فلسفه و آینده نگری جلسه دهم.MP3
29.88M
🔻محمدصادق شهبازی فعال عدالتخواه در صداوسیما:
🔺ما یک فرصت نابرابر انتخابات داریم. دو جناح داریم، یک جناح غرب گرا که مستحضر است به روزنامههای زنجیرهای و بعضاً سایتها و رسانههای آن طرف آبی.
🔺یک جناح محافظه کار داریم بعضاً مستحضر است به بیت المال و رسانههای بیت المال.
🔺 اینها از همدیگر لولو میسازند، غرب گراها میگویند اینها میخواهند جنگ درست کنند. محافظه کارها میگویند آنها بی دین هستند و در این فضای بسته صدای دیگران نمیرسد.
🔺من نگران هستم این وضعیت را اگر صداوسیما برهم نزند، انتخابات هم مثل کنکور شود؛ که صرفاً طبقاتی و پولی و یک قشر خاص جامعه ما بتواند فرصت انتخاب شدن را داشته باشد.
🔺 بخش زیادی از مردم هستند که این دو جریان موجود را آرمان خودشان نمیبینند اینها را دو باند قدرت میبینند و نگاه میکنند میبینند که اینها سروصدا میکنند، باعث میشوند دیگران دیده نشوند، نمیگذارند صداهای دیگر شنیده شود، ولی مردم را نمایندگی نمیکنند.
🔺ما احتیاج داریم صداهایی شنیده شود که معتقد به استقلال باشد، اما کنارش متوجه به عدالت باشد، دنبال آزادی باشد، اما پیگیر اصول هم باشد، به تکثر معتقد باشد، اما این فضای هرج و مرج را نپذیرد.
🔺مثل جناحها نباشد که این دو جریان در کشور غالباً یک سمت ایستاده اند و با پولی شدن و سرمایه داری شدن یکسری از سازوکارها در کشور ما مشخصاً خود انتخابات که در این سالها که وابسته است چقدر طرف میتواند کاغذ دیواری بکند شهرها را، چقدر میتواند سفره بیندازد و دیگران را جذب کند. متأسفانه بعضی از جاها میبینیم رفتارهای غلط قبل از انقلاب را یک عده دارند تلاش میکنند بعضی از جاها انجام دهند.
🔺آن کسی که میتواند این بازی را به هم بزند صداوسیما است. باید چیزهای دیگری هم اصلاح شود زمان محدود انتخابات که در یک هفته میگذارند، آن بازه تبلیغات و انتخابات را، این جزء چیزهایی است که جلوی فرصت برابر را برای همه گرفته است و تنها باعث میشود که یکسری سلبریتی ها، یکسری کسانی که میتوانند پول خرج کنند، دیده شوند.
🔺اگر این شرایط و همینطور بعضی از آسیبهای غلط اینکه یک شهر مثل تهران سی تا نماینده داشته باشد که شما در هر انتخاباتی که هر جناحی رأی میآورد که غالباً هم با اینکه فضای پادگانی و بسته و از بالا همه بگویند تَکرار میکنند و از آن طرف یک عده بگویند تَکرار میکنیم و فضای بازی شکل نگیرد برای اینکه آدمها بتوانند انتخاب کنند.
🔺 بروید از هر کسی بپرسید پنج نفر را میتواند از حوزه انتخابی تهران اسم ببرد که به آنها رأی داده است حتی، غالباً نمیتوانند. اینکه شما یک همچنین سازوکاری را چیده اید و تازه دنبال این هم هستند که میگویند بقیه استانها را هم استانی کنیم. اصلاً لیست کشوری بیاید، منطقهای کنیم، تناسبی کنیم، یک چیزهایی را میخواهند که این شرایط تثبیت شود.
🔺صداوسیما باید این فضا را بشکند، تریبون بدهد، صداوسیما باید یک کاری کند که مردم توان تشخیص پیدا کنند که این کسانی که شب انتخابات پیدایشان میشود، کسانی که فقط کارشان این است که علیه جریان مقابل خودشان صحبت کنند و فضاهایی از این دست را دارند، شناخته شوند.
