از حضرت على بن الحسين (ع) روايت شده كه فرمودند: از جمله اسباب زندگى مردم كه بدان احتياج دارند همان دريائى است كه خداى عز و جل آن را در ميان آسمان و زمين خلق كرده، و همانا خداوند در آن دريا مجارى خورشيد و ماه و ستارگان و اختران را روى اندازهاى مقرر داشته و همه را بر روى فلك تقدير كرده است.
کافی جلد هشتم
دریایی نادیدنی میان آسمان و زمین که ما در زمین به آن نیاز داریم...
@Andisheye_sama
دریای دیراک یک مدل نظری از خلاء به عنوان دریایی نامتناهی از ذرات با انرژی منفی است. نخستین بار این فرضیه توسط فیزیک دان بریتانیایی، پل دیراک، در سال ۱۹۳۰ برای توضیح حالت های کوانتومی انرژی منفی پیش بینی شده توسط معادله دیراک برای الکترون های
نسبیتی ارائه شد.
@Andisheye_sama
حضرت امیرالمؤمنین فرمودند:
وَکَانَ مِنِ اقْتِدَارِ جَبَرُوتِهِ، وَبَدِیعِ لَطَائِفِ صَنْعَتِهِ، أَنْ جَعَلَ مِنْ مَاءِ الْبَحْرِ الزَّاخِرِ الْمُتَرَاکِمِ الْمُتَقَاصِفِ، یبَساً جَامِداً، ثُمَّ فَطَرَ مِنْهُ أَطْبَاقاً، فَفَتَقَهَا سَبْعَ سَمَاوَاتٍ بَعْدَ ارْتِتَاقِهَا
از نشانههای توانایی و عظمت خدا، و شگفتی ظرافتهای صنعت او آن است که از آب دریای موج زننده، و امواج فراوان شکننده، خشکی آفرید، و به طبقاتی تقسیم کرد، سپس طبقهها را از هم گشود و هفت آسمان را آفرید،
خطبه ۲۱۱ نهج البلاغه
آبی ناشناخته که از کف های جامد شده آن خشکی و از بخار آن فضای نامتناهی آسمان خلق شده است. براستی بجز از علی چه کسی می تواند درباره خلقت آسمان و زمین صحبت کند. آن هم در زمانی که مردم درباره تعداد موهای او سوال می کردند...😔
@Andisheye_sama
انیشتین جهان را در چهار بعد توصیف کرد و سه بعد شناخته شده فضا را با زمان ترکیب کرد. اکنون فیزیکدانان پیشنهاد می کنند که فضازمان ممکن است خود یک سیال باشد.
مکسیونه، فیزیکدان نظری در دانشگاه لودویگ در مونیخ، آلمان، گفت: این قیاس قرار نیست نشان دهد که فضازمان در جایی جریان دارد، اما میتواند به تصور ساختار فضا-زمان کمک کند.
محققان پیشنهاد میکنند که اگر فضازمان یک سیال است، باید نوع خارقالعادهای از سیال باشد که به عنوان ابر سیال شناخته میشود. این یافته ها می تواند به آزمایش مدل های گرانش کوانتومی کمک کند.
@Andisheye_sama
هنگامی که حضرت امیر علیهالسلام خواست به جنگ صفین رود، این دعا را که مشتمل بر چگونگی آفرینش آسمان و زمین و حکمت قرار دادن کوههاست انشاء فرمود: اللهم رب السقف المرفوع، والجو المکفوف، الذی جعلته مغیضا للیل والنهار....
بار خدایا! ای پروردگار آسمان بلند! و جو محفوظ از انتشار، که قرار دادهای آن (جو) را محل فرو رفتن شب و روز...
شهرستانی در کتاب الهیئه والاسلام آورده: منظور از جو مکفوف این است که جو با آن که به خودی خود اقتضای پراکندگی و انتشار دارد از آثار قدرت خدای تواناست که آن را در جای معینی نگهداری نموده است.
و نیز در شرح الذی جعلته مغیضا للیل و النهار میگوید: کلمه مغیض به معنای جائی است که آب را میمکد و آن را به خود جذب مینماید.
نهج البلاغه خطبه ۱۶۶
گردابه های آب در آسمان...
@Andisheye_sama
بسم الله الرحمن الرحیم
نظر استاد دکتر گلشنی درباره علوم بنیادین
@Andisheye_sama
16.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 🎬
نقاط تاریک زندگی رهبر ایران، از نگاه مخالفان جمهوری اسلامی و جمعی از اندیشمندان بینالملل!
☫به کانال جهاد تبیین بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/863436966Cf69e52cb78