﷽
⛔️شبهه
در آیات قرآن میگه
اگر افراد مرده را بخوانید نمیتوانند بشنوند و حتی به فرض محال اگر هم بشنوند نمیتوانم جواب گویند این ثابت میکند که شنیدن و جواب دادن هر دو لازمه اجابت یک داستان فقط خداست که می تواند دعای همه را بشنود و اجابت کند
[۳۵:۱۴]ان تدعوهم لایسمعوا دعاءکم و لو سمعوا ما استجابوا لکم و یوم القیامه یکفرون بشرککم و لا ینبئک مثل خبیر
اگر آنها را بخوانید نمیتوانند ندای شما را بشنوند حتی اگر هم بشنوند نمی توانند به شما پاسخ دهند در روز رستاخیز آنها شرک شما را طرد خواهند کرد هیچ کس نمیتواند مانند آن آگاه ترین تو را آگاه سازد
ائمه نمیتونن صدای مارو بشنون چون مثل مُرده حساب میشن
❇️پاسخ
@Antishobheh
📌قرآن کریم ، از فنون خطابه برای تفهیم مطلب استفاده می کند.
مثلا می فرماید:
🍃وَمَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِمَا لَا يَسْمَعُ إِلَّا دُعَاءً وَنِدَاءً صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَعْقِلُونَ
ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ [ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻨﻨﺪﻩ ] ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ [ ﺑﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ] ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺣﻴﻮﺍﻧﻲ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﻫﺎﻧﺪﻧﺶ ﺍﺯ ﺧﻄﺮ ] ﺑﺎﻧﮓ ﻣﻰ ﺯﻧﺪ ، ﻭﻟﻲ ﺁﻥ ﺣﻴﻮﺍﻥ ﺟﺰ ﺁﻭﺍ ﻭ ﺻﺪﺍ [ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺁﻭﺍ ﻭ ﺻﺪﺍﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﻔﻬﻮﻣﺶ ﺭﺍ ﺩﺭﻙ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ ]ﻧﻤﻰ ﺷﻨﻮﺩ . [ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ، ﺩﺭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ] ﻛﺮ ﻭ ﻟﺎﻝ ﻭ ﻛﻮﺭﻧﺪ ، ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺳﺒﺐ [ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺣﻘﺎﻳﻖ ]ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻨﺪ .(بقره١٧١)
یعنی کسانی که حرف حق را می شنوند ولی تسلیم حق نمی شوند، را کَر معرفی می کند در حالی که او علی الظاهر کر نبوده و می
شنیده است.🍃
➕کسانی که سخن حق از زبانشان خارج نمیشود را لال معرفی می کند در حالی که ظاهرا زبان داشته و حرف می زده.
اینجا هم کفار را میگوید که حرف حق را می شنوند ولی گویا نمی شنوند و اگر بشنوند جواب درست نمی دهند.❗️
ربطی به مردگان و ائمه و شهداء ندارد.
📌اما این که آیا ائمه و شهداء بعد از شهادتشان، باز صدای ما را می شنوند، سؤال جداگانه ای است که پاسخش تقدیم میشود:
استاد قرائتی می فرمود، کنار بقیع در حال دعا بودم، یکی از وهابی ها آمد و گفت : اینها (ائمه) مرده اند و کاری از اینها ساخته نیست، چرا بالای قبرشان می ایستید و با ایشان حرف میزنید؟
بعد خودکارش را روی زمین انداخت و نام امامان ما را صدا زد و گفت این خودکار را به من بده!
بعد گفت : دیدی جواب ندادند...
استاد میفرماید:
من هم خودکار را روی زمین انداختم و گفتم خدایا این خودکار را به من بده.
بعد به آن وهابی گفتم دیدی جواب نیامد با این حساب شما پس خدا هم ...‼️
یعنی این چه استدلالی است که چون جواب نمیدهد پس ...
🔰خداوند متعال در همین قرآن سوره آل عمران می فرماید:
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﺒﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ .(١٦٩)
فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺑﺨﺸﺶ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻋﻄﺎ ﻛﺮﺩﻩ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﻨﺪ ، ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﭘﻲ ﺍﻳﺸﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﭙﻴﻮﺳﺘﻪ ﺍﻧﺪ [ ﻭ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﺑﻪ ﺷﺮﻑ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻧﺎﻳﻞ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ] ﺷﺎﺩﻱ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﻛﻪ ﻧﻪ ﺑﻴﻤﻰ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭﻧﻪ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ .(١٧٠)
يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ
[ﺷﻬﻴﺪﺍﻥ] ﺑﻪ ﻧﻌﻤﺖ ﻭ ﻓﻀﻠﻲ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺒﺎﻩ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ ، ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﻭ ﻣﺴﺮﻭﺭﻧﺪ .(١٧١)
🔴معنی این آیات این است که شهداء زنده اند، رزق می خورند ، با ما حرف می زنند ولی این ما هستیم که نمی فهمیم ..
به نظرم استاد محمدی ، که در رادیو معارف پاسخگوی مسائل اعتقادی هستند می فرمودند:
🔹👈حیات ، درجاتی دارد.
کمترینش همین حیات نباتی است که گیاهان دارند.
یک پله بالاتر حشرات و حیوانات و .. تا این که برسد به انسان
بعد از انسان ملائکه و بالاترین درجه ی حیات ، مختص خداوند متعال است.
☑️پس این زنده بودن ظاهری معنی حیات نیست چون بعضی ها هستند از نظر علم پزشکی حیات دارند ولی در واقع مرده اند.
همین مغز ، اگر روح در آن نباشد ، نمیتواند چیزی را درک کند و در واقع روح است که می فهمد.
حالا با توجه به مطالب فوق می توان گفت که طبق آیه ی قرآن که صراحتا می فرماید شهداء نمرده اند بلکه زنده اند و روزی میخورند و به دیگران که هنوز به آنها ملحق نشده اند بشارت میدهند...
پس طبق این آیه می توان نتیجه گرفت که ائمه هم زنده اند و می شنوند.
چون
🔺1. ائمه معصومین ، خودشان هم شهید شده اند.
🔺2. حتی اگر شهید هم نمی شدند، کمتر از شهید نیستند چون معلم شهداء بودند و شهداء زیر سایه ایشان به آن مقامات رسیده اند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🔴شبهه
مقایسهی عقد اسلامی و عقد ایرانی
متن عقد عربی:
انکحتک و زوجتک نفسی الی صداق المعلوم...
انکحتک از ریشه نکح میاید که کلمه نکاح هم از همین ریشه میاید كه در زبان عربى به معنی پاره کردن و سوراخ کردن است.
حالا ترجمه جمله ايى که عاقد از طرف عروس به داماد ميگويد:
من در برابر پول معینی که به من میدهی اجازه میدهم كه مرا پاره و یا سوراخ بکنی!
در پایان عاقد از عروس می پرسد:
من وکیل بودم از طرف شما به داماد اجازه دهم شما را سوراخ یا پاره کند ؟؟؟
.....سپس، هورا و کف اطرافیان
حالا خطبه ازدواج ایرانی را ببینید:
– داماد:
به نامِ نامی یزدان من تو را برگزیدم از میان همه تو
میان این گواهان بر لب آرم این سخن با تو،برای زیستن با تو،
وفادار تو خواهم بود در هر لحظه و هرجا،پذیرا میشوی آیا؟
تو با من این چنین هستی که من با تو؟
– عروس:
به نام نامی یزدان پذیرا میشوم مهر تو را از جان،هم اکنون باز میگویم میان انجمن با تو،
وفادار تو خواهم بود، در هر لحظه، در هرجا برای زیستن با تو،تو هم با من چنان با مهر پیمان کن، که من با تو.
گواهان این پیوند:
همایون باد این پیمان
همایون باد این پیوند
گرامی باد این سوگند
همایون باد، همایون باد، همایون باد
واقعا باید گریست به این بی فرهنگی سراسر اهانت وعقب مانده داعشی مسلک. (برخی مطالب خلاف عفت حذف شده است)
❇️پاسخ
@Antishobheh
🔹 اولاً متنی که به عنوان عقد ایرانی معرفی شده دروغ است زیرا
🔺۱. کلمات وفا، لحظه و اجازه در متن مزبور عربی است و نمیتواند متعلق به ایران باستان باشد!!
🔺۲. نگارش و ادبیات نیز مربوط به دوره حاضر است و هیچ سنخیتی با آثار به جا مانده از دوره های قبل از اسلام ندارد!
🔺۳. این مطلب در هیچ منبع موثقی یافت نمی شود و نویسنده نیز هیچ منبعی را ذکر نکرده است.
🔹اما در مورد معنای نکاح:
اول اینکه معنای ذکر شده به هیچ عنوان معنای کلمه نکاح نیست.
راغب اصفهانی (لغت دان بزرگ) معنای اصلی نکاح را «مخالطه و انضمام» (درهم آمیختن و به هم پیوستن) دانسته است. (نکته قابل توجه اینکه در زبان عربی، تمام نام های مربوط به «جماع» کنایی و غیر صریح هستند و از آنجایی که ذکر صریح و بی پرده آن، قبیح و زشت است، لغت مشخصی در این خصوص وضع نشده است. فرهنگ «معین» هم همین سه معنا راذکر کرده است.)
🔷نکته
عقد ازدواج، یک جنبه عاطفی و احساسی دارد که باید درون افراد را از عشق و احساس پر کند. اما یک جنبه ی حقوقی هم دارد که به دنبال آن حقوق و وظایفی برای طرفین ایجاد می کند و خلاصه ازدواج صرف یک معاشقه تنها نیست. لذا باید با انتخاب الفاظ دقیق کیفیت تشکیل این نهاد حقوقی و اجتماعی تعیین گردد.
👈توضیح اینکه در تمام مکاتب (الهی و غیر الهی) صرف ایجاد رابطه بین دو نفر باعث نمی شود تا به آنها «همسر» گفته شود، بلکه زن و مرد وقتی متأهل قلمداد میگردند که روابط زناشویی آنان بر اساس اصول و قانونی باشد که به آن «ازدواج» میگویند. برای تحقق این رابطه ی حقوقی ( همچون هر عقد و قرارداد دیگری)، خطبه، صیغه یا بیانی باشد که وقوع آن را اعلام و مشخص نماید. باید دانست که لزومی به عربی خواندن صیغه ازدواج نیست و طبق آنچه در رساله ها از جمله رساله امام خمینی نوشته شده، زوجین می توانند خطبه را به فارسی بخوانند.
🔹این نیز جای تعجب دارد که نویسنده «صداق یا مهریه» را هم که هدیه ای برای شروع این پیوند الهی و ضمانتی برای استمرار آن است را (پول) ترجمه می کند تا به زعم خود عبارت خطبه را سست و موهن نشان دهد. در حالیکه همانطور که گفته شد، باید به هر دو جنبهی ازدواج (عاطفی و حقوقی) توجه کرد تا جایگاه مهریه روشن گردد. در ابتدای ازدواج که سراسر احساس و هیجان است نمی توان به وعده و وعید و اظهار عشق تنها اکتفا کرد، بلکه باید یک ضمانت اجرا تعیین نمود که ابهام موجود در آینده و سرنوشت افراد را بی پاسخ نگذارد.
👈این توضیح نیز لازم است که وجود این ارکان در عقود از اختراعات اسلام نیست، بلکه روش و سیره عقلا بوده که مورد تایید اسلام نیز واقع شده است.
عجیب اینکه نویسنده با متنی که پر از بی حیایی و دروغ، برای حیا و عفت دل می سوزاند!!‼️
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال
آیا فلسفه خلق آدم در ده هزارسال پیش با فرگشت واصول علمی همخوانی دارد؟
❇️ پاسخ
@Antishobheh
♦️اندیشمندان اسلامی در باب تعارض یا عدم تعارض آیات آفرینش با فرگشت نظرات یکسانی ندارند. نظریه دینی درباره خلقت انسان با نظریه علمی، تعارض و تضادی ندارند. حضرت آدم به گونهای ویژه و معجزهگون از خاک آفریده شد و انسانهای بعدی از نسل او هستند. فرگشت در صورت صحت، از اثبات روند تکامل روی شخص خاصی به نام حضرت آدم ناتوان است. علم هرگز نمیتواند وجود معجزه در خلق حضرت آدم را رد کند. نه نظریه دینی در صدد تبیین علمی خلقت انسان است نه نظریات علمی در مقام انکار نظر دین هستند زیرا که علم تجربی بیگانه از مقوله معجزه است.
👈در این دیدگاه، نظریه تکامل نه اثبات میشود نه رد. بنابرین هیچ تعارضی بین آیات قرآن و فرگشت وجود ندارد زیرا فرگشت در صورت صحت، روند تکامل تدریجی را در انسان فی الجمله اثبات میکند و از اثبات روند تکامل روی شخص خاصی به نام حضرت آدم ناتوان است و نیز علم هرگز نمیتواند وجود معجزه در خلق حضرت آدم را رد کند. علم تجربی فقط درباره امر مورد تجربه پیام دارد. علم میگوید علت این حادثه را کشف کردم اما هرگز در مورد چیزی که مورد آزمون واقع نشده است پیامی ندارد و نمیتواند بگوید این قبیل حادثه، علت دیگری نمیتواند داشته باشد.
♦️ به عبارت دیگر اگر علم بتواند اثبات کند که انسان از راه تکامل به وجود میآید، هرگز نمیتواند اثبات کند که انسان از راه دیگری مانند معجزه نمیتواند به وجود آید.
بیشتر بخوانید👈http://www.kalamislami.ir/article_61662.html
🔺واما در مورد اصل فرگشت:
✍ همانگونه که میدانید از زمان داروین تاکنون تصور میشد که ما محصول تصادفات هستیم ولی در سال های اخیر دانشمندان به این نتیجه رسیدهاند که نه تنها ما محصول تصادفات نیستیم, بلکه محصول یک نظام هدفمند و غیر تصادفی هستیم. به عنوان مثال ژورنال فیزیولوژی با انتشار مقالهای اعلام کرده بود:
1: نئوداروینیسم بر پایهی ذخیرهی جهشهای تصادفی برای تولید تغییرات تدریجی از طریق انتخاب طبیعی است... (اما) ما اکنون میدانیم که تغییرات ژنتیکی از تصادفی بودن به دور است و همچنین اغلب تدریجی نیستند
2: تمام مطالعات دقیق دربارهی جهشها(جهش زایی) نشان دهندهی الگوهای غیر تصادفی و معنیدار برای تغییرات است
3: تمام ارکانهای اصلی نئوداروینیسم رد شده است
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1113/expphysiol.2012.071134/full
🎓 سایت علمی Live Science و "ژورنال انجمن سلطنتی" نیز با انتشار مقالهای اعلام کردند که جهشها تصادفی نیستند و موجودات زنده محصول تصادفات نیستند:
👈اغلب گفته میشود که فرگشت یک فرآیند تصادفی است, زیرا هیچ نیروی خارجی وجود ندارد که انتخاب طبیعی را هدایت کند. اما تحقیقات جدید نشان میدهند تغییراتی که در مادهی ژنتیک (DNA) در سطح مولکولی رخ میدهد, کاملا تصادفی نیست.
♦️به طور معمول گفته میشود که فرگشت توسط جهشهای تصادفی رخ میدهد تا یک ارگانیسم بهتر بتواند بقا یابد و تولید مثل کند(مطابق انتخاب طبیعی)
📚لینک مقالهی Live Science که رسما اعلام میکند جهشها تصادفی نیستند و موجودات زنده محصول تصادفات نیستند:👇
http://www.livescience.com/48103-evolution-not-random.html
✅ پس همانگونه که مشاهده کردید, بعد از سالها که ادعا میشد ما محصول جهشهای تصادفی هستیم, اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیدهاند که این جهشها تصادفی نیستند و موجودات زنده محصول یک نظام هدفمند و غیرتصادفی هستند. در واقع اکنون فرگشت معنای خود را از دست داده و معنای طراحی به خود گرفته است.
♦️جامعهی علمی از جمله ژورنال نیچر(Nature) تایید کردند که همهی انسانهای امروزی از نسل یک مرد و یک زن(آدم و حوا) هستند, همانگونه که کتب مقدس اعلام کرده بودند.
🎓 ژورنال نیچر(Nature) نتایج جدیدترین تحقیقات را منتشر کرده و اعلام کرد که نه تنها همهی انسانها از نسل یک مرد و یک زن هستند, بلکه این مرد و زن در یک دورهی زمانی یکسان زندگی میکردند و بین آنها فاصلهی زمانی نبوده, همانگونه که در کتب مقدس آمده است.
http://www.nature.com/news/genetic-adam-and-eve-did-not-live-too-far-apart-in-time-1.13478
✅ حتی اگر فرگشت درست باشد و این مرد و زن به مرور از طریق فرگشت ایجاد شده باشند باز هم علم تایید کرده است که همهی انسانها از نسل یک مرد و زن هستند و حق با کتب مقدس بوده است.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
کانال آنتیشبهه
:﷽ ♦️سوال ايا زيديه پيروان زيد هستند پسر امام سجاد؟ودوم اينکه ايا انصارالله يمن همگي شيعه زيدي هستن
﷽
♦️ سوال
درباره اعتقادات شیعیان زیدیه یمن(که انصارالله و علی عبدالله صالح از این فرقه هستن)اگه میشه توضیحاتی بدین
❇️پاسخ
@Antishobheh
📍فرقه زیدیه منسوب به زید بن علی است که او گرچه خود را امام نمی دانست اما قیام برای خونخواهی مظلومان عاشورا موجب شد که پیروانش وی را به عنوان امام پنجم می شناسند و به همین دلیل زیدیه نامیده می شوند. زید بن علی که فردی بسیار شجاع و اهل علم و دانش بود، در سال 122 یا 121 هـ.ق در دوران خلافت هشام بن عبدالملک اموی بر ضد حکومت ظلم و جور امویان در کوفه قیام کرد و با جمع کثیری از یارانش به شهادت رسید.
◾️در میان عقاید زیدیه، چند باور مشترک بین تمامی فرقههای موجود در آن (جارودیه، سلیمانیه، صالحیه و ...) دیده می شود که عبارتند از:
▪️باور به عدل الاهی، باور به اختیار انسان و نفی جبر، تأکید بر اصل امر به معروف و نهی از منکر، اعتقاد به امامت امامان علی(ع) ، حسن(ع) و حسین(ع).
زیدیه بر این باورند که دعوت و قیام، از شرایط «امام» است.
▪️از میان فرقه های زیدیه، فرقه جارودیه» به شیعه دوازده امامی نزدیکترند. شیعیان زیدی یمن، به این گرایش زیدی متصل هستند.
🔴در این زمان رهبر سیاسی و فکری این گروه در یمن سید حسین حوثی فرزند بدر الدین (رهبر مذهبی زیدیه صعده) است که افکاری نزدیک به شیعه جعفری اثناعشری دارد گرچه به عللی فعلاً رهبری سیاسی گروه حوثی بر عهده برادر ایشان عبدالملک حوثی است اما هنوز هم از نظر فکری از افکار حسین حوثی ارتزاق می کنند.
☑️بدرالدین الحوثی در کتابی با عنوان «زیدیه در یمن» با عقیده جاری در بین زیدیه، به مخالفت برخاسته و همین موضوع باعث شد که بسیاری از رهبران زیدیه به مخالفت با او برخیزند.
پسرش حسین الحوثی نیز با تأثیرپذیری از افکار پدرش بر موارد مشترک با شیعه دوازده امامی تأکید کرده بود و این باعث شد که عده ای با او به دشمنی بپردازند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
کانال آنتیشبهه
⛔️شبهه حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری: یک اتفاق عجیبی در آمریکا افتاد و نذاشتن خبرش تو دنیا پخش بشه
❇️پاسخ
@Antishobheh
📌شايد منظور ايشان، راهپيمائي سياه پوستان آمريکا به درخواست "لوئيز فراخان" باشد. او فراخوان بزرگي براي يک راهپيمايي در 16 اکتبر 1995 در واشينگتن دي سي با عنوان «روز مقدس کفاره، آشتي و مسووليت» به راه انداخت. جمعيت گردآمده در آن روز تاريخي را از نيم ميليون تا 2 ميليون در منابع مختلف تخمين زدهاند. 👈بعد از اين راهپيمايي بزرگ بود که قدرت و نفوذ سازمان امت اسلام در جامعه آمريکا تثبيت شد. در راهپيمايي بزرگ اکتبر 1995، ميليونها مسلمان و غيرمسلمان سياه و رنگينپوست در مرکز واشنگتن جمع شده و همصدا با «فراخان» فرياد اللهاکبر سر دادند. لوئيز فراخان طبق معمول يک سخنراني پرحرارت و پراحساس و پر از اشارات اسلامي و مذهبي انجام داد که اين جمعيت عظيم را سر شوق آورد.📌 اما مهمترين بخش سخنراني او وقتي بود که در دقايق پاياني سخنراني، او به ناگهان با صداي رسا بانگ «الله اکبر» سر داد و جمعيت گرد آمده به پيروي از او گلبانگ مسلماني را در قلب آمريکا به صدا درآوردند. 🔰اين صحنه و اين بانگ مقدس، به نمادي ماندگار از پتانسيل عظيم اسلام در ميان اقليتهاي نژادي و تودههاي تحت تبعيض و ستم اين کشور تبديل شد.(1) يکي از اهداف اصلي او "عدالت خواهي" بود اما بنده در بررسي محدودي که انجام دادم مطلبي در رد يا تائيد ادعاي تشکيل حکومت اسلامي نيافتم.
پي نوشت:
1- کد خبر 536935 تاريخ انتشار: 30 بهمن 1394
https://www.mashreghnews.ir
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
امام على عليه السلام:
المَرءُ بِهِمَّتِهِ لا بِقُنيَتِهِ
[ارزش] انسان به همّت اوست، نه به ثروتش
غررالحكم حدیث 2167
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال:
آیا شیعیان حتی اگر گنهکار باشند جهنم را نخواهند دید؟!
❇️پاسخ
@Antishobheh
📌صرف ادعای شیعه بودن باعث نجات آدمی نمی شود بلکه ایمان و التزام قلبی و باور به اعتقادات مذهب حقه (تشیع) لازم است.
