eitaa logo
کانال شیخ امیر گرالی
353 دنبال‌کننده
843 عکس
478 ویدیو
75 فایل
◻️ کانال های دیگر بنده: @soalvajavab @mahezeyafat ◻️ آپارات : https://www.aparat.com/amirgarali
مشاهده در ایتا
دانلود
ســوال امـــروز یکشنبه ۱۱ آذر : کدام نوع دعا ، سریع ترین اجابت را دارد ؟ ( زودتر از سایر دعاها مستجاب می شود) .پاسخ سوال رو در کانال بغلی ببینید.😉 📖 مشاهده تمام سوالات روزهای قبل ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
4_5994681117125378650.mp3
13.41M
🎤 قطعـــه شــماره ۲۰ از مجمــوعـه نفیــس « حدیــث غربــت » 🎙عـنــوان قطعـــه: « شفیعه محشر » 📌قطعــات کــوتاه سخنــرانـــے فقیـــه اهــل بیــت ، آیــت‌الله شیـــخ حسیــن وحیـــد خراســـانـــے در موضـــوع حضـــرت زهـــرا سلام الله علیها ➕ اگر فایل صوتی دانلود نشد از اینجا دریافت کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📥 لینک دسترسی به قطعات بارگذاری شده در کانال از «مجموعه نفیس حدیث غربت» ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
📖 یِـــکْ مَسْـــاَلِـہ شَــرْعِــے : ترتب یا عدم ترتب حکم حرمت ابدی بر« ازدواج با زنی که در عده است » 📝 آیــت اللـه سیـستـانــی حفظه الله میفرمایند : اگر مردی با زنی که در عدّۀ شخص دیگری است ازدواج کند، این ازدواج باطل است؛امّا حکم ازدواج بعدی آن دو ( و اینکه آیا آن زن بر آن مرد حرام ابدی می‌شود یا نه ) دو صورت کلی دارد: 1⃣ صورت اول ؛ بعد از شروع عده ؛ اگر مردی بعد از شروع عده زنی با آن زن ازدواج کند ، ازدواج که باطل است ولی در اینکه موجب حرمت ابدی میشود یا نه ، سه فرض دارد : ❶ زن و مرد یا یکی از آن دو بداند که زن در ایّام عدّه است و بداند ازدواج در عدّه حرام می‌باشد : در این صورت، آن زن بر آن مرد حرام ابدی می‌شود، هرچند مرد بعد از عقد با آن زن نزدیکی نکرده باشد. ❷ هیچ ‌یک از زن و مرد نمی‌دانسته‌اند که زن در ایّام عدّه است یا از حرام بودن ازدواج در عدّه اطلاع نداشته‌اند یا نسبت به هر دو امر آگاهی نداشته‌اند (چه جاهل قاصر و چه جاهل مقصّر ) و در ایّام عدّه نزدیکی کرده باشند (هرچند نزدیکی از پشت باشد) : در این صورت نیز، آن زن با آن مرد حرام ابدی می‌شود. ❸ هیچ ‌یک از زن و مرد نمی‌دانسته‌اند که زن در ایّام عدّه است یا از حرام بودن ازدواج در عدّه اطلاع نداشته‌اند یا نسبت به هر دو امر آگاهی نداشته‌اند ( چه جاهل قاصر و چه جاهل مقصر ) و نزدیکی انجام نشده یا اینکه نزدیکی پس از سپری شدن ایّام عدّه صورت گرفته یا معلوم نیست نزدیکی در ایّام عدّه انجام شده یا پس از آن؛ در این صورت، ازدواج مذکور موجب حرمت ابدی نمی‌شود و می‌توانند‌ پس از تمام شدن ایّام عدّه، دوباره ازدواج نمایند. ➖ نکته ای راجع فرض اول و دوم: در فرض اول و دوم که ازدواج در عدّه موجب حرمت ابدی می‌شود : ✓ بین عقد دائم و موقّت فرقی نیست؛ ✓ همین طور، حکم مذکور شامل هر یک از انواع عدّه مانند عدّۀ طلاق رجعی، عدّۀ طلاق بائن، عدّۀ ازدواج موقّت، عدّۀ وفات، عدّۀ وطی به شبهه، عدّۀ فسخ و انفساخ می‌شود. 2⃣ صورت دوم : قبل از شروع عده ؛ اگر زمانی که مرد ازدواج می‌کند، هنوز عدّۀ‌ زن شروع نشده، عقد مذکور باطل است؛ ولی حکم ازدواج در عدّه را ندارد و موجب حرمت ابدی نمی‌شود، هرچند نزدیکی صورت گرفته باشد؛ بنابراین، اگر مرد با زنی که شوهرش فوت نموده، ولی زن به سبب غایب بودن شوهرش هنوز از وفات وی اطلاع پیدا نکرده ازدواج نماید، حرمت ابدی حاصل نمی‌شود، زیرا ابتدای عدّۀ وفات از هنگام اطلاع زوجه از وفات شوهرش می‌باشد. 📓 رســـاله جــامـع _جــلد ۴ _مســالــه ۱۱۹ الی ۱۲۱ ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📽 فایلهای تصویری سلسله جلسات سخنرانی آیت الله سید جعفر سیدان در منزل مرحوم آیت الله فلسفی در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان « حضرت زهرا (سلام الله علیها) در قرآن » 📥 مشاهده یا دانلود فایلهای تصویری ( چهار جلسه سخنرانی) از آپارات : 🎥 جلسه اول 🎥 جلسه دوم 🎥 جلسه سوم 🎥 جلسه چهارم ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
