eitaa logo
📖 آموزش قرآن کریم 📖
2.8هزار دنبال‌کننده
368 عکس
403 ویدیو
179 فایل
دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی وروانخوانی برای کودکان ونوجوانان وبزرگسالان ✨آموزش تجوید استاد علی قاسمی ✨دعاهای مجرب ✨خواص ایه های وفضیلت سوره های قرآن ✨ آموزش احکام بصورت پرسش پاسخ 👇ایدی مدیر کانال @Janam_fadayerahbar لینک کانال👇 ➤ @Amuzesheghoran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 17 شنبه تاریخ شمسی1402/2/17 برابر 1444 قمری 16روزی شوال 👇_👇_👇_👇  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿ 🌺بارالها براستی و حقیقت خواندنم آنچه را بیان کردی در کتابی که بر پیغمبر راستگویت فرو فرستادی، ای پروردگار ما ستایش و ثناء مخصوص توست، بارخدایا مرا از آنانی که حلال قرآن را حلال، و حرام آن را حرام می دانند و به آیات محکم و متشابه آن ایمان دارند قرار ده، و قرآن را مونس در قبر و روز بارپسین من گردان، و مرا از کسانی بگردان که به هر آیه ای که می خواند درجه ای در بالاترین درجات بهشت ارتقاء یابد، به رحمتت ای رحیم ترین رحیمان.🌺 جلسه 16👇👇👇👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 جلسه 17 آموزش قرآن کریم📖 📖کانال اموزش قران کریم📖 📢 این آموزش بر اساس خط عثمان طه می باشد. . 📝 توجه: در مثال آخر (فی الدنیا) طبق توضیحات نباید بر روی یاء و لام علامت باشد که در ویدئو به اشتباه علامت گذاری شده است 📖👇کانال اموزش قران👇📖  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿  ﴾﴿کپی بدون لینک شرعا جایز نیست ﴾﴿ 👇👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 18 شنبه تاریخ شمسی1402/2/18 برابر 1444 قمری 17روزی شوال 👇_👇_👇_👇  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿ 🌺بارالها براستی و حقیقت خواندنم آنچه را بیان کردی در کتابی که بر پیغمبر راستگویت فرو فرستادی، ای پروردگار ما ستایش و ثناء مخصوص توست، بارخدایا مرا از آنانی که حلال قرآن را حلال، و حرام آن را حرام می دانند و به آیات محکم و متشابه آن ایمان دارند قرار ده، و قرآن را مونس در قبر و روز بارپسین من گردان، و مرا از کسانی بگردان که به هر آیه ای که می خواند درجه ای در بالاترین درجات بهشت ارتقاء یابد، به رحمتت ای رحیم ترین رحیمان.🌺 جلسه 16👇👇👇👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 جلسه 18 آموزش قرآن📖 . 📢این آموزش بر اساس خط عثمان طه می باشد. .نحوه خواندن تنوین نزد همزه وصل همانطور که قبلاً در تعریف نون تنوین گفته شد، تنوین نون ساکنی است که نوشته نشده ولی خوانده می شود؛ حال اگر بعد از کلمه تنوین دار، کلمه ای بیاید که اوّلین حرف آن ساکن یا مشدّد باشد(۴)، که برای رفع آن باید نون تنوین را در تلفّظ با حرکت کسره خواند، مثل: «لَهْوًا انْفَضُّوا» که خوانده می شود «لَهْوَنِ انْفَضُّوا» نکته: در قرآن های با رسم الخط عثمان طه، برای راهنمایی قاری در این زمینه (مکسور خواندن نون تنوین) اقدامی صورت نگرفته است بنابراین این درس را خوب تمرین کنید. تمرین: کلمات زیر را با توجه به قاعده رفع التقاء ساکنین بخوانید: مَثلاً الْقَوْمُ – کَرَمَادٍ اشْتَدَّتْ – بِغُلَامٍ اسْمُهُ – اَحَدٌ اللهُ– یَوْمَئِذٍ الْحَقُّ – مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ الحمدلله کلیّه علامت های روانخوانی قرآن کریم تمام شد و فقط یک درس وقف را نیز که بگوییم، درس ها تمام می شود 📖👇کانال اموزش قران👇📖  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿  ﴾﴿کپی بدون لینک شرعا جایز نیست ﴾﴿ 👇👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه 19 آموزش قرآن📖 . 📢این آموزش بر اساس خط عثمان طه می باشد. . 📖علائم وقف درکانال اموزش قران کریم📖 #قرآنی _علامتی_لوزی پرسش: علامت لوزی در متن تجویدی قرآن در دو جا مشاهده شده، سوره هود و سوره یوسف. این نماد تجویدی چیست؟ پاسخ: علامت لوزی در دو جای قرآن استفاده شده است. اولین مورد آن در سوره هود(1) و دومین مورد در سوره یوسف(2) است. در سوره هود در پایین حرف راء کلمه «مجراها» و در سوره یوسف بالای حرف میم کلمه «تأمنا» قرار گرفته است. در اولی نشانه ی اماله ی صغری است و در دومی نشانه ی اشمام حرف میم. اماله به معنی میل پیدا کردن حرف الف به طرف کسره است. در کلمه «مجراها» ما به جای اینکه حرف الف را بخوانیم باید به جای آن، کسره کشیده ی فارسی را ادا کنیم. در کلمه «تأمنا» به علت اینکه کلمه در اصل، تأمنُنا بوده است ما باید لب های خود را هنگام ادای حرف میم جمع کنیم. به این حالت (جمع شدن لب ها) اشمام می گویند. می دانید که در ادای حرف میم، لب ها جمع نمی شود لذا اینکار کمی دشوار نیز هست ولی به هر حال طبق قواعد تجویدی باید انجام شود. اما آن چیزی که در بین قراء دیده می شود این است که کسی این قاعده را رعایت نمی کند. به علت اینکه به جای اینکه راحت تر شود ثقیل تر شده است. پی نوشت ها: 1. وَقَالَ ارْكَبُوا فِيهَا بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا إِنَّ رَبِّي لَغَفُورٌ رَحِيمٌ(هود/41) 2. قَالُوا يَا أَبَانَا مَا لَكَ لَا تَأْمَنَّا عَلَى يُوسُفَ وَإِنَّا لَهُ لَنَاصِحُونَ (یوسف/11) 👇👇👇👇👇👇 📖👇کانال اموزش قران👇📖  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿  ﴾﴿کپی بدون لینک شرعا جایز نیست ﴾﴿ 👇👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه 20 آموزش قرآن📖 حلسه اخر این قسمت 📢این آموزش بر اساس خط عثمان طه می باشد. 📖علائم وقف درکانال اموزش قران کریم📖    مسأله وقف و وصل و ابتدای صحیح عبارات قرآنی از ضروریات تلاوت قرآن مجید است. چه بسا در اثر عدم توجه به این مهم، معانی آیات الهی مخدوش گردد. اما از آنجا که اکثر مردم به زبان عربی و مفاهیم قرآن آشنایی کافی ندارند، غالباً در انتخاب محل صحیح وقف و ابتدا دچار مشکل می شوند؛ لذا برای رفع نسبی این مشکل علاماتی وضع گردیده است که برخی از مهم ترین این علائم ( رموز وقف ) بدین شرح می باشد:    ( م ) = وقف لازم    وقف الزامی است و در صورت وصل، احتمال تغییر مفهوم جمله زیاد است.    ( ط) = وقف مطلق    تأکید می شود وقف کنید. چون موضوع مورد بحث تمام است.    ( ج ) = وقف جایز    هم می توان وقف کرد هم می توان وصل نمود.    ( ز ) = وقف مجَوَّز    مانند وقف جایز است. البته وصل آن بهتر است.    ( ص ) = وقف مرَخَّص    به خاطر طولانی بودن جمله و کمبود نفس، رخصت داده می شود وقف کنید و سپس از کلمه بعد ابتدا نمایید.    ( لا ) = وقف ممنوع    نباید وقف کرد. اگر به طور اضطراری مجبور شدید وقف کنید حتماً برگردید و مجدداً وصل نمایید.    ( قلی )    وقف بهتر از وصل است.    ( صلی )    وصل از وقف بهتر است.    وقف بر پایان هر آیه حتی اگر جمله ناقص باشد سنت نبوی(ص) است. هر چند در این موارد وصل آیات بهتر است. 📖👇کانال اموزش قران👇📖  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿  ﴾﴿کپی بدون لینک شرعا جایز نیست ﴾﴿ 👇👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖کانال آموزش قرآنکریم📖 📗جلسه اخر کلاس قران تجوید📗 ⁉️پرسش وقف چیست؟ ✅پاسخ وقف در لغت یعنی حبس کردن و حرکت نکردن و در علم قرائت قرآن به معنی قطع صوت در حین قرائت، همراه با تجدید نفس و سپس ادامه قرائت می باشد.   📖انواع وقف در آیات📖 دو نوع وقف در حین قرائت وجود دارد:   📗وقف اضطراری این وقف زمانی است که قاری به دلیل اتمام نفس، عطسه، سرفه، فراموشی آیه و… مجبور به وقف می شود و چاره ای جز وقف ندارد.   📗وقف اختیاری وقتی که قاری به تشخیص خود و به صورت ارادی کلمه ای را برای وقف انتخاب می کند. چهار نوع وقف اختیاری وجود دارد:   📗وقف تام اگر بین دو عبارت هیچ نوع رابطه لفظی و معنایی وجود نداشته باشد.   📗وقف کافی زمانی که هر یک از دو عبارت برای خود جمله مفیدی هستند و در لفظ نیاز به یکدیگر ندارند ولی در معنا نیازمند هم می باشند.   📗وقف حَسَن وقتی که عبارت اول کامل و مستقل است و عبارت دوم ناقص و برای کامل شدن خودش نیاز به عبارت اول دارد.   📗وقف قبیح زمانی که دو عبارت در لفظ و معنا به هم تعلق دارند و هیچ کدام از آن ها به تنهایی جمله مفیدی نیستند وقف صحیح نمی باشد.   📗مهمترین علائم وقف در آیات در هنگام تلاوت قرآن به علائمی بر می خوریم که هر کدام معنی و مفهوم خاصی را در وقف کردن دارند. بعضی از مهمترین علائم وقف عبارتند از:   📗 علامت وقف  مفهوم توضیح «م» وقف لازم وقف کردن الزامی است و اگر وقف نکنیم ممکن است مفهوم جمله تغییر کند. «قف»  باید وقف کنید اما اگر وصل هم کردید اشکالی ندارد. «صل»  می توانید وقف کنید اما اگر وقف نکنید بهتر است. «ط» وقف مطلق باید وقف کنید زیرا موضوع بحث تمام شده است. «ج» وقف جایز هم می توانید وقف کنید و هم می توانید ادامه بدهید. «ص» و «جه» وقف مرخص چون جمله طولانی بوده و احتمال کم آوردن نفس وجود دارد اجازه دارید که وقف کنید و دوباره از جای مناسب شروع به قرائت کنید. «لا» وقف ممنوع اجازه ندارید که وقف کنید و اگر مجبور به وقف شدید باید برگردید و دوباره به صورت متصل بخوانید. اگر این علامت وقف در انتهای ایه باشد می توانید وقف کنید. «قلی»  اگر وقف کنید بهتر از ادامه دادن است. «صلی» و «ز»  اگر ادامه بدهید بهتر از وقف کردن است. «:.» وقف معانقه یا مراقبه این سه نقطه اگر روی دو کلمه نزدیک به هم قرار داده شود شما فقط بر یکی از دو کلمه می توانید وقف کنید. «س» سکت نوعی وقف که زمان توقف آن بسیار کوتاه است. «قفه»  به معنای سکت طولانی است.  کانال اموزش قران کریم 📖👇کانال اموزش قران👇📖  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿  ﴾﴿کپی بدون لینک شرعا جایز نیست ﴾﴿ 👇👇👇👇👇👇
📖انواع وقف در کلمات📖 وقف در کلمات بستگی به آخرین حرف آن کلمه دارد و به انواع زیر تقسیم می شود:   📗وقف بدون تغییر اگر حرف آخر کلمه ساکن یا یکی از حروف مدی باشد هنگام وقف هیچ تغییری نمی کند و به همان صورت وقف می شود. مانند: اَمْ مَنْ خَلَقْنَا، وَ ادْخُلِی جَنَّتِی، وَ لَاُ تُسْرِفُواْ   📗وقف به ابدال در دو مورد وقف به ابدال می شود: 1. اگر حرف آخر «تاء تانیث» متحرک باشد در هنگام وقف به «هاء ساکن» تبدیل می شود. مثل: لُمَزَةٍ = لُمَزَهْ 2. اگر حرف آخر تنوین نصب ( ً ) داشته باشد در هنگام وقف به «الف مدی» تبدیل می شود. مثل: کِتَابًا = کِتَابَا   📗وقف به اسکان اگر حرف آخر کلمه متحرک باشد یا تنوین جر یا رفع ( ٍ یا ٌ ) داشته باشد هنگام وقف حرف آخر ساکن می شود. مثل: عَذَابٌ اَلِیمٌ = عَذَابٌ اَلِیمْ یا عَلَّمَ بِالْقَلَمِ = عَلَّمَ بّالْقَلمْ یادتان باشد اگر حرف آخر کلمه تشدید داشت در هنگام وقف ساکن می شود اما باید با تشدید خوانده شود. مثل: فَطَلٌّ = فَطَلّْ همچنین اگر در آخر کلمه «واو مفتوح ما قبل مضموم» یا «یاء مفتوح ماقبل مکسور» داشتیم در هنگام وقف تبدیل به «واو مدی» و «یاء مدی» می شود. مثل: هُوَ = هُوْ یا هِیَ = هِیْ 📖👇کانال اموزش قران👇📖  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿  ﴾﴿کپی بدون لینک شرعا جایز نیست ﴾﴿ 👇👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقف معانقه یا مراقبه وقف معانقه یا مراقبه یعنی در آیه ای دو نزدیک هم باشند.با شرایط وقفی یکسان که درصورت وقف بریکی بر دیگری نمی توان وقف نمود. * معانقه یعنی دست به گردن هم شدن و مراقبه یعنی نگهداری و محافظت.ابوالفضل عبدالرحمن بن احمد عجلی این علامت را وضع نموده که نشانه آن سه نقطه درکنار هم می باشد.او آن را از نقطه های نون و قاف کلمه معانقه اخذ کرده است ودر هیجده و به روایتی بیست وشش موضع قرآن کریم نیزقرار داده است. مثال ذلک الکتاب لا ریب ^ فیه ^ هدی للمتقین این است کتاب بدون هیچ شکی در آن راهنمای پرهیزکاران است توضیح وقف بر روی کلمات ریب و فیه هر دو مجاز است با این شرط که در صورت وقف بر یکی دیگر مجاز به وقف بر کلمه دیگر نمی باشیم و بایستی آن را به وصل بخوانیم حال به مواضع وقف معانقعه توجه بفرمایید ۱سوره بقرهآیه ۲مراقبه۲سوره بقره آیه ۲۶مراقبه۳سوره بقره آیه ۱۹۵مراقبه۴سوره بقره آیه ۲۸۲مراقبه۵سوره آل عمران (ع)آیه ۷مراقبه۶سوره آل عمران (ع)آیه ۳۰مراقبه۷سوره آل عمران (ع)آیه ۱۷۱ و ۱۷۲مراقبه۸سوره مائده آیه ۲۶مراقبه۹سوره مائده آیه ۳۱ و ۳۲مراقبه۱۰سوره مائده آیه ۴۱مراقبه۱۱سوره اعراف آیه ۹۱ و ۹۲مراقبه۱۲سوره اعراف آیه ۱۷۲مراقبه۱۳سوره اعراف آیه ۱۸۸مراقبه۱۴سوره توبه آیه ۱۰۱مراقبه۱۵سوره هود (ع)آیه ۴۹مراقبه۱۶سوره ابراهیم (ع)آیه ۹مراقبه۱۷سوره فرقان آیه ۳۲مراقبه۱۸سوره شعراءآیه ۲۰۸ و ۲۰۹مراقبه۱۹سوره قصصآیه ۳۵مراقبه۲۰ سوره احزاب آیه ۱۳مراقبه۲۱سوره احزاب آیه ۳۲مراقبه۲۲سوره احزابآیه ۶۰ و ۶۱مراقبه۲۳سوره صآیه ۵۴ و ۵۵مراقبه۲۴سوره محمد (ص)آیه ۴مراقبه۲۵سوره فتحآیه ۲۹مراقبه۲۶سوره انشقاق آیه ۱۴ و ۱۵مراقبه
وقف معانقه به چه معناست؟ پاسخ سه نقطه به شکل مثلث ( وقف معانقه یا مراقبه ) در قرآن های " عثمان طه " گاه بر دو کلمه نزدیک به هم " دو تا مجموعه سه نقطه ای " قرار دارد که این دو مجموعه سه نقطه ای علامت " وقف معانقه " است . همچنین به آن وقف مراقبه نیز می گویند . سه نقطه یک رمز است که در واقع نماینده نقطه های " ن " و "ق " در کلمه معانقه و یا نقطه های " ب " و" ق " در کلمه مراقبه است . معانقه بر وزن " مفاعله " است و فعل مشارکتی است . مانند : مکاتبه به معنای نامه نگاری دو طرفه یا مشاجره به معنای در گیری دو طرفه . ریشه معانقه از " عنق " است به معنای گردن . که در وزن معانقه به معنای گردن در گردن است . یعنی از محبت ؛ دست در گردن یکدیگر افکندن و سر بر شانه یکدیگر گذاشتن . ومراقبه نیز به معنای "رقیب یکدیگر بودن ؛ محافظت کردن " است . حکم وقف معانقه : فقط بر یک کلمه از دو کلمه دارای سه نقطه میتوان وقف کرد . اگر بر اولین کلمه وقف کنیم نباید بر کلمه دوم وقف کنیم واگر بر دومی وقف کردیم نباید بر اولی وقف کنیم . توصیه می شود که از وقف معانقه استفاده کنیم تا مطلب بهتر جا بیفتد . لذا برای تفهیم آیه بهتر است قاری وقف نماید . به این صورت که هرگاه قاری بر یکی از آن ها وقف کرد نباید بر دیگری وقف کند . البته اگر اصلا وقف نکنیم نیز اشکالی ندارد . اما تاکید می شود برای درک بهتر مفاهیم آیه بهتر است از وقف معانقه استفاده کنیم . توضیح بیشتر در مورد وقف معانقه : بخشی از میانه یک عبارت است که ممکن است با قسمت قبلی عبارت و یا با قسمت بعدی آن مرتبط باشد . وهمزمان نمی تواند با هر دو مرتبط باشد . لذا نمی توان آن را همزمان با هر دو معنا کرد . تاکید می کنیم یا با عبارت قبل معنا می شود پس با عبارت بعد معنا نمی شود و یا با عبارت بعد معنا میشود که در این صورت با عبارت قبل معنا نمی شود . هرگاه در قرآن به علامت وقف معانقه بر خورد کردیم عبارت بین دو مجموعه سه نقطه ای را یا با عبارت قبل می خوانیم وبا عبارت بعد نمی خوانیم ویا با عبارت بعد می خوانیم و با عبارت قبل نمی خوانیم مثال : ذلک الکتاب لا ریب ... (که به شکل نقطه های ث است) فیه... هدی للمتقین ( بقره آیه 1 ) ترجمه : این کتاب ( قرآن ) شکی در آن نیست هدایتی است برای افراد با تقوی . در این آیه یا باید بر : کلمه " لا ریب " وقف کنیم پس کلمه " فیه " را به ما بعدش وصل می کنیم و یا اینکه " فیه " را با ماقبلش می خوانیم که در این صورت بر " فیه " وقف می کنیم و از "هدی " ابتدا می کنیم . یا ( ذلک الکتاب لا ریب ( وقف ) فیه هدی للمتقین ) ویا ( ذلک الکتاب لا ریب فیه ( وقف ) هدی للمتقین ) این آیه را نمی توان به این صورت خواند : ذلک الکتاب لا ریب فیه ( وقف ) فیه هدی للمتقین جواب «... »: وقف معانقه(در تجوید); این علامت سه نطقه ای اگر بر روی دو کلمه نزدیک به هم قرار داده شود، به این معناست که در صورت وقف بر هر یک از آن ها، بر روی دیگری نمی توان وقف کرد.[1] 📖👇کانال اموزش قران👇📖  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿  ﴾﴿کپی بدون لینک شرعا جایز نیست ﴾﴿ 👇👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖📖 سوره یس 📖تلاوت ترتیلی سوره مبارکه یس در کانال اموزش قران کریم 📖👇کانال اموزش قران👇📖  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿  ﴾﴿کپی بدون لینک شرعا جایز نیست ﴾﴿
﴿ سورة یس - سورة ٣٦ -   تعداد آیات ٨٣ ﴾ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم یس ﴿١﴾ وَالْقُرْآنِ الْحَکِیمِ ﴿٢﴾ إِنَّکَ لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ ﴿٣﴾ عَلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ ﴿٤﴾ تَنْزِیلَ الْعَزِیزِ الرَّحِیمِ ﴿٥﴾ لِتُنْذِرَ قَوْمًا مَا أُنْذِرَ آبَاؤُهُمْ فَهُمْ غَافِلُونَ ﴿٦﴾ لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ عَلَى أَکْثَرِهِمْ فَهُمْ لا یُؤْمِنُونَ ﴿٧﴾ إِنَّا جَعَلْنَا فِی أَعْنَاقِهِمْ أَغْلالا فَهِیَ إِلَى الأذْقَانِ فَهُمْ مُقْمَحُونَ ﴿٨﴾ وَجَعَلْنَا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لا یُبْصِرُونَ ﴿٩﴾ وَسَوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لا یُؤْمِنُونَ ﴿١٠﴾ إِنَّمَا تُنْذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّکْرَ وَخَشِیَ الرَّحْمَنَ بِالْغَیْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ کَرِیمٍ ﴿١١﴾ إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی الْمَوْتَى وَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَکُلَّ شَیْءٍ أحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ ﴿١٢﴾ وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلا أَصْحَابَ الْقَرْیَةِ إِذْ جَاءَهَا الْمُرْسَلُونَ ﴿١٣﴾ إِذْ أَرْسَلْنَا إِلَیْهِمُ اثْنَیْنِ فَکَذَّبُوهُمَا فَعَزَّزْنَا بِثَالِثٍ فَقَالُوا إِنَّا إِلَیْکُمْ مُرْسَلُونَ ﴿١٤﴾قَالُوا مَا أَنْتُمْ إِلا بَشَرٌ مِثْلُنَا وَمَا أَنْزَلَ الرَّحْمَنُ مِنْ شَیْءٍ إِنْ أَنْتُمْ إِلا تَکْذِبُونَ ﴿١٥﴾ قَالُوا رَبُّنَا یَعْلَمُ إِنَّا إِلَیْکُمْ لَمُرْسَلُونَ ﴿١٦﴾ وَمَا عَلَیْنَا إِلا الْبَلاغُ الْمُبِینُ ﴿١٧﴾ قَالُوا إِنَّا تَطَیَّرْنَا بِکُمْ لَئِنْ لَمْ تَنْتَهُوا لَنَرْجُمَنَّکُمْ وَلَیَمَسَّنَّکُمْ مِنَّا عَذَابٌ أَلِیمٌ ﴿١٨﴾قَالُوا طَائِرُکُمْ مَعَکُمْ أَئِنْ ذُکِّرْتُمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ ﴿١٩﴾وَجَاءَ مِنْ أَقْصَى الْمَدِینَةِ رَجُلٌ یَسْعَى قَالَ یَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِینَ ﴿٢٠﴾ اتَّبِعُوا مَنْ لا یَسْأَلُکُمْ أَجْرًا وَهُمْ مُهْتَدُونَ ﴿٢١﴾ وَمَا لِیَ لا أَعْبُدُ الَّذِی فَطَرَنِی وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ ﴿٢٢﴾ أَأَتَّخِذُ مِنْ دُونِهِ آلِهَةً إِنْ یُرِدْنِ الرَّحْمَنُ بِضُرٍّ لا تُغْنِ عَنِّی شَفَاعَتُهُمْ شَیْئًا وَلا یُنْقِذُونِ ﴿٢٣﴾ إِنِّی إِذًا لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ ﴿٢٤﴾ إِنِّی آمَنْتُ بِرَبِّکُمْ فَاسْمَعُونِ ﴿٢٥﴾ قِیلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ یَا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ ﴿٢٦﴾ بِمَا غَفَرَ لِی رَبِّی وَجَعَلَنِی مِنَ الْمُکْرَمِینَ﴿٢٧﴾ الجزء ٢٣ وَمَا أَنْزَلْنَا عَلَى قَوْمِهِ مِنْ بَعْدِهِ مِنْ جُنْدٍ مِنَ السَّمَاءِ وَمَا کُنَّا مُنْزِلِینَ ﴿٢٨﴾ إِنْ کَانَتْ إِلا صَیْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ﴿٢٩﴾ یَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا یَأْتِیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ یَرَوْا کَمْ أَهْلَکْنَا قَبْلَهُمْ مِنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَیْهِمْ لا یَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِنْ کُلٌّ لَمَّا جَمِیعٌ لَدَیْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٣٢﴾ وَآیَةٌ لَهُمُ الأرْضُ الْمَیْتَةُ أَحْیَیْنَاهَا وَأَخْرَجْنَا مِنْهَا حَبًّا فَمِنْهُ یَأْکُلُونَ ﴿٣٣﴾ وَجَعَلْنَا فِیهَا جَنَّاتٍ مِنْ نَخِیلٍ وَأَعْنَابٍ وَفَجَّرْنَا فِیهَا مِنَ الْعُیُونِ ﴿٣٤﴾ لِیَأْکُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ وَمَا عَمِلَتْهُ أَیْدِیهِمْ أَفَلا یَشْکُرُونَ ﴿٣٥﴾ سُبْحَانَ الَّذِی خَلَقَ الأزْوَاجَ کُلَّهَا مِمَّا تُنْبِتُ الأرْضُ وَمِنْ أَنْفُسِهِمْ وَمِمَّا لا یَعْلَمُونَ ﴿٣٦﴾ وَآیَةٌ لَهُمُ اللَّیْلُ نَسْلَخُ مِنْهُ النَّهَارَ فَإِذَا هُمْ مُظْلِمُونَ ﴿٣٧﴾ وَالشَّمْسُ تَجْرِی لِمُسْتَقَرٍّ لَهَا ذَلِکَ تَقْدِیرُ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ ﴿٣٨﴾ وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّى عَادَ کَالْعُرْجُونِ الْقَدِیمِ ﴿٣٩﴾ لا الشَّمْسُ یَنْبَغِی لَهَا أَنْ تُدْرِکَ الْقَمَرَ وَلا اللَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَکُلٌّ فِی فَلَکٍ یَسْبَحُونَ ﴿٤٠﴾ وَآیَةٌ لَهُمْ أَنَّا حَمَلْنَا ذُرِّیَّتَهُمْ فِی الْفُلْکِ الْمَشْحُونِ ﴿٤١﴾ وَخَلَقْنَا لَهُمْ مِنْ مِثْلِهِ مَا یَرْکَبُونَ ﴿٤٢﴾ وَإِنْ نَشَأْ نُغْرِقْهُمْ فَلا صَرِیخَ لَهُمْ وَلا هُمْ یُنْقَذُونَ ﴿٤٣﴾ إِلا رَحْمَةً مِنَّا وَمَتَاعًا إِلَى حِینٍ ﴿٤٤﴾ وَإِذَا قِیلَ لَهُمُ اتَّقُوا مَا بَیْنَ أَیْدِیکُمْ وَمَا خَلْفَکُمْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ ﴿٤٥﴾ وَمَا تَأْتِیهِمْ مِنْ آیَةٍ مِنْ آیَاتِ رَبِّهِمْ إِلا کَانُوا عَنْهَا مُعْرِضِینَ ﴿٤٦﴾ وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ اللَّهُ قَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِلَّذِینَ آمَنُوا أَنُطْعِمُ مَنْ لَوْ یَشَاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ إِنْ أَنْتُمْ إِلا فِی ضَلالٍ مُبِینٍ ﴿٤٧﴾وَیَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْوَعْدُ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٤٨﴾ مَا یَنْظُرُونَ إِلا صَیْحَةً وَاحِدَةً تَأْخُذُهُمْ وَهُمْ یَخِصِّمُونَ ﴿٤٩﴾
فَلا یَسْتَطِیعُونَ تَوْصِیَةً وَلا إِلَى أَهْلِهِمْ یَرْجِعُونَ ﴿٥٠﴾ وَنُفِخَ فِی الصُّورِ فَإِذَا هُمْ مِنَ الأجْدَاثِ إِلَى رَبِّهِمْ یَنْسِلُونَ ﴿٥١﴾قَالُوا یَا وَیْلَنَا مَنْ بَعَثَنَا مِنْ مَرْقَدِنَا هَذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ ﴿٥٢﴾ إِنْ کَانَتْ إِلا صَیْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِیعٌ لَدَیْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٥٣﴾ فَالْیَوْمَ لا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَیْئًا وَلا تُجْزَوْنَ إِلا مَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٥٤﴾ إِنَّ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ الْیَوْمَ فِی شُغُلٍ فَاکِهُونَ ﴿٥٥﴾ هُمْ وَأَزْوَاجُهُمْ فِی ظِلالٍ عَلَى الأرَائِکِ مُتَّکِئُونَ ﴿٥٦﴾ لَهُمْ فِیهَا فَاکِهَةٌ وَلَهُمْ مَا یَدَّعُونَ ﴿٥٧﴾سَلامٌ قَوْلا مِنْ رَبٍّ رَحِیمٍ ﴿٥٨﴾ وَامْتَازُوا الْیَوْمَ أَیُّهَا الْمُجْرِمُونَ ﴿٥٩﴾ أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ ﴿٦٠﴾ وَأَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِیمٌ ﴿٦١﴾ وَلَقَدْ أَضَلَّ مِنْکُمْ جِبِلا کَثِیرًا أَفَلَمْ تَکُونُوا تَعْقِلُونَ ﴿٦٢﴾ هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ ﴿٦٣﴾ اصْلَوْهَا الْیَوْمَ بِمَا کُنْتُمْ تَکْفُرُونَ ﴿٦٤﴾ الْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ ﴿٦٥﴾ وَلَوْ نَشَاءُ لَطَمَسْنَا عَلَى أَعْیُنِهِمْ فَاسْتَبَقُوا الصِّرَاطَ فَأَنَّى یُبْصِرُونَ﴿٦٦﴾ وَلَوْ نَشَاءُ لَمَسَخْنَاهُمْ عَلَى مَکَانَتِهِمْ فَمَا اسْتَطَاعُوا مُضِیًّا وَلا یَرْجِعُونَ ﴿٦٧﴾ وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَکِّسْهُ فِی الْخَلْقِ أَفَلا یَعْقِلُونَ ﴿٦٨﴾ وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَمَا یَنْبَغِی لَهُ إِنْ هُوَ إِلا ذِکْرٌ وَقُرْآنٌ مُبِینٌ ﴿٦٩﴾ لِیُنْذِرَ مَنْ کَانَ حَیًّا وَیَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْکَافِرِینَ ﴿٧٠﴾ أَوَلَمْ یَرَوْا أَنَّا خَلَقْنَا لَهُمْ مِمَّا عَمِلَتْ أَیْدِینَا أَنْعَامًا فَهُمْ لَهَا مَالِکُونَ ﴿٧١﴾ وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَکُوبُهُمْ وَمِنْهَا یَأْکُلُونَ ﴿٧٢﴾ وَلَهُمْ فِیهَا مَنَافِعُ وَمَشَارِبُ أَفَلا یَشْکُرُونَ﴿٧٣﴾ وَاتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَعَلَّهُمْ یُنْصَرُونَ ﴿٧٤﴾ لا یَسْتَطِیعُونَ نَصْرَهُمْ وَهُمْ لَهُمْ جُنْدٌ مُحْضَرُونَ ﴿٧٥﴾ فَلا یَحْزُنْکَ قَوْلُهُمْ إِنَّا نَعْلَمُ مَا یُسِرُّونَ وَمَا یُعْلِنُونَ ﴿٧٦﴾ أَوَلَمْ یَرَ الإنْسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِیمٌ مُبِینٌ ﴿٧٧﴾وَضَرَبَ لَنَا مَثَلا وَنَسِیَ خَلْقَهُ قَالَ مَنْ یُحْیِی الْعِظَامَ وَهِیَ رَمِیمٌ ﴿٧٨﴾ قُلْ یُحْیِیهَا الَّذِی أَنْشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ وَهُوَ بِکُلِّ خَلْقٍ عَلِیمٌ ﴿٧٩﴾ الَّذِی جَعَلَ لَکُمْ مِنَ الشَّجَرِ الأخْضَرِ نَارًا فَإِذَا أَنْتُمْ مِنْهُ تُوقِدُونَ ﴿٨٠﴾ أَوَلَیْسَ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ یَخْلُقَ مِثْلَهُمْ بَلَى وَهُوَ الْخَلاقُ الْعَلِیمُ ﴿٨١﴾ إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ ﴿٨٢﴾ فَسُبْحَانَ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ ﴿٨٣﴾ 🌴دعای ختم قرآن🌴 🌸منقول از امام صادق علیه السلام🌺 💠اَللّهُمَّ اِنّی قَد قَرَأتُ ما قَضَیتَ مِن کِتابِکَ الَّذی اَنزَلتَهُ عَلیٰ نَبِیِّکَ الصّادقِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ ءالِهِ ، فَلَکَ الحَمدُ رَبَّنا ، اَللّهُمَّ اجعَلنی مِمَّن یُحِلُّ حَلالَهُ وَ یُحَرِّمُ حَرامَهُ وَ یُؤمِنُ بِحُکمِهِ وَ مُتَشابِهِهِ ، وَاجعَلهُ لی اُنساً فی قَبری وَ اُنساً فی حَشری ، وَاجعَلنی مِمَّن یَرقیٰ بِکُلِّ ءایَهٍ  قَرَءَها دَرَجَهً فی اَعلیٰ عِلِّیّینَ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ.💠 🌺بارالها براستی و حقیقت خواندنم آنچه را بیان کردی در کتابی که بر پیغمبر راستگویت فرو فرستادی، ای پروردگار ما ستایش و ثناء مخصوص توست، بارخدایا مرا از آنانی که حلال قرآن را حلال، و حرام آن را حرام می دانند و به آیات محکم و متشابه آن ایمان دارند قرار ده، و قرآن را مونس در قبر و روز بارپسین من گردان، و مرا از کسانی بگردان که به هر آیه ای که می خواند درجه ای در بالاترین درجات بهشت ارتقاء یابد، به رحمتت ای رحیم ترین رحیمان.🌺 📖👇کانال اموزش قران👇📖  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿  ﴾﴿کپی بدون لینک شرعا جایز نیست ﴾﴿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 و 📖 دیگه به راحتی خودتون میتونید قرآن رو _تلاوت کنید ، بفهمیدو بخوانم لذت ببرید👇 دوره های آموزش تجوید قرآن_به پایان رسید ✅ آموزش روخوانی وروانخوانی قرآن ✅ آموزش آسان و کاربردی قواعد زبان عربی وقرائت ترتیلی قرآن کریم ✅ هرروز یک سوره از سوره های جزء 30 قران داخل کانال آموزش قرآن گذاشته می شود و... ♦️ ورود به کلاس ها👇👇 ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿ 📖👇کانال اموزش قران👇📖  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿  ﴾﴿کپی بدون لینک شرعا جایز نیست ﴾﴿ .
نام اولين سورة جزء سي ام قرآن و نيز آخرين سورة آن چيست؟  نام اولين سورة جز سي ام قرآن كريم; سورة نبأء و آخرين آن، سورة ناس است.  ان شاالله سوره نباء را همین امشب داخل کانال گذاشته میشود 👇👇👇👇
1_779610087.mp3
2.52M
سوره ی مبارکه نبأ تلاوتی از شیخ راغب مصطفی غلوش .................................................... 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش   قرآن کریم بپيونديد:    با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان یا قاری قرآن کریم شوید و از اساتید قرآنی در آموزش دروس قرآنی بهرمند گردید 📖👇کانال اموزش قران👇📖  ﴾﴿ @Amuzesheghoran ﴾﴿  ﴾﴿کپی بدون لینک شرعا جایز نیست ﴾﴿
الجزء ٣٠ ﴿ سورة النبأ - سورة ٧٨ - تعداد آیات ٤٠ ﴾ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم عَمَّ یَتَسَاءَلُونَ ﴿١﴾ عَنِ النَّبَإِ الْعَظِیمِ ﴿٢﴾ الَّذِی هُمْ فِیهِ مُخْتَلِفُونَ ﴿٣﴾ کَلا سَیَعْلَمُونَ ﴿٤﴾ ثُمَّ کَلا سَیَعْلَمُونَ ﴿٥﴾ أَلَمْ نَجْعَلِ الأرْضَ مِهَادًا ﴿٦﴾ وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا ﴿٧﴾ وَخَلَقْنَاکُمْ أَزْوَاجًا ﴿٨﴾ وَجَعَلْنَا نَوْمَکُمْ سُبَاتًا ﴿٩﴾ وَجَعَلْنَا اللَّیْلَ لِبَاسًا ﴿١٠﴾ وَجَعَلْنَا النَّهَارَ مَعَاشًا ﴿١١﴾ وَبَنَیْنَا فَوْقَکُمْ سَبْعًا شِدَادًا ﴿١٢﴾ وَجَعَلْنَا سِرَاجًا وَهَّاجًا ﴿١٣﴾ وَأَنْزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَاءً ثَجَّاجًا ﴿١٤﴾ لِنُخْرِجَ بِهِ حَبًّا وَنَبَاتًا ﴿١٥﴾ وَجَنَّاتٍ أَلْفَافًا ﴿١٦﴾إِنَّ یَوْمَ الْفَصْلِ کَانَ مِیقَاتًا ﴿١٧﴾ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْوَاجًا ﴿١٨﴾ وَفُتِحَتِ السَّمَاءُ فَکَانَتْ أَبْوَابًا ﴿١٩﴾وَسُیِّرَتِ الْجِبَالُ فَکَانَتْ سَرَابًا ﴿٢٠﴾ إِنَّ جَهَنَّمَ کَانَتْ مِرْصَادًا﴿٢١﴾ لِلطَّاغِینَ مَآبًا ﴿٢٢﴾ لابِثِینَ فِیهَا أَحْقَابًا ﴿٢٣﴾ لا یَذُوقُونَ فِیهَا بَرْدًا وَلا شَرَابًا ﴿٢٤﴾ إِلا حَمِیمًا وَغَسَّاقًا ﴿٢٥﴾جَزَاءً وِفَاقًا ﴿٢٦﴾ إِنَّهُمْ کَانُوا لا یَرْجُونَ حِسَابًا ﴿٢٧﴾ وَکَذَّبُوا بِآیَاتِنَا کِذَّابًا ﴿٢٨﴾ وَکُلَّ شَیْءٍ أَحْصَیْنَاهُ کِتَابًا ﴿٢٩﴾ فَذُوقُوا فَلَنْ نَزِیدَکُمْ إِلا عَذَابًا ﴿٣٠﴾ إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا ﴿٣١﴾ حَدَائِقَ وَأَعْنَابًا ﴿٣٢﴾ وَکَوَاعِبَ أَتْرَابًا ﴿٣٣﴾ وَکَأْسًا دِهَاقًا ﴿٣٤﴾ لا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلا کِذَّابًا ﴿٣٥﴾ جَزَاءً مِنْ رَبِّکَ عَطَاءً حِسَابًا ﴿٣٦﴾ رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ وَمَا بَیْنَهُمَا الرَّحْمَنِ لا یَمْلِکُونَ مِنْهُ خِطَابًا ﴿٣٧﴾ یَوْمَ یَقُومُ الرُّوحُ وَالْمَلائِکَةُ صَفًّا لا یَتَکَلَّمُونَ إِلا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَنُ وَقَالَ صَوَابًا ﴿٣٨﴾ ذَلِکَ الْیَوْمُ الْحَقُّ فَمَنْ شَاءَ اتَّخَذَ إِلَى رَبِّهِ مَآبًا ﴿٣٩﴾ إِنَّا أَنْذَرْنَاکُمْ عَذَابًا قَرِیبًا یَوْمَ یَنْظُرُ الْمَرْءُ مَا قَدَّمَتْ یَدَاهُ وَیَقُولُ الْکَافِرُ یَا لَیْتَنِی کُنْتُ تُرَابًا ﴿٤٠﴾