فهرست منابع:
× ابوت، پاملا: «تولید دانش فمینیستی»، ترجمه مریم خراسانی و حمید احمدی، بولتن مرجع فمینیسم، انتشارات بینالمللی الهدی، 1378.
× توحیدی، نیره: «آیا زن و مرد دو جنس مخالف هستند؟»، مجله زنان، ش34، 1379.
× حر العاملی، محمدبنالحسن: «وسایل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه»، مؤسسه آلالبیت قم، چ سوم، 1416.
× مشیرزاده، حمیرا: «زمینههای ظهور فمینیسم در غرب»، مجموعه مقالات همایش اسلام و فمینیسم، 1382.
× مطیع، ناهید: «دفاعی مردانه از فمینیسم»، بولتن مرجع فمینیسم، انتشارات بینالمللی الهدی، 1378.
Anezka Sebek, Lesbian Media Activism, Critical Themes In Media Conference, September, 2003, New School University, New York
Balmforth, Kathryn, Hijacking Human Rights, Brigham Young University, page 6, 2005
Banks, Olive, face of Feminism, Oxford, Robertson, 1981
Bissi Anna, Psychology of Lesbianism, L’osservator Romano, 1997, Paris
Bradford, J. Ryan, C., and Rothblum ED., National Lesbian Health Care Survey: Journal of Consulting and psychology, 1999 Washington, Dc
Cameron Paul, The Gay Nineties, Franklin Tennessee, Adroit Press 1993
Cameron, P. K. Proctor and W. Coburn, Sexual Orientation and Sexually Transmitted Disease, Nebraska Medical Journal, Vol. 70, No. 8, August 1985
Clavdia Schoppmann, National Socialist Policies Toward Homosexuality, 1993, Columbia University Press, New York
Cossman Brenda, Family Inside/out, Feminism and Law workshop, (University of Toronto, Nov. 18, 1992)
Craven, J. fall, Explore the philippines and Me!, World Wide web http://www.conline.com, 1995
Delmar, Rosalind, What is Feminism? Oxford, Black well, 1986
Dover, K.J., Greek Homosexuality, Cambrige press, 1989
Francis, Babelte, No Option, 43th session of the UN. Commission on the status of Women, New York, 1999
Gwat – Yong Lie and Gen Hewarrier, Intimate Violence in Lesbian relatioship, Journal of Social Service Research, No. 15, 1985
Holden Kathrine, Letter to the Thistle: On Bisexuality and Feminism Sign, Journal 1998
Marrazzo and others, Genital human papillomavirus infection in women who have sex with women, Journal of Infections Diseases, December, 1998, New York
Online Encyclopedia of gay and lesbian, bisexual Transgender and Queer Culture, page 320
Prabhu Vithal, Lesbianism, Kamasutra Journal, No. 13, 2000, New Delhi
Ryan C. and J. Brodford, The National Lesbian Health Care Survey: An Overview, in psychological Perspectives on Lesbian and Gay Male Eperiences, ed. L. D. Garnet and D. C Kimmel, Columbia University Press 1993, New York
Saghir M. T. and E. Robins, Male and Female Homosexuality, A Comprehensive Investigation, 1985, Baltimore, London
Shalit Wendy, A Return to Modesty, Simon and Schuster, 1999, New York
William E, Janes, Commercial Homosexuality: Selling Lesbianism, The Edwardsville Journal of Sociology, Vol. 4, 2004
Wilson James Q., Against Homosexual Marriage, Commentary Journal. Vol. 101, March 1996. New York
پی نوشتها
[1]- Sex-role Condition
[2]- Margaret Fouler
[3] -Karl Marx
[4]- Clara Zetkin
[5]- Lenin
[6]- Roza Lokzumbourg
[7]- Hartman
[8]- Doratti Smith
[9]- Shulamith Firestone
[10]- gender
[11]- sex
[12]- Androgyny
[13]- Kathrine Holden
[14]- Sign
[15]- Bisexuality
[16]- Heterosexuality
[17]- Homosexuality
[18]- Karoly Maria Benkert
[19]- Queer Theory
[20]- Symposium
[21]- Diogenes Laeurtius
[22]- Lesbos
[23]- Mishneh
[24]- “Family Inside/Out Feminism and Law” Workshop Series.
[25] - Matthew
[26] - Roman
[27]. Inge Anderson
[28]. D. Bartlett
[29]. “The Collaboration of Men and Women in the Church and in the World.”
[30]. Simon Levay
[31]. Kinsey Scale
[32]. Michael Storms
[33]. Fritz Klein
[34]. Multidimensional Scale
[35]. Betty Friedan
[36]- National Organization of Women
[37]- Women identified Women
[38]- New York Radical Women (NYRW)
[39]- Redstockings
[40]. Charlotte Bunch
[41]. Lesbians in Revolt
[42]. Michigan Womyn’s Music festival
[43]. Adrienne Rich
[44]- Carl Young
[45]- Sandra Bem
[46]- Convention of Elimination of all forms of Discrimination Against Women. (CEDAW)
[47]- body rights
[48] - این کمیته (CEDAW) پس از 2 سال از تصویب کنوانسیون در هر کشور به بررسی تغییرات در این کشورها پردا
خته و پیشنهادات و انتقادات خود را ابلاغ میکند.
[49]. Anti-familism
این اصطلاح مختص گروههایی است که طرفدار آزادی روابط جنسی خارج از حیطه خانواده و شکست ساختار سنتی خانواده هستند، (مانند همجنسگرایان).
[50]- در برنامههای سازمان ملل همجنسگرایان اقلیتهایی محسوب میشوند که باید برای احیای حقوق این گروه تلاشهای بینالمللی صورت گیرد و ممنوعیت فعالیت آنان نقض حقوق بشر تلقی میشود.
[51]- Sex Toys
[52]- Alferd Kinsey
[53]- Freud
[54]. Kevin Chang
[55]. C.J. Marshall
[56]. J. Cordy
[57]. Lacham Kaplan
[58]- Ann Northrop
[59] - Dyke Tv
[60]- Salman Rushdie
[61]- Larvy Flynt
[62]- این شاخه از فمینیسم سؤالاتی را علیه علمزیستشناسی مطرح مینماید و تغییر در ساختار فیزیکی زنان و مردان را راهحل رهایی زنان از ظلم میداند. آنان براین باورند که علم باید بتواند حاملگی را بردوش مردان بگذارد و از نظر بدنی زنان را قدرتمندتر نماید.
[63]. The National Lesbian Health Care Survey
[64]. Wendy shalit
[65]. A Return to Modesty
[66]. Simon de Beauvoir
[67]. Second Sex
[68]. Claudia Schoppman
[69]. National Socialist Party
[70].
https://eitaa.com/Antifeminism2
نگاه فیمنیست مآبانه به مسئله #سمیرا_زرگری
واکنش تند فعالین جریان #فمینیسمی در ایران را با خود هم سو کرده است و در این بین به واکنش تند #شقایق_دهقان در خطاب به پسرش نوشته #حسین_علی_پناهی میخوانیم
واکنش تند #شقایق_دهقان به ماجرای
#ممنوع_الخروجی #سمیرا_زرگری
#نوشته_حسین_علی_پناهی
در روزهای اخیر خبر #ممنوع_الخروج شدن #سمیرا_زرگری ، #سرمربی_تیم_ملی_اسکی_زنان توسط شوهرش که شهروند آمریکا هم هست بسیار خبرساز شده است. ماجرا از این قرار بود که تیم های ملی اسکی زنان و مردان ایران در رشته آلپاین قرار بود هفته گذشته برای شرکت در مسابقات برون مرزی عازم ایتالیا شوند اما سمیرا زرگری به دلیل ممنوع الخروج بودن نتوانست بقیه اعضای تیم را همراهی کند.
پس از این ماجرا بود که زرگری در حساب اینستاگرامی خود ضمن اعلام #ممنوع_الخروج بودن خود نوشت: «روزها، ماهها و سالهاست که شغل من از طرف شوهرم مسخره میشود. شوهری که آمریکا به دنیا آمده و در ایران هم بزرگ نشده است. دلایل دیگر ممنوع الخروجی را هم خواهم گفت. فقط به حمایت مسئولان محترم نیاز دارم چون سالهاست برای پرچم کشورم زحمت کشیدهام و عاشق کشورم هستم».
#زرگری چند روز بعد در مورد تازه ترین تحولات پرونده #ممنوع_الخروجی اش گفت :«از دفتر آقای صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با من تماس گرفته اند و قول کمک دادهاند، منتظرم ببینم چه میشود. امیدوارم این قانون حداقل برای #زنان و #ورزشکارانی که در عرصههای بینالمللی فعالیت دارند، برداشته شود تا برای کشور افتخارآفرینی کنند. همچنین امیدوارم صدایم به گوش مسئولان رسیده باشد». در حالی که علت #ممنوع_الخروجی #سمیرا_زرگری مشکلات مالی با همسرش عنوان شده، برخی شایعات تایید نشده نشان از آن دارد که ماجرا بر سر #مهریه است. از آنجایی که این موضوع تنها شایعه بوده و توسط هیچ رسانه ای تایید نشده نمی توان ماجرای کامل آن را مطرح کرد.
همانطور که گفته شد، #ممنوع_الخروج شدن #سمیرا_زرگری موجی از انتقادات و واکنش های تند در شبکه های مجازی را در پی داشت.
محمد رضا عارف نماینده سابق مجلس و نامزد سابق ریاست جمهوری در واکنش به این ماجرا گفت: «مسئله #ممنوع_الخروجی_زنان (بهویژه برای ورزشکاران قهرمان از #زهرا_نعمتی و #نیلوفر_اردلان تا #سمیرا_زرگری) معضلی بوده و هست. امیدوارم با نگاهی نو و مطابق با مقتضیات زمان، #اصلاح_در_قوانین صورت گیرد. ولی لازم است تا آن زمان حداقل استثناهایی برای #نمایندگان_زن_در_مجامع_بینالمللی در نظر گرفته شود».
#شقایق_دهقان، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون نیز با لحنی تند در یک پست اینستاگرامی نوشت: «پسرم در آینده وقتى وارد اجتماع شدى متوجه میشوى که از #حقوق_و_مزایاى بسیارى برخوردارى. میتوانى درخیابان به هر زنى که دلت خواست زُل بزنى وظیفه آن خانوم است که خودش راجمع و جور کند و بپوشاند. میتوانى به همسر آینده ات #حق_کار یا #اجازه_تحصیل ندهى (این مورد سلیقه ای است اما جامعه سنتى #مردسالار به عنوان یک مرد این اجازه را به تو میدهد)».
دهقان در ادامه پست خود می نویسد: «شاید باورت نشود میتوانى و قانون به تو این اجازه را مى دهد که همسر موفق افتخارآفرین براى همین جامعه را ممنوع الخروج کنى که بفهمد با کى طرف است و خیالت راحت باشد آب از آب تکان نخواهد خورد. #مرد_بودن #مزایاى_بیشمارى دارد که آهسته آهسته همه آنها را به تو خواهم گفت و آنگاه مى ایستم و از دور و از نزدیک باغرور نگاه میکنم که به هیچکدام اینها احتیاج ندارى. مى ایستم و با افتخار به خودم لبخند میزنم که انسان تربیت کردم فارغ از هر #تبعیض و تفکیک #جنسیتى.
پ.ن: اگردخترى مى داشتم هم آرزو میکردم چنان تربیتش کنم که بطورمثال به قِرانى ازآن بند عقدنامه که نامش مهریه است محتاج نباشد نه از نظر مالى نه از این جهت که دست آویزش کند براى هرآنچه که در تقابل از این جامعه مردسالار مطالبه میکند».
اشرف گرامی زادگان، مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، نیز در این باره چنین اظهارنظر کرده است: «باعث تاسف است که هنوز پس از این همه فراز و فرودی که در جامعه رخ داده است ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم. این ممنوع الخروجی آن هم برای زنان توانمند که با هدف ارتقاء جایگاه ملی کشور صورت می گیرد، نشان از آن است که نتوانسته ایم در کشورمان حقوق زنان را ادا کنیم و کرامت آنان را پاس بداریم. وقتی اجازه داده می شود #شخصیت_و_هویت_مستقل_زنان این چنین گستاخانه زیر سئوال برود».
#شخصیت_و_هویت_مستقل_زنان
#جنسیتى
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
بیانیه دوم یوسف اتفاق همسر #سمیرا
اگر بجای من بودید چه میکردید ؟
آیا مردی که در بدو ازدواج؛
١- #اجازه_طلاق ، #تحصیل ، #کار_خارج_از_منزل را به صورت #قانونی به همسرش اعطا کرده به همسرش به چشم یک فرد که باید از #حقوق_مساوی برخوردار باشد نگاه کرده
۲- برایش #اقامت_دائم_آمریکا و #کارت_اقامت_اروپا گرفته
۳- با #نبودش_در_خانه جهت تمرین برای مسابقات و کسب مقام برای پرچم کشورش ، هفته ها و ماه ها
4 – در اولین سالگرد ازدواج #ماشین_گران قیمت ، جهت سهولت در رفت و آمدش به او هدیه داده
5- برای اینکه از شمیران تا بیست اسکی در ترافیک خسته نشود ، #منزلی_روبروی_پیست_اسکی_دربندسر خریداری کرده و ۳ دانگش را به نام او زده
6- برای اینکه دلتنگ مادرش نباشد ، #ویلای_شخصی ۲۰۰۰ متری پدر مرحومش در لواسان را در اختیار #مادر_زنش قرار داده
7- برای اینکه #دلتنگ_برادرش نشود ، #ویلای_مسکونی شخصی خودش را در مجتمع آ اس پ شمشک در اختیار برادر زنش قرار داده
8- برای اینکه #استقلال_مالی داشته باشد ، هزینه های مدرس اسکی تاسیس شده را پرداخت کرده
9 – برای اینکه او را در راه رسیدن به #هدفش ، #شغلش ، #آرزوهایش همراهی کند ، همه جوره تمام #هزینه_های_مسافرتهای_بین_الملی ایشان را #پرداخت_کرده آیا به راستی چنین مردی که با آنچه که در توانش بوده ، چه #مادی و چه #معنوی ، همه جوره #همسرش را در راه رسیدن به اهداف و آرزوهایش #همراهی_کرده ، و تا چهار ماه پیش هیچ مشکلی با خروج ایشان از کشور نداشته ،
میتواند علت اصلی نرفتن همسرش به مسابقات بین المللی باشد ؟
همسرم خانم #زرگری بیاد داری که چرا من با خروج شما مخالفت کردم ؟
چرا با وجود اینهمه بدی و زجری من برای شما باعث شده ام ، بعد از گذشت ۶ ماه رضایت به طلاق نمیدهید ؟
استوری اینستاگرام #یوسف_اتفاق_همسر_سمیرا_زرگری
#یوسف_اتفاق در این باره نوشته است : «خانم زرگری گرامی علت ممنوع الخروجی شما ناشی از رفتارهای نادرست و گفتار ناشایست و خلاف شان یک ورزشکار به عنوان الگو زنان ورزشکار با همسرتون اینجانب یوسف اتفاق می باشد.»
همسر سمیرا زرگری با تگ کردن رسانه های فارسی زبان خارج از کشور نوشت: « وکلا اینجانب در صورت لزوم پاسخگوی تمام شبکه های بین المللی است.»
زرگری به دلیل اقدام همسرش نتوانسته بود تیم ملی را در مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا همراهی کند.
#حقوق_زناشویی
#فمینیسم
#شخصیت_و_هویت_مستقل_زنان
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#معرفی_کتاب_بانوی_تراز
#کتاب_بانوی_تراز در گفتمان #امام_خمینی (ره) و #امام_خامنه_ای (مد ظله العالی) در مقدمه این کتاب آمده است: مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أوْ اُنْثی وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُون( سورهی نحل، آیهی97) خداوند عزیز انسان را از دو جنس آفرید مرد و زن.
و این دو، هزاران سال است که با هم زیست میکنند. از همان ابتدا برای این دو شئونی را قرار داد که در حیطه ی خود ببالند. برای #زن وظیفه ی #مادری و #خواهری و #دختری را در عرصه ی خانواده و وظیفه ی زنانگی را برای اجتماع و برای مرد نیز شئونی دیگر. تا آنجا که انسانها سرسپردهی پرودگارشان بودند هر کدام در حیطهی خود به تعالی میرسیدند. با دور شدن جوامع از آیین و فرامین الهی، زیبایی های ظاهری و روحی زن از یک سو و قدرت و تفوق طبیعی مرد او را بر آن داشت که #زن را همچون کالا و ابزاری برای برطرف کردن نیازها و #شهوات خود بداند. این ستم در همه ی تمدنهای غیر دینی در همه جای زمین اتفاق افتاد. وقتی در عرصه های تمدنی این چنین بودهاست، چگونه است در سرزمینهای دور از تمدنی همچون جزیرة العرب؟در مکانی که زن به #ارث میرسید و صرفا وسیلهای و ظرفی برای #تولید_نسل و تمشیت امور مردان بود.
در اینجا بود که رحمت الهی باریدن گرفت و آیین اسلام به وسیله ی بهترین مخلوق الهی بر مردم عرضه شد و این خط بطلانی بود بر دوران ستمگری بر ریحانه ی آفرینش. #زن_مطبخ_نشین بیارزش به عرصه های تعالی قدم گذاشت و مراحل ترقّی را طی کرد که #فاطمه_زهراسلام الله علیها قله نشین آن است و از پی او بانوان بزرگوار دیگری آمدند که بسیاری از آنان یا در رتبه ی مردان موفق عالم قرار گرفتند و یا از بسیاری از مردان پیشی گرفتند. در فرهنگ اسلامی خبری از رقابت کودکانهی بین دو جنس یافت نمیشد و این دو به عنوان دو صنف جامعه هر کدام شأنی و وظیفهای را برعهده گرفتند. وقتی که جهان اسلام در این فرهیختگی خود میبالید دنیای غرب که نشخوارگر فرهنگ منحط یونانی بود باز در ورطه ی #نگاه_ابزاری_به_زن غرق میشد.
و حتی انقلابهای صنعتی و فکری اروپا نیز مشکلی را حل نکرد و #مقام_زن را به افول بیشتری کشاند و او بیش از پیش به #ابزار_شهوترانی تبدیل شد.
نهضت #حمایت_از_حقوق_زنان نیز کار را سختتر کرد #رابطه_ی_بین_زن_و_مرد را به #رابطه_ی_دو_جنگجو تبدیل کرد که در این جنگ پیروزی وجود نداشت.
#از_بین_رفتن_خانواده، #قاچاق_زنان، #کودکان_بی_سرپرست و… همه از نتایج اقدامات #تفریطی و #افراطی_غرب نسبت به #زن بود و هست.
در #ایران قبل از انقلاب نیز #شاهان_مستبد با تقلید کورکورانه از غرب و مظاهر آن، برخی از زنان را از مبانی اسلامی دور کردند و اگر نبود که این مسیر با انقلاب اسلامی و بیداری ملت به راه اسلام بازگشت معلوم نبود چه بر سر زنان و خانوادههای ایرانی میآمد.
#انقلاب_اسلامی با دم مسیحایی #امام_خمینی رحمه الله #زنان را به جایگاه آرمانی خود بازگرداند و افق آینده ی مترقی همراه با #معنویت و #علم را در برابر آنان گشود.
پس از او نیز خلف صالحش #امام_خامنه_ای دام ظله به تبیین نظری #مقام_زن_در_اسلام پرداخت و در عرصه ی عمل نیز قوای نظام را به انجام اقدامات عملی در راستای رسیدن #زن_به_کرامت_حقیقی خود ملزم نمود.
#زن_ایرانی_مسلمان با الگو گرفتن از #فاطمه_ی_زهرا و #زینب_کبری سلام الله علیهما خود را به جایی رساند که قلل مرتفع را در عرصه های مختلف #معنوی، #علمی، #اجتماعی، #سیاسی، #ورزشی و… به زیر پا نهاد و خود به #الگوی_زنان_آزاده_ی_جهان تبدیل شد و عملا بر همگان اثبات کرد که آموزه های اسلام بهترین راهکار برای رسیدن #زن به خوشبختی واقعی خود است.
در این فضا هم #جایگاه_مرد معلوم است و هم #جایگاه_زن. #خانواده #تحکیم یافت و #امنیت_روانی اقشار جامعه تامین گردید. و البته هر چه که جامعه به اسلام نزدیکتر شد شیرینی بیشتری از خوشبختی و آرامش را در خود یافت.
از آنجا که طی این طریق جز با رهبری خضر حاصل نشود لازم است که همگان اعم از زنان و مردان گوش به سخنان ایشان بسپارند و نقشه ی راه را از ایشان اخذ کنند. اثر زیر به منظور سهولت یافتن کار علاقمندان به بهره مندی از بیانات ایشان تدوین شده است و تلاش شده است که با دسته بندی روان و قابل استفاده برای همگان، راه رسیدن به اهداف عالی این #نهضت در #ایران و #جهان فراهم گردد. این اثر در نوع خود بی نظیر است زیرا که با در کنار هم قرار دادن فرمایشات حضرت #امام_خمینی رحمه الله و حضرت #امام_خامنه_ای أدام الله ظله الوارف، مجموعه کاملی را از توصیه های این بزرگواران در اختیار مخاطب می گذارد.
این #کتاب، شامل نُه بخش است که در ادامه به معرفی اجمالی این بخشها پرداخت خواهد شد. #بخش_اول این کتاب به کلیاتی درباره #زن_و_نقش_آن_در_جامعه اختصاص یافته است. و
#بخش _دوم با معرفی #الگوهایی چ
ون #فاطمه_ی_زهرا سلام الله علیها و حضرت #زینب سلام الله علیها و بانوان بزرگوار دیگر، #زن_تراز_جامعه_اسلامی را در برابر دیدگان همگان و به ویژه #زنان_گرانقدر این سامان قرار می دهد.
در #بخش_سوم، #زن_در_اسلام مورد بررسی قرار گرفته است و از سه فصل #کرامت_زن_در_اسلام، عرصه های #فعالیت_زن_در_اسلام و #حجاب و #عفاف تشکیل یافته است.
عناوین #بخشهای_چهارم_تا_هفتم عبارتند از: #زن_در_غرب، #جنایات_طاغوت_به_زنان، #تاثیر_انقلاب_اسلامی بر زنان و #نقش_زنان در انقلاب اسلامی.
#بخش_هشتم که #رسالتها و #وظایف_زنان را در دستور کار خود قرار داده است از هفت فصل تشکیل یافته است: #وظایف_معنوی، #وظایف_علمی، #وظایف_انقلابی، #وظایف_اجتماعی، #همسرداری_و_حفظ_خانواده، #رسالت_مادری و دیگر وظایف.
کتاب با #بخش_نهم به پایان می رسد که اختصاص به #مسئولیتهای_مسئولان_و_اقشار مختلف در برابر #زنان دارد.
https://eitaa.com/Antifeminism2
#معرفی_کتاب
📚 «#بانوی_تراز؛ در گفتمان #امام_خمینی و #امام_خامنهای»
مجموعهای کامل و بینظیر از فرمایشات امامین انقلاب
دربارهی کرامتها و رسالتهای زن
به قلم «#سعید_صلح_میرزایی»
✍🏻 با مطالعهی این کتاب، بهتر میتوانیم نقش خود را در #تمدن_سازی_نوین_اسلامی، پیدا کنیم.
https://eitaa.com/Antifeminism2
وقتی الگوی الهی انسانی خود را فراموش می کنیم
فرهنگ #فمینیسم در راستای ترویج تفکر #ضد_دینی و #تقابل_افراطی_با_فرهنگ_غنی_اسلام و به انحتا کشاندن دین، #8_مارس را #روز_زن برای جهانیان خصوصا زنان ایرانی معرفی نموده و در راستای تبلیغ آن از هیچ کوششی دریغ نمیکنند.
در جامعه اسلامی ایرانی #روز_زن را روز میلاد #حضرت_زهرا سلام الله علیها معرفی شده آن بانویی که الگوی #بانوی_تراز #زن_مسلمان است. وجود با خیر و برکت، کوثر احمد، حضرت زهرا سلام الله علیها سیده نساء العالمین اسوه ایی نیکو برای #زنان_جهان است.
و در این بین اندیشمندان و بزرگان ابعاد مختلف زندگی #صدیقه_طاهره برای انسانهای آزاد اندیش و بی غرض در دنیا معرفی نمودند.
اما آنچه دغدغه نگارنده شد معرفی #الگو_ها_ی_غلط و شبیه سازی شده و مصداقی در تقابل با #الگوی_سالم و صالح است که در دنیا به دختران و زنان همه کشورها خصوصا کشورهای مسلمان و به ویژه کشور اسلامی ایران صورت میپذیرد.
لذا دوشنبه 18 اسفند برابر با #8_مارس 2021
#روز_جهانی_زن #روز_دختر #روز_مبارزه_با_تبعیض_جنسیتی و #برابری_زن_و_مرد و #برتری_زن_از_مردان معرفی شده است.
در ایران اسلامی بنیان گذار جمهوری اسلامی #امام_خمینی رحمه الله علیه روز میلاد #حضرت_زهرا سلام الله علیها را #روز_زن و روز تجلیل به کرامت انسانی و الهی زن به جهانیان معرفی نمود.
نگاه با بصیرت معمار کبیر انقلاب حضرت #امام_خمینی و ادامه دهنده راه آن بزرگ مرد، حضرت #امام_خامنه_ای حفظه الله به مقوله زن نگاهی ژرف، مطابق با موازین شرعی الهی است. چنانچه که زن در آینه جمال و جلال خدا از ویژگی خاصی بر خوددار است.
خداوند خود خالق زن و مرد است؛ در بحث کرامت به #مقام_زن و دفاع از #حقوق_زن و بهره مندی #زن از موهبات #مادی و #معنوی در کتاب آسمانی قرآن و احادیث به رسول مکرم اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام دستورات و فرامینی قابل توجه بیان نموده است.
و افراد سودجو در قالب حمایت از #جنبش_زنان فقط ادعای وکیل مدافعی زنان را دارند.
پیامبر اسلام در زمانی ظهور کرد که به #زن به عنوان #جنس_دوم و #برده_جنسی نگاه میشد و #دختران زنده به گور می شدند اما خداوند در آن اوضاع نابسامان اجتماعی و اعتقادی و... به زن کرامت انسانی و الهی عطا نمود و از لفظ کوثر یعنی خیر کثیر به زن یاد کرد؛ و حضرت فاطمه الزهرا کوثر و بهترین عطیه الهی میتوان نام برد.
در روزگاری که #زن هیچ جایگاهی نداشت و نگاه حقارتی و خصمانه به #زن داشتند خداوند به پیامبرش یاد داد با نگاه تجلیل گرانه و عطوفانه به #زن داشته باشد. و منش و رفتار پیامبرش را اسوه الحسنه الگویی نیکو برای جهانیان معرفی نمود.
لازم به یاد آوری است که در #8_مارس الگوهای الهی و انسانی فراموش نشود.
#روز_جهانی_زن
#روز_آگاهی_مدنی
#روز_زنان_و_دختران
#روز_مبارزه_با_تبعیض_جنسیتی
#روز_ضد_جنسیت_زدگی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#به_قلم_مخاطبین
#نقش_فراموش_شده....
هوابارانی ست؛لطیف وزیبا...
این دوکلمه ی آخرچه نقشی دارند؟نه اشتباه نکنید،میدانم برای قشرجوان مینویسم ومطمئنم بهترازمن نقش آن دورامیدانید،امادنبال معنای صفت میگردم.دراین فکرهستم ودراین هوای بارانی ودلچسب مجال قدم زدن رامغتنم میشمرم تانفسی تازه کنم؛جلو وجلوترمیروم،اطرافم رانظاره میکنم زیبایی درختان سبزوخیس خورده بابازی واذیت پرندگان کوچک روی درختان سرماخورده،حسِ خوب قدم زدن رادوچندان کرده است.
سوالاتم دورسرم تاب میخورند؛دنبال پیداکردن معنی صفت بودم
#دخترهاودخترک های متفاوت رامیبینم،تفاوت چهره رانمیگویم،تفاوت رنگها ذهنم راخیره کرده.موهای پریشان وآرایش های متفاوت،آستینهای بالارفته وشلوارهای شصت سانتی ونودسانتی،سوت مغزم رابه صدادرمیاورد.به این فکر افتاده ام که چه کسی تعریف درست ازدختربودن رامیداند؟چه کسی به به دختران نوزده-بیست ساله یاد داده به این شکل درجامعه قدم بزنند،آخرمن که درکتابهای روانشناسی ووبررسی تفاوتهای زنان ومردان وانواع این کتابها،چیزهای دیگری خوانده بودم.اصلا یک سوال کدام یک از این دخترهامیتواندتعریف خودش ازحجاب رابیان کند؟راستی ایا حجاب هم صفت است؟
چرافکرم آرام نمیگیرد؟آخرازروی کدام کتاب فارسی نوشتن، کدام کتاب معتبرخواندن وازکدام فطرت همچین چیزهایی میزاید؟
جلوتر میروم،حالم از فکرهایم حسابی ضدحال میخوردوباصدای دوتااز دخترهای کنارپارک به خود میاید.به آنجای بحثشان رسیده ام که دخترباحجاب وآراسته ای دخترمقابلش راکناری کشیده وبه اومیگوید؛"من که چیزی نگفتم خواهرگلی فقط خواستم بگم پوششتون مناسب نیست وخیلی هاروبه شماخیره کرده واون دخترباموهای بزک کرده وآرایشی که رنگ ولعابی به اوداده میگوید"به خودم مربوط است"
همان جمله ای که فکر میکنم منطقی ترین جواب ازنظر عده ای از دخترهاست.
ذهنم رابه گوشه ای از پارک روی صندلی افتاب خورده ای،هل میدهم تایخش بازشودودلم هم کمک میکندتاآرامَش کند.به این فکر میکنم که آیا دخترهای سرزمینم داستان فمنیسم رامیدانند؟دختران ما ازکجافکر کردندبانیمه برهنگی میتواننداستعدادهایشان رانشان دهند؟ازکجادریافتندکه بی حجابی ازباحجاب بودن بهتراست؟بلافاصله ذهنم پیام میفرستدکه شایدبازهم منطق بی منطقی به کمکشان آمده وگفته،خواهی نشوی رسوا/همرنگ جماعت شو...از حرف ذهنم خنده ام نمیگیردوسریع پیغام میفرستم که آخراین دخترهامگرداستان جماعت غربی رامیدانند؟مگرداستان "#سیمون_دوبوار"ازفعالان #فمنیسم راشنیده یاخوانده اند؟مگراز رنج فریادهای زنانِ قرن نوزده وبیست وپیشترازآن چیزی شنیده اندکه چطورازفریادهای پایمال شدن حقوقشان به جایی رسیدندکه دیگرقائل به ازدواج هم نبودندوآزادی مطلق ازجمله آزادی جنسیِ بدون قیدوشرط رامیخواستندوآنرا اوج افتخارونشانه ی قدرت #زنانه شان میدانستند.نمیدانم این دردندانستن راچگونه بایدبه #دختران سرزمینم بگویم،این ندانستنهاوتن دادن به هرآنچه دیگران رفته اند،#دختران و#زنان مارابه اینجارسانده یااز نگفتنهای امثال من است؟آخراز #عفت و#حجاب برای یک دختروعشق ومحبت #مادری و#همسری چه بدی هادیده اندویاشنیده اندکه تصمیم برنشان دادن گوهرهای ذاتیشان کرده اند؟حالا تازه میفهمم صفت چه واژه ایست.کاش صفتهای دخترانمان دوباره جان بگیرند،کاش حجاب تاج افتخاردختران وزنانمان شود نه رنگ های عجیب وغریب موهای بیرون زده!!!
امروز برایت میگویم ازکسی که قراربود برای من وتو الگوی تمام زیبایی های زنانه باشد؛از "زهرایی"میگویم که تو ففط اشک بردردهایش راشنیده ای،چراخطبه ی فدکیه وصلابت سخنانش رادراجتماع نخوانده ای،نمیدانم.توکه نگرانی باحجاب نتوانی درجامعه فعالیت کنی،حضرت زهراراه حضوراجتماعی راهم نشانت میدهد،حالابگو کم حجابیت برای چیست؟خانم دکتربشوی یا لیسانس وفوق لیسانس هم که بگیری،بالاو پایین هم که بروی نسخه ی آرامش فقط ایمان به چیزی ست که معلم بزرگت درکتاب بزرگش فرموده،با بی حجابی دنبال پیشرفت نباش،خداوندشیرینی وعده هایش رادرعفت وحجاب قرارداده...
دلم آرام ترمیشود وحالا صدای اذان هم ازمسجدی کنارپارک به گوش میرسدودل من مشتاق تر برای اینکه حرفهایم رابه دوستانم بگویم،همان هایی که مطمئنم اگربه درستی حیاوعفت برایشان تبیین شود،گره های بسته مغزشان بازمیشودوآنگاه پوسترهاوعکس های هنرپیشهای بی هنرراازصفحه اتاق موبایلهایشان حذف میکنندوتنهاخواهند نوشت:"من کمترین توانایی ام این است که بالباسم میتوانم شخصیت هاراعوض کنم"
نرجس کارآزما
دانشجوی پزشکی
#زن_در_اسلام
#زن_در_غرب
https://eitaa.com/Antifeminism2