eitaa logo
آرشیو هیئت محبان
2 دنبال‌کننده
310 عکس
211 ویدیو
26 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امام علی (ع) پوشيدگي زن، براي او بهتر است و زيبايي اش را پايدارتر مي سازد. (تصنيف غرر الحكم و درر الكلم، ص 405) ━═━⊰❀🚨❀⊱━═━ 🇮🇷کانال روابط عمومی پلیس استان قم را به دوستان خود معرفی نمایید🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/3624927405C401df35511
🔻حمایت ،پشتیبانی و قدردانی رئیس و اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از فرمانده انتظامی استان به دلیل طرح سراسری نور حجاب و عفاف در قم 🇮🇷کانال روابط عمومی پلیس استان قم را به دوستان خود معرفی نمایید🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/3624927405C401df35511
29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢اجرای طرح عفاف و حجاب در حاشیه بازی تیم های استقلال تهران و شمس آذر قزوین در استادیوم آزادی و منع ورود بانوان بدحجاب به داخل مجموعه با همکاری یگان زنان و کارکنان تیپ ویژه پاسداران تهران بزرگ 🇮🇷کانال روابط عمومی پلیس استان قم را به دوستان خود معرفی نمایید🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/3624927405C401df35511
لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست اطلاعیه فراجا: 🔹 لینک‌های منتشره جهت ثبت‌نام و نقش آفرینی در طرح "تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی" و موارد مشابه، از جانب پلیس نمی‌باشد. 🔹هرگونه اقدام رسانه ای و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با پلیس، صرفا از طریق وبگاه رسمی به نشانی www.police.ir انجام می شود. 🇮🇷کانال روابط عمومی پلیس استان قم را به دوستان خود معرفی نمایید🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/3624927405C401df35511
منوی بالا فارسی  www.islamquest.net منوی اصلی بازدید 66124 آخرین بروزرسانی: 1397/09/26 کد سایت fa14614 کد بایگانی 14858 نمایه آثار قناعت و فرق آن با بخل طبقه بندی موضوعی میانه روی و اعتدالفضایل اخلاقی اصطلاحات بخل (بخیل، خسیس، خسّت)قناعت گروه بندی اصطلاحات سرفصل‌های قرآنیاصطلاحات اخلاقی اشتراک گذاری خلاصه پرسش قناعت در زندگی چه آثاری را در پی دارد و چگونه آن را با خساست در زندگی تشخیص دهیم؟ پرسش قناعت در زندگی چه آثاری را در پی دارد و چگونه آن را با خساست در زندگی تشخیص دهیم؟ پاسخ اجمالی قناعت در لغت ‏به معنای بسنده کردن به مقدار کم، از کالای مورد نیاز، و رضایت‏ به چیزی است که نصیب شخص می‌‏شود. در احادیث گاهی کلمه قناعت‏ به معنای مطلق رضایت ‏به کار رفته است. در تفاوت قناعت و بخل گفتنی است: قناعت بیشتر در اخلاق فردی مطرح است و مربوط به استفاده بهینه از امکانات زندگی و اجتناب از زیاده روی در هزینه‌ها و مصارف و رضایت به نعمت‌های الاهی است، اگر چه اندک باشد، در حالی‌که بخل مربوط به اخلاق اجتماعی است، آن گاه که انسان باید به یاری دیگران بشتابد و از امکانات مالی و اعتباری خویش در جهت مصارف مورد نیاز جامعه استفاده نماید، بخل بورزد و هزینه نکند. پاسخ تفصیلی قبل از پرداختن به موضوع قناعت، معنای لغوی و اصطلاحی و تفاوت آن با بخل  مورد بررسی قرار گرفته و سپس به ارزش و آثار آن می‌پردازیم: معنای قناعت و تفاوت آن با بخل الف) معنای قناعت: قناعت در لغت ‏به معنای بسنده کردن به مقدار کم، از کالای مورد نیاز، و رضایت‏ به چیزی است که نصیب شخص می‏‌شود.