eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9.2هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
4هزار ویدیو
417 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 فرارسیدن ۱۴ خرداد سالروز ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی (ره) تسلیت باد. 💢 کارگاه آموزشی آشنایی با سیره حضرت امام خمینی (ره) و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب 💢ویژه فرهنگیان عزیز شهرستان فردوس 💢 با سخنرانی مدرس کشوری جناب آقای دکتر ابوذر یاسری عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) 💢زمان : چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه ۹۹ ، ساعت ۱۸ الی ۱۹ 💢 گواهی حضور در کارگاه جهت همکاران صادر خواهد شد 💢 آدرس کارگاه : پنل شخصی پرسنل در سامانه فرم‌های الکترونیکی به نشانی 🌐 http://eform.skedu.ir 👈 جلسات غیر حضوری 👈 جلسات فعال من 👈 ورود به جلسه ✅ کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ستاد ارتحال امام ره - مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فردوس 👉🆔 @ferdos2263
♦️🔸تمدن سازی اسلامی از منظر امام خمینی(ره) 🔹http://radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=175104&n=647542 🔻دریافت صوت برنامه از طریق لینک زیر: https://b2n.ir/473122 با کانال ما همراه باشید: ⭕️ 🅾️ @ANALYSTS
♦️🔸تمدن سازی اسلامی از منظر امام(ره) غفلت مسئولان نظام از مسئله ظهور خیانت است 🔸بنا به فرموده امام راحل ایران باید به پایگاه مسلمانان تبدیل و به آنها آموزش داده شود ترس از غرب را از خود دور کرده و برای ظهور آماده شوند. 🔸به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو؛ ابوذر یاسری عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در رابطه با تمدن سازی در اندیشه حضرت امام(ره) به اسنادی اشاره کرد که صراحتا به آینده انقلاب اشاره دارد و گفت: 🔸نخستین سند، دیدار حضرت امام(ره) با مرحوم عسگراولادی در منزل امام بود. ایشان نقل می کرد باید هدف امام(ره) را از مبارزات قبل از انقلاب می دانستند و لذا به سختی خود را به منزل امام در قم رسانده بود. امام فرموده بودند قصد ما ایجاد نظام اسلامی است و سپس قرار است در میان مسلمانان جهان بیداری اسلامی ایجاد کنیم. 🔸وی با بیان این مطلب از غفلت مسلمانان در آن دوران سخن گفت و افزود: همگان علل افول اسلام را، افول جهان اسلامی می دانستند و لذا امام (ره) قصد داشتند با بیدار کردن مسلمانان جهان، آنان را برای پذیرش نهضت جهانی و پذیرش رهبر اصلی آماده سازند. 🔸به گفته یاسری امام(ره) فرموده بودند اگر کسی قصد ندارد تا انتهای این نهضت با ما باشد، همین ابتدای کار کنار رود. ایشان تاکید داشتند هدف، تا انتها دیده شده است لذا در نگاه اسلامی و شیعی آینده تمام نهضت ها از این دست به ظهور منتج می شود. 🔸وی با اشاره به سخنی از رهبر انقلاب، تاکید کرد که هدف حضرت امام حسین(ع) تشکیل حکومت نبود اما زمینه ای برای جریان ظهور ایجاد شد که ما از این بسترسازی، بعنوان تمدن نوین اسلامی یاد می کنیم. 🔸یاسری سند دیگر در باب آینده انقلاب اسلامی را پیام قطعنامه دوران جنگ دانست و گفت: این سند بسیار کلیدی است که آینده انقلاب را بصورت تفصیلی بیان کرده است و در این سند نیز امام(ره) صراحتا اعلام کردند هدف انقلاب، جامعه سازی و تحقق اسلام است و در این میان توحید و ارزش های اسلامی نهادینه شده است. 🔸بنا به فرموده امام راحل ایران باید به پایگاه مسلمانان تبدیل می شد تا به مسلمین آموزش داده شود ترس از غرب را از خود دور کرده و برای ظهور آماده شوند. 🔸یاسری همچنین سند دیگر را متعلق به بهار۶۸ دانست که حضرت امام(ره) انقلاب ایران را نقطه شروع پرچم داری حضرت حجت(عج) دانستند که اگر مسائل سیاسی و اقتصادی داخل کشور مسئولان را از این جهت گیری جهانی غافل کند، یک خیانت محسوب می شود که در این صورت در نطفه خفه خواهیم شد و این نهضت در کشور از میان خواهد رفت. 🔸امام(ره) افق انقلاب را بعنوان یک رهبر دینی انتخاب و پیش بردند و نشانه های خوبی در این فرایند بدست آمده و کدهای موجود نشان می دهد انقلاب در مسیر خود حرکت کرده است؛ البته نمی توان از نواقص چشم پوشید اما عقل حکم می کند نقاط قوت و ضعف توأم دیده شود. 🔸یاسری با اشاره به فکت های مثبت این مسیر گفت: در طول تحول و سیر انقلاب اسلامی همواره شاهد توجهات رهبر موعود به فرایندهای مختلف بوده ایم. همچون روز پیروزی انقلاب یا زمانی که تصور می شد کودتای نظامی غرب پیروز می شود ولی با اشارت حضرت صاحب(عج) انقلاب پیش رفت و امام(ره) در تماس تلفنی نیم ساعته خود با آیت الله طالقانی بر این مهم اشاره کردند. 🔸وی همچنین جنگ هشت ساله ایران با دنیا را بعنوان جنگ جهانی سوم خطاب و در این مسیر نیز به توجهات ویژه امام عصر(عج) اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ تن از شیعه شناسان ضمن جمع شدن در تل آویو نسبت به شکست ناپذیری انقلاب اسلامی بحث و تبادل نظر کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که سرچشمه عاشورا و نهضت حسینی(ره) و آینده امیدوار کننده مهدوی دو جریان قدرت برای پیروزی انقلاب است. ⭕️ 🅾️ @ANALYSTS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوت وبینار سیره امام خمینی- دکتر ابوذر یاسری.mp3
24.27M
♦️🔸سیره و مکتب امام خمینی(ره) 🔸مخاطب: فرهنگیان شهر تاریخی و مهد فرهنگ و ادب استان خراسان جنوبی 🔸مدرس: دکتر ابوذر یاسری 🔻معنای "تجلیل" از امام 🔻امام "میراث فرهنگی" نیست 🔻معنای "معیت" در قرآن 🔻معنا و هدف از بررسی "سیره" 🔻دو رویکرد در تبیین "سیره امام" 🔻ضرورت تبیین سیره امام به نحوی که برای منتقدین و مخالفین امام هم قابل فهم باشد 🔻شناخت سه هدف کلیدی امام، مقدمه شناخت مهم ترین اقدام امام 🔻چرا امام سه هدف را برای نهضت تعیین کرد؟ و چرا به جنبه ملی گرایانه اکتفا ننمود؟ چرا هدف را منطقه ای و بین المللی قرار داد؟ ⭕️ 🅾️ @ANALYSTS
سیره و مکتب امام خمینی-2 .mp3
29.09M
♦️🔸سیره و مکتب امام خمینی(ره) 🔸مخاطب: فرهنگیان شهر تاریخی و مهد فرهنگ و ادب استان خراسان جنوبی 🔸مدرس: دکتر 🔻چرا امام هدف خود را صرفاً ایران قرار نداد و امت اسلامی و تمدن اسلامی را هدف قرار داد؟ 🔻کدام نهضت های تاریخ ایران که صرفاً جهت ملی گرایانه داشتند و چرا به شکست انجامیدند؟ 🔻برتری نهضت امام بر سایر نهضت هایی که شکست خوردند چه بود؟ 🔻درگیری امام با شخص محمدرضا نبود؛ درگیری با استعمار آمریکا بود که پهلوی دست نشانده آنها بود. 🔻امام میدانست علت العلل همه مفاسد و مشکلات استعمار است. 🔻شب سخنرانی علیه کاپیتولاسیون ساواک به امام چه پیامی داد؟ 🔻چرا بعد از کاپیتولاسیون امام را از کشور و وطن خویش اخراج کردند؟ جز اینکه کشور به طور کامل در دست آمریکا بود؟ 🔻روی کره زمین هیچ کشوری موقعیت جغرافیایی ایران را ندارد! موقعیت ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک، ژئواکونومیک ایران موجب شده همواره در طول دوره استعمار مطمع نظر غارتگران جهانی بوده است. 🔻مهم ترین اقدام امام تشخیص صحیح درد و کشف درست داروی نجات ایران و کشورهای اسلامی و کشورهای مستضعف جهان سوم بود. 🔻دو دسته درد را امام به درستی تشخیص داد. 🔻جمله تاریخی دکتر شریعتی چه بود؟ ⭕️ 🅾️ @ANALYSTS
♦️🔸ارتباط آیت الله بهاءالدینی با امام بعد از رحلتشان 🔸چند سالی بعد از رحلتِ مرحومِ امام، مقام معظم رهبری، آیت الله بهاءالدینی را دعوت می کنند و ايشان می روند تهران، برای نماز مغرب آيت الله بهاءالديني را جلو قرار می دهند و نماز مغرب و عشاء‌ را با ايشان می خوانند. 🔸 بعد از نماز، مقام معظم رهبري، از آيت الله بهاءالديني می پرسند که آقا هنوز با مرحوم امام ارتباط دارید؟ ایشان را مي‌بينيد؟ در جواب می گویند: بله! مقام معظم رهبري می پرسند: ايشان فرمايش شان چيست؟ 🔸آيت الله بهاءالديني فرموده بودند: اجمالاً‌ مي‌گويند :«دشمن ضعيف است و نگران نباشيد!» آن موقع هم بحران آمریکا بود و... 🔸 خوب اين‌ها يک جمله شان کافي بود حتي براي خود مقام معظم رهبري، اين يک جمله چقدر دلگرمي مي‌آورد؟ اين حرف را هر کسي نمي‌تواند بزند و از هر کسي نمي‌توان پذيرفت. وقتي هم بزند، از کسی پذيرفته مي‌شود که هفتاد سال در معارف قرآني و اهلبيت غرق باشد و عملاً نشان دهد که صدق دارد و صحيح مي‌گويد، کسي نبود که به اين حرف‌ها بلرزد، کوه ايمان و کوه توحيد بود. ‌ ‌ ⭕️ 🅾️ @ANALYSTS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️🔸ایالت‌هایی که دیگر متحد نیستند! 🔸کوردن داف افسر سابق اطلاعاتی آمریکا: بسیاری از ایالت‌های این کشور به دنبال جدایی از آمریکا هستند زیرا هیچ انسجامی در ایالات متحده وجود ندارد.او از فروپاشی سیاسی در رژیم صهیونیستی می‌گوید و اینکه این روند در آمریکا هم شکل گرفته است. ⭕️ 🅾️ @ANALYSTS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️🔸سرنگونی مجسمه جورج واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید در شهری که به نام او نامگذاری شده 🔸جورج واشنگتن بنیانگذار ‎آمریکا و اولین رئیس جمهور این کشور بود و با عنوان "بنیانگذار پدر" از وی نام برده می‌شود. در تاریخ آمده که واشنگتن ۳۱۷ برده سیاه پوست داشت. ⭕️ 🅾️ @ANALYSTS
🔴مهم/ نیروهای امنیتی هوشیار باشند. ▪️دشمن درمانده شده است به همجا و هر دری می کوبد تا آتشی که دامان خودش را گرفته در همجا بگستراند. اعلام شده بسیاری ازاین اقدامات عمدی بوده است. ✅👇راه حل فوری: ۱_هوشیاری و بالابردن آماده باش ۲_محاکمه فوری مجرمان ▪️این خرابکاریها را جدی بگیریم میخواهند منابع کشورمان را از بین ببرند. ۴ خرداد: جنگل‌های زاگرس گچساران ۴ خرداد: مجتمع پتروشیمی بندر امام ۴ خرداد: مجتمع تجاری زیتون تهران ۴ خرداد: نیروگاه حرارتی تبریز ۱۱ خرداد: بوستان ولایت تهران ۱۲ خرداد: پارک جنگلی چیتگر تهران ۱۲ خرداد: کارخانه کاغذ بینالود ۱۳ خرداد: پارک افرا تهران ۱۳ خرداد: واگن‌های قطار مسافربری اسلامشهر ۱۳ خرداد: درختان روبروی دانشگاه آزاد پردیس تهران ۱۴ خرداد: درختان روبروی دانشگاه امام صادق تهران ۱۴ خرداد: پالایشگاه تهران ۱۴ خرداد: انبارهای شرکت فولاد خوزستان 16خرداد: بوستان یاس فاطمی شرق تهران خط نفت لوله آغاجری اصفهان هم تا ساعاتی قبل در آتش میسوخت تا مهارشد. مجموعه تاریخی ربع رشیدی تبریز هم دیشب در آتش می سوخت و نهایتا کنترل گردید. ✅هوشیار باشیم ✍️"محمدصالحی" ⭕️ 🅾️ @ANALYSTS
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست تخصصی «جریان شناسی تفکر مدیریتی در خدمت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب»، گفت: خرمشهر و برجام، دو دستاورد نمادین از دو اندیشه حکمروایی در نظام هستند. از پیروزی انقلاب تاکنون، با یک چالش اندیشه ای در مدیریت کشور مواجه بوده ایم؛ در دهه اول انقلاب دو اندیشه در اداره کشور شکل گرفت: اندیشه حکمروایی مردمی (بعنوان یک اندیشه اصیل، بومی، تحولگرا و انقلابی، کم هزینه و پر دستاورد) که نماد آن آزادی خرمشهر بود و اندیشه حکمروایی محفلی (بعنوان یک اندیشه کپی برداری شده، ناسازگار با بوم، غیرتحولگرا، پرهزینه و کم دستاورد) که با فراز و فرودهایی در چهار دهه همراه بود و مهمترین نتیجه یا نماد اخیر آن، برجام است. این دو اندیشه به شکل گیری دو نوع نهاد منجر شد. حکمروایی مردمی - تحولگرا به تاسیس نهادهای مردمی برآمده از انقلاب پرداخت و حکمروایی محفلی - وارداتی به حفظ رویه ها و نظامات اداری با پاکسازی آنها از نمادهای ظاهری رژیم سابق بسنده کرد. حضرت امام (ره)، همزمان، از نهادهای جدید و نهادهای برجای مانده حمایت کرد و چتری بر سر هر دو نوع نهاد ایجاد نمود؛ امام (ره) از یکسو اولویت را به نهادهای انقلابی می دادند، از سوی دیگر از نهادهای برجای مانده قبلی می خواستند که خود را با رویکردهای مردمی و آرمانهای انقلاب تطبیق دهند. در سال 1360 شاهد دو اتفاق بودیم؛ از یک طرف، ناکارآمدی و انحراف در اندیشه حکمرانی محفلی و صاحبان آن، پایگاه مردمی آنها را به شدت تضعیف کرد. از طرف دیگر موفقیت های اندیشه حکمروایی مردمی، هرچند محدود، توانست اعتبار و اعتماد اجتماعی این طیف را افزایش دهد.
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست تخصصی «جریان شناسی تفکر مدیریتی در خدمت تحقق بیانیه گا
اندیشه حکمروایی مردمی، با کمرنگ شدن اندیشه رقیب، توانست در نهادهای اداری برجای مانده از سیستم سابق هم تعمیم یابد و به این ترتیب، ظرفیت سازی بزرگی انجام داد که هم در جنگ و امنیت و هم در رسیدگی به مردم، دستاوردهای کم نظیری را به صحنه آورد و به نمایش گذاشت. پس از پایان جنگ و رحلت امام(ره)، برخی نهادهای مردمی - انقلابی، یا در نهادهای رسمی ادغام شدند و یا قالب رسمی به خود گرفتند، ولی در نحوه حکمروایی کشور اختلاف پیش آمد. جمعی از یاران امام (ره) معتقد بودند که اتکا به مردم و مدیریت انقلابی یک وضعیت گذرا و موقتی بوده و حال باید شرایط را اصطلاحاً "عادی سازی" کرد. این عده، به حکمروایی محفلی - وارداتی کشیده شدند، ولی رهبر انقلاب الگوی حکمروایی مردمی - تحولگرا را در پیش گرفتند. در اواخر دهه 1360 و اوائل دهه 1370 در حالی که انتظار می رفت اندیشه حکمروایی مردمی و نظام تحولگرا، در همه نهادهای رسمی مبنای کار قرار گیرد چنین نشد و لذا برای بار دوم دوگانگی اندیشه ای در اداره کشور به وجود آمد که به مدت 30 سال ادامه یافت. در اواخر دهه 1360 و اوائل دهه 1370 ، اندیشه حکمروایی محفلی با ادبیات جدید و متفاوت با اندیشه حکمروایی مردمی در دهه اول انقلاب، در حوزه فرهنگ و اقتصاد آغاز به کار کرد. محور آن، شعار "عادی سازی" روابط سیاسی، فرهنگی و بین المللی بود؛ درست به موازات اندیشه مدیریت مردمی و تحولگرا. این اندیشه حکمروایی، با شعار کار و کار و بازسازی در داخل و ورود سرمایه و تکنولوژی از خارج، اداره دولت و مجلس را برعهده گرفت. در این مقطع، اولین چالشها در فرهنگ آغاز شد. ابتدا تلاش کردند حساب چهره های شاخص مدیریت مردمی - انقلابی را از اندیشه مدیریت مردمی و تحولگرا جدا کنند. قرار شده بود افراد شاخص مدیریت مردمی - انقلابی و خانواده های شهدا، محترم باشند ولی اندیشه مدیریتی شهدا و تفکر تحولگرایی اصیل و بومی برخاسته از انقلاب، به موزه تاریخ سپرده شود. ترویج پوششهای نامناسب، تبلیغ مصرف گرایی و رواج رشوه خواری، اولین آثار اندیشه ای بود که اخراج مردم از صحنه مدیریت اجرایی کشور و فاصله گذاری با مردم در عرصه سیاست گذاری و برنامه ریزی را با شعار "عادی سازی" به جلو می برد. به گونه ای که مقام‌ معظم رهبری چند بار نهیب زدند و خطر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و قتل عام فرهنگی را یادآور شدند. در واقع در دولت آقای هاشمی، چالش بین دو اندیشه مدیریت‌ مردمی و محفلی، که از 1360 تا 1368 فروکش کرده و ترمیم شده بود، مجدداً آشکار شد. خوشبختانه موجی که در سال اول گام دوم انقلاب، با رستاخیز شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز شده و در انتخابات مجلس ادامه یافته است، می تواند سرآغاز ظهور یک اندیشه و جریان مردمی و حرکت اصیل و تحولگرای بومی باشد. اتکای هرچه بیشتر به توان داخلی و مدیریت مردمی تحولگرا و تحقق ایده اخراج امریکا از منطقه، چه از درون اقتصاد و فرهنگ کشورها و چه از بعد دخالت در سیاست داخلی کشورهای منطقه، شعار اصلی این تحول جدید است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ شگفت‌انگیزترین مصاحبه یک روزنامه‌نگار 🔸رابرت مک‌نیل روزنامه‌نگارآمریکایی، این مصاحبه را -که در چند روز به گرفته- مصاحبه در طول زندگی حرفه‌ای خود دانسته‌ ومی گوید: 🔸«... آرام‌ترین و بی‌حرکت‌ترین انسانی بود که تا به حال دیده بودم… محض و اطمینان خاطر کامل داشت» ⭕️ 🅾️ @ANALYSTS