eitaa logo
Aminikhaah🇵🇸
35.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
526 ویدیو
206 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇵🇸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 حیاتی ترین خواسته ،‌ در دعای عرفه 📢 بازماندگان از رمضان ،‌ در عرفه چه باید بخواهند؟ #رمضان_94 #شبـقدر #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 سلبریتی عزیزی که هر سال عید قربان ، در تقابل با قربانی گوسفندان ، گریبان چاک می دهی! دهم ذی الحجه ، روز قتل عام و آزار گوسفندان نیست. روز اطعام شکم های گرسنه ای است که با دیدن عکس های آنچنانی از سفره های پر زرق و برق و کباب های آنچنانی امثال تو ، با شکنجه ، می میرند و زنده می شوند! وَ أَطْعِمُوا الْبائِسَ الْفَقير (حج / 28) ✅ @Aminikhaah
💠 ، به مناسبت روز بازگشت حضرت موسی از میعاد چهل روزه و مواجهه با فتنه سامری 👇👇👇👇👇
💠 چرا هارون سکوت کرد؟ 🔷 حضرت موسی ع بنا به ماموریت ، چهل روز از بنی اسراییل فاصله گرفت. وقتی بازگشت ، مردم را مشغول گوساله پرستی دید. خشم موسی ع به خروش آمد و آتش وار ، به سراغ هارون رفت. 🔶 وَ لَمّٰا رَجَعَ مُوسىٰ إِلىٰ قَوْمِهِ غَضْبٰانَ أَسِفاً قٰالَ بِئْسَمٰا خَلَفْتُمُونِي مِنْ بَعْدِي أَ عَجِلْتُمْ أَمْرَ رَبِّكُمْ وَ أَلْقَى اَلْأَلْوٰاحَ وَ أَخَذَ بِرَأْسِ أَخِيهِ يَجُرُّهُ إِلَيْهِ قٰالَ اِبْنَ أُمَّ إِنَّ اَلْقَوْمَ اِسْتَضْعَفُونِي وَ كٰادُوا يَقْتُلُونَنِي فَلاٰ تُشْمِتْ بِيَ اَلْأَعْدٰاءَ وَ لاٰ تَجْعَلْنِي مَعَ اَلْقَوْمِ اَلظّٰالِمِينَ. و چون موسى، خشمناک و اندوهگین به سوى قوم خود بازگشت، گفت: «پس از من چه بد جانشینى براى من بودید! آیا بر فرمان پروردگارتان پیشى گرفتید؟ و الواح را افکند و [موى ] سر برادرش را گرفت و او را به طرف خود کشید. [هارون ] گفت: « اى فرزند مادرم، این قوم، مرا ناتوان یافتند و چیزى نمانده بود که مرا بکشند؛ پس مرا دشمن شاد مکن و مرا در شمار گروه ستمکاران قرار مده.» (سوره اعراف ، آیه ۱۵۰) اینکه سامری با شیادی و دغلکاری ، مردم را به سوی گوساله ای کشانده بود ، وضع قابل تحملی نبود. ولی هارون برای سکوت خود دلیلی آورد که موسی را قانع کرد. هارون از سه چیز سخن گفت: 1. مرا به استضعاف کشاندند. سامری خوب می دانست چگونه وارد عرصه شود و دست بر چه نقاطی بگذارد تا هارون ، قدرت مقابله با او نداشته باشد. 2. نزدیک بود مرا بکشند. سامری آن قدر احساسات مردم را جوشانده بود که کوچکترین موضع تقابل از سوی هارون ، به حذف فیزیکی او از سوی مردم منجر می شد. 3. ترس از تفرقه. 🔶 قٰالَ يَا بْنَ أُمَّ لاٰ تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَ لاٰ بِرَأْسِي إِنِّي خَشِيتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرٰائِيلَ وَ لَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي. هارون گفت: «اى پسر مادرم، نه ریش مرا بگیر و نه [موى ] سرم را، من ترسیدم بگویى: میان بنى اسرائیل تفرقه انداختى و سخنم را مراعات نکردى.» (سوره طه ، آیه ۹۴) مهم تر از دو دلیل قبل ، این دلیل بود. هارون به موسی گفت من به اصلی ترین سخن و وصیت تو پایبند بودم که همان "حفظ وحدت" بود. ملتی که کفر یکپارچه داشته باشند به سعادت نزدیک ترند تا ملت نیمه مومنی که به آشوب و تفرقه و درگیری مبتلاست. 🔷 سامری ها همیشه هستند. این بینش و بیداری مردم در برابر سامری هاست که به یاری هارون ها می آید. وقتی مردم فریفته سامری ها شوند ، دست و زبان هارون ها بسته می شود. در زمانه علی ع نیز سامری هایی بودند که مردم را فریب دادند و علی ع چاره ای جز صبر و سکوت نداشت. یکی از آن سامری ها که خون به دل علی ع کرد ، ابوموسی اشعری بود. پیامبر ص درباره اشعری فرمود: 🔶 وَ فِرْقَةٌ مُدَهْدَهَةٌ عَلَى مِلَّةِ السَّامِرِيِّ لَا يَقُولُونَ «لا مِساسَ» لَکِنَّهُمْ يَقُولُونَ «لَا قِتَالَ»، إِمَامُهُمْ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ قَيْسٍ الْأَشْعَرِي (امالي مفيد/ص30) ابوموسی ، سامری ای بود که با شعار "لا قتال" (نه به جنگ) مردم را فریب داد و با همین شعار ، هر آنچه می خواست ، از مذاکرات خود با عمروعاص به علی ع و مردم تحمیل کرد. و علی ع صبر کرد تا مردم ، میوه مذاکرات ابوموسی را بچینند. ✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اگر از طریق یک پلاکارد مجهول الهویه در دست یک طلبه بی نام و نشان ، می توان آن غریق را قتیل نامید ، به واسطه این سخنان شفاف از آن مرحوم سیّاس ، می توان به چه چیزهایی پی برد و باید او را چه نامید؟! ✅ @Aminikhaah
💠 مصلحت اندیشی امیرالمومنین ع در کلام ابن ابی الحدید 🔷 في شَرحِ قَولِهِ عليه السلام: «لَو قَدِ استَوَت قَدَمايَ مِن هذِهِ المَداحِضِ لَغَيَّرتُ أشياءَ» قالَ: لَسنا نَشُكُّ أنَّهُ كانَ يَذهَبُ في الأَحكامِ الشَّرعِيَّةِ وَالقَضايا إلى أشياءَ يُخالِفُ فيها أقوالَ الصَّحابَةِ، نَحوَ قَطعِهِ يَدَ السّارِقِ مِن رُؤوسِ الأَصابِعِ، وبَيعِهِ امَّهاتِ الأَولادِ، وغَيرِ ذلِكَ، وإنَّما كانَ يَمنَعُهُ مِن تَغَيُّرِ أحكامِ مَن تَقَدَّمَهُ اشتِغالُهُ بِحَربِ البُغاةِ وَالخَوارِجِ، وإلى ذلِكَ يُشيرُ بِالمَداحِضِ الَّتي كان يُؤَمِّلُ استِواءَ قَدَمَيهِ مِنها، ولِهذا قالَ لِقُضاتِهِ: «اقضوا كَما كُنتُم تَقضونَ حَتّى يَكونَ لِلنّاسِ جَماعَةٌ»، فَلَفظَةُ «حَتّى» هاهُنا مُؤَذِّنَةٌ بِأَنَّهُ فَسَحَ لَهُم في اتِّباعِ عادَتِهِم في القَضايا والأَحكامِ الَّتي يَعهَدونَها إلى أن يَصيرَ لِلنّاسِ جَماعَة، وما بَعدَ «إلى» و «حَتّى» يَنبَغي أن يَكونَ مُخالِفا لِما قَبلَهُما. 🔶 ابن ابی الحدید معتزلی در شرح سخن على عليه السلام كه «اگر پاهايم در اين لغزشگاه استوار مانَد، امورى را دگرگون سازم» گويد: ترديدى نداريم كه او در پاره اى احكام شرعى و رخدادها به سويى مى رفت كه با اقوال صحابيان مخالف بود، مانند بريدن دست دزد از سرِ انگشتها و فروش كنيزان فرزنددار و مانند آن. آنچه او را باز مى داشت كه احكام گذشتگان را دگرگون سازد، درگيرى اش در جنگ با ياغيان و خوارج بود. به همين مطلب با واژه «مَداحض (لغزشگاهها)» اشاره مى كند كه آرزو دارد در آنها پايش استوار گردد و از همين رو، به قاضيانش دستور داد «همانگونه كه در گذشته قضاوت مى كرديد، قضاوت كنيد تا وحدت مردم، حفظ گردد». پس واژه «حتى» اشاره دارد كه به آنان اجازه داد كه از عادات گذشته در داورى و از احكامى كه مردم بدانها خو گرفته اند، پيروى كنند تا وحدت مردمْ حاصل گردد، و [روشن است كه] جمله هاى پس از واژه «إلى» و «حتّى» با جمله هاى قبلى مغايرت دارند (يعنى وقتى وحدتْ حاصل گشت، ديگر از عادت و رويه گذشته پيروى نكنيد). 🔻 شرح نهج البلاغة: ج 19 ص 161 ✅ @Aminikhaah
💠 شگفت آور و کمرشکن 🔷 دیشب محضر یکی از اساتید عالم ، عامل و لامع بودم. ایشان ، نقل خاطراتی از یکی از برجستگان از اهل معنا داشتند. در میان خاطرات ، دو خاطره شگفت آور و کمرشکن داشتند که فکر و ذکر آدمی را درگیر می کند. آن بزرگوار ، از مکاشفات غیبیه خود برای استاد بزرگوار فرموده بودند. بدون اشاره به نام افراد ، از زبان ناقل ، لبّ مطلب آورده می شود: 🔶 یکی از عالمان وارسته را در برزخ گرفتار یافتم. سبب گرفتاری اش را پرسیدم. گفت: در رییس جمهور شدن فلانی (یکی از روسای جمهور معمم سالهای اخیر) نقش داشتم. عده ای را تشویق به رای دادن به او کردم. اینجا گرفتار شده ام. 🔶 برزخ یکی از علمای متنفذ و انقلابی را دیدم. گفت اوضاعم رو به راه است. فقط مانده رضایت "مشهدی حسن"! گفتم مشهدی حسن کیست؟ رضایتش برای چیست؟ گفت مشهدی حسن همسایه روبروی ما بود. فرزندش را اوایل انقلاب به اتهام فعالیت در سازمان منافقین بازداشت کردند. روزی "مش حسن" مرا در کوچه دید. گفت: من از شما تقاضای دخالت برای آزادی فرزندم را ندارم. تنها درخواستم این است که سفارش کنید درباره فرزندم تفحص بیشتری شود. اگر پس از این تفحص تکمیلی ، او را مجرم دانستند ، من به اعدام او رضایت می دهم. من در جواب "مش حسن" فقط سکوت کردم. حالا بابت همان سکوت ، گرفتار شده ام. 🔷 عالَم ، حقایق بسیار و ناباورانه ای دارد. خدا می داند انعکاس جزیی ترین اعمال ما در برزخ و قیامت چه خواهد بود. طرفه آنکه با سکوت هم رهایی نمی یابیم و همان قدر که بابت یک کلمه حرف نابجا بازخواست می شویم ، بابت یک کلمه ادا ناشده نیز باید جوابگو باشیم. خدای عظیم و حکیم ، به آبروی امیر مومنان به ما رحم کند و ما را از این همه ورطه سقوط ، رهایی بخشد. به اندازه خود ، سعی می کنم زین پس با دقت و مراقبت بیشتری دست به قلم شوم. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇵🇸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #سلسله_مباحث_سیره_14_معصوم 🔊 جلسه دوازدهم 📢 #بصیرت در #سیره_امام_هادی ع #قم #سال93 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 زینب کبری ـ سلام الله علیها ـ مردم کوفه را اهل «غدر» دانست. «غدر» و «غدیر» از یک ریشه اند. «غدیر» ، به برکه ای گویند که ابتدای کار آب فراوانی در آن جمع می شود و سپس همه این آب می رود و قطرات اندکی در آن می ماند. «غدر» نیز حالتی است که ابتدای امر ، شوق و خروشی برای حمایت از ولی امر وجود دارد ؛ ولی به مرور سستی می آید و رها می شود. کسانی تا آخرین نفس پای «غدیر» می مانند که اهل «غدر» نباشند! ✅ @Aminikhaah
، 🔵 تشیع ، مفهوم عامی است که ابعاد گوناگونی را پوشش می دهد. حوزه های گوناگون زندگی ، اقتضای تبعیت و تسلیم نسبت به قواعدی را دارد ، که این تسلیم و تبعیت ، تکلیف شیعه گری را روشن می کند. 🔵 تشیع علوی ع ، گاهی در حوزه عبادیات است ؛ یعنی به وقت و سبک علی نماز و روزه گزاردن ، طواف نساء به جا آوردن ، خمس پرداختن و برای شهدای کربلا عزا به پا داشتن و ... . گاهی نیز فراتر از عبادیات و در حوزه معاملات (بمعنی الاعم) است. 🔵 معاملات ، اقسام عقود و ایقاعات را تحت عناوین "اجارات" ، "تجارات" ، "صناعات" و "ولایات" پوشش می دهد.(1) این اقسام چهارگانه نیز هر کدام بخشی از هویت تشیع را شکل می دهند. 🔵 ممکن است کسی در عبادیات و حتی بخش اعظمی از معاملات ، شیعه باشد ولی در لب اللباب دین (ولایت) ، راهی خلاف مسلک و مکتب علی ع پیش گیرد. 🔵 دوگانه "شیعه فقهی" و "شیعه سیاسی" از همین جا آغاز می شود. شیعه فقهی ای که شیعه سیاسی نباشد نه تنها بر شکوه تشیع نمی افزاید بلکه تهدیدی است برای کلیت جریان تشیع. 🔵 اکثر قریب به اتفاق کوفیانی که به امیرالمومنین ع ، امام مجتبی ع و امام حسین ع خیانت کردند ، "شیعه فقهی" بودند ولی "شیعه سیاسی" نه! به عکس ، در کربلا کسانی چون زهیر بن قین به یاری حسین ع آمدند که "شیعه سیاسی" بودند ولی "شیعه فقهی" نه! 🔵 آنانکه با دست باز نماز می خوانند ولی دست نیاز به سوی دشمنان دراز می کنند ، همان شیعیان فقهی ای هستند که در "سیاست" نسبتی با علی ع ندارند. 🔵 آنانکه در دو راهی "شریعت" و "خواست مردم" به رای مردم اصالت می دهند ، خاستگاه سیاسی خود را از "سقیفه" گرفته اند ، نه "غدیر"! 🔵 مفاهیمی چون "شیعه انگلیسی" اینجا معنا می یابد. یعنی عده ای بیرق علی ع را در دست گیرند و زیر آن سینه بزنند ، سرانجام مزد عزاداری های خود را از ملکه انگلیس بستانند! 🔵 آنچه از روایات درباره شرایط خطیر آخر الزمان زنگ بیداری می زند این است که یاران حقیقی امام عصر عج ، "شیعیان سیاسی" اند؛ حتی اگر چونان یمنی ها ، زیدی مسلک باشند. 🔴 آخرین دشواری های عصر غیبت ، از جانب علی باوران فقهی و علی گریزان سیاسی است! 🔻1. تحف العقول عن ال الرسول صلی الله علیه و اله ص 531 ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از نقد غفاری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐶 هاپ هاپ! جناب غفاری خطاب به یکی از شاگردان برجسته آیت الله #پهلوانی: "شما هی #هاپ_هاپ کن!" @naghdeghaffari