[1] در احادیث گاهی کلمه قناعت‏ به معنای مطلق رضایت ‏به کار رفته است. امام علی (ع) در نامه‌‏ای به عثمان بن حنیف می‏‌فرماید: آیا خودم را قانع کنم که بگویند او امیرالمؤمنین است و با آنها در سختی‌های روزگار مشارکت نداشته باشم؟[2] در علم اخلاق قناعت در مقابل حرص استعمال می‌‏شود. صفت قناعت موجب می‌‏شود که شخص به مقدار نیاز و ضرورت بسنده کند و زاید بر آن‌را نطلبد.[3] بنابراین می‌توان گفت قانع کسى است که به اندک بسنده مى‌کند و ناخشنود نمى‌شود و به سهم خویش راضی است. ب) تفاوت قناعت با بخل: در تفاوت قناعت و بخل گفتنی است: قناعت بیشتر در اخلاق فردی مطرح است و مربوط به استفاده بهینه از امکانات زندگی و اجتناب از زیاده روی در هزینه‌ها و مصارف و رضایت به نعمت‌های الاهی است، اگر چه اندک باشد، در حالی‌که بخل مربوط به اخلاق اجتماعی است، آن‌گاه که انسان باید به یاری دیگران بشتابد و از امکانات مالی و اعتباری خویش در جهت دست‌گیری و یاری افراد نیازمند استفاده نماید، بخل بورزد و هزینه نکند. قناعت نمود مناعت طبع و بزرگواری و زهد و تحمل آدمی است، در حالی‌که بخل صفت رذیله و ناشی از حقارت نفس و نمود خودخواهی انسان است. در این عرصه آدمیان به چهار دسته‌اند: 1. خود می خورند و به دیگران نیز می‌دهند، ایشان اهل انفاق اند. 2. خود نمی‌خورند و به دیگران می‌دهند، ایشان ایثارگرانند. 3. خود می‌خورند، ولی به دیگران نمی‌دهند. ایشان بخیل‌اند. 4. خود نمی‌خورند و به دیگران نیز نمی‌دهند، ایشان پست و لئیم‌اند. می‌شود که انسان نه خود از مال خویش بهره ببرد و نه به دیگران بدهد، ولی این در نهایت پستی و لئامت و بدتر از بخل است، زیرا انسان بخیل تنها به دیگران نمی دهد و خود از مال خویش بهره دارد. بهترین حالت این است که انسان با رعایت قناعت هم خویش از مال خویش بهره لازم داشته باشد و هم زیادی آن را انفاق و ایثار کند و دیگران را نیز در بهره مندی خویش شریک نماید و با دردمندان و نیازمندان جامعه همدردی داشته باشد. عقل عامل مهمی در گزینش قناعت است. حضرت علی (ع) می‏فرماید: "آن که خردورزی کند، قناعت پیشه می‏کند".[4] عقل قناعت را به علت آثار ارزشمند آن، بر می‏گزیند و آن را به سود شخص می‏داند. و از جمله آثاری که به دنبال دارد: بی‏نیازی انسان از غیر خود و قدرت یافتن آدمی برای تحمل کمبودها و صبر بر آنها، گرچه انسان در ظاهر با قناعت، از امکانات ظاهری استفاده کمتری می‏کند، ولی به جهت عاقبت قناعت، این عمل مورد پذیرش عقل است. هر اندازه سطح دانش شخص نسبت‏ به جهان و نفس خود بیشتر می‏شود و با عمق بیشتری به مسائل انسانی توجه می‏کند، در پذیرش صفات پسندیده انسانی، از جمله صفت قناعت، آمادگی بیشتری پیدا می‏کند. با آنچه بیان شد روشن مى‌گردد که قناعت جلوه اى از حالت و ملکه زهد است که در رفتار و سطح معیشت زندگى انسان پدید مى آید و در واقع زندگى زاهدانه همان زندگى با قناعت ساده و به دور از آزمندى، رفاه زدگى، تجملگرایى و تنوع طلبى است. امیر المؤمنین (ع) نیز قناعت را به زندگى ساده و کم زرق و برق و سبک تفسیر کرده است: "به اندک دنیا بسنده کنید تا دینتان سالم بماند؛ زیرا مؤمن به اندکى که کفایتش کند قناعت دارد".[5]
