eitaa logo
🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
3.6هزار دنبال‌کننده
132 عکس
6 ویدیو
5 فایل
دریچه‌ای برای ارائه‌ گزیده‌های کوتاه از اندیشه‌های راهبردیِ اندیشمند فرزانه، مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی (بنیان‌گذار فرهنگستان علوم اسلامی قم)
مشاهده در ایتا
دانلود
#پرونده_هواپیماربایی 🔴 ماجرایِ حضورِ «علامه سید منیرالدین حسینی هاشمی» در هواپیمایی که گروهگِ تروریستیِ منافقین ربودند و به پاریس بردند (در ۱۵ تیر ۱۳۶۲). 💥 #سید_منیرالدین_حسینی: من در ماجرای هواپیماربایی بحمدلله اصلاً مضطرب و دلواپس نشدم و هویت خودم را هم کتمان نکردم و در بازجویی هم به صراحت گفتم که بنده عضو جامعه مدرسین هستم و در مرکزی به نام فرهنگستان کار می‌کنم. چون کتمان کردن را نوعی عقب‌نشینی از موضعِ خودم در دفاع از نظام اسلامی می‌دانستم. 💥 #مناظرهٔ سید منیرالدین حسینی با منافقین (در هواپیما) و با نمایندهٔ پلیس فرانسه (در فرانسه) 💥شعارهای انقلابیِ مسافران و به هم خوردنِ نقشهٔ #مسعود_رجوی در فرانسه برای بهره‌برداریِ سیاسی و رسانه‌ای از ماجرای هواپیماربایی 💥شوخیِ آقای #هاشمی_رفسنجایی درباره ربوده شدن سید منیرالدین حسینی ☑️ @moniroddin 👈
روزنامه اطلاعات، ۱۶ تیر ۱۳۶۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹گزارش خبرگزاری فرانسه دربارهٔ هواپیمایی که منافقین در ۱۵ تیر ۱۳۶۲ ربودند و به پاریس بردند. «سید منیرالدین حسینی هاشمی» در فیلم دیده‌ می‌شود.
🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
#پرونده_هواپیماربایی 🔴 ماجرایِ حضورِ «علامه سید منیرالدین حسینی هاشمی» در هواپیمایی که گروهگِ تروریس
🔆 روایتِ از ماجرای هواپیماربایی توسط تیم تروریستی منافقین (در ۱۵ تیر ۱۳۶۲) 🔆 به هم خوردن نقشهٔ مسعود رجوی برای بهره‌برداری سیاسی و رسانه‌ای از ماجرای هواپیماربایی 1⃣ ۱۵ تیرماه سال ۱۳۶۲، یک ۷۴۷ شیراز - تهران با ۳۹۰ مسافر، توسط پنج نفر از از آسمان شیراز ربوده شد. هواپیماربایان ابتدا هواپیما را به بردند و از مقامات کویتی درخواست کردند تا سوخت و آب و غذای مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهند. مسئولان کویتی با هواپیماربایان وارد گفت‌وگو می‌شوند و در نهایت می‌پذیرند تا پس از آزادی ۱۸۷ مسافر، سوخت و آب و غذای مورد نیاز را در اختیار منافقین قرار دهند. پس از انجام این مراحل، هواپیماربایان هواپیمای ایرانی را به فرودگاه اورلی پاریس انتقال می‌دهند و در آنجا هم پس از مداخله پلیس و اعطای پناهندگی به هواپیماربایان، مسافران ایرانی به کشور باز می‌گردند. http://urly.ir/kpvW http://urly.ir/JOE7 https://eitaa.com/moniroddin/191 https://eitaa.com/moniroddin/192 2⃣ علامه سید منیرالدین حسینی هم جزو مسافران این هواپیما بودند. ایشان در حاشیهٔ یکی از جلسات علمی در فرهنگستان علوم اسلامی (تقریباً بیست روز بعد از آن ماجرا)، گزارشی از اتفاقات این هواپیماربایی ارائه می‌دهند. □ ایشان می‌گویند «من در این ماجرا بحمدلله اصلاً مضطرب و دلواپس نشدم و هویت خودم را هم کتمان نکردم و در بازجویی هم به صراحت گفتم که بنده عضو جامعه مدرسین هستم و در مرکزی به نام کار می‌کنم. چون کتمان کردن را نوعی عقب‌نشینی از موضعِ خودم در دفاع از نظام اسلامی می‌دانستم.» □ ایشان در داخل هواپیما با یکی دو نفر از منافقین مناظره می‌کنند و انحرافِ فکری و بی‌ثمر بودنِ «روش مبارزه»ی آن‌ها را متذکر می‌شوند. ایشان در فرانسه هم گفت‌وگویی صریح و چالشی با نماینده پلیس فرانسه انجام می‌دهند درباره مدیریت فاسد جهانی! □ سید منیرالدین حسینی در این ماجرا تلاش می‌کنند که مسافران را برای تکبیر گفتن و شعار دادن علیه منافقین همراه کنند. شعارهایی مثلِ «خدایا خدایا! از صحنهٔ روزگار! منافقین رو بردار!» و... که ازسوی مسافران سرداده می‌شود، موجب می‌شود برنامه در فرودگاه پاریس برای بهره‌برداری‌های سیاسی و رسانه‌ای از این ماجرا با شکست مواجه شود. 3⃣ آقای در خاطراتش (روز ۱۵ تیر ۱۳۶۲) به حضور سید منیرالدین حسینی در این هواپیما اشاره می‌کند و به کسی که از حضور ایشان در میان مسافران هواپیما ناراحت بوده، به شوخی می‌گوید: ناراحت نباشید! ایشان با نظراتِ اقتصادی‌شان، اقتصاد آنها را زیر سؤال می‌برند و ناچار تحویلشان می‌دهند! http://urly.ir/e7Xe ☑️ @moniroddin
اصل ماجرای هواپیماربایی .mp3
10.33M
🔈 گزارش سید منیرالدین حسینیِ هاشمی از اصل ماجرای هواپیماربایی توسط منافقین 🔆 من در این ماجرا بحمدلله اصلاً مضطرب و دلواپس نشدم و هویت خودم را هم کتمان نکردم و در بازجویی هم به صراحت گفتم که بنده عضو جامعه مدرسین هستم و در مرکزی به نام فرهنگستان کار می‌کنم. چون کتمان کردن را نوعی عقب‌نشینی از موضعِ خودم در دفاع از نظام اسلامی می‌دانستم... . ☑️ @moniroddin
برخورد علمی با منافقین در هواپیما .mp3
3.75M
🔈 گزارش سیر منیرالدین حسینیِ هاشمی از گفت‌وگوی علمی با منافقینِ هواپیماربا، در هواپیما 🔆 سید منیرالدین حسینی در این هواپیماربایی، در داخل هواپیما با یکی دو نفر از منافقین وارد بحث می‌شوند و ضعف مبانی فکری و ضعف روش مبارزه آن‌ها را متذکر می‌شوند... ☑️ @moniroddin
برخورد علمی با نماینده فرانسه .mp3
11.12M
🔈 گزارش علامه حسینی از گفت‌وگوی علمی با نماینده پلیس فرانسه 🔆 ایشان گزارش می‌دهند که در پاریس، وقتی می‌خواستند ما را رها کنند، نماینده پلیس فرانسه (که از مسافران سؤالاتی می‌پرسید)، گفت «حرفی برای گفتن داری؟» گفتم «اگر حوصله‌اش را داری، بله که دارم!» و شروع کردم به نقد مدیریت جهانی و این‌که همه این مشکلات، ثمرهٔ مدیریتِ فاسدِ جهانی و کشورهای خودِ شماست، و نکاتی از این قبیل. نماینده پلیس فرانسه هم جواب‌هایی داده بود، ولی درمجموع، عاجز شده بود! ☑️ @moniroddin
🔆 نقش شعارهای انقلابیِ مسافران، در فراری دادنِ منافقین 🔆 همين «يا الله»، «يا رب» و هر شعار و دعايي که نسبت به رهبر انقلاب می‌کنی و شعائري که احيا مي‌‌کني و تعظيم مي‌‌کني، آثار عظيمی دارد. 🔵 سید منیرالدین حسینیِ هاشمی: «در ماجرای هواپيماربايی¹ چيزي که آنجا ما با چشم ملاحظه کرديم، اين بود که همين که از هواپيما ما آمديم و شروع به نماز کرديم و شروع کرديم به شعار، اين شعار، آنها را فراری داد. با اينکه در مقدماتش بسيار کوشيده بودند که برای اين مطلب در خود رسانه‌هاي بين‌المللي در سطح جهان ـ نه فقط در اخبار فارسي براي ايراني‌ها ـ مسئله بتراشند. مصاحبه‌‌ مستقيم گذاشته بودند! آن نادانِ ابله [رجوی] اعلام کرده بودند که براي استقبال می‌آید، ولي بالمرّه قدم نگذاشتند! نه فقط او نيامد، خبرنگارها هم نيامدند. نه فقط خبرنگارها نيامدند، ترسيدند که وارد شهر هم بشوند. قبلاً سعي مي‌‌کردند که هتلی در وسط شهر گرفته بشود، ولي همين که شعارها را دیدند، خوف بَرِشان داشت! ديدند تمام آن بافته‌هايشان که مي‌‌گويند «مردم، ناراضي از حکومت‌اند»، اين مردم دارند شعار براي رهبر عظيم الشان انقلاب، حضرت نائب الامام امام خميني (ره) مي‌‌دهند؛ شعار براي جنگ مي‌‌دهند؛ شعار عليه منافقين مي‌‌دهند. لذا جرأت آن‌ها بريده شد! اجازه تماس با خبرنگار‌ها را هم بالمرّه ندادند بلکه از راه دور _ شايد فاصله سيصد چهارصد متري يا بيشتر _ داشتند با دوربين عکس برمي‌داشتند و نزديک نمی‌آمدند! اينها از برکت اسلام است. ربط به بندهٔ طلبه ندارد. اين، ربطِ به منطق اسلام دارد، ربطِ به شعار اسلام دارد، ربطِ به نماز دارد. شما این مطلب را کم نگيريد! هرچه امر نماز را زياد بگيريد، بالاتر از آن مقداري است که در اين عالم متوجه مي‌‌شويم. همين «يا الله»، «يا رب» و هر شعار و دعايي که نسبت به رهبر انقلاب می‌کنی و شعائري که احيا مي‌‌کني و تعظيم مي‌‌کني، آثار عظيمی دارد! در آن ماجرا هم، اثرِ آن‌همه پول‌هايي که اينها خرج کرده بودند و مصاحبه مستقيمي که گذاشته بودند، خنثي کرد. درواقع، باطل‌السحرِ آنها است. الان هم که شما شعار مي‌‌دهيد، در داخل هم عيناً همين‌طور است. شما با اين شعارها، با اين نمازها، با اين توجهات، توانستيد آنها را خُرد کنيد. اين جبهه‌ها و شهادت‌ها، برخاسته از همين شعارها است، برخاسته از همين نمازها است، برخاسته از همين توسلات است. توجه‌تان به اسلام، توجه‌تان به جنگ با کفر، ان شاء الله هر لحظه محکم‌تر باشد و ذره‌‌اي سستي در بين شما راه پيدا نکند. آن‌ها مي‌‌خواهند که با همه وسوسه‌ها، شما يک لحظه در طرف‌داري از اسلام، در توجه‌تان به نماز، در توجه‌تان به تکبير، و در توجه‌تان به شعائرتان تردید کنید. اگر آن‌جا همين تکبيرها نبود، عظمت اسلام نبود، و قطعاً آنها وقت بهره‌برداري‌شان بود که خبر را از خبر پنجم، به خبر درجه يک بين‌المللي برسانند.» (۱۳۶۲) 1. https://eitaa.com/moniroddin/194 ☑️ @moniroddin
🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
🔆 پياده شدنِ مدل سرمايه‌داري در ایران، بستر شکل‌گیریِ شکاف طبقاتی و تحميلِ محروميت‌های اقتصادی و فر
🔆 این‌گونه نیست که جوان‌ها بلد نباشند ازدواج کنند یا مانعشان فقط پدر و مادر باشد، بلکه «محیطِ جامعه» تحقیرشان می‌کند! 🔆 علتِ اساسیِ محرومیتِ جنسی جوانان، به وجود ناهنجاری در وضعیت اقتصادی و سیاسی بازگشت می‌کند. من مانع ازدواج را این دو می‌دانم. 🔆 وقتی [مدل سرمایه‌داری] در اقتصاد حاکم است، توصیه به ساده‌زیستی و ازدواج ساده، یک تعارف است! 🔆 وقتی شما هر روز تبلیغات مصرفی ارائه می‌دهید و آبرو و آبرومندی را «مادی» تعریف می‌کنید، توصیه به «ازدواج ساده» چه معنایی می‌دهد؟! آیا می‌خواهید با «ازدواج ساده»، همه به یک جوان به چشمِ تحقیر نگاه کنند؟! 🔵 سید منیرالدین حسینیِ هاشمی: «شما باید مسئله ازدواج را، که به‌عنوان یکی از مسائل مهم است، خوب بشکافید. وقتی اشتغال را برای بین سن ۲۵ تا ۳۰ سال قرار می‌دهید و تعریف فقر و درآمد را‌ هم به‌گونه‌ای قرار می‌دهید که زن و مرد نتوانند قبل از اشتغال ازدواج کنند، چگونه می‌خواهید به نیاز جامعه پاسخ دهید؟ این‌که می‌گویید بیاییم ازدواج‌ها را ساده بگیریم، آیا می‌خواهید تعریف فقر را به‌هم بزنید؟ در این موضوع، شما باید شدیداً به الگوی توزیعِ ثروت و الگویِ برنامه حمله کنید! وقتی شما هر روز تبلیغات مصرفی ارائه می‌دهید و آبرو و آبرومندی را «مادی» تعریف می‌کنید، توصیه به «ازدواج ساده» چه معنایی می‌دهد؟! شما خودتان تعریف فقر را عوض می‌کنید و [حالا] می‌خواهید با «ازدواج ساده»، همه به یک جوان به چشمِ تحقیر نگاه کنند؟! امکان ارضاء باید با چه رنج‌ها و تحمیل‌ها و تحقیرهایی همراه باشد؟ این شعار باید به‌خوبی شکافته شود که علت اساسیِ محرومیتِ جنسی، به وجود ناهنجاری در نظام اقتصادی و اجتماعی بازگشت می‌کند. توصیه به ساده‌زیستی و ازدواج ساده، یک تعارف است و مثل این است که مثلاً بگویند «اگر یک عده‌ای گوشت و برنج بخورند و بقیه که گیرشان نمی‌آید نان و پیاز و سبزی و ترشی میل کنند، خیلی برای مزاج خوب است!» شما به چه کسی و در چه جامعه‌ای، این الگو را ارائه می‌دهید؟! آیا در جامعه‌ای که نه درآمد و نه هزینه و نه شرایط سیاسیِ آن با قبل یکسان نیست، این الگو را ارائه می‌دهید؟ امروزه شرایط به‌گونه‌ای است که پسر و دختری که در خانۀ پدرشوهر یا پدرزن زندگی کنند، احساس ذلت می‌کنند و آبرومند نیستند. شما هویت‌ آن‌ها را این‌گونه تعریف کرده‌اید و گفته‌اید در مسکن استقلال داشته باشند. حتی اگر مسکنْ کوچک باشد هم تحقیرشان می‌کنید! درموردِ ازدواجِ جوانان باید عوامل مختلف دقیقاً تحلیل شود. باید شما بتوانید از زبانِ جوان حرف بزنید. 👈 این‌گونه نیست که جوان‌ها بلد نباشند ازدواج کنند یا مانعشان فقط پدر و مادر باشد، بلکه «محیط جامعه» تحقیرشان می‌کند! دقیقاً ناهنجاری در شرایط اقتصادی و سیاسی، موانع ازدواج است. من موانع را این دو می‌دانم؛ زیرا ازنظرِ فرهنگی و اسلامی برای ازدواج در سن شانزده سالگی به بالا مانعی نیست؛‌ امّا امروزه نمی‌تواند آبرومندانه ازدواج کند و معنای آبرو هم مادی تعریف‌ شده است. این رنج‌ها را که می‌گوییم، برای این است که [ریشۀ] پرخاش‌ها معلوم شود.» ۱۳۷۸ ☑️ @AndisheMonir
🔆 زن متدین کسی است که «تقابلِ نظامِ کفر با نظام اسلام» را بشناسد و تعیینِ موضع کند. 🔹 سید منیرالدین حسینیِ هاشمی: «ما درباره زنِ متدین چه تصویری ارائه می‌کنیم؟ زن متدین کسی است که بتواند «روبه‌رو بودنِ روابطِ نظامِ کفر با نظام اسلام» را بشناسد و بتواند تعیینِ موضع کند و بتواند در تنظیم کارِ خود در خانه نسبت‌به این امرِ مهم، تبیین منطقی داشته باشد و با شوهرش مشارکت کند. [او باید بتواند] متناسب با کاری که شوهرش نسبت‌به وظایف مردانه دربینِ مردها انجام می‌دهد او نیز در بینِ زن‌ها، نسبت‌به وظایف زنانه، آن وظیفه را دنبال و تعقیب کند؛ یعنی هردو، عضو یک حزب به نام حزب‌الله باشند؛ یعنی توسعه اسلامی را می‌فهمند و دنبال این هستند که ببینند در توسعه اسلامی باید چه نقش سیاسی، فرهنگی و یا اقتصادی داشته باشند و مسئولیت آن‌ها چیست.» (۱۳۷۸) ☑️ @AndisheMonir