eitaa logo
کانال شیخ امیر گرالی
328 دنبال‌کننده
788 عکس
436 ویدیو
62 فایل
◻️ کانال های دیگر بنده: @soalvajavab @mahezeyafat ◻️ آپارات : https://www.aparat.com/amirgarali
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــےِ واقعـــــے 💬 مطلـــب شمــــاره : ۱۵ 😳 امام کاظم علیه السلام میفرمایند: خوش به حال شیعیان ما در عصر غیبت که بر برائت از دشمنان ما ثابت قدم بمانند.! 📖 جهــت مشاهده متن کامل روایت اینجا کــلیــــک کنیــــد. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ لینک دسترسی به پستهای مرتبط با « مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــے » ارائه شده در کانال ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
4_5992429317311693538.mp3
8.03M
🎤 قطعـــه شــماره ۱۹ از مجمــوعـه نفیــس « حدیــث غربــت » 🎙عـنــوان قطعـــه: « و اکثروا الدعا » 📌قطعــات کــوتاه سخنــرانـــے فقیـــه اهــل بیــت ، آیــت‌الله شیـــخ حسیــن وحیـــد خراســـانـــے در موضـــوع حضـــرت زهـــرا سلام الله علیها ➕ اگر فایل صوتی دانلود نشد از اینجا دریافت کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📥 لینک دسترسی به قطعات بارگذاری شده در کانال از «مجموعه نفیس حدیث غربت» ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
📖 « أَحَادِیثٌ قُرْآنِیَّةٌ » | شنبه ها 📃 سوره مبارکه بقره آیه ۱۹ أَوْ كَصَيِّبٍ مِنَ السَّماءِ فيهِ ظُلُماتٌ وَ رَعْدٌ وَ بَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصابِعَهُمْ في آذانِهِمْ مِنَ الصَّواعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَ اللهُ مُحيطٌ بِالْكافِرينَ يا همچون بارانى كه از آسمان، در شب تاريك همراه با رعد و برق [در بيابان] ببارد.آنها از ترس مرگ، انگشتانشان را در گوش‌هاى خود مى‌گذارند؛ تا صداى صاعقه‌ها‌ را نشنوند. و خداوند به كافران احاطه دارد. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📝 ارتباط این آیه با بیعت شکنان غدیر ؛ امام کاظم علیه السلام میفرمایند: مَثَلُ مَا خُوطِبُوا بِهِ مِنْ هَذَا الْقُرْآنِ الَّذِی أَنْزَلَنَا عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) مُشْتَمِلًا عَلَی بَیَانِ تَوْحِیدِی وَ إِیضَاحِ حُجَّهًِْ نُبُوَّتِکَ، وَ الدَّلِیلِ الْبَاهِرِ عَلَی اسْتِحْقَاقِ أَخِیکَ عَلِیٍّ (علیه السلام) لِلْمَوْقِفِ الَّذِی وَقَفْتَهُ، وَ الْمَحَلِّ الَّذِی أَحْلَلْتَهُ، وَ الرُّتْبَهًِْ الَّتِی رَفَعْتَهُ إِلَیْهَا، وَ السِّیَاسَهًِْ الَّتِی قَلَّدْتَهُ إِیَّاهَا فِیهِ، فَهِیَ کَصَیِّبٍ مِنَ السَّمَاءِ فِیهِ ظُلُمَاتٌ وَ رَعْدٌ وَ بَرْقٌ. قَالَ: یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله)! کَمَا أَنَّ فِی هَذَا الْمَطَرِ هَذِهِ الْأَشْیَاءَ وَ مَنِ ابْتُلِیَ بِهِ خَافَ فَکَذَلِکَ هَؤُلَاءِ فِی رَدِّهِمْ بَیْعَهًَْ عَلِیٍّ (علیه السلام) وَ خَوْفِهِمْ أَنْ تَعْثُرَ أَنْتَ یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) عَلَی نِفَاقِهِمْ کَمَنْ هُوَ فِی هَذَا الْمَطَرِ وَ الرَّعْدِ وَ الْبَرْقِ یَخَافُ أَنْ یَخْلَعَ الرَّعْدُ فُؤَادَهُ، أَوْ یَنْزِلَ الْبَرْقُ بِالصَّاعِقَهًِْ عَلَیْهِ، فَکَذَلِکَ هَؤُلَاءِ یَخَافُونَ أَنْ تَعْثُرَ عَلَی کُفْرِهِمْ فَتُوجِبَ قَتْلَهُمْ وَ اسْتِیصَالَهُمْ. مَثَل آنچه که این قرآن در خطاب به منافقان بیان می‌کند همان قرآنی که بر تو ای محمّد (! نازل شده و بیانگر یگانگی خداوند متعال بوده؛ دلایل پیامبری تو را آشکار ساخته و نیز در اثبات شایستگی برادرت علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) برای جایگاهی که تو او را در آن ایستاندی و محلّی که تو او را در آن فرودآوردی و مقامی‌که تو او را بدان فرازداشتی و حکومتی که تو او را بدان گماردی، [مطالبی دارد] که در آیه‌ی کَصَیِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِیهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ است. حقتعالی فرمود: ای محمّد (! همان‌طور که در این باران سیلآسا چیزهایی وجود دارد که هرکس به آن دچار گردد هراسان می‌شود، آنان نیز به‌خاطر سرباززدن از بیعت با علی (علیه السلام) و ترس از این که تو ای محمّد (به دورویی آنان پی ببری همانند همان کسی هستند که در این باران و رعد و برق گرفتار آمده است؛ همان‌طور که او از ترس این که رعد، قلبش را از جای برکند یا برق، آذرخشش را بر او فرودآورد به خویش می‌لرزد. آنان نیز در هراسند که به‌خاطر دورویی آنان بر آنان سخت بگیری و این رسوایی به کشته‌شدن و بیچارگی آن‌ها بیانجامد. کَمَا یَجْعَلُ هَؤُلَاءِ الْمُبْتَلُونَ بِهَذَا الرَّعْدِ وَ الْبَرْقِ أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ لِئَلَّا یَخْلَعَ صَوْتُ الرَّعْدِ أَفْئِدَتَهُمْ، فَکَذَلِکَ یَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ إِذَا سَمِعُوا لَعْنَکَ لِمَنْ نَکَثَ الْبَیْعَهًَْ، وَ وَعِیدَکَ لَهُمْ إِذَا عَلِمْتَ أَحْوَالَهُمْ ... لِئَلَّا یَسْمَعُوا لَعْنَکَ وَ لَا وَعِیدَکَ فَتَغَیَّرَ أَلْوَانُهُمْ فَیَسْتَدِلُّ أَصْحَابُکَ أَنَّهُمُ الْمَعْنِیُّونَ بِاللَّعْنِ وَ الْوَعِیدِ، لِمَا قَدْ ظَهَرَ مِنَ التَّغْیِیرِ وَ الِاضْطِرَابِ عَلَیْهِمْ فَیَتَقَوَّی التُّهَمَهًُْ عَلَیْهِمْ فَلَا یَأْمَنُونَ هَلَاکَهُمْ بِذَلِکَ عَلَی یَدِکَ وَ حُکْمِکَ. همانند آن کسانی‌که به رعد و برق دچار گشته، انگشت‌های خود را در گوش‌هایشان فرو می‌کنند تا صدای رعد، قلب آنان را از جای نکند، آن منافقان نیز در آن هنگام که می‌شنوند تو با آگاهی از حال آنان، بیعت‌شکنان را لعنت کرده و تهدید می‌نمایی، انگشت‌هایشان را در گوش‌هایشان فرومی‌کنند تا لعنت و تهدید تو را نشنوند؛ مبادا که رنگ رخسارشان دگرگون شود و یاران تو از آن نشانه دریابند که لعنت و تهدید تو، متوجّه این افراد است؛ چرا که دگرگونی و آشفتگی در چهره‌ی آن‌ها آشکار شده و این چنین، اتّهام علیه آنان شدّت می‌یابد در نتیجه به این خاطر از هلاک‌شدن به دست تو و به فرمان تو، امان نمی‌یابند. 📓بحارالأنوار، ج۳۱، ص۵۶۷ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 « شَرْحِ أَحَادِيثِ أَخْلاَقِي تَوَسَّطَ مَقَامِ مُعَظَّم رَهْبَرِي » | شنبه ها 📽 جلسه شماره : ۱۵ 🎙عنوان جلسه : احساس تکلیف در برابر برادر مومن 🎧 دریافت فایل صوتی 🎞 مشاهده کلیپ بدون نیاز به دانلود ➕ اگر کلیپ باز نشد از اینجا دانلود کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ لینک دسترسی به تمام فایل های تصویری« شَرْحِ أَحَادِيثِ أَخْلاَقِي تَوَسَّطَ مَقَامِ مُعَظَّم رَهْبَرِي » ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
15762-fa-shokhani-shiva.pdf
1.51M
کتاب « سخنی شيوا در برتری حضرت زهرا عليها السلام » 📌این کتاب در واقع ، ترجمه کتاب عربی « اَلْکلِمَةُ الغَرّاء فی تَفضیلِ فاطمةِ الزّهراء » نوشته علامه سید عبدالحسین شرف الدین موسوی عاملی نوسبده کتاب معروف « المراجعات » است. 📖 مطالعه نسخه عربی ➕اگر فایل باز نشد از اینجا دانلود کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لعن الله به اونی که چادر تو رو لگد کرد... 🎙در این ایام متعلق به صدیقه کبری سلام الله علیها ، قطعه « لَعَنَ الَّلهُ » را با صدای کربلایی حسین طاهری بشنوید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
ســوال امـــروز یکشنبه ۱۱ آذر : کدام نوع دعا ، سریع ترین اجابت را دارد ؟ ( زودتر از سایر دعاها مستجاب می شود) .پاسخ سوال رو در کانال بغلی ببینید.😉 📖 مشاهده تمام سوالات روزهای قبل ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
4_5994681117125378650.mp3
13.41M
🎤 قطعـــه شــماره ۲۰ از مجمــوعـه نفیــس « حدیــث غربــت » 🎙عـنــوان قطعـــه: « شفیعه محشر » 📌قطعــات کــوتاه سخنــرانـــے فقیـــه اهــل بیــت ، آیــت‌الله شیـــخ حسیــن وحیـــد خراســـانـــے در موضـــوع حضـــرت زهـــرا سلام الله علیها ➕ اگر فایل صوتی دانلود نشد از اینجا دریافت کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📥 لینک دسترسی به قطعات بارگذاری شده در کانال از «مجموعه نفیس حدیث غربت» ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
📖 یِـــکْ مَسْـــاَلِـہ شَــرْعِــے : ترتب یا عدم ترتب حکم حرمت ابدی بر« ازدواج با زنی که در عده است » 📝 آیــت اللـه سیـستـانــی حفظه الله میفرمایند : اگر مردی با زنی که در عدّۀ شخص دیگری است ازدواج کند، این ازدواج باطل است؛امّا حکم ازدواج بعدی آن دو ( و اینکه آیا آن زن بر آن مرد حرام ابدی می‌شود یا نه ) دو صورت کلی دارد: 1⃣ صورت اول ؛ بعد از شروع عده ؛ اگر مردی بعد از شروع عده زنی با آن زن ازدواج کند ، ازدواج که باطل است ولی در اینکه موجب حرمت ابدی میشود یا نه ، سه فرض دارد : ❶ زن و مرد یا یکی از آن دو بداند که زن در ایّام عدّه است و بداند ازدواج در عدّه حرام می‌باشد : در این صورت، آن زن بر آن مرد حرام ابدی می‌شود، هرچند مرد بعد از عقد با آن زن نزدیکی نکرده باشد. ❷ هیچ ‌یک از زن و مرد نمی‌دانسته‌اند که زن در ایّام عدّه است یا از حرام بودن ازدواج در عدّه اطلاع نداشته‌اند یا نسبت به هر دو امر آگاهی نداشته‌اند (چه جاهل قاصر و چه جاهل مقصّر ) و در ایّام عدّه نزدیکی کرده باشند (هرچند نزدیکی از پشت باشد) : در این صورت نیز، آن زن با آن مرد حرام ابدی می‌شود. ❸ هیچ ‌یک از زن و مرد نمی‌دانسته‌اند که زن در ایّام عدّه است یا از حرام بودن ازدواج در عدّه اطلاع نداشته‌اند یا نسبت به هر دو امر آگاهی نداشته‌اند ( چه جاهل قاصر و چه جاهل مقصر ) و نزدیکی انجام نشده یا اینکه نزدیکی پس از سپری شدن ایّام عدّه صورت گرفته یا معلوم نیست نزدیکی در ایّام عدّه انجام شده یا پس از آن؛ در این صورت، ازدواج مذکور موجب حرمت ابدی نمی‌شود و می‌توانند‌ پس از تمام شدن ایّام عدّه، دوباره ازدواج نمایند. ➖ نکته ای راجع فرض اول و دوم: در فرض اول و دوم که ازدواج در عدّه موجب حرمت ابدی می‌شود : ✓ بین عقد دائم و موقّت فرقی نیست؛ ✓ همین طور، حکم مذکور شامل هر یک از انواع عدّه مانند عدّۀ طلاق رجعی، عدّۀ طلاق بائن، عدّۀ ازدواج موقّت، عدّۀ وفات، عدّۀ وطی به شبهه، عدّۀ فسخ و انفساخ می‌شود. 2⃣ صورت دوم : قبل از شروع عده ؛ اگر زمانی که مرد ازدواج می‌کند، هنوز عدّۀ‌ زن شروع نشده، عقد مذکور باطل است؛ ولی حکم ازدواج در عدّه را ندارد و موجب حرمت ابدی نمی‌شود، هرچند نزدیکی صورت گرفته باشد؛ بنابراین، اگر مرد با زنی که شوهرش فوت نموده، ولی زن به سبب غایب بودن شوهرش هنوز از وفات وی اطلاع پیدا نکرده ازدواج نماید، حرمت ابدی حاصل نمی‌شود، زیرا ابتدای عدّۀ وفات از هنگام اطلاع زوجه از وفات شوهرش می‌باشد. 📓 رســـاله جــامـع _جــلد ۴ _مســالــه ۱۱۹ الی ۱۲۱ ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📽 فایلهای تصویری سلسله جلسات سخنرانی آیت الله سید جعفر سیدان در منزل مرحوم آیت الله فلسفی در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان « حضرت زهرا (سلام الله علیها) در قرآن » 📥 مشاهده یا دانلود فایلهای تصویری ( چهار جلسه سخنرانی) از آپارات : 🎥 جلسه اول 🎥 جلسه دوم 🎥 جلسه سوم 🎥 جلسه چهارم ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
حضور آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی حفظه الله در اولین روز مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهراء سلام‌الله‌علیها 🏴 امروز ۱۴۰۳/۰۹/۱۱ ➕اگر تصویر باز نشد از اینجا دانلود کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
🔥 مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــےِ واقعـــــے 💬 مطلـــب شمــــاره : ۱۶ 😳 معمولا روی نگین انگشتر ائمه اطهار علیهم السلام کلمات و جملات اعتقادی نوشته شده است ، اما بر روی یکی از انگشترهای امام هادی علیه السلام یک مطلب اخلاقی حک شده است ! 📖 جهــت مشاهده آن مطلب اخلاقی اینجا کــلیــــک کنیــــد. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ لینک دسترسی به پستهای مرتبط با « مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــے » ارائه شده در کانال ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
4_5994681117125378651.mp3
6.94M
🎤 قطعـــه شــماره ۲۱ از مجمــوعـه نفیــس « حدیــث غربــت » 🎙عـنــوان قطعـــه: « آبروی دو عالم » 📌قطعــات کــوتاه سخنــرانـــے فقیـــه اهــل بیــت ، آیــت‌الله شیـــخ حسیــن وحیـــد خراســـانـــے در موضـــوع حضـــرت زهـــرا سلام الله علیها ➕ اگر فایل صوتی دانلود نشد از اینجا دریافت کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📥 لینک دسترسی به قطعات بارگذاری شده در کانال از «مجموعه نفیس حدیث غربت» ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
کانال شیخ امیر گرالی
تذکر : تعبیر « بَقِيَّةِ اللّٰهِ » در زیارت جامعه کبیره بر همه ائمه اطهار علیهم السلام اطلاق شده است نه خصوص حضرت ولی عصر علیه السلام علامه مجلسی در تبیین مراد از « بقِيَّةِ اللّٰهِ »بودن همه اهل بیت علیهم السلام چنین میفرماید ؛ المراد به من أبقاه فی الأرض من الأنبیاء و الأوصیاء علیهم السلام لهدایة الخلق أو الأوصیاء و الأئمة الذین هم بقایا الأنبیاء فی أممهم ترجمه : ائمه کسانی هستند که خداوند آنها را برای هدایت مردم در زمین باقی گذارده است. یا ائمه علیهم السّلام هستند که یادگار انبیاء در میان امت هستند.
سر و چشم و زبان و قلب عقل ... 📝 پیامبر اکرم علیه و آله السلام میفرمایند: إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْعَقْلَ مِنْ نُورٍ مَخْزُونٍ مَکْنُونٍ فِی سَابِقِ عِلْمِهِ الَّذِی لَمْ یَطَّلِعْ عَلَیْهِ نَبِیٌّ مُرْسَلٌ وَ لَا مَلَکٌ مُقَرَّبٌ به راستی خداوند «عقل» را از نوری آفرید که در پیشینه علم خودش به عنوان گنجی نهفته بود و هیچ پیغمبر مرسل و فرشته مقرّبی را بدان دسترسی نبود. فَجَعَلَ الْعِلْمَ نَفْسَهُ وَ الْفَهْمَ رُوحَهُ وَ الزُّهْدَ رَأْسَهُ وَ الْحَیَاءَ عَیْنَیْهِ وَ الحِکْمَةَ لِسَانَهُ وَ الرَّأْفَةَ هَمَّهُ وَ الرَّحْمَةَ قَلْبَهُ و از «دانش» جانش داد و «فهم» را روحش نموده و «زهد» را سَرش قرار داد، و «حیا» را دو چشمش و «حکمت» را زبانش و «مهربانی» را همتش و «دلسوزی» را دلش قرار داد. ثُمَّ حَشَاهُ وَ قَوَّاهُ بِعَشَرَةِ أَشْیَاءَ بِالْیَقِینِ وَ الْإِیمَانِ وَ الصِّدْقِ وَ السَّکِینَةِ وَ الْإِخْلَاصِ وَ الرِّفْقِ وَ الْعَطِیَّةِ وَ الْقُنُوعِ وَ التَّسْلِیمِ وَ الشُّکْرِ سپس او را از ده چیز آکنده و نیرومند کرد: یقین، ایمان، راستی، سنگینی، اخلاص، رفق، بخشش، قناعت، تسلیم و شکر 📓 بحار الأنوار جلد ۱، صفحه ۱۰۷ حدیث ۳ ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
