eitaa logo
بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
6هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
5.1هزار ویدیو
9 فایل
بسوی حقیقت بصیرت،روشنگری پاسخ به شبهات وشایعات (شبهه ازشما،پاسخ ازما) مامکلف به تکلیفیم،نه نتیجه حق جو وحق طلب باشیم (بروز ترین کانال پاسخ به شبهات وشایعات روزدنیای مجازی) ارتباط با ادمین 👇👇 @Aliomidiani
مشاهده در ایتا
دانلود
متن شبهه: جواب پادشاه عربستان به حزب الله لبنان که گفتن ما به حج نمیرویم تا قبر سیدنا عمر را از انجا بیرون نبرن پادشاه گفت زمانی که عمر زنده بود شیطان از ترس عمر راهش را از او هفتاد کوچه دور میکرد نمیدونستم که بعد وفات ایشان هم هنوز شیاطین میترسن و نزدیک قبر مبارک هم نمیشوید سبحان الله این هست غیرت عمری.عمر کجایی که هنوز کفار از نام وقبرت میترسند. پاسخ شایعه: 🔸 اولا، چنین درخواستی از جانب حزب الله لبنان، در هیچ منبعی منتشر نشده است. 🔸 دوما، شیعیان لبنان و خصوصا حزب الله لبنان، برای خود در عربستان، بعثه مخصوص دارند و هر ساله به میزان مشخصی، سهمیه حج دریافت کرده و حاجیان را به آن منطقه اعزام می‌نمایند. برای مثال، سایت elnashra در خصوص میزان تعامل حزب الله لبنان با عربستان، در سال ۲۰۱۸ اشاره دارد و از آماری بین ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ شیعه لبنانی که به حج مشرف می‌شوند، یاد کرده است. 🔸 سوما، هر مسلمانی می‌داند که حج، سفر به مکه مکرمه است؛ در حالی که عمربن خطاب، در شهر مدینه دفن شده است. طبیعی است که تعطیلی حج، به خاطر وجود یک قبر، در یک شهر دیگر، کاملا خلاف عقل و شرع است. 🔻نقدی بر روایت فرار شیطان از عمر 🔸 اما روایت رویگردانی شیطان از عمر بن خطاب؛ در منابع اهل سنت، از جمله صحیح مسلم و بخاری، نقل شده است. در پاسخ به این حدیث جعلی، ذکر چند نکته لازم است: 🔸 نکته اول؛ در این روایت واحد (که نزد اکثر اهل سنت، روایت واحد بی اعتبار است)، از هفتاد کوچه و فرار یاد نشده، بلکه به تغییر مسیر شیطان اشاره شده است. 🔸 نکته دوم؛ این سخن نووی نشان می‌دهد که قاضی عیاض دقیقاً این گونه برداشت کرد که عمر از وسوسه‌های شیطانی معصوم و مصون بود! اما سوال این جاست که آیا قائل شدن به عصمت عمر بر خلاف نظریه بزرگان اهل سنت نیست؟ دلائلی در معتبرترین کتاب اهل سنت وجود دارد که نشان می‌دهد اهل سنت حتی قائل به عصمت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نیستند تا چه رسد به عمر. وقتی در صحیح بخاری مقام پیامبر اکرم به حدی تنزل یافته که پیامبر را شخصی معرفی می‌کند که قصد خودکشی داشت، یا پیامبری که با زنانش در حال حیض آمیزش کرد، و… حال چگونه ممکن است که عمر بن خطاب معصوم باشد؟! (در حالیکه پیامبران را معصوم نمی‌دانند.) 🔸 نکته دوم؛ طبق حدیث فرار شیطان از عمر، آیا معقول است شیطان از عمر فرار کند، در حالی که شیطان از حضرت آدم فرار نکرد و او را وسوسه کرد که از میوه درخت تناول کند؟ اگر حدیث فرار شیطان از عمر را قبول کنیم این به معنای این است که ایمان عمر بیشتر از حضرت آدم و یا دیگر پیامبران است. آیا کسی از اهل سنت تا به حال این ادعا را پذیرفته است؟ 🔸 نکته سوم؛ اگر شیطان از عمر فرار می‌کرد، پس چرا باید عمر وقت مرگ بسیار محزون باشد به طوری که این جملات را بگوید: «واللّه لو أنّ لى طلاع الارض ذهبا لافتدیت به من عذاب اللّه عزوجل قبل أن أراه. به خدا قسم اگر زمین پر از طلا بود و متعلق به من، آن را براى نجات از عذاب خدا فدا مى‌دادم قبل از آنکه آن را ببینم». 🔸 اگر عمر اعمالش را صحیح مى‌دانست چرا باید جزع و فزع کرده و آرزو داشته باشد که زمین پر از طلا شده و متعلق به او، آنگاه آن را فدیه بدهد تا از عذاب خدا نجات یابد. چرا باید آرزوئى کند که خداوند در قرآن مشابه آن را در مورد آنان مى‌گوید که اگر آنها زمین پر از طلا را فدیه دهند، خداوند از آنان نمى‌پذیرد. 🔸 «إِنَّ الَّذینَ کَفَرُوا وَ ماتُوا وَ هُمْ کُفَّارٌ فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْ أَحَدِهِمْ مِلْءُ الْأَرْضِ ذَهَباً وَ لَوِ افْتَدى بِهِ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرینَ. [آل عمران آیه ۱۹۱] کسانی که راه کفر را پیمودند و در همان حال از دنیا رفتند، اگر چه روی زمین پر از طلا باشد، و آن را بعنوان فدیه (و کفّاره اعمال بد خویش) بپردازند، هرگز از هیچ یک آنها قبول نخواهد شد و برای آنان، مجازاتِ دردناک است و یاورانی ندارند.» کانال بصیرت، پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: نقل مستقیم از معتبرترین کتب شیعه: 1_ (دربهشت) توان بدنی انسان درکامیابی از زنان به اندازه صد نفر می گردد (کنزالعمال، جلد14، ص 466) 2_ بهترین چیزهایی که مردم دردنیا وآخرت از آنها لذّت می‌برند، لذت آمیزش و بهره برداری از زنان می‌باشد (کتاب وسائل، جلد14، ص 468) 3_ پیامبراکرم (ص): همانا بهشتیان به چیزی بیشتر از نکاح اشتها ندارند و لذت نمی‌برند (کتاب لثالی، ص 503) پاسخ شبهه: 🔸 در متن فوق، 12 روایت از روایات تشریح و توصیف نعمات بهشت ذکر شده است و به مفاد آن ایراد گرفته شده، در ادامه -بعد از ذکر یک مقدمه کوتاه- به سه روایت که تکراری نبوده‌اند رسیدگی خواهد شد. 🔸 اولا باید دانست که روایات توصیف کننده نعمات بهشتی و عذاب‌های جهنمی، همگی توصیفاتی در حیطه فهم ذهن و آشنایی انسان‌ها با نعمات خاص و ویژه و همچنین عذاب‌های سخت دار آخرت است. به همین جهت نباید توقع داشت که واقعا چنین تعبیراتی که غالبا کنایی هستند، حقیقتا واقعیت را بیان بدارند. 🔸 دوما باید متذکر شد که نعمات و لذیذ، برای انسان در دو بعد جسمی و روحی تعریف می‌شود؛ بنابراین آنچه در این متن مورد اشاره قرار گرفته است، تنها بخشی از لذات جنسی (که جزء لذات جسمی محسوب می‌شوند) در بهشت است. طبیعی است که لذات معنوی که خود از اهمیت بالاتری برخورداراند. (به جهت آنکه انسان از بعد روحانی و جسمانی تشکیل شده و بعد روحانی اصل و بعد جسمانی فرع و مرکب روحانیت فرد است) 🔸 سوما تمام لذات جسمی در بهشت، خلاصه در لذات جنسی نیست، بلکه لذایذ اعم از روابط جنسی، خوراکی، پوشاک، مناظر، زیبایی‌های بصری و سمعی، نشاط و طراوت و... می‌باشد. 🔻 بعد از بیان این نکات، به بررسی 3 روایت منقول می‌پردازیم: 🔸 1_ روایت اول، از کتاب کنزل العمال است، کتابی از منابع اهل سنت که در تشیع به تحریف و تقطیع مشهور است. با ادعای ابتدای شبهه (از معتبرترین کتب شیعه) پر واضح است که نویسنده شبهه، به خود زحمت سرچ نام کتاب را هم نداده است. اما درباره مفاد روایت، اساسا در بهشت، ضعف و سستی و خستگی معنایی ندارد و دور از ذهن نیست که یک انسان بتواند در چنین شرایطی بدور از محدودیت های بدن مادی‌اش، فعالیت‌های جسمی بیشتری داشته باشد، از جمله روابط جنسی. 🔸 2_ روایت مذکور در کتاب وسائل الشیعه، با سرچ ترجمه و اصل متن، یافت نشد. با رجوع به منبع ذکر شده نیز، چنین روایتی یافت نگردید. جلد چهاردهم کتاب وسائل پیرامون مسائل حج است. 🔸 3_ در منابع شیعی، کتابی به نام لثالی، لثانی و حتی لئالی و لئانی نیز وجود ندارد. تنها دو کتاب لئالی الخبار و عوالی الئالی وجود دارد که هر دو آنها از منابع دست چندم بوده و موضوعات آنها غیر از مسائل مذکور است. حتی در صفحات ارجاع داده شده نیز چنین روایتی یافت نشد. عجیب آنکه شبهه افکنان بسیاری از این منبع برای آدرس دادن‌های اشتباه‌شان استفاده می‌کنند. 🔹 بعد از ذکر روایات و توضیحات آنان باید دانست که نویسنده شبهه، به چه قصد و نیتی این روایات را انتخاب کرده و آنها را به عنوان نقدی بر اسلام ارائه نموده است. اگر منظور نویسنده شبهه، اجر مردان بهشتی است و عدم ذکر اجری برای زنان، در پست های مجزا به این مطلب پرداخته شد و ثابت نمودیم که زنان نیز در بهشت همچون مردان از نعمات متنوعی برخورداراند. و اگر منظور نویسنده شبهه، میزان غیر معمول و یا معقول روابط جنسی در بهشت است؛ باید دانسته شود که بهشت محل محدودیت های دنیا نبوده و بدن بهشتی، غیر از بدن محدود زمینی ماست. پس قیاس حال خود با آینده اخروی، صحیح نیست. ضمن اینکه بیان شد که نعمات اخروی غیر قابل توصیف‌اند، به همین جهت، تنها با استعاره و کنایه و تمثیل توصیف گشته‌اند. مثل زدن خداوند از بهشت، به مانند توضیح دادن یک انسان متمدن شهری برای یک انسان غیر متمدن در قبیله ای آدم خوار آمازونی است که بخواهد کامپیوتر را تشریح کند. طبیعی است که مجبور است از استعاره و تشبیه و کنایه استفاده نماید. 🔹 همچنین باید مجددا تذکر داده شود که نعمات جنسی، از جمله نیازهای جسمی بدن انسان‌اند که اتفاقا انسان‌ها از آن لذت خواهند برد. در مقابل لذات معنوی نیز وجود دارد که انسان در صورت تامین آن، لذتی دوچندان از آنها خواهد چشید. در اینباره حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند: «إنَّ أطيَبَ شَيءٍ فِي الجَنَّةِ وألَذَّهُ حُبُّ اللّه، وَالحُبُّ فِي اللّه، وَالحَمدُ للّه» «بهترين و لذيذترين چيز در بهشت، دوستى خدا، دوستى در راه خدا و ستايشِ خداست.» [مصباح الشريعه:195] کانال بصیرت، پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شایعه: " بوسیدن دست سگی که در زلزله تركيه جان ٣ نفر را نجات داد توسط امام جمعه تركيه .... " پاسخ شایعه: "بوسیدن دست سگ توسط امام جمعه ترکیه !!" : 1⃣ این تصویر واقعیت ندارد و با اهداف روشنی توسط نرم افزار های ویرایش تصویر جعل گردیده است! 2⃣ روحانی حاضر در تصویر اهل ترکیه نیست بلکه سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق است! http://yon.ir/amarhakim 3⃣ تصویر اصلی مربوط به یکی از دیدارهای مردمی وی می باشد که در حال بوسیدن دست یک پیرمرد عراقی است! http://shayeaat.ir/extrapage/0481 4⃣ تصویر زمینه که سگ در آن قرار دارد، مربوط به کشیشی لهستانی به نام توماس یشکا "Tomasz Jaeschke" از حامیان حیوانات و طبیعت است که در جشن سنت فرانسیس در واتیکان، در حال تبرک حیوانات است! http://yon.ir/Tomasz1 http://yon.ir/Tomasz2 http://yon.ir/stFrancis کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
⭕️ کدام نمایندگان خواستار ماندن شدند؟! همونایی که خواستار منفعل کردن و شکستن برای عادی شدن شدن 👆 افراد مشترک امضاکننده این دو طرح: و سردسته های در .. تا کی بازی ؟ تا کی ؟ تا کی و .. تا وقتی مردم دیگه گول این جنگولک بازیا رو نخورن... @Antishobhe
🔺پروانه سلحشوری: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان ناپخته و عجولانه بود 💬 پختگی طرح فقط برجام بود که 20 دقیقه‌ای پخته شد و هنوز ته معده‌مون مونده و هضم نمیشه @Antishobhe
متن شبهه: " -در مکتب ما دیدن موی سر زنهای خارجی و بیگانه از تلروزویزیون حلال است ولی زنهای هموطن و خودی حرام! - در مکتب ما سرود ملی مقدسه، ولی دیدن آلات موسیقی که سرود با آن نواخته شده حرامه! - در مکتب ما، هنری مثل موسیقی و رقص حرام است ولی افیونی مثل تریاک حلال! - در مکتب ما کشورهای مسیحی و یهودی خدا پرست، دشمن و کافرند، ولی کشورهای کوبا و روسیه و چین کمونیست، برادرند! - در مکتب ما خنده و رنگهای شاد جلفه، ولی گریه و رنگ سیاه متانت! — در مکتب ما صورت نامرتب و لباس و ظاهر به هم ریخته و دلگیر کننده داشتن، ارزشه، ولی صورت اصلاح شده و زیبایی و خوش تیپی ضد ارزش! - در مکتب ما اسم بانکداری رو میگذارن "بدون ربا" ولی بالاترین رباها رو از مردم میگیرن! - در مکتب ما کثیف ترین گناه دنیا (دروغ) عادیه ولی دست دادن دختر و پسر غیر عادی! - در مکتب ما قبل از اینکه خبر مهمی رو پخش کنن، اول تکذیبش میکنن! - در مکتب ما مهم این نیست که در داخل، چقدر فساد غوغا میکند، مهم این است که ظواهر مکتب در جامعه رو حفظ کنیم، و مهم اینست که کشورهای دوست، در خارج در مورد ما چه فکر میکنند...! " پاسخ شبهه: 1⃣در مکتب اسلام نگاه به زنان بیگانه هم در هر حالتی حلال نیست و نباید از روی لذت یا احتمال به گناه افتادن باشد! پوشش زنان مسلمان و حرمت نگاه به آنها نیز امر صریح خداوند در قرآن است! http://yon.ir/mznkh1 http://yon.ir/mznkh2 2⃣موسیقی حرام نیست، مگر غنا و لهو باشد! رقص هم با توجه به ایجاد زمینه فساد و گناه نهی شده که بعنوان مثال رقص زن برای شوهرش را شامل نمی شود! http://yon.ir/mznkh3 http://yon.ir/mznkh4 3⃣برخلاف ادعای شبهه، تریاک حلال نیست! مصرف همه موادمخدر بدلیل آثار سوء و ضررهای شخصی آنها حرام است! http://yon.ir/mznkh5 4⃣روابط سیاسی بین کشورها، به معنی تایید مذهب آنها نیست و تنها در راستای منافع ملتهاست! چنانچه خداپرست بودن مردم غرب، مانع از استکبار و دین ستیزی حاکمان آنها نشده است! http://yon.ir/mznkh6 5⃣اسلام با آراستگی مخالف نیست و اتفاقا دستورات و تاکید زیادی برای آراسته بودن پیروانش دارد! لباسهای تیره هم از منظر اسلام مکروه است! http://yon.ir/mznkh7 6⃣ایراداتی به برخی موارد بانکداری فعلی وارد است که مورد انتقاد مراجع هم قرار گرفته، اما بر خلاف تبلیغات گسترده و هدفمند رایج، کلیت سیستم بانکداری کشور ربوی نیست! http://yon.ir/mznkh8 7⃣در اسلام دروغ عادی نیست بلکه کلید همه پلیدیها دانسته شده است!خداوندبا در نظرگرفتن صلاح انسان و جهت حفظ کرامت و تعالی او، روابط دو جنس مخالف را به کانالهای صحیحی چون ازدواج هدایت کرده است. http://yon.ir/mznkh9 http://yon.ir/mznkh10 8⃣در اسلام آموزه ای مبنی بر تکذیب مطالب، پیش از انتشار آنها وجود ندارد! اما بررسی صحت یک ادعا پیش از بازگو کردن آن، از بدیهیات عقلی و مطابق آموزه های دینی است. http://yon.ir/mznkh11 9⃣پیگیری و اقدام در مورد انواع فساد، دغدغه مسئولان نظام، خصوصا رهبر انقلاب است، اما این دست شبهه ها بدون اشاره به این رویکرد و اقدامات انجام شده، دنیاطلبی و قانون گریزی عده ای خاص را به نظام و مکتب تعمیم می دهند! http://yon.ir/mznkh12 http://yon.ir/mznkh13 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: انسان در دنیا هیچ اختیاری از خود ندارد، بلکه این خداست که نقش آفرینی انسانها را در دنیا مشخص میکند، هرکه را بخواهد در مسیر حق و هر که را نخواهد در مسیر کفر قرار میدهد ... ــ میپرسم: چگونه به خدا میرسید و به او ایمان آورید؟ + میگوید: با "عقل" ــ میگویم: این عقل که توسط خدا طراحی شده و خود بر آن سلطه دارد! + میگوید: عقل دارای جبر نیست و اختیار را درک میکند. ــ میگویم: کدام اختیار؟! بشر که در امور تکوینی از خود اختیار ندارد و کل این امور جبر است، در امور تشریعی هم که قضا و قدر بر آن حاکم است ... "پس عقل فی نفسه جبر است ویا حداقل به جبر منتهی میشود" پاسخ شبهه: از دید قرآن و اهل بیت(ع) قاعده ای با نام ((امر بین الامرین)) وجود دارد که طبق آن نه باید معتقد به جبر محض شد و نه معتقد به اختیار مطلق. نڪته/1🔻 برخی امور از اختیار انسان خارج است و اصطلاحا تکوینی است مثل جنسیت، زمان و مکان تولد؛ امور اختیاری انسان نیز قطعا تا حدودی موثر است از وراثت و محیط، اما با این وجود انسان مجبور نیست زیرا: ۱)میتواند بر وراثت و محیط غلبه کند. ۲)وجود پشیمانی، قانون، سرزنش هم فرع بر قبول عدم جبر است وگرنه این واژه ها معنایی نداشت. ۳)پرسش از جبر و اختیار هم دلیل بر اختیار است وگرنه هیچ گاه این سوال به ذهنمان نمیرسید. ۴)به اشتراک گذاشتن شبهه فوق نیز فرع بر قبول اختیار انسانها در خواندن و قبول یا رد آن است وگرنه معنی نداشت برای انسانهای مجبور مطلبی نوشته شود. نڪته/2🔻 اگر اختیار را به معنی این بدانیم که؛ هیچ گونه انتسابی به فرایند عقلی من نداشته باشد در این صورت اصلا فعل مربوط به من نخواهد بود، پس اختیار به معنی این نیست که نباید به هیچ وجه از من نشات بگیرد چون این مسئله بدیهی البطلان است. میگوید؛ عقلی اختیار را درک میکند که طراحی شده خداست، همینطور است یعنی این طراحی لا یتخلف خداست که انسان باید مختار باشد(به دلایل گفته شده) در یک کلام؛ "انسان جبرا مختار است و این به معنی اختیار لطمه ای وارد نمیکند" یک چیز مسلم است؛ درک عقلی و وجدانی ما که انتخاب گری را احساس میکند، همه ما بالوجدان میدانیم در خیلی موارد حق انتخاب داریم؛ شواهد تجربی و وجدان درونی حکم میکند که ما مخیر هستیم. نویسنده با کدام قوه و قدرت نفسانی فهمیده که عقل تنظیم شده است؟! اگه قرار بود عقل مدیریت شده باشد خب بطوری مدریت میشد که کسی فکر این را هم نکند که چگونه خلق و تنظیم شده است. فرضا که عقل تنظیم شده باشد، تجربه خارجی ما و تصریح شریعت و... چه میشود؟ نڪته/3🔻 "قضا و قدر" جبر نیست و یک بحث مفصل است که اختصارأ توضیح میدهیم؛ قدر" یعنی اخیار تام و کامل... قدر اندازه گیری هست که علل ناقصه نام دارد و در تقدیرِ سرنوشت مطرح میشود، اما قطعی نیست و انسان با انتخاب هایش میتواند آن را عوض کند؛ مثلا سرنوشت کسی مرگ است، اگر' صله رحم نکند، حال اگر صله رحم کرد شرط مرگ محقق نشده. قضا "حتمیت" این سرنوشت است که با انتخاب خودمان قطعیش میکنیم؛ مثلا درهمان مثال شخص با انتخابش صله رحم نمیکند و میمیرد این قضا داخل در اختیار هم هست. نڪته/4🔻 پاسخ محکم در سروده مولوی: این که فردا این کنم یا آن کنم این دلیل اختیارست ای صنم وان پشیمانی که خوردی زان بدی ز اختیار خویش گشتی مهتدی جمله قرآن امر و نهیست و وعید امر کردن سنگ مرمر را کی دید هیچ دانا هیچ عاقل این کند با کلوخ و سنگ خشم و کین کند که بگفتم کین چنین کن یا چنان چون نکردید ای موات و عاجزان عقل کی حکمی کند بر چوب و سنگ عقل کی چنگی زند بر نقش چنگ کای غلام بسته دست اشکسته ‌پا نیزه برگیر و بیا سوی وغا خالقی که اختر و گردون کند امر و نهی جاهلانه چون کند احتمال عجز از حق راندی جاهل و گیج و سفیهش خواندی کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اینم از علامه جوادی آملی ؛ حقوق کارمندان بانک حرام است.. یه عده میگن؛ اگر کار بانک ها حرامه، پس چرا مراجع و رهبری نمیکنن؟!! در سه سال گذشته، مراجع بیش از 155 بار گفته اند، سیستم اقتصادی و بانکی کشور ما ربوی است...و کار بانک ها اشکال دارد..اما آیا، رئیس دولت به عنوان رئیس امور اجرایی کشور و رئیس بانک مرکزی ، به فتوای مراجع عمل می کنند؟؟ آیا این سیستم را اصلاح میکنند؟؟ رئیس دولت و بانک مرکزی، سخنان خداوند را رد کرده اند، چه برسد به مراجع تقلید.. 📣نشر در اینستاگرام لطفا کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشاگری ⚠️باند سی ساله پیشنهاد دانلود کلیپ 🔻۳۰ سال است مملکت دست باند شماست، باز هم ژست طلبکاری به خود می گیرید. 📣ببینیدو نشر دهید لطفا کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
1⃣پرونده مهدی جهانگیری همچنان در دادسرا سخنگوی قوه قضاییه : پرونده برادر معاون اول رئیس جمهوری که مربوط به بانک گردشگری بوده همچنان در دادسرا است، البته تأکید شده که زودتر رسیدگی شود. 2⃣پرونده حسین فریدون در تجدیدنظر سخنگوی قوه قضاییه : در پرونده‌ی حسین فریدون، برادر رئیس جمهوری هم رأی در دادگاه بدوی صادر شده و به دادگاه تجدید نظر ارسال شده و هنوز دادگاه تجدید نظر برگزار نشده است. 3⃣دادگاه نجفی علنی برگزار می‌شود سخنگوی قوه‌قضاییه : پرونده قتل میترا استاد، توسط ۳ وکیل بررسی شد، در تیرماه به این پرونده رسیدگی و دادگاه علنی برگزار خواهد شد. 4⃣قتل شیرمحمدعلی در زندان فشافویه در اسرع وقت در دادگاه رسیدگی می‌شود 5⃣مدیرکل زندان‌های استان تهران برکنار شد 🔹پس از تعیین کمیته ویژه از سوی رئیس قوه‌قضاییه به منظور بررسی علت قتل یک زندانی به نام شیرمحمدعلی در زندان تهران بزرگ، نتیجه تحقیقات روشن و به رئیس قوه‌قضاییه اعلام شده است. 🔻برکناری مدیرکل زندان‌های استان تهران، نتیجه بررسی‌های این کمیته بوده است. 🔻همچنین شنیده می‌شود رئیس زندان تهران بزرگ و اندرزگاه محل نگهداری شیرمحمدعلی نیز از مسئولیت خود برکنار شدند. ⬅️هرروز یه خبر خوب از برخوردها و رسیدگی های قوه قضاییه میشنویم. خدا لعنت کنه کسایی رو که با بی تدبیری و چشم بستن به غرب نمیزارن از این خبرای خوب توی دولت هم بشنویم😂 @Antishobhe
🔴راهپیمایی مردم کشمیر در حمایت از مقام معظم رهبری ♦️مردم کشمیر تظاهرات گسترده ای را علیه دولت آمریکا به دلیل اعمال تحریم علیه مقام معظم رهبری و دفتر ایشان، برگزار کردند. ♦️رئیس انجمن شرعی شیعیان کشمیر در حاشیه این مراسم بیان داشت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی برای سرنگونی این انقلاب از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند، اما لطف الهی همیشه شامل انقلاب اسلامی ایران بوده است و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حمایت و پشتیبانی ملت ایران همه دسیسه ها علیه انقلاب ناکام ماند. @Antishobhe
متن شبهه: *حالا که قرار است شهدای گمنام را در نقاط حساسی دفن کنند نمیدانم چرا!!؟* ﭼﺮﺍ ﺷﻬﯿﺪ ﮔﻤﻨﺎﻡ ﺭﺍﺩﺭ ﺩﺍﺩﮔﺴﺘﺮﯼ ها ﺩﻓﻦ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎﻣﺴﺌﻮﻻﻥ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺣﮑﻢ ﮐﻨﯿد . ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﺷﻬﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﻓﻦ نمی کنند. ﭼﺮﺍ ﺩﺭ مجلس و ﺩﻓﺘﺮ ﻫﯿﺌﺖ ﺩﻭﻟﺖ ﺷﻬﯿﺪ ﺩﻓﻦ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎﻭﻗﺘﯽ نمایندگان و ﻭﺯﺭﺍ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﻥ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﺎﮐﻢ ﺷﺪﻥ ﺍهداف بلند انسانی ﺭﯾﺨﺘﻪ ﺷﺪﻩﺍﺳﺖ. پیشنهاد ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﻣﮑﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﮐﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﻭﺛﺮﻭﺕ ﺟﻤﻊ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺷﻬﯿﺪ ﺩﻓﻦ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻗﺒﺎﻝ ﺧﻮﻥ ﺷﻬﺪﺍ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺩﺭﺣﻮﺯﻩ ﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﻬﯿﺪ ﺩﻓﻦ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﮐﻪ ساکت بودن در برابر اینهمه بی قانونی و بی عدالتی وسو استفاده مدعیان دینداری از باورهای دینی خلق الله ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ فرهنگی ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺷﻬﺪﺍ دارند، *نه در پارکها و محل های* *تفریحی مردم و دانشگاهها* *مردم که همه جوره ثابت کرده اند قدر شهداء را می دانند* پاسخ شبهه: 1️⃣اگر این نسل و نسل هایی که جنگ را ندیده اند، از آن چه بر کشورشان گذشته بی اطلاع باشند، با فرهنگ اسلامی شان پیوند نخورند، یقیناً استحاله فرهنگی، آن ها را به سمت و سویی سوق خواهد داد که 👈منافع استکبار اقتضا می کند؛ از این رو تدفین شهدای گمنام، در پارک ها و دانشگاه ها، زمینه ساز ارتقاء و جایگاه هویت جهاد و ایثار است، که امروزه ضرورت پیدا کرده است. 2️⃣مکان یابی برای تدفین شهدای گمنام از نظر مسئولین امر طبق 12 پارامتر تعریف می‌شود. پارامترهایی از جمله _نگاه زیارتی دربردارنده سلسله مراتب و آداب زیارتی که این نگاه در تعارض با نگاه نمادین و تشریفاتی و صرفا ادای احترام است. _همچنین استقلال مکانی نقطه که تحت الشعاع بناهای همجوار قرارنگیرد، _زمین پاک و مطهر که محل شبهه و منازعه و مصادره نباشد، _دسترسی به محل مورد نظر به لحاظ بُعد و فاصله آسان باشد، _محل آرامش و طمأنینه و احساس امنیت، _داشتن چشم انداز بصری، _قابلیت مانور برای ساخت و ساز و توسعه اجتماعات بزرگ مراسم ها، _محل وحدت و هم گرایی بین قومیت‌ها، _سابقه و پیشینه خوب و... از این جمله است. دفن شهدا،بنا بر درخواست مسئولین هر شهر یا استانی در محل‌های مختلف انجام می‌گیرد. مسئول تقاضا کننده ممکن است⬇️ از مسئولین شهری مثل شهردار و شورای شهر باشد و ممکن است از مسئولین نظامی استان و یا مسئولین دولتی باشد. هر مسئولی که چنین تقاضایی ارائه می‌کند، برای تدفین شهید گمنام در شهر مورد اشاره اش می‌بایست محلی را برای تدفین پیشنهاد کند. در کنار پیشنهاد مقامات منطقه یا شهر، در نهایت با کار کارشناسی و مطالعات انجام شده و پیشنهادهای ارائه شده سعی در انتخاب و اجماع در مورد بهترین نقطه آن شهر انجام می‌شود. http://yon.ir/mhmXB 3️⃣مقام معظم رهبري، در خصوص تشييع و تدفين پنج شهيد گمنام در دانشگاه تهران مي فرمايند « از اين اقدام هوشمندانه و متعهدانه سپاسگذاري و قدرداني مي کنم. اين تکريم شهيدان عزيز ايران است که جان خود را نثار هدف هاي والا کردند و رضاي خداوندي را بر آرزوهاي حقير مادي ترجيح دادند. سلام خداوند بر آنها باد». (15 دي 1387،به نقل از شبکه خبر دانشجو). 4⃣کسانی که مخالف دفن شهدا،در دانشگاه و بوستانها هستند،باید اعلام کنند که نماینده کدام مردم هستند؟ آیا مردمی که برای حفظ انقلاب و کشورشان انواع حماسه ها از جمله حماسه های 8سال دفاع مقدس را آفریدند،با این موضوع مخالفند؟ یا آنهایی که هیچ نسبتی با این نظام و انقلاب ندارند؟ کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