به طور کلی باید توجه داشت که قناعت، بخل ورزیدن و یا مصرف نکردن نیست، قناعت آن است که انسان از امکانات خویش به صورت صحیح و با بهره وری مناسب و رعایت الگوی مصرف توصیه شده در جامعه و مطابق دستورات اسلام استفاده کند و در این امور از زیاده روی و ریخت و پاش اجتناب ورزد.[6] آثار قناعت قناعت از بعد مثبت و منفی دارای آثار فراوانی است. به برخی از پیامدهای مثبت و منفی آن اشاره می کنیم: پیامدهای مثبت الف) عزت و سر فرازی: قرآن به صراحت بیان می کند که عزت مخصوص خداوند، رسول خدا و مؤمنان است؛[7] این عزت و سر فرازی اهمیتش به قدری است که به انسان مؤمن اجازه داده نشده است که به هیج وجه خود را در مقابل دیگران خوار و زبون کند. امام صادق (ع) فرمود: خداوند تمام امور مؤمن را به خودش واگذار کرده، ولى به او اجازه نداده است که خود را ذلیل و خوار کند، مگر نمی‌‏بینى خداوند در این باره فرموده: «عزّت مخصوص خدا و رسول او و مؤمنان است»؟ بنابر این سزاوار است مؤمن همیشه با عزّت باشد و زیر بار ذلت نرود.[8] پیامبر اکرم (ص) فرمود: شایسته نیست که مؤمن خود را ذلیل کند.[9] بی‌گمان، یکى از چیزهایى که سبب عزّت و بزرگى انسان می‌‏شود و او را از ذلّت و خوارى نجات می‌‏دهد قناعت است. امیر مؤمنان (ع) فرمود: هیچ کس از شخص قانع عزیزتر نیست.[10] قناعت وسیله عزّت است.[11] قناعت سبب عزّت و بى نیازى از مردم است.[12] قناعت پایدارترین عزّت است.[13] ب) گنج بى پایان: رسول گرامى اسلام (ص) فرمود: قناعت گنجى است که فانى نمى‏شود.[14] نیز فرمود: قناعت مالى است که تمام نمى‏شود.[15] على (ع) در این باره مى‏فرماید: گنجى بى نیاز کننده‏تر از قناعت نیست.[16] ج) قناعت و بى‏نیازى: رسول خدا (ص) فرمود: بى نیازى به فراوانى ثروت نیست، بى‏نیازى تنها در روحیه بى‏نیازى است.[17] امام صادق (ع) فرمود: هر کس به آنچه خدا روزیش کرده قانع باشد از بى نیازترین مردم است.[18]و نیز فرمود: برترین بى‏ نیازی ها قناعت است.[19] امیر مؤمنان (ع) فرمود: قناعت سرآمد بى نیازی ها است.[20] آثار سوء قانع نبودن الف) ذلّت و خوارى: کسى که به آنچه خدا براى او مقدّر کرده است راضى نباشد، خواه ناخواه چشم طمع به مال دیگران خواهد داشت که در نتیجه، دست نیاز به سوى آنان دراز خواهد کرد و این خود موجب ذلّت و خوارى او خواهد شد. امام صادق (ع) فرمود: چه زشت است براى مؤمن که میل و رغبتى در او باشد که او را خوار و ذلیل کند.[21] علامه مجلسى در توضیح حدیث می گوید: مقصود از میل و رغبتى که نکوهش شده و سبب ذلّت و خوارى انسان مى‏گردد، آن است که دست به سوى مردم دراز کند و از آنان چیزى بخواهد، اما سؤال کردن از خدا و توجّه و رغبت به پروردگار گذشته از این که ذلت آفرین نیست، مایه سربلندى و عین عزّت است.[22] ب) نگرانى دائم: از نتایج آز و طمع، نگرانى و تشویش خاطر است. امام باقر (ع) در باره نزول آیه: "رگز چشم خود را به نعمت هاى مادّى که به گروه هایى از آنها داده‏ایم میفکن که اینها شکوفه‏هاى زندگى دنیا است و براى آن است که آنان را با آن بیازماییم و روزى پروردگارت پایدارتر است"، مى‏فرماید: پیامبر اکرم (ص) وقتى این آیه را شنید راست نشست و فرمود: هر کس به خدا دل نبندد حسرت دنیا او را از پاى در مى‏آورد، و هر کس چشم از مال و ثروت مردم بر ندارد حزنش طولانى شود و خشمش فرو ننشیند، و هر کس نعمت خدا را تنها در خوردنی ها و نوشیدنی ها ببیند عمرش کم و عذابش [: درد و رنجش‏] نزدیک شود.[23]، [24] بنابر این، انسان باید همیشه در زندگى اعتدال و میانه روى را از دست ندهد و قناعت را پیشه خود سازد، که در غیر این صورت، روى سعادت و خوشبختى را نخواهد دید.   [1]طریحی، فخر الدین، مجمع البحرین، ج 4، ص 384، کتابفروشی مرتضوی، تهران، 1375ش. [2] نهج البلاغة، ص 418، انتشارات هجرت، قم. [3]ر.ک: نراقى، ملا مهدى، جامع السعادات، ج 2، ص 104، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات، بیروت. [4]آمدی، عبد الواحد بن محمد، غرر الحکم و درر الکلم، ص 391، انتشارات دفتر تبلیغات، قم، 1366 ق. [5]همان ص 393. [6] اقتباس از سایت http://amoozeh.ir/Archive (با دخل و تصرف و ویرایش). [7]منافقون، 8. [8]کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج 5، ص 63، دار الکتب الإسلامیة، تهران، 1365ق. [9] سید بن طاوس، الیقین، ص 336، مؤسسة دار الکتب، قم، 1413 ق.
🔅باسمه تعالی🔅 🏴السلام علیک یاسیدالکریم 📣 ویژه برنامه ایام رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) ⚫️هیئت محبان المهدی(عج)، مراسم گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) را با 👤سخنرانی حضرت حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ صادق (ازقم) برگزارمی نماید. 📆زمان: جمعه ٧ اردیبهشت ماه 🕰ازساعت ١٩ الی٢١:٣٠شب مقدم خواهران وبرادران را گرامی می داریم 🕌مکان:شهرری، خیابان فرمانداری، مقابل اداره ورزش وجوانان پلاک ١٠ ◾️روابط‌عمومی هیئت محبان المهدی(عج) https://eitaa.com/joinchat/1664418181C075153ddf5
غیر رسمی ⁉️♻️ علت سفر سردار سلامی و حاجی زاده به مشهد قبل از حمله به اسرائیل غاصب 🔻پس از حمله به کنسولگری ایران در سوریه فرماندهان نظامی تصمیاتی می‌گیرند و سردار سلامی و حاجی زاده خدمت حضرت آقا می‌رسند و چگونگی حمله و تعداد موشک ها رو شرح می‌دهند 🔹حضرت آقا می فرمایند حالا که دارید می زنید خوب تر و با تعداد بیشتر بزنید که بازدارندگی هم ایجاد کند❗️ 🔻پس از آن طی جلساتی تصمیمات جدیدی می‌گیرند و مجدد می‌خواستند برای کسب دستور نهایی خدمت حضرت آقا بروند که متوجه می‌شوند ایشان به مشهد مشرف شده اند لذا سردار سلامی و حاجی زاده نیز به مشهد و نزد حضرت آقا می روند و (علی الظاهر صبح جمعه ۲۴ فروردین) با رهبر ملاقات می‌کنند و پس از صحبت‌هایی در خصوص دلایل حضور در این زمان در حرم امام رضا علیه السلام، سرداران سپاه نحوه حمله و میزان آن را تشریح می‌کنند و ایشان هم تایید می‌کنند درنهایت حضرت آقا برای زمان حمله در روز و ساعت مورد نظر استخاره ای می گیرند و این آیه شریفه راهنما می‌شود ۞ وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ أَنْ أَلْقِ عَصَاكَ ۖ فَإِذَا هِيَ تَلْقَفُ مَا يَأْفِكُونَ ‎﴿سوره اعراف آیه ١١٧﴾‏ و به موسی وحی کردیم که: «عصایت را بینداز»؛ پس [انداخت و اژدها شد] و ناگهان آنچه را به دروغ ساخته بودند فرو بلعید.🌺🌺🌸🌸🌹🌹 @chafiehmeshki
بسم‌الله الرحمن الرحیم جلسه این هفته هیئت محبان المهدی خیابان فرمانداری به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام، باسخنرانی حاج آقاپرنیان درروز جمعه ١۴اردیبهشت ، ازنمازجماعت مغرب وعشاءتا ساعت ٩:٣٠برقراراست. (ویژه برادران وخواهران)
بسم‌الله الرحمن الرحیم جلسه این هفته هیئت محبان المهدی خیابان فرمانداری به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام، باسخنرانی حاج آقاپرنیان درروز جمعه ١۴اردیبهشت ، ازنمازجماعت مغرب وعشاءتا ساعت ٩:٣٠برقراراست. (ویژه برادران وخواهران)
بسم‌الله الرحمن الرحیم جلسه این هفته هیئت محبان المهدی (خیابان فرمانداری) به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام، باسخنرانی حاج آقاپرنیان درروز جمعه ١۴اردیبهشت ، ازنمازجماعت مغرب وعشاءتا ساعت ٩:٣٠برقراراست. (ویژه برادران وخواهران).
بهتر از کیمیا : دستورالعملی از مرحوم آیت الله نخودکی که مناسب برای انجام شدن هر خواسته‌ای است👇 نقل شده که امام راحل(ره) در سن حدود سی الی چهل سالگی در حرم امام رضا(ع) با ایشان روبرو شده و خطاب به ایشان گفته: تو را به این امام رضا، اگر (علم) کیمیاداری به ما هم بده! مرحوم نخودکی فرمود:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می‌دهید که بجا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و در هر جایی به کار نبرید؟ امام صادقانه فرمود: نه، نمی‌توانم چنین قولی به شما بدهم. شیخ فرمود: چه اصراری دارید چیزی را که ممکن است موجب خسران شود، یاد بگیرید؟ حالا که نمی‌توانید «کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یاد می‌دهم و آن این که: * دستورالعملی که برای انجام شدن هر خواسته‌ای، مناسب است: بعد از نمازهای واجب یک بار آیه الکرسی را تا «هو العلی العظیم» می‌خوانی: اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَوَتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَوَتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ؛ و بعد تسبیحات فاطمه زهرا سلام الله علیها را می‌گویی؛ و بعد سه بار سوره توحید «قل هو الله احد» را می‌خوانی؛ و بعد سه بار صلوات می‌گویی: اللهم صل علی محمد و آل محمد؛ و بعد 3 بار آیه مبارکه: وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا (سوره طلاق آیه 2 و 3) هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه برونشو ( و نجات از مشکلات) برایش فراهم می‌کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد، و هرکس بر خداوند توکل کند خدا او را بس است (وکفایت امرش را می‌کند)، خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند، و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است.
بسمه تعالی جلسه هفتگی هیئت محبان المهدی باحضور خواهران وبرادران وباسخنرانی حاج آقاپرنیان درروز جمعه ٢١اردیبهشت ، ازنمازجماعت مغرب تا ساعت ٩:٣٠برقراراست. خیابان فرمانداری پلاک ١٠ واحد١
"بسم‌الله الرحمن الرحیم" 👌چهار ناظر حاضر بر زندگی انسان : هرلحظه و هرزمان چهار دوربین زنده در حال فیلمبرداری از زندگی ما هستند که قرار است درروزقیامت تمام زندگی ما را به نمایش بگذارند! ❶⇦ ناظر اول، خــداوند تبارک وتعالی است. که می فرماید: 🌸 ألَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَری؛ ‏آیا انسان نمی داند که خدا او را می بیند؟ "سوره مبارکه علق آیه ۱۴" ❷⇦ ناظر دوم〖ملائکه مقرب خدا〗 هستند. 🌸که خداوند تبارک وتعالی می فرماید : ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتید؛ سخنی بر زبان نیاورده جزءآنکه هماندم[دوملک رقیب وعتید] آماده اند.[که بنویسند]. "سوره مبارکه قاف آیه ۱۸" ❸⇦ سومین ناظر 〖زمین〗 است 🌸خداوند در قران کریم می فرماید : یوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها؛ آن هنگام زمین مردم را به حوادث خویش آگاه می سازد. "سوره مبارکه زلزال آیه ۴" ❹⇦ چهارمین ناظر.اعضاء و جوارح بدن خود ما می‌باشد: 🌸که خداوند می فرماید : وتکَلِّمُنا أَیْدِیهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ و دستهایشان با ما سخن گوید و پاهایشان به آنچه کرده اند گواهی دهد. سوره مبارکه یس آیه ۶۵ 🧭پس عزیزان ازاین لحظه به بعد باید بیشتر مراقب اعمال ورفتار خودباشیم. ان شاء الله "
"بسم‌الله الرحمن الرحیم" 👌چهار ناظر حاضر بر زندگی انسان : هرلحظه و هرزمان چهار دوربین زنده در حال فیلمبرداری از زندگی ما هستند که قرار است درروزقیامت تمام زندگی ما را به نمایش بگذارند! ❶⇦ ناظر اول، خــداوند تبارک وتعالی است. که می فرماید: 🌸 ألَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَری؛ ‏آیا انسان نمی داند که خدا او را می بیند؟ "سوره مبارکه علق آیه ۱۴" ❷⇦ ناظر دوم〖ملائکه مقرب خدا〗 هستند. 🌸که خداوند تبارک وتعالی می فرماید : ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتید؛ سخنی بر زبان نیاورده جزءآنکه هماندم[دوملک] رقیب وعتید آماده اند.[که بنویسند]. "سوره مبارکه قاف آیه ۱۸" ❸⇦ سومین ناظر 〖زمین〗 است 🌸خداوند در قران کریم می فرماید : یوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها؛ آن هنگام زمین مردم را به حوادث خویش آگاه می سازد. "سوره مبارکه زلزال آیه ۴" ❹⇦ چهارمین ناظر.اعضاء و جوارح بدن خود ما می‌باشد: 🌸که خداوند می فرماید : وتکَلِّمُنا أَیْدِیهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ و دستهایشان با ما سخن گوید و پاهایشان به آنچه کرده اند گواهی دهد. سوره مبارکه یس آیه ۶۵ 🧭پس عزیزان ازاین لحظه به بعد باید بیشتر مراقب اعمال ورفتار خودباشیم. ان شاء الله "
بسمه تعالی جلسه هفتگی هیئت محبان المهدی باحضور خواهران وبرادران وباسخنرانی حاج آقاپرنیان امروز جمعه چهارم خرداد ، ازنمازجماعت مغرب تا ساعت٩:۴۵برقراراست خیابان فرمانداری پلاک ١٠ واحد١
بسمه تعالی جلسه هفتگی هیئت محبان المهدی باسخنرانی حاج آقا صادقی روز جمعه هجدهم خرداد،ازنمازجماعت مغرب تا ساعت٩:۴۵باحضور برادران وخواهران درشهرری خیابان فرمانداری پلاک ١٠ واحد١برقراراست.
بسم الله الرحمن کل آب اقیانوس هم نمیتواند یک قایق را غرق کند مگر اینکه در آن رخنه کند تمام چالشها ، توهینها ، تمسخرها هم نمیتوانند شما را متوقف کنند مگر اینکه بگذارید به درونتان وارد شوند
26.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر جلیلی می‌تواند فرهنگ سیاسی کشور را تغییر دهد. روایت پرفسوردرخشان، استادعلم اقتصاد 👇👇👇 باکلیک بر روی لینک زیر بما بپيونديد @msa598azhardarissokhani