📖 دَرْ مَحْضَرِ صَحِیفَه سَجَّادِیَّه | دوشنبه ها 📝 مولا زین العابدین علیه السلام در مقام پناه بردن به خداوند چنین دعا می‌فرمودند : اللَّهُمَّ إِنْ تَشَأْ تَعْفُ عَنَّا فَبِفَضْلِكَ، وَ إِنْ تَشَأْ تُعَذِّبْنَا فَبِعَدْلِكَ خدایا! اگر بخواهی ما را عفو کنی، به فضل و احسانت عفو می کنی، و اگر بخواهی عذابمان کنی، به عدالتت عذاب می کنی. فَسَهِّلْ لَنَا عَفْوَكَ بِمَنِّكَ، وَ أَجِرْنَا مِنْ عَذَابِكَ بِتَجَاوُزِكَ، فَإِنَّهُ لَا طَاقَةَ لَنَا بِعَدْلِكَ، وَ لَا نَجَاةَ لِأَحَدٍ مِنَّا دُونَ عَفْوِكَ عفوت را از سر منّتت بر ما آسان کن، و ما را به چشم پوشی و گذشتت، از عذابت پناه ده. مسلّماً ما را نسبت به عدالتت تاب و توان نیست، و برای احدی از ما بدون عفوت، نجاتی میسّر نمی باشد. يَا غَنِيَّ الْأَغْنِيَاءِ، هَا، نَحْنُ عِبَادُكَ بَيْنَ يَدَيْكَ، وَ أَنَا أَفْقَرُ الْفُقَرَاءِ إِلَيْكَ، فَاجْبُرْ فَاقَتَنَا بِوُسْعِكَ، وَ لَا تَقْطَعْ رَجَاءَنَا بِمَنْعِكَ، فَتَكُونَ قَدْ أَشْقَيْتَ مَنِ اسْتَسْعَدَ بِكَ، وَ حَرَمْتَ مَنِ اسْتَرْفَدَ فَضْلَكَ ای بی نیازترین بی نیازان! اینک ما بندگانت پیش روی توایم، و من تهیدست ترین تهیدستان در پیشگاه توام. تهیدستی و نداری ما را، به تواناییت جبران کن، و امید ما را به بازدارندگیت قطع مفرما! که اگر چنین کنی، به تحقیق کسی که خود را به تو خوشبخت خواسته، بدبخت کرده ای، و آن که فضل و احسانت را طلبیده، محروم ساخته ای. فَإِلَى مَنْ حِينَئِذٍ مُنْقَلَبُنَا عَنْكَ، وَ إِلَى أَيْنَ مَذْهَبُنَا عَنْ بَابِكَ، سُبْحَانَكَ نَحْنُ الْمُضْطَرُّونَ الَّذِينَ أَوْجَبْتَ إِجَابَتَهُمْ، وَ أَهْلُ السُّوءِ الَّذِينَ وَعَدْتَ الْكَشْفَ عَنْهُمْ در این وقت از پیشگاه تو، به سوی چه کسی بازگردیم و با محرومیت از درِ رحمتت، راه ما به کجا خواهد افتاد؟ پاک و منزّهی. ما درماندگانی هستیم که پذیرش دعایشان را واجب کرده ای، و گرفتارانی هستیم که برطرف کردن گرفتاری آنان را وعده فرموده ای. وَ أَشْبَهُ الْأَشْيَاءِ بِمَشِيَّتِكَ، وَ أَوْلَى الْأُمُورِ بِكَ فِي عَظَمَتِكَ رَحْمَةُ مَنِ اسْتَرْحَمَكَ، وَ غَوْثُ مَنِ اسْتَغَاثَ بِكَ، فَارْحَمْ تَضَرُّعَنَا إِلَيْكَ، وَ أَغْنِنَا إِذْ طَرَحْنَا أَنْفُسَنَا بَيْنَ يَدَيْكَ‌ خدایا! شبیه ترین چیزها به خواسته ات و سزاوارترین امور به حضرتت،در عرصۀ عظمت و بزرگیت، رحمت آوردن بر کسی است که از تو رحمت خواسته، و فریادرسی نسبت به کسی است که به تو فریاد خواهی کرده، پس زاری ما را به پیشگاهت رحمت آر و به فریاد ما رس؛ چون وجودمان را در برابرت انداخته ایم. اللَّهُمَّ إِنَّ الشَّيْطَانَ قَدْ شَمِتَ بِنَا إِذْ شَايَعْنَاهُ عَلَى مَعْصِيَتِكَ، فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ لَا تُشْمِتْهُ بِنَا بَعْدَ تَرْكِنَا إِيَّاهُ لَكَ، وَ رَغْبَتِنَا عَنْهُ إِلَيْكَ. خدایا! شیطان ما را سرزنش کرد؛ چون او را در نافرمانیت همراهی کردیم. پس بر محمّد و آلش درود فرست، و پس از این که او را به خاطر تو رها کردیم و از او روی گردانده، به سوی تو آمدیم، وی را با دوباره گرفتار شدن به دست او،شیرین کام مکن. 