eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6هزار دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
6.6هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 😏کی بود میگفت که ۱۳ سال نخست وزیر بود ولی قیمت خودکار بیک یک ریال بود ؟ اینا پس چیه ؟ ❓❓ 📚روزنامه اطلاعات ۳۰ بهمن ۱۳۵۰ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🌹امام صادق (ع)فرمودند: ﻫﺮﮐﺲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ ﺧﻮﺩ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﻮﺟﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﻋﺬﺍﺏ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﺎﻓﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ. (اصول کافی، ج4، ص564) 🏴 (ع)تسلیت باد ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
YEKNET.IR - zamine - shahadat imam sadegh 98 - mehdi rasouli.mp3
5.86M
﷽ یه داغی روی قلبم هست دلی خون سینه ای چاکه 🎤 حاج مهدی رسولی 🏴 شهادت (ع) ▪️شهادت امام صادق (ع) تسلیت و تعزیت▪️ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
‍ ‍ ﷽ ❇️پاسخ به شبهه ویدئویی 👆 @Antishobheh 1⃣آیات الهی از عذاب کفار و مشرکان و ظالمان خبر داد اگر خداوند بکلی از صرف نظر کند لازمه اش کذب است که خداوند از آن مبرّاست. به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی: «خداوند از این روی که به ایمان و اطاعت، وعده ثواب و پاداش نیک داده و به کفر و معصیت وعید عقاب و سزای بد داده چنان که فرموده، خلف وعده نخواهد نمود.» 2⃣از آیات قرآن استفاده می شود که جزا و سزای اخروی مقتضای عدل الهی است. اگر پاداش و کیفر اخروی نباشد، الهی مخدوش خواهد بود؛ زیرا خداوند مردم را دعوت کرده است به ایمان و نیکوکاری و مردم از لحاظ پذیرش این دعوت دو دسته شده اند 3⃣گفته می شود مجازات های اخروی به شکلی که نقل شده، مخالف عدل الهی است، زیرا در مجازات های اخروی، تناسب میان جرم و جریمه وجود ندارد و مجازات ها به نحو غیر عادلانه اجرا می شود. مثلاً در قرآن‌برای گناهان عقوبت ها و مجازات های سخت و غیر قابل تحملی ذکر شده است؛ عقوبت هایی که از حیث کیفیت، فوق العاده شدید و از حیث مدت، بسیار طولانی است. 4⃣بین زندگی این جهان و جهان آخرت تفاوت هایی وجود دارد که برخی به نوع مجازات ها مربوط است و پاسخ اشکال بی تناسبیِ جرم و مجازات بستگی به فهم این تفاوت دارد. 🔮مجازات بر سه گونه است : 🔹مجازات قراردادی (تنبیه و عبرت): این نوع از مجازات، همان کیفرها و مقرّرات جزایی است که در جوامع بشری به وسیله قانون گذاران الهی یا غیر الهی وضع گردیده است. فایده این گونه مجازات ها دو چیز است: یکی، جلوگیری از تکرار جرم به وسیله خود مجرم یا دیگران از طریق رعبی که کیفر دادن ایجاد می کند... فایده دیگر، تشفّی و تسلّی خاطر ستم دیده است 5⃣این گونه مجازات ها در جهان آخرت، معقول نیست، زیرا در آن جا نه جلوگیری از تکرار جرم مطرح است، نه تشفّی دل مظلوم، قسمت مهمی از عذاب ها به شرک، ریا، ترک عبادت خدا و امثال اینها مربوط است که حق الله می باشد نه حق الناس و در این گونه موارد هیچ یک از دو اثر و خاصیتی که برای مجازات های دنیوی هست، وجود ندارد . 🔹مجازاتی که با گناه رابطه تکوینی و طبیعی دارد (مکافات دنیوی): کیفرهایی است که رابطه علّی و معلولی با جرم دارند؛ یعنی معلولِ جرم و نتیجه طبیعی آن است. این کیفرها را «مکافات عمل» یا اثر وضعی گناه می نامند . بسیاری از گناهان اثرات وضعی ناگواری در همین جهان برای ارتکاب کننده به وجود می آورد؛ مثلاً شراب خواری علاوه بر این که زیان های اجتماعی به بار می آورد، صدمه هایی نیز بر روان و جسم انسان وارد می کند و موجب اختلال اعصاب و تصلّب شرایین و ناراحتی های کبدی می گردد . اینها اثر ذاتی گناه است و کیفر قانونی نیست تا گفته شود که باید تناسب جرم و مجازات در آن رعایت گردد. 6⃣مسئله تناسب جرم و کیفر، مربوط به کیفرهای قراردادی است که رابطه آنها با جرم، رابطه قراردادی می باشد، نه واقعی و ذاتی؛ اما کیفرهای طبیعی، نتیجه و لازمه عمل اند... و هرگز ممکن نیست که علت واقعی، معلول واقعی را به دنبال خود نیاورد . 🔹مجازاتی که تجسّم خود جرم است و چیزی جدای از آن نیست (عذاب اخروی ): مجازات های جهان دیگر، رابطه تکوینی قوی تری با گناهان دارند. رابطه عمل و جزا در آخرت ، رابطه «عینیت» و «اتحاد » حکم فرماست؛ یعنی آن چه در آخرت به منزله پاداش یا کیفر به نیکوکاران و بدکاران داده می شود، تجسّم عمل آنهاست . 7⃣ کریم می فرماید: « روزی است که هر کس آن چه از کار نیک یا زشت انجام داده، حاضر می بیند آرزو می کند که کاش بین او و کار زشتش مسافت درازی فاصله می بود.» در جای دیگر می فرماید: «آنان که اموال یتیمان را به ستم می خورند، جز این نیست که در شکم خویش آتش فرو می برند و به زودی در آتشی افروخته، می افتند»یعنی مال یتیم خوردن، عیناً آتش خوردن است، اما چون در این دنیا هستند نمی فهمند 8⃣نمی توان گفت عذاب اخروی خاصیت ذاتی عمل نیست، بلکه عذاب در همه جا عین عمل است. بنابراین جهنم باید مولود اعمال گناه کاران باشد. 9⃣نباید عذاب را مستند به خداوند کنیم این سرنوشت را خود رشته و کشته است و محال است که رحمت و رضوان خدا هر جا که استعدادی باشد، تعلق نگیرد. http://www.hawzah.net/fa/Article/View/74379/ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
📛این هم از آمریکا ‼️ 🔹با جنبش نفس در آمریکا و بخشی از اصلاح طلبان سر به زیر شدند؛ در جمع خانوادگی ایران هم یک جمله زیاد شنیده می شود : این هم از آمریکا . مهاجرین هم در تماس با ایران می گویند خوش به حال شما ایرانیان! حالا بگذار برخی مثل رئیس جمهور سابق تدلیس سیستماتیک از را نشر دهند! ✍دکتر مجتبی زارعی ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🖤امام صادق (ع)چگونه به شهادت رسید؟ 🔺 (ع) در سن 31 سالگی پس از شهادت پدر بزرگوارشان به امامت رسید و زمان ولایت ایشان مقارن با حکومت بنی امیه و بنی عباس بود.  🔺امام صادق(ع) در دوران امامت خود فرصت مناسبی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نسبت به سایر امامان داشت و توانست شاگردان بسیاری را در علوم مختلف تربیت کند. خلفای عباسی آزار و اذیت بسیاری را در سالهای آخر عمر بر امام صادق(ع) وارد کردند و حتی حاکم مدینه خانه ایشان را به آتش کشید که البته امام معصوم(ع) از این توطئه جان سالم به در برد. 👈اما ترس و کینه عباسیان از محبوبیت امام صادق(ع) میان مردم روز به روز بیشتر می شد تا اینکه سرانجام منصور دوانیقی خلیفه بغداد در 25 شوال سال 148 هجری قمری با انگور زهرآلود ایشان را به شهادت رساند. https://www.google.com/amp/s/www.yjc.ir/fa/amp/news/5713147 علیه السلام تسلیت باد🏴
﷽ ▪️رسانه‌هایی داریم که مترصد وقوع جنایتی مثل قتل هستند تا تیتر بزنند: «بابا با داس آمد»‼️ ❌اما هرگز حاضر نیستند برای پدرانی که فدای همه فرزندان این ملت می‌شوند تیتر بزنند... 💬 محمدعلیوم ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 💠 تربیت‌شدۀ خط امام صادق علیه‌اسلام 🏴 علیه‌السلام تسلیت باد 🔹 از سوی دستگاه هارون‌‌الرشید، محمدبن‌‌ابی‌‌عمیر را احضار کردند و به او گفتند: تو شیعیان را می‌‌شناسی، آنها را به ما معرفی کن و خودت به سلامت برو! محمدبن‌‌ابی‌‌عمیر پیوسته این جمله را تکرار می‌‌کرد که من از ، محمدبن‌‌ابی‌‌عمیر و محمدبن‌‌ابی‌‌عمیر را می‌‌شناسم. گفتند : دیگر چه کسی؟ گفت: محمدبن‌‌ابی‌‌عمیر. گفتند: دیگر؟ گفت: محمدبن‌‌ابی‌‌عمیر و همین‌‌طور ادامه داد. 🔸 دستور دادند او را بزنند و آن قدر او را زدند تا این‌‌که از هوش رفت. محمدبن‌‌ابی‌‌عمیر می‌‌گوید: وقتی مرا می‌‌زدند، چند لحظه حالت ضعفی در من ایجاد شد و خواستم حرف بزنم و نام چند نفر از اصحاب و برادران [[مکتب امام صادق(ع) ]]را بر زبان بیاورم. در همین حال استادم (که در آن زمان از دنیا رفته بود) در برابرم ظاهر شد و به من می‌‌گفت: حتی اگر زیر تازیانه‌‌ها جان دادی هم مبادا کلمه‌‌ای بگویی! ابن‌‌ابی‌‌عمیر می‌‌گوید: آرامش و توان و صبرم را بازیافتم و تصمیم گرفتم که هرچه شد، هیچ نگویم. 😭 🔹 وقتی نتوانستند چیزی از زیر زبان او بکشند،‌‌ به همین صورت او را به خانه‌‌اش بردند و املاک و اموالش را مصادره کردند. او پارچه‌‌فروش بود و مال و ثروت فراوانی داشت، ولی در کمتر از یک روز به انسان فقیری تبدیل شد که دیگر هیچ‌‌یک از آن اموال را نداشت و در درگاه خانه‌‌اش می‌‌نشست و به روایات و احادیثش می‌‌پرداخت؛ با این حال اصلاً هیچ احساس شکستی نداشت؛‌‌ ❤️همچنان در بالاترین حد مقاومت و ثبات و شجاعت بود و همچنان در اوج اعتقاد به این حقیقت بود ⏪‌‌که خط امام جعفربن‌‌محمد الصادق(ع) آن خط صالحی است که انسان - اگر می‌‌خواهد انسانی صالح باشد - باید در راه آن ادامه مسیر بدهد و هرقدر می‌‌تواند در راه آن از مال و جانش خرج کند.❗️ 🔸 روزی یکی از کسانی که به ابن‌‌ابی‌‌عمیر مقروض بود و در پرداخت قرضش کوتاهی می‌‌کرد، نزد او آمد. پول را جلوی ابن‌‌ابی‌‌عمیر گذاشت و گفت : مرا عفو کن ای شیخ! اگر تا الآن در پرداخت قرضم تأخیر می‌‌کردم به‌‌خاطر آن بود که دستم تنگ بود، وقتی شنیدم که املاکت را مصادره کرده‌‌اند، تصمیم گرفتم خانه‌‌ام را بفروشم و حقت را بدهم تا به کار دنیایت بیاید. این فقیه صالح و این انسانی که نمونۀ دستاوردهای مکتب امام صادق(ع) است، چه گفت؟ گفت : از اساتیدم شنیدم که (ع) می‌‌فرمود : «منزل مسکونی، برای وفای به دَین فروخته نمی‌‌شود». مالت را بردار که خدا بهترین روزی‌‌دهندگان است! 🔹 بنابراین او - با اینکه در اوج مصیبت است - نمی‌خواهد به‌اندازه سر انگشتی، حتی از دستورات و توصیه‌های اخلاقی امام صادق(ع) انحراف پیدا کند؛ وگرنه این روایت به این معناست که طلبکار نمی‌تواند بدهکار را مجبور کند که منزل مسکونی‌اش را بفروشد، اما اگر بدهکار، خودش منزلش را بفروشد تا دینش را پرداخت کند، طلبکار شرعاً می‌تواند آن مال را بگیرد، اما مکروه است. 👈این کراهت، باعث شد این مرد مبتلا، در این لحظه طبع بلند خود را به نمایش بگذارد؛ زیرا او این زندگی را فقط برای این می‌خواهد که الگوی اخلاقی و رفتاری و شخصیتی انسان مسلمان را مجسم کند. 📚حوزه و بایسته‌ها، ص١٠٩_١١١ ✅با آنتی شبهه اگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ❓❓چگونه باید اصلاح کرد؟ 🔘اگر کسی در فضای عمومی متهم به باشد و دستگیر نشود میگویند یا نفوذ دارد یا ازش میترسند❗️ ◼️اگر دستگیر شود می گویند سیاسی است گنده تر ها چی شد؟ ◾️اگر شود میگویند حذفش کردند تا بقیه را او ندهد ▪️اگر تبرئه شود میگویند داشت کاری نتوانستند باهاش بکنند❗️ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ قيلَ لِلصـادِقِ عليه السلام: عَلى ماذا بَنَيْتَ أَمْرَكَ؟ فَقالَ عليه السلام: عَلى أَرْبَعَةَ أَشْياءَ: عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلى لايَعْـمَلُهُ غَيرى فَاجْتَهَدْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ مُطَّلِعٌ عَلىَّ فَاسْتَحْيَيْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزقى لايَاكُلُهُ غَيرى فَا طْمَانَنْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اخِرَ أَمْرى الْمَوتُ به عليه السلام گفتند: كار خود را به چه اساسى استوار ساخته اى؟ فرمود: بر چهار بنيان: [اول] دانستم كه عمل مرا كسى ديگر انجام نمى دهد پس تلاش نمودم [دوم] دانستم كه خداى بر من آگاه است پس حيا كردم. [سوم] دانستم كه روزى مرا ديگرى نمى خورد پس آرام گرفتم [چهارم] دانستم كه پايان كار من مرگ است پس براى آن آماده شدم 📚بحارالانوار جلد78 صفحه228 💡 پس خودمون برای ظهور آقا کاری کنیم🌹🌹 به امید ظهور آقامون صلوات❤️❤️ @Antishobheh
﷽ 🔴جزئیاتی منتشر نشده از قتل ریحانه عامری 🔺بر اساس اطلاعات به دست امده از پرونده قتل ، علت اصلی قتل دزدی مستمر پسری از کارگاه پدر وی بوده است 🔺پس از آنکه پدر از ارتباط مخفی دخترش با پسر جوان و همکاری آن ها برای دزدی از کارگاهش آگاه میشود، بین پدر و دختر بحث و مشاجره در میگیرد که در ادامه پدر میله ای آهنی را بسمت دختر پرتاب مینماید که باعث فوت او میشود 🔺در ساعات گذشته کانال های با ناموسی نشان دادن قتل و همچنین پر و بال دادن به ماجرا مانند قتل با تبر، سر بریدن، اتش زدن پیکر دختر و ... سعی در جریحه دار کردن احساسات عمومی دارند، که این جزئیات به هیچ عنوان درست نبوده و علت اصلی دزدی و مسائل مالی بوده است ‎ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh