📖 دَرْ مَحْضَرِ صَحِیفَه سَجَّادِیَّه | دوشنبه ها
📝 مولا زین العابدین علیه السلام در مقام طلب حاجت از پروردگار چنین دعا میفرمودند :
اللَّهُمَّ یا مُنْتَهَی مَطْلَبِ الْحَاجَاتِ وَ یا مَنْ عِنْدَهُ نَیلُ الطَّلِبَاتِ وَ یا مَنْ لَا یبِیعُ نِعَمَهُ بِالْأَثْمَانِ وَ یا مَنْ لَا یکدِّرُ عَطَایاهُ بِالامْتِنَانِ وَ یا مَنْ یسْتَغْنَی بِهِ وَ لَا یسْتَغْنَی عَنْهُ
پروردگارا، ای نهایت مطلب حاجات و ای کسی که رسیدن به تمام خواستهها در دست توست و ای آن که نعمتهایت را به بها نمیفروشی و ای کسی که عطاهایت را به کدورتِ منّت آلوده نمیسازی و ای که به تو بینیاز شوند و از تو بینیاز نباشند.
وَ یا مَنْ یرْغَبُ إِلَیهِ وَ لَا یرْغَبُ عَنْهُ وَ یا مَنْ لَا تُفْنِی خَزَائِنَهُ الْمَسَائِلُ وَ یا مَنْ لَا تُبَدِّلُ حِکمَتَهُ الْوَسَائِلُ وَ یا مَنْ لَا تَنْقَطِعُ عَنْهُ حَوَائِجُ الْمُحْتَاجِینَ وَ یا مَنْ لَا یعَنِّیهِ دُعَاءُ الدَّاعِینَ.
و ای آن که به تو رو کنند و از تو روی برنتابند. ای که درخواستها گنجهایت را فانی نمیکند و ای که هیچ دستاویزی حکمت تو را تغییر نمیدهد و ای کسی که رشته نیاز نیازمندان از تو قطع نمیگردد و ای که دعای دعاخوانان تو را خسته نمیکند.
تَمَدَّحْتَ بِالْغَنَاءِ عَنْ خَلْقِک وَ أَنْتَ أَهْلُ الْغِنَی عَنْهُمْ وَ نَسَبْتَهُمْ إِلَی الْفَقْرِ وَ هُمْ أَهْلُ الْفَقْرِ إِلَیک.
تو وجود خود را به بینیازی از همه خلق ستودهای و تو به بینیازی از ایشان شایستهای و ایشان را به نیازمندی و فقر نسبت دادهای و ایشان سزاوار چنین نسبتاند.
فَمَنْ حَاوَلَ سَدَّ خَلَّتِهِ مِنْ عِنْدِک، وَ رَامَ صَرْفَ الْفَقْرِ عَنْ نَفْسِهِ بِک فَقَدْ طَلَبَ حَاجَتَهُ فِی مَظَانِّهَا، وَ أَتَی طَلِبَتَهُ مِنْ وَجْهِهَا.
از این جهت هر کس رفع نیاز خود را از جانب تو بخواهد و برگرداندن فقر را از خویشتن به وسیله تو طلب کند. حقّاً که حاجتش را در جایگاه اصلی خود خواسته و به دنبال مطلبش از راه صحیح برآمده.
وَ مَنْ تَوَجَّهَ بِحَاجَتِهِ إِلَی أَحَدٍ مِنْ خَلْقِک أَوْ جَعَلَهُ سَبَبَ نُجْحِهَا دُونَک فَقَدْ تَعَرَّضَ لِلْحِرْمَانِ، وَ اسْتَحَقَّ مِنْ عِنْدِک فَوْتَ الْإِحْسَانِ.
و هر که در نیاز خود به یکی از آفریدگان تو رو کند، یا او را به جای تو وسیله برآمدن حاجت قرار دهد، بیشک خود را در معرض نومیدی آورده و از جانب تو سزاوار محرومیت از احسان گشته.
اللَّهُمَّ وَ لِی إِلَیک حَاجَةٌ قَدْ قَصَّرَ عَنْهَا جُهْدِی، وَ تَقَطَّعَتْ دُونَهَا حِیلِی، وَ سَوَّلَتْ لِی نَفْسِی رَفْعَهَا إِلَی مَنْ یرْفَعُ حَوَائِجَهُ إِلَیک، وَ لَا یسْتَغْنِی فِی طَلِبَاتِهِ عَنْک، وَ هِی زَلَّةٌ مِنْ زَلَلِ الْخَاطِئِینَ، وَ عَثْرَةٌ مِنْ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِینَ.
خداوندا به درگاهت حاجتی آوردهام که قدرت دستیابی به آن را ندارم و رشته چارهجوییام در مقابل آن گسسته و نفس من در نظرم چنین آراسته که آن نیاز را به کسی اظهار کنم که او خود نیازهایش را به درگاه تو میآورد و در خواستهاش از تو بینیاز نیست و این لغزشی است از لغزشهای اشتباهکاران و درافتادنی است از درافتادنهای گناهکاران.
ثُمَّ انْتَبَهْتُ بِتَذْکیرِک لِی مِنْ غَفْلَتِی، وَ نَهَضْتُ بِتَوْفِیقِک مِنْ زَلَّتِی، وَ رَجَعْتُ وَ نَکصْتُ بِتَسْدِیدِک عَنْ عَثْرَتِی.
سپس به یادآوریِ تو از خواب بیخبری بیدار شدم و به توفیق تو از آن لغزش برخاستم و به یاری تو از درافتادن برگشته و بازپس آمدم.
وَ قُلْتُ: سُبْحَانَ رَبِّی کیفَ یسْأَلُ مُحْتَاجٌ مُحْتَاجاً وَ أَنَّی یرْغَبُ مُعْدِمٌ إِلَی مُعْدِمٍ فَقَصَدْتُک، یا إِلَهِی، بِالرَّغْبَةِ، وَ أَوْفَدْتُ عَلَیک رَجَائِی بِالثِّقَةِ بِک.
و گفتم: پاک و منزه است پروردگارم، چگونه نیازمندی از نیازمندی طلب نیاز کند؟ و چگونه تهیدستی از تهیدستی دیگر گدایی کند؟ پس ای خدای من از سر شوق و رغبت آهنگ تو کردم و از باب اطمینان امید خویش به تو بستم.
وَ عَلِمْتُ أَنَّ کثِیرَ مَا أَسْأَلُک یسِیرٌ فِی وُجْدِک، وَ أَنَّ خَطِیرَ مَا أَسْتَوْهِبُک حَقِیرٌ فِی وُسْعِک، وَ أَنَّ کرَمَک لَا یضِیقُ عَنْ سُؤَالِ أَحَدٍ، وَ أَنَّ یدَک بِالْعَطَایا أَعْلَی مِنْ کلِّ یدٍ.
و دانستم که خواسته من از تو هرچند زیاد باشد، در کنار داراییات بسیار ناچیز است و چشمداشت فوقالعاده من به بخششت در جنب توانایی تو حقیر است و دایره بزرگواریات از تقاضای هیچکس تنگ نمیشود و دست عطایت از هر دستی برتر است.
ادامه در پست بعدی..
ادامه پست قبلی..
اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ احْمِلْنِی بِکرَمِک عَلَی التَّفَضُّلِ، وَ لَا تَحْمِلْنِی بِعَدْلِک عَلَی الِاسْتِحْقَاقِ، فَمَا أَنَا بِأَوَّلِ رَاغِبٍ رَغِبَ إِلَیک فَأَعْطَیتَهُ وَ هُوَ یسْتَحِقُّ الْمَنْعَ، وَ لَا بِأَوَّلِ سَائِلٍ سَأَلَک فَأَفْضَلْتَ عَلَیهِ وَ هُوَ یسْتَوْجِبُ الْحِرْمَانَ.
بارخدایا پس بر محمد و آلش درود فرست و با من به کرم خود تفضل نما و به آنچه به عدلت شایسته آنم با من رفتار مکن؛ زیرا من اولین کسی نیستم که همراه شوق به سویت رو کرده و تو از فضلت به او عنایت فرمودهای با آنکه مستحق منع بوده و نخستین خواهنده نیستم که از تو خواسته و تو در حقش کرم کردی، در صورتی که مستحق محرومیت بوده است.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ کنْ لِدُعَائِی مُجِیباً، وَ مِنْ نِدَائِی قَرِیباً، وَ لِتَضَرُّعِی رَاحِماً، وَ لِصَوْتِی سَامِعاً.
بار خدایا بر محمد و آلش درود فرست و جوابدهنده دعایم باش و به ندایم التفات کن و بر زاریام ترحم نما و صدایم را بشنو.
وَ لَا تَقْطَعْ رَجَائِی عَنْک، وَ لَا تَبُتَّ سَبَبِی مِنْک، وَ لَا تُوَجِّهْنِی فِی حَاجَتِی هَذِهِ وَ غَیرِهَا إِلَی سِوَاک
و رشته امیدم را قطع مکن و دستاویز مرا از خود جدا مساز و در این حاجت و دیگر حوائجم روی مرا به سوی غیر خودت قرار مده.
وَ تَوَلَّنِی بِنُجْحِ طَلِبَتِی وَ قَضَاءِ حَاجَتِی وَ نَیلِ سُؤْلِی قَبْلَ زَوَالِی عَنْ مَوْقِفِی هَذَا بِتَیسِیرِک لِی الْعَسِیرَ وَ حُسْنِ تَقْدِیرِک لِی فِی جَمِیعِ الْأُمُورِ
و کارساز من باش به برآوردن خواستهام و رواکردن حاجتم و رسیدن به آرزویم پیش از آنکه از اینجای خود برخیزم، با آسانساختن مشکلم و با سرنوشت خوبی که برایم مقدر کردهای.
وَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَاةً دَائِمَةً نَامِیةً لَا انْقِطَاعَ لِأَبَدِهَا وَ لَا مُنْتَهَی لِأَمَدِهَا، وَ اجْعَلْ ذَلِک عَوْناً لِی وَ سَبَباً لِنَجَاحِ طَلِبَتِی، إِنَّک وَاسِعٌ کرِیمٌ.
و بر محمد و آلش درود فرست؛ درودی دائمی و فزاینده که انقطاع نپذیرد و زمان آن را پایانی نباشد و این درود را برای من مددکار قرار ده و سبب برآمدن حاجتم گردان. همانا که تو کارگشای کریمی.
وَ مِنْ حَاجَتِی یا رَبِّ کذَا وَ کذَا [ به جای کذا و کذا حوائج خود را میگویی]
آنگاه به سجده رو و بگو :
فَضْلُک آنَسَنِی، وَ إِحْسَانُک دَلَّنِی، فَأَسْأَلُک بِک وَ بِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَوَاتُک عَلَیهِمْ، أَن لَا تَرُدَّنِی خَائِباً.
فضلت به من آرامش میدهد و احسانت راهم مینماید. پس از تو به ذات مقدست و به محمد و آلش - که درود تو بر آنان باد - درخواست میکنم که مرا از این درگاه نومید نرانی.
📓 صحیفه سجادیه جامعه - دعای آن حضرت در طلب حاجت از پروردگار
#دعا #صحیفه_سجادیه
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای دیدار مقدس اردبیلی و شیخ بهایی و شاه عباس صفوی
🎙 در بیان استاد هاشمی نژاد
➕اگر کلیپ باز نشد از اینجا دانلود کنید.