📓 صحیفه سجادیه جامعه - دعای آن حضرت در پناه بردن به خداوند ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
« شرح " آیاتِ " خطبه فدکیه حضرت زهراء(علیهاالسلام) » 🎤 سخنران : حجة الاسلام دکتر رفیعی 🎙 تعداد جلسات : ۵ 📥 لینک دانلود فایل های صوتی جلسات سخنرانی از پیام رسان تلگرام: https://t.me/SoundsSpeakers/13204?single ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
Salim Moazenzade - Oghde Del Va Nakardam.mp3
8.18M
اجرای دلنشین نوحه « یا فاطمه من عقده دل وا نکردم » 🎙توسط مرحوم حاج سلیم موذن زاده اردبیلی ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
ســوال امـــروز سه شنبه ۱۳ آذر : امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه چه مطلبی فرمودند که غالب شارحین نهج البلاغه آن را اشاره به عصر ظهور میدانند ؟ پاسخ سوال رو در این پست ببینید.😉 📖 مشاهده تمام سوالات روزهای قبل ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
4_5994681117125378652.mp3
8.5M
🎤 قطعـــه شــماره ۲۲ از مجمــوعـه نفیــس « حدیــث غربــت » 🎙عـنــوان قطعـــه: « دعای نجات » 📌قطعــات کــوتاه سخنــرانـــے فقیـــه اهــل بیــت ، آیــت‌الله شیـــخ حسیــن وحیـــد خراســـانـــے در موضـــوع حضـــرت زهـــرا سلام الله علیها ➕ اگر فایل صوتی دانلود نشد از اینجا دریافت کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 📥 لینک دسترسی به قطعات بارگذاری شده در کانال از «مجموعه نفیس حدیث غربت» ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 دَر مَحْضَرِ نَهْجِ الْبَلَاغَةِ | سه شنبه ها 📝 قَالَ أَمِیرُالْكَلَامِ ، أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام : لغالب بن صعصعة أبي الفرزدق، في كلام دار بينهما: مَا فَعَلَتْ إِبِلُكَ الْكَثِيرَةُ؟ قَالَ: دَغْذَغَتْهَا الْحُقُوقُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ. فقال عليه السلام: ذلِكَ أَحْمَدُ سُبُلِهَا. امام عليه السلام در سخنى كه بين او و مردى به نام غالب بن صعصعه، پدر فرزدق، رد و بدل شد چنين فرمود: شتران فراوانت چه شدند؟ غالب عرض كرد: اى اميرمؤمنان! حقوق واجب (اداى زكات)، آن‏ها را پراكنده ساخت (و چيز چندانى براى من باقى نمانده است). امام عليه السلام فرمود: اين بهترين راه مصرف آن‏ها بود 📓 نهج البلاغه ، حکمت ۴۴۶ ✍ شرح حکمت ۴۴۶ ➕ اگر تصویر باز نشد از اینجا دانلود کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali