eitaa logo
بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
5.9هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
5.1هزار ویدیو
9 فایل
بسوی حقیقت بصیرت،روشنگری پاسخ به شبهات وشایعات (شبهه ازشما،پاسخ ازما) مامکلف به تکلیفیم،نه نتیجه حق جو وحق طلب باشیم (بروز ترین کانال پاسخ به شبهات وشایعات روزدنیای مجازی) ارتباط با ادمین 👇👇 @Aliomidiani
مشاهده در ایتا
دانلود
نوزدهم ذی الحجه قبل از رسیدن به عراق (منزلگاه زرود) خبر بیعت شکنی کوفیان و شهادت هانی و مسلم را دریافت کرد. (6) در حالیکه کاروان امام دوم محرم وارد کربلا شد. یعنی امام (ع) فرصت کافی داشته از ادامه سفر انصراف دهد. همچنین فرزدق شاعر عرب در پاسخ به امام که اوضاع کوفه را جویا شدند گفت: قلبهایشان با تو و شمشیرهایشان علیه تو هست. (7) 👈 پس قیام امام آگاهانه بوده است. 5⃣ تحریفات در متن شبهه: 1 – امام درخواست حر را مبنی بر رفتن به کوفه نزد ابن زیاد رد کرد سپس حرّ به امام گفت: « پس راهى در پیش گیر که تو را نه به کوفه برد و نه به مدینه... امام به یارانش دستور حرکت داد و همراه با حر به راه افتادند ولی در میان راه امام خطبه ای خواند مبنی بر اینکه سکوت در مقابل ظلم ، پیمان شکنی با خداوند است و...» (8) 👈 لذا امام قصد فرار از جنگ را نداشته است . 2 – پیشنهادهای امام به عمرسعد: اولاً طبری این مطلب را به نقل از یکی از سپاهیان عمر سعد (هانی بن ثبیت خضرمی) که از قاتلان شهدای کربلا هست، بیان کرده. (9) ثانیاً : در این گزارش، هانی بن ثبیت خضرمی نقل کرده که همه از جلسه ی مذاکره امام و عمر سعد دور شدند به گونه ای که صدایی نمی شنیدند. ثالثاً : عقبه بن سمعان نقل می کند که از لحظه ای که امام از مدینه خارج شده تا لحظه شهادت همه جا با او بوده و کلمه ای نبوده که از امام صادر شده باشد و او نشنیده باشد. عقبه سوگند می خورد که امام این سخنان را نگفته و تنها سخن امام این بوده: « بگذارید در زمین فراخ بروم تا ببینم کار کسان به کجا می کشد. » (10) 3 – درخواست رفتن و انصراف از جنگ : با توجه به اینکه امام برای انصراف از جنگ فرصت کافی داشته و آگاهانه این رویارویی را پذیرفته ، می توان گفت این بخش از سخنان امام از باب اتمام حجت با کسانی است که دعوت امام به کوفه را انکار کردند.👌 پی نوشت ها: (1) نهج البلاغه، خطبه شقشقیه (2) مقتل الخوارزمی، ج 1 ص 184 - لهوف، ص 23 (3) لهوف، ص 24 (4) مقتل خوارزمی، 1، ص 188 (5) همان (6) لهوف،‌ سيد بن طاووس، ترجمه عباس عزيزي، ص 89-107 (7) تاريخ طبري، ج 4، ص 290 - الفتوح ج 5، ص 120 و 124 - اخبار الطوال، ص 245 - انساب الاشراف، ج 3، ص 165 (8) تاریخ طبری ،ج 7 ، ص 2993 (9) http://yon.ir/rXB2y (10) تاریخ طبری، جلد 7 ، ص 3008 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
✅ سیدابراهیم رئیسی، همزمان با هفت مافیا، مافیای خودرو، مافیای پتروشیمی، مافیای نفت، مافیای بانکها، مافیای مجلس و مافیای قوه قضائیه وارد نبرد شده است. اگر آب دستش نمیدهیم، کوزه‌اش را نشکنیم. @Antishobhe
بسم الله الرحمن الرحیم دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمد خاتمی با حوادث مهم و تاثیر گذار داخلی وخارجی همراه بود.حملات یازده سپتامبر و در ادامه لشکر کشی ایالات متحده به افغانستان و عراق و قتل های زنجیره ای و حوادث تیرماه ۷۸ را میتوان شاخص ترین این حوادث قلمداد کرد. به رغم گزارش ها و آمارهای اقتصادی مبنی بر رشد اقتصادی و کاهش تورم در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی ، آنچه در واقعیت ملموس و مشهود بود افزایش شکاف طبقاتی، فساد روز افزون خواص در اقتصاد و حمله شبانه روزی رسانه های اصلاح طلب به حاکمیت و مبانی اعتقادی اسلام و انقلاب و ایجاد فضای جنگ روانی و ترویج شایعات به همراه اجرای ضعیف خصوصی سازی نشان از تزلزل دولت به جهت فراهم کردن زمینه مساعد برای یک جریان خاص رسانه ای به جهت تخریب و تضعیف مبانی انقلاب بود. در سیاست خارجی نیز توهمات دهکده جهانی و گفتگوی تمدنها که ساده لوحانه وبه دور از درک شرایط حاکم بر روابط بین الملل در حال تلاش ارائه تصویری دموکراتیک و مثبت از ایران در جامعه جهانی بود که در نهایت با محور شرارت نامیدن جمهوری اسلامی توسط جورج بوش پسر خط پایانی بر ساده لوحی در سیاست خارجی بود. مجموعه این شرایط و حوادث انتخابات سال ریاست جمهوری سال ۸۴ را در معرض ازمونی سخت در انتخاب جانشین آینده صندلی خیابان پاستور برای مردم قرار داد. در انتخابات سال ۷۶ نفر برگزیده با شایعه دروغ عدم تاثیر آرا مردم در انتخاب به مسند قدرت رسید و هشت سال زمانی بسیار کافی برای تفکر اصلاح طلبی بودتا بتواند تئوریهای اداره کشور خود را ثابت کند! اما اینبار مردم تشنه عدالت بودند.مردمی که تجربه هشت سال دوران سازندگی را باهاشمی و کارگزان و شیوع اشرافی گری و اختلاس را بخوبی درک کردند، و هشت سال ریاست اصلاح طلبان با شعار توسعه سیاسی و ادامه همان سیاست های دوران هاشمی و گسترش اشرافی گری و سو مدیریت و تضاد طبقاتی را به طور کامل در این زمان شاهد بودند نیاز به تغییر این شرایط داشتند. اصلاح طلبانی که بدترین رفتار ممکن را در دوران هشت ساله خود با هاشمی داشتند به دلیل نداشتن وجه مقبول و مطرح دراین انتخابات رو به سوی هاشمی آوردند . از این رو هاشمی رفسنجانی با سودای ریاست جمهوری مجدد،که به عنوان نماد همین جریان توسط مردم شناخته میشد در رقابت با محمود احمدی نژادی قرار گرفت که عملکردش در دوران استانداری اردبیل و شهرداری تهران و شعار خدمت به مردم و عدالت اجتماعی برای مردم تشنه عدالت و خسته از تضاد طبقاتی و اشرافی گری و فساد، محبوب تر از هاشمی قرار گرفت و هاشمی برخلاف تصور اصلاح طلبان شکست را در مرحله دوم انتخابات تجربه کرد. اینبار مردی وارد ساختمان ریاست جمهوری شد که شعارهایش متفاوت با روسای جمهور قبل بود.مردی که برای خدمت به مردم در عین ساده زیستی و بدور از اسراف و اشرافی گری آماده خدمت بود. اما همیشه هر شکست بزرگ و انحرافی از نقطه بسیار کوچکی شروع میشود که در نگاه اول قابل محاسبه نیست ولی گذر زمان اثر آنرا نشان می دهد. امام علی (ع): «تَفَکَّر قَبلَ أن تَعزِمَ وَ شاوِر قَبلَ أن تُقدِمَ وَ تَدَبَّر قَبلَ أن تَهجُمَ؛» «پیش از تصمیم گیرى بیندیش و پیش از اقدام، مشورت کن و پیش از داخل شدن [در کار] تدبّر کن.» محمد اخوان.  وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين. @Antishobhe