#سخنرانی #علماء_مراجع #بهایی #اردبیلی #هاشمی_نژاد
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
❓ســوال امـــروز سه شنبه ۴ دی :
ماجرای مردی که در محضر امام جواد ، در مرحله اول ثواب عمل خیر خود را «حبط» کرد سپس در مرحله دوم ثواب ها را «برگرداند»؟
✅ پاسخ سوال رو در این پست ببینید.😉
📖 مشاهده تمام سوالات روزهای قبل
#سوال_جواب_از_مطالب_کانال
#سوال_جواب
┄┄┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
📖 دَر مَحْضَرِ نَهْجِ الْبَلَاغَةِ | سه شنبه ها
📝 قَالَ أَمِیرُالْكَلَامِ ، أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام :
وقد جاءه نعي الأشتر رحمه اللَّه: مَالِكٌ وَ مَا مَالِكٌ! وَ اللَّهِ لَوْ كَانَ جَبَلًا لَكَانَ فِنْداً، وَ لَوْ كَانَ حَجَراً لَكَانَ صَلْداً، لَايَرْتَقِيهِ الْحَافِرُ، وَ لَايُوفِي عَلَيْهِ الطَّائِرُ.
هنگامى كه خبر شهادت مالك اشتر رحمه الله به امام عليه السلام رسيد، امام عليه السلام درباره او چنين فرمود: مالك، اما چه مالكى! به خدا سوگند اگر كوه بود يكتا بود و اگر سنگ بود سرسخت و محكم بود. هيچ مركبى نمى توانست از كوهسار وجودش بالا رود و هيچ پرنده اى به قله آن راه نمى يافت. مرحوم سيد رضى مى افزايد: «واژه فِند (بر وزن هند) به معناى كوه يكه و تنهاست»
📓 نهج البلاغه ، حکمت ۴۴۳
✍ شرح حکمت ۴۴۳
➕ اگر تصویر باز نشد از اینجا دانلود کنید.
#نهج_البلاغه #حدیث
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
AudioCutter_Falsafi 064 - Bahrei Az Kalame Bozorgan [Rasekhoon.Net].mp3
2.5M
گناه ، گناه است در همه اعصار
🎙مرحوم فلسفی ( رضوان الله تعالی علیه)
➕ اگر فایل باز نشد از اینجا دانلود کنید
📥 مجموعه فایلهای سخنرانی بارگذاری شده در این کانال از مرحوم فلسفی رضوان الله تعالی علیه (بروزرسانی شده )
#سخنرانی #فلسفی
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
لحظات آخر به درک واصل شدن غاصب اول
📝 ابوبکر بن ابی قحافه ، هنگامی که در بستر مرگ بود ، مکرر چنین می گفته است:
ای کاش سه کار را نمی کردم:
✓ ای کاش امر خلافت را به عهده نمی گرفتم و عُمَر را بر خویش مقدم میداشتم و وزیرتان بودم نه امیرتان
✓ ای کاش خانه فاطمه دختر پیامبر خدا را بازرسی نمی کردم و مردان را بدان راه نمی دادم ؛
✓ ای کاش فُجائه السلمي را نمی سوزاندم.
📓 المعجم الكبير الطبراني جلد۱صفحه ۶۲
#تبری
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
🔥 « ابوبکر » یکی از درب های جهنم
📝 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند؛
«جهنّم هفت درب دارد که ارکانی برای هفت تن فراعنه است (که عبارتند از):
🔥 نمرود بن کنعان (فرعون زمان حضرت ابراهیم علیه السلام)؛
🔥 مُصعَب بن ولید (فرعون زمان حضرت موسی علیه السلام)؛
🔥 ابوجهل بن هِشام؛
🔥 اوّلی(ابوبکر بن ابیقحافه)؛
🔥 دوّمی (عمر بن خطاب)؛
🔥 یزید قاتل فرزندم؛
🔥 و مردی از فرزندان عبّاس که به دوانیقی ملقّب است و اسمش منصور است (قاتل امام صادق علیه السلام).»
«عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: لِجَهَنَّمَ سَبْعَةُ أَبْوَابٍ وَ هِيَ الْأَرْكَانُ لِسَبْعَةِ فَرَاعِنَةَ: نُمْرُودُ بْنُ كَنْعَانَ فِرْعَوْنُ الْخَلِيلِ، وَ مُصْعَبُ بْنُ الْوَلِيدِ فِرْعَوْنُ مُوسَى، وَ أَبُو جَهْلِ بْنُ هِشَامٍ، وَ الْأَوَّلُ، وَ الثَّانِي، وَ يَزِيدُ قَاتِلُ وَلَدِي، وَ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ الْعَبَّاسِ يُلَقَّبُ بِالدَّوَانِيقِيِّ اسْمُهُ الْمَنْصُور.»
📚 بحار الانوار، ج ۳۰، ص ۴۱۰
#حدیث #تبری #پیامبران #خصال
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
🔥 مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــےِ واقعـــــے
💬 مطلـــب شمــــاره : ۲۸
😳 طبق کلام معصوم ، بر عهده آدم غنى است كه در سال حداقل دو مرتبه و بر عهده فقير است كه در سال حداقل يك مرتبه به زيارت قبر حضرت امام حسين عليه السّلام بروند!
📖 جهــت مشاهده متن روایت اینجا کــلیــــک کنیــــد.
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
لینک دسترسی به پستهای مرتبط با « مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــے » ارائه شده در کانال
#عجیب_اما_واقعی
┄┄┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
مانند كسى است كه در ركاب رسول خدا صلى اللّٰه عليه و آله و سلّم پيكار كند....
