eitaa logo
Aminikhaah🇵🇸
35.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
527 ویدیو
216 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تزکیه ؛ رمز بقای عدالتخواهی 🔶 بخش دوم 🔷 فرآیند تزکیه و عدالت گستری در جامعه ، هِرَم گونه است. به میزانی که طبقات فرادست و تصمیم ساز و تصمیم گیر جامعه مزین به زیور خودستانی و دادستانی باشند ، طبقات فرودست و متاثر نیز به سمت پالودگی و دادگری می روند. رهبر معظم انقلاب ، در باب تاثیر خلق و منش حاکمان بر توده مردم ، این سه حکایت الهام بخش را نقل می فرمودند: «در یکى از تاریخ ها خواندم زمانى که ولید بن عبدالملک خلیفه شده بود، چون خیلى اهل جمع کردن ثروت و جواهرات و اشیاء قیمتى بود، مردم کوچه و بازار وقتى به همدیگر مى رسیدند، مکالماتشان از این قبیل بود: آقا! فلان لباس را آوردند، شما خریدید؟ آقا! فلان نگین را فلان کس آورده، شما خریدید؟ یعنى مردم همه اش راجع به خرید و فروش وسایل و اشیاء زینتى و امثال اینها حرف مى زدند. بعد از ولید، سلیمان بن عبدالملک خلیفه شد. او اهل ساختمان سازى بود و به کاخ سازى و ساختمان سازى خیلى عشق مى ورزید. این مورخ مى گوید مردم حتّى وقتى براى نماز به مسجد مى آمدند، یکى مى گفت: آقا! شما کار ساختمانىِ منزلتان را تمام کردید؟ دیگرى مى گفت: آقا! شما فلان خانه یا زمین را خریدید؟ دیگرى مى گفت: آقا! شما آن دو اتاق را اضافه کردید؟ حرف‌هایشان همه از این قبیل بود. بعد از این دو نفر، عمر بن عبدالعزیز آمد. او اهل عبادت بود. مورخ مى گوید مردمِ کوچه و بازار وقتى به هم مى رسیدند، یکى مى گفت: آقا! راستى شما دیروز دعاى ماه رجب را خواندید؟ دیگرى مى گفت: آن دو رکعت نماز را خواندید؟ بنابراین رفتار ماها یک تأثیر قهرى در رفتار مردم دارد. » (دیدار با رئیس جمهور و هیات وزیران دولت نهم 84/6/8 ) ✅ @Aminikhaah
💠 تزکیه ؛ رمز بقای عدالتخواهی 🔶 بخش سوم 🔷 سخن نهایی در این باب ، این سخنان روشنگر حضرت امام رضوان الله علیه است که به نیکی هندسه عدالت گستری و عدالت پروری در جامعه را به تصویر می کشند: «تمام گرفتاريهايى كه براى ملت ها هست براى اين است كه تزكيه در كار نبوده است. چنانچه سران قوم، آنهايى كه كشور را اداره مى كنند، تزكيه شده بودند، نفسشان تزكيه شده بود، تربيت شده بود، اين گرفتاري ها براى ملت ما پيش نمى آمد. نه آن گرفتاريها براى ملت پيش مى آمد و نه آن گرفتاريها براى خودشان. منشأ تمام اين گرفتاريها، در همه جا، اين است كه آنهايى كه متكفّل امور ملت هستند تزكيه نشده اند. يك نفر آدمى كه تزكيه نشده، سلطه بر يك ملت پيدا بكند، اين همه گرفتاريهايى كه در طول پنجاه و چند سال براى ملت ما پيش آمد، اين همه گرفتاريها را ايجاد مى كند. آن كسى كه به يك ملتى سلطه دارد، به يك ملتى حكومت دارد، اين چنانچه عدالت پرور باشد، دستگاه او عدالت پرور خواهد شد؛ قشرهايى كه به او مرتبط هستند قهراً به عدالت گرايش پيدا مى كنند؛ تمام اداراتى كه تابع آن مملكت است، تابع آن حكومت است، خواه ناخواه به عدالت گرايش پيدا مى كند. عدالت گسترده مى شود. در صورتى كه يك نفر كه به مردم حكومت مى كند مزكّى باشد و تزكيه شده باشد. اگر همه ملت تزكيه بشوند، همين دنيا بهشت آنهاست؛ تمام گرفتاريها از بين مى رود. از آن طرف، از باب اينكه حكومتهايى كه در رژيم طاغوتى بر مردم حكومت كردند حكومتهايى بودند كه تزكيه نشده بودند وقتى حكومت تزكيه نشد، شخص اول يك مملكتى به حسب حكومت تزكيه نشد، اخلاقش مزكّى نباشد، عقايد تزكيه شده نباشد، اعمال، اعمال مزكّى نباشد، همين يك نفر يك مملكت را به هلاكت مى كشاند. چنانچه شما ديديد سرچشمه مى گرفت از رضا خان تمام مفاسد و تمام قشرهايى كه دور و بَر او جمع شده بودند از خودش بودند. در پاريس كه بوديم، يك نفر- كه حالا يادم نيست كى بود- آمد پيش من نقل كرد از يكى ديگر كه او گفت كه اگر پنج نفر آدم فاسد در ايران پيدا بشود؛ اين محمد رضا هر پنج تا را انگشت رويش مى گذارد و جلبش مى كند! آن اشخاصى كه مزكّى نيستند با تزكيه شده ها سرو كار ندارند؛ نمى روند سراغ اشخاص امين. آدمى كه خودش امين نيست جنس خودش را طالب است؛ مى رود سراغ اشخاصى كه نظير خودش باشند، چنانچه اشخاص امين باشند، آنها مى روند سراغ پيدا كردن اشخاصى كه همجنس خودش باشند. و لهذا از حكومتها سرچشمه مى گيرد مفاسد و سرچشمه مى گيرد مصالح. حكومتِ عدل، تمام مصالح كشور را تأمين مى كند به اندازه قدرت. و حكومت ظلم، تمام بدبختيها را براى يك ملتى ايجاد مى كند. لهذا در آيه شريفه تزكيه را مقدّم ذكر كرده اند بر «تعليم» كتاب و حكمت، بلكه تعليم كتاب و حكمت مقدمه تزكيه است.» (صحيفه امام، ج9، ص: 134 - 135) ✅ @Aminikhaah
💠 جلسه دوم از سلسله مباحث ؟! ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇵🇸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از صراط مستقیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥/ دیدار صمیمی و دیدار آیت الله العظمی جوادی آملی و آیت الله تحریری 🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
💠 برادر عزیزم جناب حجت الاسلام محمود تحریری نقل می کرد: روزی به همراه والد معظم حضرت آیت الله شیخ محمد باقر تحریری در ماشین بودیم. من راننده بودم و جناب والد در کنار من نشسته بودند. همانطور که مشغول رانندگی بودم متوجه شدم در ماشین جلویی ، حضرت علامه جوادی آملی حضور دارند. پدر نیز متوجه حضور استادشان در ماشین روبرو شدند. ماشینی که حامل آیت الله جوادی آملی بود بسیار آهسته حرکت می کرد. تصمیم گرفتم از ماشین ایشان سبقت بگیرم. پدرم به من فرمود: احترام استاد را باید نگه داشت و نباید جلوتر از او حرکت کرد. از ماشین آیت الله جوادی سبقت نگیر! این شد که تمام مسیر را پشت وسیله آن عالم فرزانه حرکت کردیم. 💠 مراعات آداب و ظرائف ، محصول لطافت روح است. و آنچه موفقیت آفرین است ، همین ادب ورزی هاست؛ خصوصا نسبت به بزرگان و اساتید. @seratemostaghim_ir https://telegram.me/joinchat/Ak3cKj7ZojSELyb9Us_0LA
[Forwarded from | مُصْطَفے اَمينے خواهـ |] 💠 استراتژی های غلط 🔷 ما از سرمایه هایمان خوب بهره نمی بریم. «دیر جذب» و «زود دفع» ایم. سُرنا را از سر گشادش می نوازیم! هزار نقطه اشتراک آنقدر توان پیوست دادنمان را ندارد که یک نقطه افتراق ، قدرت گسستمان دارد. روز به روز دایره «خودی ها» را تضییق می کنیم و گزینش ها را سخت تر! سخت می نشینیم و راحت بر می خیزیم. هنگام رفاقت مبتلا به یبوستیم و هنگامه فراقت ، دچار اسهال! کار تشکیلاتی را باید از شیطان و شیطانیان بیاموزیم که زود امید می بندند و دیر ناامید می شوند! امیدشان به نفوذ ، درس آموز است. سر سوزنی انحراف ببینند دام می گسترند و با حمایت و نصرت ، سمت خود می کشانند. دقیقا به عکس ما که با ذره ای انحراف ، مقدمات سیر در مراتب نفاق و شقاق را تسهیل می کنیم و اسب های رم دیده را برای دل های رمیده زین می کنیم! سخن به درازا نکشانیم. یک مثال و دیگر هیچ. حضرت علامه آیت الله جوادی آملی ، مفسری سترگ و فیلسوفی بزرگ است که تاریخ را قد و قامتی بلندتر از امروز باید تا ژرفا و بلندای علم و حکمت این بزرگمرد را به نظاره و فهم گیرد. من و ما می توانیم در بسیاری از آراء سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ، مقلد و تابع ایشان نباشیم. می توانیم طور دیگری بیندیشیم و جور دیگری تحلیل کنیم. می توانیم دلبسته دلبستگان ایشان نباشیم و اخم و لبخندمان را با ایشان کوک نکنیم. اما حق نداریم مردی چنین حق جو و حق مدار را به جوخه اعدام و یا حتی بوته اعراض بسپاریم. حق نداریم زبان به درشتی بگشاییم و چشم از درستی ببندیم. آخرین موضع این حکیم فرزانه ، شجاعانه و در خور ستایش بود. ولی صدایی از ما در نیامد. چرا؟ چون مدت هاست ما از ایشان بریده ایم و بساط آرزو از پشت بیت ایشان جمع کرده ایم! حضرت استاد جوادی ـ دام ظله ـ ، اولین مرجع تقلیدی به حساب می آیند که موضعی هویدا علیه رسانه شیاد «آمدنیوز» گرفته اند و این بنگاه خبری را پایگاه تولید اراجیف نامیده اند. عجیب تر اینکه از معدود برجستگان حوزوی هستند که روزی به تصویب برجام روی خوش نشان دادند و امروز به نقض برجام واکنش نشان می دهند. چرا این حق طلبی ها و رشادت ها را نادیده می انگاریم و ارج نمی نهیم؟ وقتی سلامت نفس و هواگریزی فقیهی محرز است ، «قصر» و «لَبس» او نیز قابل اغماق است ؛ چرا که «للمصیب اجران و للمخطی اجر واحد.» این نوشتار نه در صدد آن بود که باب نقد را مسدود کند و نه در مدد آن بود که باب توجیهی بگشاید. همه سخن این است که سرمایه ها را با دست خود حراج نکنیم. در این برهوت تنهایی که شکوای «قِلَّةَ عَدَدِنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا» سر می دهیم، نقاط اشتراک فراوان را دستمایه اتحاد کنیم تا جاده صاف کن ریزش ها نباشیم. ✅ @Aminikhaah
💠 بخشی از وصیت نامه حضرت آقا که در جوانی نگاشتند. 🔻27شوال 1382ق ✅ @Aminikhaah