💠 پیامبر اکرم ص دستور به برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی برای حمزه سیدالشهدا ع دادند. هیچ جای تاریخ دیده نشده سالهای بعد ، سالگرد این مراسم با همان توصیف و توصیه ها برپا شده باشد.
حال آنکه فاطمه زهرا س هر هفته به مزار حمزه می رفتند و از تربت او تسبیح درست کرده بودند.
تعظیم شعائر اهل بیت ع با مدل های انگلیسی اش تفاوت های بسیاری دارد.
#دهه_محسنیه
✅ @Aminikhaah
💠 "اتان کلبرگ" ، شیعه شناس صهیونیست ، ده ها کتاب و مقاله با رویکرد پژوهش در معارف شیعی نوشته که از آن میان ، زندگینامه سی تن از علمای شیعه به چشم می خورد.
دشمنان تشیع برای قلع و قمع معارف شیعی شب از روز نمی شناسند و منی که خود را محب می پندارم ، شب و روز به بطالت می گذرانم!
✅ @Aminikhaah
💠 امام عسکری ، سکولار نبود...
🔷 ائمه ما ـ عليهم السلام ـ كه همه شان كشته شدند، براى اين [بود] كه همه اينها مخالف با دستگاه ظلم بودند. اگر امامهاى ما تو خانه هايشان مى نشستند و عرض مى كنم، آنطورى كه اينها مى گويند ... مردم را دعوت مى كردند به بنى اميه و بنى عباس؛ اينها كه محترم بودند، روى سرشان مى گذاشتند آنها ائمه ما را، لكن آنها مى ديدند هر يك از [ائمه] حالا كه نمى تواند لشكركشى كند، از باب اينكه مقتضياتش فراهم نيست، دارد زير زمينى اينها را از بين مى برد اينها را مى گرفتند، حبس مى كردند. ده سال در حبس آنها بودند. براى نماز و روزه بود كه حبس كردند حضرت موسى بن جعفر را؟ چون نماز مى خواند؟ چون روزه مى گرفت؟ چون مردم را دعوت مى كرد به [پيروى از] هارون الرشيد و ... [كه] شما برويد و با آنها بسازيد؟
هر چه آنها ظلم مى كنند شما حرف نزنيد؟! يا قضيه اين نبوده است آنها از باب اينكه مى ديدند اين خطرناك است براى دولت خطرناك است، براى قدرتها اينها خطرناك بوده اند براى اينها؛ از اين جهت، اينطور شد كه آنها را حبس كردند، كشتند، [اذيت] كردند، تبعيد كردند.
مى گويند مردى كه از [مدينه] برمى دارد امام ـ عليه السلام ـ را مى آورد در اينجا، يا حضرت عسكرى را در سامرا چندين سال نگه مى دارد و تحت فشار و در نظام، در عسكر ... در جند ايشان را نگه مى دارد و محبوس است امام ـ عليه السلام ـ در آنجا. اين از باب اين [بود] كه نماز مى خواست بخواند؟ خوب ...، خود آنها هم نماز مى خواندند، به نماز چه كار داشتند؟
چون امام ـ عليه السلام ـ پسر پيغمبر بود، آن وقت پسر پيغمبر خيلى هم [مورد احترام بود]؛ اگر پسر پيغمبر سر جاى خودش مى نشست و كار نداشت به مردم، چيزى نبود؛ اما آنها گاهى به اشاره آنها ... (چون موردى بود كه اگر مى فهميدند، ريشه اينها را مى كندند) در ظاهر وقتى كه يكى از اين هاشميون قيام مى كردند بر ضد حكومتها؛ در ظاهر اينها يك انتقاد صورى هم از آن مى كردند، ليكن با دست اينها بود. اينها آنها را وادار مى كردند به اينكه اين كار را بكنند. دعا مى كند امام ـ عليه السلام ـ به زيد و امثال اينها كه قيام كردند بر ضد اين خلفا و بر ضد اين قدرتمندها.
🔻 صحیفه امام ، ج۴ ، ص ۲۱
23/ 7/ 57 بيانات امام در جمع ايرانيان مقيم پاريس
✅ @Aminikhaah
💠 سلسله جلسات :
زندگی به سبک بندگی
(شرح حدیث عنوان بصری)
(جلسه اول از ده جلسه)
سخنران:حجت الاسلام امینی خواه
با نوای حاج سعید قیافه
زمان : چهارشنبه 23 آبان ماه
شروع جلسه : ساعت: 20:30
مکان : قاضی طباطبائی7،میلان اول سمت چپ،انتهای میلان.
منزل حاج آقای ضابطیان
برادران-- خواهران
هیئت فرهنگی،مذهبی انصارالشهدا
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از الهادی
* #علامه_طباطبایی
🔻نقل کرده اند شخصی به علامه طباطبایی، صاحب المیزان، گفته بود که آقا در خواب مرحوم پدرتان را دیدم که از شما گله مند بود.
علامه فرمود: چرا؟
گفت پدرتان می گوید: سید محمد حسین، ثوابی از تفسیر المیزان را به من هدیه نکرد.
🔸مرحوم علامه فرموده بودند: من اصلا به این قضیه فکر نکرده بودم که این کار، ثوابی داشته باشد!
🔹چقدر روح بلند است، چقدر ایمان رخنه کرده، چقدر فارغ است. فرموده بود که من فکر نکرده بودم راجع به این قضیه که ثوابی دارد تا به روح پدرم هدیه کنم، به ذهنم نیامده بود.
(معاد شناسی علامه طهرانی، ج1، ص 185)
🔸بعضی از نفوس در طول زمان چقدر رشد میکنند و زاویه دیدشان فرق میکند.
چقدر از توهمات بیرون می آیند، بندگیشان را میکنند، اینها ستارگان زمین و آسمان هستند.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir
💠 #خاطرات
🔷 از حضرت آیت الله شیخ محمد باقر تحریری پرسیده شد آیا در سالهایی که از محضر مرحوم علامه طباطبایی استفاده می فرمودید برایتان پیش آمد پشت ایشان نماز بخوانید؟
فرمودند: یک بار که به منزل علامه مشرف شده بودم ، دیدم ایشان تنها به نماز ایستاده اند. خواستم به ایشان اقتدا کنم ولی یقین داشتم ایشان از باب تواضع همیشگی ، رضایت به اقتدای کسی ندارند. با خودم کلنجار رفتم. دیدم به ناراحت شدن ایشان نمی ارزد.
بعد از نقل خاطره فرمودند: از آن روز تا کنون خیلی بابت از دست دادن نماز جماعت پشت علامه ره حسرت خورده ام!
✅ @Aminikhaah
💠 دیشب در انتهای همایش نکوداشت مرحوم آیت الله سید علی قاضی ره در حرم مطهر رضوی ، از والدین شهید مصطفی احمدی روشن تجلیل شد.
پدر شهید پشت تریبون آمد و سخنان متفاوتی گفت. گفت مادر مصطفی به علت پا درد ، قصد حضور در جلسه را نداشت ؛ ولی من او را با اصرار آوردم تا در حضور او چیزی به شما بگویم.
سپس در حضور مادر شهید گفت می خواستم بگویم اگر مصطفی ، مصطفی شد ، از برکت این زن بود. این زن که هم از سلاله رسول است و هم از نسل عالمان یزد ، در دامن مطهرش مصطفی را پروراند. مصطفی از قبل این مادر مصطفی شد نه از جانب من.
پدر شهید ، ابراز علاقه خود به مادر شهید را با این جملات لبریز کرد که حاضرم در حضور این جمع ، دست و چادر مادر مصطفی را ببوسم و بابت تربیت این فرزند از او تشکر کنم.
امروز توقع داشتم خبر این سخنان فضای مجازی را پر کند. اما دیدم بی عرضگی رسانه ای ما تمامی ندارد. وقتی عاشقانه های نجیبانه و مومنانه این چنینی را ضریب نمی دهیم ، کار به آنجا می رسد که مجری خام برنامه زنده ، به همسر جوان یک روحانی می گوید به شوهرت ابراز علاقه کن تا مردم ببینند این قشر هم اهل این عاشقانه ها هستند.
اما نکته دیگری که توجهم را جلب کرد این بود که خوش به حال مصطفی که پدر و مادرش لیاقتش را داشتند!
✅ @Aminikhaah
💠 مهم ترین قاعده ظهور
🔷 زنى به خدمت امام صادق عليه السّلام رسيد و عرض كرد، پسرى دارم كه مدتى است به سفر رفته و سفرش طولانى شده و من مشتاق ديدارش هستم شما دعا كنيد برگردد.
امام عليه السّلام فرمود: صبر كن! زن چند روزى صبر كرد و بار دوم به حضور امام عليه السّلام رسيد. دوباره همان تقاضا را مطرح کرد. امام عليه السّلام باز هم او را دعوت به صبر کردند. چند روز گذشت. آن زن براى بار سوم خدمت امام عليه السّلام رسيد و عرضه داشت سفرش طولانى شده و من نگران او هستم.
آن حضرت فرمود: مگر تو را به صبر دعوت نكردم؟
عرض كرد: چقدر صبر كنم؟ دیگر صبری برایم نمانده!
حضرت فرمودند: به خانه برگرد، كه فرزندت را خواهی دید. آن زن به خانه بازگشت و دید فرزندش از سفر بازگشته. زن با خوشحالى به خدمت امام عليه السّلام رفت و عرض كرد: آيا پس از پيغمبر باز هم وحى نازل مى شود؟
فرمود وحى نازل نمىشود اما پيامبر فرمود: هر گاه صبر انسان تمام شود ، نوبت فرج مى شود و چون تو اظهار بى قرارى كردى، فهمیدم كه خدا فرج تو را با رسیدن فرزندت مى رساند.
🔶 جاءَتِ امْرَأَةٌ إِلَى الصَّادِقِ ع فَقَالَتْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنَّ ابْنِي سَافَرَ عَنِّي وَ قَدْ طَالَتْ غَيْبَتُهُ وَ قَدِ اشْتَدَّ شَوْقِي إِلَيْهِ فَادْعُ اللَّهَ لِي فَقَالَ لَهَا عَلَيْكِ بِالصَّبْرِ فَمَضَتْ وَ أَخَذَتْ صَبْراً وَ اسْتَعْمَلَتْهُ ثُمَّ جَاءَتْ بَعْدَ ذَلِكَ فَشَكَتْ إِلَيْهِ فَقَالَ لَهَا عَلَيْكِ بِالصَّبْرِ فَاسْتَعْمَلَتْهُ ثُمَّ جَاءَتْ بَعْدَ ذَلِكَ فَشَكَتْ إِلَيْهِ طُولَ غَيْبَةِ ابْنِهَا فَقَالَ أَ لَمْ أَقُلْ لَكِ عَلَيْكِ بِالصَّبْرِ فَقَالَتْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ كَمِ الصَّبْرُ فَوَ اللَّهِ لَقَدْ فَنِيَ الصَّبْرُ فَقَالَ ارْجِعِي إِلَى مَنْزِلِكِ تَجِدِي وَلَدَكِ قَدْ قَدِمَ مِنْ سَفَرِهِ فَمَضَتْ فَوَجَدَتْهُ قَدْ قَدِمَ مِنْ سَفَرِهِ فَأَتَتْ إِلَيْهِ فَقَالَتْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَ وَحْيٌ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَ لَا وَ لَكِنَّهُ قَدْ قَالَ عِنْدَ فَنَاءِ الصَّبْرِ يَأْتِي الْفَرَجُ فَلَمَّا قُلْتِ قَدْ فَنِي الصَّبْرُ عَرَفْتُ أَنَّ اللَّهَ قَدْ فَرَّجَ عَنْكِ بِقُدُومِ وَلَدِكِ.
🔻إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج1، ص: 150 ؛ وسائل الشيعة، ج15، ص: 264
🔶 فرج ، دو گونه است: فرج شخصی و فرج عمومی. هر فرجی نیز وابسته به بی تابی و انقطاع است. اگر فرد به این بی قراری رسد ،با فرج شخصی قرارش می دهند و اگر جامعه قرار ملاقات می خواهد ، باید از صف انتظار بیرون زند و مصرانه در بکوبد.
تا وقتی چشم به دست این رییس خارجی و آن مدیر داخلی داریم ، تاب بازی کودکانه داریم. باید بی تاب شد ، بی تاب . این مهم ترین قاعده ظهور است.
✅ @Aminikhaah
💠 معنای ترس از خدا
🔶 ترس ، دو گونه است: ترس از ظلمت و ترس از نور.
ترس از ظلمت ، ترس از عدم و معدوم است؛ ترس از دست رفتن و از دست دادن ؛ ترس از وهم و موهوم.
ترس از نور ، ترس از رسوایی و روشنایی است؛ ترس از افشاء و اکتشاف ؛ ترس از حقیقت و واقعیت.
خدا ، نور است: الله نور السماوات و الارض. ترس از نور ، ترسی همراه با عظمت است؛ ترس از تاریکی های خودساخته و کژی های خودبافته.
نور ، به همان میزان که دلرباست ، دلهره آور است؛ که مبادا فضاحت هایم را به فصاحت آورد.
ترس از نور ، ترس از خود است؛ چونان بیم نهال از حرمان هرم آفتاب.
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media
💠 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
🔷 #پارت_دوم - #نظام_تسخیر
🔷 جلسه هفتاد
🔶 بخش سوم
🔶 قرآن می فرماید کفار مشکلشان این است که زندگی آنها در سطحی ترین لایه مانده است.
نگاه قرآن خیلی نگاه جالبی است ما وقتی کفار را می بینیم از پایین به بالا نگاه میکنیم ؛ برای ما آنها یک سبک زندگی ویژه دارند ، خودشان هم مردمان ویژه ای به نظر می آیند و از نظر ما آنها خیلی از زندگی لذت می برند.
اما خداوند وقتی به کفار نگاه می کند می گوید آنها یک مشت آدم اند که در پایین ترین سطح زندگی مانده اند.
توصیف قرآن را که میخوانیم قشنگ متوجه می شویم
که این تفکر قرآنی در فرهنگ ما وجود ندارد.
نکته ی عجیبی وجود دارند که اغلب شنیده ایم میگویند ما وقتی خارج می رویم این بدحجابی ها و آرایش های غلیظی که در ایران هست را آنجا نمی بینیم!
تا حالا به این فکر کرده اید دلیل این امر چیست؟
در کشورهای غربی زنانی که آرایش زیاد دارند میان مردم به خوشنامی معروف نیستند.
این در حالی است که کشور ما در مصرف زیاد لوازم آرایشی رکورد دار است!
چرا ما به این نقطه رسیده ایم؟
مشکل این است که به جوانان اروپایی و آمریکایی گفته اند شما ابرقدرت دنیا هستید ،او هیچ نیازی نمی بیند که با خود آرایی خودش را به دیگران نشان دهد.
این تفکر باید فرهنگ شود.
در دانشگاه های طراز اول کشور ، دختران درس خوان به هیچ عنوان آرایش های آنچنانی به چهره ندارند.
اگر یک زن محاسن و کمالات زیادی داشته باشد دیگر نیازی ندارد که با خود آرایی خودش را به دیگران نشان دهد.
بین عرفا هم معروف است آن کس که سکوت میکند جیبش پر است اما آن کسی که سر و صدا می کند هیچ چیز ندارد.
به قول معروف این پول خردها هستند که در جیب صدا می دهد اسکناس هیچ وقت سر و صدا ندارد.
اگر حس ابرقدرت بودن به ما دست بدهد خیلی از مشکلات فرهنگی ما حل می شود.
خداوند فرموده است که شما ابرقدرت عالم اید:
وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ(آل عمران:۱۳۹)
« شما برتريد »
اگر این نگاه نسبت به کفار در ما شکل بگیرد خیلی از مسائل حل می شود.
قرآن در سوره زخرف می فرمایند من خیلی دوست داشتم به مردمی که به خدای رحمان کافرند:
لِمَنْ يَكْفُرُ بِالرَّحْمَٰنِ (زخرف:۳۳)
آنقدر از مال دنیا بدهم که:
لِبُيُوتِهِمْ سُقُفًا مِنْ فِضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَيْهَا يَظْهَرُونَ(زخرف:۳۳)
این ها سقف خانه هایشان را از نقره بسازند ، و حتی نردبانی که از آن بالا می روند هم از نقره باشد.
اما از یک چیز ترسیدم:
وَلَوْلَا أَنْ يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَجَعَلْنَا (زخرف:۳۳)
ترسم این بود که همه یک سره و یک دست کافر بشوند.
پیام اخلاقی این آیه چیست؟
میخواهد بگوید آنقدر این سطح از زندگی برای من هیچ است که دوست دارم هرچه هست برای کفار باشد.
در سوره مبارکه محمد این آیه را خداوند توضیح میدهد و می فرماید:
وَالَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَيَأْكُلُونَ كَمَا تَأْكُلُ الْأَنْعَامُ (محمد:۱۲)
«و كسانى كه كفر ورزيدند و مانند چهارپایان به تمتّع و شهوترانی و شکمپرستی پردازند»
یعنی نهایت بهرهمندی کفار از زندگی ،نهایت بهره مندی انعام است ، خدا در دسته بندی موجودات ، کفار را در لایه چهار پایان حساب می کند.
البته زندگی های آنها خیلی خوش است. بدون هیچ اضطراب و نگرانی ، بدون هیچ فکری و دغدغه ، بدون هیچ غصه و ناراحتی ، گاهی شنیده ایم بعضیها میگویند ما به این حیوانات حسودیمان می شود و یا بعضاً می گویند ای کاش ما یک حیوان بودیم و راحت زندگی میکردیم و اینقدر مشکلات نداشتیم این دقیقا همان نگاهی است که خداوند نسبت به کفار بیان می کند.
میگوید اگر زندگی کفار برایت جالب است به این دلیل است چون او در سطح حیوان زندگی می کند و خیلی از مشکلات و دغدغه ها را ندارد.
🔔 @Aminikhaah_Media