📖 دَر مَحْضَرِ كِتَابِ « عُيُونِ أَخْبَارِ الرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ » | چهار شنبه ها
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
📝 امام حسین علیه السلام میفرمایند:
مِنَّا اِثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً أَوَّلُهُمْ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ آخِرُهُمُ اَلتَّاسِعُ مِنْ وُلْدِي وَ هُوَ اَلْقَائِمُ بِالْحَقِّ يُحْيِي اَللَّهُ تَعَالَى بِهِ اَلْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهٰا وَ يُظْهِرُ بِهِ دِيْنَ اَلْحَقِّ عَلَى اَلدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ اَلْمُشْرِكُونَ لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فِيهَا قَوْمٌ وَ يَثْبُتُ عَلَى اَلدِّينِ فِيهَا آخَرُونَ فَيُؤْذَوْنَ فَيُقَالُ لَهُمْ مَتىٰ هٰذَا اَلْوَعْدُ إِنْ كُنْتُمْ صٰادِقِينَ أَمَا إِنَّ اَلصَّابِرَ فِي غَيْبَتِهِ عَلَى اَلْأَذَى وَ اَلتَّكْذِيبِ بِمَنْزِلَةِ اَلْمُجَاهِدِ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ .
در بين ما،دوازده نفر مهدىّ [و هدايت شده الهى]وجود دارد اوّل آنها،أمير المؤمنين علىّ بن أبى طالب عليه السّلام است و آخرين نفر آنان،نهمين نفر از نسل من مىباشد و اوست قائم بالحقّ،خداوند زمين مرده را توسّط او زنده مىگرداند و دين حقّ را-على رغم ميل مشركين-بدست او بر ساير أديان پيروزى و برترى مىدهد.او غيبتى دارد كه گروهى در طول آن مرتدّ مىشوند و گروهى نيز ثابت قدم باقى مىمانند و مورد اذيّت و آزار واقع مىشوند. به آنها گفته مىشود:اگر راست مىگوئيد،اين وعدۀ الهى،كى انجام مىشود؟ كسى كه در زمان غيبت،اذيّت و تكذيب مردم را تحمّل كند و صبر نمايد مانند كسى است كه در ركاب رسول خدا صلى اللّٰه عليه و آله و سلّم پيكار كند.
📓 عیون اخبار الرضا باب ششم حدیث۳۶
#حدیث #عیون_اخبار_الرضا_علیه_السلام
┄┄┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
استغفار 70 بندی.pdf
1.06M
📃 متن کامل استغفار ۷۰ بندی حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) به نقل از کتاب «البلد الامین » به همراه ترجمه فارسی
📖 امیرالمومنین علیه السلام هر شب بعد از دو رکعت نافله فجر ، به این استغفار ، خدا را میخواندند .
کَانَ عَلِیٌّ علیه السلام یَسْتَغْفِرُ سَبْعِینَ مَرَّةً فِی سَحَرِ کُلِّ لَیْلَةٍ بِعَقِبِ رَکْعَتَیِ الْفَجْرِ
📓 بحارالانوار جلد۸۴ صفحه ۳۲۶
➕اگر فایل باز نشد از اینجا دانلود کنید.
#دعا #پی_دی_اف
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
پاسخ آیت الله سیستانی به پرسشی درباره مدعیان دروغین سفارت امام زمان (عجل الله فرجه)
📜 متن پرسش ؛
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید علی حسینی سیستانی (دام ظله) ؛ سلام علیکم
امروزه مشاهده می شود که افراد و جریانات متعددی در حال ظهور هستند، برخی ادعا می کنند سفیر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) هستند و برخی پا را فراتر گذاشته و مدعی می شوند خود آن حضرت هستند! و این در حالی است که پاسخ کوبنده و روشنی از علما و اصحاب فتوا دریافت نمی کنند، و این افراد با توجه به نبود ضابطه های صحیح نزد عموم مردم به راحتی اهداف شوم خود را محقق می سازند، و دلیل آن چیزی نیست جز فقر و بی سوادی و گمراه کردن عامدانه مردم توسط حکام ستمگر در زمان های گذشته. البته رسوایی این ادعاهای دروغین در غیبت کبری پس از ابوالحسن علی بن محمد السمری سفیر چهارم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) آشکار شد، ولی متأسفانه فریبکاری برخی از این مدعیان دروغین هنوز برای مردم روشن نیست.
از این رو سؤالات بسیاری با این موضوع به مؤسسه ما فرستاده می شود، و بر خود واجب می دانیم که به نیابت از عموم مردم مؤمن و دوست دار اهل بیت (علیهم السلام) نظرات حضرت عالی را در پاسخ به این ادعاها جویا شویم، و امیدواریم معیارها و ضابطه هایی را بیان فرمایید که راه تشخیص حق از باطل روشن شود و انسان مؤمن بداند چه زمانی این گونه ادعاها را تأیید یا رد کند.
مرکز پژوهشهای تخصصی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
✍ پاسخ معظم له :
بسم الله الرحمن الرحیم
روایت شده است که حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) در یکی از سخنان خود به کمیل بن زیاد نخعی فرمود: (مردم سه دسته اند: عالم خداشناس ، جوینده راه رستگاری و فرومایگانی پست که دنباله رو هر صدایی هستند و با وزش هر بادی مسیر خود را تغییر می دهند و از نور علم بهره ای نبرده اند و به تکیه گاه مستحکمی پناه نبرده اند).
✨ مهم ترین وظایف در عصر غیبت ؛
یکی از مهم ترین وظایف مؤمنین در عصر غیبت امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) آن است که درباره مسائل مرتبط با آن حضرت و علائم ظهور و راههای ارتباط با ایشان با تأمل و احتیاط زیادی برخورد کنند، زیرا این امور همواره در عصر غیبت یکی از سخت ترین موارد ابتلا و فتنه انگیزی بوده است.
چه بسیار بودند افراد هوا پرست و بدعت گذاری که لباس اهل علم و دین را به تن کردند و خود را به آن حضرت نسبت دادند، و با سوء استفاده از سرشت پاک مردم و خوش گمانی به علما و انتظار فرج و تعلق خاطر به اهل بیت (علیهم السلام) توانستند گروهی را به سمت خود جذب کنند و اهداف باطل خود را محقق سازند، و زمانی جعلی بودن ادعای آنها آشکار شد که خود و بسیاری از پیروانشان به هلاکت رسیده بودند.
و چه بسیار بودند انسان هایی که بدون تأمل و درنگ با اعتماد به این گونه ادعاهای دروغین و پرچم های گمراه به اطمینان قلبی رسیدند، این افراد به گمان خود راه راست را انتخاب کرده بودند در حالی که در واقع جزو دسته فرومایگان پست بودند که پس از هدایت و استقامت دچار لغزش شده و از راه راست خارج شده بودند، آنها برای رسیدن به حضرت (علیه السلام) راهی ساختگی در پیش گرفتند و در بعضی از موارد به امامت یکی از مدعیان دروغین ایمان آوردند و داخل در این حدیث شریف شدند: (هر کس بمیرد در حالی که امام خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است).
✨ تاریخ تکرار می شود ؛
این گونه تحرکات از زمان غیبت صغری تا عصر حاضر بارها اتفاق افتاده است، چه بسا ممکن است در مقاطعی از تاریخ چندین نفر همزمان مدعی امامت و سفارت شده باشند، به طوری که اگر ناظری تاریخ این جریانات را مطالعه کند در آن عبرت و بصیرت بسیار خواهد یافت و از هواپرستان متعجب خواهد شد که چگونه جرأت می کنند برای رسیدن به مقدار اندکی از مال دنیا این گونه بی پروا به خداوند سبحان و اولیای او نسبت های دروغین می دهند، و همچنین از پیروان آنها شگفت زده خواهد شد که چگونه ادعاهای دروغین را زود باور می کنند با وجود این که سفارش اکید شده اند که: در مواجهه با شبهات توقف و درنگ کنند و در امور مرتبط با دین از اعتماد بی جا بپرهیزند، زیرا سرعت در اعتماد و زود باوری لغزشی جبران ناپذیر است.
✨علائم ظهور امام زمان (عجل الله فرجه) ؛
بدانید که ظهور امام زمان (عجل الله فرجه) مقارن با برهانی رسا و راهی نمایان و دلایلی آشکار و همراه با عنایت خاص پروردگار و یاری او خواهد بود، تا آنجا که حجت او بر هیچ مؤمنی پوشیده نماند و هیچ حق طلبی از راه و روش او گمراه نشود. بنابراین اگر کسی در تطبیق علائم ظهور شتاب زده عمل کند خود را گمراه کرده است، به درستی که خداوند سبحان هیچ گاه به خاطر شتاب بندگانش عجله نمی کند.
⬇️ ادامه در پست بعدی
⬆️ ادامه پست قبلی
✨ مرجع مردم در زمان غیبت ؛
مرجع مردم در امور مرتبط با دین در زمان غیبت علمای با تقوا هستند که در علم و عمل آزموده شده باشند و دوری آنها از هوای نفس و گمراهی معلوم باشد، همان طور که روال همیشگی مذهب تشیع از زمان غیبت صغری تا کنون رجوع به آنها بوده است، و هر کس راه غیر معمول و بدعت شده ای را در پیش گیرد در گرداب فتنه و شبهات فرو رفته و از هدف گمراه خواهد شد.
✨ راه رسیدن به امام زمان (عجل الله فرجه)؛
بدون شک راه و روش اطاعت و نزدیک شدن به آن حضرت و به دست آوردن خوشنودی او در این است که انسان به احکام شرع مقدس پایبند باشد و خود را به فضیلت ها بیاراید و از رفتارهای زشت و ناپسند دوری کند و اعمال خود را مطابق با سیره معروف و معهود علما و بزرگان مذهب و سایر افراد با بصیرت انجام دهد که از زمان امامان معصوم (علیه السلام) تا کنون همواره بر آن پایبند بوده اند.
✨ روایات علائم ظهور و تفسیر آنها؛
بدانید روایاتی که در رابطه با جزئیات علائم ظهور وارد شده اند مانند سایر روایات امامان معصوم (علیهم السلام) هستند و برای عمل به آنها باید به اهل خبره و افراد متخصص مراجعه کرد تا پس از بررسی تمام روایات، درست را از نادرست و محکم را از متشابه جدا کنند و در صورت تعارض بین روایات بعضی از آنها را بر دیگری ترجیح دهند. و اما اعتماد بر حدس و گمان روش صحیحی برای تفسیر روایات و تشخیص مصداق آنها نیست، به درستی که ظن و گمان کسی را بی نیاز از حق نمی گرداند.
✨ روایات علائم ظهور و لغزش دو گروه ؛
در تطبیق روایات علائم ظهور دو گروه دچار لغزش شدند:
۱- گروهی که در تطبیق آنها -هر چند با حسن نیت- شتاب کردند بدون آن که روش های صحیح و مورد لزوم در این گونه روایات را رعایت کنند، این افراد دچار لغزشی بزرگ شدند و ناخواسته راه را برای غرض ورزان هموار کردند. اگر کسی در این باره تاریخ را مطالعه کند در می یابد که علائم ظهور بارها و در زمان های مختلف تطبیق داده شدند و هر بار خطای آن آشکار شد، ولی مجددا علائم را تطبیق کردند.
۲- گروهی که پیرو هوای نفس خود بودند، شیوه آنها برای فریب پیروانشان به این صورت بود که برای جذب افراد ساده لوح و زود باور پرچم های ضلالت و گمراهی را برافراشتند ومجموعه ای از روایات ضعیف و متشابه درباره علائم ظهور را جمع آوری کرده و با تکلف بر خود و جریان خود تطبیق کردند، سپس با امیدوار کردن مردم به آرزوهای پوچ و مطرح کردن ادعاهای باطل شبهات را در قلب آنها قرار دادند.
روایت شده است که حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرموده اند: (از شبهه و حق پوشی بپرهیزید، زیرا دیر زمانی است که فتنه پرده های سیاه خود را گسترده و تاریکی آن دیدگان را فرو پوشانده است) و همچنین می فرماید: (فتنه ها هنگامی که روی می آورند با حق مشتبه می شوند و چون روی گردانند بیدار می سازند، در هنگام آمدن مورد انکار و ناشناس اند و چون می گذرند شناخته می شوند).
از خداوند متعال مسألت داریم تمام مؤمنین را از شر فتنه های تاریک و هواهای نفسانی باطل حفظ کند و آنها را از منتظران واقعی آن حضرت قرار دهد؛ در حدیث شریف آمده است:(کسی که در انتظار فرج ما بمیرد هم رتبه کسی است که با قائم آل محمد علیه السلام قیام می کند).
دفتر مرجع عالیقدر آقای سید علی حسینی سیستانی (دام ظله) نجف اشرف
بخش پاسخگوئی به سؤالات شرعی
۱۲ صفر ۱۴۲۸ هـ.ق
#علماء_مراجع #سیستانی #استفتاء
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
بخشی از پیام امروز مقام معظم رهبری به سیویکمین اجلاس سراسری نماز | تصاویری از معظم له در حال نماز
📝 در بخشی از این پیام چنین آمده است:
...توصیهی موکّد اینجانب، اوّلاً اقامهی نماز در اوّل وقت است، و ثانیاً سعی در حفظ توجّه و حضور قلب؛
نمازگزار بداند با مخاطبی سخن میگوید که مالک همهی عالم وجود و ملِک روز رستاخیز است.
نماز با این دو خصوصیّت در دل و جان نمازگزار و آنگاه در عمل فردی و اجتماعی او اثر میگذارد. جوانان بیش از دیگران مخاطب این توصیهاند. امید است توفیق الهی شامل حال آنان باشد.
والسّلامعلیکمورحمةالله
سیّدعلی خامنهای - ۱۴۰۳/۱۰/۵
➕اگر تصاویر باز نشدند از اینجا دانلود کنید
#علماء_مراجع #رهبری #بیانیه
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
❓ســوال امـــروز پنجشنبه ۶ دی :
آیا این مطلب درست است که سردرد و تب نشانه خوبی برای انسان است؟
✅ پاسخ سوال رو در کانال بغلی ببینید.😉
📖 مشاهده تمام سوالات روزهای قبل
#سوال_جواب_از_کانال_بغلی
#سوال_جواب
┄┄┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
خوانش کتاب شریف « خَصَائِصُ الْحُسَیْنِیَّة » | شب های جمعه
📄 مطلب پنجاهم
📖 عنوان مطلب :
اعطای آسمان به امام حسین علیه السلام
📝 مرحوم آیت الله شیخ جعفر شوشتری رضوان الله تعالی علیه چنین میفرمایند:
خداوند بخش خاصى از آسمانها را به حسين عليه السلام عطا فرمود و آن را محل صعود پيكر پاك آن حضرت در روز شهادتشان قرار داد و آن را با خون و خاك قرمز و سرخ بر او گريان قرار داد. سپس از خصايص ظاهرى و معنوى كربلا، ويژگى هايى را به حسين عطا فرمود، بهتر از آنچه از آسمان به او بخشيد.
بنابراين بر حسب آنچه به آسمان هاى هفتگانه و ما فوق آنها عطا فرمود، بهترين آنها به امام حسين عليه السلام تعلق دارد. يك بار به صفات معنوى و بار ديگر به موجودات ظاهرى بنگر و گوش دل بسپار به آنچه بر تو تلاوت مى شود، آنگاه است كه ملاحظه مى كنى كه خصوصيات (آسمان و كربلا) با هم تطبيق مى كنند.
▪️الف: صفات معنوى
آسمان معدن و سرچشمه فيوضات الهى است، و حسين معدن آن فيوضات است، اما (با اين تفاوت كه) حصول به آن آسان تر و اسباب آن فراهم تر و اثر بخشى آن بيشتر است. آسمان محل بالاتر رفتن دعا و استجابت آن است، نام حسين عليه السلام نيز موجب استجابت دعاست، كما اينكه اين امر در دعاى آدم و زكريا عليهماالسلام و ديگر كسانى كه متوسل به خمسه طيبه شده اند، تحقق يافته است.
فرياد مظلوم به آسمان مى رسد، از كربلا هم فرياد مظلومان به نحو خاصى برخاست. ناله يتيمان به آسمان مى رسد، بويژه آنگاه كه گريه كنند عرش خدا مى لرزد؛ در كربلا هم ناله يتيمان با آن شرايط خاص خودشان، بلند گرديد.
در آسمان براق وجود دارد كه سوار خود را تا قاب قوسين رساند؛ در كربلا نيز ذوالجناح وجود داشت كه صاحبش را - آنگاه كه از زين به زمين افتاد - به مرتبه انا من حسين، (من از حسينم) رساند. آسمان معراج پيامبران است، اما كربلا معراج فرشتگان مى باشد. آسمان، موقعيت مؤ ثر در هوا و زمين دارد، اما موقعيت كربلا در آسمان و عرش اثر گذاشت. در آسمان فرشتگانى وجود دارند كه در حال تسبيح، تهليل و تكبير هستند و گروه هايى در حال قيام و ركوع و سجود و قنوت اند؛ اما در كربلا فرياد و ناله و استغاثه بلند بود، كه اين ناله و فرياد در عالم عبوديت و تسليم از تسبيح ملائكه، نزد خداوند محبوب تر است. در آسمان تمامى فرشتگان در برابر آدم سجده كردند، اما در كربلا همه ملائكه و پيامبران بر بدن حسين عليه السلام نماز خواندند.
خداوند آسمان را به سقف مرفوع و برافراشته توصيف كرده است، و حسين عليه السلام را نيز سقف رافع درجات، براى متوسلين به او قرار داد. و نيز خداوند آسمان را به سقف محفوظ توصيف كرد، امام حسين عليه السلام را نيز سقف حافظ براى كسانى قرار داد كه به او پناه مى برند.
خداوند در مورد آسمان فرموده است: «وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً طَهُورًا» (از آسمان آب پاك فرو فرستاديم)، ولى امام حسين عليه السلام سبب نزول آب پاك است، زيرا به خاطر اوست كه باران را فرو مى فرستد، و همچنين هنگامى كه طلب باران كرد، باران بر او نازل شد و مخلوقات خدا از چهارپايان تا مزارع و مردم بسيارى از آن سيراب شدند. علاوه بر اين، خداوند به آن حضرت اين ويژگى را داده است كه به واسطه او آبى فرو فرستاده كه همه ناپاكىها و بليات معنوى را پاك مى كند، و آتش را خاموش مى سازد، كه اين آب، درست از آب بهشت است.
خداوند درباره آسمان فرموده است «وَفِي السَّمَاءِ رِزْقُكُمْ وَمَا تُوعَدُونَ» (روزى شما و آنچه به شما وعده داده شده، در آسمان است. ) بنابراين روزى دنياى فانى در آسمان است؛ اما روزى حيات جاودان و آنچه از فوز و دستيابى به بهشتها و درجات آن به شما وعده داده شده، در حسين عليه السلام است.
⬇️ ادامه در پست بعدی
⬆️ ادامه پست قبلی
▪️ب: حسيات ظاهرى
آيا به آسمان نمى نگرند كه چگونه خداوند آن را بنا كرد و زينت داد. از سوى ديگر درباره حسين عليه السلام بايد بگوييم كه آيا به سرزمين كربلا نگاه نمى كنى كه جايگاه و محل شهادت آن حضرت و زينت و مصابيح اطراف آن چگونه است و چگونه در آنجا شياطين رجم مى شوند و آيا نور و روشنايى اش را نمى بينى. پس بار ديگر خوب بنگر و براى چندمين بار بنگر تا اينكه ديده به سوى تو حسرت زده و اشك ريزان باز گردد.
ابتدا به اوضاع آسمان و زينت آن و تأثيراتش و كسانى كه در آن جايگاه قرار دارند، بنگر، آنگاه به حسين عليه السلام و مدفن او در كربلا نظر كن. در آسمان عرش عظيم قرار دارد، اما در كربلا زينت عرش عظيم وجود دارد. آسمان مسكن ملائكه است، در حالى كه كربلاى حسين عليه السلام محل رفت و آمد فرشتگان است.
آسمان معراج پيامبران است، كربلا معراج ملائكه؛ آسمان داراى برج هاست، حسين عليه السلام نيز - آن طور كه در روايت آمده - صاحب برج هاست؛ چرا كه آن حضرت، فرزند امام، برادر امام و پدر نه امام است. در آسمان ضريح هايى است كه
در هر روز هفتاد هزار فرشته آن را طواف مى كنند و هنوز هم نوبت به همه آنها نرسيده است. حسين عليه السلام هم داراى ضريحى است كه هفتاد هزار فرشته بر آن گماشته شده اند كه تغيير نمى كنند و هفتاد هزار ديگر كه هر روز تغيير مى كنند.
در آسمان بهشت قرار دارد، اما حسين عليه السلام زينت آن بهشت است و بهشت از نور او آفريده شده و قبر آن حضرت جايگاه بلندى از بستان هاى بهشت است و خود ايشان نيز سرور و آقاى جوانان اهل بهشت مى باشند. در آسمان، جبرئيل قرار دارد، اما در كربلا كسى است كه جبرئيل خادم اوست. در آسمان، پيامبر خدا شبانه در آن سير داده شد، اما در كربلا پيامبر خدا روزانه در آن سير داده شد؛ چنانچه فرمود: مرا به موضعى سير دادند كه به كربلا گفته مى شود.
در آسمان، موسى است و در كربلا شجره موسى. در آسمان عيسى است و در كربلا عيسى تولد يافت. در آسمان خورشيدى وجود دارد كه دچار كسوف مى گردد، اما خورشيد پرفروغ روى حسين عليه السلام، هر چه كار بر او سخت تر و به شهادت نزديك تر مى گرديد، درخشنده تر و پرفروغ تر مى شد.
در آسمان ماه هست، در كربلا هم ماه بنى هاشم (حضرت ابوالفضل العباس) است و با اينكه در ميدان جنگ در كنار برادرش بود، آنگاه كه بين او و برادرش حايل شدند و آنان را از هم جدا كردند، ماه وجودش دچار خسوف شد.
در آسمان كف الخطيب [ستاره اى است سرخ رنگ در جانب شمال كه قدما معتقد چون به دايره نصف النهار برسد هنگام اجابت دعاست. فرهنگ معين.]وجود دارد، حسين عليه السلام نيز داراى سر و صورت و بدن خضاب شده است و لذا در استجابت دعا تأثير دارد. در آسمان سيارات هفتگانه است، در كربلا هم هفت تن از فرزندان على عليه السلام (حسين، عباس، عون، جعفر، عثمان، زينب،ام كلثوم) و هفتاد و دو تن ديگر بودند كه سرهايشان را بر سر نيزه كرده و در همه جا چرخاندند.
در آسمان هزار و بيست و پنج ستاره ظاهرى است، اما ستارگان ناپيدا بى شمارند و هر كدام تأثير مخصوصى دارند. در بدن امام حسين عليه السلام هم چهار هزار اثر آشكار از شمشير و نيزه و تير وجود داشت، در حالى كه ناپيداها نيز قابل شمارش نبود كه براى هر كدام تأثير خاصى است كه موجب الطاف خاصى مى گردد.
در آسمان ستاره قطب و بنات النعش (دب اكبر و دب اصغر) است كه به دور قطب مى چرخند. در كربلا هم بدن قطب امامت داشته است كه فرزندانش با ناله و فرياد به دورش مى چرخند و ديگر نوبت به آنها نمى رسد. در كربلا هم فرشتگان با همان كيفيت بر گرد قبر امام حسين عليه السلام طواف مى كنند كه ما در بحث عنوان ملائكه آن را يادآور خواهيم شد. در آسمان راه شيرى است كه گفته مى شود اثر گوسفندى است كه قربانى حضرت اسماعيل عليه السلام شد. حسين عليه السلام نيز كهكشانى است كه اثر آن باقى مى ماند تا با آن اثر، در روز قيامت محشور مى گردد. و اين امر از ويژگى هاى آن بزرگوار است، به منظور حكمتى خاص و آثارى كه براى نجات گناهكاران بر آن مترتب است.
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
👆 مشاهده متن عربی این قسمت از کتاب خصائص
📜 مشاهده لیست مطالب مرتبط با « خوانش کتاب شریف خصائص الحسینیه » { بروزرسانی شده }
#خوانش_کتاب_خصائص_الحسینیه
#حدیث #علماء_مراجع #شوشتری
┄┄┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
📖 سلسله احادیث « زیارت سیدالشهدا علیه السلام » | شبهای جمعه
📝حدیث شماره ۵۸
ثواب آزاد كردن بيست و پنج بنده
✍ ابو سعيد مدائنى مىگويد:
محضر حضرت امام صادق عليه السّلام عرض كردم:
فدايت شوم، آيا به زيارت قبر فرزند رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم بروم؟ (قبر سیدالشهداء)
حضرت فرمودند:
بلى، اى ابا سعيد به زيارت قبر فرزند رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم كه پاكيزهترين پاكيزهگان ونيكوكارترين نيكوكاران هست برو و وقتى آن حضرت را زيارت كردى خداوند متعال براى تو ثواب آزاد كردن بيست و پنج بنده را مىنويسد.
عَنْ أَبِي سَعِيدٍ اَلْمَدَائِنِيِّ قَالَ : قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ جُعِلْتُ فِدَاكَ آتِي قَبْرَ اِبْنِ رَسُولِ اَللَّهِ قَالَ نَعَمْ يَا أَبَا سَعِيدٍ اِئْتِ قَبْرَ اِبْنِ رَسُولِ اَللَّهِ أَطْيَبِ اَلطَّيِّبِينَ [اَلْأَطْيَبَيْنِ] وَ أَطْهَرَ اَلْأَطْهَرِينَ وَ أَبَرِّ اَلْأَبْرَارِ فَإِذَا زُرْتَهُ كَتَبَ اَللَّهُ لَكَ عِتْقَ خَمْسٍ وَ عِشْرِينَ رَقَبَةً .
📓 کامل الزیارات صفحه ۱۶۵ حدیث۲
#حدیث #زیارت #احادیث_زیارت_سیدالشهدا_علیه_السلام
┄┄┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
آیات مبارکه حک شده روی بدنه بیرونی ضریح مطهر سیدالشهداء علیه السلام
📝 علاوه بر آیات کل سوره مبارکه فجر ، این آیات حک شده اند :
۱.قسمت پیش روی مبارک:
آیه مبارکه :
«وَ مَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلَا یُسْرِف فى الْقَتْلِ إِنَّهُ کاَنَ مَنصُورًا»
ترجمه: آنکه به ستم کشته شود براى وارث او حقّى نهادهایم پس نباید در کشتن (به قصاص) گزافکارى کند.
۲.قسمت بالای سر مبارک:
آیه مبارکه:
«إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکم تَطْهِیرًا»
ترجمه: جز این نیست که خداوند مىخواهد از شما اهلبیت علیه السلام هر پلیدى را بزداید و شما را به شایستگى پاک گرداند.
۳.قسمت پشت سر مبارک:
آیه مبارکه:
«وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِى عَنّى فَإِنّى قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لىِ وَ لْیُؤْمِنُواْ بىِ لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُون»
ترجمه: و چون بندگانم درباره من از تو پرسند من نزدیکم، دعاکننده چون مرا بخواند دعا(ى او) را پاسخ مىدهم پس باید دعوت مرا پاسخ دهند و به من ایمان آورند باشد که راهیاب شوند.
۴.قسمت پایین پای مبارک:
آیه مبارکه:
«یَالَیْتَنىِ کُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِیمًا»
ترجمه: کاش من نیز با آنان (همراه) مىبودم تا به رستگارى سترگى مىرسیدم!
۵.کنج پیش روی حضرت علیاکبر علیه السلام:
آیه مبارکه:
«سَلَامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُواْ الْجَنَّة»
ترجمه: درود بر شما! براى کارهایى که مىکردید به بهشت درآیید!
۶.کنج پشت سر حضرت علیاکبر علیه السلام:
آیه مبارکه:
«سَلَامٌ عَلَیْکمُ بِمَا صَبرتم»
ترجمه: درود بر شما به شکیبى که ورزیدهاید.
۷.روی در ضریح:
آیه مبارکه:
«ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ ءَامِنِین»
ترجمه: در آن با تندرستى و ایمنى درآیید!
#قرآن #حرم
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
مه در بهشت...
• هوای امروز کربلا
#حرم
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali