eitaa logo
Aminikhaah🇵🇸
35.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
526 ویدیو
206 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔶 خلاصه جلسه سوم 📍 صبر ؛ امتحان الهی خدای متعال در آیات 155 تا 157 سوره مبارکه بقره می فرماید که من در این دنیا از شما امتحان میگیرم و رشد و پیشرفت شما به واسطه امتحان حاصل می شود : وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِين قطعاً همه شما را با چيزى از ترس، گرسنگى، و كاهش در مالها و جانها و ميوه ها، آزمايش مى كنيم؛ و بشارت ده به استقامت كنندگان! طبق آیه شریفه ، خدای متعال با ترس ، گرسنگی ، از دست دادن اموال و سلامتی و یا از دست دادن عزیزان از بندگانش امتحان میگیرد، و در انتهای آیه می فرماید و به صابرین بشارت بده. این ها به این خاطر آن است که باورمان بیاید چقدر این دنیا گذرا و پوچ است. خدای متعال می خواهد با این امتحانات صبر بندگانش را امتحان کند تا مشخص شود کدامیک صابرند. 📌 باید از خدا بخواهیم که به ما صبر دهد، این بسیار مهم تر از آن است که از خدا بخواهیم که به ما مصیبتی ندهد! 🚨 یکی از جاهایی که انسان باید صبر و استقامت کند مقابل ظلم و ظالم است. قرآن می فرماید هر قدمی که بر علیه کافران برداریم که آن ها را به خشم آورد یک عمل صالح برایمان نوشته میشود: وَ لا يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَ لا يَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ ؛ و هيچ گامى كه موجب خشم كافران مى شود برنمى دارند، و ضربه اى از دشمن نمى خورند، مگر اينكه به خاطر آن، عمل صالحى براى آنها نوشته مى شود. (توبه/120) ✊🏻 اگر هم قرار است صبر کنیم، در مقابل زور ایستادگی میکنیم و زیر بار زور نخواهیم رفت. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1292 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1297@Aminikhaah
💠 مشابه کار دختر بی حجابی که مسافر اسنپ بود را چند وقت پیش فرهاد مجیدی انجام داده بود که در برابر تست الکل پلیس مقاومت و فیلم پلیس قانونمدار را در صفحه اش منتشر کرده بود. امروز ، فرهاد مجیدی سرمربی تیم ملی امید شد. تا وقتی اخلاق و قانون ، جایگاهی در اعطای مسئولیت ها نداشته باشد ، وضع مملکت همین است که می بینیم. ✅ @Aminikhaah
💠 واکنش در خور تحسین مسافر اسنپ. 🔵 نقد حقیر نسبت به اقدام ایشان ، ربطی به شخص ایشان و افراد غیر محجبه نداشت. بارها با صراحت اعلام کرده ام افراد نامحجبه ای که تکبر در برابر حق ندارند در قیاس با محجبه هایی که کرنش در برابر حق ندارند ، به مراتب نزدیک ترند به صلاح. نقد بنده دقیقا مربوط به همین کنش های سلم آمیز و فرعونانه بود. خوشحالم که این خواهر محترم هم در نهایت واکنشی قانون مدارانه داشتند. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇵🇸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هنگام طرح مباحث کتاب "آن سوی مرگ" ، یکی از دغدغه های دوستان این بود که نبادا نویسندگان کتاب ، راضی به نشر عمومی مطالب کتاب نباشند که موجب افت خرید کتاب شود. نظر ما بر آن بود که این برادران با اخلاص ، قاعدتا نباید منعی بر شرح کتاب داشته باشند. ضمن اینکه ما به کرات سفارش به خرید کتاب کردیم و بحمدالله تعداد زیادی از مخاطبان ، کتاب را خریدند. به تازگی یکی از دوستان اعلام داشتند نویسندگان محترم کتاب ، کانالی در راستای مطالب کتاب تاسیس کرده اند. در این کانال ، به جلسات شرح کتاب نیز محبت فراوان داشته اند و به مرور ، فایل های صوتی را با طرح عناوینی از موضوع جلسه بارگذاری می کنند. پیشاپیش از لطف این برادران عزیز سپاسگزاری داریم. آدرس کانال: 👇👇👇👇 https://t.me/beyonddeath@Aminikhaah
