eitaa logo
Aminikhaah🇵🇸
36.9هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
534 ویدیو
252 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان🌹 💠 سه شنبه 11 اردیبهشت در نمازخانه دانشکده مهندسی ساعت 18
💠 ؟ / 2️⃣ ❌ تذکر: لطفا پیش از خواندن این متن ، مقاله پیشین مطالعه شود! 🔷 رهبر معظم انقلاب ، عرفان و سلوک حقیقی را در مسلک عرفانی مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبایی متجلی می دانند: « عرفان، همان مرحوم قاضى است، مرحوم ملا حسينقلى همدانى است، مرحوم سيد احمد كربلائى است؛ عرفان واقعى اينهاست.» 🔻 (23/ 11/ 1391) بيانات در ديدار اعضاى مجمع عالى حكمت اسلامى «مرحوم آقاى قاضى- ميرزا على آقاى قاضى- يكى از حسنات دهر است؛ يعنى واقعاً شخصيت برجسته ى علمى و عملى مرحوم آقاى قاضى، حالا اگر نگوييم بى نظير، حقّاً در بين بزرگان كم نظير است. ... خب، ايشان علاوه بر و عرفانى خودشان، شاگردان زيادى را هم تربيت كردند كه اين خيلى با ارزش است؛ شخصيتهاى بزرگى كه ما بعضى از اينها را ملاقات كرديم، زيارت كرديم. ... مهمترين مسئله در اين باب، اين است كه ما در بين سلسله ى علمى فقهى و حِكمى خودمان در حوزه هاى علميه ـ در اين صراط مستقيم ـ يك گذرگاه و جريان خاص الخاص داريم كه مى تواند براى همه الگو باشد، هم براى علما الگو باشد ـ علماى بزرگ و كوچك ـ هم براى آحاد مردم و هم براى جوانها؛ مى توانند واقعاً الگو باشند. اينها كسانى هستند كه به پايبندى به ظواهر اكتفاء نكردند، در طريق معرفت و طريق سلوك و طريق توحيد تلاش كردند مجاهدت كردند كار كردند، و به مقامات عاليه رسيدند. و مهم اين است كه اين حركت عظيم سلوكى و رياضتى را نه با طرق من درآوردى و تخيّلى ـ مثل بعضى از سلسله ها و دكانهاى تصوّف و عرفان و مانند اينها ـ بلكه صرفاً از طريق شرع مقدّس آن هم با خبرويت بالا، به دست آوردند. ... هيچ اهل بُروز مكاشفات و مانند اينها هم نبودند؛ خب خيلى چيزها از آنها نقل شده ... لكن اصلًا اينها در زندگى اين بزرگوارها اهميتى ندارد، نقشى ندارد. » 🔻 (26/ 04/ 1391) بيانات در ديدار اعضاى ستاد برگزارى كنگره ى بزرگداشت فقيه متأله حضرت آيتالله سيد على قاضى (قدّس سرّه) 🔷 درباره طریق معرفتی آخوند ملا حسینقلی همدانی و شاگردان ایشان ، سخن بسیار است. بروز تمام و کمال این نحله بی نظیر ، در استاد کل ، مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبایی است که سالکان بسیاری در مسلک خود پروراند. مرحوم آیت الله العظمی بهجت ، مرحوم آیت الله شیخ محمد تقی آملی ، مرحوم آیت الله شیخ علی محمد بروجردی ، مرحوم آیت الله میرزا ابراهیم شریفی زابلی ، مرحوم آیت الله سید علی اکبر مرندی ، مرحوم آیت الله سید محمد حسن الهی طباطبایی و ... از شاگردان نامدار و وامدار ایشان اند. به تایید بسیاری از شاگردان مرحوم آیت الله سید علی قاضی ، کسی که مکتب عرفانی و تربیتی ایشان را پس از او قوام بخشید و زنده نگاه داشت ، مرحوم علامه طباطبایی بود. شاید شاگردان تربیتی مرحوم علامه طباطبایی ، به فراوانی شاگردان سلوکی مرحوم آیت الله قاضی نباشند ، ولی سبک و سیاق تربیت ، دقیقا همان است و خروجی های مسلک تربیتی علامه ، چیزی کم از خروجی های مسلک تربیتی مرحوم قاضی ندارند. مرحوم آیت الله خوشوقت ، مرحوم آیت الله حسینی طهرانی ، مرحوم آیت الله شیخ محمود تحریری ، مرحوم آیت الله شیخ علی پهلوانی تهرانی و مرحوم آیت الله سید عبدالله جعفری تهرانی ، برخی از شاگردان سلوکی نام آشنای مرحوم علامه طباطبایی هستند. در این میان ، آن کس که تمام زندگی خود را برای تربیت شاگردان سلوکی فارغ کرد و همه وقت خود را وقف سعادت پروری کرد ، مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی بود. البته این به معنای آن نیست که سایر نامبردگان گرامی در این جهت ضعف یا قصوری داشته اند. منزل مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی ، محمل و محفلی برای عرض حال بود. شاگردان ، نامه می دادند و برنامه می گرفتند. با حضور در آن بیت نورانی و شرکت در جلسات ، حالات خود را عرضه و تقویت می کردند. این جلسات ، به فراخور مراتب رشد افراد ، مختلف بود. هر روز هفته جلسه ای برای طیفی برگزار می شد که مهم ترین آن جلسات ، جلسه روز پنج شنبه بود. افراد حاضر در جلسات پنج شنبه ، در مراتب نهایی مراقبه بودند. مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی ، برای تربیت سالکان پس از خود ، قریب به 20 نفر از حضار جلسات پنج شنبه را به عنوان مربی سلوکی معرفی فرمودند و به آنها «اجازه نامه تربیتی» دادند. حضرات اساتید مویدی ، وطنخواه ، وزیری ، مجاهدی ، فیاض بخش ، رجالی ، ایوبی ، نجفی و ... برخی شاگردان صاحب اجازه از آن پیر طریقت اند. اما سخن درباره حضرت آیت الله شیخ محمد باقر تحریری ، فصل جداگانه ای است که مقاله بعدی از آن سخن خواهد راند. ⬅️ ادامه دارد .... ✅ @Aminikhaah
💠 بنا به درخواست مخاطبان عزیز و نظر به رایگان بودن حجم مصرفی در نرم افزار سروش ، زین پس تمامی فایل های صوتی دروس حوزوی ، دانشگاهی و سخنرانی ها در کانال زیر بارگذاری خواهد شد. 👇👇👇👇👇 https://sapp.ir/aminikhaah_media
💠 ؟ / 3️⃣ ❌ تذکر: لطفا پیش از خواندن این متن ، مقاله های پیشین مطالعه شود! 🔷 حضرت آیت الله شیخ محمد باقر تحریری ، در نوجوانی به واسطه والد عارف و معظم خود ـ مرحوم آیت الله شیخ محمود تحریری ـ با مسیر شوریدگی و شیدایی آشنا می شوند. ولی شیخ محمود ، به ظاهر ایجاد شوق و طلبی برای شیخ محمد باقر ندارد ؛ تا خود ، به خواهش و تمنای حقیقی رسد. این امر سبب آن شد که شیخ محمد باقر ، دست طلب مجدانه به دامن سلطان طوس زند و با عنایت امام رضا ـ علیه السلام ـ با استاد کم نظیر تربیت ، مرحوم آیت الله شیخ علی پهلوانی تهرانی ـ سعادت پرورـ آشنا شود. مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی زمینه و استعداد ویژه شیخ محمد باقر تحریری را که می بیند ، تمهیدات تربیت او را فراهم می آورد و بدون آنکه خود ، دستور و برنامه ای ارائه دهد ، او را به مرحوم علامه طباطبایی رهنمون می سازد. اینگونه ، شیخ محمد باقر تحریری از معدود شاگردان تربیتی و سلوکی مرحوم علامه طباطبایی می شود و در مدت کوتاه و عنفوان جوانی (پیش از بیست و چهار سالگی) تمام دستورات و مراتب مراقبه را از محضر مرحوم علامه طباطبایی فرا می گیرد. در تمام این سالها و سالهای بعد از آن نیز ارتباط وثیق خود با مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی را در بالاترین حد نگه می دارد و بیشترین استفاده ها را از ایشان می برد. مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی که خود ، لقب «فخر المحققین» را از مرحوم علامه طباطبایی کسب کرده بود و از اکابر شاگردان تربیتی ایشان به حساب می آمد ، به حضرت آیت الله شیخ محمد باقر تحریری عنایت ویژه داشت و می فرمود: «هر کس قصد رسیدن به هر مرتبه از معنویت و تربیت را که دارد ، اگر دست در دست تحریری داشته باشد ، خواهد رسید!» پختگی تربیتی و عملی آیت الله تحریری ، اعتماد ویژه آیت الله پهلوانی تهرانی را به ارمغان آورده بود ؛ تا آنجا استاد پهلوانی تهرانی ، در دوران حیات مبارک خود بسیاری از شاگردان را به استاد تحریری احاله می دادند و در سالهای پایانی که به ندرت کسی را برای شاگردی می پذیرفتند ، به متقاضیان تربیت ، از ابتدا استاد تحریری را معرفی می فرمودند. تمام شاگردان صاحب اجازه مرحوم آیت الله پهلوانی ، به عنایت ویژه مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی به استاد تحریری اذعان دارند. برخی از این اعزه ، شاگردان خود را در مراتب ابتدایی مراقبه سیر می دهند و برای مراتب بالاتر ، او را به محضر استاد تحریری راهنمایی می کنند. برخی بزرگان قم ، مانند حضرت علامه مصباح یزدی ـ که از شاگردان پر افتخار حضرت امام و مرحوم علامه طباطبایی هستند ـ طالبان حقیقت و تربیت را به استاد تحریری ارجاع می دهند و میان استاد تحریری و حضرت علامه مصباح ، ارادت دو طرفه و رمز آمیزی برقرار است. در میان تاییدات گوناگون و فراوان حضرت استاد تحریری ، عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به ایشان ، جلوه و جلای دیگری دارد. رهبر معظم انقلاب در حکم نصب حضرت آیت الله تحریری به تولیت مدرسه مروی ، ایشان را اینگونه معرفی می فرمایند: 🔶 «جنابعالی را که بحمدالله حائز مقام علمی و معنوی می‌باشید به تولیت آن مرکز مهم علمی و ملحقات آن منصوب می‌کنم. انتظار دارم تلاش خود را متمرکز بر تربیت علمی و اخلاقی طلاب بنمائید و جایگاه آن پایگاه دیرین فقه و فلسفه را ارتقاء بخشید.» 🔻 ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ دو تعبیر «مقام علمی» و «مقام معنوی» که در این حکم به کار رفته ، محل تامل دقیق است. بنا به وقف نامه مدرسه علمیه مروی ، کسی باید تولیت آن مدرسه را به عهده داشته باشد که مجتهدی جامع الشرایط باشد. نفس منصوب شدن حضرت استاد تحریری در این کسوت ، حکایت از آن دارد که رهبر معظم انقلاب ، ایشان را مجتهدی جامع الشرایط می دانند و این رمز عبارت «مقام علمی» است. اما درباره «مقام معنوی» ، اولین نکته حائز اهمیت این است که پس از تتبع و تفحص فراوان ، این عبارت را در هیچ یک از احکام صادره از طرف رهبر معظم انقلاب نیافتیم! و با بررسی شایان پیرامون عبارت «مقام معنوی» ، این عبارت را در منظومه ادبیاتی رهبر انقلاب ، واژه ای راقی و ویژه یافتیم. رهبر معظم انقلاب همیشه در سخنرانی های خود ، تعبیر «مقام معنوی» را با حساسیت و دقت ویژه ای به کار برده اند و عند التحقیق ، پس از اهل بیت عصمت ، دو نفر را با این عبارت یاد کرده اند. یکی مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبایی (که متن سخنان ایشان در مقاله پیشین درج شد.) و یکی حضرت امام ـ رضوان الله علیه ـ که مقام معنوی ایشان را همان مقام عرفانی ویژه ایشان دانستند. 🔻ر.ک: (12/ 03/ 1378) بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با ميهمانان داخلى و خارجى دهمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى (ره) 🔷 درباره قضایای چند ساله اخیر که ما بین استاد تحریری و جناب غفاری واقع شده ، سخنانی قابل طرح است که ان شاء الله در مقاله واپسین به آن خواهیم پرداخت. ⬅️ ادامه دارد .... ✅ @Aminikhaah
💠 ؟ / 4️⃣ ❌ تذکر: لطفا پیش از خواندن این متن ، مقاله های پیشین مطالعه شود! 🔷 نظر به سوال مطروح و ضرورت پاسخ ، چند جمله ای درباره جناب آقای عباسی (غفاری) نکاتی عرض خواهد شد. ایشان از شاگردان مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی بوده اند که در یکی از جلسات خصوصی ایشان در میانه هفته ـ که برای شاگردان متوسط برگزار می شده ـ شرکت می کرده اند. پس از رحلت مرحوم استاد پهلوانی نیز بنا به توصیه موکد ایشان که اهالی تمام جلسات طول هفته را به استاد تحریری می سپارند ، به محضر ایشان شرفیاب می شوند و به مدت سه سال (1383 - 1386) در یکی از جلسات استاد تحریری ـ که استمرار همان جلسات متوسطین بوده ـ شرکت می کردند. ایشان نه تنها از زمره شاگردان صاحب اجازه استاد پهلوانی به حساب نمی آیند بلکه حتی به جلسه پنج شنبه های آن استاد بزرگ هم راه پیدا نکرده بودند. لذا اساسا قیاس مرتبت و تراز ایشان در امر خطیر استادی ، با حضرت آیت الله تحریری قیاسی مع الفارق و به قول علما ، قیاس «حجت» و «لا حجت» است. چه اینکه اجماع تمامی شاگردان صاحب اجازه مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی بر صلاحیت تربیتی آیت الله تحریری است و همگی اذعان دارند که جناب آقای غفاری ، از طرف آن استاد بزرگ اذنی مبنی بر این کار نداشته اند. آقای غفاری ، در بدو امر از مریدان دلباخته استاد تحریری بوده اند که از هیچ فرصتی برای ابراز ارادت فروگذار نمی کردند و حتی از فرط علاقه به ایشان و به زعم حمایت از ایشان ، مدتی به بدگویی و عداوت با جناب استاد رجالی (یکی از شاگردان مبرز و صاحب اجازه مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی) مبادرت می ورزند. این مساله ، جدای از ناراحتی استاد تحریری ، خشم و نگرانی شدید مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی را به همراه می آورد و مرحوم استاد که از شنیدن این واقعه غضبناک شده بودند با نشان دادن دست لرزان خود به اطرافیان فرموده بودند: «عباسی همین را می خواهد؟ بین شاگردان من اختلاف می اندازد تا تن من اینگونه لرزان شود؟» جناب آقای غفاری با آن تراکم محبت ، متاسفانه به روزهایی رسیدند که علنا به استاد تحریری دشنام می دهند و شاگردان خود را علیه ایشان تحریک می کنند. در خاطر دارم یکی از سحرهای ماه رمضان گذشته در مازندران ، همراه دو تن از شاگردان صاحب اجازه مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی به میهمانی می رفتیم. آن دو بزرگوار ـ که رضایت به اعلان نام خود ندارند ـ در قسمت جلوی ماشین نشسته بودند و بنده در معیت یکی از شاگردان بزرگوار مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی ، در قسمت عقب نشسته بودیم. یکی از آن دو بزرگوار که پشت فرمان نشسته بودند خطاب به عزیز کناری فرمودند: سخنانی که آقای عباسی به تازگی درباره آقای تحریری داشته اند را شنیده اید؟ آن بزرگوار با ناراحتی سر تکان دادند و با تاسف فرمودند: بله. عزیزی که پشت فرمان بود ادامه داد: یادتان می آید از همان ابتدایی که خدمت مرحوم استاد رسیدیم ایشان تاکید به مقامات بالای آقای تحریری داشتند و همیشه ایشان را تایید می فرمودند؟ حال چگونه کسی به خود جرات می دهد درباره این شخصیت اینطور هتاکانه سخن بگوید؟ این حقیر طی سالها شاهد بوده که استاد تحریری با کسی کینه و کدورت شخصی نداشته و همیشه حتی نسبت به کسانی که کاملا در جهت مخالف بوده اند با احترام یاد کرده اند. در این زمینه سخن بسیار است؛ ولی به نقل همین خاطره بسنده می کنم. خط و مشی تربیتی مرحوم سید حسن ابطحی ، مسیری بود که ابدا از جانب مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی و استاد تحریری تایید پذیر نبود و ایشان هیچ تایید و سازگاری با این ممشا نداشتند. با همه اختلاف طریقت ، شبی که خبر رحلت آقای ابطحی را به استاد تحریری رساندم ، غم خاصی در چهره ایشان هویدا شد و با افسوسی خاص می فرمودند: فاتحه ای برای ایشان بخوانیم. جدای از این مورد ، مرحوم هاشمی رفسنجانی را می توان نام برد که موضع سیاسی استاد تحریری درباره ایشان همیشه اظهر من الشمس بوده. با این حال ، هنوز که هنوز است وقتی یاد آن مرحوم به میان می آید ، ایشان برای او طلب مغفرت می کنند و به نیکی یاد می کنند. ذکر این موارد از آن رو بود که متاسفانه عده ای از علاقمندان به جناب غفاری ، مخالفت مبنایی استاد تحریری با ایشان را حمل بر کینه و کدورت شخصی می کنند. عجبا! که رفتار کینه توزانه از یک مومن معمولی نیز خلاف تقوا و عدالت است ، چه رسد به کسی که رهبر معظم انقلاب بر «مقام معنوی» او صحه گذاشته اند! این مقاله ، آخرین مقاله از سری مقالات ؟ خواهد بود. نگارنده برای برخوردهای نامهربانانه احتمالی آماده است و در برابر حملات محتمل ، زره ای از توکل خواهد داشت. ✅ @Aminikhaah
💠 نفر وسط 🔷 شخصی از جایی رد می شد. دید کوچه ای را بسته اند و دو نفر مشغول کارند. نفر اول با بیل می کَند. نفر دوم با بیل پر می کند! پرسید: چه می کنید؟ گفتند: ما در واقع سه نفر بوده ایم. نفر اول باید گودال درست کند. نفر دوم لوله بگذارد و نفر سوم چاله را پر کند. اکنون نفر دوم نیامده و ما دو نفر از سر وظیفه شناسی ، کار خود می کنیم! ماجرای فیلتر تلگرام و کوچ به پیام رسان های داخلی دقیقا چیزی از این جنس است. نفر اول حکم قضایی صادر می کند و نفر دوم ، فیلتر می کند. این وسط اما آنکس که باید لوله گذاری کند و درد پیام رسان های داخلی را درمان کند و نقائص این کوچ را مرتفع سازد ، در استراحت و مرخصی است! علی برکت الله ... ✅ @Aminikhaah
🔆جلسات تدریس «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» 🔻شنبه ها ساعت ۱۴ 🔶 دانشگاه فردوسی ـ دانشکده مهندسی ـ کلاس C26 @bas_eng ✅ @Aminikhaah
💠 آقای هزینه هستند ؛ رییس دولت محرمانه ها! همه متن به کنار ، فقط توپ انداختنش در زمین رهبری! ✅ @Aminikhaah
💠 نظر علامه طباطبایی درباره پیشرفت غربی ها 🔶 آرى، خواننده عزيز نبايد از ديدن وضعى كه كشورهاى متمدن دنيا از قوه و شوكت و نظم (به ظاهر عادلانه) به خود گرفته‌اند غره گشته و مرعوب شود، چون قوانين اين كشورها بر اساس و پايه‌هاى اخلاقى وضع نشده و ضامن اجراء ندارد. مردم اين كشورها فكرشان فكر اجتماعى است، افرادشان جز نفع ملت و خير آن و جز دفع ضرر از ملتشان چيز ديگرى را محترم نمى‌شمارند، و ملتهايشان جز برده كردن ساير ملتها و دوشيدن آنها و استعمار سرزمينهايشان و مباح كردن جان و مال و ناموسشان هدف ديگرى ندارند. ثمره اين پيشرفت و ترقيشان اين شد كه آن ظلمهايى را كه جباران در گذشته بر افراد وارد مى‌كردند امروزه به اجتماعات منتقل گرديده و در حقيقت امروز اجتماعى بر اجتماعى ديگر ظلم و ستم روا مى‌دارد يعنى امروزه" ملت" جاى" فرد" را گرفته است، پس مى‌توان گفت كه الفاظ، معانى خود را از دست داده‌اند و هر لفظى معناى ضد خود را به خود گرفته، اگر از حريت و شرافت و عدالت و فضيلت سخنى به ميان مى‌آيد مقصود واقعى از آن پيشرفت دنائت و پستى و ظلم و رذالت است.  🔻 ترجمه تفسیر المیزان ، جلد ۱۱ ، ص ۲۱۲ ✅ @Aminikhaah
💠 کانال شخصی مصطفی امینی خواه در شبکه های اجتماعی ایرانی: 🔷 ایتا 🔻https://eitaa.com/Aminikhaah 🔷 سروش 🔻http://sapp.ir/Aminikhaah 🔷 گپ 🔻https://gap.im/Aminikhaah 🔶 کانال مدیا (انتشار فایل صوتی ـ تصویری ـ متنی از دروس حوزوی ـ دانشگاهی و سخنرانی ها) 🔻https://eitaa.com/Aminikhaah_Media 🔻https://sapp.ir/Aminikhaah_media
💠 نوزاد برجام ، بی پدر شد! دل بستگی به شیطان ، دنیایش که اینقدر خسارت آمیز و حقارت بار است ، آخرتش چه جهنم سوزانی خواهد داشت؟ @Aminikhaah
💠 این مطلب در ۲۲ مهر ۹۶ منتشر شده بود. 👇👇👇👇👇 💠 ترفند نخلداری 🔷 درخت نخل ، موجود حساس و عجیبی است. برخی ویژگی هایش فوق شعور نباتی است. نخلداران ، ترفندی قدیمی و مجرب دارند. وقتی نخلی محصول نمی دهد چند نفر تقسیم کار می کنند. عده ای تبر دست می گیرند و در ظاهر به قصد کندن نخل راه می افتند. عده دیگری هم نقش دلسوز و خیرخواه را ایفا می کنند. تبر به دستان کنار نخل می ایستند و با داد و فریاد ، بی ثمری نخل را به رخش می کشند. دلسوزان و خیرخواهان بازیگر نیز با صدای بلند از نخل حمایت می کنند ومی گویند: ما قول می دهیم سال بعد محصول دهد. به خاطر ما ، نخل را از جا نکَنید! و درخت نخل ، سال بعد خرما می دهد. به همین سادگی! 🔶 تبر ترامپ و دلسوزی موگرینی ، روشی برای گلابی آوری های بیشتر برجام است! طرف مقابل ، حرفه ای است! ✅ @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_دوم - #نظام_تسخیر 🔊 جلسه نود و پنجم نقشهای اجتماعی در #سوره_حجرات / 61 📅97/02/19 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 استراتژی امیرالمومنین علیه السلام در بی اعتمادی به دشمن و نقض عهد او. ✅ @Aminikhaah
💠 عکس یادگاری از آخرین روز درسی حوزه علمیه امسال با این عزیزان ، پنج جزء قرآن (۸-۱۳) را تدبر کردیم. خداوند حافظ همه سربازان خالص امام عصر عج باشد! #مشهد #مدرسه_حضرت_مهدی ✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برجام 🔺️عراقچی در پاسخ به این سوال که با خارج شدن آمریکا از #برجام چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: "در این صورت دیگر برجامی نخواهد بود؛ ...اگر ترامپ می دانست با خارج شدن از برجام هزینه‌ای را متحمل نخواهد شد تا حالا این کار را کرده بود!" 🆔️ @yaminpour
💠 فارابی می گوید: اساسی ترین کار "سیاستمداران" ، عادت دادن "شهروندان" است. سیاستمداران فاضل ، شهروندان را به فضایل عادت می دهند و اراذل ، به رذایل. بدترین حالتی که برای یک جامعه تصور می شود این است که سیاستمداران ، فرهنگ "بی مسئولیتی" ، "عمل گریزی" ، "اهمال کاری" ، "فرافکنی" ، "دروغگویی" ، "سالوس منشی" ، "بی تعهدی" و "بی غیرتی" را عادی سازی و عادت پروری کنند. ✅ @Aminikhaah
✅ ویژه برنامه خیابان ۱۴۶ #هفتمین سالگرد تدفین شهدای دانشگاه فردوسی مشهد مراسم رونمایی از تصویرسازی شهدای دانشگاه فردوسی مشهد 🔹با سخنرانی حجت الاسلام امینی خواه 📌 مسجد حضرت زهرا(س) 📆 یک شنبه ۲۳ اردیبهشت ، ساعت ۱۸🔶
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 چه جور آب و صابون بیاریم روتونه بشوریم؟! ✅ @Aminikhaah
💠 سندی که امروز به دستم رسید حکایت از آن دارد که رییس دانشگاه فردوسی ، طی ابلاغیه ای نام "اسلامی" را از گروه تعلیم و تربیت اسلامی حذف کرده و نام ایرانی گروه "زراعت و اصلاح نباتات" را به نام لاتین تغییر داده! ✅ @Aminikhaah
🗂 ادامه جلسات از اواسط تیر ماه خواهد بود و طی این مدت ، ادامه متن جلسات سابق به مرور تقدیم عزیزان خواهد شد ان شاء الله. ✅ برنامه سخنرانی های ماه مبارک رمضان نیز بدین صورت است: 1⃣ ظهرها : استان مازندران ، شهرستان فریدونکنار ⏺ موضوع بحث: «اهالی حزب باد ؛ صورتشناسی منافقان در سوره مبارکه احزاب» 2⃣ شب ها: استان مازندران ، شهرستان بابلسر ⏺ موضوع بحث: «جوهر اهل یقین» 📌 تذکر: این جلسات برای تعدادی از نخبگان استان مازندران و به صورت غیر عمومی برگزار می شود. سعی بر این است تا حد توان ، فایل صوتی جلسات در همین کانال انتشار یابد. 🌑 برنامه های عمومی در ایام ماه مبارک رمضان متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 ماهی ها ، در فصل کوچ با طریقتی شگفت آور راه چند ماهه را چند ساعته طی می کنند. اختلاف نوسان دما و تغییر چگالی درون دریا ، کانالی پدید می آورد که با سرعتی برق آسا سینه دریا را می شکافد. ماهیان مهاجر ، راهی جز این ندارند که خود را به این کانال برسانند. در این صورت ، نَفَس و خوابشان هم تحرک و ارتقاست! و ما ، ماهیان دریای رمضانیم؛ اگر در کانال عبودیت و رهایی از تعلق باشیم. آنان که در تونل سریع السیر قدر افتاده اند ، بهجت انفاسکم فیه تسبیح و نومکم فیه عباده را با مهجه دل ذوق می کنند. ✅ @Aminikhaah
💠 به مناسبت سالگرد انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ 🔶 💠 من از رای آوردن روحانی ناراحت نیستم. فصل ، فصل میوه دادن برجام است. آمریکایی ها ، تحریم هایی در آستین دارند که تا امروز فقط به علت خراب نشدن بازی انتخاباتیشان رو نکرده بودند. سعودی ها نقشه هایی برای یمن دارند که از همین امروز با اعزام های فوق العاده عملی اش کردند. بحرینی ها برنامه ای برای محاکمه شیخ عیسی قاسم دارند که به بعد از انتخابات ایران موکول کرده اند. اسراییلی ها تدبیری برای حذف بشار اسد دارند که منتظر اعلام نتایج انتخابات ایران بوده اند. روحانی باید می ماند تا ثمرات برجام را خودش به مردم نشان می داد. میوه های برجام در حوزه اشتغال ، بانک ، امنیت و نفت تازه به فصل چیدن رسیده اند. ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا اَلضّٰالُّونَ اَلْمُكَذِّبُونَ * لَآكِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ 🔶 سوره واقعه ، آیات 51 - 52 ✅ @Aminikhaah
💠 🔶 موضوع: هزار خدا ، هزار هزار خدا 🔻 شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ، ساعت ۲۱:۳۰ ◀️ ، چهارراه شهدا ، مسجدا شهدا ✅ @Aminikhaah
🔶 این متن را رمضان سال گذشته نوشته بودم. از آنجا که امسال هم وضعیت پارسال تکرار شده ، آن متن را مجددا به اشتراک میگذارم. ☺️ 💠 این روزها که میهمان مازندرانی های عزیز هستم ، نکته ای توجهم را جلب کرد. هوای گرم است. ولی مازندرانی ها از این گرما خوشحال و راضی اند! می دانید چرا؟! آفتاب سوزان ظهر تابستان ، شالی های سرسبز آنها را زرد می کند. این یعنی محصول آنها آماده درو می شود. از این رو ، هُرم خورشید را به جان می خرند! ولی ما که مسافریم و محصولی برای درو نداریم ، چشم به ابری شدن آسمان و بارش باران داریم. 🔷 حکایت ، حکایت مردم دنیاست. آنان که در مزرع سبز دنیا چیزی کاشته اند و چشم به هنگام درو دارند ، از بلاها و سوزش ها لذت می برند. ولی آنان که محصولی برای درو و کاری جز گردش و خوشگذرانی ندارند ، گرمای ابتلاء را مزاحم می دانند. عجیب است ؛ همان چیزهایی که مایه رنج عده ای است ، سرمایه و ثروت عده ای دیگر است! ✅ @Aminikhaah