eitaa logo
بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
5.9هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
5.1هزار ویدیو
9 فایل
بسوی حقیقت بصیرت،روشنگری پاسخ به شبهات وشایعات (شبهه ازشما،پاسخ ازما) مامکلف به تکلیفیم،نه نتیجه حق جو وحق طلب باشیم (بروز ترین کانال پاسخ به شبهات وشایعات روزدنیای مجازی) ارتباط با ادمین 👇👇 @Aliomidiani
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ اعمال شب نيمه شعبان ⬅غسل کردن که باعث تخفیف گناهان مى‌شود. ⬅احیای این شب به نماز، دعا و استغفار(در روایت است که هر کسی این شب را احیا دارد دلش نمیرد در روزی که دلها میمیرد) ⬅خواندن دعای کمیل ⬅شیخ در مصباح از ابویحیى در ضمن خبرى در فضیلت شب نیمه شعبان روایت کرده که از مولاى خودم حضرت صادق (علیه السلام) پرسیدم که بهترین دعا‌ها در این شب چیست؟ فرمود: پس از آن که بجا آوردى نماز عشا را، دو رکعت نماز اقامه کن که در رکعت اول حمد و سُوره قُلْ یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ خوانده شود و در رکعت دوم حمد و سوره توحید خوانده شود. پس از سلام، تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفته شود. پس از آن این دعا خوانده شود:👇 «یا مَنْ اِلَیْهِ مَلْجَاءُ الْعِبادِ فِى الْمُهِمّاتِ وَ اِلَیْهِ یَفْزَعُ الْخَلْقُ فىِ الْمُلِمّاتِِ........... پس به سجده مى روى و ۲۰ مرتبه یا رَبِّ، ۷ مرتبه یا اَللّهُ، ۷ مرتبه لاحَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ، ۱۰ مرتبه ما شآءَ اللّهُ، ۱۰ مرتبه لاقُوّةَ اِلاّ بِاللّهِ، و صلوات مى فرستى بر پیغمبر و آل او و حاجت خود را از خدا بخواه. سوگند به خدا که اگر به سبب این عمل به عدد قطرات باران حاجت بخواهى، هر آینه برساند به تو خداوند عزوجل آن حاجت‌ها را به کَرَم عَمیم و فَضْل جَسیمِ خود. ⬅زیارت امام حسین (ع) که باعث بخشش گناهان میشود. در شرایطی که امکان زیارت نیست به مکان بلندی رفته و به سمت راست و چپ نگاه کنید. سپس سر را به سمت آسمان بلند نموده و امام حسین (ع) را با این کلمات زیارت کنید: «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُاللّهِ وَ بَرَکاتُهُ.» ⬅خواندن دعای زیر که در حکم زیارت امام زمان (عج) آمده:👇 اَللّهُمَّ بِحَقِّ لَیْلَتِنا (هذِهِ) وَ مَوْلُودِ‌ها وَ حُجَّتِکَ وَ مَوْعُودِهَا الَّتى قَرَنْتَ اِلى فَضْلِ‌ها ...... ⬅صلوات هر روز که در وقت زوال به خواندن آن سفارش شده است.(صلوات شعبانیه) ⬅شیخ از اسماعیل بن فضیل هاشمى روایت کرده که گفت: حضرت صادق (علیه السّلام) این دعا را به من تعلیم داد که آن را در شب نیمه شعبان بخوانم:👇 «أَنْتَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ الْخَالِقُ الرَّازِقُ الْمُحْیِی......... ⬅خواندن دعای زیر که پیامبر (ص) در شب نیمه شعبان میخواندند:👇 «اَللّهُمَّ اقْسِمْ لَنا مِنْ خَشْیَتِکَ........ ⬅ ذکرهای : ذکرهای «سُبْحانَ اللّهِ»، «الْحَمْدُلِلّهِ»، «اللّهُ اَکْبَرُ» وَ «لا اِلهَ اِلا اللّهُ» هر کدام صد مرتبه (تا خدا گناهان گذشته او را ببامرزد و حاجتهای دنیا و آخرتش را برآورد) ⬅ خواندن نماز جعفر طیار ⬅خواندن چهار رکعت نماز، در هر رکعت حمد و توحید صد مرتبه پس از نماز دعای زیر خوانده شود:👇 اَللّهُمَّ اِنّى اِلَیْکَ فَقیرٌ وَمِنْ عَذاِبکَ خائِفٌ مُسْتَجیرٌ اَللّهُمَّ لا تُبَدِّلْ اِسْمى وَلا تُغَیِّرْ جِسْمى وَلا...... ⬅خواندن دعای الهی تعرض لک.....(دعایی‌است که در سحرها در تعقیب نماز شفع خونده میشه)‌ ⬅خواندن شش رکعت نماز به حمد و یس و تبارک و توحید ⬅خواندن صد رکعت نماز در این شب به این ترتیب که در هر رکعت سوره «حمد» یک مرتبه و سوره «توحید» ده مرتبه خوانده شود، فضیلت بسیار بسیار وارد شده،  🔹مفاتیح‌الجنان کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
📹 اگر ظهور را نزدیک ندانیم ... ➕پاسخ به یک شبهه در مورد امیدواری به نزدیک بودن ظهور کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴طوفان به پا کنید! 🔸شاید ما در آستانه خط پایان‌ هستیم! باید ببریم این بازی را ... 🔵تاکید استاد پناهیان در مورد طوفان توییتری در شب نیمه شعبان با هشتگ: 📅 چهارشنبه ۲۰ فروردین، ساعت ۲۱ الی ۲۳ به وقت ایران ✅ برای پیداکردن نمونه توییت ، به این سایت برید..👇👇👇 ThePromisedSaviour.com کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
میلاد قطب عالم امکان، منجی عالم بشریت ... 🔻 خورشید پشت ابر آسمان امامت، ستاره تابناک سپهر ولایت ،دریای بیکران علم وهدایت 🔻شمشیر در نیام قسط و عدالت ، قائم و مهدی و منتقم و ظلم ستیز بی امان آل محمد حضرت حجه بن الحسن العسکری علیهما السلام 🔻به همه آزادیخواهان و عدالت طلبان بویژه پیروان اسلام ناب محمدی تبریک گفته تعجیل در ظهور آنحضرت را از خدای منان و متعال خواستاریم کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
14.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 اگر ظهور را نزدیک ندانیم ... ➕پاسخ به یک شبهه در مورد امیدواری به نزدیک بودن ظهور کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: *اصلا شما شیعیان می‌دونستید ولادت امام مهدی تون ۸ شعبان است نه ۱۵ شعبان؟؟!!* پاسخ شبهه: رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرموده اند که به طور مسلم روزها و شب ها نگذرد تا اين که خداوند مردي از خاندان مرا برانگيزد که همنام من است و زمين را پر از عدل و داد مي کند چنانچه پر از ظلم و ستم شده باشد.[1] و اين گونه روايات فقط در کتاب هاي شيعه نمي باشد بلکه اهل سنت نيز روايات فراواني در اين باره نقل کرده اند و بر مهدي موعود و ظهورش در آخر الزمان و نيز متولد شدن آن حضرت قبل از شهادت امام حسن عسکري ـ عليه السلام ـ اعتراف نموده اند.[2] *نه تنها اهل سنت در کتاب هاي حديثي خود به اين روايات اشاره کرده اند، بلکه بزرگان اهل سنت کتاب هاي مستقل و جداگانه درباره حضرت مهدي ـ عليه السلام ـ نوشته اند که نمونه هايي از آنها عبارتند از:* اخبار المهدي نوشته حماد بن يعقوب؛ البرهان في علامات مهدي آخر الزمان نوشته علي بن حسام الدين متقي هندي؛ البيان في اخبار صاحب الزمان نوشته ابوعبدالله محمد بن يوسف گنجي شافعي؛ مناقب المهدي؛ الاربعين؛ نعت المهدي هر سه از حافظ ابو نعيم اصفهاني؛ علامات المهدي نوشته جلال الدين سيوطي و کتاب هاي ديگر. آن حضرت در شب نيمه شعبان سال 255ق به دنيا آمد و در همان چند سال اندک، خداوند متعال حکمت و قضاوت را به او عنايت فرمود و او را نشانه و حجت بر دو عالم قرار داد، هم چنانچه به يحيي بن زکريا در سن کودکي حکمت داد و هم چنانکه عيسي بن مريم را در گهواره منصب نبوت داد، امام زمان عجل الله تعالي فرجه را نيز خداوند در خرد سالي امامت داد.[3] در مقابل اين قول مشهور و پذيرفتني، ديدگاه هاي ديگري نيز وجود دارد که برخي تولد آن حضرت را 8 شعبان و عده اي ربيع اول و يا ماه رمضان و برخي سال 257 و يا 258 ذکر کرده و اينکه علماي شيعه به فکر جواب دادن بر اين مسئله نيافتاده اند مي توان چند علت آورد: 1⃣تأثير نداشتن روز تولد بر اعتقادات: در باور شيعه حضرت بقيه الله الاعظم جانشين دوازدهم رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ از سوي خداوند متعال مي باشد و بر اين باور روايات فراواني از شيعه و سني نقل شده است که جاي هيچ گونه شبهه اي باقي نمي ماند مگر بر بيمار دلاني که بعد از ديدن حقيقت ره به بيراهه روند و با تعصب اين همه دلايل روشن را نپذيرند، چرا که با وجود بيش از 3500 روايت در منابع شيعه[4] و کتاب هاي مستقل اهل سنت و روايات فراوان مهدويت در لابلاي کتاب هاي اهل سنت، انکار و شبهه در مهدويت انکار خورشيد درخشان در روز روشن است. با اين بيان براي شيعه فرقي نمي کند که ولادت آن حضرت در چه روزي باشد و 15 شعبان يا 8 شعبان و... هيچ تفاوت و نقش بر امامت آن حضرت نخواهد داشت و اين مانند پزشکي است که روشن نبودن تاريخ ولادتش هيچ تأثيري در تخصص و مهارت هاي پزشکي او ندارد. 2⃣نبود امکانات امروزي براي ثبت:  امروزه با پيشرفت علم و امکانات ثبتي همه مي توانند تاريخ دقيق اتفاق هاي روزمره را ثبت کنند، ولي آن روز نه امکانات بود و نه چنين کارهايي خيلي مرسوم و از طرفي هم گفته شد که چنين کارهائي تأثيري در عقايد مردم نداشت همچنانکه تاريخ ولادت رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ متفاوت است ولي همه مسلمانان بر نبوت آن حضرت اقرار دارند. 3⃣مخفي بودن ولادت امام: در ميان ائمه اطهار ـ عليهم السلام ـ سعي بر اين بود که ولادت امام عصر عجل الله تعالي فرجه: از عموم مخفي بماند تا حکومت نتواند آن حضرت را بکشد، چرا که حکومت از طريق روايات غير قابل انکار به اين نتيجه رسيده بود که مهدي موعود از فرزندان امام حسن عسکري ـ عليه السلام ـ است، لذا امام ولادت فرزندش را به افراد خاص خبر مي دادند، چنانچه امام حسن عسکري ـ عليه السلام ـ به حکيمه خاتون فرمودند: اي عمه کتمان کن خبر اين مولود را و خبر نده به او احدي را، تا تقدير خداوند به غايت خود رسد.[5] 4⃣روشن بودن درستي نيمه شعبان به عنوان ولادت حضرت: *هر چند در برخي کتاب ها 8 شعبان، ماه رمضان و ربيع الاول آمده است، ولي با نگاهي به ديدگاه نيمه شعبان به روشني ثابت مي شود که ولادت حضرت در روز نيمه شعبان 255ق بوده و دلايلي را مي توان بر اين امر ارائه داد:* ✅دليل اول: روايت بودن نيمه شعبان: با نگاهي بر تاريخ ولادت امام عصر ارواحنا له الفداء متوجه مي شويم که نيمه شعبان از سخنان امام معصوم است و روايت امام با توجه به عصمتش خطا ناپذير است ولي ديدگاه هاي ديگر سخن مورخان و برخي از شيعيان است که به همديگر مي گفتند به عنوان نمونه دو روايت اشاره مي شود: ادامه👇👇
ادامه پاسخ 👆👇👇 🔹روايت اول: فضل بن شاذان از محمد بن علي از امام حسن عسکري ـ عليه السلام ـ نقل مي کند که حضرت فرمودند: ولي و حجت خدا بر بندگان و جانشين من، ختنه کرده و در شب نيمه شعبان 255ق نزديک طلوع فجر به دنيا آمد.[6] يادآور مي شود که فضل بن شاذان هم عصر امام حسن عسکري ـ عليه السلام ـ مي باشد و پس از شهادت آن حضرت از دنيا رفته اند. 🔹روايت دوم: از حکيمه خاتون است که مي گويد: امام حسن عسکري ـ عليه السلام ـ مرا به خانه خود خواند و آن شب 15 شعبان 255ق بود و به من خبر داد که امشب آخرين حجت الهي به دنيا خواهد آمد و نزديک طلوع فجر حجت خدا حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه شريف به دنيا آمد.[7] اين روايت را شيخ صدوق و شيخ طوسي و ديگران با سندهاي صحيح نقل کرده اند: ✅دليل دوم: اين ديدگاه در کتاب هاي قديمي مانند اثبات الرجعه فضل بن شاذان آمده است و علاوه بر آن بزرگاني از اهل سنت در کتاب هاي خود به اين ديدگاه اعتراف کرده اند به طوري که در کتاب اصالت مهدويت در اسلام از ديدگاه اهل سنت به صد نفر از علماي اهل سنت اشاره شده است که همه آورده اند حضرت مهدي فرزند حسن بن علي عسکري در نيمه شعبان 255ق به دنيا آمده اند.[8] ❎ *خلاصه سخن اينکه ولادت امام زمان ـ عليه السلام ـ طبق روايات صحيح و غير قابل انکار و نيز ديدگاه اکثر علماي شيعه و اعتراف بزرگاني از اهل سنت در نيمه شعبان 255ق مي باشد. و چنين نيست که برخي مي پندارند، شيعه براي حفظ خطر از امام خويش، تاريخ ولادت را مخفي نگه مي داشتند، بلکه مردم بر اثر مخفي نگه داشتن امام حسن عسکري ـ عليه السلام ـ و شيعيان برجسته، ولادت امام زمان را از آنها و گاهي بر اثر فراموشي راوي در سال روز ولادت اختلاف داشتند و چون اين مسئله تاثيري در اصل اعتقاد به امامت امام معصوم نداشت، علما در رد و انکار تاريخ هاي ولادت زياد بحث نکردند.* ⏬معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر: 1ـ اتفاق در مهدي موعود، سيد علي اکبر قرشي. 2ـ اصالت مهدويت، لطف الله صافي گلپايگاني. 3ـ امام مهدي در آثار شخصيت هاي اسلامي، مومن بن حسن شبلنجي. 4ـ مهدويت از نگاه تشيع و تسنن، حسين رجبي. پي نوشت ها: [1]. مفيد، محمد، الارشاد في معرفه حجج الله علي العباد، ترجمه هاشم رسولي محلاتي، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامي، چاپ ششم، 1383ش، ج2،ص 476. [2]. ر.ک: ابن حنبل، احمد، مسند احمد، بيروت، دارصادر، بي تا، ج1، ص99، و ر.ک: قزويني، محمد سنن ابن ماجه، بيروت، دارالفکر، بي تا، ج2، ص929، و ر.ک: صحيح ابن حيان، ج12، ص283، معجم الکبير طبراني، ج10.ص 132. و... [3]. الارشاد في معرفه حجج الله علي العباد، همان، ج2، ص474. [4]. ر.ک: صافي گلپايگاني، لطف الله، منتخب الاثر في امام الثاني عشر، قم، انتشارات حضرت معصومه، 1380ش، جزء 2، ص152. [5]. نوري، حسين، نجم الثاقب، قم، مسجد جمکران، چاپ هفتم، 1382ش، ص45. [6]. همان، ص25. [7]. نجم الثاقب، همان، ص33. [8]. فقيه ايماني، مهدي، اصالت مهدويت در اسلام از ديدگاه اهل سنت، بي جا، موسسه معارف اسلامي، چاپ اول، 1420ق، ص208. 🖋لینک منبع: مرکز مطالعات و پاسخگويي به شبهات حوزه علميه قم کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
بریزید توئیتر با این هشتگ توییت توییت بزنید سریع سریع ۲ میلیون توئیت میخوایم
متن شبهه: 1⃣آیا بر احیاء شب نیمه شعبان در چند سال اخیر تاکید شده است و قبل از آن علمای شیعه توجهی به احیاء این شب نداشته اند؟ 2⃣آیا روایات موجود در خصوص احیاء شب نیمه شعبان معتبر هستند؟ 3⃣آیا تنها در کتب شیعه روایات تأکید بر احیاء شب نیمه شعبان وجود دارد؟ 4⃣آیا از علمای اهل سنت هم کسی به فضیلت دعا در شب نیمه شعبان اشاره کرده است؟ پاسخ شبهه: 1⃣-خیر، تأکید بر احیاء شب نیمه شعبان در کلام علمای متعدد شیعه در طول تاریخ وجود داشته است. برای مثال علامه محمد تقی مجلسی (مجلسی اول) در این خصوص مینویسد: 🔮مجلسیِ اول: احاديث بسيار در فضيلت احياء شب عيد رمضان و عيد قربان و شب نيمه شعبان و شب اول ماه رجب وارد شده است با فضايل بسيار و ثواب بىشمار. 📚 لوامع صاحبقرانى - محمد تقي المجلسي - ج 6 ص 631 و یا ابن فهد حلی شب های مخصوص شب زنده داری را چهار شب دانسته و یکی از آنها را شب نیمه شعبان معرفی میکند: ((وليالي الإحياء الأربعة ، وهي : غرة رجب ، وليلة النصف من شعبان...)) شب های شب زنده داری چهار شب هستند... شب نیمه شعبان 📚 الرسائل العشر - ابن فهد الحلي - ص 433 2⃣-علاوه بر تعدد روایات و اقوال علما در این خصوص، علامه محمد تقی مجلسی (مجلسی اول) علاوه بر تأکید در مورد وجود روایات فراوان در این خصوص، در مورد روایت زراره از امام باقر علیه السلام تصریح می کند که این روایت دارای اسانید صحیح است: و روی حريز عن زرارة قال قلت لأبي جعفر صلوات الله عليه ما تقول فی لیلة النّصف من شعبان قال یغفر الله عزّ و جلّ فیها من خلقه لأكثر من عدد شعر معزی كلب و ینزّل الله عزّ و جلّ ملائكته إلی السّماء الدّنیا و إلی الارض بمكة و به اسانید صحیحه منقول است از حریز از زراره كه گفت عرض نمودم به حضرت امام محمد باقر صلوات الله علیه كه چه میفرمایید در شب نیمه شعبان حضرت فرمودند كه حق سبحانه و تعالی میآمرزد در این شب از خلایق زیاده از موی بزهای قبیله كلب كه ایشان بز بسیار داشتند و حق سبحانه و تعالی فرشتگان خود را میفرستد به آسمان اول و به زمین مكه و ظاهرا میفرستد كه دعا كنند از جهت عبادت كنندگان در این شب ، یا آن كه آمدن ایشان به جانب زمین سبب خیر و بركت زمین است ، یا از جهت آن كه به اهل زمین مباهات فرماید با فرشتگان و الله تعالی یعلم و احادیث در فضیلت این شب كه شب ولادت حضرت صاحب الامر است و نمازهای این شب و عبادات این شب و احیاء این شب بسیار است و در مصباح كبیر و اقبال ابن طاوس مذكور است . 📚 لوامع صاحبقرانى - محمد تقي المجلسي - ج 6 ص 296 3⃣-روایات تأکید بر احیاء شب نیمه شعبان در منابع فریقین (شیعه و اهل سنت) وجود دارد و حتی روایتی در این زمینه از پیامبر صلی الله علیه وآله نقل شده است که منابع هر دو مذهب آن را نقل کرده اند: قال رسول الله صلى الله عليه وآله من أحيى ليلة العيد وليلة النصف من شعبان لم يمت قلبه يوم تموت القلوب . ترجمه: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند: هرکس شب عید و شب نیمه شعبان را به احیاء بگذراند، روزی که قلب ها می میرند، قلب او نمی میرد. منابع شیعه: 📚 وسائل الشيعة ( آل البيت ) - الحر العاملي - ج 7 ص 478 📚 إقبال الأعمال - السيد ابن طاووس - ج 3 ص 354 منابع اهل سنت: 📚 كنز العمال - المتقي الهندي - ج 8 ص 548 📚 مواهب الجليل - الحطاب الرعيني - ج 2 ص 574 4⃣-بله. برای مثال محمد بن ادریس شافعی، امام اهل سنت میگوید: وبلغنا أن الدعاء يستجاب في خمس ليال . ليلة الجمعة ، والعيدين ، وأول رجب ، ونصف شعبان . به ما رسیده است که دعا در پنج شب مستجاب است... شب نیمه شعبان. 📚 روضة الطالبين - النووي - ج 1 ص 582 و یا ابن نجیم مصری حنفی از علمای اهل سنت مینویسد: ومن المندوبات إحياء ليالي العشر من رمضان وليلتي العيدين وليالي عشر ذي الحجة وليلة النصف من شعبان كما وردت به الأحاديث. مستحب است چند شب به شب زنده داری پرداخته شود... و شب نیمه شعبان همانطور که در این خصوص روایاتی وارد شده است. 📚 البحر الرائق - ابن نجيم المصري - ج 2 ص 93 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
🔴 سه شبهه ای كه وهابيت بر اساس آنها از مهدويت اشكال مي گيرند: 1⃣انتساب حضرت مهدي به امام مجتبي! 2⃣تولد امام مهدي. 3⃣زندگي امام زمان در عصر حاضر. 🔵پاسخ: پيش از بيان پاسخ، بايد بدانيم كه اعتقاد به مهدويت درميان مذاهب اسلامي مورد اتفاق است تاجايي كه فرقه متعصّب وهّابيت نيز آن را پذيرفته و به تواتر احاديث آن اعتراف كرده اند. تمامي فرقه هاي اسلامي بدون استثنا ظهور مردي از دودمان پيامبر را در آخرالزمان به نام مهدي كه دنيا را پر از عدل و داد مي كند پذيرفته‌اند و روايت آن را در كتب خود از پيامبر اكرم(ص) نقل كرده‌اند. كتاب هاي فراواني در اين زمينه به وسيلة دانشمندان اهل سنّت و علماي شيعه بر اساس روايات قطعي و متواتر نگاشته شده است. ابن قيّم جوزيه در المنار المنيف في الصحيح والضعيف، جلال الدين سيوطي و ابوالحسن محمّد بن حسين بن عاصم سحري در الحاوي للفتاوي، علامه مناوي درفيض القدير، حافظ ابن حجر عسقلاني در فتح الباري، قاضي شوكاني در ابراز الوهم المكنون، ابن حجر هيتمي در الصواعق المحرقة، تفتازاني درشرح مقاصد وشيخ ناصرالدين الباني بر تواتر آنها تاكيد كرده اند. بزرگان و نويسندگان سني مذهب چون: مبار كفوري، احمد بن محمّد بن صديق، سفاريني حنبلي، سيد محمّد صديق حسن، ابوالخطيب محمّد شمس الحق، عظيم آبادي، شيخ ابوالحسين آبري، برزنجي، شيخ محمّد خضر حسين، ابو الاعلي مودودي، احمد زيني دحلان، شيخ منصور علي ناصف، قرماني دمشقي بر تواتر احاديث مهدوي صحه گذاشته اند. حتّي متعصّب ترين فرقه هاي اسلامي يعني وهّابي ها نيز آن را پذيرفته و به متواتر بودن احاديث آن اعتراف كرده اند. ✅شاهد اين مطلب بيانيه اي است كه چند سال قبل از طرف رابطة العالم الاسلامي كه شديداً زير نفوذ وهابي ها و دولت سعودي است، در پاسخ به سؤالي كه از آن ها دربارة ظهور حضرت مهدي(ع) شده بود، صادر گرديد. اين بيانيه در پاسخ يكي از اهالي كنيا به نام ابومحمد گفته است: ابن تيميّه مؤسّس مذهب وهابيان احاديث مربوط به مهدي(ع) را نيز پذيرفته است… . به هنگام ظهور فساد در جهان و نشر كفر و ظلم، خداوند جهان را به وسيلة مهدي پر از عدل و داد مي كند، آن گونه كه از ظلم و جور پر شده است. او آخرين خليفة راشدين دوازده گانه است كه پيامبر طبق كتاب هاي صحاح از آن خبر داده است. ✅در پايان اين بيانيه چنين نتيجه گيري مي شود: بنابراين اعتقاد به ظهور مهدي بر هر مسلماني واجب است و اين جزء عقايد اهل سنّت و جماعت است و هيچ كس جز افراد نادان و بي خبر يا بدعتگذار آن را انكار نمي كند. با اين حال وهابيت به علت دشمني شديد باشيعه در مواردي به مخالفت با اين اعتقاد پرداخته اند: گسترش شايعات در حوزه مهدويت، حمايت از مدعيان دروغين مهدويت، توهين به حضرت مهدي (عج) در كتاب ها، ماهواره ها و سايت هاي اينترنتي، فتواي وهابيت به توهين به امام زمان(عج)، توهين و طعنه زدن به نواب اربعه، ايجاد شبهه در اعتقاد به چهار نايب خاص حضرت مهدي(عج) و بازي كردن با نشانه هاي حتمي ظهور و ايجاد شك در اذهان شيعيان از اقدامات وهابيون در مبارزه با مهدويت شيعه است. در اينجا بطور مختصر به بعضي از آنها اشاره مي شود: 1⃣انتساب حضرت مهدي به امام مجتبي!: بسياري از منابع خود وهابيت بر حسيني بودن امام زمان(عج) دلالت دارد، ولي بزرگان وهابيت اصرار دارند و معتقدند امام زمان از فرزندان امام حسن مجتبي است. به رغم اينكه منابع متعدد نبوي و تاريخي بر حسيني بودن امام مهدي(عج) دلالت دارد، ابن تيميه در كتاب خود اصرار دارد امام مهدي از فرزندان امام حسن مجتبي است نه امام حسين(ع)!.  بررسي هاي علمي در روايات وهابيان نشان مي دهد كه رواياتي كه بر حسيني بودن حضرت مهدي(عج) دلالت دارد، متواتر است و از آنجا كه در ديدگاه وهابيت هدف اساسي بررسي ديدگاه قرآن و روايات نيست و فقط هدف مبارزه با شيعيان است، آنها معتقدند پدر حضرت مهدي(عج) هم نام پدر پيامبر اعظم(ص) است؛ در حالي كه اسم پدر امام زمان(عج) امام حسن عسكري است.  2⃣تولد امام مهدي: بنابر اعتقاد شيعه و برخي از علماي اهل سنت، حضرت مهدي كه پيامبر اكرم از ظهورش خبر داده است، هم اكنون موجود است؛ از اولاد فاطمه(س) و از ذريه امام حسين(ع) است. مادرش نرگس و پدرش امام حسن عسكري(ع) است و اكنون حاضر است؛ در حالي كه اين شبهه را براي برخي به وجود آورده‌اند كه مهدي موعود هنوز زاده نشده و به هنگام آخرالزمان ظهور مي كند!. در حالي كه بسياري از علماي مذاهب چهار گانه اهل سنت در كتب و نوشته هاي خود اعتراف كرده اند كه حضرت مهدي(عج )، هم اكنون نيز زنده است، وهابيون منكر تولد امام زمان هستند!.  اولين دليل وهابيون كه بيشتر مطرح مي شود استناد به تاريخ طبري است. طبري مورخ معروف تاريخ اسلام است كه همزمان با اوايل تولد امام زمان زنده بوده است و در سال 310 هجري (اوايل قرن چهارم هجري فوت كرده است). وهابيون معتقدند طبري، مورخ معروف و تاريخ نگار قدرتمند
جهان اسلام در تاريخش گفته است كه امام حسن عسكري فرزند دختر يا پسري نداشته است. دانشمندان و علمايي از وهابيون نظير: احسان ظهير اللهي(دانشمند پاكستاني)، محي الدين خطي، عبد الجبار تونسي (از صاحب نظران آفريقايي)، محمد مال الله بحريني، دكتر ناصر غفاري ( استاد دانشگاه مدينه)، دكتر رشاد (استاد دانشگاه محمد بن صعود در رياض)، همگي به اتفاق در آثار مكتوبشان به صراحت گفته اند: ان الحسن العسكري ليس له عقب من ذكر او انسي. كتاب هاي اين افراد موجود است و حتي در برخي از مراكز علمي و دانشگاهي تدريس مي شود. وي تأكيد و تصريح كتب تاريخي اهل سنت را مبني بر اين كه در تاريخ اشاره شده امام حسن عسكري فرزندي نداشته اند، اصلي ترين دليل وهابيت در رد تولد و حضور امام زمان دانست و خاطر نشان كرد: تمام وهابي هاي عصر حاضر مطالبشان را در اين زمينه از كتاب منهاج السنة ابن طينيه نقل مي كنند و اين درحالي است كه در اين كتاب 9 جلدي بيش از 9 بار تصريح شده كه امام حسن عسكري فرزند دختر يا پسري نداشته از جمله جلد 4 صفحه 87 و تمام اين موارد به محمد ابن جرير طبري در قرن سوم نسبت داده شده اما در اين ارجاع، شماره مجلد و صفحه كتاب طبري ذكر نشده است.  پاسخ اين شبهه در همان كتاب تاريخ طبري است! يعني طبري هرگز اشاره نكرده كه امام حسن عسكري فرزندي نداشته است و اين استدلال ها به منبع كتاب طبري كاملا بي اساس است. تاريخ طبري در حال حاضر با انواع چاپ هاي مختلف موجود است و حتي سي دي آن هم وجود دارد؛ اما همه فكر مي كنند چون طبري تاريخ نويس بزرگي است كسي به سراغ بررسي كتاب وي نمي رود و همه با اشاره به نامش اين دليل را مي‌پذيرند در صورتي كه با بررسي دقيق تاريخ طبري درمي‌يابيم كه وي چنين مطلبي را در كتابش نياورده است!. اصلا در تاريخ طبري نوشته نشده كه امام حسن عسكري فرزندي نداشته است!. 3⃣زندگي امام زمان در عصر حاضر: وهابيون معتقدند كه چون ابن خلدون گفته درمورد امام مهدي، هيچ حديث صحيحي نداريم، پس او هنوز به دنيا نيامده است!. ابن خلدون 23 روايت و حديث را راجع به حضرت مهدي جمع آوري كرده، 19 مورد از آن ها را تضعيف نموده و گفته كه اين احاديث سند معتبر ندارند و آن ها را از حجت و حجيت انداخته؛ در مورد 4 حديث باقي مانده هم سكوت كرده و هيچ سخني بيان نكرده است.  ✅بايد دانست تمام احاديث موجود درباره حضرت مهدي محدود به همين تعداد نيست كه با رد كردن آن ها توسط ابن خلدون بتوان گفت كه حديثي درمورد ولادت امام مهدي وجود ندارد!. اين امر حكايت از قضاوت نابه جاي وهابيون دارد، چون مسئله اي به اهميت و گستردگي وجود امام مهدي را نمي توان با رد 23 حديث توسط ابن خلدون انكار كرد، اين در حالي است كه فقط در كتب اهل سنت بيش از هزار حديث درباره حضرت مهدي آورده شده است. شيخ محسن عباد استاد دانشگاه مدينه اين شبهه را كه به ابن خلدون استناد مي كند، در مجله الجامعة الاسلاميه المدينه شماره 46 رد كرده و آورده است كه ابن خلدون در شأن رد حديث نيست!، او مورخ بوده و به فلسفه تاريخ و جامعه مي پرداخته است؛ ولي محدث نبوده و حق نداشته در جَرح و تعديل حديث وارد شود!. از طرف ديگر وهابيون ادعا مي كنند چون در دو كتاب مهم از صحاح سته يعني صحيح بخاري و صحيح مسلم اسم حضرت مهدي ذكر نشده، پس او هنوز به دنيا نيامده است!. اما مگر اين دو كتاب مرجع تمام احاديث جهان اسلام هستند!؟ در حالي كه در 4 كتاب ديگر اهل سنت اين موضوع آمده است. ✅بخاري هم عصر امام زمان، در قرن سوم و در زماني مي زيست و زماني كتابش را نوشت كه خفقان شديدي حاكم بود. در چنين اوضاعي كاملا طبيعي است كه بخاري نامي از امام مهدي در كتابش ذكر نكند!. او نمي توانست علنا وجود ايشان را اعلام كنند، چون در اين دوران بني عباس تأثير مستقيم سوء در زندگي ائمه دارند و بخاري در اين شرايط و نيز به دليل اين كه كتابش از سوي حكومت متوقف يا سانسور نشود، هيچ اشاره اي به تولد امام مهدي ندارد. بخاري در صحيح خود اشاره مستقيمي به نام امام مهدي و تولد ايشان ندارد ، اما به توصيف ايشان پرداخته است. وي در حديثي ذكر مي كند: عيسي بن مريم مي آيد و پشت سر امامِ امير اقتدا مي كند. وي با تعابير امام و امير به وصف امام مهدي پرداخته است، هر چند كه مستقيم نام ايشان را نياورده است. شارحان صحيح بخاري از جمله: عمدة القاري، فتح الباري، ابن حجر، ارشادالساري، همه در شرح اين كتاب نوشته اند كه منظور بخاري از اين تعبير امام مهدي است، اما چون نمي توانسته به دليل شرايط نام صريح ايشان را ذكر كند، به توصيف پرداخته است. ✅به هر حال با كمي مطالعه و بررسي آشكار مي شود كه دلايل وهابيون از روي تعصب و بدون پايه هاي علمي و مستند ديني و روايي است كه هر فردي مي تواند به اين شبهات با دلايل قوي و محكم پاسخ دهد. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
‏اگر خمینی بت شکن با آن عظمت و شکوه و سید علی خامنه ای با این همه درایت شاگرد مکتب این امام اند اگر شهید سلیمانی باآن جلال و حججی با آن وقار فرمانده و سرباز این امام بودند اگر نصرالله و نمر و زکزاکی فقط خادمان این امام اند خود پسر فاطمه عجب دلبری است😍 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