eitaa logo
نقد اندیشه کافران
896 دنبال‌کننده
81 عکس
18 ویدیو
2 فایل
این کانال به شبهات و شایعات اسلام ستیزان پاسخ می دهد
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 شیاطین می گویند : نگاه پیامبر اسلام به زنان توهین آمیز است !! 🔥 پاسخ در پست بعدی 👇
نقد اندیشه کافران
🔥 شیاطین می گویند : نگاه پیامبر اسلام به زنان توهین آمیز است !! 🔥 پاسخ در پست بعدی 👇
💢 زن در اسلام ــ قسمت سوم 💢 💥احادیثِ حضرت محمد (ص) در احترام به زنان💥 1⃣ قَولُ الرَّجُلِ لِلمَرأَةِ : «إنّي اُحِبُّكِ» لا يَذهَبُ مِن قَلبِها أبَدا اين سخنِ مرد به زن كه : «دوستت دارم»، هرگز از قلب زن بيرون نمى رود. 📚روضه المتقین، ج ٨، ص ٢٠٢ {القوي كالصحيح👇} https://goo.gl/NRB7nE 2⃣ مَنِ اتَّخَذَ زَوجَةً فَليُكرِمها هر كَس همسرى اختيار كرد، بايد او را گرامى بدارد. 📚مستدرك الوسائل، ج ٣، ص ٢٨٠ https://goo.gl/Tiz5Tt 3⃣ اَخَذْتُمُوهُنَّ بِاَمَانَهِ اللَّهِ وَ اسْتَحْلَلْتُمْ فُرُوجَهُنَّ بِکِتَابِ اللَّهِ فَاتَّقُوا اللَّهَ فِی النِّسَاءِ وَ اسْتَوْصُوا بِهِنَّ خَیْراً شما همسرانتان را به اَمانت الهی گرفته اید و آنان به کتاب الهی بر شما حلال شده اند پس در مورد زنان تقوای الهی پیشه کنید و سفارش خوب دربارهٔ آنها را بپذیرید. 📚 معانی الأخبار، ج ١، ص ٢١٢ https://goo.gl/f41yCE 4⃣ وَ امَّا حَقُّ الزَّوْجَةِ فَانْ تَعْلَمَ انَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَها لَكَ سَكَنا و اُنْسا، فَتَعلَمَ انَّ ذلِكَ نِعْمَةً مِنَ اللَّهِ عَلَيْكَ فَتُكْرِمَها وَ تَرْفَقَ بِها ... حقّ زن اين است كه بدانى خداوند بزرگ او را مايه آرامش و اُنس تو قرار داده و اين نعمتى از جانب خداست؛ پس بايد او را بزرگ دارى و با وى به نرمى و مدارا رفتار كنی.. 📚 بحار الأنوار، ج ٧۴، ص ۵ https://goo.gl/VavVG9 5⃣ ما زالَ جَبرَئيلُ يُوصِينِي بالمرأةِ حتّى ظَنَنتُ أنَّهُ لا يَنبَغِي طَلاقُها إلاّ مِن فاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ جبرئيل پيوسته مرا درباره زن سفارش مى كرد، تا جايى كه گمان بردم طلاق او جايز نيست مگر در صورت زشت كارى آشكار. 📚بحار الأنوار، ج ١٠٣، ص ٢۵٣ https://goo.gl/up7sTs 6⃣ خَيرُكُم خَيرُكُم لِأَهلِهِ، وأنا خَيرُكُم لِأَهلي. ما أكرَمَ النِّساءَ إلّا كَريمٌ، وما أهانَهُنَّ إلّا لَئيمٌ بهترين شما كسى است كه براى خانواده اش بهتر باشد، و من بهترينِ شما براى خانواده ام هستم. زنان را كسى گرامى نمى دارد، مگر انسانِ بزرگوار، و كسى به آنان اهانت نمى كند، مگر انسان پَست و فرومایه. 📚 أعيان الشيعة، ج ۵، ص ٢٠۶ https://goo.gl/EAufjU 7⃣ اِنَّ اَكرَمَكُم عِندَ اللّه اَشَّدُّكُم اِكراما لِحَلائِلِهِم گرامى ترين شما نزد خدا، كسى است كه بيشتر به همسر خود احترام بگذارد. 📚روضه المتقین، ج ٩، ص ۶٩ https://goo.gl/TLtzX9 8⃣ ألا اُخبِرُكُم بِخِيارِكُم ؟ مَن لان مَنكِبُهُ، وحَسُنَ خُلُقُهُ، و أكرَمَ زَوجَتَهُ إذا قَدَرَ آيا شما را از بهترينتان خبر ندهم؟ كسى كه فروتن و خوش اخلاق باشد، و هر گاه ازدواج كرد، همسرش را گرامى بدارد. 📚 الفردوس، ج ١، ص ١٣٣ https://goo.gl/2H85SA 9⃣ أكمَلُ المُؤمِنينَ إيمانا أحسَنُهُم خُلُقا ، وخِيارُكُم خِيارُكُم لِنِسائِهِم خُلُقا كامل ترين مؤمنان از نظر ايمان، آن كسى است كه خوش اخلاق تر باشد، و بهترين شما كسى است كه اخلاق او با زنانش، بهتر باشد 📚 بحار الأنوار، ج ١٠٣، ص ٢٢۶ http://bit.ly/2hSDXNP 🔟 سؤوا بَين أَوْلَادكُم فِي الْعَطِيَّة؛ فَلَو كنت مؤثراً أحدا على أحد لآثرت النِّسَاء على الرِّجَال در بخشش ميان فرزندان، برابرى را رعايت كنيد. اگر بخواهم كسى را بر ديگرى برترى دهم، حتما زنان را بر مردان برترى خواهم داد. 📚في المحاضرات، ج ١، ص ١٧٢ http://bit.ly/2rY3Mft ➣•➣•➣•➣•➣•➣•➣•➣• 🔥مُلحِدین صدها روایت مشابه فوق در باب تکریم و احترام به زنان از سوی معصومین را نادیده می گیرند و انکار و مَخفی می کنند؛ و با شایعه سازی، افکارِ زن ستیزانهٔ خود را به ائمه (ع) نسبت داده و می خواهند با فریبِ زنان مسلمان، او را از عقاید حَقه اش جدا سازند. http://l1l.ir/s9irt1 ➣•➣•➣•➣•➣•➣•➣•➣• 💢 ادامه دارد ... @Antikafaar 💠 کانال نقد اندیشه کافران : 💥 http://eitaa.com/joinchat/2674196480C5978fa023f 💥 ‌
امام علی (ع) : إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وتَعَالَي طَهَّرَنَا وعَصَمَنَا وجَعَلَنَا شُهَدَاءَ عَلَي خَلْقِهِ وحُجَجاً فِي أَرْضِهِ وجَعَلَنَا مَعَ الْقُرْآنِ وجَعَلَ الْقُرْآنَ مَعَنَا لَا نُفَارِقُهُ و لَا يُفَارِقُنَا به درستی كه خدای تبارک و تعالی ما را پاكيزه و معصوم گردانيد، و ما را گواه بر خلق خود و حجت در زمين قرار داد، ما را با قرآن و قرآن را با ما قرار داد، نه ما از قرآن جدا شويم و نه او از ما جدا می شود. 📚 مرآة العقول، ج ٢، ص ٣۴٣ {حدیث صحیح} https://goo.gl/KYspKR 📚المستدرك على الصحيحين، ج ٣، ص ١٣۴ https://goo.gl/qR1Bqm 💠 کانال نقد اندیشه کافران : 💥 http://eitaa.com/joinchat/2674196480C5978fa023f 💥 ‌
🍃 محمّدُ بنُ أبي حمزةَ، عن رجلٍ بَلَغَ بهِ أمِيرَ المؤمنينَ عليه السلام قالَ : مَرَّ شَيخٌ مَكفوفٌ كبيرٌ يَسألُ، فقالَ أميرُ المؤمنينَ عليه السلام : ما هذا ؟ قالوا : يا أميرَ المؤمنينَ، نَصرانيٌّ. فقالَ أميرُ المؤمنينَ عليه السلام : استَعمَلتُمُوهُ حتّى إذا كَبِرَ و عَجَزَ مَنَعتُمُوهُ ؟! أنفِقُوا علَيهِ مِن بَيتِ المالِ 💥 مردى نابينا و سالخورده مشغول گدايى بود . امير المؤمنين عليه السلام پرسيد : اين كيست؟ عرض كردند : اى امير المؤمنين ! او مردى مسیحی است . امام علی (ع) فرمود : از او كار كشيديد و حالا كه پير و عاجز شده است، كمكش نمى كنيد؟! از بيت المال زندگى او را تأمين كنيد» 📚 روضه المتقین، ج ۶، ص ٢٧٢ {حدیث صحیح} https://goo.gl/fZLG2f @Antikafaar
🔰هر ۹۸ ثانیه یک تجاوز جنسی در آمریکا 🔰افراد ۱۸ تا ۳۴ سال بیشترین قربانیان تجاوز جنسی 🔰از هر ۶ زن امریکایی ۱ زن مورد تجاوز یا در شرف تجاوز قرار میگیرد 🌐 منبع: https://www.rainn.org/statistics/victims-sexual-violence @Antikafaar
💥 نظر یکی از مشهورترین چهره های جهان در مورد خدا و مذهب( مارک زاکر برگ) 👤 💭  “No. I was raised Jewish and then I went through a period where I questioned things, but now I believe religion is very important.” 🔻 🔃 نه من یک یهودی بودم که یه دوره ای را که همه چیز را مورد سوال قراردادم گذراندم و الان باور دارم مذهب بسیار مهم است ✅ 📚 منابع : واشنگتن پست: yon.ir/BuA9r هافینــگتون پست: yon.ir/Y1irv دیلی میل: yon.ir/jdF58 فاکس نیوز: yon.ir/JErqG ان بی سی نیوز: yon.ir/JrJH4 @Antikafaar
🔥 دروغ وقیحانه کافران ❗️جواز خود ارضایی در روایات !! ✍ پاسخ در پست بعدی 👇 @Antikafaar
نقد اندیشه کافران
🔥 دروغ وقیحانه کافران ❗️جواز خود ارضایی در روایات !! ✍ پاسخ در پست بعدی 👇 @Antikafaar
🔥 شایعه : جواز خودارضایی در احادیث !! 🌐 jvan.me/1tr6 💠 روایت مورد استناد کافران : أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِي يَحْيَى الْوَاسِطِيِّ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ الْبَصْرِيِّ، عَنْ زُرَارَةَ بْنِ أَعْيَنَ : عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليه‌السلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنِ الدَّلْكِ؟ قَالَ : « نَاكِحُ نَفْسِهِ لَاشَيْ‌ءَ عَلَيْهِ از امام صادق (ع) درباره دلك - يا استمناء - سؤال كردم، فرمودند : كسى است كه با خودش نكاح كرده است و چيزى بر او نيست. 📚 مرآة العقول، ج ٢٠، ص ٣٨۵ (حديث مجهول) 🌐 https://goo.gl/bTJeFx 📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٩٩ 🌐 https://goo.gl/fgJCQw 💢 پاسخ : کافران در ادامهٔ ترجمه روایت فوق، بعد از عبارتِ 👈 {چيزى بر او نيست.} مطلبی را به از خودشان اضافه کرده اند و داخل پرانتز، این جمله را نوشتند 👈 (یعنی اشکال ندارد). 1⃣ علامه محمد باقر مجلسی، ذیل روایت فوق می گوید : قَوْلُهُ عَلَيْهِ السَّلَام : « لَاشَيْ‌ءَ عَلَيْهِ » أَيْ مِنْ الْحَدِّ فَلَا يُنَافِي الْإِثْمُ وَالتَّعْزِير : حضرت می فرماید : «چیزی بر او نیست»، یعنی حد بر او نیست، این موضوع منافاتی با گناه و تعزیری که بر دوشش هست ندارد. 🌐 http://bit.ly/2KDAHzB ◾️ حَد یعنی : مجازاتی که نوع و مقدار آن در شرع، مشخص شده باشد : مثلاً : حد زنای به عنف (تجاوز) اعدام است. ◾️ تعزیر یعنی : مجازاتی که نوع و مقدار آن در شرع مشخص نشده و به تشخیص حاکم شرع میباشد. 🌐 http://bit.ly/2s0mCp6 ❇️ مثل همین موضوع : عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: أُتِيَ عَلِيٌّ ع بِرَجُلٍ عَبِثَ بِذَكَرِهِ حَتَّى أَنْزَلَ فَضَرَبَ يَدَهُ بِالدِّرَّةِ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ لَا أَعْلَمُهُ إِلَّا قَالَ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ مَالِ الْمُسْلِمِينَ. امام باقر (ع) : مردى را كه استمناء كرده بود نزد امير مؤمنان عليه السلام آوردند. حضرت به دست او زد تا جايى كه سرخ شد. آن گاه از محل بيت المال برايش زن گرفت. 📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٢٢۴ {موثق کالصحیح} 🌐 http://bit.ly/2s3SEjK 📚 جواهر الكلام، ج ۴١، ص ۶۴٩ 🌐 https://goo.gl/eoUAtC 2⃣ در همان صفحه، بالای روایت مورد استناد کافران، روایت دیگری است، که حضرت این کار را حرام و گناه معرفی کرده است : عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ، عَنِ الْعَلَاءِ بْنِ‌رَزِينٍ، عَنْ رَجُلٍ : عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليه‌السلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنِ الْخَضْخَضَةِ؟ فَقَالَ : « هِيَ مِنَ الْفَوَاحِشِ، وَنِكَاحُ الْأَمَةِ خَيْرٌ مِنْهُ » امام صادق (ع) در جواب مردی که درباره ی «خَضْخضه: استمناء با دست» سؤال نمود، فرمودند : این کار از گناهان بزرگ است و ازدواج با کنیزان از چنین کاری بهتر است. 📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٩٩ { قوی كالصحيح } 🌐 https://goo.gl/gkPUX5 📚جواهر الكلام، ج ۴١، ص ۶۴٨ {حدیث صحیح} 🌐 http://bit.ly/2IHCSRY علامه محمد تقی مجلسی : الخضخضة (أي تحريك المني أو الاستمناء باليد) خضخضه یعنی تحریک منی یا استمناء با دست 3⃣ در همان صفحه، روایت دیگری هست که صریحا این کار را حرام اعلام کرده است : عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليه‌السلام فِي الرَّجُلِ يَنْكِحُ بَهِيمَةً، أَوْ يَدْلُكُ، فَقَالَ : « كُلُّ مَا أَنْزَلَ بِهِ الرَّجُلُ مَاءَهُ فِي هذَا وَشِبْهِهِ، فَهُوَ زِنًى» ترجمه : امام صادق درباره ی آمیزش با چهارپایان یا مالیدن آلت تناسلی فرمودند : تمام آنچه که مرد منی اش را در این یا مانندش بریزد زنا محسوب می شود. 📚 مرآة العقول، ج ٢٠، ص ٣٨۵ (سند حدیث: موثق) 🌐 https://goo.gl/pBGrcs ✍ علامه مجلسی : و هو أقوى سندا وأصرح في التحريم این روایت سندش قویتر و صریح تر در حرمت می باشد 4⃣ استمناء بر اساس روایات اهل بیت (علیهم السلام) عملی حرام دانسته شده؛ لذا فقهای شیعه همگی فتوی به حرمت چنین عملی داده اند. شیخ انصاری : الحكم التكليفي للاستمناء ادعي الإجماع على حرمة الاستمناء ادعای اجماع بر حرام بودن استمنا وجود دارد 📚 الموسوعة الفقهية، ج ٣، ص ٨٣ 🌐 http://bit.ly/2s6P1tJ 5⃣ روایات فراوان دیگر، منسوب به ائمه (ع) وجود دارد که از اینکار به شدت نهی نموده و مذمت کرده اند. 📄 روایات را از لینک ببینید : 🌐 https://goo.gl/Jhtw59 @Antikafaar
🔥 تهمت وهابی ها به مذهب تشیع ‼️ جواز خود ارضایی در کتاب شیعه !! ✍ پاسخ در پست بعدی 👇 @Antikafaar
نقد اندیشه کافران
🔥 تهمت وهابی ها به مذهب تشیع ‼️ جواز خود ارضایی در کتاب شیعه !! ✍ پاسخ در پست بعدی 👇 @Antikafaar
🔥 شایعه جواز استمنا در روایات شیعه 🔥 jvan.me/1tJ7 🔳 روایت مورد استناد معاندین : سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (ع) عَنِ الرَّجُلِ يَعْبَثُ بِيَدِهِ حَتَّى يُنْزِلَ قَالَ لَا بَأْسَ بِهِ وَ لَمْ يَبْلُغْ بِهِ ذَاكَ شَيْئاً از امام باقر (ع) سوال شد در مورد شخصی که با دستانش بازی می کند به گونه ای که به واسطهٔ آن حالت انزال به وی دست می دهد. امام در پاسخ فرمودند: اشکالی بر او نیست و عمل وی موجب حد شرعی نخواهد بود. 📚 ملاذ الأخيار، ج ١۶، ص ١٢۶ {حدیث صحیح} 🌐 https://goo.gl/tfb19n ◼️ وهابی ها ترجمه این روایت👆 را کمی تحریف کردند و به جای 👈 ، چیز دیگری نوشتند. 💥 پاسخ : 1⃣ هیچ یک از علمای شیعه از روایت فوق، جَواز استمناء را برداشت نکرده اند. حکم استمناء از دیدگاه فقه شیعه، بر مبنای روایات متعدد، حُرمت بوده، و همهٔ فقیهان در حرمت چنین عملی اتفاق نظر دارند. شیخ طوسی : « وَ الِاسْتِمْنَاءِ بِالْيَدِ مُحَرَّمٌ إجْمَاعًا » استمناء با دست به اجماع علما حرام است 📚 المبسوط، ج ۴، ص ٢۴٢ 🌐 http://bit.ly/2IR815x 📘 نظر مشابه : 📚 مهذب الاحکام، سبزواری، ج ٢٨، ص ١۵٣ 🌐 https://goo.gl/s4RtZK 📚 فقه القرآن، راوندی، ج ٢، ص ١۴۴ 🌐 https://goo.gl/m2mbhQ 📚 رياض المسائل، طباطبایی، ج ١٣، ص ۶٣٨ 🌐 https://goo.gl/UiWVxj 📚 تذكرة الفقهاء، علامه حلی، ج ٢، ص ۵٧٧ 🌐 https://goo.gl/CSMPvQ 📚 مسالک الأفهام، شهید ثانی، ج ۱۵، ص ۴۸ 🌐 https://goo.gl/9GFrPV 2⃣ نمونه احادیثی که دلالت بر حرمت دارد : 💢 امام باقر (ع) : أُتِيَ عَلِيٌّ ع بِرَجُلٍ عَبِثَ بِذَكَرِهِ حَتَّى أَنْزَلَ فَضَرَبَ يَدَهُ بِالدِّرَّةِ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ لَا أَعْلَمُهُ إِلَّا قَالَ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ مَالِ الْمُسْلِمِينَ مردى را كه استمناء كرده بود نزد امير مؤمنان عليه السلام آوردند. حضرت به دست او زد تا جايى كه سرخ شد. آن گاه از محل بيت المال برايش زن گرفت. 📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٢٢۴ {موثق کالصحیح} 🌐 http://bit.ly/2s3SEjK 💢 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليه‌السلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنِ الْخَضْخَضَةِ؟ فَقَالَ : « هِيَ مِنَ الْفَوَاحِشِ، وَ نِكَاحُ الْأَمَةِ خَيْرٌ مِنْهُ » امام صادق (ع) در جواب مردی که دربارهٔ «خود ارضایی» سؤال نمود. فرمودند : این کار از گناهان بزرگ است و ازدواج با کنیزان از چنین کاری بهتر است. 📚 رياض المسائل، ج ١٣، ص ۶٣٩ {حدیث صحیح} 🌐 http://bit.ly/2J3AHfJ 📚 جواهر الكلام، ج ۴١، ص ۶۴٨ {حدیث صحیح} 🌐 http://bit.ly/2IHCSRY 📚 تقريرات، ج ٢، ص ١۶٩ {حدیث صحیح} 🌐 https://goo.gl/pyWZ8D 3⃣ درباره روایت متن شبهه، علمای شیعه پاسخ های متعددی داده اند : 💢 علامه مجلسی : فَالْوَجْهُ فِي هَذَا الْخَبَرِ أَنَّهُ لَمْ يَبْلُغْ بِهِ شَيْئاً مُوَظَّفاً لَا يَجُوزُ خِلَافُهُ لِأَنَّ الْحُكْمَ إِذَا كَانَ فِيهِ التَّعْزِيرُ فَذَلِكَ إِلَى الْإِمَامِ يَفْعَلُهُ بِحَسَبِ مَا يَرَاهُ فِي الْحَالِ‌ وَ يُمْكِنُ حَمْلُهُ عَلَى مَا إذَا لَمْ يرد الْإِنْزَالِ، وَ الْخَبَران مَحْمُولٌان عَلَى مَا إذَا أَرَادَ ذَلِكَ وَ قَصْده توجیه این روایت این است که به این شخص، مجازات مشخصی تعلق نمیگیرد، که عمل به خلافش جایز نباشد. چرا که اگر حکم دارای تعزیر باشد، بستگی به نظر امام دارد که هر چه مناسب باشد را لحاظ کند. همچنین می توان آن را حمل کرد بر جایی که انزال نداشته باشد. و آن دو خبر (روایتی که امام تعزیر کردند) حمل می شود بر جایی که آن را قصد و اراده کرده باشد. 🌐 https://goo.gl/WwPtcg 💢 فیض کاشانی : إذ العبث بيديه لا يجب أن يكون بذكره بل يجوز أن يكون مع امرأته أو أمته فيكون جائزا له أو مع إنسان آخر يحرم عليه و يكون عاصيا به من غير إيجاب حد أو تعزير عليه لخفائه و تمكنه من التوبة من دون أن يثبت للحاكم و يكون نفي البأس و نفي بلوغه الشي‌ء كناية عن نفي الحد و التعزير لا الإثم‌ معنای روایت الزاما انجام آن کار با نیست، بلکه ممکن است این کار را بواسطهٔ همسر یا کنیزش انجام داده پس این برای او جایز است (و لذا تعزیر ندارد) یا آن شخص کارش حرام بوده و لذا گناه کار است، اما بدون این که حد یا تعزیری لازم آید؛ چون در خفاء انجام داده و توبه برای او ممکن است و برای حاکم گناه او اثبات نشده است. پس نفی کردن اشکال و نفی کردن رسیدن چیزی به او، به معنای نفی حد و تعزیر است، نه گناه 📚 الوافی، ج ١۵، ص ٣۵١ 🌐 https://goo.gl/ayozet 💠 نکته : ▪️ یعنی مجازاتی که موجب، نوع، میزان و کیفیت اجرای آن در شرع مقدس، تعیین شده است. ماده ١۵ قانون مجازات مثال : مجازات قَذف (تهمت به زنا و لواط) ٨٠ ضربه شلاق سوره نور آیه ۴ ▪️ یعنی مجازاتی که اندازه معیّنی در شرع برای آن ذکر نشده و بسته به رای قاضی است 🖊 پاسخ ادامه دارد : @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳 ادامهٔ پاسخ ●●● jvan.me/1tJ7 💢 شیخ نجفی : ‌شَاذَّةٌ مَحْمُولٌ عَلَى نَفْي الْحَدِّ، أَوْ عَلَى السُّؤَالِ عَمَّنْ عَبَث بِيَدِیهِ مَع زَوْجَتَهُ أَوْ أَمَتَهُ لَا مَعَ ذكره أَوْ غَيْرِ ذَلِكَ، أو مطرح للِاتِّفَاقِ ظَاهِرَةٌ عَلَى الْحُرْمَةِ الْمُسْتَفَادَةِ مِمَّا عَرَفَتْ و مِنْ قَوْلِهِ تَعَالَى : (الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ) » الآية و من ‌لعن النبي صلى‌الله‌ عليه ‌و آله « الناكح كفه » ‌و من غير ذلك.. این حدیث شاذ است و بر نفی حد حمل می شود. یا اینکه آن فرد با زوجه یا کنیز خودش ملاعبه می کند نه با آلتش یا حمل می شود بر غیر این محمل ها که استمنای اصطلاحی نیستند یا اینکه حدیث خلاف اتفاق علما است حال که (اتفاق علما) ظاهرش از حرمتی که از ؛ مطالب گذشته و آیه ۵ سوره مومنون گرفته شده و سخن پیامبر (ص) : کسی که با دستش نکاح کند از رحمت به دور است و غیره ... 📚 جواهر الكلام، ج ۴۱، ص ۶۴۸ 🌐 https://goo.gl/eLqwj5 ◼️ تعریف حدیث شاذ : 🌐 https://goo.gl/VKZn3u 💢 حر عاملی : وَحَمَلَهُ الشَّيْخُ عَلى أَنَّهُ لَيْسَ عَلَيْهِ شَيْ مُوظف لَا يَجُوزُ خِلَافُهُ بَل عَلَيْهِ التَّعْزِير بِحَسَبِ مَا يَرَاهُ الْإِمَام، وَ يُمْكن حَمله عَلَى التَّقِية .. شیخ طوسی گفتند : آن فرد کاری که موجب حد می باشد را انجام نداده است بلکه باید تعزیر شود آن هم به جهت اینکه امام چنین میخواهد .. و ممکن است بر تقیه کردن حمل شود. 📚 وسائل الشيعة، ج ٢٨، ص ٣۶٣ 🌐 https://goo.gl/AxMcuq 💠 نکته : منظور از تقیه 👆 این هست که گاهی ائمه (ع) برای حفظ جان شیعیان و دفع خطر، همان فتواهای معروف اهل سنت را برای شیعیان بازگو می کردند : 💢 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عليه‌السلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنْ مَسْأَلَةٍ فَأَجَابَنِي، ثُمَّ جَاءَهُ رَجُلٌ فَسَأَلَهُ عَنْهَا، فَأَجَابَهُ بِخِلَافِ مَا أَجَابَنِي ... زراره می گوید : از امام باقر (ع) مطلبی پرسیدم و جوابم را دادند، بعد مردی آمد و همان مطلب را از ایشان پرسید و ایشان برخلاف جوابی که به من دادند، به او گفتند. سپس مرد دیگری آمد و به او جوابی برخلاف هر دو جواب دادند! وقتی آن دو نفر رفتند، گفتم : یابن رسول الله! دو مرد از اهل عراق و از شیعیان شما آمدند و سؤالی کردند و شما هر یک را طوری دیگر جواب دادید ؟! فرمود : ای زراره ! این شیوه برای ما و شما بهتر است، چون بقای ما و مکتب ما را تضمین می کند. اگر متفق و يک رأی باشید، مردم از ارتباط ما و شما مطلع می شوند. آن وقت جان ما و شما به خطر می افتد و دیر یا زود منقرض می شویم. 📚 مرآة العقول، ج ١، ص ٢١٧ {موثق كالصحيح} 🌐 https://goo.gl/d2A6zk 4⃣ مجازات استمناء و طرق اثبات آن : 💢 شهید اوّل : وَ مِنْهَا الاسْتِمْنَاءُ بِالْيَدِ : وَ يُوجِبُ التَّعْزِيرَ، وَ رُوِيَ : أَنَّ عَلِيّاً (ع) ضَرَبَ يَدَهُ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ الْمَالِ، وَ يَثْبُتُ بِشَهَادَةِ عَدْلَيْنِ وَ الْإِقْرَارِ مَرّةً ديگر از اسباب عقوبات متفرقه استمناء با دست بوده و حكم آن اينست كه موجب تعزير مى‌باشد و در روايتى وارد شده كه امام علی (ع) بدست استمناء كننده بقدرى زدند تا سرخ گرديد و سپس او را از بيت المال زن دادند. اين فعل از دو راه ثابت مى‌شود : ١ ـ با شهادت دو مرد عادل ٢ ـ با يك بار اقرار 📚 اللمعة الدمشقية، ج ١، ص ٢۶۴ 🌐 http://bit.ly/2ITNdur 💢 شیخ انصاری : عُقُوبَةُ الاِسْتِمْنَاءِ هِي التَّعْزِيرَ بِلَا إشْكَالٍ، وَالتَّعْزِيرَاتِ بِصُورَةِ عَامَّةِ أَمْرِهَا بِيَدِهِ الْحَاكِم الشَّرْعِيّ - الإِمَام عَلَيْهِ السَّلَام أَوْ نَائِبِهِ - لَكِنْ يَنْبَغِي أَنْ لا تَصِلَ إِلَى مِقْدَار الْحَد مجازات فرد استمنا کننده بدون اشکال، تعزیر است، و محدوده تعزیرات به شکل کلی به دست حاکم شرع است، امام (ع) یا نائبش. اما سزاوار است که به مقدار حد نرسد 📚 الموسوعة الفقهية، ج ٣، ص ٩۶ 🌐 http://bit.ly/2xCwRFe 💢 علامه حلی : مَنِ اسْتَمْنَى بِيَدِهِ عُزِّرَ، وَ تَقْديره مَنُوطٌ بِنَظَرِ الْإِمَامِ، وَ فِي رواية أَنَّ عَلِيّاً (عليه السّلام) ضَرَبَ يَدَهُ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ الْمَال، وَ هُو تَدبِير اسْتَصْلَحَهُ لَا إِنَّهُ مِنْ لَوَازِمِ هر کس که با دستش استمنا کند تعزیر می شود، و مقدار مجازات آن، به نظر امام بستگی دارد. و در روایتی آمده که علی (ع) روی دست چنین شخصی زد تا اینکه سرخ شد و با خرج بیت المال برایش زن گرفت و این تدبیری بود برای اصلاح آن شخص نه اینکه از لوازم باشد. 📚 شرائع الإسلام، ج ۴، ص ١٧۶ 🌐 https://goo.gl/52kqae 💢 نظر علمای دیگر : 📚 شیخ مفید، المقنعة، ج ۱، ص ۷۹۱ 🌐 https://goo.gl/Ebyqgc 📚 شریف مرتضی، الانتصار، ج ۱، ص ۵۱۵ 🌐 https://goo.gl/yCTNfd 📚 ابن حمزة طوسی، الوسيلة، ج ۱، ص ۴۱۵ 🌐 http://bit.ly/2Jecakq @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کافران با فتوای مضحک وهابیت، با اسلام و شیعیان می جنگند ! استمناء با هندوانه 😑 @Antikafaar
نقد اندیشه کافران
کافران با فتوای مضحک وهابیت، با اسلام و شیعیان می جنگند ! استمناء با هندوانه 😑 @Antikafaar
🔥فتوای وهابی های بی عقل درباره استمناء🔥 jvan.me/1tJL 1⃣ ابن قیم : و إن قور بطیخة أو عجینا أو أدیما أو نجشا فی صنم إلیه فأولج فیه فعلى ما قدمنا من التفصیل قلت و هو أسهل من استمنائه بیده .. اگر کسى هندوانه یا خربزه را گِرد بِبرد، یا سوراخى در خمیر، پوست دباغى شده، یا مجسمه ایجاد نموده و سپس آلتش در آن داخل کند، بنابر آن چه پیش از این گفتیم، راحت‌تر از خود ارضائى با دست است 📚 بدائع الفوائد، ج ۴، ص۱۴۷۲ 🌐 jvan.me/1txn 🌐 jvan.me/1txo 2⃣ عَبْدُ الرَّزَّاقِ قَالَ: أَخْبَرَنَا ابْنُ جُرَیْجٍ قَالَ: قَالَ عَمْرُو بْنُ دِینَارٍ: 👈 ما أَرَى بِالِاسْتِمْنَاءِ بَأْسًا عمرو بن دینار می گفت : در عمل استمناء اشکالی نمی بینم 📚 مصنف عبد الرزاق، ج ٧ ، ص ٣٩٢ 🌐 http://bit.ly/2J0nmAY 🔳 فتواهای دیگر : 🌐 https://goo.gl/Vh5kLQ 🔵 بی دین ها، این فتواها👆 را از سایت شیعه می گیرند و بر علیه شیعه به کار می برند تا افراد نا آگاه را فریب بدهند! حال آنکه در عقیده تشیع این کار است 🌐 http://bit.ly/2xROP6E ❇️ از طرفی : ١ـ این حرفها با عقاید و عمل مردم اهل سنت سنخیتی ندارد. ٢ـ علمای دیگرشان فتوای دیگری دارند که فاصله زیادی با فتوای مسخرهٔ فوق دارد : 3⃣ شوکانی وَ لَا شكَّ أنَّ فِي هَذَا الْعَمَلِ هجنة، وَ خِسَّةِ وَ سُقُوطِ نَفْسٍ، وَ طرح حِشْمَة، وَ ضَعْف هِمَّة، وَ كن الشَأْن فِي تَحْرِيمِه، فَإِنَّ مَنْ حَرَّمَ شَيْئًا لَمْ يَنْتَهِضُ الدَّلِيل عَلى تَحْرِيمِه كَانَ مِنَ الْمُتَقَوِّلِينَ عَلَى اللَّهِ مَا لَمْ يَقُلْ شکی نیست که این عمل {استمناء} از نظر اخلاقی، زشت، و نشانهٔ فرومایگی و سقوط نفس و ضعف اراده است و این عمل شأنیت تحریم را دارد، ( اما نمی توان فتوا به تحریم داد) اگر کسی فعلی را حرام اعلام کند که دلیلی (یعنی روایت) برای حرمتش نباشد، او از جمله افرادی است که بر خدا حرف می بندند .. 📚 الفتح الرباني، ج ٧، ص ٣٣٨۶ 🌐 https://goo.gl/trpBJC 4⃣ در منبع دیگر چنین آمده : «الاِسْتِمْنَاءُ بِالْيَدِ إنْ كَانَ لِمُجَرَّدِ اسْتِدْعَاءِ الشَّهْوَةِ فَهُوَ حَرَامٌ فِي الْجُمْلَةِ، لِقَوْلِهِ تَعَالَى : ... { آیات ۵ تا ٧ سوره مومنونَ} ... وَالْعَادُونَ هُمْ الظَّالِمُونَ الْمُتَجَاوِزُونَ، فَلَمْ يُبِحِ اللَّهُ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى الاِسْتِمْتَاعَ إلاَّ بِالزَّوْجَةِ وَالأْمَةِ، وَيَحْرُمُ بِغَيْرِ ذَلِكَ. وَ فِي قَوْلٍ لِلْحَنَفِيَّةِ، وَالشَّافِعِيَّةِ، وَالإْمَامِ أَحْمَدَ: أَنَّهُ مَكْرُوهٌ تَنْزِيهًا. وَإِنْ كَانَ الاِسْتِمْنَاءُ بِالْيَدِ لِتَسْكِينِ الشَّهْوَةِ الْمُفْرِطَةِ الْغَالِبَةِ الَّتِي يُخْشَى مَعَهَا الزِّنَى فَهُوَ جَائِزٌ فِي الْجُمْلَةِ، بَل قِيل بِوُجُوبِهِ، لأِنَّ فِعْلَهُ حِينَئِذٍ يَكُونُ مِنْ قَبِيل الْمَحْظُورِ الَّذِي تُبِيحُهُ الضَّرُورَةُ، وَمِنْ قَبِيل ارْتِكَابِ أَخَفِّ الضَّرَرَيْنِ. وَ فِي قَوْلٍ آخَرَ لِلإْمَامِ أَحْمَدَ : أَنَّهُ يَحْرُمُ وَلَوْ خَافَ الزِّنَى، لأِنَّ لَهُ فِي الصَّوْمِ بَدِيلاً، وَ كَذَلِكَ الاِحْتِلاَمُ مُزِيلٌ لِلشَّبَقِ. وَ عِبَارَاتُ الْمَالِكِيَّةِ تُفِيدُ الاِتِّجَاهَيْنِ : الْجَوَازَ لِلضَّرُورَةِ، وَالْحُرْمَةَ لِوُجُودِ الْبَدِيل، وَ هُوَ الصَّوْمُ استمنا کردن به وسیله دست اگر برای صرف شهوت باشد اجمالا حرام است به این خاطر که خدا فرمود : { آیه ۵ تا ٧ سوره مومنون} انها همان ظالمان و متجاوزانی هستند که تجاوز می‌کنند از حدود الهی پس خداوند بهره ‌بردن جنسی را مجاز نکرد مگر به وسیلهٔ همسر و کنیز، و غیر از آنها را حرام نمود حنفیه، شافعیه و امام احمد حنبل قولی دارند، که این کار مکروه است و اگر استمنا به وسیله دست، برای خاموش کردن شهوت فراوانی باشد که همراه با آن ترس از مرتکب شدن زنا وجود دارد پس این کار اجمالا جایز می شود بلکه گفته شده این کار واجب می شود؛ به این خاطر که انجام دادن این کار، از قبیل آن کار ممنوعی است که ، آن را مباح کرده و از قبیل دفع افسد به فاسد می شود قول دیگری از امام احمد حنبل نقل شده که این کار حرام است هر چند ترس از ارتکاب زنا هم وجود داشته باشد چون روزه گرفتن، بدل این کار است (می تواند بدون ارتکاب استمنا، از ارتکاب زنا جلوگیری کند) همچنین محتلم شدن خاموش کننده آتش شهوت است و عبارات مالکیه دارای دو وجه است : اول جواز به خاطر ضرورت و دوم حرمت به خاطر وجود بدل که همان روزه است.. 📚 الموسوعة الفقهية، ج ۴، ص ٩٨ 🌐 http://bit.ly/2IZDOBi 5⃣ سوال : چطور شد که آنها ازدواج موقت را مطلقا حرام اعلام کرده اند، اما خود ارضایی را با آن همه پیامد های بد جسمی و روحی (در مواقع ضرورت) جایز بلکه واجب می دانند ! ✔️ نیاز انسان، مستمر و دائمی است، نه مقطعی و لحظه ای. 💥 فلسفه ازدواج موقت : 🌐 t.me/Antikafaar/1370 @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 شایعه سخیف کافران و وهابی ها 🔥 ‼️ جواز خود ارضایی در کتاب شیعه !! 🔳 بررسی روایت اول : 1⃣ eitaa.com/Antikafaar/316 2⃣ eitaa.com/Antikafaar/317 🔳 بررسی روایت دوم : 1⃣ eitaa.com/Antikafaar/318 2⃣ eitaa.com/Antikafaar/319 3⃣ eitaa.com/Antikafaar/321 🔳 ارائه فتوای مضحک وهابیت : 1⃣ eitaa.com/Antikafaar/327 @Antikafaar
خطرناک تر از انسان های سنگ دل انسان هایی هستند که است امـــا عملشان متضاد شعارشان...!! @Antikafaar
🔳 سعی کن کسی که تو را می بیند، آرزو کند مثل تو باشد . از ایمان سخن نگو ! بگذار از نوری که بر چهره داری ، آن را احساس کند. از عقیده برایش نگو ! بگذار با پایبندی تو آن را بپذیرد. از عبادت برایش نگو ! بگذار آن را جلوی چشمش ببیند . از اخلاق برایش نگو ! بگذار آن را از طریق مشاهده ی تو بپذیرد . از تعهد برایش نگو ! بگذار مردم با اعمال تو خوب بودن را بشناسند ! " الگوی زیبایی برای دیگران باش " @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 شهید مطهری : من بر خلاف بسیاری از افراد، از تشکیکات و ایجاد شبهه‌هائی که در مسائل اسلامی می شود با همه علاقه و اعتقادی که به این دین دارم به هیچ وجه‌ ناراحت نمیشوم . بلکه در ته دلم خوشحال میشوم . زیرا معتقدم و در عمر خود به تجربه مشاهده کرده‌ام که این آئین مقدس آسمانی در هر جبهه از جبهه‌ها که بیشتر مورد حمله و تعرض واقع شده، با نیرومندی و سرفرازی و جلوه و رونق بیشتری آشکار شده است. خاصیت حقیقت همین است که شک و تشکیک به روشن شدن آن کمک میکند، شک، مقدمه یقین، و تردید، پلکان تحقیق است. در رساله زنده بیدار از رساله میزان العمل غزالی نقل میکند که : " . . گفتار ما را فائده این‌ بس باشد که ترا در عقاید کهنه و موروثی بشک میافکند. زیرا شک پایه‌ تحقیق است و کسی که شک نمیکند درست تأمل نمیکند. و هر که درست ننگرد خوب نمی‌بیند و چنین کسی در کوری و حیرانی بسر میبرد" . بگذارید بگویند و بنویسند و سمینار بدهند و ایراد بگیرند ، تا آنکه‌ بدون آنکه خود بخواهند وسیله روشن شدن حقایق اسلامی گردند 📚 نظام حقوق زن در اسلام، ج ١، ص ۵۵ 🌐 http://bit.ly/2l0hhtN 💠 کانال نقد اندیشه کافران : 💥 http://eitaa.com/joinchat/2674196480C5978fa023f 💥 ‌
‍ ●➼‌┅═❧═┅┅───┄ ﷽ 🌎سنگ نوشته مزار آنه ماری شیمل (Annemarie Schimmel شرق شناس بزرگ آلمانی و استاد دانشگاه هاروارد در 1967 تا 1992) روایتی از علیه السلام: 📄«النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا» "مردم در خوابند، هنگامی که بمیرند بیدار می‌شوند" 🌐 ویکیپدیا انگلیسی https://en.m.wikipedia.org/wiki/Annemarie_Schimmel ═════════┅┄‌ 📚 تشیع :شریف الرضی، خصائص الأئمة ع، ص ١١٢، 📚اهل سنت: المناوي، التوقيف على مهمات التعاريف جلد : ١ صفحه : ٢۶٧ https://goo.gl/x1yBdm 💠 کانال نقد اندیشه کافران : 💥 http://eitaa.com/joinchat/2674196480C5978fa023f 💥 ‌
☀️خطر نفاق و منافقین☀️ عن امیرالمؤمنین عليه السّلام: ولَقد قالَ لي رسول الله صلى الله عليه و آله: إنّي لا أخافُ على اُمَّتي مُؤمِنا ولا مُشرِكا، أمّا المُؤمنُ فيَمنَعُهُ اللّه ُ بإيمانِهِ، وأمّا المُشرِكُ فيَقمَعُهُ اللّه ُ بشِركِهِ، ولكنّي أخافُ علَيكُم كُلَّ مُنافِقِ الجَنانِ، عالِمِ اللِّسانِ، يقولُ ما تَعرِفونَ، ويَفعَلُ ما تُنكِرونَ امام علی (ع) : رسول خدا (ص) به من فرمودند: من براى امّتم نه از مؤمن مى ترسم و نه از مشرک؛ زيرا مؤمن را خداوند به واسطه ايمانش جلوگيرى مى كند و مشرك را خداوند به سبب شركش از پاى در مى آورد. امّا ترس من براى شما از منافق زبان بازى است كه مطابق اعتقادات شما سخن مى گويد و برخلاف آنچه معتقديد عمل مى كند. 📚بحار الأنوار، ج ٢، ص ١١٠ 🌐 https://goo.gl/MnfNKq @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 معجزات اهل بیت 💥 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحَكَمِ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ اَلْمُغِيرَةِ قَالَ: مَرَّ اَلْعَبْدُ اَلصَّالِحُ بِامْرَأَةٍ بِمِنًى وَ هِيَ تَبْكِي وَ صِبْيَانُهَا حَوْلَهَا يَبْكُونَ وَ قَدْ مَاتَتْ لَهَا بَقَرَةٌ فَدَنَا مِنْهَا ثُمَّ قَالَ لَهَا مَا يُبْكِيكِ يَا أَمَةَ اَللَّهِ قَالَتْ يَا عَبْدَ اَللَّهِ إِنَّ لَنَا صِبْيَاناً يَتَامَى وَ كَانَتْ لِي بَقَرَةٌ مَعِيشَتِي وَ مَعِيشَةُ صِبْيَانِي كَانَ مِنْهَا وَ قَدْ مَاتَتْ وَ بَقِيتُ مُنْقَطَعاً بِي وَ بِوُلْدِي لاَ حِيلَةَ لَنَا فَقَالَ يَا أَمَةَ اَللَّهِ هَلْ لَكِ أَنْ أُحْيِيَهَا لَكِ فَأُلْهِمَتْ أَنْ قَالَتْ نَعَمْ يَا عَبْدَ اَللَّهِ فَتَنَحَّى وَ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ رَفَعَ يَدَهُ هُنَيْئَةً وَ حَرَّكَ شَفَتَيْهِ ثُمَّ قَامَ فَصَوَّتَ بِالْبَقَرَةِ فَنَخَسَهَا نَخْسَةً أَوْ ضَرَبَهَا بِرِجْلِهِ فَاسْتَوَتْ عَلَى اَلْأَرْضِ قَائِمَةً فَلَمَّا نَظَرْتِ اَلْمَرْأَةُ إِلَى اَلْبَقَرَةِ صَاحَتْ وَ قَالَتْ عِيسَى اِبْنُ مَرْيَمَ وَ رَبِّاَلْكَعْبَةِ فَخَالَطَ اَلنَّاسَ وَ صَارَ بَيْنَهُمْ وَ مَضَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ . 📊 عبدالله ابن مغیره گوید : امام کاظم (ع) در منا از کنار زنی گذشت که می گریست و فرزندانش هم در کنارش گریه می کردند، زیرا گاو آنها مرده بود. حضرت نزدیک آن زن رفت و فرمود : چرا گریه می کنی ای کنیز خدا؟ زن گفت: ای بنده خدا : من فرزندانی یتیم دارم و گاوی داشتم که زندگی من و کودکانم از آن می گذشت اکنون آن گاو مرده و من و فرزندانم از همه چیز دست کوتاه و بیچاره مانده ایم. امام فرمود : ای کنیز خدا ! می خواهی آن را برای تو زنده کنم ؟ به او الهام شد که بگوید : آری ای بنده ی خدا ! حضرت به گوشه ای رفت و دو رکعت نماز گزارد و اندکی دست بلند کرد و لبهایش را تکان داد ؛ سپس برخاست و گاو او صدایی زد و نفهمیدم با سر عصا یا پنجه پایش بود که به آن گاو زد گاو برخواست و راست ایستاد. چون زن نگاهش به گاو افتاد : فریادی کشید و گفت : به پروردگار کعبه این مرد عیسی ابن مریم است..حضرت میان مردم رفت و از آنجا گذشت.. 📚 مرآة العقول، ج ۶، ص ۶۶ {حدیث صحیح} 🌐 http://bit.ly/2HKfFxb 💠 کانال نقد اندیشه کافران : 💥 http://eitaa.com/joinchat/2674196480C5978fa023f 💥 ‌