eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6.1هزار دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
6.6هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال آنتی‌شبهه
﷽ ♦️سوال لطفاً در مورد این حدیث امام صادق علیه السلام توضیح بدین👆👆 ❇️پاسخ @Antishobheh ✅بنا به فرموده امام صادق(ع) آنچه که انسان از مال حلال به دست می آورد امانتی از خدا در دست اوست و باید بنا بر قاعده و قانون های عقلی و شرعی که خدا برای انسان مقرر داشته است از آن استفاده کند نه این که بی حساب و کتاب از آن بهره ببرد. امام صادق (ع) : ثروت از آن خداست و او آن را نزد بندگان خود امانت گذاشته و دستور داده است که از آن در حد متعارف بخورند و بیاشامند و لباس تهیه کنند و ازدواج کنند و برای سواری از آن استفاده کنند وبا بقیه آن به مومنان نیازمند کمک کنند ، بنابراین کسی که در هر قسمت از آن از حد معمول تجاوز کند و بیشتر مصرف کند ، مرتکب گناه شده است و آنچه زیادی خورده یا آشامیده یا پوشیده یا در امر ازدواج و سواری صرف کرده است ، حرام است. بحارالانوار جلد ۱۰۳ صفحه ۱۶ حدیث ۷۴ این مالی که به حلال به دست انسان رسیده است گر چه در اصل حلال است اما اگر درست از آن استفاده نشود حرام خواهد شد مثلا کسی که مال زیادی دارد و در همسایگی او فقرا زندگی می کنند گر چه مال از آن خود اوست اما به لحاظ شرعی نسبت به آن فقیر پاسخگو باید باشد. وقتی انسان مالی در دست ندارد که احکام مالی برای او معنا پیدا نمی کند اما وقتی مالی به دست آورد احکام مالی شرعی در مورد او معنا می یابد مثلا زکات یا خمس یا صدقات ، یا رعایت انصاف ، یا میانه روی در خوردن و پوشیدن و .... آیا کسی که مالک 20 کیلو سیب است و این را از راه حلال به دست آورده است هر کاری که با این 20 کیلو سیب خواست بکند می تواند انجام دهد؟؟ یا نه!! این دارایی او گر چه از مال حلال است باید طبق قاعده باشد. آیا می تواند بگوید حالا که حلال است من در یک روز 10 کیلوی آن را می خورم!!! این می شود اسراف. این می شود ضرر به نفس !! آیا می تواند حال که مال خودم است آن را به دریا می ریزم یا در آفتاب می گذرم تا فاسد شود؟؟!! هرگز . او باید باید طبق قانون عقل و شرع با این داریی اش برخورد کند این همان حساب دار بودن مال حلال است. برای همین است که از اولین سوال های روز قیامت یکی حلال بودن مال و دیگری خرج کردن این حلال در راه خاص آن است. حضرت محمد (ص) : انسان در قیامت قدم از قدم بر نمی دارد تا اینکه از چهارچیز سوال شود : ۱٫از بدن خود که در چه راهی آن را به کار گرفت. ۲٫ و از عمرش که در کجا و چه راهی سپری کرد .۳٫و از مالش که از کجا به دست آورد و در کجا مصرف کرد .۴٫و از محب ما خاندان ( ائمه اطهار (ع) ) بحار الانوار جلد ۱۰۳ صفحه ۱۱ حدیث ۴۷ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🍃تعجب می‌ کنم از کسی که از غذای فاسد بخاطر ضررش دوری می‌کند، اما از گناه بخاطر زیان و ننگ آن پرهیز نمی‌ ‌کند.🍃 ❤️ 📚 @Antishobheh
﷽ 🚫 شایعه بازداشت حاج کریم مسروری رئيس کارخانه تولید سوسیس بهتک در مشهد ک روزانه حدود۷۰۰ کیلو گوشت سگ را تبدیل به سوسیس میکردن وبخورد ملت می دادند ❇️ پاسخ @Antishobheh 1⃣ کشف گوشت سگ یا دستگیری فردی در زمینه استفاده از آن در تولید فرآورده های گوشتی صحت ندارد و در هیچ منبعی گزارش نشده است! این شایعه با سو استفاده و دستکاری خبر تخلف یک واحد صنفی در حدود ۳ سال قبل در خراسان ایجاد و در بازه های زمانی مختلف منتشر شده است! 2⃣ در ابتدای سال ۹۴ نیز شایعه ای مشابه با عنوان توقیف کشتارگاه الاغ در مشهد، با موضوع روز، منتشر شد که مربوط به تخلفی در حدود ۶ سال پیش بود! 3⃣ این شایعات بیشتر در موسم سفرهای ابتدای سال با هدف ایجاد تشویش و دغدغه میان مردم، خصوصا مسافران منتشر می شود. توصیه می شود برای پیشگیری از هر مشکلی، تنها از محصولات مراکز شناخته شده، استاندارد و دارای مجوزهای بهداشتی لازم استفاده شود. 4⃣ تصویر سگهای سلاخی شده به ایران تعلق ندارد و پیش از این کاربران عرب شبکه های اجتماعی آن را به پایتخت عربستان نسبت داده بودند، اما در ۳۰ مارس ۲۰۱۳ وبسایت فرانسوی "PaperBlog" این تصویر را به کشور چین متعلق دانست که سگ از محبوب ترین غذاهای آنهاست! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ❤️امام خامنه‌ای 💠 امروز اگر شما جلوه‌های زیبای پُرشور حضور جوانان را در صحنه‌های پُرخطر و لبنان مشاهده میکنید، این الگوگیری از است. ۱۳۸۴/۰۶/۰۲ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🔴 نظریه مقاومت طب سنتی؛ سخنی با مخالفان 🔺استاد خسروپناه نوشت: 👈مدتی است بازار مخالفت با طب سنتی رونق گرفته و بسیاری از منتقدان بدون اطلاع و آگاهی از طب سنتی ایرانی به نقدهای غیر علمی و‌ گاه غیر اخلاقی و طعن گونه می پردازند. شاید توجه به فلسفه طب و تبیین پارادایمهای آن پاسخ به چالش را روشن سازد. 🔸 پارادایم طب مدرن در برابر باکتریها و ویروسها، عبارت از تولید داروهای دفاعی از جمله داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال برای نابودی آنها است یعنی رویکرد تهاجم را در پیش گرفتند و لکن ویروس ها و باکتری ها هوشمندانه جهش یافته و در برابر داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال مقاومت نشان می دادند و‌ خطرناکتر وارد صحنه مبارزه با انسان می شدند. 🔹 پاستور، پارادایم دیگری در برابر این آسیب‌ها پیش گرفت و آن پارادایم مقاوم سازی بدن از طریق واکسن و ورود باکتری و ویروس ضعیف به بدن بود. این رویکرد به دنبال مرگ و نابودی ویروس نبود و لکن ویروس جدید، زحمت دیگری در تولید واکسن جدید برای بشر فراهم می ساخت. 🔸پارادایم طب سنتی بدون جنگ با ویروس و باکتری، مقاوم سازی بدن از هر گونه آسیب است؛ با توصیه های سبک زندگی و چگونگی خوردن و آشامیدن و تجویز داروهای گیاهی تقویت و کمک کننده طبیعت مدبره بدن که هم توان و مقاومت بدن را مقابل هر گونه آسیب میکروبی بالا می برد و هم عفونت ها را زایل می سازد. 🔹این سه پارادایم مبتنی بر مبانی هستی شناختی و طبیعت شناختی و معرفت شناختی و انسان شناختی است. (رک به: فلسفه علوم انسانی و روش شناسی علوم اجتماعی) 🔸این مبانی در طب سنتی اجازه نابودی مخلوقات الهی را نمی دهد و‌ همزیستی مسالمت آمیز بین همه موجودات زنده را با نظریه مقاومت فراهم می‌سازد و از جنگ و ستیز با طبیعت و حتی شرور طبیعی پرهیز می کند. این رویکرد، نوعی تسخیر طبیعت است که باعث کنار آمدن موجودات طبیعی با بدن انسان می شود. نقش دعا هم در کنترل امور طبیعی و تقویت روحیه انسان در برابر بیماری در چارچوب این مبانی معنا پیدا می کند. 🔹طب سنتی در برابر آسیب ها نه تساهل را می پسندد و نه تهاجم را ؛ بلکه مقاوم سازی کلان را از طریق کمک به طبیعت مدبره بدن دنبال می کند. 🔸غلبه طبیعت گرایی و‌ تجربه گرایی در طب مدرن، باعث شده نه تنها تصرف بلکه به تعبیر هایدگر، تعرض و‌ تهاجم بر طبیعت بالا رود و طبیعت هم جنگ جهانی علیه بشریت راه بیندازد. نظریه مقاومت در طب سنتی از مبانی عقلانی و اسلامی بدست آمده است و جا دارد در باب آن گفتگوی بیشتری صورت گیرد. ⁉️ مخالفان طب سنتی به جهت ناآگاهی از فلسفه طب و‌ حتی فلسفه طب مدرن، خود و جامعه را از بهره طب سنتی محروم می سازند. یک حوزوی معممی گمان می کند مدرن یعنی جدید و سنت یعنی قدیم و لذا استفاده از طب سنتی را بازگشت به عصر بوق می خواند؛ در حالیکه نه مدرن به معنای جدید است و نه سنتی به معنای قدیم است. معنای مدرن و سنت را باید در مبانی پیش گفته یافت (ر.ک به: کلام نوین اسلامی و تاریخ فلسفه کاپلستون) و به همین جهت بین علم به معنی ساینس و حکمت تفاوت هست.(رک به: فلسفه فلسفه اسلامی) 🔸سیاستمداری از مسئولان نظام پزشکی با تمسخر و‌ بدون دانستن ظرفیت های ، آن را تجویز علفی می نامد و اما چشم بر قراردادهای جنایت‌بار مافیای دارو و درمان و پولهای زیرمیزی می بندد. 🔹مدیر دیگری هم بی باکانه از تجویز پیوند مدفوع انسان دم می زند و در ادامه ی سیاست دولت منحوس پهلوی اول و با همکاری افراد مدعی علم و فقیر در فلسفه علم به ستیز حداکثری با طب سنتی می پردازد و نسبت به قرارداد کلان و ورود داروهای غیر مصوب جهانی به کشور جهت تست بر مردم مظلوم ایران ساکت می ماند و مشارکت می کند و ننگ بهداشتی بر پیشانی بهداشت ایران می زند و اما همین مدیر اجازه تحقیق و هزینه کرد نسبت به داروهای طب سنتی را نمی دهد و بعد با ترفند فرار به جلو و با ادبیات متبخترانه و ظاهراً بعد از عزل، استعفا می دهد. 💢 این وقایع اخیر نشان از فقدان حکمرانی طب و طبابت در کشور دارد که باید مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را جدی بگیرد. ناگفته نماند بشر باید از تجربه بشری بهره ببرد و مجموعه دستاوردهای مثبت طب مدرن و سنتی ایرانی و غیرایرانی را برای پیشگیری و درمان بکار گیرد. میدان کرسی های نظریه پردازی و نقد و‌ مناظره برای گفتگوی علمی و آزاد باز است و هیأت حمایت از کرسیها آمادگی دارد جلسات گفتگو‌ بر پا کند تا حقیقت برای طالبان معرفت روشن گردد. خداوندا منجی بشریت را برسان که به شدت منتظر و‌ محتاجیم. ✍️ عبدالحسین خسروپناه اول آذر ۱۳۹۹ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🔴آخرین دعوت (ره) : توصیه ای به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh