فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آقای رییسی!
شما دیوار کشیدید!
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
10 Emam Reza.mp3
21.15M
🔈 #سلسله_مباحث_سیره_14_معصوم
🔊 جلسه دهم
📢 #معاشرت در #سیره_امام_رضا ع
#قم
#سال91
🔔 @Aminikhaah_Media
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 انتشار برای اولین بار
🔹خاطرهی آیتالله بهجت قدسسره از شخصی که جواب سلام امام رضا علیهالسلام را شنیده بود.
✅ Sapp.ir/bahjat_ir
✅ eitaa.com/bahjat_ir
✅ Gap.im/bahjat_ir
✅ ble.im/bahjat_ir
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
🔷 قابل توجه عزیزانی که پیگیر بحث #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی بودند!
این ایام ، مبحث «ولایت» از این کتاب که فصل نهایی آن می باشد در طرح ولایت استان خراسان رضوی تدریس می شود. این بحث ، طی ده جلسه اراءه می شود.
لازم به ذکر است جلسات تدریس این کتاب در دانشگاه فردوسی که از ابتدای کتاب آغاز شده بود ، با همان نظم و ترتیب از ابتدای ترم جدید دانشگاه ادامه خواهد یافت ان شاء الله.
دوستانی که تمایل دارند اهم مطالب بحث ولایت آن کتاب را پیگیری کنند ، می توانند فایل های صوتی آن جلسات را از این آدرس دریافت نمایند.
👇👇👇👇👇
🔔 @Aminikhaah_Media
حکومت هدف - وسيله.mp3
5.84M
💠 حفظ حکومت ، هدف است یا وسیله؟
🔶 پاسخ به چند شبهه درباره عملکرد رهبری
#کارخانه_انسان_سازی
✅ @Aminikhaah
💠 رسانه های گیج ، جای آنکه وظایف مردم را به آنان گوشزد کنند ، توقعات مردم از حاکمیت را بالا می برند....
🔶 سخنانی مهم در تعامل حاکمیت و مردم
برای شنیدن این سخنرانی ، به آدرس زیر مراجعه بفرمایید.
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/199
✅ @Aminikhaah
💠 جناب آقای دکتر ظریف درباره آثار خسارت بار "برجام" ، این آیه از سوره ابراهیم را خواندند:
🔶 (وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ)
🔷 و نیز به یاد آورید هنگامى را که پروردگارتان اعلام داشت:«اگر شکرگزارى کنید، (نعمت خود را) بر شما افزون خواهم کرد. و اگر ناسپاسى کنید، مجازاتم شدید است!»
(ابراهیم / ۷)
ولی به نظر ، بهتر بود این آیه از آن سوره را به یاد می آوردند:
🔶 وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدتُّكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ ۖ وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُم مِّن سُلْطَانٍ إِلَّا أَن دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي ۖ فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنفُسَكُم ۖ مَّا أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَمَا أَنتُم بِمُصْرِخِيَّ ۖ إِنِّي كَفَرْتُ بِمَا أَشْرَكْتُمُونِ مِن قَبْلُ ۗ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ
🔷 و هنگامى که کار تمام مى شود، شیطان مى گوید: «خداوند به شما وعده حق داد. و من به شما وعده (باطل) دادم، و تخلّف کردم. من بر شما تسلّطى نداشتم، جز این که دعوتتان کردم و شما دعوت مرا پذیرفتید. بنابراین، مرا سرزنش نکنید. و خود را سرزنش کنید. نه من فریادرس شما هستم، و نه شما فریادرس من. من نسبت به شرک شما درباره خود، که از قبل داشتید، (و اطاعت مرا همردیف اطاعت خدا قرار دادید) بیزار و کافرم!» به یقین ستمکاران عذاب دردناکى دارند!
(ابراهیم/۲۲)
✅ @Aminikhaah
💠 جناب آقای علی مطهری در استدلالی منحصر به فرد گفته اند:
🔶 بخشی از نظام از ابتدا موافق برجام نبود و برای زمین زدن برجام ، موشک هوا کرد. همین ها مسبب مشکلات امروز اند!
🔷 فرمت استدلال ایشان یادآور تم معروف "کار خودشان است" ای است که معمولا در تاکسی شنیده می شود!
این استنتاج ویژه نشان داد این مرد ، چه استعداد ویژه ای برای "درایور تاکسی بودن" داشته اند که متاسفانه در پاکت شیر بهارستان به هدر رفته اند.
امیدوارم روزگار عدالت فرا رسد ؛ تا شخصیت هایی چون جناب مطهری که لیاقت راننده تاکسی بودن دارند و بسیاری از رانندگان تاکسی که صلاحیت نیابت ریاست در مجلس شورای اسلامی دارند ، به جایگاه حقیقی خود رسند!
✅ @Aminikhaah
💠 چرا درفش يمنى از درفش خراسانى هدايت بخش تر است؟
🔶 تحلیلی فوق العاده از شیخ علی کورانی
❌ این متن ، قریب به ۲۰ سال پیش نوشته شده.
🔷 در حالى كه درفش خراسانى و درفشهاى اهل مشرق بطور كلى به درفش هدايت، توصيف شده و كشته شدگان آنها شهيد محسوب مى شوند و خداوند دين خود را بوسيله آنان يارى مى نمايد .. با آنكه تعداد نسبتا زيادى از ايرانيان وزيران و مشاوران حضرت مهدى (ع) و ياران خاص او خواهند بود، كه از جمله آنان فرمانده نيروهاى ايرانى، شعيب بن صالح است كه امام مهدى (ع) وى را بسمت فرماندهى كل ارتش خود بر مى گزيند و با آنكه نقش ايرانيان، در زمينه سازى قيام حضرت مهدى (ع) در تمام سطحها، نقش وسيع و فعّالى است وآنگهى آنان با قيام و فداكاريهاى خود، كه آغاز نهضت حضرت مهدى (ع)، بوسيله قيام آنان خواهد بود، برترى خاصى دارند و ما آن را در نقش آنان در دوران ظهور بيان خواهيم كرد. بنابراين چرا انقلاب يمنى و درفش وى هدايت بخش تر از ايرانيان و درفش آنهاست؟
ممكن است دليل آن، اين باشد كه سيستم ادارى كه يمنى در رهبرى سياسى و اداره يمن بكار مى برد صحيحتر و از لحاظ سادگى و قاطعيت به روش ادارى اسلام نزديكتر باشد. در حاليكه دولت ايرانيان از پيچيدگى و دوباره كارى و شائبه هايى بركنار نيست، بنابراين تفاوت بين اين دو تجربه فرمانروائى به طبيعت سادگى و قبيله اى جامعه يمن و طبيعت وراثت تمدن و تركيب جامعه ايرانى بر مى گردد.
و ممكن است انقلاب يمنى از اين رو هدايت بخش تر بشمار آيد كه سياست و دستگاه اجرائى آن قاطع باشد. و نيروهاى مخلص و مطيع در اختيار داشته باشد و پيوسته رسيدگى شديد نسبت به آنها كند، البته اين همان دستور العملى است كه اسلام به اولياء امور مى دهد كه با كارمندان و كارگزاران خود عمل نمايند چنانكه در منشور امير مؤمنان (ع) به مالك اشتر استاندار و نماينده امام در مصر مىبينيم و همانطور كه در صفات حضرت مهدى (ع) آمده است كه «نسبت به كارگزاران و كارمندان خود سختگير و نسبت به بينوايان مهربان مى باشد» در حاليكه ايرانيان براساس چنين سياستى عمل نمى كنند، مسئول مقصّر، يا خيانتكار نسبت به مصالح مسلمانان را در ملأ عام، جهت عبرت سايرين مجازات نمى كنند.
زيرا مى ترسند اين عمل باعث تضعيف دولت اسلامى كه مظهر موجوديت اسلام است گردد.
و احتمال دارد، درفش يمنى از اين جهت هدايت كننده تر باشد كه در ارائه طرح جهانى اسلام رعايت عناوين ثانوى فراوان و ارزيابى ها و مفاهيم كنونى (و مقررات بين المللى) را نمىكند. در حاليكه انقلاب اسلامى ايران معتقد و ملزم به رعايت آنهاست.
امّا آنچه بعنوان دليل اساسى، پسنديده است اين است كه انقلاب يمنى اگر هدايتگرى بيشترى دارد به اين دليل است كه مستقيما از رهنمودهاى حضرت مهدى (ع) برخوردار مى گردد و جزء لاينفك قلمرو و طرح نهضت آن حضرت شمرده مى شود، همچنين يمنى بديدار حضرتش نائل مى شود و كسب شناخت و رهنمود مى كند. مؤيد اين امر روايات مربوط به انقلاب يمنى هاست كه رهبر انقلاب يمن يعنى شخص يمنى را مى ستايد و با اين عبارات توصيف مىنمايد: «بسوى حق هدايت مى كند» و «شما را بسوى صاحبتان مى خواند» و اينكه «براى هيچ مسلمانى سرپيچى از آن جايز نيست و كسى كه چنين كند اهل آتش خواهد بود» ... امّا انقلاب زمينه ساز ايرانيان در روايات آن بيش از ستايش رهبران آن، ستايش از عموم گرديده است، مانند ياوران درفشهاى سياه و اهل مشرق و قومى از مشرق بجز، شعيب بن صالح كه با توجه به روايات، نسبت به بقيه فرماندهان درفشهاى سياه، امتياز و برترى ويژه اى دارد و پس از آن سيد خراسانى و سپس مردى از قم مورد ستايش قرار گرفته است.
أخبار مؤيّد اين معناست كه انقلاب يمنى به نهضت ظهور امام (ع) نزديكتر است تا انقلاب زمينه ساز ايرانيان، حتى اگر فرض كنيم يمنى قبل از سفيانى قيام مى كند يا آنكه يمنى ديگرى زمينه ساز يمنى وعده داده شده مى باشد. در حاليكه انقلاب ايرانيان بدست مردى از قم كه سرآغاز نهضت و قيام حضرت مهدى (ع) مى باشد كه «آغاز آن از مشرق است» و فاصله بين شروع انقلاب آنها و بين خراسانى و شعيب بيست يا پنجاه سال و يا آنچه خدا اراده كند، بطول مى انجامد ... و آغاز چنين انقلابى بر پايه اجتهاد فقهاء و نمايندگان سياسى آنان قرار دارد و از موقعيتى پاك و خالص آنگونه كه انقلاب يمنى بطور مستقيم از ناحيه امام مهدى (ع) رهنمود يافته، بهره مند نيست.
🔻 عصر ظهور، ص: 161 ـ 162
✅ @Aminikhaah
💠 سال گذشته ، سیر مطالعاتی زیر برای مطالعه آثار اخلاقی پیشنهاد داده شد.
کتاب شرح رساله حقوق ، اثر حضرت استاد آیت الله شیخ محمد باقر تحریری ، در این سیر معرفی شده بود.
در آن زمان ، اثر فوق در دست چاپ بود و اکنون بحمدالله این اثر ، توسط انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.
🔶 عزیزانی درخواست داشتند این سیر مطالعاتی در موضوعات دیگر نیز پیشنهاد داده شود.
به حول و قوه الهی اگر فراغت اندکی حاصل شود ، در موضوعات دیگر نیز سیر معرفی خواهد شد.
✅ @Aminikhaah
💠 #سیر_مطالعاتی در آثار #اخلاقی
✳️ سیر مطالعه کتب ، بر حسب ترتیب نگاشته شده است.