🔺صداوسیما باید به جای آرمانهای کلی هی بگوید خدوم باشد، امین باشد، حرفهای رهبران انقلاب را باید عینی کند به جای اینکه تبدیل اش کند به تکرار اینها، مردم بفهمند آن نمایندهای که زندگی اش مثل بقیه مردم نیست، آن نمایندهای که ایدهای برای اداره کشور ندارد، آن نماینده یا جناحی که فقط کارش لولو ساختن از جناح مقابل است، و میروید نگاه میکنید میبینید که ته تفاوت شان خیلی از جاها، رفته است سراغ آنكه جناح غرب گرا مثلاً صورت هایشان را سه تیغه کنند و ریش بزی بگذارند آن جناح محافظه کار مثلاً ریشهای پری را بگذارند، ولی نگاه هایشان نسبت به سرمایه داری، نسبت به مسائل مردم میبینید مثل این بازیکنان فوتبالی است که در زمین یک عده فکر میکنند با هم مخالف هستند مخصوصاً وقتی دربی است بیرون از صحنه نگاه میکنید با همدیگر روابط فامیلی و دوستی و چیزهای دیگر دارند، اما مردم را سر کار خودشان میگذارند.
🔺این کار را صداوسیما باید بکند که مردم بتوانند در این صحنه تشخیص بدهند و دوغ و دوشاب قابل تفکیک و شناسایی شود.
@ArmanIUT
عاشورا و اربعینی تهی از عدالتخواهی!
جریان عدالت خواهی برآمده از مطالبه رهبری است. کسانی که با عدالت خواهی مخالفند و با انگ های مختلف درصدد به انزوا کشاندن آن هستند به این دلیل است که می دانند عدالت خواهی، ذوالفقاری است که بر هیچ کس رحم نمی کند. بله اندک کسانی هم هستند که از آن سوء استفاده می کنند اما آیا این مجوّز می شود #عدالت_خواهی را تهدید به حساب بیاوریم و یا مانند برخی از حضرات معمم و یا مکلا، به جنگ آن برویم؟!
پس اگر اینگونه است، باید به جنگ اسلام هم برویم. چون کم نیستند انسان های مقدس مآب و تجددمآب که از اسلام در طول تاریخ سوء استفاده ها کردند. با آن سرها بریدند و پادشاهی کردند. عاشورا هم اینگونه است.
آیا حتی یک لحظه هم به خود اجازه می دهیم درباره عاشورا با چشم #تهدید بنگریم؟! اگر به عاشورا نمی شود اینگونه نگاه کرد به حقیقتی که حسین (ع) به خاطرش قیام کرد یعنی #عدالت_خواهی (امر به معروف و نهی از منکر به هدف براندازی ظلم) که مغز و جوهره عاشوراست به طریق اولی نمی توان آن گونه نگریست.
بماند که مسئله امروز عدالت خواهی نوعا سوء استفاده یا عدم سوء استفاده از آن نیست بلکه دعوا بر سر #اولویت_دار_بودن و یا نبودن آن است. قبل از انقلاب برای #متحجران اگر عدالت خواهی در کنار معنویت خواهی اولویت نداشت امروز هم برای #نو_متحجرانی که به اسم امام و رهبری، کنشگر سیاسی و اجتماعی هستند عدالت خواهی اولویت ندارد.
#اربعین و #عاشورا و امام آنها نیز خالی از عدالت خواهی است. تجلّی عاشورا در چشم این جماعت تنها به نماز ظهرش هست که حسین زیر تیر دشمن اقامه کرد. اما مگر سپاه دشمن اقامه نکرد؟! او هم اقامه کرد منتها قدری راحت تر. بله حسین نمازی اقامه کرد که از دلش ایّاک نعبد و ایّاک نستعین بیرون می آمد. یعنی نفی عبودیت غیر خدا. پس به جنگ «ضالّین» و «مغضوبین» رفت تا خیلی از چیزها و کسانی که در جای خودش نبودند بر سر جایشان بنشاند.
@marghoomat
@ArmanIUT
🔵⚪🔴چهل و نهمین نشست سراسری اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی
⭕ یادبود شهید روحالله عجمیان
📆 ۲۱ لغایت ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
📍 تهران، فرهنگسرای خاوران
📋جهت ثبت نام و شرکت در آزمون از طریق لینک زیر اقدام نمایید:
https://survey.porsline.ir/s/JN5vg8Nf
📚منابع آزمون:
🔻جزوه «پیام قطعنامه و پیام تشکیل بسیج دانشجو و طلبه» از امام خمینی (ره)
🔻جزوه «ولایت فقیه؛ جمهوری سیاسی، عدالت اقتصادی» از حجتالاسلام قنبریان
✅ شرکت در نشست برای تمام دانشجویان بلامانع است.
🔴علاقه مندان به شرکت در نشست پس از ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید:
@parsaalishiri
☑️ @ArmanIUT
🔴🔵⚪️ چهل و نهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
#گزارش_تصویری
@ArmanIUT
🔴🔵⚪️ چهل و نهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔹 آقای محمد صادق شهبازی
🔹موضوع: ولایت فقیه
◽️حکومت دو پایه دارد: حقانیت الهی و مقبولیت مردمی. خواست مردم جایی شأن پیدا میکند که حقانیت الهی محقق شود.
◽️علی باشی و ۲۵ سال مردم به سمت تو نیایند، مردم فاسق اند؛ چون حکومت غیر علی مشروعیت شرعی ندارد.
◽️در حکومت دینی ما رابطه دو طرفه است.
امام در رأس حکومت دینی یک جهتگیری را میگوید و تمام امت موظفند در این جهت حرکت کنند. اگر گروهی خلاف حکومت حرکت کردند امر به معروف و نهی از منکر باید در لایههای مختلف مردم به حکومت، حکومت به مردم و مردم به مردم انجام بگیرد.
#گزارش_تصویری
@ArmanIUT
🔴🔵⚪️ چهل و نهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔹 آقای سید هادی سید افقهی
🔹موضوع: جهان اسلام و مسائل بین الملل
◽️توافقی که امسال بین ایران و عربستان با تأکید بر ۳ حوزه ۱. امنیت ۲. اقتصاد ۳. نفوذ شکل گرفت، منجر به ضعف ژئوپلیتیک آمریکا در منطقه شدهاست.
◽️بیشترین تأکیدها در گفتمانهای بین دو دولت (که آخرین آن در دوران ریاست جمهوری جدید در عراق شکل گرفت) مسئله کشور یمن و دخالت عربستان در آن کشور بود.
◽️همچنین در این توافقات درباره مسئله مهم سوریه و وضعیت آن و مسئله رژیم صهیونیستی و مردم سوریه و مبارزات آنها علیه رژیم صهیونیستی اشاراتی شد.
#گزارش_تصویری
@ArmanIUT
🔴🔵⚪️ چهل و نهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔹 دکتر حسن سبحانی
🔹موضوع: بررسی سیاستهای اختلاف طبقاتی و فقرزا در جمهوری اسلامی
◽️نابرابری از این نظر مهم است که میتواند موجب فساد و انقلاب شود. نابرابری موجب تفکیک ثروت و فقر میشود؛ در جایی ثروت انباشته میشود و در جای دیگر فقر ایجاد میشود.
◽️در دوران تورمی تولید سخت میشود و تولید کردن در ایران لطمه میخورد. ولی از آن طرف جوانان که بیکار نمیمانند و به هرکاری تن میدادند و کار غیر مولد مانند دلالی، صادرات و واردات، طلا فروشی و... رونق میگیرد.
◽️این قیمت ارز آزادی که در بازار است تنها ۲.۵ درصد کل ارزی است که در کشور است ولی قیمت گذاری آن که در کانالهای تلگرامی یا فلان خیابان انجام میشود مبنای سایر قیمتها میشود.
@ArmanIUT
#گزارش_تصویری
🔴🔵⚪️ چهل و نهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔹 حجت الاسلام رستمی
◽️حضرت آقا قبل انقلاب میفرمودند ما در آستانه ورود به پیچ تاریخی هستیم. بعد از انقلاب مرتبا فرمودند که ما درون یک پیچ تاریخی هستیم.
◽️رهبری اول امسال فرمودند که میتوانیم بگوییم تحولات اخیر به نفع جمهوری اسلامی است و اینها بخشی از پیچ تاریخی است که گمان میرفت. یک ماه پیش در جمع فرماندهان سپاه فرمودند ما به قله نزدیک شدهایم و اجازه خستگی و توقف نداریم.
◽️سال ۹۴ با مذاکرات برجام عدهای خیلی خوشحال بودند. در خارج هم اسرائیلیها گفتند که امنیت اسرائیل تا ۲۵ سال آینده تضمین شد! حضرت آقا فرمودند چه کسی گفته اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر هست!؟
#گزارش_تصویری
@ArmanIUT
🔴🔵⚪️ چهل و نهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔹 جناب آقای وحید جلیلی
🔹موضوع: صدا و سیما
◽ورود ما به فعالیت اجتماعی، کار سیاسی و کار فرهنگی نباید برای متمایز شدن باشد. اصل این است که آرمان دنبال شود و مبانی طرح شود. این که توسط کدام گروهها صورت گیرد یا به چه اسمی اهمیتی ندارد. در مدل حزبالله هیچگونه تعصب تشکیلاتی وجود ندارد
◽اگر در حوزه فرهنگ بیعدالتی رواج پیدا کرد آن بیعدالتی تسری میکند به حوزه اقتصاد و بالعکس و اگر شما بخواهید به این ارتباط بیاعتنا باشید ممکن است در مسیر عدالتخواهی خود شکست بخورید.
◽در صدا و سیما باید نرم افزار(رویکردها و نگاهها) را باید تغییر داد. نرمافزاری که از مردم لانگ شات میگیرد و از مسئولین کلوز آپ و سعی میکند مردم را سیاهی لشکر نشان دهد باید تغییر کند.
◽ یک مطالبهای باید از صدا و سیما انجام شود که ایران فقط تهران نیست، مردم فقط سیاهی لشکر نیستند. اگر این رویه را ادامه دهی تو را نقد میکنیم.
@ArmanIUT
#گزارش_تصویری
🔴🔵⚪️ چهل و نهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔹 حجت الاسلام مجتبی نامخواه
🔹موضوع: دور افتادن جریان فرهنگی از مردم و مستضعفین
◽️یک مسئلهای که داریم این است که ایده عدالت در حکمرانی چه جایگاهی دارد.
◽️این روزها برنامه هفتم داخل مجلس در حال بحث هست که بزودی به صحن میآید؛ در حالیکه طبق گزارش مرکز پژوهشها ۹۱ درصد برنامه ششم اجرا نشده.
◽️ما میگوییم اساسا مقوله قسط و عدالت مسئلهای است که با عموم مردم برپا میشود و یک مسئله عمومی است.
#گزارش_تصویری
@ArmanIUT
🔴🔵⚪️ چهل و نهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔹 حجت الاسلام محسن خاکی
🔹موضوع: عدالت آموزشی
◽️نهاد آموزش بخشی از چرخه تبعیضساز است. چه کسی در ایران گفته پرداخت برابر مختص نظامهای کمونیستی است؟
◽️عمدتا تاکنون ماجرای عدالتآموزشی را از زاویه اقتصاد آموزشی بررسی کردهاند، دو زاویه دیگر هم وجود دارد:
▫️سیاست در عدالت آموزشی:
شما باید درک کنید وقتی چیزی به عنوان مدرسه خاص وجود دارد، خود به خود ارادهها برای افزایش سطح مدارس دولتی سرد میشود.
▫️جامعهشناسی آموزش:
باید متوجه باشید هر تحلیل و نظریهای مطرح میشود جهتدار است و نظر بیجهتی وجود ندارد.
#گزارش_تصویری
@ArmanIUT
🔴🔵⚪️ چهل و نهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔹 آقای علی صابری تولایی
🔹موضوع: تقدم جمهوریت بر عدالت اجتماعی؟
◽️نگرانیهایی نسبت به مسئله جمهوریت باتوجه به کاهش مشارکت وجود دارد که
جریان دانشجویی نه تنها حساسیتی در مورد آن ندارند، بلکه بعضا با آن همراهی نیز میکنند.
◽️یک بلاتکلیفی جدی در خصوص نقش مردم و جمهوریت در کشور ما نیز وجود دارد. بزرگان انقلاب به این نکته توجه داشتند که اگر جمهوریت را کنار بزنند، بعدا یک رضا خانی در لباس دیگری ظهور میکند.
◽️تعدیل جمهوریت قرار بوده به نفع دو چیز تمام شود: اسلامیت و عدالت اجتماعی. یعنی ما باید یک طراحی داشته باشیم که خروجی آن علیه این دو چیز نباشد. ما برای آن دو نرمافزار قانون اساسی و فقه اسلامی داریم.
#گزارش_تصویری
@ArmanIUT
🔴🔵⚪️ چهل و نهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔹 سرکار خانم رقیه فاضل
🔹موضوع: انسان عدالتخواه کیست؟
◽️عدالتخواه یک شورشگر است و به وضع موجود راضی نیست؛ احساس میکند چیزهایی سر جای خودشان نیستند و میخواهد همه چیز سر جای خودش باشد.
◽️یکی از مولفههای جدی که میشود برای مختصات انسان عدالتخواه مطرح کرد عقلانیت است.
عدالتورزی نزدیکترین ویژگی به تقواست.
◽️باید جست و جو کنیم و محتملترین راه را برای رسیدن به بهترین نتیجه پیدا کنیم؛ سپس در این راه تمام ابزار خود را به کار بگیریم.
#گزارش_تصویری
@ArmanIUT
🔴🔵⚪️ چهل و نهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔹 آقای روح الله ایزدخواه
🔹موضوع: تجربه مجلس شورای اسلامی
◽️فاجعهای که امروز شاهد آن هستیم این است که یک عده میخواهند عدالت را در مقابل پیشرفت قرار میدهند. در حالی که پیشرفت در ایجاد عدالت حاصل میشود. اینکه معدن ما قفل است، اینکه کشاورزی قفل است علت آن نبود عدالت است.
◽️فکر کردن به پیشرفت و توسعه بدون عدالت اشتباه است. پیشرفت در این است که موانع را از جلوی پای مردم برداریم تا منابع عظیم مردم شکوفا شود.
◽️وقتی تبعیض و فقر حاکم است پیشرفت حاصل نمیشود. اینکه توسعه پیدا کنیم بعد عدالت حاصل میشود حرف تکنوکرات هاست. حرفهایی میزدند که عدالت بدون توسعه یعنی توزیع برابر فقر؛ معلوم نیست چگونه بعد از توسعه میخواهند عدالت را بر جامعه سوار کنند.
#گزارش_تصویری
@ArmanIUT
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 نامه امیدبخش امام عسکری علیهالسلام
▪️حضرت آیتالله خامنهای:«عدهای از شیعیان فکر میکردند که امام عسکری (علیهالسّلام) از راه پدرانش منصرف شده. امام عسکری(علیهالسّلام) در نامهای به آنها میفرمایند: «نیّت و عزم ما همچنان مستحکم است. ما دلمان به خوشنیّتی و خوشفکری شما آرام است.»؛ ببینید چقدر این نیروبخش است برای شیعیان... این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.»
- کتاب «همرزمان حسین(علیهالسلام)، گفتار دهم، ص۳۴۶.
🔁 بازنشر به مناسبت شهادت امام عسکری علیهالسلام
💻 Farsi.Khamenei.ir
📖📚حوض خون | روایت زنان اندیمشک از رختشویی در دفاع مقدس
🔻برشی از کتاب :
بعضی روزها با دوست هایم قرار میگذاشتم ناهار برویم بیرون.می رفتیم توی بلواری نزدیک خانه بساط پهن میکردیم و غذا می خوردیم.دخترهای شر و شیطانی بودیم هفت هشت سالمان بیشتر نبود .
خواهرم فاطمه چند سال از من بزرگتربود.هرجامیرفت من هم دنبالش راه می افتادم.از بسیج تا دیدار با خانواده های شهدا...
بیشتر هم از سر کنجکاوی می رفتم چندبار صبح بیدار شدم.دیدم فاطمه خانه نیست.سراغش را از مامان گرفتم.گفت رفته بیمارستان ملافه زخمی ها رو بشوره.یک شب عزمم را جزم کردم تا صبح زود بیدار بشوم و باهاش بروم.بهش گفتم:امروز نمیری رخت شویی؟گفت:میرم چیه سحرخیز شدی!؟
گفتم:من هم میام.با تعجب نگاهم کرد.نمیدانست چه بگوید.مامان به دادش رسید و بهم گفت:تو جوراب خودت را هم به زور گربه شور می کنی.چطوری میخوای بری لباس رزمنده ها رو بشوری؟
گفتم:بذار یه بار برم نتونستم دیگه نمیرم قبول کرد.به شرط اینکه حرف خواهرم را گوش کنم.پریدم بغل مامان.صورتش را بوسیدم و گفتم :چشم.
داخل بیمارستان از ماشین پیاده شدیم و زیر ظل آفتاب رفتیم داخل رخت شویی.در نگاه اول داخل را خیلی کم نور دیدم.دیوارهای سیمانی هم تاریکی را بیشتر کرده بود.چشم هایم را باز و بسته کردم.خانم ها دور هم نشسته بودند.جلوی هرکدامشان تشتی بود.تشت های پلاستیکی سفید و قرمز.کنارشان هم کپه کپه ملافه و لباس گذاشته بودند.خانم ها مشغول چنگ زدن و سابیدن بودند و سرشان پایین بود.با چنگ زدن خودشان هم خم می شدند توی تشت و دوباره می امدند بالا.خونابه از لبه...
#معرفیکتاب
@ArmanIUT
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈🏻 اهتمام به عدالت و برپایی آن
📹 ببینید | رهبر انقلاب: خصوصیت حکومت پیامبر این بود که به جای ابتناء بر ظلم، ابتناء بر #عدل داشت. به جای شرک و تفرقه فکری انسان، متّکی بر توحید و تمرکز بر #عبودیت ذات مقدس پروردگار بود. به جای جهل، متّکی بر علم و معرفت بود. به جای کینهورزی انسانها با هم، متّکی بر محبّت و ارتباط و اتّصال و رفق و مدارا بود؛ یعنی یک حکومتِ از ظاهر و باطن آراسته.
🌟 مجموعه محصولات بهمناسبت ایام هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) | #اسوه_حسنه
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 آقا ما با دین نمیشه جامعه رو تغییر بدیم
.
🔻 چکار کنیم؟ دین رو تغییر بدیم؟
.
🔻 نه؛ تغییر رو کنار میگذاریم!
.
‼️ این جان مایه تحجره...
.
🎥 برشی از کلاس تحجر؛ تاریخ، تطور و جهان فکری آن
🎙 حجت الاسلام مجتبی نامخواه
@madrese_rah
@ArmanIUT
#گزارش_تصویری
قال رسول الله (ص) :
دین را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدی نجات پیدا کنی و بر هر دشمنی پیروز گردی ...
توزیع بسته شکلات به مناسبت میلاد باسعادت نبی اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) در مسجد و سلف مرکزی خواهران
@ArmanIUT
🔹متن سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی | به مناسبت هفته وحدت و میلاد نبی گرامی اسلام (ص)
🔻یک کلمه در باب مسئله آسیب شناسی، برادری و اخوت اسلامی است. ما مواجه با جریان های غیر اصیل و غیر ریشه دار در جهان اسلام هستیم که هم با قرآن و سنت پیامبر و مفاهیم عقلی اسلام اشتراکی ندارد (منطق اسلامی نیست ولی از ادبیات اسلامی سوءاستفاده کردند.) و هم به جای وحدت مسلمین و عزت امت اسلامی در برابر دشمنانش تهدید های آن مدام مسلمین را علیه هم تحریک کردهاند. در بین خودمان(شیعیان) کسانی ممکن است به اسم اهل بیت نگاه های افراطی و خارج قواعد عقلی و شرعی داشته باشند و از وادی عدالت خارج بشوند و به افراطی گری آغشته بشوند.
🔻در طول تاریخ بزرگان شیعه (حتی آنها که مشهور به جریان های اخباری و ولایی بودند) مثل مرحوم علامه مجلسی در (بحار) می گویند که:« کسانی که معتقد باشند به خدایی پیامبر یا امام، یا حلولیت به اینها نسبت بدهند یا کسانی که معتقد باشند به نبوت علی(ع) و ائمه و یا معتقد به این باشند که محبت اهل بیت کافی است و نیازی به عبادت و شریعت نداشته باشند و... همه اینها افراطی هستند و این کفر است. اینها نه تنها شیعه نیستند، بلکه حتی از نظر ما مسلمان نیستند. اینها خدا را کوچک می کنند و انسان را خدا می کنند.»
🔻روایت دیگر هست از امام صادق(ع) که می فرمایند:« حضرت علی(ع) را به ربوبیت نسبت دادند؛ در صورتی که علی(ع) عبد مطیع خدا و افتخارش بندگی بود و بیزاریم از آنها که نسبت دروغ به ما می دهند.» یا فرمودند:«نفرین به کسانی که ما را پیامبر بدانند و خاتمیت را نپذیرند و پیامبر اکرم(ص) را آخرین پیامبر ندانند.» آنها اول در برابر جریان خودی ایستادند تا بعدا بتوانند در برابر جریان مقابل بایستند.پس ما با جریانی که به نام تشیع افراطیگری بکند، مخالف هستیم.
🔻مبانی تفکر سُنی با آنها همیشه مخالف بوده است.(مثل جریان های ناصبی و وهابیت) از نظر اینها همه جریان های اسلامی کافر و منحرف هستند و به راحتی حکم قتل مسلمان را صادر می کنند، در حالی که در برابر کفار تسلیم هستند. نتیجه این کار ها مبارزه با وحدت مسلمین، عزت مسلمین، عقلانیت و عدالت است.
#درمحضراستاد
@ArmanIUT
📖📚نان سالهای جنگ | خاطرات زنان روستای صد خرو در پشتیبانی جنگ
🔸 برشی از کتاب :
چه کسی گفته :((جنگ چهره زنانه ندارد؟)) سلاحشان شده بود میل و قلاب! اسلحه دست میگرفتند و برای رزمنده ها شال و گردن می بافتند. دلشان به نور ایمان گرم بود و تنشان هم با ژاکت ها و بافتنی ها گرم بود. کویر نشین بودند اما بخشندگی شان به رخ آسمان ها می کشیدند. زنانی که با دست های خالی و دلی پرمهر نشان می دادند که انقلاب همه هستی شان است. جهاد زنان صد خروی هم با پخت نان برای رزمنده ها شروع شد و جهادی تا پایان جنگ ادامه داشت. هیچ کدام مان از جنگ هراس نداشتیم اما میترسیدم ناموس مردم دست دشمن بیفتد . یکی از خانم ها خودش بود و پنج بچه یتیمش. زندگیاش از نان پختن می گذشت . برای جبهه هم نان می پخت اما مجانی.
#معرفیکتاب
@ArmanIUT