متن شبهه: پدران ما 40 سال پیش جمهوری اسلامی را انتخاب کردند، چرا نسل جدید باید آن را بپذیرد؟! چرا اجازه رفراندوم نمیدهند تا دوباره نظام جدیدی انتخاب کنیم؟!‼️ پاسخ شبهه: 1⃣مگر 22 بهمن خیابان ها را ندیدید؟! میلیونها ایرانی پیر و جوان، از پیرزن 100 ساله تا دهه هفتادی ها و هشتادی ها و.. از هر تیپ و تفکری آمده بودند..و جالب آنکه این سالهای اخیر شمار مردم آنقدر زیادتر بود که خبرگزاری های جهان را هم به اعتراف واداشت! (شبکه آمریکایی CNN با پخش مستقیم راهپیمایی 22 بهمن گزارش داد: راهپیمایی امسال عظیم تر از سال های گذشته است. چون آیت الله خامنه ای از مردم خواسته بود تا به صحنه بیآیند و پاسخی به رئیس جمهوری آمریکا بدهند.) 2⃣آیا این سالانه مردم در روز پیروزی انقلاب،✌ بهترین نیست؟! آیا اینها و پشتوانه های اصلی نظام نیستند؟! 3⃣کدام کشور را سراغ دارید که نسل به نسل، « » خود را به رفراندوم بگذارد؟! نظام سیاسی امریکا از سال 1870 بنا شده، و اگرچه سرمایه سالار و ظالمانه است، اگرچه جنبش 99 درصدی به راه انداختند اما کسی آن را به رفراندوم نگذاشته! اصلا مگر امکان چنین کاری وجود دارد؟ نظام سياسى يك قانون جزئى نيست كه مرتبا عوض شود و ثبات جامعه را بهم زند! 5⃣آری. اگر نسل قبلى نظامى را تأسيس كرده براى نسل بعدى نيز محترم است؛ تا جایی که مردم آن را بخواهند. نه عده ای قلیل. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: یعقوب لیث صفار یکی از آزادگان و فرماندهان وطن‌پرست ایران بود که در هنگام جنگ با لشکر خلیفه عباسی در دزفول به علت بیماری درگذشت. یعقوب لیث با لشکری جنگید که فرمانده آن لشکر متجاوز، محمد بن جعفر بود و این فرمانده هم در این جنگ کشته شد. تاریخ نویسان در مورد زمان مرگ محمد ابن جعفر نظرات مختلفی دارند ولی هرچه هست محمد ابن جعفر از اعراب و فرماندهان متجاوز به خاک ایران و کشتار ایرانیان بوده است. اکنون قبر این دو نفر چنان تفاوتی با هم دارد که هر کس که تاریخ نداند و نخوانده باشد گمان می‌کند که یعقوب متجاوز به این کشور بود و محمد بن جعفر مدافع. وای بر نادانی ما... اگر وقت کردید و گذرتان به دزفول افتاد حتما به قبر این دو نفر سر بزنید. قبر محمد بن جعفر در غرب دزفول با شکوه و عظمت خاصی همه روزه پذیرای زائرانی است که اجدادشان را به خاک و خون کشیده و به نوامیسشان تجاوز کرده و در شرق دزفول در مسیر جاده شوشتر قبری مخروبه و دورافتاده، قبری که اکثر مردم شهر او را نمی شناسند وجود دارد. در این قبر یکی از شجاع‌ترین، متعصب ترین و وطن‌پرست‌ترین فرماندهان تاریخ این سرزمین یعقوب لیث صفار آرمیده است. ملتی که تاریخ نمی‌خواند محکوم به فناست... پاسخ شبهه: 🔮 این اولین بار نیست که نزدیکان و محبین آل محمد، مورد هجمه قرار می‌گیرند. این رفتار سابقه‌ای ۱۴۰۰ ساله دارد. 1⃣شخصیت یعقوب لیث: یعقوب لیث، بر اساس اسناد و مدارک تاریخی و آثار باستانی کشف شده (از قبیل سکه‌ها و...) یک مسلمان راسخ و متعصب بود و شدیداً نسبت به شعائر اسلامی پایبند بود و چهره مذهبی او بسیار پررنگ تر از چهره ملی او بود.[1] این در حالی است که جماعت کذابِ اسلام‌ستیز، هیچ اشاره‌ای به وجهه مذهبی یعقوب لیث نمی‌کنند. 2⃣شخصیت محمد بن جعفر طیار: محمد بن جعفر طیار، برادرزاده حضرت علی(ع) و فرزندِ جعفر طیار (پسرعموی پیغمبر) بود. مادر او اسماء بنت عُمَیس نام داشت. محمد بن جعفر در حبشه (در زمان هجرت مسلمین به آن سرزمین) متولد شد.[2] در روایات تاریخی بیان شده است که وقتی خبر مرگ جعفر بن أبيطالب (جعفر طیار) به پيغمبر رسيد، به خانه او رفت و فرمود فرزندان او را بياوريد، در این هنگام محمد (همین محمد بن جعفر) نزد پیغمبر رسید و حضرت او را بر دامن نشانيد و گفت من دوست او در دنيا و آخرتم و این محمد (محمد بن جعفر) به عمويم أبوطالب شبيه است.[3] منابع تاریخی او را شخصیتی صاحب کرامت و فضیلت دانسته اند. 3⃣آیا محمد بن جعفر در فتح شوشتر و یا در مقابل یعقوب لیث کشته شد؟! برخی از شایعه‌سازان و مُغرِضین، می‌گویند که محمد بن جعفر طیار، در فتح شوشتر -در زمان عمر بن خطاب- حاضر بود و جنایت بسیاری مرتکب شد، و خون مردم بیگناه را بر زمین ریخت! و در همان جنگ هم کشته شد! ولی امروز مردم نادان برای او مقبره و بارگاه ساختند! در پاسخ به این جماعت کذاب، باید بگوییم که بنا بر اسناد موجود، «محمد بن جعفر طیار» (با وجود اختلاف در منابع تاریخی) پس از عُمَر، با امّ کلثوم ازدواج کرد.[4] پس نمی‌توان پذیرفت وی در شوشتر و در جنگ با ایرانیان کشته شده باشد. یعنی او سال‌ها پس از عمر بن خطاب زنده بوده است و در ماجرای مذکور، کشته نشد.[5] همانطور که برخی مورخین، به صراحت کشته شدن محمد بن جعفر در جنگ شوشتر را انکار کرده اند و آنرا نظری نادرست دانسته اند.[6] همچنین به فرض حضور او در این جنگ، علت آن انجام وظیفه و ترویج و تعلیم سیره اهل بیت (ع) در میان مسلمانان و پرهیز دادن ایشان از رفتارهای ناصحیح بوده است؛ نه به معنای کشتار و خونریزی. گذشته از همه این سخنان، منابع تاریخی گویای این هستند که او در جنگ صفین حاضر بود و شهید شد.[7] پس محمد بن جعفر طیار در شوشتر کشته نشد و از جهت عقلانی این قابل پذیرش نیست. به هر صورت (و با وجود اختلاف در منابع تاریخی) این نکته قابل اهمیت است که یعقوب لیث صفار حدود 200 سال پس از محمد بن جعفر می‌زیست! به این صورت که محمد بن جعفر طیار در قرن اول هجری و یعقوب لیث در قرن سوم هجری زندگی می‌کرد! از همینجا دروغگویی و کم‌عقلی نویسنده شایعه روشن است که دو انسانی که بیش از 2 قرن با یکدیگر فاصله زمانی داشتند را روبروی هم در میدان جنگ قرار داده است!!! پس اصولاً یعقوب لیث و محمد بن جعفر طیار، ابداً در مقابل هم نبودند. 4⃣محمد بن جعفر مدفون در دزفول: حال اینکه شخصی به نام محمد بن جعفر در حوالی دزفول --که از قدیم در برخی منابع تاریخی شوشتر و دزفول سهواً یک منطقه خوانده می‌شدند-- مدفون است و منتسب به سادات است، امری روشن است. اما اینکه این شخص، دقیقاً کیست محل اختلاف است؛ آقابزرگ طهرانی در الذریعة می‌نویسد که این شخص محمد بن جعفر طیار است.[8] لیکن برخی دیگر منابع بر این نظرند که این شخص همان محمد بن جعفر صادق (مشهور به محمد دیباج) است. از جمله می‌خوانیم: «و ذكر الهروي أن (تستر) تحتضن قبر محمد بن جعفر الصاد
ق[9] هِرَوی میگوید که شوشتر دربردارنده قبر محمد بن جعفر صادق (محمد دیباج) است» که این شخص خود به دست بنی عباس کشته شد و البته باز هم در محل دقیق قبر او اختلاف است. برخی معتقدند او در گرگان یا قومس و یا... شهید شد. در پایان، این محمد بن جعفر هر که بود، اولا از سادات علوی بود که به دلیل کرامات و فضائلشان همواره برای مردم ایران محترم بودند و از همین روی پس از مرگ نیز، تربت مزارشان زیارتگاه مردم فهیم و مشتاق بود. ثانیاً محمد بن جعفر --هر یک از سادات که باشد-- ابداً در مقابل یعقوب لیث قرار نداشت. ثالثاً این افراد به جای خیال‌بافی و شایعه‌پراکنی و مقابل هم قرار دادن مذهب و ملیت، باید آستین‌ها را بالا بزنند و برای ساخت یک بنای باشکوه برای یعقوب لیث، به جمع آوری هزینه و تأمین مالی و ارائه اسناد علمی و تاریخی و همچنین رایزنی با سازمان میراث فرهنگی اقدام کنند. 📚پی‌نوشت: [1]. بنگرید به «مسلمانیِ یعقوب لیث صفار» [2]. ابن سعد، الطبقات الکبری، ترجمه محمود مهدوى دامغانى، تهران، انتشارات فرهنگ و انديشه، 1374، ج8، ص297 ؛ ابن اثیر الجزری، همان، ج4، ص307 ؛ خير الدين الزركلى،همان، ج6، ص69 [3]. باقر شريف قرشى، زندگانى حسن بن على عليهما السلام، ترجمه فخرالدين حجازى، تهران: نشر بنیاد بعثت، 1352، ج1 ص267 [4]. ابن عبد البر، الاستيعاب فى معرفة الأصحاب، تحقيق على محمد البجاوى، بيروت، دار الجيل، 1992، ج3، ص1367 ؛ ابن اثیر الجزری، اسد الغابة فى معرفة الصحابة، بيروت، دارالفكر، 1989، ج4، ص307 ؛ خير الدين الزركلى، الأعلام، بيروت، دار العلم  للملايين، 1989، ج6، ص69 ؛ أحمد بن يحيى بن جابر البلاذرى، كتاب جمل من انساب الأشراف، تحقيق سهيل زكار و رياض زركلى، بيروت، دار الفكر، 1996، ج1، ص402 ؛ تقى الدين أحمد بن على المقريزى، إمتاع الأسماع بما للنبى من الأحوال و الأموال و الحفدة و المتاع، تحقيق محمد عبدالحميد النميسى، بيروت، دار الكتب العلمية، 1999، ج5، ص370 ؛  محمد بن سعد كاتب واقدى، الطبقات الکبری، ترجمه محمود مهدوى دامغانى، تهران، انتشارات فرهنگ و انديشه، 1374، ج8، ص460 ؛ ابو جعفر محمد بن حبيب بن امية الهاشمى البغدادي، كتاب المحبر، تحقيق ايلزة ليختن شتيتر، بيروت، دار الآفاق الجديدة، ص53 ؛ علامه مجلسى، بحار الأنوار، مؤسسة الوفاء بيروت، 1404 هجرى قمری، ج41، ص91 ؛ ابن شهرآشوب مازندرانى، مناقب آل أبي طالب (ع)، مؤسسه انتشارات علامه قم، 1379 هجرى قمری، ج3، ص304 ؛ احمد بن على بن حجر العسقلانى، الإصابة فى تمييز الصحابة، تحقيق عادل احمد عبدالموجود و على محمد معوض، بيروت، دارالكتب العلمية، 1995، ج6، ص7 ؛ شهاب الدین نويرى، نهاية الأرب في فنون الأدب، قاهره، دارالكتب و الوثائق القومية، 1423هجری قمری، ج18، ص214 [5]. شیخ محمد تقی تستری، قاموس الرجال، ناشر: مؤسسه نشر اسلامی وابسته به جامعه مدرسین قم، ج9، ص158. [6]. احمد بن على بن حجر العسقلانى، الإصابة فى تمييز الصحابة، تحقيق عادل احمد عبدالموجود و على محمد معوض، بيروت، دارالكتب العلمية، 1995، ج6، ص7؛ [7]. خير الدين الزركلى،همان، ج6، ص69 ؛ ابوالفرج على بن الحسين الأصفهانى، مقاتل الطالبيين، تحقيق سيد احمد صقر، بيروت، دار المعرفة، ص37؛ [8]. آقا بزرگ طهرانى، الذريعة إلى تصانيف الشيعة، قم: نشر اسمعیلیان، ج3 ص244 [9]. رحلة ابن بطوطة (سفرنامه ابن بطوطه)، ریاض: اكاديميه المملكه المغربيه، 1417 هجری قمری، ج2، ص22. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: عده ای .... نماز اجاره ای می خوانند! ... و روزه اجاره ای میگیرند! ... برای امواتی که .... درحیاتشان وقت نداشته اند!!! خودشان انجام دهند! ولی پولی داشته اند! که بدهند به نماز خوانان! و روزه گیران حرفه ای! تا برایشان انجام دهند!!! پدر پول بسوزد! ... که در دستگاه خدا هم کار میکند!!! آنهم چه کاری! ... جانشین پرستش خدا! ... پول میدهند! ... تا دیگران برایش خدا را بپرستند! و او به بهشت برود! و ثواب نماز و روزه آنها راببرد!!! براستی که عجب! حماقتی است جهل مذهبی!! پاسخ شبهه: طبق نظر برخی از مراجع، اجیر گرفتن براى قضاى نماز و عبادت هاى دیگر از طرف اموات بدون اشكال نیست، مگر در حج . 2. اگر كسى بخواهد در عبادت هاى دیگر اجیر بگیرد، قصد رجاء كند، امّا به جا آوردن نماز و روزه قضا و همچنین نماز و روزه مستحبّى به قصد قربت و بدون گرفتن اجرت اشكالى ندارد. 3. نماز و روزه های که از مرده قضا شده است، اگر ترک آن ها عمدی نباشد و میت به دلیل مریضی و یا فراموشی و ... آن را قضا نکرده باشد، گناهی برای آن میت نوشته نشده است. اعمالی که برای او انجام می شود، ثوابش به او می رسد و مشمول لطف وعنایت خداوند می شود. 4. اگر ترک نمازها و روزه ها عمدی باشد، هر چند ثوابی از کارهای انجام شده به میت می رسد، ولی مسلما میت به دلیل ترک عمدی واجبات خود عذاب و مواخذه می شود! مگر آن که واقعا توبه کرده و با حال توبه مرده باشد. ☑️ لذا دلیلی برای راحتی افراد متمول و خریدن نماز و روزه با پول نیست. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
👤 مستر همفر: "زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند و نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست. به هر وسیله ای شده باید آن ها را از حجاب اسلام خارج کرد. آنگاه مردان و جوانان فریفته می شوند و فساد در کانون خانواده ها رخنه می کند." منبع👈 خاطرات مستر همفر @Antishobhe
🔴احمدی نژاد درحساب رسمی خود تولد مایکل جکسون را تبریک گفت! ‏خدایا! آخر و عاقبت مارو جوری کن که دیگه از «اللهم عجل لولیک الفرج» به پیام تبریک دادن واسه همجنس‌بازای شهره دنیا سقوط نکنیم! @Antishobhe
ملت غیور؛ کار رئیس جمهور به جایی رسیده که به اروپا پیغام میده اگر نمیتوانید ایران را بخرید لااقل به ما قرض بدهید چگونه تا این حد ذلت را میپذیرید در حالی که خداوند مسلمان را عزیز خواسته . به عنوان وکیل و خادم شما عرض میکنم این اقدام تیم مذاکره و شخص رئیس جمهور خیانت است ، مردم آنها را رها نخواهند کرد @Antishobhe
متن شایعه: محمد عزیزی نماینده اخلالگر مجلس خواهرزاده صدیقی امام جمعه موقت تهران است پاسخ شایعه: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، در حاشیه نشست بسیج اساتید حوزه تاکید کرد: نماینده ابهر در مجلس هیچ نسبتی با بنده ندارد و به طبع هیچ توصیه ای از جانب بنده برای ایشان به اعضای شورای نگهبان نشده است. وی با بیان اینکه تاکنون برای موارد اینچنینی حتی یک تماس یا پیام به اعضای شورای نگهبان نداشته ام تاکید کرد: اصلا مگر آقایان اعضای شورای نگهبان به این توصیه ها توجه می کنند؟ هر دو مورد مطمئن باشید کذب است. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شایعه: 🚫آیا تا به حال در ساعت فروشی ها به ساعت تنظیم شده ساعتها توجه کرده اید. تمامی ساعتهای ژاپنی بر روی عدد 10 و 10 دقیقه و 35 ثانیه ایستاده اند. (البته بعضی از آنها به دلیل تست و یا فعال بودن باطری اینگونه نیستند ولی باز هم اکثر آنها همین ساعت را نشان می دهند). علت این امر میدانید چیست؟ این ساعت همان ساعت بمباران اتمی در ژاپن است و ژاپنی ها با این کار در هر لحظه و همه جای دنیا این اشتباه آمریکا را به یاد آنها آورده و به این وسیله آنها را محکوم می کنند. مقداری فکر کنید. بدون حتی یک شعار دادن و به خیابان ریختن و تظاهرات کردن چگونه به زبان بی زبانی مرگ بر آمریکا می گویند و آمریکایی ها را بابت اشتباهشان سرزنش می کنند.🚫 پاسخ شبهه: 1⃣ دلیل تنظیم اکثر ساعت ها بر روی 10:10:35 ، بر خلاف ادعای نویسنده متن مربوط به زمان پایان جنگ جهانی دوم است و به ساعت صلح معروف است. http://yon.ir/GARR 2⃣زیر سؤال بردن شعار "مرگ بر آمریکا" با یک داستان خیالی آنهم در آستانه دهه مبارک فجر، خود جای تأمل دارد. 3⃣ در رابطه با شعار و تظاهرات علیه آمریکا و مستکبران باید به چند نکته توجه کنیم... 🔸منظور از مرگ بر آمریکا و مستکبران ، مرگ بر سیاست های آنان است و نه مردم آنها ! 🔸 این شعار در واقع، یک هشدار و بیدارباش دائمی جهت آگاهی در مقابل توطئه های دائمی آمریکا است و باعث میشود ماهیت واقعی آنها فراموش نشود. 🔸 یکی از وظایف مهم دینی < تبری > و بیزاری از دشمنان اسلام است که اگر به تاریخ نگاه کنیم آمریکا و مستکبرانی نظیر اسراییل و ... را شامل میشود. 🔸 این شعارها دارای وجه سیاسی و بین المللی است ، فریاد مظلوم است و ظالم را می شناساند و جسارت در برابر ظالم را بوجود می آورد. http://yon.ir/Gdda کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