☑️یکی از سوالاتی که همیشه مطرح می شود در خصوص حدیثی از امام صادق(ع) است که بر اساس آن شیعیان وارد دوزخ نخواهند شد. این مساله همیشه محل بحث و سوال بوده اما پاسخ به آن چیست؟
🔰حدیثی که از امام صادق ـ علیه السلام ـ در این باب وارد شده این است که راوی می گوید به امام صادق ـ علیه السلام ـ گفتم: شنیدم که می گفتی همه شیعیان برغم آنچه در آنهاست (گناهانی که دارند) در بهشت جای دارند. فرمود: به تو راست گفتم. بخدا سوگند که همه آنها در بهشت جای دارند. گفتم: فدایت شوم گناهان، بسیارند و بزرگ! فرمود: اما در قیامت همگی شما با شفاعت پیامبر که خواسته اش برآورده می شود و یا جانشینش در بهشت خواهید بود امّا بخداوند سوگند که من در برزخ بر شما می ترسم.
♦️گفتم برزخ چیست؟ فرمود: همان قبر است از هنگام مرگ تا روز قیامت. [1]
بیشتر بخوانید:
♦️اگر خدا مهربان است، چرا بعضیها را جهنم میبرد؟
آیت الله بهجت: هیچ حیوانی به جهنم نمیرود!
🔹با توجه به این روایت پس از قیامت و محاسبه اعمال هیچ شیعه ای از شیعیان داخل جهنم نمی شود بلکه به شفاعت وجود مقدس رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ یا یکی از امامان معصوم ـ علیهم السلام ـ مشمول عنایات الهی قرار می گیرد و اهل نجات خواهد شد.
👈حال در اینجا دو پرسش اساسی به ذهن می آید اولاً مراد از شیعه چه کسانی هستند ثانیاً شفاعت به چه معنایی است و آیا مطلقاً شامل حال شیعیان می شود یا شرائطی هم دارد.
♦️ابتدا می پردازیم به پرسش اول که مراد از شیعه چه کسانی هستند.؟
برای پاسخ به این پرسش مراجعه می کنیم به متون روایی خود و از خود روایات اهل بیت ـ علیهم السلام ـ تعریف شیعه و یا اوصاف شیعیان را بدست می آوریم.
🔹1. امام رضا ـ علیه السلام ـ می فرماید: شیعیان ما تسلیم امر ما هستند و به فرمایشات ما عمل می کنند با دشمنان ما مخالفند پس هر کس این گونه نباشد از ما نیست. [2]
🔹2. جابر جعفی گفت: امام محمدباقر ـ علیه السلام ـ فرمود:
ای جابر آیا کافی است برای کسی که ادعای تشیع داردبگوید که دوستدار ما اهل بیت است؟ بخدا سوگند شیعة ما نیست مگر آن کسی که تقوای خدا را رعایت کند و از او اطاعت نماید. [3]
🔹3. امام باقر ـ علیه السلام ـ فرمود: (عذرتراشی نکنید در معاصی خدا) و رأیهای باطل را متابعت نکنید (که ما شیعه هستیم و انتساب به اهل بیت اسباب نجات ماست) «بخدا قسم که نیست شیعة ما مگر کسی که اطاعت خدای تعالی کند. »[4]
🔶پس، از منظر روایات اهل بیت ـ علیهم السلام ـ شیعه کسی است که ملتزم به دستورات آنان باشد و در عمل هم فردی کوشا باشد. در همین جا سؤال دیگری مطرح می شود آن اینکه اگر شیعه تنها کسانی باشند که مطیع فرمان خدا و اهل تقوی و عمل صالح هستند دیگر چه نیازی به شفاعت هست به عبارت دیگر آنچه باعث نجات این گونه افراد می شود همان ایمان و عمل صالحشان می باشد.
برای رسیدن به پاسخ این پرسش لازم است بپردازیم به معنای شفاعت و شرائط آن که در پرسش دوم مطرح کردیم.
🔹حقیقت شفاعت چیزی نیست جز وصول رحمت و مغفرت و فیض پروردگار به بندگانش از طریق اولیاء و برگزیدگان از عبادش.
همانگونه که خداوند متعال هدایتش را از طریق انبیاء و نخبگان از بندگان به عموم مردم در دنیا ارزانی می کند همچنین مغفرتش را به سوی گنهکاران از طریق همین انسانهای وارسته در روز قیامت ارسال می کند. [5]
🔹و اما شرائط شفاعت شوندگان، آیا هر کسی مشمول شفاعت اولیاء دین قرار می گیرد یا تحت شرائط خاصّی انسانهای گنهکار موفق به شفاعت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ یا یکی از امامان معصوم ـ علیهم السلام ـ می شود.
🔴شرائط شفاعت شوندگان:
1. شرک بخدا نداشته باشد.
2. از روی اخلاص شهادت به وحدانیت حق داشته باشد.
3. معتقد به پیامبران و روز رستاخیز و آنچه که خدا بر پیامبرانش نازل فرموده است.
4. شفاعت رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ را تکذیب نکنند.
5. نماز را خفیف نشمرد.
🔹حال اگر کسی با ایمان بخدا (و حفظ امورات فوق) از دنیا برود ولو مبتلا به معاصی و گناهانی هم باشد که موفق به توبه نشده است ولی بواسطه داشتن گوهر «ایمان» جهنمی نخواهد بود البته بار سنگین گناهان او بوسیله مصائب دنیا و سختیهای برزخ و مواقف آغازین رستاخیز سبک می گردد و اگر با این ها از آلودگی گناهان پاک نشد به وسیله شفاعت از عذاب دوزخ نجات می یابد. [6]
پس با توجه به مطالب بیان شده باید اینچنین پاسخ نهایی را داد که:
🔹صرف ادعای شیعه بودن باعث نجات آدمی نمی شود بلکه ایمان و التزام قلبی و باور به اعتقادات مذهب حقه (تشیع) لازم است و در عمل هم باید فردی مطیع بود حال اگر شیعه ای پیدا شد که👇👇👇
در ایمان و باور قلبی معتقد بخدا و رسول و امامان معصوم است و در عمل هم بی اعتناء به فرامین الهی نیست ولی گرفتار خیلی رذایل اخلاقی است، تا موقعی که این صفات ناپسند او را از ایمان و باور قلبی اش خارج نمی کند و در حال مرگ با ایمان از دنیا می رود قابلیت دارد که در روز قیامت شفاعت اولیاء دین شامل حال او شود چون بواسطة گوهر ایمان در قلب او این قابلیت را دارد که مورد شفاعت قرار گیرد ولو معاصی کثیری از او صادر شده باشد.
🔹👈پس اگر کسی مدّعی است شیعه دوازده امامی است ولی امر نماز را خفیف می شمرد ولو به ظاهر محبت اهل بیت هم در دل داشته باشد و با آن حال از دنیا برود اینچنین شخصی قابل برای شفاعت شدن نیست چون از شرائط قابلیت برای شفاعت شدن این است که آدمی مؤمن به خدا و پیامبر و هر آنچه که بر او نازل شده باشد و نماز را خفیف نشمرد و فرض این است که اینچنین آدمی در امر نماز کوتاهی کرده و این مسأله مهم را خفیف شمرده است.
در نتیجه روایت امام صادق ـ علیه السلام ـ اینچنین معنی می شود.
📌هیچ شیعه ای به جهنم نمی رود. با آن تعریفی که از شیعه بیان شد. شیعیان دو دسته می شوند شیعه ای که عملش او را بهشتی می کند و شیعه ای که برای بهشتی شدنش عملش کافی نیست و با انضمام شفاعت بهشتی می شود. پس شیعیان چه از گروه اول باشند و چه از گروه دوم جهنم نخواهند رفت اما عذاب و عقاب بر گنهکاران شیعه در برزخ حتمی است (البته اگر در دنیا یا هنگام جان کندن با مکافات و عذاب گناهانشان پاک نگردند) چرا که ائمه قول و وعدة شفاعت در برزخ را به ما نداده اند و به عهده ما و خدا گذاشته اند.
☑️همچنین در این زمینه لازم است به روایتی از امام باقر ـ علیه السلام ـ نیز توجه کرد که خطاب به جابر می فرماید:
«. . . ای جابر جز با اطاعت و فرمانبرداری از خدای متعال تقرّب به او حاصل نمی شود با ما (آل محمد ـ صلی الله علیه و آله ـ) بَرات رهایی از دوزخ نیست و هیچ یک از شما بر خدا حجّتی ندارد، هر کس مطیع خداست ولی و دوستدار ماست و هر کس نافرمانی خدا را نماید با ما دشمن است. ولایت ما اهل بیت جز با عمل (به فرامین الهی) و پرهیز (از معاصی) بدست نمی آید. »[7]
برای مطالعه بیشتر به کتاب های ذیل مراجعه فرمایید:
1. معاد در قرآن، تفسیر موضوعی، ج 5، آیت الله جوادی آملی.
2. منشور جاوید، ج 8، آیت الله سبحانی.
3. عدل الهی. شهید مرتضی مطهری.
4. معاد، محسن قرائتی.
پی نوشت ها:
[1]. فروع کافی، کلینی، ج 3، ص 242، کتاب الخبائز، ح 3، دارالکتب الاسلامیه، 1367 هـ ش.
[2]. شیخ صدوق، صفات الشیعه،ص 18، انتشارات زراره، چاپ اول، 1379.
[3]. شیخ صدوق، صفات الشیعه، ص 38.
[4]. کلینی، اصول کافی. ج 2، ص 73، ح1، دارالکتب الاسلامیه، تهران 1388 هـ ق.
[5]. ر. ک. سبحانی، جعفر، الالهیات، ج 4،ص 344، مؤسسه امام صادق، چاپ پنجم، سال 1423 هـ ق.
[6]. ر. ک: سبحانی، جعفر الالهیات، ج 4، ص 347-348.
ر. ک: مصباح یزدی، محمدتقی،آموزش عقاید، ص 481، ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، چاپ پنجم، بهار 1380.
[7]. صفات الشیعه، شیخ صدوق، ص 40.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🚫شایعه
علی رغم کارشکنی دولت، صدا و سیما و یک ارگان به ظاهر انقلابی در حذف نام دکتر احمدی نژاد در نظر سنجی ها پس از ثبت نام احمدی نژاد، اما اکنون کانال دفتر حفظ نشر رهبر انقلاب در تلگرام نام دکتر احمدی نژاد را به دستور رهبر انقلاب در نظرسنجی های انتخاباتی قرار داده است!
❇️پاسخ
@Antishobheh
1️⃣دامنه "پایگاه اطلاعرسانی دفترحفظ و نشر آثار حضرت آیتالله خامنهای" در شبکه های اجتماعی KHAMENEI.IR است که این پایگاه
در تاریخ ۲۹ فروردین ۹۷
در اطلاعیهای از توقف فعالیت خود در تلگرام خبر داد.
متن این اطلاعیه در لینک زیر موجود است👇🏻
https://tn.ai/1703146
2️⃣کانالهای فراوانی به اسم شخصیت های مختلف در تلگرام وجود دارد که صرف وجود نام یک شخصیت و عکس وی بر روی پروفایل یک کانال نمیتواند دلیلی بر نسبت کانال به آن شخصیت باشد.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
خواننده باید عاقل باشد❗️
🔺 رییس جمهور تاجیکستان رحمانف تصویب کرده فرزندان تا سن ۱۸ سالگی به مسجد و کلیسا نرن
و فقط در اعیاد مذهبی شرکت کنند بعد خودشون تصمیم بگیرند
👈👈اما ازطرفی هم تصویب کرده که:
دختران از داشتن جواهرات به جز گوشواره منع شوند و استفاده از تنباکو، رفتن به بارهای شبانه و تماشای فیلمها و خواندن مطالب با محتوای خشونت، افراط گرایی و تروریسم را برای تمام افراد زیر 20 سال ممنوع کرده است.
🚫اما اینکه در تصویر گفته نامگذاری عربی ممنوع شده اتفاقا دروغ بسیار بزرگیست
🔺آقای رحمانف در جریان دیدار با اهل و علم و فرهنگ تاجیکستان که روز سه شنبه در آستانه نوروز برگزار کرد، خواستار برانداختن پسوندهای روسی از نامهای تاجیکی شد.
🔺وی از جمله گفت: "من تاجیک هستم، ملت من تاجیک است و الحمدالله مسلمان هستم، نامی که پدر و مادرم به من گذاشتند، "امامعلی" است، پدرم "رحمان"، خوب می شود که 'امامعلی رحمان' باشد."
👈هنوز روشن نیست که آقای رحمانف نام خود را به شیوه رسمی تغییر داده یا خیر، ولی از روز چهارشنبه، 21 مارس، تلویزیون تاجیکستان در برخی از برنامه های خود نام بردن از رئیس جمهوری به گونه "امامعلی رحمان" را آغاز کرده است
http://www.payvand.nl/pages-farsi/cultuur/ImamaliRahman.htm
✔️در این موارد اصلا نامی از انتخاب نامهای فرزندان از شاهنامه فردوسی برده نشده است
🔺نکته:
معاندین ، باستانگرایان و خیلیای دیگه که دنبال این موارد هستند منتظرند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند چهارتا هم دروغ به آن اضافه کنند و به خورد مردم بدهند
اینجاست که باید گفت:
شنونده عاقل باشد !!! یا نه
خواننده عاقل باشد!!!!
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh