشد، انفاق باشد، نامزدی انتخابات باشد، دادن رای باشد یا هر کار دیگری یک انسان توحیدی بایستی تمام کارهایی که انجام میدهد، قبلش از خودش بپرسد آیا این کار قربه الی الله است یا برای نفس خودم، همین یک سوال میتواند ما را در مسیر توحیدی بودن پیش ببرد الهی که همه ما قربه الی الله پای صندوق رای حاضر بشیم. آمین شعری که در ادامه می آيد بی تناسب با این مطلب نیست، ضمن اینکه کمی هم فضا را تلطیف می کند. دختر همسایه در ظاهرحلیم آورده بود باطنا یک کاسه شیطان رجیم آورده بود زندگی جبر جهنم بود تا در باز شد آه گویا عطر جنت را نسیم آورده بود دست و پا گم کرد تا آن دست و پا را دید" دل ظاهرش مصراع نابی از کلیم آورده بود زیر چادر توری اش اموال دیروز مرا لعبت همسایه با یاد قدیم آورده بود! مهربانی بود سوغاتش برای مهربان زیره بر کرمانیِ در قم مقیم آورده بود! همسر دوران خوب کودکی آن شوخِ شنگ تحفه را با لحن بانویی فهیم آورده بود بین شیطان من و من ریخت آتش بس بهم طبل جنگش را در اوضاعی وخیم آورده بود نذر دارد یا نَظَر ؛ الله و اعلم هر چه هست بار کج را از صراط مستقیم آورده بود.
انتخابات ریاست جمهوری و رابطه آن با شهید جمهور وقتی به ایام انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ برمی گردیم، همه اتفاقات آن روزها در ذهن ما رژه می روند، بالاخص فشار سنگینی که روی ‌آیت‌الله رئیسی‌ بود. به ایشان می گفتند شما نیایید، قوه قضائیه برای شما بهتر است، برای ریاست جمهوری مناسب نیستید، برنامه مناسبی هم ندارید، شانسی برای انتخاب ندارید، سواد و تحصیلات دانشگاهی مرتبط هم ندارید و هزار و یک بهانه و دلیل دیگر که بلکه این بزرگوار را از ادامه راه منصرف کنند، اما ایشان تکلیف گرا بودند، آمدند، ثابت قدم ماندند، رای هم آوردند. الان اما سال ۱۴۰۳ است، رئیسی شهید پرواز اردیبهشت است، همگان شاهد حماسه حضور مردم در مراسم تشییع ایشان هم بودیم و همه از توفیقات ایشان می گویند. اکنون انتخابات ریاست جمهوری در پیش است. اقبال مردم به کسی است که بیشترین شباهت را به‌ شهید رئیسی داشته باشد، کسی که مردمی و خادم مردم باشد، سلامت مالی و سیاسی داشته باشد، ولایی باشد، دشمن شناس باشد و در یک کلام اصلح باشد. از طرف دیگر نامزدهای محترم هم به لطائف الحیلی سعی می کنند خود را شبیه تر از دیگر نامزدها به این عزیز نشان دهند، چرا که توفیقات ایشان را درک کرده اند و از اقبال مردم آگاه هستند. اینجاست که باید بیشتر از هر زمان دیگری اقرار و اعتراف کنیم: اگر کسی با ایمان به خدا به مردم خدمت کند، خداوند هم در کارش کمک کار او می شود و مهرش را در دل های مردم قرار می دهد. إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدّاً  سورة مريم آية ۹۶ در حقیقت كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، خداوند رحمان براى آنان محبت قرار مى‏دهد. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۱۱ تیر ۱۴۰۳
شهرت و شهرت طلبی شهرت یعنی معروف شدن و شهرت طلبی تلاش برای معروف شدن است. داشتن جاه و شهرت برای مومن نعمتی است که خداوند آن را در قلوب مردم قرار می‌­دهد. در واقع جاه و شهرت برای مومن مالکیت بر دل‌ها است و نفوذ معنوی و محبوبیتی است که مردم را به اطاعت وا می‌دارد. شهرت‌­ طلبی خصلت ناشایستی است و مانند ریاست‌­ طلبی یکی از انشعابات حس قدرت‌­ طلبی در وجود انسان است با این تفاوت که ریاست،‌ فرمانروایی بر ابدان مردم است و قدرت اجرایی آن نیرو‌های مادی است. نامزدی ریاست جمهوری باید به قصد قربت و خدمت باشد نه برای اشتهار و برتری جویی که اگر چنین باشد از رحمت خدا به دور است. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۱۱ تیر ۱۴۰۳
پوپولیسم یا عوام‌گرایی عَوام‌گرایی یا پوپولیسم آموزه و روشی سیاسی است در طرفداری نشان دادن خود از حقوق و علایق مردم با هدف جلب نظر آنان. این اقدام معمولا با دادن وعده های کوتاه مدت و هیجانی بدون در نظر گرفتن تبعات آن وعده ها در بلند مدت انجام می شود تا خرش از پل بگذرد، وقتی هم که به حاجتش رسید، با طرح بهانه های واهی خود را پاسخگوی وعده های داده شده نمی‌داند. مراقب رفتارهای پوپولیستی این روزهای برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باشیم. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۱۱ تیر ۱۴۰۳
انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی به بهانه انتخابات ریاست جمهوری انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ منجر به تشکیل "نظام اسلامی" گردید و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران منبعث از قرآن و احادیث و آموزه های دینی تدوین شد. در قانون اساسی انتخاب رئیس جمهور یا رئیس دولت که رئیس قوه مجریه است به درستی به مردم واگذار گردید تا جمهوریت نظام کامل شود. اگر انتخاب دولت ها منطبق بر قانون اساسی و برگرفته از فرهنگ مردم سالاری دینی باشد، ایندو (انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی) را باید در راستا و امتداد هم بدانیم. مشکل از آنجایی آغاز شد که روش های انتخاب ما از مردم سالاری دینی فاصله گرفت و به دموکراسی غربی نزدیک شد. استفاده از روش های متداول غربی در شکست دادن رقیب و رسیدن به قدرت به هر قیمت، سبب حاکم شدن دولت هایی شد که با نظام زاویه داشتند. روش هایی مثل دروغ و فریب مردم و تهمت به رقیب و لجن پراکنی و تخریب وی سبب انحراف آرای مردمی از انتخاب اصلح به غیر اصلح به عنوان ناجی وضع موجود شد که اتفاقا بانی وضع موجود هم همین خط فکری است. ناکارآمدی برخی دولت ها را به اشتباه پای نظام نوشتیم، حال آنکه وضع موجود نتیجه انتخاب مردم است و این صاحبان رای هستند که باید انتخابی هوشمندانه داشته باشند و در دام دروغ و فریب نامزدها نیفتند و مسئولیت انتخاب خود را بپذیرند. نتیجه آنکه انتخاب درست، تضمین کننده همراستایی انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی است. البته حتی در این صورت هم همواره مشکلاتی خواهیم داشت اما جنس مشکلات متفاوت و در سایه همدلی مردم و مسئولینِ سازگار با نظام اصلاح پذیر است. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۱۱ تیر ۱۴۰۳
فاجران، بانیان وضع موجود و تایید کنندگان دین خدا در طول تاریخ فاجرانی که پناهگاهی بهتر از دین‌‌ نیافته اند‌، با لباس حق ظاهر شده و در زمان و مکان مناسب آسیب های زیادی بر دین ما وارد کرده اند، با دین به جنگ دین، با قرآن به جنگ قرآن و با حق به جنگ حق رفته اند. در انقلاب شکوهمند ما هم بانیان وضع موجود، فاجرانی بودند که با لباس حق وارد شدند و آسیب های جدی بر پیکره نظام و کشور و بر اعتماد مردم زدند. نکته ظریف ماجرا؛ فاجران با این رفتار خود دین ما را تایید می کنند، چرا که پناهگاهی بهتر و معتبر تر از دین که بتوانند پشت آن موضع بگیرند و خود را موجه جلوه دهند و اعتماد عمومی را جلب کنند، ندارند. توجه؛ انتخابات ریاست جمهوری در پیش است، مراقب انتخابمان باشیم و فریب فاجران را نخوریم. کسی که به هر قیمتی میخواهد انتخاب شود، کسی که قدرت طلب است، کسی که دروغ می گوید، کسی که مکر می کند، کسی که . . ‌. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۱۱ تیر ۱۴۰۳
دروغ زیبا و حقیقت تلخ زندگی از مرگ پرسید: چرا انسان ها عاشق من هستند اما از تو متنفرند؟ مرگ پاسخ داد: برای اینکه تو یک دروغ زیبایی و من حقیقتی تلخ...! در طول تاریخ همیشه از این ضعف وجودی ما سوء استفاده شده و حاکمان فاسد مردم را با رفتارهای عوام‌گرایانه به سمت و سویی که منافعشان در آن است سوق می دهند، مردم هم برایشان کف و سوت می زنند و هورا می کشند و انتظار اصلاح از آنان دارند. دیری نمی پاید که متوجه اشتباه خود می شوند اما اغلب آن را فرافکنی می کنند و مسئولیت آن را برعهده نمی گیرند. عجیب اینکه در شرایطی متفاوت مجددا فریب مکر و حیله بدخواهان را می‌خورند و این چرخه تکرار می شود. انتخابات ریاست جمهوری درپیش است، مراقب باشیم در دام مکر و فریب بدخواهان نیفتیم و با انتخاب اصلح منتظر روزهای بهتر باشیم. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۱۱ تیر ۱۴۰۳
شاخص های کارگزار مردمی ۱- عدالت محوری از اوصافی که می توان برای یک مدیر مؤمن و شایسته مطرح کرد، اهتمام به عدالت اجتماعی است. این واژه مقدس در دین، مفهومی پربار، امیدآفرین و نشاط انگیز دارد. خداوند با تأکید فراوان به گسترش عدالت اجتماعی و سیاسی در لایه های گوناگون جامعه اسلامی عنایت ورزیده است و به اهل ایمان فرمان می دهد: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلی أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوی وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعْمَلُون» مائده ۸ ای کسانی که ایمان آورده اید! برای خدا قیام کنید و از روی عدالت گواهی دهید، مبادا دشمنی با گروهی، شما را به ترک عدالت [و انصاف] متمایل کند. عدالت پیشه کنید که به تقوا نزدیک است و تقوای الهی پیشه کنید که خداوند نسبت به آنچه انجام می دهید با خبر است. مهدی‌پور ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
شاخص های کارگزار مردمی ۲- قاطعیت در اجرای عدالت یک مدیر عادل، همزمان با اجرای عدالت در تمام ابعاد آن، ناچار است برای اجرای عدالت با مفسدان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مروجان فساد، فحشا و بی بندوباری، بر هم زنندگان عزت و استقلال کشور و سایر موانع عدالت مقابله کند. در سایه مدیریت مدیران عدالت محور، باید اهل تقوا و انسانهای پاکدامن، در آسایش زندگی کنند و خائنان و افراد آلوده دامن در هراس به سر برند. امام صادق (ع) می فرماید: «حَدٌّ یُقَامُ لِلَّهِ فِی الْأَرْضِ أَفْضَلُ مِنْ مَطَرِ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً؛ اجرای یک مورد حد برای خدا در زمین بهتر از باریدن چهل روز باران خواهد بود.» مهدی‌پور ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
شاخص های کارگزار مردمی ۳- اشتیاق به خدمت یک کارگزار و مدیر با ایمان در جامعه اسلامی، این نوای ملکوتی ششمین پیشوای شیعیان جهان را با گوش جال می شنود و نصب العین خود قرار می دهد که: «أَیُّمَا مُؤْمِنٍ نَفَّسَ عَنْ مُؤْمِنٍ کُرْبَةً وَ هُوَ مُعْسِرٌ یَسَّرَ اللَّهُ لَهُ حَوَائِجَهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ مَنْ سَتَرَ عَلَی مُؤْمِنٍ عَوْرَةً یَخَافُهَا سَتَرَ اللَّهُ عَلَیْهِ سَبْعِینَ عَوْرَةً مِنْ عَوْرَاتِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ فِی عَوْنِ الْمُؤْمِنِ مَا کَانَ الْمُؤْمِنُ فِی عَوْنِ أَخِیهِ فَانْتَفِعُوا بِالْعِظَةِ وَ ارْغَبُوا فِی الْخَیْرِ؛[8] هر مؤمنی گرفتاری مؤمنی در سختی افتاده را برطرف کند، خداوند حوایج دنیا و آخرتش را آسان می گرداند و هر مؤمنی عیب مؤمنی را بپوشاند که [آن مؤمن] از آن می ترسد، خداوند 70 عیب دنیوی و اخروی او را می پوشاند و تا زمانی که مؤمن در جهت یاری به برادرش باشد، خداوند او را یاری می کند. پس بوسیله موعظه و پند سود ببرید و در کار خیر رغبت داشته باشید.» مدیری که کانون مهر و محبت و رحمت است و با گشاده رویی و اشتیاق تمام به مردم خدمت می کند، در قلب جامعه و در دل انسانها جای دارد. او با عمل پسندیده خود در روح و جان مردم نفوذ می کند و پیوسته بر اثر لطف الهی از پشتیبانی مردم برخوردار است و عزت و احترام خواهد داشت. مهدی‌پور ۱ تیر ۱۴۰۳
شاخص های کارگزار مردمی ۴- ساده زیستی و اجتناب از اشرافی گری مدیران شایسته در حکومت اسلامی، ساده زیستی را یک خصلت خداپسندانه و باعث رسیدن به کمالات روح و ارتقای کیفی در انجام کارهای جامعه و خدمت به مردم می دانند. آنان می دانند که: «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَرَضَ عَلَی أَئِمَّةِ الْعَدْلِ أَنْ یُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ کَیْلَا یَتَبَیَّغَ بِالْفَقِیرِ فَقْرُه؛ خداوند بزرگ بر پیشوایان عادل واجب کرده است که خود را با مردم ناتوان برابر قرار دهند تا تنگدستی، فرد مستمند را به طغیان و سرکشی وادار نکند.» دلبستگی به دنیا علاوه بر اینکه مانع کمال انسان و باعث بدبینی عموم مردم است؛ باعث می شود تا یک مدیر در لذتهای زودگر دنیا غوطه ور شود و از نوع محرومیتهای طبقات نیازمند جامعه غافل باشد. مدیران شایسته در حکومت اسلامی، ساده زیستی را یک خصلت خداپسندانه و باعث رسیدن به کمالات روح و ارتقای کیفی در انجام کارهای جامعه و خدمت به مردم می دانند. مهدی‌پور ۲ تیر ۱۴۰۳
شاخص های کارگزار مردمی ۵- امانتداری و صداقت از مهم ترین نیازهای عصر ما میان آحاد جامعه به ویژه متولیان امور حکومتی، تقویت و ترویج خصلت‌های زیبای امانتداری و راستگویی است؛ زیرا فراگیر شدن پدیده دروغ، خیانت، دورویی و نفاق آثار و تبعات منفی و ناشایستی در جامعه دارد و لازم است که در عزل و نصب‌های مدیران، این ویژگی‌ها با کمال جدیت پیگیری و تشویق و تنبیه افراد به طور شفاف با این معیارهای پسندیده انجام شود. باید افراد چاپلوس، دروغگو و خیانت پیشه طرد، و انسانهای امین و درستکار شناسایی شوند و در مصدر امور قرار بگیرند. آشکار کردن آثار و برکات امانتداری و صداقت، آموزش عملی و تشویق انسانهای امین و صادق، و معرفی الگوهای پاکدامنی و راستی، مهم ترین نیاز جامعه به ویژه در سطح مدیران است. امام صادق(ع) در بیان معیار انتخاب افراد می فرماید: «لَا تَغْتَرُّوا بِصَلَاتِهِمْ وَ لَا بِصِیَامِهِمْ فَإِنَّ الرَّجُلَ رُبَّمَا لَهِجَ بِالصَّلَاةِ وَ الصَّوْمِ حَتَّی لَوْ تَرَکَهُ اسْتَوْحَشَ وَ لَکِنِ اخْتَبِرُوهُمْ عِنْدَ صِدْقِ الْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَة؛ به نماز و روزه افراد فریفته نشوید؛ چه بسا که شخصی به نماز و روزه عادت کرده و ترک آن برایش وحشت آور و آزار دهنده است؛ بلکه آنها را در مقام راستگویی و امانتداری آزمایش کنید.» پست‌های دولتی در حکومت اسلامی، امانت‌هایی بس حساس و ارزشمندند و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی أَهْلِه»؛ خداوند متعال به شما فرمان می دهد که امانتها را به اهلش بسپارید.» مهدی‌پور ۳ خرداد ۱۴۰۳
پشیمانی یعنی "می توانست اما نخواست" و اکنون "می خواهد اما نمی تواند" برخی از مردم روز بعد از انتخابات و با پایان شمارش آراء دچار پشیمانی می شوند به گونه ای که اگر به روز انتخاب برگردند، تصمیم دیگری خواهند گرفت. برخی هم بعد از مدت کوتاهی و یا در بستر زمان دچار پشیمانی می شوند که؛ چرا اشتباه گذشته را تکرار کردند چرا به حرف دلسوزان گوش نکردند چرا از سر لجبازی رای دادند چرا در رودربایستی رای دادند چرا صلاح خویش را بر مصلحت دیگران ترجیح دادند چرا چشم بسته و بدون شناخت ار کسی حمایت کردند چرا به اصلح رای ندادند چرا و چرا و چرا . . . اکنون وقت آن است که بیندیشیم و درست انتخاب کنیم. مهدی‌پور ۴ خرداد ۱۴۰۳
توانمندسازی طبقات ضعیف مستند به بند اوّل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از نظر من نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید طرح و برنامه‌ای داشته باشد که درآمد طبقات کم‌درآمد جامعه را افزایش دهد. این اتفاق سبب توانمندسازیِ طبقات ضعیف خواهد شد. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۶ تیر ۱۴۰۳
خدمات دانش بنیان مستند به بند دوم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، توسعه خدمات دانش‌بنیان و استفاده از همه ظرفیت های آن ضرورتی انکار ناپذیر است‌. طرح ها و برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید در اجرا سبب شود خدمات دانش بنیان از سرعت مناسبی در توسعه خدمات برخوردار باشد‌. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۶ تیر ۱۴۰۳
مزیت های منطقه ای طرح‌ها و برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به گونه ای باشد که از همه مزیت‌های منطقه‌ای موجود به استناد بند سوم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استفاده و بهره حداکثری ببرد و ظرفیت‌های منطقه ای جدیدی ایجاد کند. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۶ تیر ۱۴۰۳
هدفمندسازی یارانه ها مستند به بند چهارم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، "اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها" اثر چشم‌گیری در تولید و اشتغال و ارتقای شاخص‌های عدالت اجتماعی خواهد داشت. اجرای طرح یارانه‌ها در کشور اقدام مهمی بود اما راحت ترین و در عین حال ضعیف ترین شکل تخصیص یارانه، پرداخت نقدی آن است. در برنامه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توجه به این موضوع، مهم و اثربخش ارزیابی می شود. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۶ تیر ۱۴۰۳
مردمی سازی اقتصاد یکی از پایه‌‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، مردمی‌سازی اقتصاد است، یعنی کار اقتصادی و فعالیت اقتصادی با محوریت مردم انجام شود و دولت بر حسن اجرای فعالیت‌ها نظارت می‌کند، تولید، کارآفرینی و اشتغال را هدایت می‌کند و با سیاست‌‌گذاری‌‌، برنامه‌ریزی‌ و توزیع مناسب، به کمک بخش خصوصی می‌کند. بند پنجم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید در طرح ها و برنامه های اقتصادی پیشنهادی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری لحاظ شده باشد. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۶ تیر ۱۴۰۳
تولید داخلی کالاهای اساسی مستند به بند ششم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، باید با توسعه صنایع تکمیلی به خام فروشی تولیدات صنعت پتروشیمی و برخی صنایع دیگر خاتمه دهیم تا گام بلندی در تولید داخلی کالاهای اساسی برداشته شود و وابستگی به چند کشور خاص برای واردات کالاهای اساسی و خروج ارز فراوان از کشور جلوگیری شود. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۷ تیر ۱۴۰۳
اصلاح و تقویت نظام مالی بند نهم سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی اشعار می‌دارد: اصلاح و تقویت همه‌ جانبه‌‌ نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید برنامه و طرحی در راستای این بند برای بانک، بورس و بیمه ارائه نمایند. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۷ تیر ۱۴۰۳
کوچک سازی دولت خصوصی سازی اقتصاد به استناد ماده ۴۴ قانون اساسی و به تبع آن برونسپاری خدمات دولت و منطقی سازی اندازه دولت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و نتیجه آن مستند می شود به ماده شانزدهم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که اشعار می‌دارد: صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی‌سازی اندازه‌ی دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۷ تیر ۱۴۰۳
حذف زمینه های فسادزا در اقتصاد مستند به بند نوزدهم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، برای جلوگیری از تکرار فسادهای مالی، نیازمند قوانین و دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های مالی و اقدامات نظارتی قوی و کارآمد در این حوزه ها هستیم. برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این راستا از اهمیت بسیاری برخوردار است. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۷ تیر ۱۴۰۳
فرهنگ جهادی فرهنگ جهادی مبتنی بر خدامحوری، ولایت مداری و بصیرت است، مستند به ماده بیستم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی،  تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد، نقش ارزنده و موثری دارد‌. پیش به سوی انتخاب اصلح در سایه مشارکت حداکثری مهدی‌پور ۷ تیر ۱۴۰۳