eitaa logo
کانال شیخ امیر گرالی
336 دنبال‌کننده
827 عکس
457 ویدیو
65 فایل
◻️ کانال های دیگر بنده: @soalvajavab @mahezeyafat ◻️ آپارات : https://www.aparat.com/amirgarali
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ خطر اسلام بدون تبری 📖 در روایتی از صادق آل محمد(علیهم السلام) آمده است بنی‌امیه مانع نشر توحید نمی‌شدند بلکه جلوی معرفی شرک را می‌گرفتند؛ إِنَّ بَنِي أُمَيَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِيمَ اَلْإِيمَانِ وَ لَمْ يُطْلِقُوا تَعْلِيمَ اَلشِّرْكِ لِكَيْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَيْهِ لَمْ يَعْرِفُوهُ چرا که وقتی شرک شناخته نشد، می‌تواند خودش را به عنوان توحید معرفی کند! 📚الکافي ج ۲، ص ۴۱۵ @soalvajavab @AmirGrali
16.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙سخنرانی استاد برجسته اخلاق مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد واله کاشمری(رضوان الله تعالی علیه) در باب زیارت امام رضا علیه السلام 🖥 مشاهده در آپارات 🎧 فایل صوتی ➕ اگر کلیپ باز نشد اینجا مشاهده کنید. @soalvajavab @AmirGrali
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مُحِبٌّ اَلْحُسَيْنُ، مَحْبُوب اللَّهِ است. چرا که حبیب الله فرمود : أَحَبَّ اَللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً ➕ اگر کلیپ باز نشد اینجا مشاهده کنید. @soalvajavab @AmirGrali
481_1398126193402_282162.jpg
282.2K
آیا دلت این اندازه برای امام زمانت تنگ میشه ؟ 📖 « أَحَادِیثٌ مَهْدَویَّةٌ » 📝 امام عسکری علیه‌السلام خطاب به امام مهدی ارواحنافداه فرمودند: و اعْلَمْ أَنَّ قُلُوبَ أَهْلِ الطَّاعَةِ وَ الْإِخْلَاصِ نُزَّعٌ إِلَيْكَ مِثْلَ الطَّيْرِ إِذَا أَمَّتْ أَوْكَارَهَا «بدان که دل های اهل طاعت و اخلاص به سوی تو هم چون پرنده به آشیانش پر می کشد.» 📚بحار الأنوار ج ۵۲، ص ۳۲ ✍ بَيَانٞ ؛ شاید بتوان دو نکته از این حدیث نورانی استفاده کرد : ۱- میزان اشتیاق ما به حضرت ولی عصر ارواحنافداه ، نشان دهنده میزان مطیع بودن و خالص بودن ما در عرصه بندگی است. ۲-کسی که نسبت به امام زمان ارواحنافداه اشتیاق ندارد، اعمالش طاعت محسوب نشده و عبادات خالصانه‌ای ندارد. ➕ اگر تصویر باز نشد اینجا مشاهده کنید. @soalvajavab @AmirGrali
مرحوم فلسفی.mp3
1.63M
🎙ماجرای درد شکم ۱۰ ساله مرحوم فلسفی از زبان خود ایشان ➕ اگر فایل صوتی باز نشد اینجا استماع کنید. @soalvajavab @AmirGrali
👤مرحوم آیت الله خویی(رضوان الله تعالی علیه) میفرمایند : بعضی از اعاظم را دیدیم که از اتفاق نظر سه فقیه، با توجه به شدت ورع و دقت نظر آنها، ادعای قطع به حکم الله و یقین به صحت فتوای آنان می‌نمودند: ۱- مرحوم شیخ انصاری ۲-میرازی شیرازی (صاحب فتوای تنباکو) ۳-میرزا محمد تقی شیرازی و قد شاهدنا بعض الأعاظم أنّه کان یدعی القطع بالحکم من اتفاق ثلاثة نفر من العلماء، و هم الشیخ الأنصاری و السیّد الشیرازی الکبیر و المرحوم المیرزا محمّد تقی الشیرازی (قدّس اللّه أسرارهم)، لاعتقاده بشدّة ورعهم و دقّة نظرهم. 📚مصباح الاصول جلد ۱، صفحه ۱۶۳ ➕ اگر تصویر باز نشد اینجا مشاهده کنید. @soalvajavab @AmirGrali
📃حاجت خاص در توسل به هر معصوم علیه السلام 📖 علامه مجلسی در بحارالانوار یک دعا و یک رویای صادقه نقل میکند که از مجموع این دو نقل _ که تقریبا مضمون و مفاد این دو نقل یک چیز میباشد _ میتوان استفاده کرد که برای هر حاجت خاصی باید به یک از ائمه اطهار متوسل شد. البته پر واضح است که برای تمام حوائج دنیوی و اخروی میتوان به تک تک ائمه اطهار متوسل شد لکن طبق این دو نقل شاید بتوان گفت که برای هر حاجت خاصی که در این دو نقل بیان شده است توسل به یکی از معصومین علیهم‌السلام خصوصیتی داشته باشد. در اینجا آن حوائج را همراه با آن دعای مزبور ذکرمیکنیم. 💠 توسل به « پیامبر اکرم و حضرت زهرا و حسنین علیهم السلام » ▪️حاجت « نیل به طاعت و رضوان پروردگار» ▪️در آن دعا چنین آمده است : اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى اِبْنَتِهِ وَ عَلَى اِبْنَيْهَا وَ أَسْأَلُكَ بِهِمْ أَنْ تُعِينَنِي عَلَى طَاعَتِكَ وَ رِضْوَانِكَ وَ تُبَلِّغَنِي بِهِمْ أَفْضَلَ مَا بَلَّغْتَ أَحَداً مِنْ أَوْلِيَائِكَ إِنَّكَ جَوَادٌ كَرِيمٌ 💠 توسل به «امیرالمومنین علیه السلام» ▪️حاجت « انتقام از دشمن » ▪️در آن دعا چنین آمده است : اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ إِلاَّ اِنْتَقَمْتَ لِي مِمَّنْ ظَلَمَنِي وَ غَشَمَنِي وَ آذَانِي وَ اِنْطَوَى عَلَىَّ ذَلِكَ وَ كَفَيْتَنِي بِهِ مَئُونَةَ كُلِّ أَحَدٍ يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ 💠 توسل به «زین العابدین علیه السلام » ▪️حاجت «درامان ماندن از شیطان و سلطان جور» ▪️در آن دعا چنین آمده است : اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ إِلاَّ كَفَيْتَنِي مَئُونَةَ كُلِّ شَيْطَانٍ مَرِيدٍ وَ سُلْطَانٍ عَنِيدٍ يَتَقَوَّى عَلَيَّ بِبَطْشِهِ وَ يَنْتَصِرُ عَلَيَّ بِجُنْدِهِ إِنَّكَ جَوَادٌ كَرِيمٌ 💠 توسل به «الباقر و الصادق علیهماالسلام» ▪️حاجت «نیل به طاعت و رضوان پروردگار» ▪️در آن دعا چنین آمده است : اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ اِبْنِهِ جَعْفَرٍ إِلاَّ أَعَنْتَنِي بِهِمَا عَلَى طَاعَتِكَ وَ رِضْوَانِكَ وَ بَلَّغْتَنِي بِهِمَا مَا يُرْضِيكَ إِنَّكَ فَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ 💠 توسل به «الکاظم علیه السلام» ▪️حاجت «عافیت» ▪️در آن دعا چنین آمده است : اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ إِلاَّ عَافَيْتَنِي بِهِ فِي جَمِيعِ جَوَارِحِي مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ مَا بَطَنَ يَا جَوَادُ يَا كَرِيمُ 💠 توسل به «الرضاعلیه السلام» ▪️حاجت «سالم ماندن در دریا و خشکی» ▪️در آن دعا چنین آمده است : اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ اَلرِّضَا عَلِيِّ بْنِ مُوسَى إِلاَّ سَلَّمْتَنِي بِهِ فِي جَمِيعِ أَسْفَارِي فِي اَلْبَرَارِي وَ اَلْبِحَارِ وَ اَلْجِبَالِ وَ اَلْقِفَارِ وَ اَلْأَوْدِيَةِ وَ اَلْغِيَاضِ مِنْ جَمِيعِ مَا أَخَافُهُ وَ أَحْذَرُهُ إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ 💠 توسل به «الجواد علیه السلام» ▪️حاجت «روزی زیاد» ▪️در آن دعا چنین آمده است : اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِلاَّ جُدْتَ بِهِ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَى مَنْ وَسِعَكَ وَ وَسَّعْتَ عَلَيَّ رِزْقَكَ وَ أَغْنَيْتَنِي عَمَّنْ سِوَاكَ وَ جَعَلْتَ حَاجَتِي إِلَيْكَ وَ قَضَاهَا عَلَيْكَ إِنَّكَ لِمَا تَشَاءُ قَدِيرٌ 💠 توسل به « الهادی علیه السلام» ▪️حاجت « توفیق نیکی» ▪️در آن دعا چنین آمده است : اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ إِلاَّ أَعَنْتَنِي بِهِ عَلَى تَأْدِيَةِ فَرْضِكَ وَ بِرِّ إِخْوَانِيَ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ سَهِّلْ ذَلِكَ لِي وَ اِقْرِنْهُ بِالْخَيْرِ وَ أَعِنِّي عَلَى طَاعَتِكَ بِفَضْلِكَ يَا رَحِيمُ 💠 توسل به «العسکری علیه السلام» ▪️حاجت «آخرت» ▪️در آن دعا چنین آمده است : اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِلاَّ أَعَنْتَنِي عَلَى آخِرَتِي بِطَاعَتِكَ وَ رِضْوَانِكَ وَ سَرَرْتَنِي فِي مُنْقَلَبِي بِرَحْمَتِكَ 💠 توسل به «المهدی علیه السلام» ▪️حاجت «نجات از قتل» ▪️در آن دعا چنین آمده است : اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ وَ حُجَّتِكَ صَاحِبِ اَلزَّمَانِ إِلاَّ أَعَنْتَنِي بِهِ عَلَى جَمِيعِ أُمُورِي وَ كَفَيْتَنِي بِهِ مَئُونَةَ كُلِّ مُوذٍ وَ طَاغٍ وَ بَاغٍ وَ أَعَنْتَنِي بِهِ فَقَدْ بَلَغَ مَجْهُودِي وَ كَفَيْتَنِي كُلَّ عَدُوٍّ وَ هَمٍّ وَ غَمٍّ وَ دَيْنٍ وَ وُلْدِي وَ جَمِيعَ أَهْلِي وَ إِخْوَانِي وَ مَنْ يَعْنِينِي أَمْرُهُ وَ خَاصَّتِي آمِينَ رَبَّ اَلْعَالَمِينَ 📚 دعا : بحار الأنوار ج ۹۱، ص ۳۴ 📚 رویا : بحارالانوار جلد ۹۱ ص ۳۲ @soalvajavab @AmirGrali
22.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ضرورت توجه به اخلاق در کنار مباحث فقه و اصول 🎙استاد خارج مشهد آیت الله سید حسن مرتضوی(حفظه الله) 🖥 مشاهده در آپارات 🎧 فایل صوتی ➕ اگر کلیپ باز نشد اینجا مشاهده کنید. @soalvajavab @AmirGrali
👌تبعض صفقه نماز ! 👤شیخ بهائی در کشکول خود ذیل آیه إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ مینویسد : ✍ بهترین تفسیری که از این آیه دیدم این است که : در شریعت اسلام آمده است که کسی که چند جنس را در یک معامله خرید و برخی از آنها معیوب درآمد، مشتری می‌تواند همه ی اجناس را پس دهد یا همه را نگهدارد و اینکه تنها معیوب‌ها برگرداند صحیح نیست. (این عمل که تبعض صفقه نامیده می‌شود، روا نیست). در نماز نیز انسان عابد که عبادت ناقص بجا آورده است، آن را تنها به خدا عرضه نمی کند بلکه با عبادت جمیع عابدان از انبیاء و اولیاء و صالحان عرضه می‌کند و عرضه کلی موجب پذیرش عبادت او می‌شود چه اینکه حتماً خدا همه را با هم برنمی گرداند و رد برخی همان تبعض صفقه است و از آن نهی شده است پس خدا عمل او را نیز در ضمن عمل بقیه می‌پذیرد. @soalvajavab @AmirGrali
🔥 ماجرای «خانه ای گِلی در وسط آتش» در بیان امام کاظم علیه السلام ✍ امام کاظم علیه السلام میفرمایند: در بنى اسرائيل مرد مؤمنى بود كه همسايه كافرى داشت،و این مرد کافر به مرد مؤمن نرمش ميكرد و به او در دنيا احسان ميكرد،و چون آن كافر از دنیا رفت خدا در دوزخ خانه‌اى گِلى برايش ساخت كه او را از سوز آن حفظ‍‌ ميكرد و خوراكش از غير دوزخ به او ميرسيد،و به او گفته شد،اين به سزاى آن است كه به همسايه مؤمنت ارزانى داشتى كه فلان پسر فلان بود از نرمش و احسانى كه به او ميكردى در دنيا. كَانَ فِی بَنِی إِسْرَائِیلَ رَجُلٌ مُؤْمِنٌ وَ كَانَ لَهُ جَارٌ كَافِرٌ فَكَانَ یَرْفُقُ بِالْمُؤْمِنِ وَ یُوَلِّیهِ الْمَعْرُوفَ فِی الدُّنْیَا فَلَمَّا أَنْ مَاتَ الْكَافِرُ بَنَی اللَّهُ لَهُ بَیْتاً فِی النَّارِ مِنْ طِینٍ فَكَانَ یَقِیهِ حَرَّهَا وَ یَأْتِیهِ الرِّزْقُ مِنْ غَیْرِهَا وَ قِیلَ لَهُ هَذَا بِمَا كُنْتَ تَدْخُلُ عَلَی جَارِكَ الْمُؤْمِنِ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ مِنَ الرِّفْقِ وَ تُوَلِّیهِ مِنَ الْمَعْرُوفِ فِی الدُّنْیَا ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 👤 علامه مجلسی ذیل این روایت بیانی دارند که : "این خبرِ حسن که کمتر از صحیح نیست، دلالت بر آن دارد که عذاب برخی از اهل آتش از کفار به خاطر برخی از اعمال نیکوی آنها برداشته می‌شود. از این رو بعید نیست که آیاتِ دال بر معذَب بودن آنها و اینکه در عذابشان تخفیفی داده نمی شود، تخصیص بخورد. چرا که بوسیله اخبار دیگری نیز که خواهد آمد تاییدمی‌شود. و ممکن است گفته شود در آتش بودن آنها عذاب آنان تیز هست اگرچه آنها را نمی آزارد و این برایشان تخفیف داده نمی شود. و ممکن است برای آنها نوعی از عذاب غیر از سوختن در آتش باشد مانند ترساندن به آن کما اینکه در خبر وصافی خواهد آمد که به آتش گفته می‌شود: او را بترسان و آزار مده. و خدا آگاه است. هذا الخبر(الحسن الذی لا یقصر عن الصحیح ) یدل علی أن بعض أهل النار من الكفار یرفع عنهم العذاب لبعض أعمالهم الحسنة فلا یبعد أن یخصص الآیات الدالة علی كونهم معذبین فیها لا یخفف عنهم العذاب لتأیده بأخبار أخر سیأتی بعضها و یمكن أن یقال كونهم فی النار أیضا عذاب لهم و إن لم یؤذهم و هذا لا یخفف عنهم و یحتمل أن یكون لهم فیها نوع من العذاب غیر الاحتراق بالنار كالتخویف به مثلا كما سیأتی فی خبر الوصافی یا نار هیدیه و لا تؤذیه و اللّٰه یعلم. 📚بحار الأنوار ج ۸، ص ۲۹۷ @soalvajavab @AmirGrali