🔷 ابتدایی:
1️⃣ گناهان کبیره ؛ اثر شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب
2️⃣ قلب سلیم ؛ اثر شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب
3️⃣ رساله حقوق امام سجاد علیه السلام
🔶 در شرح رساله حقوق امام سجاد علیه السلام ، متاسفانه آثار فراوان و دندان گیری نیافتیم.
یکی از بهترین شروح بر این رساله شریف ، شرح حضرت استاد آیت الله شیخ محمد باقر تحریری است که تازگی به چاپ رسیده.
4️⃣ ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ؛ اثر شیخ صدوق
5️⃣ الخصال ؛ اثر شیخ صدوق
6️⃣ بخش جهاد النفس (جهاد با نفس) از کتاب شریف وسائل الشیعه ؛ اثر شیخ حر عاملی
🔷 متوسط:
1️⃣ اخلاق ؛ اثر علامه سید عبدالله شبر
2️⃣ معراج السعادة ؛ اثر علامه ملا احمد نراقی
3️⃣ مصباح الشریعه ؛ منسوب به امام جعفر صادق علیه السلام
4️⃣ سر الاسراء (شرح حدیث معراج) ؛ اثر آیت الله شیخ علی پهلوانی تهرانی (سعادت پرور)
5️⃣ اوصاف الاشراف ؛ اثر خواجه نصیر الدین طوسی
🔷 پیشرفته:
1️⃣ اخلاق در قرآن (۳ جلد) ؛ اثر علامه محمد تقی مصباح یزدی
2️⃣ شرح چهل حدیث ؛ اثر امام خمینی
3️⃣ شرح حدیث جنود عقل و جهل ؛ اثر امام خمینی
4️⃣ آداب الصلاة ؛ اثر امام خمینی
5️⃣ المحجة البيضاء في تهذيب الإحياء (٨ جلد) ؛ اثر علامه ملا محسن فیض کاشانی
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از فرهنگی
پاسخ به چند شبهه.mp3
8.04M
پاسخ به چند شبهه درباره عملکرد رهبری
#مدیریت_انقلاب
@Aminikhaah
Aminikhaah🇱🇧
پاسخ به چند شبهه درباره عملکرد رهبری #مدیریت_انقلاب @Aminikhaah
💠 چرا برخورد رهبری با دولت احمدی نژاد ، سختگیرانه تر از برخورد با دولت روحانی بود؟
چرا رهبری برای تایید صلاحیت معین و مهرعلیزاده حکم حکومتی داد و برای احمدی نژاد چنین نکرد؟
چرا رهبری برای معاون اولی مشایی به احمدی نژاد تذکر داد ولی در انتصابات روحانی دخالت نمی کند؟
✅ @Aminikhaah
💠 آقای رییس جمهور فرموده اند:
زمان طرح سوال از رییس جمهور مناسب نبود.
به احتمال زیاد ، ساعت مقرر برای حضور ایشان در مجلس ، یا با خواب بعد از ناهار ایشان تقارن داشته یا با ساعت تله کابین سواری ایشان در توچال.
در هر صورت ، ما ملت از ایشان عذرخواهی میکنیم که بدموقع مزاحم ایشان شدیم تا راهکارهای ایشان برای برون رفت از وضعیت فعلی را بشنویم!
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
نظام تسخيري 131.mp3
10.13M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_دوم - #نظام_تسخیر
🔊 جلسه صد و سی و یکم
#مهندسی_طبقات_اجتماعی / 24
📅97/05/13
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
Aminikhaah🇱🇧
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_دوم - #نظام_تسخیر 🔊 جلسه صد و سی و یکم #مهندسی_طبقات_ا
💠 تفاوت ولایت پذیری با بردگی چیست؟
محدوده ولایت پذیری تا کجاست؟
جایگاه مجلس خبرگان در قیاس با رهبری چیست؟
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 مطلب زیر در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۶ به اشتراک گذاشته شد.
دوباره #بازنشر می دهم.
طی ماه های آینده نیز چند بار بازنشر داده خواهد شد. ان شاء الله!
👇👇👇👇
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 لبه سقوط یا سکوی پرواز؟!
🔷 فتنه ها بد نیست ؛ منافقان را رسوا می کند. به شرط آنکه مومنان ، قوام و انسجام داشته باشند.
علی علیه السلام با سه طایفه «قاسطین» و «ناکثین» و «مارقین» مواجه بود ؛ ولی آنکه کمر حکومت او را شکست ، سست عنصری کوفیان بود.
حال و هوای این روزهای جمهوری اسلامی ، مشابهات زیادی در تاریخ دارد. التهاب این روزها ، بارها و بارها تاریخ را به طپش انداخته. تاریخ را که می خوانی ، می بینی مشتی از خروار خروار فتنه ای که انقلاب از آن عبور کرده ، انقلاب ها را به باد داده.
این روزهای انقلاب به شبهای گرم عملیات می مانَد. همه افراد و احزابی که از صدر انقلاب زخم و کینه ای را حمل کرده اند امروز بر پا ایستاده اند و مترصد قیام اند.
از ملی گراها و سلطنت طلب ها و منافقین ، تا تَکراری ها و بهاری ها و لندن نشین ؛ تا پرچم سفیدانِ پست برق نشین ؛ تا درویشانِ شمال شهر نشین ؛ همه خود را نشان داده اند و قلب نظام را نشانه گرفته اند.
انقلاب های پیشین ، اگر با هزار زحمت خود را به اینجا می رساندند ، تاب گذر از این گردنه نداشتند. اما انقلاب اسلامی ایران ، از این پیچ تاریخی به سلامت خواهد گذشت و تاریخ را در فصلی جدید متولد خواهد نمود. گواه و شاهد این حرف ، شهیدان دهه هفتادی و روشنایی ذهن و قلم عناصر حزب اللهی است.
جنبش های مومنانه پیشین با این جنس فتنه ها نابود شدند ؛ چون فاقد قوام مومنانه ای بودند که قیام های کافرانه را پس می زند. ایرانیان اما از مردم حجاز و کوفه برترند. ایرانیان ، قوم بشارت داده شده قرآنند که «إِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ ثُمَّ لا يَكُونُوا أَمْثالَكُم» (محمد / 38)
این روزها ، زیر پای انقلاب را که ببینی دلهره سقوط پیدا می کنی. ولی دلگرم باش که این بالها ، توان پریدن تا بی کران دارد. تا روشنای صبح چیزی نمانده ...
✅ @Aminikhaah
💠 #منافقان_اینگونه_اند / ۱
🔷 منافقين همواره سعى دارند ظاهر خود را بيارايند، و فصيح و بليغ سخن بگويند.
... منافقين چنين وضعى به خود مىگيرند: ظاهرى فريبنده، و بدنى آراسته دارند به طورى كه هر كس به آنان برخورد كند از ظاهرشان خوشش مىآيد، و از سخنان شمرده و فصيح و بجاى آنان لذت مىبرد، و دوست مىدارد به آن گوش فرا دهد، از بس كه شيرين سخن مىگويند و گفتارشان نظمى فريبنده دارد.
... منافقينى كه اجسامى زيبا و فريبنده و سخنانى جاذب و شيرين دارند، به خاطر نداشتن باطنى مطابق ظاهر، در مثل مانند چوبى مىمانند كه به چيزى تكيه داشته باشد و اشباحى بدون روحند، همان طور كه آن چوب نه خيرى دارد، و نه فائده بر آن مترتب مىشود، اينان نيز همين طورند چون فهم ندارند.
🔻 ترجمه تفسیر المیزان ، ج ۱۹ ، ص۴۷۲-۴۷۳
✅ @Aminikhaah