💠 جناب ژوله! بخش عمده غم عمیق مردم از این است که دستشان از دامان شایستگان کوتاه و اسیر و مبتلای لمپن ها و ملیجک ها هستند! ✅ @Aminikhaah
💠 سلسله جلسات #حقی_که_به_گردن_ماست شرح #رساله_حقوق_امام_سجاد ع شب های جمعه ساعت ۲۲ #مشهد ـ فرامز ۵ ـ حسینیه عمار یاسر ✅ @Aminikhaah
💠 قرآن کریم فرمود: اموالتان را به دست سفیهان نسپارید. قوام اقتصاد و اجتماع شما به همین اموال است.(1) جای دیگر فرمود: هر کس اهل ایستادگی در برابر بت ها نباشد ، از مسیر ابراهیم خلیل جداست و این جدا افتادگان ، سفیه اند. (2) نتیجه اینکه در منطق قرآن ، کلید خزانه و فرمان هدایت اقتصادی ، باید فقط در دست انقلابی های ایستاده و مقاوم باشد؛ ورنه ، سفیهان ، اموال و امیال را به نابودی می کشانند. 1️⃣ و لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ قِياما (نساء / 5) 2️⃣ و مَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهِيمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَه (بقره / 130) ✅ @Aminikhaah
💠 توضیح 🔷 طی ایامی که سپری شد حجم وسیعی از پیام های محبت و گله آمیز رسید که هم بابت تعلیق کانال دلخور و هم بابت چاپ کتاب پیگیر بودند. نکته در خور توضیح این است که به دستور یکی از اساتید معظم ، مامور به کم کردن مشغله ها و رسیدگی بیشتر به امور فردی شده بودم و این ماموریت ، قرین با وقایع تلخ چاپ کتاب شد. پس از آن توصیه ، رفت و آمدها به کلی محدود شد و اکثر قریب به اتفاق جلسات درس ، مشاوره و سخنرانی تعطیل شد. نظر به اینکه به تازگی از سوی برخی بزرگان اماراتی مبنی بر لزوم استمرار فعالیت در فضای مجازی دریافت شد ، ان شاء الله فعالیت های کانال به صورت محدود ادامه پیدا خواهد کرد. الهی وفقنی لما تحب و ترضی ... ✅ @Aminikhaah
💠 امشب نماز لیلة الدفن «سلمان طاهرزاده» فرزند دلبند استاد اصغر طاهرزاده را به جا آوریم. حضرت حق روح آن عزیز را با اهل بیت عصمت ع محشور و به استاد بزرگوار طول عمر و صبر جزیل عنایت فرماید. ✅ @Aminikhaah
💠 تزکیه ؛ رمز بقای عدالتخواهی 🔶 بخش اول 🔷 یکی از پر دامنه ترین واژگان مقدّس ، واژه «عدالت» است. شعاع عدالت ، به درازای ارتباط است. هر جا که خط و ربطی بین دو موجود دیده می شود ، پای قاعده و ضابطه ای به میان می آید. این ضابطه و قاعده ، همان عدالت است. در حقیقت «عدالت» ، وصفی است که همیشه در پی «نسبت» می آید. هر جا «نسبت» معنا دارد ، «عدالت» هم منشا می یابد. دایره ارتباط و نسبت ، بسیار وسیع است. از رابطه و نسبت خدا با مخلوقاتش تا رابطه و نسبت هم کیشان و هم شهریان و تا رابطه و نسبت والدین با یکدیگر و با فرزندان ، همه و همه جولانگاه عدالت اند. آن وقت که دو طرف رابطه و نسبت ، حقوق و تکالیف متقابل را به تناسب وضع و عمل کنند ، عدالت هویدا می شود. (1) اگر تعاملات طرفینی را به دوخت و دوز تن پوش تشبیه کنیم ، مرحله نخستین ، قواره یابی است. در این مرحله ، اندازه قطعات گوناگون لباس کشف و تعیین می شود. سپس پارچه بر مبنای آن قواره ها بُرش می خورد و در وهله بعد به قد و قامت صاحب لباس ، قماش را سیمای جامه می بخشند. در منزل واپسین ، لباس بر تن خوش می نشیند و گویا با هم یکی می شوند. در تعاملات و ارتباطات نیز گام اول ، یافتن قواره هاست. در این مرحله ، اندازه ها و مرتبه هر چیزی یافت می شود. به عنوان مثال ، اگر جایی در تعامل با کسی نیاز به تلخی و درشتی بود ، اندازه و کیفیت این تندخویی باید به چه میزان باشد؟ اینجا سر و کارمان به خط کش ، شاغول و ترازو می افتد. این نیاز ، با «بینات» ، «کتاب» و «میزان» بر آورده می شود. (2) این شاخص ها ، معیار عدالت اند و حکم عادلانه ، با اینها ردیابی می شود. در مرحله دوم ، ابزارها و قوا به کار گرفته می شوند تا لباس برش خورد و به دوخت آید. در فرهنگ قرآن ، لباسی که تعاملات را پوشش می دهد «تقوا» نام دارد. (3) عدالت که سنجه اندازه ها و معیارهاست ، پیش زمینه پدیدار ساختن آن لباس است. (4) در مرحله سوم ، لباس چنان بر تن می نشیند که فرمانروا بر تخت. این مرتبه ، مرتبه ای است که تعاملات به اوج هماهنگی و سازگاری رسیده اند. این نوبت ، در زبان قرآن «قِسط» نامیده می شود. (5) همه موجودات به حسب خمیره خود که بر گوهر حقیقت خواهی و عدالت طلبی سرشته شده ، اندازه ها و معیارها را ارج می نهند و پاس می دارند. اما سوال این است چرا و چگونه نام «عدالت» از لیست بروندادها خط می خورد و در نهایت آنچه در عالم واقع رقم می خورد ، چیزی فراتر از ظلم و جور نیست؟! واقعیت این است که آدمیزاد به همان اندازه که گرایش به نگاهداشت «اندازه ها» دارد ، به «خودسری» و «سرکشی» هم کشش دارد. (6) آن وقت که دیگران باید اندازه های مربوط به مرا پاس دارند ، عدالت طلبی ام سر به فلک می گذارد و صدا بر سر می اندازد. اما آن هنگام که من باید برای اندازه های مربوط به دیگران ارزش قائل باشم ، بهانه و توجیه بسیاری برای عدالت گریزی دارم. اینجا ، به ارزش و جایگاه تزکیه می رسیم. انبیاء الهی که نقطه آمال خود را تحقق قسط در عالَم می دانند ، از تزکیه آغاز می کنند. چرا که مردمان ، زمانی با پای خود قیام به قسط می کنند که پیش از آن با دست خود زمین دل را آباد کرده باشند. آن وقت که دل ها را علف های هرزه پر کند ، تمنای جوانه رشد و عدالت نیز هرزاندیشی است. آری تزکیه و معنویت ، رمز بقای عدالت خواهی است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب: «عدالتى که همراه با معنویت و توجه به آفاق معنوىِ عالم وجود و کائنات نباشد، به ریاکارى و دروغ و انحراف و ظاهرسازى و تصنع تبدیل خواهد شد.» (7) 🔻 پاورقی: 1️⃣ عدالت درباره ذات باری تعالی با عدالت در میان ممکنات این تفاوت را دارد که خدای متعال نسبت به هیچ یک از موجودات تکلیفی ندارد و هر آنچه خود را به آن پایبند می داند ، به اقتضای حکمت و رحمت بی پایان اوست. 2️⃣ لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَ أَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَ الْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ (حدید / 25) 3️⃣ وَ لِبَاسُ التَّقْوَى ذلكَ خَيْرٌ (اعراف / 26) 4️⃣ لا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى (مائده / 8) 5️⃣ حدید / 25 و « وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا ... فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُ الْمُقْسِطِين» (حجرات / 9) 6️⃣ فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها (شمس / 8) 7️⃣ دیدار با رئیس جمهور و هیات وزیران دولت نهم 84/6/8 ✅ @Aminikhaah