حضور آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی حفظه الله در اولین روز مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهراء سلام‌الله‌علیها 🏴 امروز ۱۴۰۳/۰۹/۱۱ ➕اگر تصویر باز نشد از اینجا دانلود کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
🔥 مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــےِ واقعـــــے 💬 مطلـــب شمــــاره : ۱۶ 😳 معمولا روی نگین انگشتر ائمه اطهار علیهم السلام کلمات و جملات اعتقادی نوشته شده است ، اما بر روی یکی از انگشترهای امام هادی علیه السلام یک مطلب اخلاقی حک شده است ! 📖 جهــت مشاهده آن مطلب اخلاقی اینجا کــلیــــک کنیــــد. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ لینک دسترسی به پستهای مرتبط با « مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــے » ارائه شده در کانال ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
4_5994681117125378651.mp3
6.94M
🎤 قطعـــه شــماره ۲۱ از مجمــوعـه نفیــس « حدیــث غربــت » 🎙عـنــوان قطعـــه: « آبروی دو عالم » 📌قطعــات کــوتاه سخنــرانـــے فقیـــه اهــل بیــت ، آیــت‌الله شیـــخ حسیــن وحیـــد خراســـانـــے در موضـــوع حضـــرت زهـــرا سلام الله علیها ➕ اگر فایل صوتی دانلود نشد از اینجا دریافت کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📥 لینک دسترسی به قطعات بارگذاری شده در کانال از «مجموعه نفیس حدیث غربت» ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
کانال شیخ امیر گرالی
تذکر : تعبیر « بَقِيَّةِ اللّٰهِ » در زیارت جامعه کبیره بر همه ائمه اطهار علیهم السلام اطلاق شده است نه خصوص حضرت ولی عصر علیه السلام علامه مجلسی در تبیین مراد از « بقِيَّةِ اللّٰهِ »بودن همه اهل بیت علیهم السلام چنین میفرماید ؛ المراد به من أبقاه فی الأرض من الأنبیاء و الأوصیاء علیهم السلام لهدایة الخلق أو الأوصیاء و الأئمة الذین هم بقایا الأنبیاء فی أممهم ترجمه : ائمه کسانی هستند که خداوند آنها را برای هدایت مردم در زمین باقی گذارده است. یا ائمه علیهم السّلام هستند که یادگار انبیاء در میان امت هستند.
سر و چشم و زبان و قلب عقل ... 📝 پیامبر اکرم علیه و آله السلام میفرمایند: إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْعَقْلَ مِنْ نُورٍ مَخْزُونٍ مَکْنُونٍ فِی سَابِقِ عِلْمِهِ الَّذِی لَمْ یَطَّلِعْ عَلَیْهِ نَبِیٌّ مُرْسَلٌ وَ لَا مَلَکٌ مُقَرَّبٌ به راستی خداوند «عقل» را از نوری آفرید که در پیشینه علم خودش به عنوان گنجی نهفته بود و هیچ پیغمبر مرسل و فرشته مقرّبی را بدان دسترسی نبود. فَجَعَلَ الْعِلْمَ نَفْسَهُ وَ الْفَهْمَ رُوحَهُ وَ الزُّهْدَ رَأْسَهُ وَ الْحَیَاءَ عَیْنَیْهِ وَ الحِکْمَةَ لِسَانَهُ وَ الرَّأْفَةَ هَمَّهُ وَ الرَّحْمَةَ قَلْبَهُ و از «دانش» جانش داد و «فهم» را روحش نموده و «زهد» را سَرش قرار داد، و «حیا» را دو چشمش و «حکمت» را زبانش و «مهربانی» را همتش و «دلسوزی» را دلش قرار داد. ثُمَّ حَشَاهُ وَ قَوَّاهُ بِعَشَرَةِ أَشْیَاءَ بِالْیَقِینِ وَ الْإِیمَانِ وَ الصِّدْقِ وَ السَّکِینَةِ وَ الْإِخْلَاصِ وَ الرِّفْقِ وَ الْعَطِیَّةِ وَ الْقُنُوعِ وَ التَّسْلِیمِ وَ الشُّکْرِ سپس او را از ده چیز آکنده و نیرومند کرد: یقین، ایمان، راستی، سنگینی، اخلاص، رفق، بخشش، قناعت، تسلیم و شکر 📓 بحار الأنوار جلد ۱، صفحه ۱۰۷ حدیث ۳ ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
📖 دَرْ مَحْضَرِ صَحِیفَه سَجَّادِیَّه | دوشنبه ها 📝 مولا زین العابدین علیه السلام در مقام پناه بردن به خداوند چنین دعا می‌فرمودند : اللَّهُمَّ إِنْ تَشَأْ تَعْفُ عَنَّا فَبِفَضْلِكَ، وَ إِنْ تَشَأْ تُعَذِّبْنَا فَبِعَدْلِكَ خدایا! اگر بخواهی ما را عفو کنی، به فضل و احسانت عفو می کنی، و اگر بخواهی عذابمان کنی، به عدالتت عذاب می کنی. فَسَهِّلْ لَنَا عَفْوَكَ بِمَنِّكَ، وَ أَجِرْنَا مِنْ عَذَابِكَ بِتَجَاوُزِكَ، فَإِنَّهُ لَا طَاقَةَ لَنَا بِعَدْلِكَ، وَ لَا نَجَاةَ لِأَحَدٍ مِنَّا دُونَ عَفْوِكَ عفوت را از سر منّتت بر ما آسان کن، و ما را به چشم پوشی و گذشتت، از عذابت پناه ده. مسلّماً ما را نسبت به عدالتت تاب و توان نیست، و برای احدی از ما بدون عفوت، نجاتی میسّر نمی باشد. يَا غَنِيَّ الْأَغْنِيَاءِ، هَا، نَحْنُ عِبَادُكَ بَيْنَ يَدَيْكَ، وَ أَنَا أَفْقَرُ الْفُقَرَاءِ إِلَيْكَ، فَاجْبُرْ فَاقَتَنَا بِوُسْعِكَ، وَ لَا تَقْطَعْ رَجَاءَنَا بِمَنْعِكَ، فَتَكُونَ قَدْ أَشْقَيْتَ مَنِ اسْتَسْعَدَ بِكَ، وَ حَرَمْتَ مَنِ اسْتَرْفَدَ فَضْلَكَ ای بی نیازترین بی نیازان! اینک ما بندگانت پیش روی توایم، و من تهیدست ترین تهیدستان در پیشگاه توام. تهیدستی و نداری ما را، به تواناییت جبران کن، و امید ما را به بازدارندگیت قطع مفرما! که اگر چنین کنی، به تحقیق کسی که خود را به تو خوشبخت خواسته، بدبخت کرده ای، و آن که فضل و احسانت را طلبیده، محروم ساخته ای. فَإِلَى مَنْ حِينَئِذٍ مُنْقَلَبُنَا عَنْكَ، وَ إِلَى أَيْنَ مَذْهَبُنَا عَنْ بَابِكَ، سُبْحَانَكَ نَحْنُ الْمُضْطَرُّونَ الَّذِينَ أَوْجَبْتَ إِجَابَتَهُمْ، وَ أَهْلُ السُّوءِ الَّذِينَ وَعَدْتَ الْكَشْفَ عَنْهُمْ در این وقت از پیشگاه تو، به سوی چه کسی بازگردیم و با محرومیت از درِ رحمتت، راه ما به کجا خواهد افتاد؟ پاک و منزّهی. ما درماندگانی هستیم که پذیرش دعایشان را واجب کرده ای، و گرفتارانی هستیم که برطرف کردن گرفتاری آنان را وعده فرموده ای. وَ أَشْبَهُ الْأَشْيَاءِ بِمَشِيَّتِكَ، وَ أَوْلَى الْأُمُورِ بِكَ فِي عَظَمَتِكَ رَحْمَةُ مَنِ اسْتَرْحَمَكَ، وَ غَوْثُ مَنِ اسْتَغَاثَ بِكَ، فَارْحَمْ تَضَرُّعَنَا إِلَيْكَ، وَ أَغْنِنَا إِذْ طَرَحْنَا أَنْفُسَنَا بَيْنَ يَدَيْكَ‌ خدایا! شبیه ترین چیزها به خواسته ات و سزاوارترین امور به حضرتت،در عرصۀ عظمت و بزرگیت، رحمت آوردن بر کسی است که از تو رحمت خواسته، و فریادرسی نسبت به کسی است که به تو فریاد خواهی کرده، پس زاری ما را به پیشگاهت رحمت آر و به فریاد ما رس؛ چون وجودمان را در برابرت انداخته ایم. اللَّهُمَّ إِنَّ الشَّيْطَانَ قَدْ شَمِتَ بِنَا إِذْ شَايَعْنَاهُ عَلَى مَعْصِيَتِكَ، فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ لَا تُشْمِتْهُ بِنَا بَعْدَ تَرْكِنَا إِيَّاهُ لَكَ، وَ رَغْبَتِنَا عَنْهُ إِلَيْكَ. خدایا! شیطان ما را سرزنش کرد؛ چون او را در نافرمانیت همراهی کردیم. پس بر محمّد و آلش درود فرست، و پس از این که او را به خاطر تو رها کردیم و از او روی گردانده، به سوی تو آمدیم، وی را با دوباره گرفتار شدن به دست او،شیرین کام مکن. 📓 صحیفه سجادیه جامعه - دعای آن حضرت در پناه بردن به خداوند ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali