#اعمال_شب_عاشورا
❣شب عاشوراست امشب...😭😭 کربلا غوغاست امشب... 😭😭
#احیا
در فضیلت اِحیای این شب روایت کرده: مانند آن است که عبادت کرده باشد به عبادت جمیع فرشتگان و عبادت در آن، برابر هفتاد سال عبادت است. (نماز، نماز امیرالمومنین، علیهالسلام،قرآن خواندن...)
#صدقه
علامه امينى شب تاسوعا و عاشورا براى #امام_زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) #صدقه کنار ميگذاشتند و ميگفتند:
امشب قلب نازنین حضرت در فشار است.
▪️آجرك الله مولای و عجل الله فرجك
#زیارت و کربلا رفتن
و اگر کسی را توفیق دست دهد، در چنین شبی در کربلا باشد و امام حسین(علیهالسلام) را زیارت کند و نزد آن حضرت تا صبح بیتوته کند، خدا او را آغشته به خون امام حسین(علیهالسلام) در زمره شهدا با آن حضرت محشور فرماید.
دلم هوای حرم کرده است آقاجان
دلم هوای دو رکعت نماز بالا سر🥀
#تاسوعا، #عاشورا
#سیدالشهداء
#سفینة_الحسین
#کشتی_نجات
#محرم_بامهدی(عج)
#أین_الطالب_بدم_المقتول_بکربلاء
#اجتماع_قلوب
#حب_الحسین_یجمعنا
#انتظار
#فرج_ظهور
┄┅═❁💠
🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر🍃
◾️در روز عاشورا امورات دنیایی را ترک کنید...
✍ امام رضا علیه السلام فرمود:
هرکس روز عاشورای امام حسین علیه السلام، دنبال کسب و کار نرود، خداوند متعال خواسته ها و حوائج دنیا و آخرت او را برآورده می نماید و هرکس عاشوراء روز مصیبت و حزن و گریه اش باشد، خداوند عزوجل روز قیامت را روز شادی و سرورش قرار خواهد داد و در بهشت چشمانش به دیدار ما اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام روشن خواهد شد.
📚أمالی صدوق ص ۱۲۹
🖤فرارسیدن عاشورای حسینی تسلیت باد🏴🏴🏴
🔴 چله زیارت عاشورا، از عاشورا تا اربعین
آیتالله سید علی آقای قاضی یک چله زیارت عاشورا میگرفتند و آغاز آن را از روز عاشورا تا اربعین قرار میدادند
بسیاری از علماء و بزرگان و اهل معرفت بر گرفتن این #چله_زیارت_عاشورا تاکید دارند. بخصوص برای حوائج ویژه. شروع از روز عاشورا به مدت چهل روز ...
🔻 نکاتی که بزرگان توصیه میکنند:
۱. بهترین زمان، هنگام طلوع یا غروب آفتاب است. اما در سایر اوقات نیز منعی ندارد. البته اساتید بر یک زمان ثابت تاکید دارند.
۲. قرائت زیارت هنگام حرکت نباشد.
۳. مراقبت شود به جز اهل خانه کسی از چلهگیری مطلع نشود.
۴. از ابتدا حوائج خاص را در نظر داشته باشید.
۵. حتماً نماز زیارت پس از زیارت عاشورا اقامه شود.
۶. به خانوادهها نیز توصیه شود شروع کنند.
۷. اصل بر صد سلام است که البته با استناد به روایت منقول از امام هادی(ع) میتوان مختصرتر کرد. (درادامه این روش توضیح داده خواهد شد)
۸. مانعی هم ندارد که به طور معمول قرائت شود.
👈 سستی و وسوسه و کسالت و ... ممنوع!!!
🔻 روش کوتاه منسوب به امام هادی(ع) در خواندن زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام
👈 زیارت عاشورا را بخوانید، به صدلعن و صد سلام رسیدید اینگونه عمل کنید:
يك بار لعن را -اللهم العن اول ظالم...- ميخوانيد و فقط جملهي پاياني آن؛ "اللهم العنهم جميعا" را صد مرتبه تكرار مي كنيد.
و سلام را كه يك بار عرض مي كنيد، فقط "السلام علَي الْحسين و عليٰ عليِّ بنِ الحسين و علی اولاد الحسین و عليٰ اصحاب الحسين" را صد مرتبه تكرار كنيد
سند روایت: شفاء الصدور فی شرح زیارة العاشورا
برای همه بفرستید تا هرکی میخواد از روز عاشورا شروع کنه. بسم الله
اگه بتونم روزانه یادآوری میکنم زیارت عاشورای روز رو بخوانیم.
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بزرگ شده هلند با دیدن قتلگاه امام، جان داد
از هلند تا کربلا.......
جوانی که سال قبل در روز عاشورا در حرم امام حسین علیهالسلام فوت کرد،
بدون هیچگونه مریضی و هیچ گونه فشاری و علتی....
جوان مرفهی از خانوادهای غیرمذهبی، که توسط پدر و مادرش به هلند فرستاده شده بود، برای ادامه تحصیل و زندگی، اما به یکباره برمیگردد
همه زرق وبرق و خوشی و ثروت را رها میکند و میگوید که میخواهد سرباز امام زمان شود
خانوادهاش اصلا متوجه حرف او نمیشوند
او وارد حوزه میشود و محرم سال قبل برای اولین بار در عمرش میخواهد به کربلا برود
به مادرش می گوید
مگر میشود کربلا رفت و قتلگاه را دید و زنده برگشت
با دوستش دونفری به عراق می آیند،
دوستش میگوید مستقیم کربلا بریم،
امیر حسین قصه ما،میگه:
"اگر کربلا بریم، من دیگه نجف را نمیبینم، اما تا ابد کنار امیرالمومنین خواهم بود.
♨️و #نجف را ندید
در همان #حرم امام حسین علیهالسلام امیر حسین تمام کرد
با اینکه عتبه #حسینی سه جا برای قبر در #حرم به آنها پیشنهاد داد:
اما امیر #حسین همانطور که خودش گفته بود در نجف دفن شد.
😭😭😭😭😭😭😭
31.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گاهی روضه را باید اینطور شنید!😭😭
10.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 مقتلخوانی ظهر عاشورا توسط حجتالاسلام علوی تهرانی
حسیییین حسیییین😭😭
44.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺ما به حرفای ۵۰ سال پیش مقاممعظم رهبری محتاجیم...
🔹استاد پناهیان: تو چی میدونی که دیگه مطالعه نمیکنی؟
چجوری میتونی از این حرف ها بگذری؟!
🍃🖤🍃🖤🍃🖤🍃🖤
۱۲:۵۰ اذان ظهر
حبیب بن مظاهر موقع اذان ظهر شهید شد
نوشتهاند امام خطاب به اصحاب فرمودند
یکی برود
با عمر سعد مذاکره بکند
و بخواهد برای نماز ظهر جنگ را متوقف کنیم
یکی از لشکر کوفه صدا زد:
«نماز شما قبول نمیشود»
حبیب به او گفت: «ای حمار! فکر میکنی
نماز شما قبول می شود
و نماز پسر پیامبر قبول نمیشود؟»
به جنگ او رفت
اما از سپاه کوفی به کمکش آمدند
و حبیب کشته شد
امام از شهادت حبیب متاثر شد
و برای اولین بار در روز عاشورا گریست
رو به آسمان کردند و فرمودند:
«خدایا رفتن جان خودم و دوستانم
را به حساب تو میگذارم»
امام نماز را شکسته
و به قاعده «نماز خوف» خواندند
گروهی از اصحاب به امام اقتدا کردند
و بقیه به جنگ پرداختند
زهیر و سعید بن عبدالله حنفی خودشان را سپر امام کردند
نوشته اند سعیدبن عبدالله
۱۳ تیر و نیزه خورد و به شهادت رسید
در آخرین نفس از امام پرسید: «آیا وفا کردم؟»
حدود ساعت ۱۳:
۳۰ نفر از اصحاب امام تا وقت نماز زنده بودند
و بعد از این ساعت شهید شدند
بعداز کشته شدن اصحاب
نوبت به بنی هاشم رسید
اولین نفر ، حضرت علی اکبر پسر امام بود
البته الفتوح «عبدالله بن مسلم بن عقیل»
را اولین شهید بنی هاشم خوانده است
این عبدالله بن مسلم
بطرز ناجوانمردانهای شهید شد
شهادت او بر جوانان بنی هاشم گران آمد
دسته جمعی سوار شدند و به دشمن حمله بردند
امام آنها را آرام کرد و فرمودند:
«ای پسرعموهای من بر مرگ صبر کنید
به خدا پس از این هیچ خواری و ذلتی
نخواهید دید»
حدود ساعت ۱۴:
عاقبت امام و حضرت عباس(ع)
تنها ماندند
عباس(ع) اجازه میدان خواست
اما امام او را مامور رساندن آب
به خیمه ها کردند
دشمن بین دو برادر فاصله انداخت
عباس(ع) دلاور در حالیکه با شجاعت تمام
سعی در آوردن مشک آب
برای زنان و کودکان داشت
در محاصره دشمن دو دستش قطع شده
و با عمودی آهنین بر سرش زدند
که از اسب بر زمین افتاد
امام سراسیمه خود را بر پیکر
قطعه قطعه برادر رساندند
دشمن کمی به عقب رفت
امام برای دومین بار بعد از مرگ برادر عزیزش
گریه کردند و فرمودند
«اکنون دیگر پشتم شکست»
حدود ساعت ۱۵:
امام به طرف خیمهها برگشت
تا خداحافظی کنند
همچنین پیراهنش را پاره پاره کردند
و پوشیدند تا بعدا در وقت غارت کردن
توسط دشمن برهنهاش نکنند
وقت وداع با اهل بیت
کودک شیرخواره اش علی اصغر(ع)
را به میدان بردند تا او را سیراب کنند
که به تیر حرمله کشته شدند
امام به میدان رفتند
اما کمتر کسی حاضر به مقابله با ایشان میشد
بعضی تیر میانداختند
و بعضی از دور نیزه پرتاب میکردند
شمر و ۱۰ نفر به مقابله امام آمدند
بعد از شهادت امام بر پیکر مبارکش
جای ۳۳ زخم نیزه
و ۳۴ زخم شمشیر شمرده شد
در مقاتل نوشته اند
زمانی که امام در آستانه شهادت بودند
کسی جرات نمیکرد به سمت ایشان برود
اهل حرم از صدای اسب ایشان
ذوالجناح متوجه شده و بیرون دویدند
کودکی به نام عبدالله بن حسن(ع) دوید
و به طرف مقتل امام آمد
او را در بغل عمویش کشتند
امام ناراحت شدند و کوفیان را نفرین کردند:
«خدایا باران آسمان و روئیدنی زمین
را از ایشان بگیر!»
۱۶:۰۶ اذان عصر
وقت شهادت امام را وقت نماز عصر گفتهاند
روایت تاریخ طبری به نقل از وقایعنگار
لشکر عمر سعد چنین است:
«حمید بن مسلم گوید:
پیش از آن که حسین(ع) کشته شود
شنیدم که میگفتند
«به خدا پس از من کس را نخواهید کشت
که خدای از کشتن او بیش از کشتن من بر شما خشم آرد»
گوید: آنگاه شمر میان کسان بانگ زد
«وای بر شما منتظر چیستید؟
مادرهایتان بعزایتان بنشینند،بکشیدش!»
گوید دراین حال سنان بن انس حمله برد
و نیزه در قلب امام فرو برد ...»
حدود ساعت ۱۷ :
بعد از شهادت امام
عدهای لباسهای آن حضرت
را غارت کردند
که نوشته اند تمام این افراد بعدها
به بیماریهای لاعلاج دچار شدند
غارت عمومی اموال امام و همراهانش آغاز شد
عمر سعد ساعتی بعد دستور توقف غارت را داد و حتی نگهبانی برای خیمهها گذاشت
یکی از شیعیان بصره به اسم سوید بنمطاع بعداز شهادت امام به کربلا رسید و برای دفاع از حرم امام جنگید
تا شهید شد
نزدیک غروب آفتاب
سر امام را جدا میکنند
و به خولی میدهند
تا همان شبانه برای ابن زیاد ببرد
بعد به دستور عمر سعد
بر بدن مطهر امام و یارانش
اسب دواندند تا استخوان هایشان هم
خرد شد .....به خیمه ها حمله بردند
و آنها را آتش زدند
و حضرت زینب(س) با امام سجاد(ع)
که بعلت بیماری نتوانستند در جنگ شرکت کنند و عده ای زن و بچه را بعداز ضرب و شتم به اسیری بردند ...
۱۸:۴۹ اذان مغرب
واقعه روز غم انگیز و هولناک عاشورا
اینطور تمام شد که عمر سعد
دستور نماز جماعت مغرب را داد
سنان بن انس بین مردم می تاخته
و رجز می خوانده
که « افسار و رکاب اسب مرا
باید از طلا بگیرید
چرا که من بهترین مردمان را کشتم!!! »
هیئٺ تمام شد
همہ رفتند
و تو هنوز
بالاے تل نشستـہ و خون گریـہ میكنى
آجرڪ الله یا صاحبالزمان
آری ، سالهاست صبح و شب خون گریه میکنی...
و در انتظار ۳۱۳ علمدار که عباسوار یاری ات کنند تا بیایی و ندا دهی:
الا یا اهل العالم، انَّ جدّی الحسین قَتلوه عطشانا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام حسین (علیه السلام) بخاطر "امر به معروف و نهی از منکر" به قتلگاه رفت!
شما هی حسین حسین میگید ولی به هیچ قتلگاهی نزدیک نمیشید!
✅حتما نشر بدید
🧡#معروفانه ای شو👇
@maroofane5
@maroofane5
.
♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین
🖋 حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین - علیهالسّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
(در خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).