eitaa logo
Aminikhaah_Media🇵🇸
60.1هزار دنبال‌کننده
202 عکس
154 ویدیو
164 فایل
The #Aminikhaah_media Official Channel. کانال رسمی @aminikhaah نشر آثار صوتی دروس #حوزوی دروس #دانشگاهی سلسله #منابر کلاس های تخصصی متن سخنرانی ها و کلاس ها تبلیغ و تبادل نداریم🚫 ارتباط: توجه : کانال توسط ادمین اداره می‌شود @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔷 جلسه ششم 🔷 بخش چهاردهم l پایانی 🔶چرا امام حسین ع طوری با برنامه ریزی در ماجرای کربلا، حرکت کردند و فرمودند 《انا قتیل العبرات》، یعنی من کشته می شوم تا بر من گریه کنند؟ چرا؟ مگر این کار برای خدا نبود؟ بله بود ولی ما نمی فهمیم که می شود همه چیز را بخواهی برای خدا. بالاخره امام حسین ع برای چه کشته شدند؟ برای خدا، برای اشک یا برای از بین بردن ظلم؟ امام حسین ع فرمودند که بعد از من به شیعیانم سفارش کن و بگو 《 شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذکرونی》 (شیعیان من! هنگامی که آب گوارا نوشیدید، مرا یاد کنید.) یعنی بگو هرجا آب خوردند مرا یاد کنند؛ چرا برای امام حسین ع این قضیه مهم بوده؟ امام حسین این کلام را میفرمایند، اما حضرت خودشان در وسط ماجرا دیده نمی شوند، یعنی کار را فقط برای خدا انجام میدهند. محمد بن مسلم از امام صادق سوال کرد، گفت وقتی آقا امام حسین کشته شدند، خدا به ایشان چه چیز عطا کرد؟ حضرت فرمودند: همانا خداوند در عوض کشته شدن امام حسین علیه‌السلام چهار خصلت به ایشان عطا کرد: 1ـ شفا را در تربت او 2ـ اجابت دعا را زیر گنبد او 3ـ امامان را از ذریه او قرار داد 4ـ و اینکه روزهای زائران او از عمر آنها حساب نمی‌‌شود. 《أَنَّ اللَّهَ عَوَّضَ الْحُسَیْنَ ع مِنْ قَتْلِهِ أَرْبَعَ خِصَالٍ جَعَلَ الشِّفَاءَ فِی تُرْبَتِهِ وَ إِجَابَةَ الدُّعَاءِ تَحْتَ قُبَّتِهِ وَ الْأَئِمَّةَ مِنْ ذُرِّیَّتِهِ وَ أَنْ لَا تُعَدَّ أَیَّامُ زَائِرِیهِ مِنْ أَعْمَارِهِمْ» (وسائل الشیعه، ج14، ص 537) خب مگر امام حسین برای خدا به شهادت نرسیدند؟ بعضی فکر می کنند که در عوض کاری که انجام دادی، نباید از خدا چیزی را تاجرانه بخواهی؛ بله تاجرانه نخواه ولی عاشقانه بخواه. امام حسین ع در حالیکه تکلیف گرا هستند، چقدر نتیجه گرا هستند و از چه سوژه هایی نمی گذرند. در روایتی دیگر، محمد بن مسلم ازامام صادق ع میپرسد: این جلال و عظمت به واسطه امام حسین داده می شود، به خود امام حسین چه دادند؟ حضرت فرمودند: امام حسین در بهشت به منزلت و درجه پیامبر ص ملحق شد. سپس حضرت این آیه را تلاوت کردند: «وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُم بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُم مِّنْ عَمَلِهِم مِّن شَيْءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ » ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺸﺎﻥ [ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻰ ] ﺩﺭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ] ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻠﺤﻖ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ ﺍﺯ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﻛﺎﻫﻴﻢ؛ ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﻰ ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﺳﺖ .(طور/21) هَذَا الْجَلَالُ يُنَالُ بِالْحُسَيْنِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) فَمَا لَهُ فِي نَفْسِهِ قَالَ: إِنَّ اللَّهَ (تَعَالَى) أَلْحَقَهُ بِالنَّبِيِّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فَكَانَ مَعَهُ فِي دَرَجَتِهِ وَ مَنْزِلَتِهِ، ثُمَّ تَلَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ «وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإِيمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُم وَمَا أَلَتْنَاهُم مِّنْ عَمَلِهِم مِّن شَيْءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ» (الأمالي (للطوسي) ؛ ص317) 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 - 🔷جلسه اول - / 1 🔶بخش اول 🔶در ادامه ی سلسله سخنرانی «مهندسی خلقت» بحث جدیدی را آغاز می کنیم تحت عنوان «نظام تقدیم». در مبحث قبل که با عنوان «نظام تسخیر» بیان شد غالب بحث مربوط به بُعد دنیوی و عالَم ماده بود و اینکه چگونه دنیا را آباد کنیم و در زمان حضرت ولی عصر (عج) شرایط و مناسبات حاکم بر عالَم به چه نحو خواهد بود. [تقریبا در ۱۵۰ جلسه در این باب صحبت کردیم و کلیّت امر مطرح شد]. در نظام تقدیم ، به جای دنیا به ملکوت می پردازیم. هدف این است که مناسبات و اقتضائات حاکم بر عالَم ملکوت را کشف کنیم. شاید برایتان سوال باشد که دلیل انتخاب واژه ی «نظام تقدیم» برای این سری از مباحث چیست؟ شاه کلیدی که بر کل این دنیا و خلقت حاکم است چیزی نیست به جز "عمل" که ما معمولا با تعبیر " عمل صالح" آن را بیان می کنیم. این عمل ، کل عالَم را تحت تاثیر قرار می دهد. عمل نه تنها بر روی ملکوت ، بلکه بر عالم ماده نیز اثر دارد. این بحث بسیار زیبا و شگفت زده است. یک تصور اشتباهی که ما داریم و قرآن آن را بر طرف می کند این است که به تصور ما عملی که انجام دادیم در پشت سر ما قرار می گیرد یا به قولی در گذشته می ماند و ما آن را رد می کنیم. بیست سال پیش دروغ گفتیم. سی سال پیش روی کسی دست بلند کردیم. هفته پیش به کسی طعنه زدیم. وقتی به یادش می افتیم ، می گوییم یک چیزی بود تمام شد و رفت. قرآن می گوید چیزی تمام نشده است: ذَٰلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ(آل عمران:۱۸۲) «این عذاب به خاطر کارهایی است که به دست خود پیش فرستادید، و خدا هرگز در حق بندگان ستم نخواهد کرد». "قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ " یعنی شما عمل را تقدیم می کنید ، منظور این است که عمل را پشت سر نمی اندازید بلکه عمل را جلو می اندازید. نظام تقدیم به این معناست که ما اعمال را جلو می اندازیم برای همین بعدا در قیامت آن را می بینیم. هیچ عملی ازبین نمی رود. همه ی اعمال همین الان با من و شما هستند. نمازی که روز قبل خواندید این نماز الان با شما هست. اگر خدا نکرده عمل خلافی انجام داده آن هم همراه شماست. حتی اعمالی که انجام نداده اید هم با شماست . تعبیر "عمل" با "فعل" یک تفاوتی دارد؛ فعل؛ فقط آن کارهایی است که انسان انجام می دهد. عمل؛ به همه کارهایتان گفته می شود چه انجام داده اید چه نداده اید. به عنوان مثال اگر یک نمازی را هم فرد خواب مانده است آن نماز عملی است که او انجام نداده پس با او هست ، و این طور نیست که نماز قضا شده عمل نباشد. یعنی ترک نماز ، خودش یک عمل است. 🔔 @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #ازدواج_انسانی_ازدواج_حیوانی 📢 مروری بر شاخص های انسانی در ازدواج 📅97/11/17 #اردوی_دانشجویی #دانشگاه_صنعتی_ارومیه #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #در_جستجوی_حوصله 📢 جلسه سوم #فاطمیه97 📅97/11/18 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #فاطمه_و_افکار_عمومی 📢 جلسه سوم #فاطمیه97 📅97/11/18 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #در_جستجوی_حوصله 📢 جلسه چهارم #فاطمیه97 📅97/11/19 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #فاطمه_و_افکار_عمومی 📢 جلسه چهارم #فاطمیه97 📅97/11/19 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #سندروم_ملامت_ترسی 📢 تحلیلی روانشناختی از علل غربت حضرت زهرا س #فاطمیه97 📅97/11/20 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 - 🔷جلسه اول - / 1 🔶بخش دوم 🔶دو خاطره بیان می کنم که زیبا و قابل تأمل است؛ من در اوایل طلبگی همراه با چند تن از دوستان خدمت مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی رسیدم. ایشان یک شخصیت فوق العاده ، یک مربی به تمام معنا و یک انسان وارسته و کم نظیر بودند. به هرکدام از ما طلبه ها سفارش یا انتقادی کردند. به همه تذکراتی داد تا رسید به من ، اتفاقا ایام محرم و صفر بود و من یک پیراهن رنگی پوشیده بودم (آن زمان من پانزده سالم بود)نگاهشان که به من افتاد گفتند: چرا در این ماه پیراهن رنگی به تن کرده ای؟ طلبه باید محرم و صفر مشکی بپوشد! بعد پرسیدند: لابد ساعت مچی هم داری؟ گفتم: بله گفتند: طلبه نباید ساعت مچی دست کند. لابد کیف سامسونت هم داری؟ گفتم : بله گفتند طلبه نباید کیف سامسونت داشته باشد! بعد یک نگاه عمیق تری به ما انداخت و گفت: مگر تو طلبه نیستی؟ چرا نور نماز شب در وجودت کم است؟ این که ایشان متوجه این چیزها شده بود برای ما عجیب بود ، بعد شنیدیم که قبل از شروع کلاس طلبه ها را چک می کردند. اگر کسی از شاگردانشان نور نماز صبح نداشت آن را از کلاس بیرون می فرستاد! این معلوم می کند که عمل نور دارد و تمام نمی شود. این نماز شبی که الان خواندید تا زمانی که آن را از بین نبرده و حبط عمل نکرده اید با شماست. این از قواعد عمل است. متاسفانه ما حرفها را هم جزء اعمال نمی دانیم. در حالی که حتی یک کلمه حرف هم جزء عمل است. نه تنها حرف بلکه خطورات فکری هم جزء عمل محسوب می شوند. یکی از استادید ما از استادشان مرحوم آیت الله معزی تهرانی داستانی نقل می کردند که یک طرف ماجرا هم مرحوم آیت الله سید حسین قاضی بود. این دو خاطره به گونه ای می شود گفت که آنونس بحث نظام تقدیم هستند. می گوید مرحوم آیت الله معزی تهرانی در دفتر یکی از مراجع اعظام تقلید بودند. بعد که بیرون می آیند یک مقداری سیب زمینی و پیاز در دو کیسه جدا گانه می خرند و به طرف منزل به راه می افتند. در طی مسیر فکرشان مشغول اتفاقی بوده که در دفتر آن مرجع مشاهده کرده بودند ، با خود می گفته اند ؛ من خدمت این مرجع بزرگوار که رسیدم دو نفر فقیر پیش این آقا آمد( به پول آن زمان ) این مرجع به یکی از آنها پانصد تومان داد به دیگری هزار تومان. با خود می گفت دلیلش چه بود و چرا فرق گذاشت؟ شاید بی عدالتی شده؟ در همین زمان کیسه پیاز پاره شد ، در حالی که پیازها را یکی یکی از روی زمین جمع می کرد و در کیسه سیب زمینی ها می گذاشت ، سید حسین آقای قاضی هم وارد آن کوچه می شود و به ایشان کمک می کند. برای شناخت سید حسین قاضی همین نکته بس که امام خمینی(ره) گاهی می فرستاد پیش ایشان و می گفتند بگوید سید حسین برای فلان مسئله دعا کنند چرا که او صاحب موت اختیاری است. آقای سید حسین قاضی در همان حال که پیازها را به کمک آقای معزی تهرانی جمع می کردند خطاب به او گفتند: آشیخ حسن آقا! اگر آن فکر را در مورد آن مرجع تقلید در ذهن نمی آوردی کیسه پیازت هم پاره نمی شد! این اثر عمل است. حالا شما فکر کن هر خطوراتی که از بچگی تا الان داشتی همه رو با هم ، همین الان داری. اینطور نیست که فکر کنی ، همه چیز تمام شد و رفت. فکر کردن جزء اعمال است و قیامت همه را خواهی دید. شما اعمالت را جلو می فرستی. آن عمل یا تبدیل به نور می شود یا نار! این« نظام تقدیم » است. بر مبنای سوره مبارکه مطففین که آیات فوق العاده ای دارد در مورد این نظام و دستگاه خلقت صحبت خواهیم کرد و در این جلسات بررسی می کنیم که چقدر حرکات کوچک ما آثار عجیب و بزرگی دارد. 🔔 @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 📢 جلسه پنجم l پایانی 📅97/11/20 🔔 @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #توسل_راه_پیروزی 📢 گشایش هایی از توسل به حضرت زهرا س در عرصه سیاسی و اجتماعی #فاطمیه97 📅97/11/20 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media