eitaa logo
بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
6هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
5.1هزار ویدیو
9 فایل
بسوی حقیقت بصیرت،روشنگری پاسخ به شبهات وشایعات (شبهه ازشما،پاسخ ازما) مامکلف به تکلیفیم،نه نتیجه حق جو وحق طلب باشیم (بروز ترین کانال پاسخ به شبهات وشایعات روزدنیای مجازی) ارتباط با ادمین 👇👇 @Aliomidiani
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ⚠️هشدار و انتقاد تند (ع) به خواص و علمای جامعه در ⚠️یکسال قبل از واقعه 📣 روحانیون محترم بخوانند.. ✍اگر روحانیت و انقلابیون فقط به مسائل اخلاقی بمعنای عامیانه بپردازند و دنبال و علیه ظلم به فقراء نباشند، این جامعه مانند آب راکد ، بعد از مدتی فاسد می شود و همه را از بین خواهد برد... و و باید راس باشد..تا همه ی مسائل دین اجراء شود.. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
🔴 ⚠️هشدار و انتقاد تند (ع) به خواص و علمای جامعه در ⚠️یکسال قبل از واقعه 📣 روحانیون محترم بخوانند.. چرا روحانیون در منابر را باز نمیکنند و از غفلت و علماء و خواص سال شصت هجری نمی گویند؟؟ سکوت و و و و علماء و خواص جامعه سبب شد، انقلاب پیامبر(ص) توسط عده ای به انحراف کشیده شود و بعد شصت سال به جامعه ای فاسد تبدیل شود و سر امام زمان و فرزند پیامبر را ببرّد...آیا فقط میتوانیم گریه کنیم؟؟ کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: استدلال مقدمه۱: فقط شیطان شما را میترساند مقدمه۲: از من بترسید نتیجه : پس تو شیطان هستی غیراز این است؟ یا اینکه ایه ها در تناقض هستن؟ پاسخ شبهه: 1⃣ ترجمه ای که کردید کاملا غلطه. چون کلمه"ذالکم" اشاره به جمع هست نه به یه شخص که بخواهید به شیطان بزنید. بنابراین منظور انسان های شیطان نما هستند. 2⃣بنابر ترجمه خودشون جواب میدیم: مقدماتتون کاملا مشکل داره؛ مقدمه اول نمیگه فقط شیطان شما رو میترسونه. بلکه میگه شیطان "پیروان خودش" رو میترسونه مقدمه ی دومتون یه شرط داره: "اگه ایمان دارید از من بترسید" 3⃣نتیجه اش این میشه : هر کی ایمان نداره میره جز دسته ی پیروان شیطان که نتیجه اش ترس از شیطانه و هر کی ایمان داره میره جز دسته پیروان خداوند که نتیجه اش ترس از خداست. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: چرا در فیلم ها چهره امامان را نورانی نشان میدهند اما چهره پیامبران را نه؟ پاسخ شبهه: 🔮مقايسه جايگاه امامت با نبوت : 1⃣بر اساس آیه 124 سوره بقره که امامت را به عنوان آخرین مقام متعالی حضرت ابراهیم مطرح کرده، معلوم می‌شود مقام امامت که به حضرت ابراهیم داده شده، برتر از نبوت و رسالت او بوده است. 2⃣امامت عبارت است از تحقق بخشیدن برنامه‌های دینی، اعم از حکومت به معنی وسیع کلمه ؛ اجرای حدود و احکام خدا ؛ اجرای عدالت اجتماعی ؛ هم ‌چنین تربیت و پرورش نفوس در ظاهر و باطن . این مقام از مقام رسالت و نبوت بالاتر است، زیرا نبوت و رسالت تنها اخبار از سوی خدا و ابلاغ فرمان او و بشارت و انذار است. 3⃣پس امامت، مقام تحقق بخشیدن به اهداف مذهب و هدایت به معنی رساندن خلایق به مطلوب است. علاوه بر این هدایت تکوینی را نیز شامل می‌شود، یعنی تأثیر باطنی و نفوذ روحانی امام و تابش شعاع وجودش در قلب انسان‌های آماده و هدایت معنوی آن ها. 4⃣امام از این نظر درست به خورشید می‌ماند که با اشعه زندگی‌بخش خود گیاهان را پرورش می‌دهد . به موجودات زنده جان و حیات می‌بخشد. نقش امام در حیات معنوی نیز همین نقش است.(1) 5⃣تردید نیست که مقام امامت از مقام نبوت و رسالت برتر است. هر کدام از این مقام آثار و کاربرد خاص خود را دارد. بسیاری از پیامبران بزرگ الهی علاوه بر نبی و رسول ، امام نیز بوده اند. نبی کسی است که وحی را از جبرئیل می‌گیرد. رسول کسی است که آن وحی را ابلاغ و نشر می‌دهد. امام کسی است که بر اساس وحی، بشر را رهبری و پیشوایی و هدایت می‌کند. امام کسی است که با تشکیل یک حکومت الهی و به دست آوردن قدرت‌های لازم سعی می‌کند احکام را عملاً اجرا و پیاده نماید. وظیفه امام اجرای احکام و وحی الهی است و نه دریافت وحی و دیدن جبرئیل.(2) 6⃣ندیدن جبرئیل به عنوان آورنده وحی ، دلیل بر فروتری مقام امامت از مقام نبوت نیست ، چه این که دیدن جبرئیل دلیل بر برتری نبی بر امام تلقی نمی‌شود، از این رو بسیاری از انبیا، جبرئیل را می‌دیدند و وحی را از او می‌گرفتند، ولی مقام رسالت و امامت نداشته‌اند و مقام‌شان به اندازه مقام امام نیست. 7⃣امام معصوم ممکن است جبرئیل را ببیند ،ولی نه به عنوان آورنده وحی. در زیارت جامعه کبیره خطاب به اهل بیت(ع) آمده: «السلام علیکم یا أهل بیت النبوّه... و مختلف الملائکه و مهبط الوحی؛(3) سلام بر شما اهل بیت پیامبر که محل نزول ملائکه و هبوط انوار وحی خدا هستید». 8⃣البته مراد از این وحی، وحی تشریعی نیست، بلکه وحی تسدیدی(پشتیبانی)است. در نهج البلاغه آمده که امیر مؤمنان فرمود: رسول خدا به من فرمود: «إنّک تسمع ما أسمع و ترى ما أرى إلاّ أنّک لست بنبیّ؛(4) می‌شنوی آنچه من می‌شنوم . می‌بینی آنچه من می‌بینم، لکن پیامبر نیستی». از این روایات به دست می‌آید که امام معصوم، فرشتگان را می‌بینید ،ولی به عنوان نبی و دریافت کننده وحی نیست. 9⃣اما اینکه چرا چهره امامان را در فیلم ها نشان نمی دهند ، قطعا به خاطر احترام به شخصیت امام می باشد ، زیرا مردم بین شخصیت امام و کسی که این نقش را ایفا می کند ، مقایسه ها و در نتیجه قضاوت هایی می کنند. و گرنه این مسئله اشکالی ندارد . تفاوتي در ايفاي نقش به شكل آشكارا بين امام و پيامبر نمي باشد ، همان گونه که در تعزیه خوانی اشخاصي نقش امام حسین و امام سجاد (ع) را ایفا می کنند. مراجع بزرگوار تعزیه خوانی را با رعایت شئونات بلا مانع دانسته اند . 📚پی‌نوشت‌ها:👇👇 1. تفسیر نمونه، ج 1، ص 439،دار الكتب الإسلامية ، سال چاپ 1374 ش‏. 2. همان، ص 441. 3. مفاتیح الجنان ،زيارت جامعه كبيره. 4. نهج البلاغة ، ج 2 ، ص158 ، تحقيق و شرح : الشيخ محمد عبده ، چاپ اول ، سال چاپ : 1412 - 1370 ش ، ناشر : دار الذخائر - قم - ايران. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
‏سپاه مطیع رهبره.خروجیش: -رسیدن به مدیترانه بعد ۲۵۰۰سال -رتبه چهارم موشکی،سوم پهپادی و پنجم زیردریایی در جهان با فناوری بومی -تامین امنیت وسط ناامنی -شکار ریگی در آسمان،زم در زمین و کماندوهای آمریکا در دریا ...- برای فهمش لازم نیست تحلیلگر سیاسی باشید.کمی وجدان لازمه "ساسان سروش " @Antishobhe
🔆 جذب پرستار خارجی در کشور تکذیب شد 🔆معاون پرستاری وزارت بهداشت: اساسا موضوع جذب پرستاران اتباع بیگانه صحت ندارد و متاسفانه افرادی که خود را به ظاهر مدافع پرستاری قلمداد می‌کنند با اهداف مشخص چنین اخباری را عنوان می‌کنند. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: آیه ای که تاکید به نفی برده داری آیه ای که تاکید بر حق و حرمت زن آیه ای که تاکید بر مساوات زن و مرد آیه ای در مورد احترام به عقاید دگر آیه ای در مورد نفی جنگ و صلح دوستی بین تمام انسانها با هر عقیده آیه ای در مورد تاکید بر علم و کشاورزی آیه ای که کشتن و قتل و تجاوز را کاری غیر انسانی بداند آیه ای در مورد کشورداری و حقوق انسانها آیه ای در مورد آزادی بیان و عقیده... یک آیه در مورد موارد بالا را نشان دهید در این کتاب کامل . پاسخ شبهه: 1⃣ اسلام ستیزان همیشه با طرح شبهاتی بی پایه، تلاش می کنند، قرآن کریم را کتابی معرفی کنند که عاری از حقوق انسانی و اخلاقی بوده و به ابتدایی ترین خواسته های بشر بی توجه بوده است. 2⃣ آیه ای که تاکید به نفی برده داری کرده باشد. اسلام زمانی ظهور کرد که برده داری به عنوان نظامی ناعادلانه در تار و پود جوامع آن روز ریشه دوانیده بود و لغو یکباره ی آن به سادگی ممکن نبود؛ لذا اسلام با وضع مقرراتی، راه مبارزه ی تدریجی با آن را در پیش گرفته، حقوق و منافع آنان را به رسمیت شناخت. 3⃣در جامعه ی اسلامی، بردگان جزئی از اعضای خانواده به شمار می رفتند و در نهایت مهربانی و عدالت با ایشان رفتار می شد. سلمان فارسی و بلال حبشی، نمونه ای از این بردگان بودند که مقام بزرگی نزد پیامبر اسلام (ص) داشته و سخت مورد احترام بودند. 4⃣همچنین در اسلام، آزاد کردن بردگان دارای اهمیت و ثواب بسیار و اصلا جزء عبادات محسوب می شد. در کتب حدیثی و فقهی باب مستقلی تحت عنوان "کتاب العتق" (کتاب آزادی بردگان) و ابوابی مربوط به حقوق بردگان وجود دارد. یکی از این ابواب، "مکاتبه" نام دارد که عقدی است که عبد با مولای خود می بندد تا در قبال پرداخت مبلغی معین، زمینه ی آزادی خود را فراهم می کند. 5⃣ در بخشی از آیه ی 33 سوره ی نور به این نوع عقد اشاره شده و آمده است: و از بردگانتان آنان که تقاضای مکاتبه کنند (یعنی خواهند که خود را از مولا به مبلغی مشروط یا مطلق خریداری کنند) تقاضای آنها را اگر خیر و صلاحی در ایشان مشاهده کنید بپذیرید و (برای کمک به آزاد شدن آنها) از مال خدا که به شما اعطا فرموده (به عنوان زکات و صدقات در وجه مال المکاتبه) به آنها بدهید. 6⃣همچنین در آیه ی 36 سوره ی نساء، به نیکی با بردگان توصیه شده است: و خدای یکتا را بپرستید و هیچ چیزی را شریک وی نگیرید و نسبت به پدر و مادر و خویشان و یتیمان و فقیران و همسایه ی دور و نزدیک و دوستان موافق و رهگذران و بندگان که زیردست تصرف شمایند، نیکی کنید که خدا مردم متکبّر خودپسند را دوست ندارد. 7⃣ آیه ای که زنان را مایه ی آرامش مردان خوانده است: 💠 و از نشانه های او این است که برای شما از جنس خودتان (نه از فرشتگان و نه از اجنّه و غیر آنها) همسرانی آفرید که در کنار آنها آرامش یابید، و میان شما علاقه دوستی و مهر باطنی نهاد. همانا در این امر نشانه هایی است (از توحید و قدرت و حکمت خدا) برای گروهی که می اندیشند. (روم: 21) 8⃣ آیه ای که روی تعلق یافتن مهریه به زنان تأکید دارد: 💠 و مهر زنان را (بطور کامل) به عنوان یک بدهی (یا عطیه) به آنان بپردازید! (ولی) اگر آنها چیزی از آن را با رضایت خاطر به شما ببخشند، حلال و گوارا مصرف کنید (نساء: 4) 9⃣ آیه ای که بر مالکیت زنان بر دسترنج خودشان، تاکید دارد: 💠 مردان نصیبی از آنچه به دست می آورند دارند، و زنان نیز نصیبی (و نباید حقوق هیچ یک پایمال گردد.) (بخشی از آیه ی 32 سوره ی نساء) 🔟 آیه ای که رسم جاهلی "تملک زنان بیوه توسط صاحبان ارث" را لغو کرده و مردان را از آزار زنان (در قبال پرداخت مهریه)، منع و سفارش به نیکی درباره ی آنان کرده است: 💠ً ای کسانی که ایمان آورده اید، بر شما حلال نیست زن ها (ی شوهر مرده) را به اکراه (همانند اموال شوهرانشان طبق سنّت جاهلیت) به میراث برید، و حلال نیست زنانی را که شما وارث آنها هستید از ازدواج مانع شوید تا ارثشان را شما ببرید و (نیز) آنها را (که همسر شمایند) در تنگنا قرار مدهید تا پاره ای از آنچه به آنها (به عنوان مهر) داده اید (از دستشان بیرون) ببرید مگر آنکه کار زشت آشکاری (مانند نشوز و زنا) مرتکب گردند (که در این صورت می توانید با تضییقات حلال چیزی بگیرید) و با آنان به نیکی معاشرت کنید، و اگر از آنها کراهت دارید (باز هم با آنان بسازید، زیرا) بسا هست که شما چیزی را مکروه دارید و خدا در آن خیر فراوانی قرار می دهد. 1⃣1⃣ آیه ای که بر رعایت عدالت بین زنان (در صورت چندهمسری) تأکید ورزیده است: 💠 و اگر می ترسید عدالت را درباره همسران متعددرعایت نکنید. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
ولی فقیه معصوم نیست ولی متخصص و مجتهد است! حرف ولایت حجت است. همانطور که حرف پزشک برای بیمار حجت و نظر داور وسط زمین برای بازیکن است. پزشک و داور معصوم نیستند! امام جامعه است. امام، قطب نمای امت و معیار تمام جهت گیری ها و فعالیت هاست. وقتی برای مسافت طولانی و منطقه ناآشنا جنگل یا کوه میروید، به همراه خود راه بلد میبرید. همان راه بلدِ شرایط ایران در این بازه زمانی است. جامعه بدون امام گم میشود! چه انتظارات سخیف و بیهوده ای دارند بعضی ها..! کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جات عضویت @Antishobhe 👈👈👈
🌹سلام به 14معصوم (ع) بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ🌹 ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ علی اِبن ابی طالب🌹 ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﺔُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ🌹ُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ🌹 ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ🌹ِ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ🌹َ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ🌹ُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ🌹ُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﻥِ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ🌹 ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺑﺮﮐﺎﺗﻪ🌹 ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ🌹ُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ🌹 ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ🌹 ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺑﻘﯿﺔَ ﺍﻟﻠﻪِ، ﯾﺎ ﺻﺎﺣﺐَ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ🌹 🌺❤️🌺❤️🌺❤️ شادی ارواح طیبه همه شهدای والا مقام صلواتی هدیه کنیم 🌷اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجِّل فرجهم🌷 ❤️💖❤️💖❤️💖 🌹اللهم عجل لولیک الفرج🌹 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: از چه زماني مردم براي مسايل ديني خود از مراجع تقليد کردند؟ ايا بلافاصله بعد از غيبت کبري، مردم به مراجع رجوع و تقليد کردند و اولين مرجع تقليد چه بزرگواري بوده است؟ پاسخ شبهه: 1⃣مسئله تقليد و رجوع عالم به جاهل امري عقلي بوده و منحصر به زمان، مکان و دانش خاصي نيست، بلکه تمام عاقلان اگر در کاري متخصّص نباشند به متخصّص آن رجوع مي‌کنند. 2⃣همچنين قرآن و ساير منابع اسلامي، همچنين سيره پيامبر(ص) و امامان معصوم(ع) دلالت بر ترغيب رجوع به راويان احاديث و اسلام شناسان حتي در زمان حضور معصومان(ع)، مي‌کند، و اين امر در زمان غيبت امام مهدي(عج) خود را بيشتر نشان داده است. 3⃣در زمان ائمه(عليهم السلام) برخي از شاگردان مورد تأييد آن بزرگواران به منظور احيا و تعليم احکام، به شهرهاي مختلف کوچ کردند و بسياري از مردم - که شيفته و تشنه معارف و احکام الهي بودند و در نقاط دور دست زندگي مي‏کردند و دستشان از اهل بيت کوتاه بود - به سراغ آنان مي‏رفتند و مسائل خود را از ايشان مي‏پرسيدند و از علم بي‏کران ائمه‏عليهم السلام سيراب مي‏گشتند. اين همان «تقليد» است که به نمونه‏هايي از آن اشاره مي‏شود: 👈1) حضرت باقر عليه السلام به ابان بن تغلب مي‏فرمايد: «اِجْلِس في‏ مسجد المَدينة و اَفتِ النَّاسَ فَاِنّي اُحِبُّ اَنْ اَري‏ في‏ شيعَتي مِثْلَکْ»؛ «در مسجد مدينه بنشين و به مردم فتوا بده؛ زيرا دوست دارم در ميان شيعيانم کساني همچون تو باشند».(1) 👈2) شعيب عقرقوقي مي‏گويد: به امام صادق‏عليه السلام عرض کردم: «رُبَما اِحْتَجْنا اَنْ نَسْأَلَ عَنِ الشَي‏ءِ فَمَنْ نَسْأَل»؛ «گاهي ما مي‏خواهيم سؤال و مشکل ديني خود را از کسي بپرسيم (و به شما به جهت دوري راه يا حالت تقيه و... دسترسي نداريم)، شما بگوييد به چه کسي رجوع کرده و سخن او را بپذيريم؟» 👈حضرت در جواب فرمود: «عَلَيْکَ بِالْاَسَدي‏ يَعْني‏ اَبا بَصير»؛ يعني، شما مي‏توانيد به ابوبصير مراجعه کنيد.(2) 👈3) حسن بن علي بن يقطين مي‏گويد: به امام رضاعليه السلام عرض کردم: «لا اَکادُ اَصِلُ اِلَيْک اَسْأَلَکَ عَنْ کُلِ مااحْتاجُ اِلَيْهِ مِنْ مَعالِمِ ديني‏. اَفَيُونُسُ بنُ عَبْدِ الرَّحْمانِ ثِقَةٌ آخُذُ مِنْهُ ما احْتاجُ اِلَيْهِ مِنْ مَعالِمِ ديني‏ فَقالَ نَعَم»(3) 4⃣«من نمي‏توانم به جهت هر مشکل ديني که برايم پيش مي‏آيد، از شما سؤال کنم! پس آيا يونس بن عبدالرحمان ثقه و راستگو است و مي‏توانم پاسخ نيازهاي ديني خود را از او دريافت کنم؟ حضرت فرمود: آري». 📚پي نوشتها: 1.مستدرک الوسائل، ج 17، باب 11. 2. وسائل الشيعه، ج 27، باب 11. 3. همان کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی میخواین دانش آموزای مملکت رو تحلیل کنین، فقط ⁧ ⁩ و ⁧ ⁩ رو نبینید. این همه دانش‌آموز عاشقی که رفتن ⁧ ⁩، این سرودهای جمعی، اینا رو هم ببینید، اینا خیلی بیشتر از دسته اولن، هرچند مسیح علینژادی ندارن که پوشش‌شون بده ‏فیلم یه دبیرستان دخترونه در ⁧ ⁩ ه کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
🔻با وجود ۴۰ سال حضور در نظام اپوزیسیون‌بازی به شما نمی‌آید روزنامه جوان درمورد صحبت های روحانی در دانشگاه تهران نوشت: 🔹اولین برداشت این است که ایشان از عدد چهل سال یعنی کل دوران انقلاب شکایت دارد، نه ۱۰ سال، ۲۰ سال یا مثلاً بعد از دوم خرداد ۷۶ یا بعد از رحلت حضرت امام. پس معنای اول حرف ایشان این است که اصلاً چرا انقلاب کردیم، چون بحث‌ها محصول کل عمر انقلاب اسلامی است و خدا رحمت کند حضرت امام را که رفراندومی را برگزار کرد -۱۲ فروردین ۵۸- که می‌توانست برگزار نکند، اما اگر نمی‌کرد امروز مشکلات بیشتری داشتیم. 🔹دومین برداشت اینکه اصل ۵۹ در حیطه مجلس است و ربطی به دولت ندارد، روحانی با طرح آن می‌خواهد خود را مجری قانون اساسی اعلام کند که طبق اصل ۱۱۳ به جز اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود با ایشان است. روحانی در این مدل فقط می‌خواهد از جایگاه خود دفاع کند نه برگزاری رفراندوم، زیرا رفراندوم، اصل ۵۹ در صلاحیت قوه دیگری است. 🔹سومین برداشت این است که هرچه به سمت انتخابات می‌رویم نارضایتی از دولت در درون جریان حامی دولت رشد می‌کند و روحانی رگ خواب و راه سرکار گذاشتن اصلاح‌طلبان را (مبنی بر کلیشه‌های آنان) خوب می‌داند و اینگونه پیشکش خوشایند تولید می‌کند و اصلاح‌طلبان را دو، سه هفته‌ای در رسانه و محافل مشغول می‌کند. 🔹چهارمین برداشت که امیدوارم بدفهمی نگارنده باشد اینکه: در وسط معرکه جنگ تمام‌عیار اقتصادی و روانی، به امریکا پیام می‌دهد که من و ملتم هرآنچه شما بخواهید موافقیم، اما موانعی وجود دارد. با عرض پوزش این همان سیره عبیدالله بن عباس در سال چهلم هجری است که سپاه آماده امام حسن(ع) را رها کرد و به دامان معاویه رفت و آن سرنوشت برای امام مسلمین رقم خورد و همین جماعت بعداً امام را «مذل‌المؤمنین» نامیدند و به جای سرزنش خود رهبرشان را سرزنش می‌کردند. 🔹پنجمین برداشت: روحانی از اول انقلاب پنج دوره در مجلس، چهار دوره در خبرگان و ۲۰ سال در سری‌ترین مرکز امنیتی کشور بوده. چرا ۳۴ سال منتهی به ۱۳۹۲ از این عبارات و مطالبات نداشته‌اند؟ مگر آن ۳۴ سال بحث نداشته‌ایم؟ مگر ایشان بحث را ۴۰ سال نمی‌داند؟ چرا حتی یک‌بار چنین مطلبی را حتی در یک مصاحبه نگفته‌اند؟ علت اینکه چرا روحانی صریحاً مصداق را عنوان نمی‌کند، چیست؟ شاید می‌داند وسط جنگ نباید چنین کند و می‌کند، شاید اگر مصداق را بگوید خروار‌ها مطلب از خودش علیه خودش منتشر می‌شود و متهم به تناقض و تضاد و ابن‌الوقتی می‌شود. 🔹ششمین برداشت اینکه هر موقع فشاری روی روحانی بوده، مثل دستگیری فریدون، دادگاه اول، دادگاه تجدیدنظر، صدور حکم، رفتن زندان و... ایشان به میدان آمده و نیشگونی گرفته و کلاً نباید مسئله را عمیق برداشت کرد. 🔹روحانی اگر می‌تواند دو سوم نمایندگان مجلس را قانع کند و این مسیر را طی کند. چرا موضوع را مشخص نمی‌کند یا با مجلس وارد گفت‌وگو نمی‌شود؟ مگر مکانیسم قانون اساسی برای اجرای رفراندوم اصل ۵۹ روشن نیست؟ چرا طی نمی‌کنید؟ چاره دوم اینکه بدانیم ساز‌های ناهمسو با نظام از درون حاکمیت یا روشنفکران امروز (سیاست‌ورزان دیروز) سرجمع به صد نفر نمی‌رسند، اما سروصدای آنان بلند است و روحانی معمولاً خود را با آنان تنظیم می‌کند. نمی‌توان کشور ۸۳ میلیونی را برای ۸۰ نفر که ۳۰ نفرشان هم جلای وطن کرده‌اند به سمت ذلت برد، اما این ذلت را پشت مردم مخفی کرد. این ۸۰ نفر هم اختلاف‌شان ماهیتی/ هویتی است؛ آنان به نوع نظام دیگری رسیده‌اند و بار‌ها فریاد زده‌اند و اصل ۵۹ مشکل آنان را حل نمی‌کند. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