نظر شیخ صدوق قدس سره درباره تحریف قرآن کریم. https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
نظر علامه مظفر قدس سره درباره تحریف قرآن کریم https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
*نظر شیخ مفید قدس سره درباره تحریف قرآن کریم* https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
*نظر علامه طبرسی قدس سره درباره تحریف قرآن کریم* https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
نظر علامه کاشانی قدس سره *درباره تحریف قرآن کریم* https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جشن میلاد حضرت زهراء سلام الله علیها توسط برادران مسلمان اهل سنت .
#وهابی_سنی_نیست
@Alhojah
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
امشب که شب مبعث احمد باشد
مشمول همه عطای سرمد باشد
یارب چه شود طلوع صبح فردا
صبح فرج آل محمّد باشد
🌸 عید بزرگ مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، بر امام زمان و تمامی شیعیان جهان و بر شما بزرگواران مبارک باد
@Alhojah
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
*خداوند متعال در شب نیمه شعبان گناهان را میبخشد*
*سوال: قرار است چه اتفاقی در این شب بیفتد که انقدر این شب مقدس شده است؟*
*چرا پیامبر اسلام مژده مغفرت الهی را در نیمه شعبان دادن؟*
(اللهم عجل لولیک الفرج )
*نشر حد اکثری👇*
*آیا لباس سياه پوشیدن در عزاداري بدعت است؟*
https://www.aparat.com/alhojah
*پاسخ👇🏼👇🏼*
*1- طبق روايت معتبر در كتب اهل سنت، در فرداي خاك سپاري امير مؤمنان عليه السلام، فرزند بزرگ آن حضرت، يعني امام حسن عليه السلام در ميان مردم و جمعيت عزادار و سوگوار كوفه حاضر شد و خطبه ايراد كردند . ايراد سخن آن حضرت در حالتي بوده است كه ايشان *با لباس مشكي و عمامه سياه* در ميان مردم ظاهر شد و از فضائل بينظير آن حضرت سخن به ميان آورد.
اين روايت در كتاب «فضائل الصحابه» با سند معتبر اينگونه نقل شده است:
*حدثنا عبد الله قال حدثني أبي نا وَكِيعٌ، عَنْ شَرِيكٍ، عَنْ عَاصِمٍ، عَنْ أَبِي رَزِينٍ، قَالَ: خَطَبَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ بَعْدَ وَفَاةِ عَلِيٍّ وَعَلَيْهِ عِمَامَةٌ سَوْدَاءُ، فَقَالَ: لَقَدْ فَارَقَكُمْ رَجُلٌ لَمْ يَسْبِقْهُ الأَوَّلُونَ بِعِلْمٍ، وَلا يُدْرِكُهُ الآخَرُونَ.*
ابي زرين مي گويد: بعد از در گذشت علي [عليه السلام] ، (پسرش) حسن [عليه السلام] در حالي كه عمامه سياه برسر داشت براي ما خطبه خواند. و فرمود: مردي از ميان شما رفت كه از نظر مقام علمي كسي [جز رسول خدا] بر او پيشي نگرفت و بعد از او نيز همانند او نخواهد بود.
الشيباني، ابوعبد الله أحمد بن حنبل (متوفاي241هـ)، فضائل الصحابة، ج 2، ص600، تحقيق د. وصي الله محمد عباس، ناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت، الطبعة: الأولي، 1403هـ - 1983م.
ذهبي همين روايت را (بدون اشاره به ماجراي شهادت اميرمومنان) در دو جاي كتابش از ابي رزين نقل مي كند، كه طبق اين گزارش، امام حسن عليه السلام لباس سياه برتن، و عمامه سياه بر سر داشتند:
*شريك عن عاصم عن أبي رزين قال خطبنا الحسن بن علي وعليه ثياب سود وعمامة سوداء*.
از ابي رزين روايت شده است كه حسن بن علي براي ما سخنراني كرد ، در حاليكه لباس سياه و عمامه سياه برتن داشت .
الذهبي الشافعي، شمس الدين ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى748 هـ)، سير أعلام النبلاء، ج 3، ص267 و ص272، تحقيق: شعيب الأرنؤوط، محمد نعيم العرقسوسي، ناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ.
اين روايت، علاوه بر اين كه ساهپوشي امام حسن عليه السلام را در سوگ حيدر كرار بيان ميكند، از عمق مصيبت و عزادار بودن آن حضرت و بقيه اهل بيت عليهم السلام نيز حكايت دارد؛ چرا كه لباس سياه در بر كردن با عزادار بودن ميسازد.
اگر كسي توهم را نمايد كه عمامه سياه بستن ، سيره و عادت هميشگي صحابه بوده است، پس عمامه سياه امام حسن عليه السلام نشانه عزاداري نيست.
پاسخ اين گمان را خود همين روايت داده است؛ زيرا طبق اين روايت، ايشان علاوه بر عمامه سياه، لباس مشكي هم بر تن كرده بودند، آيا ميتوان گفت كه صحابه هميشه لباس مشكي هم ميپوشيدند؟
*دستور پیامبر اسلام ص به سياه پوشی زنان در شهادت جعفر طیار*👇🏼👇🏼
*2-احمد ابن حنبل در مسند خود مىنویسد : *عن أَسْمَاءَ بِنْتِ عُمَیْسٍ قالت لَمَّا اصیب جَعْفَرٌ أَتَانَا النبی صلى الله علیه وسلم فقال أمى البسی ثَوْبَ الْحِدَادِ ثَلاَثاً ثُمَّ اصنعی ما شِئْتِ.*
اسماء بنت عمیس مىگوید: هنگا مى که جعفر به شهادت رسید، *رسول خدا صلى الله علیه وآله به من فرمود: مادر من! سه روز جامه عزا در بر کند پس از آن هرچه خواستى انجام بده.*
(أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی، (متوفای241) مسند، ج 6، ص438 ح 27508 ، ناشر: مؤسسة قرطبة مصر.)
*3-روایت مشهوری* در این باب وجود دارد که مورخین و محدثین متعددی به آن اشاره کردند. روایت این است که پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) زنان بنی هاشم لباس سیاه و عزا بر تن کردند و حتی از گرما و سرما هم شکایت نمیکردند و امام سجاد (علیه السلام )برای ماتم زدگان طعام و غذا تهیه میکرد. این روایت در محاسن برقی (1)، هدایة الامه (2)، بحار الانوار (3)، عوالم العلوم (4)، وسائل الشیعه (5) آمده است.
1. برقی، احمد، المحاسن، ج 2، ص 420، دارالکتب الاسلامیه، قم، 1371 ش.
2. حر عاملی، محمد، هدایة الامه الی احکام الائمه، ج 1، ص 324، آستان قدس رضوی، مشهد ، 1414 ق.
3. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 45، ص 188، دار احیاء التراث العربی، بیروت ، 1403 ق.
4 . بحرانی، عبدالله، عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال، ج 17، ص 412، موسسه امام مهدی، قم، 1413 ق.
5. حر عاملی، محمد، وسائل الشیعه، ج 3، ص 238، موسسه آل البیت، قم 1409 ق.
*تذکر: وهابی ها میگویند پوشیدن لباس سياه بر میت بدعت است، آیا پيامبر ص از این بدعت بی اطلاع بودند؟ و آیا وهابی ها پیرو سنت پیامبر هستند یا بني اميه؟*
*نتيجه:👇🏼👇🏼*
*عزاداري و سياهپوشي در عزا و مصيبت بر خلاف گمان وهابی ها امری جايز است و بدعت نيست. شيعيان با اقتدا به اهل بيت عليهم السلام و پیروی از دستور پیامبرص در ایام شهادت اهل بيت عليهم السلام عزاداري ميكنند و لباس سياه بر تن ميكنند.*
May 11
سلام عليکم و رحمة الله و برکاته خدمت اعضای محترم گروه آموزشی برهان
ان شاءالله از هفته آینده آموزش و پاسخ به 90 شبهه وهابیت را در 90 روز خدمت عزیزان بیان خواهیم کرد
علاقمندان به این مباحث ، می توانند عضو گروه شوند و دوستان خود را دعوت کنند 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1325858849C121b75956e
آدرس👇👇 را کپی بفرمائید و در وضعیت واتساب قرار دهید که دوستان شما عضو شوند
ان شاءالله این حرکت صدقه جاری باشد
لبیک یا امیر المومنین ، کلنا جنودک
*پاسخ به 90 شبهه وهابیت*
*در 90 روز ، عضو شوید 👇*
https://eitaa.com/joinchat/1325858849C121b75956e
*پاسخ به 90 شبهه وهابیت*
* (شبهه 1)*
https://eitaa.com/joinchat/1325858849C121b75956e
این شبهه مهمترین شبهه وهابیت است👇
خداوند متعال میفرماید:
*إياك نعبد و إياك نستعين*
فقط تو را عبادت میکنیم و فقط از تو یاری می طلبیم .
وفرمودند : *ادعونی استجب لکم*
مرا بخوانید تا اجابت کنم.
و فرمودند: *واذا سالک عبادی عنی فانی قریب اجیب دعوه الداع اذا دعان*
هرگاه بندگان من از تو درباره من بپرسند بگو من نزدیکم و دعای دعا کننده را اجابت میکنم .
و فرمودند: *ونحن اقرب الیه من حبل الورید*
ما از شاهرگ او به او نزدیکتریم .
وسپس خداوند متعال فرمودند : *ان الذین تدعون من دونه ما یملکون من قطمیر*
وکسانی که به جز او میخوانید مالک پوست خرمایی هم نیستند .
و فرمودند : *ان الذین تدعون من دون الله لن یخلقوا ذبابا*
کسانی که بجز خدا میخوانید هرگز حتی مگسی نمی آفرینند .
وفرمودند : *ان الذین تدعون من دون الله عباد امثالکم فادعوهم فالیستجیبوا ان کنتم صادقین*
در حقیقت کسانی که بجز خدا میخوانید بندگانی امثال شما هستند پس انها را در گرفتاریها بخوانید اگر راست میگویید ، باید شما را اجابت کنند .
*توجه*👇
طبق این آیات قرانی ، وهابیت خبیث تمام مسلمانان اهل سنت و شیعه را بسبب استغاثه و توسل به پیامبر ص واهل بیت ع و اولیاء ، کافر و مشرک و از اهل بدعت و مستحق القتل می دانند .
*و میگویند:* وقتی خدا از رگ گردن به ما نزدیکتر است و دعای ما را اجابت میکند ، و ما را از دعای غیر خود نهی کرده است، بنابراین هر دعایی که از غیر خدا انجام شود بمعنای عبادت غیر خدا وشرک می باشد .
*ان شاء الله در پاسخ به شبهه، خدمت همه شما، از قرآن کریم و کتب اهل سنت ثابت خواهیم کرد که این ایات هیچ ربطی به توسل ندارند*
و توسل هم در قرآن کریم ثابت است وهم نزد مسلمانان سنی وشیعی ، و آیاتی که وهابیت به انها استناد میکند هیچ ربطی به توسل ندارند و درباره *کفار بت پرست که بت را معبود و خدای خود میدانند نازل شده است*
(شبهات دیگری از نهج البلاغه و غیره دارند که آنها را نیز در سوالات بعد پاسخ خواهیم داد)
* ان شاءالله برای همه عزیزان ثابت خواهیم کرد که *وهابی سنی نیست*
*واینها دشمنان امت اسلامی و بشریت هستند*
👇👇👇👇
*پاسخ به شبهه (1)👇*
https://eitaa.com/joinchat/1325858849C121b75956e
مسلمانان اهل سنت و شیعه معتقدند که : مرگ و زندگی و شفای مریضان و براورده شدن حاجتها و رزق و روزی و....... همه اینها به دست خداوند متعال است ، *اوست* که رزق و شفاء و حاجتها را براورده میکند ،
اما خداوند متعال برای رسیدن به همه این موارد سبب و وسیله قرار داده است ،
مثلا: همه ما میدانیم که خداوند متعال رزاق است و اوست که رزق میدهد *( ان الله هو الرزاق ذوالقوه المتین)*
اما در ایه دیگر میفرماید: *(والله خیر الرازقین)*
بنابرین رازقین دیگری وجود دارن و انها سبب رزق هستند اما رازق اصلی خداوند متعال است ، و همچنین خداوند متعال این عالم را مدیریت میکند ( *یدبر الامر من السماء الی الارض*)
اما در ایه دیگری به سبب ملائکه این کار را انجام میدهد ( *فالمدبرات امرا*)
*ایات بسیار زیادی در قران کریم به این حقیقت اشاره کرده است و ما در بحثهای سخنرانی مفصلا توضیح دادیم اما بدلیل اینکه هدف ما در پاسخ به 90 شبهه اختصار است، انها را ذکر نکردیم*
از انجایی که همه چیز در این عالم نیازمند سب و اسباب است ، خداوند متعال برای تقرب به او نیز سبب و وسیله قرار داده است ، و فرمودند :
( *یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله وابتغوا الیه الوسیله و جاهدوا فی سبیله لعلکم تفلحون*)
ای کسانی که ایمان اورده اید تقوا پیشه کنید وبه خدا توسل وجهاد کنید که رستگار شوید .
در این ایه بصراحت راه رستگاری را *توسل*(وسیله) معرفی میکند .
علمای اهل سنت *وسیله را در ایه قرانی عام میدانند و شامل اعمال واشخاص میشود*
*(تذکر: وهابی ها برخلاف اهل سنت میگویند ایه فقط شامل اعمال است)*
علامه محمد زاهد کوثری از علمای اهل سنت در کتابش ( محق التقول فی مساله التوسل)
*میگوید*: وسیله در ایه قرانی عام است و شامل اعمال واشخاص می باشد .
علامه حنفی در کتاب (سلک الدرر) جلد ۱ ص ۲
میگوید: ما بوسیله پیامبر ص به خدا توجه میکنیم *اذ هو الوسیله العظمی*
علامه سخاوی در فتح المغیث میگوید: *سیدنا محمد وسیلتنا و ذخرنا فی الشدائد والنوازل*
پیامبر ص وسیله ما در تمام مشکلات می باشد .
حتی ابن قیم امام وهابی ها در کتاب طریق الهجرتین میگوید : رسیدن به خداوند متعال از راه انبیاء است
*فهم اقرب الخلق الیه وسیله*
انها، انبیاء علیهم السلام نزدیکترین وسیله به خداوند متعال هستند.
و همچنین امام مالک به خلیفه عباسی ابو جعفر منصور در نزد قبر پیامبر ص گفتند : *به طرف قبر پیامبر توجه و دعاء کن چون پیامبر ص وسیله تو و وسیله پدر شما حضرت ادم ع است*
( روايت را کامل با سند ذکر خواهیم کرد)
بنابراین وسیله در ایه قرانی هم شامل اعمال میشود و هم اشخاص ، *وادعای وهابیت خبیث به اینکه مراد از وسیله فقط عمل صالح است ، باطل و مردود می باشد*
ایه دوم که وسیله را بیان نموده ، و این حقیقت را تایید کرده است، در سوره اسراء ایه ۵۷.
( اولئک الذین یدعون یبتغون الی ربهم *الوسیله* ایهم اقرب)
آنهایی را که ایشان میخوانند ( خود) بسوی پروردگارشان تقرب میجویند کدام یک از انها به او نزدیکتر است تا به او توسل کنند .
*مشرکین حضرت عیسی وانبیاء و ملائکه را عبادت میکردند* خدا فرمود کسانی که شما عبادت میکنید بندگانی هستند فقیر و خودشان دنبال *وسیله برای تقرب به خدا هستند*
و در اینجا قران کریم وسیله را تایید میکند .
لذا علامه آلوسی از بزرگان اهل سنت در تفسیر روح المعانی ج ۱۵ ص ۱۲۶ میگوید: عیسی ع وملائکه که مشرکین عبادت کردند *وسیله انها حضرت محمد ص است و پیامبر ما وسیله همه موجودات است*
بنابراین وسیله هم شامل اشخاص است وهم اعمال، *ونزدیکترین وسیله به خداوند متعال محمد وال محمد علیهم السلام هستند*
منتظر ادامه بحث و اسکن منابع از اهل سنت باشید .
ایه سوم
یکی دیگر از ایاتی که توسل و *وسیله* قرار دادن پیامبرص را بیان میکند در سوره بقره ایه۸۹
( *وکانوا من قبل یستفتحون علی الذین کفروا ....*)
علامه واحدی در تفسیر اسباب النزول از ابن عباس نقل میکند که یهود در جنگ شکست میخوردند و بزرگان انها این دعاء را به انها یاد دادن که قبل از جنگ بخوانند
*اللهم انا نسئلک بالنبی الامی الذی وعدتنا ان تخرجه لنا فی اخر الزمان الا نصرتنا علیهم*
یهودیان قبل از ولادت پیامبر ص به او توسل میکردند و در جنگ *پیروز* میشدند .
علامه دمشقی از اهل سنت میگوید: اگر یهود که دشمنان پیامبر ص هستند، بوسیله توسل به ایشان حاجت میگیرند انهم قبل از ولادت ایشان! پس چگونه مسلمانان بعداز ولادت وایمان به ایشان حاجت نمیگیرند؟!!!
سپس میگوید: *منکرین توسل ( وهابیت) از یهود پستر هستند* ( منتظر اسکن کتابها باشید)
ایه چهارم
از جمله ایات توسل ایه ۶۴ سوره بقره
*ولوانهم اذ ظلموا انفسهم جاوک فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحیما*
علمای اهل سنت گفتند این ایه هم شامل توسل در حیات وهم بعد از وفات پیامبر ص میشود .
( اسکن این روایات را خدمت شما ارسال خواهم کرد)
*و اما ایاتی که وهابی ها در تکفیر مسلمانان اهل سنت وشیعه تفسیر کردند ، این ایات هیچ ربطی به توسل ندارن وان شاءالله انها را با نشان دادن سند خدمت شما ارسال خواهیم کرد*
آخرین جمله : اعتقاد به توسل یک اعتقاد قرانی و روایی واسلامی وحتی قبل از اسلام هم وجود داشت ، و علمای اهل سنت وشیعه در این حقیقت متفق القول هستند ، *اما خوارج این زمان وهابیت خبیث همه را بسبب استغاثه وتوسل کافر ومشرک میداند*
امام سبکی از علمای اهل سنت ادعای اجماع و تواتر کردند که توسل وتشفع وتبرک به پیامبر ص از *فعل انبیاء وسلف صالح* و جائز است قبل از ولادت پیامبر ودر زمان حیات وبعد از وفات و در روزقیامت به پیامبر *توسل* کرد . ( کتاب سبل الهدی والرشاد ج ۱۲ ص۴۰۳)
طبق اعتقاد اهل سنت ، توسل از فعل انبیاء وسلف صالح است ، وهمچنین روایت کردند که حضرت ادم وموسی وعیسی ع به پیامبرص توسل کردند .
*بنابراین طبق اعتقاد وهابیت حضرت ادم و انبیاء علیهم السلام وسلف صالح، همه کافر ومشرک هستند چون به پیامبر ص توسل میکردند*
منتظر اسکن کتابها از منابع اهل سنت باشید.
https://eitaa.com/Alhojah
👇👇👇👇👇