eitaa logo
Aminikhaah🇵🇸
35.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
528 ویدیو
226 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
‏درگذشت آقای صانعی حقیقتاً ثلمه‌ای است؛ برای بهایی‌ها، سلطنت‌طلبان، تجزیه‌طلبان، دراویش، صهیونیسم و هر کس دیگری که کمر به نابودی اسلام ناب بسته است. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1304717645082697728?s=09@Aminikhaah
💠 سه گریه واقعی @Aminikhaah
... تا حافظه تاریخی به ورطه تحریف نیفتد. ✅ @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔸بالاترین توشه در مسیر تقرب خدا 📌برگرفته شده از جلسات @Aminikhaah
💠 ؟ l فصل دوم 🔸 2️⃣1️⃣جلسه هفتم بخش سوم ✳️وارونه نشان دادن حقیقت توسط رسانه 🔸امام حسین (ع) را بیگانه نکشت، شیعیانِ کوفیِ نوکرِ یزید امام حسین(ع) را کشتند. وقتی کسی پول دارد، رسانه هم دارد و وقتی رسانه دارد فکر مردم را جهت می دهد. ▫️در شام می‌گفتند مگر علی نماز می‌خواند؟ معاویه با ابزار رسانه این تفکر را ساخته بود. 🔹تمدن غرب ثروت، قدرت ، نظم و ...‌‌ دارد. تمدن غرب را به ماشینی در خیابان تشبیه می‌کنم. راننده کمربند را بسته، راهنما می‌زند، پشت چراغ قرمز می‌ایستد، معاینه فنی شده است، دود نمی‌دهد. رانندگی راننده هم عالی است. فقط یک مشکلی هست که این آقا ماشین را دزدیده است. تمدن غرب همین است. همه چیز عالی است فقط؛ دزدی است. از فکر و علم و .. همه دزدی است.زحمت هم می کشند ولی دزدی است. واقعیت ندارد. ربطی به خدا ندارد. ▫️یکی از مستشرقین می‌گوید مسلمانان در آندلس گنبد می‌ساختند وقتی مردم در لندن در باتلاق بودند. ‌▫️سیستم آموزش ژاپن از روی منیة المرید شهید ثانی نوشته شده است. 🔸یک دیالوگی بین حضرت موسی و فرعون در قرآن است که خیلی فوق العاده است.(سوره شعرا ایات ۱۶ تا ۲۲) فرعون حضرت موسی را در کاخش بزرگ کرد و حضرت موسی ولیعهد فرعون شد. به ایشان موسی بن فرعون می‌گفتند. وقتی حضرت موسی بزرگ شد در دربار یک دعوایی شد و حضرت موسی یکی از نیروهای گارد فرعون را با مشت زد و کشت و فرار کرد. ده سال به مردم مَدیَن پناهنده شد. بعد از ده سال آمد و گفت به من ایمان بیاور یا اینکه کاخت را روی سرت خراب می‌کنم. فرعون گفت: من اینجا تو را بزرگ کردم. زندگی خود را در کاخ من گذرانده‌ای. از نیروهای گارد من را کشته‌ای بعد الان برای من شاخ و شانه میکشی؟ این ها را بشنوی شما حق را به فرعون می دهید. حضرت موسی فرمود: برای این که بنی اسرائیل را بنده کرده‌ای، منت سر من میگذاری؟ ⬅️واقعیت چیست و چه نشانه‌اش می دهند؟ 📍بشارت آخر خداوند در سوره دخان می فرماید. گفتم به فرعونیان اموال می‌دهم ولی غصه نخور. این‌ها را عمله گذاشته بودم برای تو کارگری کنند و آخرش مفت بدهند به تو می‌دهند. كَمْ تَرَكُوا مِنْ جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (٢٥) باغ ها و چشمه های فراوان داشتند وَزُرُوعٍ وَمَقَامٍ كَرِيمٍ (٢٦) تخت و تاراج داشتند وَنَعْمَةٍ كَانُوا فِيهَا فَاكِهِينَ (٢٧) كَذَٰلِكَ وَأَوْرَثْنَاهَا قَوْمًا آخَرِينَ (٢٨) آن موقع که داشتم به او می‌دادم به او نمی‌دادم داشتم تو را امتحان می‌کردم. به او می‌دادم می‌گفتم خوب بساز و عملگی کن، بعداً مومنان می‌آیند و جای تو می‌نشینند. 🔹رهبر انقلاب می‌فرمایند سعودی‌ها موشک می‌سازند برای ما می‌سازند. غصه نخور که ما تحریم شدیم و اوضاع آن‌ها خوب است. تو فقط با من باش. نترس و جا نزن. من با تو هستم. مگر می‌شود با کفار باشم. من دشمن کفار هستم. وقتی اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهید دید نوکرهایش هم نخواهند دید. این وعده‌ی خداست. فقط صبر و استقامت کن. رهبر انقلاب فرمودند اگر بی‌عرضه‌ها بروند همه چیز درست می‌شود. دولت جوان حزب‌اللهی بیاید همه چیز درست می شود. نترس؛ نگو اینجا آینده ندارد. آینده‌ی عالم برای بچه‌های توست. از چه میترسی؟ 🔻بابت این چیزهایی که در راه خدا از دست می‌دهید غصه نخورید. امام حسین (ع) به ظاهر همه چیز را از دست داد ولی؛ همه چیز را به دست آورد. امام باقر (ع) فرمودند: امام حسین(ع) همه چیزش را در راه خدا داد. و خدا در عوض چند چیز به او داد. امامت تا آخر در نسل او قرار گرفت. 🔸با خدا معامله کنید. بگویید اینجا سختی میکشم بخاطر تو، جایگزین به من بده. 🏴 محرم ۹۸ 📢 صوت جلسه@Aminikhaah
‏‎ "حزب‌اللهی گیج و گنگ" کیست؟ کسی که با استناد به یک قولنامه و از هراس همکاری یک سخنور با سرمایه‌داری که بعداً تخلفاتی مرتکب شده، با طرح این دغدغه که "شاید کاری به نفع آن سرمایه‌دار کرده باشد" با ژست عدالتخواهی و فراجناحی، خشابش را در مغز آن سخنور خالی میکند..... ‏همزمان، با درگذشت کسی که ۲۰سال تیتر یک بی‌بی‌سی و منوتو و... بود و علی‌الدوام آشکارا بنیانهای معرفتی و ارزشی را به نفع جبهه صهیونیسم سست میکرد، با تکیه به پیامی کریمانه که سر سوزنی دلالت بر تایید مرام و ممشا ندارد و صرفا دال بر پرکاری و سابقه‌ای در سالهای دور است.... ‏دوباره با ژستی اعتدال‌گونه، صرفا به دعایی برای عاقبت بخیری با چاشنی حمله به منتقدین اکتفا میکند و تحجر رشته‌های نامرئی و بنیان‌سوزی در میان طرفداران ولایت دارد که به پشتوانه آنها جریان تحریف خصم کارگر میشود و تا جریان تحریف شکست نخورد جریان تحریم نیز شکست نخواهد خورد https://twitter.com/Aminikhaah/status/1305124295866298373?s=09@Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔸هدف در اراده 📌برگرفته شده از جلسات @Aminikhaah
💠 ؟ l فصل دوم 🔸 2⃣1⃣ جلسه هشتم بخش اول ✳️التزام دل بریدن از کفار 🔸یکی از جذابیت‌های مهم زمان ما علاقه‌ی به معنویت، سیر و سلوک و بندگی خداوند متعال است، بازگشت به فطرت و معنویت در عین حالی که مادیات گرایی و بی‌دینی بیداد می‌کند یک اتفاق جدی در کل عالم است. ▫️ولی یک اشتباهی دارد رخ می‌دهد. یک مقدمه‌ای در سیر و سلوک و حرکت به سمت خدا وجود دارد که معمولاً گفته نمی‌شود و پله‌ی بعدی گفته می‌شود. 📌دستور اول چیست؟ ترک معاصی انواع معاصی: اعتقادی و عملی آیت‌الله بهجت ره می‌فرمودند بندگی خدا و عبودیت وابسته به ذکر است یعنی توجه، ذکر هم نیاز به ترک معصیت دارد؛ و می‌فرمودند معصیت یک بخشش معصیت عملی است و یک بخشش معصیت اعتقادی. آیا تنها ترک معصیت عملی کافی است؟ معصیت عملی چیزهایی است که در رساله نوشته شده است؛ اما مهم‌تر معصیت اعتقادی است و کسی که از این گناه رد نشود سیر و سلوک همه توهم است. دستورالعمل اول سیر و سلوک این نیست که بگویی: صمت و جوع و سحر و عزلت و ذکری به دوام/ ناتمامان جهان را کند این پنج تمام دستور سلوکی هست و از روایات هم فهمیده می‌شود اما دستور اول نیست. ▫️معصیت اعتقادی چیست؟ شامل مواردی مثل دل بستن به کفار. چله و روزه و ذکر و ... به‌تنهایی اگر باشد و دل نبریدن در کار نباشد، سامری می‌شوی. سامری چشم برزخی داشت‌ اما در آخر روبروی حضرت موسی (ع) ایستاد. او از کفار دل نکنده بود. 🔹پیامبر اکرم ص فرمودند، هرشب قبل خواب سُوَر مسبحات (سوره‌ای که با تسبیح شروع می‌شوند) را بخوانید. کسی که این ۶ سوره را بخواند از دنیا نمی‌رود مگر مهدی(عج) ما را می‌بیند و از دنیا می‌رود. و قبل از مرگش بهشتش را به او نشان می‌دهند. 🔸از علامه طباطبایی ره می‌پرسیدند می‌خواهم سیر و سلوک انجام دهم. ایشان می‌فرمود: شب‌ها محاسبه و مراقبه داشته باش، از سوره‌های مسبحات هرچه می‌توانی بخوان و اگر نتوانستی حداقل سوره حشر را بخوان. دستورالعمل سیر و سلوکی خیلی از علما این بوده است. 🔻محتوای این ۶ سوره چیست که باید هر شب یاد کنیم؟ این ۶ سوره جدی‌ترین سوره‌هایی است که علیه یهودیان حرف زده است. علما می‌فرمودند این ۶ سوره را بخوانی کم‌کم خواب‌های خاص می‌بینی. دل از کفار که می‌کنی، وارد عالم ملکوت می‌شوی. 1️⃣ ماجرای سوره حشر جنگ پیامبر با یهودیان است. کل سوره تقریباً علیه یهودی‌هاست. اواسط سوره درباره‌ی منافقان حرف میزند. می‌گوید منافقان برادر یهودیان هستند. 2️⃣ سوره حدید می‌فرماید در قیامت منافقین با مؤمنین بحث می‌کنند. منافقین به مؤمنان می‌گویند ما که در دنیا باهم بودیم چرا اینجا جدا شدیم. مؤمنان می‌گویند در دنیا شما دلتان با آن‌ها بود. بعد می‌گوید مثل اهل کتاب نباشید. 3️⃣ در سوره صف گفته می‌شود قوم موسی با موسی چه کردند و قوم عیسی با عیسی چه کردند. 4️⃣ در سوره تغابن گفته می‌شود مخلوقات خدا دودسته‌اند. کافر و مؤمن. جز کدام هستی؟ بعد از کفار بد می‌گوید و در آخر می‌گوید دل از تعلقات بکن. ▪️جالب است که اکثر این سُوَر مسبحات از قرض حسنه صحبت می‌کنند؛ یعنی اول از کفار دل بکن و بعد از پول دل بکن. 5️⃣ سوره اعلی درباره‌ی دل‌بستگی به مادیات است و اگر دل نکنی در دنیا و آخرت چه می‌شود. 6️⃣ سوره جمعه، در نماز جمعه مستحب است امام‌جمعه رکعت اول حمد و جمعه و رکعت دوم حمد و منافقون بخواند. این‌همه ملت را جمع کرده‌ای منافقون را بخوانی؟ مگر قرار نبود راجع به مشکلات مردم حرف بزنند؟ خب اگر این‌ها کنار روند مشکلات مردم هم حل می‌شود. 🔹نزدیک بودن خطر و حضور یهودیان مرحوم آیت‌الله ره بهجت شب‌های جمعه سوره جمعه را می‌خواند و ناله می‌زد. چرا آن‌قدر خودت را از یهودی‌ها جدا می‌بینی؟ پشت در هستند. اگر حواست را پرت کنی می‌گیرند و تو را می‌برند. ناله می‌زد که خدایا این‌ها مرا نبرند. 🏴 محرم ۹۸ 📢 صوت جلسه@Aminikhaah
💠 چه عبادتی ما را از خدا دور می‌کند؟ @Aminikhaah
در مدرسه‌ای که دخترم تحصیل می‌کند دانش‌آموزان، تمام دفترهایشان را جلد رنگی می‌کنند تا دفترهای قشنگ و زشت، باکیفیت و نامرغوب یکسان جلوه کنند و کسی به خاطر این مسائل سطحی، بالاتر یا پایین‌تر از جایگاه حقیقی‌اش جلوه داده نشود این حرکت زیبا، دریافتی از حقیقت حکم مترقی است https://twitter.com/Aminikhaah/status/1305508727097880576?s=09@Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔸عجله، اساس تمدن غرب 📌برگرفته شده از جلسات @Aminikhaah
💠 ؟ l فصل دوم 🔸 3⃣1⃣ جلسه هشتم بخش دوم ✳️ ویژگی یهودیان امت 🔸یهودیان خودشان را دردانه‌های خدا می‌پندارند. خداوند می‌فرماید من یک علامت دارم که معلوم می‌کند که آیا کسی دردانه‌ی من هست یا خیر. قُلْ يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوٓا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَآءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (سوره جمعه، آیه۶) هرکس دردانه‌ی من است عاشق ملاقات با من است، هر کس که عاشق من است عاشق مرگ است. اما آن ها هرگز مرگ طلب نمی‌کنن . از مرگ خوششان نمی‌آید. 🔹خداوند در آیه ۹۶ سوره‌ی بقره فرمود، "یَوَدُّ اَحدهم لو یُعَمِّرَ اَلفَ سَنه" ، هرکدام دوست دارند هزار سال زندگی کنند. . 🔸خداوند در سوره جمعه می‌فرماید یهودیان ولیّ من نیستند که اگر بودند از مرگ خوششان می‌آمد و این علامت بارز یهودیان است. 🔹خداوند در آیه ۵۲ سوره مائده می‌فرماید، "فی قلوبهم مرض" . این چه بیماری است؟ اختلال دلبستگی به مادیات سندرمش ترسیدن از مرگ است. ⭕️اختلالی که یهود را شاخص کرده است، دل بستن به دنیا و مادیات می‌باشد. 🔸آیه‌ی آخر سوره‌ی جمعه می‌فرماید؛ روز جمعه است و پیامبر(ص) مشغول خواندن خطبه نماز جمعه هستند. فردی از بیرون بساط ارزان‌فروشی را اعلام می‌کند. مردم وسط سخنرانی پیامبر (ص) که متوجه می‌شوند جنس ارزان است همگی بیرون می‌روند. و تَرَکوکَ قائماً، پیامبر (ص) ایستاده و مشغول خواندن خطبه هستند. با این حال پیغمبر (ص) را رها کردند و سوی جنس ارزان رفتند. این همان سندرم یهودی صفتی است. 🔹در سوره مجادله می‌فرماید: پیامبر من، هرچه رایگان درس دادی کافی است. از این به بعد هرکس مشتاق است باید پول بپردازد. کسانی که صبح می آمدند و غروب به زور بیرونشان می کردند دیگر خبری از هیچکدام نشد. یک نفر صبح می رفت کارگری و غروب پولش را صدقه میداد و خدمت پیامبر(ص) می‌رفت. 🏴 محرم ۹۸ 📢 صوت جلسه@Aminikhaah
آقای رئیس جمهور، وعده گشایش اقتصادی یک هفته‌ای داد. چندی بعد وعده‌ تعطیلی زیارت اربعین در سال جاری را داد. به نظر شما علت چیست که وعده اولش را هیچکس وقعی ننهاد، ولی همه تحقق وعده دوم را باور دارند؟! https://twitter.com/Aminikhaah/status/1305790519814037504?s=09@Aminikhaah
💠 یزید هم یک مهره بود! @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔸الگوگیری از روح حاکم بر زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام 📌برگرفته شده از جلسه @Aminikhaah
💠 ؟ l فصل دوم 🔸 4️⃣1️⃣ جلسه هشتم بخش سوم 📍ماجرای حضرت موسی (ع) و قوم یهود فرعون غرق شد و اوضاع زندگی بنی اسرائیل بهبود یافت. حضرت موسی (ع) به قومش فرمود، اینجا ارض مقدسی است و قوم ظالمی در آن هستند. اگر برویم و درگیر شویم و آنجا را بگیریم بر کل زمین حکومت خواهیم کرد. این ها گفتند: آن‌ها قوم ظالمی هستند و تا از آنجا خارج نشوند وارد آن زمین نمی شویم. دو نفر گفتند وعده ی خدا را جدی بگیرید. اصلا نمی‌خواهد بروید و بجنگید. نترسید، تا پشت در بروید و در را باز کنید، فرار می کنند. گفتند ما می ترسیم. تو و خدایت برو ما همینجا نشسته‌ایم. حضرت موسی (ع) گله کرد و گفت خدایا من کاری از دستم برنمی آید. خدا فرمود تا ۴۰ سال باید در این بیابان‌ها بمانند، در این زمین‌ها سرگردان باشند. (سوره مائده آیات ۲۰ تا ۲۶) که آخر هم حضرت موسی (ع) در این ۴۰سال از دنیا رفت و قوم بنی اسرائیل هم آواره ماندند. یهودیان امت بی وطن شدند. 🔸 مهمترین ویژگی یهودیان امت این دو خصلت است، هم می ترسند و هم می ترسانند. آنها میگویند: جنگ می شود، تحریم می شوید. اعدام میکنند. این ویژگی یهود امت است. الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَة (سوره احزاب آیه ۶۰) ، دشمن بیرون می‌نشیند و این‌ها در داخل می‌ترسانند. 🔻مردم شام یزید را دوست داشتند ولی مردم کوفه دوست نداشتند. چه شد که به قتل اباعبدالله (ع) تن دادند؟ به مردم کوفه گفتند، یا حسین که مرگ است یا زندگی. مردم گفتند زندگی. دوقطبی ها را ببینید. که متخصص این امر (ایجاد دو قطبی) یهودیان‌اند. مردم کوفه اگر می ایستادند هم امام حسین (ع) کشته نمیشد هم خودشان کشته نمی شدند هم یزید نابود میشد. در مورد امام حسن (ع) هم همین شد. شعار دادند البُقِیَ میخواهیم زنده بمانیم. جالب این است آنجا دوقطبی سازی نبود.امام حسن (ع) سخنرانی کردند وگفتند یا باید با معاویه بیعت کنیم که میشود ذلت یا باید بایستیم بجنگیم. همه گفتند البُقی میخواهیم زنده بمانیم (یهودیان امت). 📌یک قاعده: یزید برای ما جذابیت ندارد ولی زنده ماندن جذابیتش از با حسین ماندن بیشتر است. اینجور آدمها حسین را میکشند.این قاعده ی همیشه ی تاریخ است،یا حسین یا زندگی. 🔹عدم ترس از مرگ در سیره ی امام حسین (ع) امام حسین (ع) از خواب بیدار شدند. حضرت علی اکبر (ع) دیدند پدرشان ناراحت‌اند. حضرت فرمودند الان که پلکم روی هم رفت صدایی شنیدم ملکی گفت این کاروانی که دارند می روند همه به سمت مرگ میروند و همه کشته خواهید شد. حضرت علی اکبر گفت: پدر جان مگر ما برحق نیستیم؟ فرمود: بلی پسرم. قسم به کسی که برگشتم به سمت اوست ما برحقیم. حضرت علی اکبر عرضه داشت : پس برای چه از مرگ بترسیم. 🏴 محرم ۹۸ 📢 صوت جلسه @Aminikhaah
💠 امتحان بزرگ الهی! @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔸حاجت اصلی در زیارت عاشورا 📌برگرفته شده از جلسات از دنیا تا عقبی ✅ @Aminikhaah
🔸آیت‌الله صانعی؛ و کلیشه‌ی بدعت‌گذار _ نواندیش! 🔹آیت الله صانعی در ۹۹/۶/۲۱ در گذشت. به دعای مقام معظم رهبری، خدایش غریق رحمتش کند. 🔹ماجرای فتاوای غیرمشهور ایشان از سال ۱۳۸۸ با اعلام عدم صلاحیت مرجعیت ایشان توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه خبرساز شد. اظهارنظرهای مختلفی آن زمان درباره این موضع جامعه مدرسین گرفته شد؛ برخی با تأکید بودن ایشان و ناعادلانه و غیرعقلانی فتاوای ایشان، موضع جامعه مدرسین را شجاعانه و قاطعانه خواندند و برخی نیز این کار را احجاف در حق و سیاسی و حکومتی کردن منصب مرجعیت و اختلال در نظم طبیعی حوزه های عملیه قلمداد نمودند. 🔹 در هر صورت، از منظر مدیریت دانش، اختلاف مبانی و روش فقاهتی ایشان با مبانی و شیوه متداول فقها، زمینه خوبی برای خودآگاه‌تر کردن چارچوبهای فقاهت موجود و مشخص کردن حدود و ثغور آن است. 🔹تفاوت نگاه آیت الله صانعی را باید در روش‌های زیر جستجو کرد: ➖ حاکمیت و توسعه‌ی کاربرد قاعده نفی عسر و حرج و سرایت آن به احکام وضعی مانند محرمیت در نظر مرد نسبت به دخترخوانده خود. ➖ حاکمیت و توسعه‌ی کاربرد قاعده عدالت و ارجاع به عرف امروزین برای فهم معانی و مصادیق آن، ➖استفاده گستره از قاعده سهولت شریعت که در نگاه ایشان متفاوت از قاعده نفی عسر و حرج است و ایشان در فتوای خود در به بلوغ رسیدن دختران در ۱۳ سالگی تطبیق کرده اند. ➖ تلاش برای انطباق احکام شرعی با رویه ها و ارتکازات عقلایی عصر کنونی در حقوق بشر. 🔹این اختلاف روشی، ایشان را به مبانی و قواعد خاصی در موارد زیر رسانیده که تأثیر گسترده ای در فتاوای ایشان داشته است: ➖ عدم دخالت جنسيت در مسائلی مانند مرجعیت، رهبری جامعه، قضاوت، شهادت، دیه، قصاص و امامت جماعت و جمعه، ➖کرامت و حرمت ذاتی انسان ➖ محوریت حقوق مردم و مدخلیت اراده آنها در مشروعیت حکومت ➖ تباین میان کافر و غیر مسلمان ➖ مجال رخصت در اجرای حدود و تعزیرات در دوره غیبت ➖ نظام حقوق زن و مرد در بستر خانواده، مانند محدودیت مرد در متعه و ازدواج مجدد. و ... 🔹متأسفانه بخش قابل توجهی از جامعه علمی ما، به دلیل غلبه نگاه سیاسی چه در رد و چه در تأیید، عاجز از بهره‌گیری از این اختلاف نظرها و رشید و بارورتر کردن خود است تا جایی که می‌توان گفت به نوعی با یک علمی مواجه هستیم؛ همان اتفاقی که درباره دیدگاه‌های صاحب‌نظرانی مانند طالقانی، مهدی حائری یزدی، منتظری، آذری قمی، موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی به وقوع پیوست و اکنون شاهد هستیم که کسانی صرفاً در تمجید و ترویج آنها سخن می رانند و کسانی دیگر یا سراسر نفی می‌کنند و یا ترجیح می دهند با سکوت خود نقشی در انتشار مطالب نادرست نداشته باشند! 🔹یادم هست در همان حول و حوش سال ۸۸ متنی از جامعه مدرسین دیدم که به صورت فنی، دلائل بطلان روش فقاهتی مرحوم آیت الله صانعی را ذکر کرده بود که بنده خیلی پسندیدم. هرچه امروز در اینترنت گشتم آن را پیدا نکردم. البته هم اکنون نیز مقالات خوبی در سایت آیت‌الله برای دفاع از مواضع علمی ایشان وجود دارد. 🔹موضع علمی شخص بنده این است که روش فقاهت جناب آیت‌الله صانعی در نهایت به عرفی شدن فقاهت سنتی و انفعال جامعه شیعه در برابر هژمونی علمی و رسانه‌ای تمدن غرب می‌انجامد، ولی در عین حال معتقدم عدم طرح مباحث اختلافی و چالشی ایشان و امثال ایشان در مجامع علمی، ضررش در دراز مدت برای عقلانیت و جامعه شیعی به مراتب بیشتر است. 📆 تاریخ نگارش: ۱۳۹۹/۶/۲۵ ✍ به قلم حجت‌الاسلام علی محمدی ✅ @Aminikhaah