eitaa logo
گرافیک کامپیوتری CCG 🎦
917 دنبال‌کننده
374 عکس
236 ویدیو
16 فایل
به نام خدا🇮🇷 اینجا خیلی راحت بهت یاد میدیم که چطور به دنیای گرافیک وارد بشی🌟🇮🇷 آموزش بازی سازی با یونیتی unity تری دی مکس و... سایت ⛵ ccgo.ir کانال آموزش CCG ارتباط با ما ☘️ @Ardalan_tech ☘️ 3d 3ds max adobe Photoshop substance کپی = حرام🛑
مشاهده در ایتا
دانلود
نمونه بارز تون شیدر در یونیتی هست 😊
سلام 🌺 بریم سراغ امروز و سوال و جواب هایی که پرسیدید💫 .
بریم سراغ سوال و جواب امروز یونیتی 😉 پرسیده شده برای بهینه سازی بازی چه باید کرد. این سوال رو قبلاً دوست عزیزمون هم پرسیده بودند🌹 اما بهینه سازی بازی به چه چیزهایی نیاز داریم🤔 به طور خلاصه جواب رو دادیم اما الان بریم دوباره این سوال رو بررسی کنیم و جواب دقیقتر بدیم😋 با ما همراه باشید 🌱 @Ardalan_CG 🌱
طبق تصویر بالا بازی ها باید بهینه باشند تا بدرستی و با سرعت بالا اجرا بشن ⭐️ اف پی ای چیست؟ FPS یعنی فریم پر سکند که به صورت FPS و یا F/S و یا frame per second هم نوشته میشه. به زبان فارسی یعنی تعداد قاب ها بر ثانیه ❤️ هر ثانیه در دنیای انیمیشن، بازی، فیلم و... از تعدادی قاب یا همون فریم ساخته میشه. استاندارد قاب بر ثانیه حداقل عدد ۲۴ قاب برای هر یک ثانیه هست 🌺 وقتی در یک ثانیه، مثلاً ۳۰ عکس به چشم نشون میدیم، چشم ما گول میخوره و حس می‌کنه که این تصویر در حال حرکت هست. اما در اصل ۳۰ تصویر ثابت رو داره تماشا می‌کنه 😁 اما چرا اگر این تعداد قاب رو در یک ثانیه نشون بدیم، حس میکنیم که تصویر در حال حرکت هست؟ از لحاظ پزشکی، چشم ما هر صحنه رو که میبینه، ذخیره می‌کنه و اون رو تا مدتی نشون میده (این مدت خیلی کم هست) مثلاً اگه به جایی خیره بشید و یکدفعه چشم برگردونید میبیند که اون صحنه قبل هنوز جلوی چشم شما نقش بسته. (برای لحظه ای) به همین دلیل هست که وقتی تعدادی قاب رو پشت سر هم به چشم نشون میدم حس میشه این شکل در حال حرکت هست اما در اصل تعدادی تصویر ثابت هست که با سرعت متناسب به چشم نشون داده میشه 🏎 اینکه چطوری بازی رو در یونیتی بهینه کنیم در سوال بعدی جواب داده میشه 😉 با ما همراه باشید 🌷 🌱 @Ardalan_CG 🌱
توضیحات درباره تعداد قاب بر ثانیه
. اگه سوالی داشتید در خدمت هستیم 😊 ☘ @Ardalan_tech ☘ .
و اما... چطور یک بازی یونیتی رو بهینه کنیم😄 مگه اصلا میشه بهینه هم کرد 😜 این قضیه خیلی طولانی هست اما در همین حد میشه جواب داد که بازی رو باید بهینه کنیم 😁 «۱» از آبجکت های لو پلی و متریال های کم حجم استفاده کنید. به جای اینکه کیفیت متریال درختی در دور دست ها رو ۲۰۴۸ بگیرید، کیفیت ۵۱۲ بگیرید... اصلا تفاوتی نمیکنه 😉 «۲» توی کد نویسی از توابع فیکسد اپیدت (fixed update) استفاده نکنید و برای توابعی که نیاز ندارید در هر ثانیه ۶۰ بار اجرا بشه، فقط زمانی که لازم هست بهش دسترسی پیدا کنید که کد کدام تابع اجرا بشه (یا اجرا نشه) نیازی به تکرار شدن هر کد، اون هم ۶۰ بار بر ثانیه نیست😱 کد هاتون رو بهینه کنید 🌺 «۳» حتما برای اینکه ببینید بازی بهینه هست یا نه خروجی بگیرید و خروجی بازی رو هم اجرا کنید ببینید چقدر از سی پی یو و کارت گرافیک استفاده می‌کنه 😉 برای اینکه ببینید چقدر استفاده می‌کنه باید کلید ctrl + shift + ESC رو فشار بدید پنجره ای باز میشه که میتونید استفاده هر کدوم از بازی ها و نرم افزار ها از سی پی یو و کارت گرافیک و... رو ببینید 🎯 «۴» رزولوشن صفحه رو طبق آموزش تعیین کنید. مثلا اگه بازی برای گوشی هست رزولوشن گوشی رو دقیق ثبت کنید که با کیفیت بیشتر اجرا نشه (آموزشش توی کانال هست توی ویدیو آموزش ورودی موس هست.) آموزش تنظیم خودکار صفحه با کیفیت و گرافیک توی دوره هست 😎 «۵» آیا بازی بهینه نیست😱 آیا بازی سه بعدی است😱 آیا آبجکت ها لو پلی هست😱 و هنوز بازی بهینه نیست 😱 ها ها ها ها 😂 نورپردازی اشتباه عامل بیشتر بدبختی ها در بازی های سه بعدی هست و خلاصه بعدا توی کانال بیشتر میگیم درباره بهینه کردن بازی ها و... اگر سوالی، نقدی نظری دارید؛ در خدمتیم💫 به ما پیام بدید🌷 ☘ @Ardalan_tech ☘ انواع آموزش های گرافیکی، یونیتی و... 🌱 @Ardalan_CG 🌱 برای حمایت از ما، کانال ما رو به بقیه هم معرفی کنید 💫
. سلام 😇 .
. خیلی وقته یه کار هیجان انگیز نکردیم 😬😋 پناه بگیرید 😂 .
فردا میگم حالا 😊💫
اگر خواستید میتونید توضیحات و ویدیوی معرفی یونیتی رو از سایت ببینید 😍 همچنین برای خرید و تماشای جزئیات دوره، میتونید وارد پیوند زیر بشید. دوره واحد های عمومی Unity https://art.tosinso.com/fa/videos/12081/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-(%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C)-%D8%B5%D9%81%D8%B1-%D8%AA%D8%A7-%D8%B5%D8%AF-plus-23-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%AF%D8%B1%DA%A9
بعضی ها هنوز پناه نگرفتن 😒 منتظر باشید 💫
می‌خوایم درباره کادر ها، روانشناسی رنگ ها، اینکه چطور بازی بهتر فروش بره و توی بازار های مجازی بهتر دیده بشه توضیحاتی بدیم که می‌ره برای فردا 😉
درباره بازی گنشین ایمپکت خیلی چیز ها گفتیم اما بریم ادامه بدیم تا متوجه بشم چرا این بازی به عنوان برترین بازی ۲۰۲۲ انتخاب شد!
به عنوان مثال این بازی هم شبیه گنشین ایمپکت هست البته بعد از گنشین ساخته شده چه نکات بد ظاهری به چشم شما میاد؟؟ لوگوی بازی، نمایه ویدیو تبلیغاتی بازی و اولین عکس بازی، یک عکس مشابه هست!! این اصلا مناسب نیست🌷 🌱 @Ardalan_CG 🌱
حالا بریم سراغ تحلیل عکس های بازی گنشین ایمپکت
۱- نمایه بازی و ویدیو تبلیغاتی با هم متفاوت هستند. (برعکس اون یکی بازی که الان گفتیم) ۲- تصویر تیزر تبلیغاتی، کاملا هنرمندانه رقم خورده. دو شخصیت کنار ابر و بالای گل های سفید به معنای واقعیِ کلمه تونسته فانتزی بودن و احساسی و جادویی بودن فضا رو به رخ بکشه
به عنوان اولین عکس انتشاری، یک نقاشی دیجیتال دو بعدی رو قرار داده که مخاطبان رو با دنیای انیمه همراه می‌کنه و مخاطب شناسی قوی رو در این عکس به رخ دیگر سازندگان بازی می‌کشه
از لحاظ هنری تصاویر کاملا پویا و حساب شده هست. یک شخصیت با لباس سیاه و طلایی در دو محیط یک محیط با رنگ طلایی و محیط داخلی با رنک سبز و آبی که این رنگ ها، مکمل یکدیگر هستند... همین تصاویر ساده برای تبلیغ بازی، بسیار ارزشمند هست و کیفیت درون بازی رو به ما نمایش میده
اگه یه روزی تونستید بازی های خیلی بزرگ بسازید، حتما به این نکات دقت کنید 😉
همین رو میشه نیم ساعت تحلیل کرد اما می‌دونم حالش رو ندارید و حالش رو ندارم 😁
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم عجل لولیک الفرج
سر تیتر روزنامه جام جم امروز 😎 دست بازی ساز های ایرانی خیلی باز تر از قبل هست💖 مخصوصا با ورودی های امسال 💫 هرچند هنوز کم و کاستی هایی هست اما این بنای بازی های رایانه ای در ایران ساخته شده. شما هم میتونید توی این صفحات افتخار، خودتون رو ببینید 😉 البته یادتون باشه فعالیت شما به نیت: نذر ظهور (عج) باشه 🌱 @Ardalan_tech 🌱
«پاتک سنگین در جنگ روایت ها» کلمه جنگ رو بدرستی استفاده کرده جنگ روایت سخت تر از جنگ توپ و تانک هست
نیاز روز ما هم اکنون: ساخت نرم افزار و پلاگین های گرافیکی هست💫