💠 راه حل برون رفت از مصائب فعلی ، فقط "رفع حصر" است.
اگر فرهنگ اربعین را از حصر ایام اربعین و سرزمین عراق خارج کنیم ، دنیا گلستان خواهد شد.
#یا_لثارات_الحسین
✅ @Aminikhaah
💠 اینکه از جناح لیبرال توقع احترام به عزای حسین ع داشته باشیم ، تعجب آور است.
این جماعت ، عاشورای ۸۸ بنر و پرچم و عزادار می سوزاندند و سنگ می پراندند.
اینکه حالا به کاریکاتور و نقاشی و فحاشی بسنده می کنند ، جای شکر دارد!
✅ @Aminikhaah
🔵 #خط_کوفی
🔴 (از کوفه علی ع تا کوفه حسین ع)
🔷 #چکیده جلسه ششم
📍وجه دیگری که باید از شهر کوفه مورد بررسی قرار گیرد، ساختار اقتصادی شهر کوفه است.
💰کوفه شهر بسیار برخورداری است زیرا محل سرازیر شدن خراج، غنائم جنگی، جزیه، مالیات، زکات و.. است؛ تنها در سال 60 هجری درآمد کوفه فقط از راه خراج، 135 میلیون درهم بود! همین باعث شده بود تا کوفه شهر ثروتمندی باشد.
🗡اکثر مردم کوفه، از نظامیان و مردان جنگی اند و از دولت حقوق خود را دریافت می کنند و البته تعداد بسیار کمی هم باغدار بودند؛ در این بین فرماندهان جنگی می بایست از بین صحابه انتخاب می شدند و دارای اصالت خانوادگی باشند، در دوران «زیاد» ، شرط انتصاب به بنی امیه نیز به این شروط اضافه شد.
💶حقوق مردم کوفه به دو صورت «عطا» و «رزق» بود که خلیفه دوم پایه ریزی کرده بود؛ "عطا" پرداخت نقدی حکومت بود که سالی یک بار از طرف حاکم داده می شد و "رزق" شامل مایحتاج زندگی بود که ماهیانه و به صورت سبد کالای امروزی دریافت می شد.
💡در واقع همین اقتصاد وابسته، مردم کوفه را به سوی رفاه طلبی و عافیت طلبی سوق داد به گونه ای که برای ترس از قطع شدن مقرری شان دست خود را به خون اباعبدالله ع آغشته کردند.
🏳اما رویه ای که امیرالمومنین برای اداره کوفه داشت با این سیاست بازی ها متفاوت بود، ایشان روی توده ی مردم سرمایه گذاری می کردند و چهارچوب کلی سیاست های خویش را با مردم در میان گذاشته و اصحاب وفاداری مثل عمار، ذوالشهادتین ، ابن تیهان و.. وظیفه ی روشنگری و بصیرت افزایی بین مردم را به عهده داشتند که با شهادت ایشان، امیرالمومنین در این بین تنها ماند.
🚩درواقع ایشان با رعایت تقوا و نه مکر و حیله حکومت داری می کردند، ایشان در خطبه 200 نهج البلاغه در این باره می فرمایند: وَ اللَّهِ مَا مُعَاوِيَةُ بِأَدْهَى مِنِّي، وَ لَكِنَّهُ يَغْدِرُ وَ يَفْجُرُ؛ وَ لَوْ لَا كَرَاهِيَةُ الْغَدْرِ لَكُنْتُ مِنْ أَدْهَى النَّاسِ ؛ سوگند به خدا، معاويه از من سياستمدارتر نيست، امّا معاويه حيله گر و جنايتكار است، اگر نيرنگ ناپسند نبود من زيرك ترين افراد بودم.
📛امیرالمومنین اهل باج دهی به افراد و طبقه ای خاص از جامعه نبود به همین دلیل خواص کوفه از این عدالت به تنگ آمده و نسبت به ایشان اعتراض و شورش می کردند.
✅ @Aminikhaah
💠 چله زیارت عاشورا
🔷 بزرگان از اهل معنا سفارش موکدی به اربعین زیارت عاشورا از روز عاشورا تا اربعین دارند.
سفارش بر این است که روز اول (عاشورا) ، زیارت عاشورا به نحو کامل [با صد لعن و صد سلام] در یک مجلس ادا شود و نماز زیارت در پس آن خوانده شود.
اما در روزهای بعد می توان لعن و سلام ها را در حین کارهای دیگر به جا آورد و در انتها ، سجده و نماز زیارت را ادا کرد.
🔶 برخی اساتید معظم سفارش می فرمودند هر روز ، زیارت عاشورا را به نیت یکی از شهدای کربلا انجام دهند.
🔻 در ادامه ، نسخه زیارت عاشورا که از مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبایی به جا مانده و با زیارت عاشورای رایج اندکی تفاوت دارد تقدیم می شود.
👇👇👇👇
✅ @Aminikhaah
💠 اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ عَلَيْكُمْ مِنِّي جَمِيعاً سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتْ الْمُصِيبَةُ بِكَ عَلَيْنَا وَ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ الْإِسْلاَمِ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصِيبَتُكَ فِي السَّمَاوَاتِ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ مِن أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنِي أُمَيَّةَ قَاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسْرَجَتْ وَ أَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ و تَهَیَّأَتْ لِقِتَالِكَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي لَقَدْ عَظُمَ مُصَابِي بِكَ فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَ مَقَامَكَ وَ أَكْرَمَنِي أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي عِنْدَكَ وَجِيهاً بِالْحُسَيْنِ عليه السلام فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيْكَ بِمُوَالاَتِكَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ قاتَلَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الحَربَ وَ بِالبَراءَةِ مِمَّن أًسَّسَ اساسَ الظُّلمِ وَ الجَورِ عَلَیکُم وَ اَبرَءُ اِلَی اللهِ وَ اِلَی رَسُولِهِ مِمَّن أَسَّسَ أَسَاسَ ذَلِكَ وَ بَنَى عَلَيْهِ بُنْيَانَهُ وَ جَرَى فِي ظُلْمِهِ وَ جَوْرِهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَشْيَاعِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيْكُمْ بِمُوَالاَتِكُمْ وَ مُوَالاَةِ وَلِيِّكُمْ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ النَّاصِبِينَ لَكُمُ الْحَرْبَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاَكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَنِي بِمَعْرِفَتِكُمْ وَ مَعْرِفَةِ أَوْلِيَائِكُمْ وَ رَزَقَنِي الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ أَنْ يَجْعَلَنِي مَعَكُمْ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَنْ يُثَبِّتَ لِي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يُبَلِّغَنِي الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكُمْ مَعَ إِمَامٍ مَهْدِيٍّ ظَاهِرٍ بِالْحَقِّ مِنْكُمْ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ بِحَقِّكُمْ وَ بِالشَّأْنِ الَّذِي لَكُمْ عِنْدَهُ أَنْ يُعْطِيَنِي بِمُصَابِي بِكُمْ أَفْضَلَ مَا يُعْطِي مُصَاباً بِمُصِيبَتِهِ مُصِيبَةً مَا أَعْظَمَهَا وَ أَعْظَمَ رَزِيَّتَهَا فِي الْإِسْلاَمِ وَ فِي جَمِيعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي مَقَامِي هَذَا مِمَّنْ تَنَالُهُ مِنْكَ صَلَوَاتٌ وَ رَحْمَةٌ وَ مَغْفِرَةٌ اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيَايَ مَحْيَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِي مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اللَّهُمَّ إِنَّ یَومَ قُتِلَ الحُسَینُ يَوْمٌ (1) تَبَرَّكَتْ بِهِ بَنُو أُمَيَّةَ وَ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ اللَّعِينُ ابْنُ اللَّعِينِ عَلَى لِسَانِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فِي كُلِّ مَوْطِنٍ وَ مَوْقِفٍ وَقَفَ فِيهِ نَبِيُّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اللَّهُمَّ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ وَ مُعَاوِيَةَ بنَ ابی سُفیانَ وَ يَزِيدَ بْنَ مُعَاوِيَةَ عَلَيْهِمْ مِنْكَ اللَّعْنَةُ أَبَدَ الْآبِدِينَ وَ یَومَ قُتِلَ الحُسَینُ يَوْمٌ (2)
فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِيَادٍ وَ آلُ مَرْوَانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ . اللَّهُمَّ ضَاعِفْ عَلَيْهِمُ اللَّعْنَ مِنْكَ وَ الْعَذَابَ الْأَلِيمَ اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاَةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ
سپس صد مرتبه میگويى
اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِكَ اللَّهُمَّ الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِي جَاهَدَتِ الْحُسَيْنَ وَ شَايَعَتْ وَ بَايَعَتْ وَ تَابَعَتْ عَلَى قَتْلِهِ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِيعاً
بعد صد مرتبه میگويى:
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ عَلَيْكَ مِنِّي سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ وَ لاَ جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُمْ السَّلاَمُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ
آنگاه مي گوئي
اللَّهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّي وَ ابْدَأْ بِهِ أَوَّلاً ثُمَّ الْعَنِ الثَّانِيَ ثُمَّ الثَّالِثَ ثُمَّ الرَّابِعَ اللَّهُمَّ الْعَنْ يَزِيدَ بنَ مُعاویَةَ خَامِساً وَ الْعَنْ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ زِيَادٍ وَ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ أَبِي سُفْيَانَ وَ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ
سپس به سجده مي روي و مي گوئي:
اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاكِرِينَ لَكَ عَلَى مُصَابِهِمْ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِيمِ رَزِيَّتِي اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي شَفَاعَةَ الْحُسَيْنِ يَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لِي قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ الَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ عليه السلام
✨💫✨💫✨💫
1. اگر این زیارت در روز عاشورا خوانده می شود در این قسمت بدین نحو قرائت می شود: هذا یَومٌ
2. در روز عاشورا بدین نحو قرائت می شود: هذا یَومٌ
✅ @Aminikhaah
💠 محمد تولایی از دنیا رفت.
نکند انتظار دارید درباره یک روحانی درجه سه و چهار ، بیش از این چیزی گفته شود؟!
✅ @Aminikhaah
🔵 #رهایی_از_غم
🔴 (کربلا دروازه ای برای برون رفت از افسردگی)
🔷 #چکیده جلسات ششم و هفتم
📍عوامل افسردگی به دو دسته بیرونی و درونی قابل تقسیم است، که معمولا قسم درونی آن ناشی از اعمال و رفتار خود ماست؛ اگر باعث گره خوردن در کار دیگری شویم و یا زمانی که میتوانیم، برای حل مشکل دیگران قدمی برنداریم و بالعکس به مشکلاتشان اضافه کنیم و.. همه باعث گره خوردن زندگی خودمان می شود.
👈در روایتی آمده است: هر كس يك گرفتارى از گرفتاريهاى دنيائى مؤمنى را برطرف كند، خداوند سبحان هفتاد و دو گرفتارى و رنج آخروى او را برطرف سازد، و هفتاد و دو ناراحتى از رنجهاى دنيائى او را كه سبكتر از همه آنها بيمارى قولنج است برطرف نمايد. (من لا یحضره الفقیه، ج4،ص16)
💡برطرف کردن مشکل دیگران حتی میتواند با لبخند زدن و با چهره گشاده با آن ها برخورد کردن هم باشد؛
🚩امام صادق ع در روایتی می فرمایند هیچ مومنی نیست که برادر مومن خود را تنها گذارد(در حالی که می تواند به او کمک کند) مگر آنکه خدای متعال او را در دنیا و آخرت تنها خواهد گذاشت. (محاسن،ج1،ص99)
📚در این بین روایات مربوط به آب دادن به تشنه بسیار جالب توجه است:
🏳روزی پیامبر اکرم ص جناب جعفر و حمزه سیدالشهدا را در خواب می بینند و از آن ها می پرسند برترین اعمال کدام است؟ پاسخ می دهند : برترین اعمال صلوات بر شما، نوشاندن آب، و محبت علی بن ابی طالب علیه السلام است. (بحارالانوار،ج22،ص284)
🔴در واقعه کربلا نیز آمده که امام حسین ع بعد از آنکه سپاه حر راه را بر ایشان بستند، امام ع سپاه او و مرکب هایشان را سیراب نمودند و با دست خود به آن ها آب نوشاندند.(واقعه الطف، ص168و169)
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/349
https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/352
✅ @Aminikhaah
💠 دشمن کیست؟!
🔷 تعریفی جامع و مانع ، از رهبر معظم انقلاب
🔶 دشمن كيست؟ هر كس كه با حاكميت نظام مستقل مردمى دينى مخالف است، دشمن است. طمع ورزان، غارتگران، سودجويان، زر اندوزان، زورگويان، وابستگان، مايلين به فساد و كسانى كه از حاكميت فرهنگ دينى زيان شخصى مى بينند، دشمنند. البته در رأس اين ها دشمنان خارجى هستند كه بيش از همه ضرر ديده اند. امريكا بيش از همه از تشكيل حكومت اسلامى خسارت ديد و هنوز هم مى بيند آنها جلوتر از همه اند صهيونيستها همينطور، كمپانيهاى بزرگ جهانى همينطور، بى بندوبارهاى گوناگون در بخشهاى مختلف همينطور، كيسه دوخته هاى براى ثروت ملى همينطور. همه ى اين ها دشمنند.
درجات دشمن، مختلف است؛ ولى در مجموع، يك جبهه ى دشمن به وجود آمده است.
🔻 (19/ 10/ 1379) بيانات در ديدار جمع كثيرى از مردم قم
✅ @Aminikhaah
💠 حسین ع شب عاشورا اصحاب را مامور کرد دور خیمه ها خندق بکنند؛ خندق ها را از هیزم پر کنند و هیزم ها را آتش بزنند؛ تا دشمن شبیخون نزند و تنها از یک مجرا درگیری رخ دهد. (ارشاد، ج 2، ص 98)
این آتش ، امنیت خیمه ها را تامین کرد؛ ولی بر گرما و عطش افزود.
حسین ع ، امنیت را از نان و آب مهم تر می دانست!
✅ @Aminikhaah