eitaa logo
Antifeminism
80 دنبال‌کننده
644 عکس
435 ویدیو
226 فایل
Antifeminism
مشاهده در ایتا
دانلود
ابتکار عجیب در ؛ به جای ابتکار عجیب زنان بدنساز در تهران؛ نقاشی به جای ماسک این ورزشکاران می‌گویند که رنگ آمیزی چهره به شکل ماسک تاثیری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد، اما به آن‌ها هنگام انجام تمرینات ورزشی آرامش می‌دهد. اقتصاد۲۴ - خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی از یک باشگاه بدنسازی زنان در ایران نوشت: زنان ایرانی در یک باشگاه بدنسازی به جای ماسک زدن به صورت، صورت خود را نقاشی می‌کنند. این رسانه ترکیه‌ای در ادامه افزود: در زمان شیوع و و در یک باشگاه در تمرین می‌کنند. این افراد و دیگر زنان ورزشکار در این باشگاه چهره‌های خود را به شکل پزشکی می‌کنند. این ورزشکاران می‌گویند که رنگ آمیزی چهره به شکل تاثیری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس ندارد، اما به آن‌ها هنگام انجام تمرینات آرامش می‌دهد. https://eitaa.com/Antifeminism2
ابتکار عجیب تعدادی از زنان بدنساز در تهران نقاشی به جای ماسک https://eitaa.com/Antifeminism2
فاطمه معتمدآریا: نمی‌توان کسی را از کار کردن منع کرد فاطمه معتقد است، هنرمندان برای تامین معیشت خود باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار کنند. فاطمه که به عنوان یکی از بخش تیٔاتر «»، که با این رویداد هنری همکاری دارد. درباره برگزاری این جشنواره گفت: در یک سال و نیمی که گذشت. همه تجربه دورکاری داشتند. و این موضوع هم سخت بود. و هم لذت‌بخش، زیرا اختیار همه چیز در دستان خودتان است. ولی سختی آن، به نداشتن مخاطب برمی‌گردد. او با بیان اینکه هنر نیازی به زنده نگه‌داشتن ندارد. افزود: شاید در ظاهر متوجه نشویم. که . اما در ذات خود جریان دارد. چراکه هنر از بین نمی‌رود و مانند حیات و هستی بشر امروز به زندگی ادامه می‌دهد. و فقط گاهی اوقات نمودهای عینی پیدا می‌کند. فاطمه_معتمد_آریا درباره فعالیت هنرمندان در دوران کرونایی توضیح داد: هنرمندان باید در این شرایط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار کنند. اگر آنان حمایت و از نظر معیشتی تامین می‌شدند. بهتر بود تا بهتر شدن شرایط در آینده نزدیک سکوت کنند. اما از آنجا که در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد، نمی‌توانیم کسی را از کار کردن منع کنیم./سینما ایده آل - عکس اول مربوط به جشنواره ونیز میباشد. 👠💄♀️ https://eitaa.com/Antifeminism2
جوان ترین خانواده پرجمعیت ایران اسلامی حجت الاسلام محمد مسلم وافی یزدی با۳۷سال سن و ۱۱ فرزند خانواده شاد و امید بخش دارد. https://eitaa.com/Antifeminism2
به مناسبت روز جهانی زن؛ فمینیسم ایرانی، انسانی و اجتماعی نیست، سیاسی است فمینیسم ایرانی هم که با کپی‌برداری‌های کم عمق و سطحی از نسخه‌های غربی در تلاش برای حقوق زن است، نه تنها حقوق او را به درستی اعاده نکرده، که خیر و نفع او را نیز مختل ساخته است. به گزارش صدای حوزه، در جریان ۸مارس امسال(۲۰۲۱) همچنان شاهد سطحی انگاری و درنیافتن مسئله انسانی زن و مسائل انسانی آنها که در پیوند با مسائل مردان است هستیم. جریان اصلی دفاع از زن در ایران، عمدتا – و نه مطلقا- دچار فانتزی‌گرایی بوده و نتوانسته با رنج‌های زن ایرانی و زن ایرانی به منزله یک تاریخ و الگوی اسلامی زن ایرانی که عمده زنان بزرگ این سرزمین را خلق کرده نسبت چندانی داشته باشد. https://eitaa.com/Antifeminism2
📌بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب؛ توصیه‌های عملی برای ماه شعبان 🔹به خدا توکل کنید. از خدای متعال توفیق بخواهید. رابطه‌تان را روز به روز با معنویت و خدای متعال تقویت کنید. مبادا اشتغالات کاری، شما را از ذکر و توجه و پرداختن به معنویات باز بدارد! یعنی یکی از خطرها این است که در غرق بشویم و از آن ارتباط قلبی خودمان غافل بمانیم. 🔹شاید در ماه شعبان، بتوانیم با ذخیره‌ای که از این ماه گرفته‌ایم، مناجات پرسوز و گداز و پر مضمون را با نفس حقیقی بخوانیم - نه‌فقط الفاظ آن را مرور کنیم - و حقیقتاً از دل، با زبان با خدا حرف بزنیم. 🔹من یک وقتی از امام (رضوان‌الله‌علیه) پرسیدم در این دعاهای مأثوری که وجود دارد، شما کدام دعا را بیشتر از همه خوشتان می‌آید و دوست دارید. فرمودند: دعای کمیل و مناجات شعبانیه. اتفاقاً هر دو دعا هم مال ماه شعبان است. https://eitaa.com/Antifeminism2
بی‌حجابی، آزادی زنان نیست، آزادی مردان است فمینیسم ایرانی بیش از هر چیز درگیر حجاب است. اما آیا حجاب مسئله اول و حتی مسئله زنان ایرانی است؟ مردواره کردن زن یکی از معضلات این جریان وطنی و حتی معضلات اصلی فمینیسم جهانی است که ناخواسته در جهت التذاذ برخی مردان در اثر عریانی بیشتر زنان و در نتیجه دسترسی آسان‌تر به آنهاست. برای مثال وقتی زنان شبیه مردان لباس بپوشند، برای مردان، دیدن ابدان و اندام آنها به مراتب سهل‌تر است. به بیان ساده‌تر و دقیق‌تر «بی‌حجابی، آزادی زنان نیست، آزادی مردان است.» پیش‌قراول مردوارگی زن در غرب، جنبش‌ها و مکاتب فمینیستی بوده‌اند. البته در گرایش‌های فرعی فمینیسم مانند «فمینیسم لاکانی یا تحلیلی» بر مرد نشدن زنان و پرهیز زنان از مردوارگی تأکید می‌شود، اما از آنجایی که این مکاتب به شناخت فطرت تحریف‌نشده انسان-که تنها از بطن و ظاهر قرآن تحریف‌نشده شناخته می‌شود- دسترسی ندارند، به بیراهه رفته و جملگی در عمل به مردوارگی زنان منجر خواهند شد. البته این یک آوارگی روحی و جسمی برای زن خواهد بود. همچنانکه زن وارگی مرد نیز زندگی او به یغما می برد. هرچند زن و مرد هر دو انسان و دارای ویژگی‌های مشترک ذاتی هم هستند اما دنیایی بس متمایز از یکدیگر دارند که در عین تمایز، مکمل محسوب می‌شود. از این رو تمایز از جنس تقابل نیست. از دیگر سو هر ظلمی به زن ظلم به مرد نیز محسوب می شود و جامعه‌ای که همه در آن آزاد نباشند یا امکان آزادی نداشته باشند، آزاد نخواهد بود. ظلم به نیمی از جامعه که زن یا مرد باشد، ظلم به هر دو جنس خواهد بود و جلوه‌ها و امکان‌هایی از حیات یا زندگی را مخدوش یا مسدود خواهد کرد. https://eitaa.com/Antifeminism2
فمینیسم، زمینه پیدایش تنهایی و بی‌کسی زنان در عین حال نباید فراموش کرد امروز ما به سمت زنانه شدن زندگی روزمره هم پیش رفته‌ایم که جای طرح آن این یادداشت نیست. این یادداشت دو قصد دارد: اول اینکه می‌گوید در خود غرب که مهد فمینیسم است، با فروپاشی خانواده به عنوان مهمترین پناهگاه زن و نیز مرد مواجه هستیم که خود فمینیسم با اقتصادی کردن پیوند ازدواج، ترساندن و یا دفع مرد از دیدن موجودی شبیه خود یعنی زن متعارف شبه مرد یا دسترس قراردادن زن و عادی کردن موقعیت او، زمینه‌های تنهایی و بی کسی بیشتر زن را فراهم آورده است. زنی که به سختی امکان مادر شدن دارد نه تنها خود تنها می‌ماند که مرد و زن دیگری را از این امکان مادری و این جلوه پرجمال و البته پرجلال زندگی محروم ساخته است. فمینیسم ایرانی به دنبال فانتزی‌بازی و نمایشی ازاین رو فمینیسم ایرانی هم که با کپی‌برداری های کم عمق و سطحی از نسخه‌های غربی در تلاش برای حقوق زن است، نه تنها حقوق او را به درستی اعاده نکرده، که خیر و نفع او را نیز مختل ساخته است. ضمن اینکه بخش بزرگتر فمینیسم ایرانی درد زنان ایرانی که سرپرست خانوار بودن و فقر و تبعیض و مانند این است، که نبود احترام کافی برای خانه‌داری و نبود حمایت دولت از آن است و… را در نیافته و به جای آن، در پی موضوعاتی فانتزی و نمایشی مانند حجاب اجباری، چهارشنبه‌های سفید و دختران خیابان انقلاب است. نکته مهم دیگر فرآورده گرا بودن این گروه است. یعنی گروه مذکور توجه ندارد غرب در یک فرآیند طولانی و متناسب با تاریخ و فرهنگ و شخصیت خود به اینجا رسیده و انتظار دارد همان وضع زن غربی را برای زن ایرانی تجویز کند. این یک ظاهرگرایی خطرناک بوده که دست کمی از ظاهرگرایی داعشی ندارد. این فمینیسم ایرانی تا حد زیادی توسط مردان اداره شده است. نفس حضور مرد در تلاش برای حقوق زن ستودنی است. اما این مردان نیز اغلب در پی همان موضوعات فانتزی رفته‌اند. اخیرا سروش دباغ «حجاب در ترازوی اخلاق» را نوشته است. ترکاشوند حجاب شرعی را نوشت. دیگر روشنفکران مدام بر سر حجاب بحث کردند. برخی چهره‌های میانه‌روتر از لزوم عبور از حجاب اجباری بدون عبور از حجاب سخن گفته‌اند. روز زن هم که به نحوی نمایشی حرف‌های درباره زن گفته شده و ماجرا فروکش می‌کند. همین امروز که ۱۱ مارس هستیم و تنها سه روز از روز جهانی زن گذشته دیگر خبری از تب داغ تبریک‌ها به زن و تسلیت‌ها! برای نداشتن حقوق کافی زن نیست. این چنین است که باید گفت فمینیسم ایرانی به جای آن که انسانی و اجتماعی باشد، سیاسی است و مانند احزاب انتخاباتی مقطعی، سطحی و پروژه‌ای عمل می کند. هر چند همانطور که رهبر انقلاب به نیکی اشاره فرموده‌اند گفتمان حقوق زنان در غرب کاملاً حساب شده و سیاسی است. برای نمونه، جان استوارت میل که در سال۱۸۶۱ اولین رساله-انقیاد زنان-را در باب حقوق زنان در غرب نوشت، در همین رساله حملات زیادی را متوجه زنان کرد که چرا در امور خیریه و کمک به فقرا حضور فعال دارند. او با این انتقاد، زنان را از حیث ناعاطفی بودن و یا درجه عاطفی بودن همچون مردان طلب کرده است و بر آن بوده که زنان عامل فرهنگ امدادی در جامعه هستند، در حالیکه از منظر لیبرالی او هر کسی باید بر اصل خودخواهی و خودیاری(Self Helping) متکی باشد و اصل کمک به دیگری و ایثار، اصلی باطل است. https://eitaa.com/Antifeminism2
نگاه کاسب‌کارانه غرب به زنان مقام معظم رهبری به درستی بر این نکته انگشت تأکید گذاشته‌اند که: «نگاه کاسب‌کارانه به ظرفیت زنان در مسائل اقتصادی از جمله اشتغال و نگاه تحقیرآمیز به زن و تنزل دادن او به وسیله ای برای اطفای شهوات مردان، مبانی دیگری است که تفکرات غربی را درباره زنان، کاملاً ظالمانه و متحجرانه ساخته است.» ایشان تأکید دارند که افتخار کردن به حضور بالای زنان در مناصب اجرایی، دیدگاهی غلط و انفعال در برابر گفتمان غربی است. به بیان ایشان آن‌چه که باید مایه افتخار باشد، تعداد بالای زنان روشنفکر، فعال فرهنگی و سیاسی و مجاهد است. همچنان‌که نیچه به عنوان متفکری منتقد مدرنیسم می‌گوید، زن در مقام کارمند می‌تواند «کتیبه‌ای کوبیده بر سر دروازه جامعه مدنی» باشد. او در جایی دیگر می‌گوید زن در نظام غربی فقط برای دوباره نیرو گرفتن مردان است؛ همانطور که در دنیای قدیم برای دوباره جان گرفتن جنگاوران(مثل خیلی از شرکت ها و ادارات امروزی). برخلاف قاطبه متفکران و مکاتب غربی- ازجمله مسیحیت تحریف شده- اسلام و خصوصاً مذهب شیعه، مقام انسان کامل را نیز برای زنان ممکن و طبیعی می‌شمارد. بنا به همین قاعده، مقام معظم رهبری در بیانات ۳۰ شهریور سال۱۳۷۹ زن را در عین توصیه به حفظ ظرافت‌های زنانه، عواطف جوشان، صفا و درخشندگی به مجاهدت در میدان‌های ارزش‌های معنوی- مانند علم، عبادت، تقرب به خدا، معرفت الهی و سیر وادی‌های عرفان دعوت می‌کند.  کلیسا تصویری تاریک از زن را نشان می‌دهد آن‌چنان‌که می‌دانیم پیامبر(ص) فاقد فرزند ذکور بودند، از این‌رو صرفاً از طریق زن امتداد نسل پیدا کردند. به نظر می‌رسد خواست الهی به آن بوده تا از این طریق مسلمانان متوجه بزرگی مقام زن شوند.  حضرت مریم(ع) نیز بی‌واسطه هیچ مردی، حضرت مسیح(ع) را به دنیا می‌آورد و این فرصت خوبی بود تا زن در غرب نیز دارای مقامی مقدس شده و دیگر به عنوان وجودی وابسته و منفعل به تصویر کشیده نشود، اما متأسفانه آبا کلیسا امثال آگوستینوس و آکویناس و… تصویر خیلی تاریک و منفی از زن نشان دادند و مسیحیت را بیش از پیش تحریف کردند. بدین ترتیب غرب حتی در بخش تفکرات مذهبی خود، غالبا نگاه زن‌ستیز یا دست کم نامنصفانه درباره زن دارد. نگاهی که مسیحیت را تحریف می کند و کلیسایی که مسیحیت و نگاه مسیح(ع) به زن را تحریف می کند، بی تردید نگاهی غیر الهی و شیطانی بوده است. در رابطه با انتقاد از مواضع غرب درباره زن، مقام معظم رهبری نگاه مادی و غیرالهی به هستی و جهان را ریشه انحراف عمیق تفکرات غربی درباره زن برشمردند. ایشان خاطرنشان کردند: «غربی ها به دلایل مختلف، مسأله زن را بد فهمیده‌اند اما همان فهم غلط و تباه کننده را سکه رایج دنیا کرده‌اند و با هوچی‌گری، مجال حرف زدن به دیگران و مخالفان را نمی‌دهند.» سخن نهایی این که فون هایک فیلسوف نولیبرال نیز گفته است که خانواده تنها جایی است که فرد در آنجا از دولت استقلال دارد. فمینیسم ایرانی قبل از هرچیز می بایست خانواده را در کانون توجه خود قرار دهد. https://eitaa.com/Antifeminism2
بررسی عملکرد نهادها و دستگاههای متولی در موضوع سیاست های کلی جمعیت.pdf
5.62M
اداره رصد و امدادفرهنگی قابل توجه مدیران و برنامه ریزان محترم مسئله‌ی و مسئله‌ی نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام، [ولی] متأسّفانه حالا که انسان نتایج را نگاه میکند، معلوم میشود که خیلی این تأکیدها تأثیر زیادی نداشته. اینها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدّی دستگاه‌های اجرائی. رهبر انقلاب ۲۲/۴/۱۳۹۹ موسسه رصد مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی اسلامی(سجا)، در راستای اجابت اقدام به بررسی و تحلیل عملکرد نهادها و دستگاه های متولی در موضوع "سیاست های کلی "نموده است. 🔹 مطالعه این فایل به همه نخبگان، مسئولین، کنشگران و دغدغه مندان موضوع «» پیشنهاد می گردد. اداره رصد و امدادفرهنگی https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 ویژه ماه شعبان 📹 ببینید| توصیه رهبرانقلاب درباره استفاده از ➕سوالی که رهبرانقلاب از امام خمینی(ره) درباره اینکه «شما کدام دعا را بیشتر دلبسته‌ی آن هستید؟» پرسیدند https://eitaa.com/Antifeminism2
معجزات شهدا.pdf
6.41M
دست‌ساخته‌های فاطمه (س)»، عنوان مجله‌ای الکترونیکی است که از سوی مؤسسه فرهنگی شهید آوینی تألیف و توسط منشور الکترونیکی «نگاه» منتشر شد. این مجله بیشتر به ذکر آن دست از آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداخته که بیشتر جنبه‌ی کرامات و جنبه‌های غیبی را در بر دارد. ، پیشگویی شهداء، خاطراتی از شهداء، خبر از آینده،‌ ، ، رفتار و مقامات شهداء از بخش‌های این مجله است. https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 عظمت روز سوّم شعبان💐 : در این روز کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به حرکت او، به قیام او، به فداکاری او، به اخلاص او بسته بود. ➕زيرنويس عربی https://eitaa.com/Antifeminism2
JWSS_Volume 22_Issue 86(زمستان1398)_Pages 59-77.pdf
284.6K
تأثیر در معرفت، تحلیل دیدگاه با تاکید بر نظریه اعتباریات علامه طباطبایی نویسنده   به باور فمینیست‌ها جنسیت در معرفت و شناخت اثرگذار است و علوم بشری به دست مردان و متناسب با منافع آنها صورت‌بندی شده و سرکوب زنان را توجیه می‌کند. منتقدین در مقابل، بر این باورند که اولا در این دیدگاه میان ملاک صدق معرفت و منشأ پیدایش آن خلط شده، در نتیجه «مغالطه تکوینی» رخ داده است و ثانیا لازمه آن قبول «پلورالیسم معرفتی» است. به باور این نوشتار دقت در لوازم نظریه اعتباریات علامه طباطبایی، تحلیل نوینی در این حوزه ارائه می‌دهد. بر اساس این تحلیل می‌توان از «تأثیرگذاری علّی» جنسیت در سطح شکل­گیری معلومات اعتباری سخن گفت. در نتیجه جنسیت معرفت‌های اعتباری را اثبات نکرده، بر خلاف باور منتقدین «ملاک صدق» آنها محسوب نمی‌شود اما می‌تواند آنها را ایجاد و انشاء کند. در این میان برای دستیابی به معرفت‌های اعتباری حکیمانه، درصورتی‌که اعتبار کننده، اولاً از شناخت پیشینی کافی نسبت به هستی، انسان و رابطه این دو برخوردار باشد و ثانیاً محصور در جنسیتی خاص نباشد، می‌تواند به اعتباریات حکیمانه بیشتری دست‌یابد. در نتیجه محل تأمل در دیدگاه فمینیست‌ها عدم توجه به تأثیرگذاری این شناخت‌های پیشینی است نه توجه به تأثیرگذاری جنسیت. در این میان باور به معرفت‌های پایه، می‌تواند از فروغلطیدن در پلورالیزم معرفتی نیز جلوگیری کند. در این مقاله با تأکید بر نظریه اعتباریات، دو انتقاد مذکور به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرند. https://eitaa.com/Antifeminism2
HS_Volume 23_Issue 90_Pages 51-73.pdf
514.9K
جایگاه تکوینی و تشریعی غیرت زنان در خصوص مسأله تعدد زوجات از منظر روایات / مسأله اصلی این مقاله تبیین جایگاه تکوینی و تشریعی غیرت زنان در خصوص مسأله تعدد زوجات از منظر روایات است. روایات در این زمینه هم به حوزه هستی یا نیستی غیرت مذکور و هم به حوزه تشریع و عدم جواز التزام به آثار و لوازم آن پرداخته‌اند. هدف این نوشتار شناخت گوشه‌ای از شخصیت زن در کنار ارائه تحلیلی از رابطه میان غیرت زنان و مسأله تعدد زوجات است. این مقاله با روش توصیفی - تحلیلی مدلول این روایات را - که نوعی تعارض بدوی بر آن‏ها حاکم است - بررسی کرده و به این نتیجه رهنمون شده که مجموع آن‏ها بر «اثبات تکوینی غیرت در نهاد زنان در کنار نفی تشریعی از التزام به آثار و لوازم آن» دلالت دارند؛ به این معنا که هرچند زنان در فطرت خلقی خود بر اثر محبت به همسر خویش نسبت به او غیرت می‌ورزند، اما اگر در خصوص مسأله ازدواج مجدد مشروع این غیرت را اعمال کنند، در حقیقت به ‌نوعی «حسادت» مبتلا شده‌اند. کلیدواژه‏ها: غیرت زنانه  غیرت  حسد تعدد زوجات https://eitaa.com/Antifeminism2
JGFS_Volume 7_Issue 1_Pages 53-78.pdf
612.7K
مبدأ هستی در الهیات و حکمت صدرایی نویسندگان  1  2 1 دانش آموخته دکتری فلسفه اسلامی دانشگاه باقرالعلوم 2 استاد دانشگاه باقرالعلوم مبدأ هستی در الهیات فمینیستی چگونه تصویر می‌شود و حکمت صدرایی چه انتقاداتی به این تصویر دارد؟ فمینیست‌ها در تلاش‌های نظری خود در راستای اصلاح وضعیت زنان، به اصلاح باورهای الهیاتی در خصوص مبدأ هستی نیز پرداخته و کوشیده‌اند با نقد خدای جنسیت‌زده در تفکرات رایج مسیحی، به ارائة تصویری از آن بپردازند که توجیه‌گر تلاش‌های فمینیستی در راستای احیای حقوق زنان باشد. این تحقیق بر اساس روش توصیفی ـ تحلیلی و با جستجو در آثار فمینیستی معتقد است برخی فمینیست‌ها در «الهیات تعالی» جایگاه مبدأ هستی را از خدای مسیحیت بالاتر برده و برخی دیگر در «الهیات تنزل» آن را به زیر کشیده‌اند. الهیات تنزل با ترسیم خدای متوهَّم، متغیر، مؤنث، مادی و غیرمتعالی می‌کوشد جایگاه زن را تعالی بخشد و حقوق ازدست‌رفتة او را جبران کند. تعالی زن به قیمت تنزل الهی موردقبول حکمت متعالیه نیست؛ بلکه تعالی زن در آن قرین با تعالی الهی است. حکمت صدرایی با اثبات برهانی دو مبنای اساسیِ «وجود مبدأ» و «کامل مطلق بودن مبدأ» الهیات تنزل فمینیستی را به چالش می‌کشد. درعین‌حال این نظام حکمی با ترسیم قابل‌قبولی از جایگاه زن و مرد، در عین پرهیز از تنزل مقام الهی، بستر دستیابی به حقوق ازدست‌رفتة آنان را نیز فراهم می‌کند. کلیدواژه‌ها       مطلق الهی  صدرایی https://eitaa.com/Antifeminism2