eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
💡پیاده روی مسجد مقدّس جمکران💡 جمعه ⏰ ساعت ۶ صبح ابتدای بلوار پیامبر أعظم (صلّی‌اللّه علیه و آله) @Arshiv_Gholam
امام سجّاد (علیه السّلام) در دعای 35 می گوید: "و إجعَل شُکرِی لَکَ عَلَی مَا زَوَیتَ عَنِّی أوفَرَ مِن شُکرِی إیّاکَ عَلَی مَا خَوَّلتَنی". سپاس بر محرومیّت ها بیشتر از سپاس بر دارایی ها. این سپاس کسانی است که فهمیده اند اگر در دادن یک لطف است، در گرفتن لطف هاست. آن جا که کبوتر ها جوجه هایشان را می زنند و بیرون می رانند، پس از آن که نوک در نوکشان می گذاشتند و پاسدارشان بودند، آن جا لطفِ بیشتر و محبّتِ بیشتر را می توانی ببینی، که این محرومیّت، بیشتر از آن بخشش، محبّت و لطف دارد. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 200 @Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 19 قم، چهارمردان،
إصلاحیّه: با توجّه به درگذشت والدة همسر حضرت استاد شفیعی کمال آبادی، برنامه این هفته، در بیت الشّهداء برگزار می گردد. زمان: جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 19 مکان: قم، میدان آزادگان، خیابان مرصاد، خیابان کشوری، کوچه 9، پلاک 3، بیت الشّهداء. "ویژه برادران" @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنِ ابْنِ أَبِي نَجْرَانَ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: قُلْتُ لَهُ قَوْمٌ يَعْمَلُونَ بِالْمَعَاصِي وَ يَقُولُونَ نَرْجُو فَلَا يَزَالُونَ كَذَلِكَ حَتَّى يَأْتِيَهُمُ الْمَوْتُ، فَقَالَ هَؤُلَاءِ قَوْمٌ يَتَرَجَّحُونَ فِي الْأَمَانِيِّ كَذَبُوا لَيْسُوا بِرَاجِينَ إِنَّ مَنْ رَجَا شَيْئاً طَلَبَهُ وَ مَنْ خَافَ مِنْ شَيْ‏ءٍ هَرَبَ مِنْهُ. الكافي، ج‏2، ص 68 @Arshiv_Gholam
صبح جمعه پیاده روی جمکران محضر حضرت استاد آقاتهرانی (حفظه اللّه) @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ الْحَذَّاءِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: الْمُؤْمِنُ بَيْنَ مَخَافَتَيْنِ ذَنْبٍ قَدْ مَضَى لَا يَدْرِي مَا صَنَعَ اللَّهُ فِيهِ وَ عُمُرٍ قَدْ بَقِيَ لَا يَدْرِي مَا يَكْتَسِبُ فِيهِ مِنَ الْمَهَالِكِ فَهُوَ لَا يُصْبِحُ إِلَّا خَائِفاً وَ لَا يُصْلِحُهُ إِلَّا الْخَوْفُ. الكافي، ج‏2، ص 71 @Arshiv_Gholam
این دین است که قدّ فلسفه را بلند می کند و آن را با عرصه هایی رو در رو می کند که عقل به تنهایی از آن تصویری ندارد...وصف إسلامی برای فلسفه، نه فقط وارد کردن حقایق دین در موضوع فلسفه، بلکه استفاده از آموزه های دین برای إرتقای توانمندی های فلسفه برای پاسخگویی به سئوالاتی است که فلسفه به تنهایی قادر به پاسخ گویی به آن ها نیست...به نظر می رسد، هر مقوله و یا پدیده ای که إرتباط قاعده مندی با دین دارد، و بین دین و آن خدمات متقابل برقرار است، می تواند به وصف إسلامی متّصف شود. حجّت الإسلام و المسلمین دکتر رضا غلامی فلسفه تمدن نوین اسلامی، ص 145 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بَزِيعٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (علیه السّلام) قَالَ: أَحْسِنِ الظَّنَّ بِاللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَقُولُ أَنَا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِيَ الْمُؤْمِنِ بِي إِنْ خَيْراً فَخَيْراً وَ إِنْ شَرّاً فَشَرّاً. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْمِنْقَرِيِّ عَنْ سُفْيَانَ بْنِ عُيَيْنَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: حُسْنُ الظَّنِّ بِاللَّهِ أَنْ لَا تَرْجُوَ إِلَّا اللَّهَ وَ لَا تَخَافَ إِلَّا ذَنْبَكَ. الكافي، ج‏2، ص 72 @Arshiv_Gholam
انسان ها در منظر هندوئیان به دو گروه هندو و غیر هندو تقسیم می شوند. هندوها کسانی هستند که از پدر و مادری هندو متولّد شده اند و در برابر، کسانی که در غیر از خانواده هندو متولّد شده باشند، غیر هندو به شمار می روند. همچنین هندوها خودشان به طور سنّتی ذیل چهار گروه براهمن ها، کشتریه ها، ویشیه ها و شودر ها قرار می گیرد. قرار گرفتن هندو ها در این طبقات بر أساس أعمال نیک و بدشان در زندگی پیشین است و فرد در هر طبقه ای که متولّد شود، در همان طبقه می ماند. هندو ها به أفراد خارج از آیین هندو نجس إطلاق می کنند. استاد سیّد اکبر حسینی قلعه بهمن اخلاق در ادیان، ص 35 @Arshiv_Gholam
dnlwd_khtb_qhty_bzrg_dr_byn_slhy_1296_ly_1298.pdf
1.25M
کتاب "قحطی بزرگ" ☑️ خاطرات و أسناد تاریخی قحطی بزرگ و به قتل رسیدن نیمی از مردم ایران. 📝 به إهتمام محمّد علی مجد و ترجمه محمّد کریمی. @Arshiv_Gholam
💥کانال مدرسه انقلاب💥 1⃣ از تاریخ معاصر تا تمدّن اسلامی 2⃣ نقد پهلوی 3⃣ أفول آمریکا 4⃣ حمایت از تولید ملّی ودستاوردهای انقلاب 🆔 @darseenghelab @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) جمعه، 23 آبان 1399 ساعت 19 قم، بلوار جمهوری، کوچه ۱۶، پلاک ۱۵، منزل حاج آقا تنها "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
بالا نرفت آن که به پای تو پا نشد آقا نشد هر آن که برایت گدا نشد مقصود از تکلّم طور از تو گفتن است موسی نشد هر آن که کلیم شما نشد روز أزل برای گلوی تو هیچ کس غیر از خدای عزّ و جلّ خون بها نشد در خلقتش زمین و مکان های محترم بسیار آفرید ولی کربلا نشد گرچه هزار سال برایت گریستند یک گوشه از حقوق لب تو أداء نشد ما گندم رسیده ی شهر ری توایم شکر خدا که نان تو از من جدا نشد یک گوشه می رویم و فقط گریه می کنیم حالا که کربلای تو روزی ما نشد داغ تو أعظم است تحمّل نمی شود در حیرتم چگونه قد نیزه تا نشد "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی کربلایی مجتبی حسن زاده دوشنبـــــه 19 آبان 1399 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ سَعْدِ بْنِ أَبِي خَلَفٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى (علیه السّلام) قَالَ قَالَ لِبَعْضِ وُلْدِهِ: يَا بُنَيَّ عَلَيْكَ بِالْجِدِّ لَا تُخْرِجَنَّ نَفْسَكَ مِنَ حَدِّ التَّقْصِيرِ فِي عِبَادَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ طَاعَتِهِ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُعْبَدُ حَقَّ عِبَادَتِهِ. الكافي، ج‏2، ص 72 @Arshiv_Gholam
وقتی می خواهیم وارد فضای بحث شویم و از أخلاقیّات آن ها (ادیان) سخن بگوییم؛ در واقع می خواهیم مطالبی را درباره نظام أخلاقی آن ها بیان کنیم؛ از جمله: 1. نظریه أرزش چیست و بر أساس ملاک های خودشان، ملاک أرزش آن ها چیست؟ 2. أصول مبنایی که باید و نباید های أصلی و إستثناناپذیر آن هاست. 3. قواعد أخلاقی که باید و نباید هایی هستند که گاهی إستثناپذیرند؛ ولی در حالت عادی إجراء می شوند. 4. عوامل أنگیزش؛ 5. ضمانت إجراء؛ 6. توجیه أخلاقی. استاد سیّد اکبر حسینی قلعه بهمن اخلاق در ادیان، ص 41 و 42 @Arshiv_Gholam
تاریخ خلفاء (رسول جعفریان).pdf
17.31M
کتاب "تاریخ خلفاء" ☑️ جریانات بعد از شهادت رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) و اتّفاقات دوران خلافت خلفاء. 📝 به إهتمام رسول جعفریان. @Arshiv_Gholam
محملت با وقار می آمد سبز تر از بهار می آمد وه! عجب خوش خرام می آمد با شکوه تمام می آمد محملت بود و خیلِ إستقبال کم محلّی نشد زبانم لال دم قم گرم! سربلند شدیم ازدعایِ تو بهره مند شدیم دم قم گرم! إحترام گذاشت هرچه گل داشت، رویِ بام گذاشت قم نگاهش لبالب از شرم است شام ویران که نیست! خون گرم است پاکی و حُجب، باورِ چشمش قدم میهمان سرِ چشمش چادرت ذرّه ای غبار ندید آفتابی به نِی سوار ندید با مَحارم به قم رسیدي، شکر سر دروازه ای ندیدی، شکر دستِ بیعت به طبل جنگ نخورد به غرورت کلوخ و سنگ نخورد قم کجا کوفه ی خراب کجا؟ تو کجا زینب و رباب کجا؟ گوشه ی معجرت نمور نبود خبر داغی از تنور نبود ساربان محملت عجول نراند چادرت زیر پایِ شمر نماند هرچه شد، شد! رسیده جان بر لب ای أمان از غریبیِ زینب عمّه ات اشکِ أرغوان را دید خنده ی نحسِ خیزران را دید ته گودالِ پر بلاء را دید تنِ پامالِ چکمه ها را دید کوفه را بی عصایِ پیری رفت خاک عالم سرم، أسیری رفت "وحید قاسمی" @Arshiv_Gholam
علّت أصلی تفاوت نظام ها در خوبی، بدی و . . .، به جهان بینی برمی گردد؛ یعنی تفاوت نگاه أدیان و فرهنگ ها به جهان بینی شان. جهان بینی را به چهار شاخه تحلیل می کنیم؛ یعنی آن بنیان هایی که باعث می شود نظام ها تغییر کنند: _ مبانی هستی شناختی؛ _ مبانی معرفت شناختی؛ _ مبانی انسان شناختی؛ _ مبانی الهیاتی. استاد سیّد اکبر حسینی قلعه بهمن اخلاق در ادیان، ص 43 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (صلوات اللّه علیه) يَقُولُ: لَا يَقِلُّ عَمَلٌ مَعَ تَقْوَى وَ كَيْفَ يَقِلُّ مَا يُتَقَبَّلُ. الكافي، ج‏2، ص 75 @Arshiv_Gholam
برای تغییر أخلاق در جامعه ای، إبتداء باید باور های آن ها را إصلاح کرده، تغییر دهیم تا به تبع آن، در رفتار آن ها تغییر ایجاد کنیم. استاد سیّد اکبر حسینی قلعه بهمن اخلاق در ادیان، ص 43 و 44 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) فَذَكَرْنَا الْأَعْمَالَ، فَقُلْتُ أَنَا مَا أَضْعَفَ عَمَلِي، فَقَالَ مَهْ اسْتَغْفِرِ اللَّهَ، ثُمَّ قَالَ لِي إِنَّ قَلِيلَ الْعَمَلِ مَعَ التَّقْوَى خَيْرٌ مِنْ كَثِيرِ الْعَمَلِ بِلَا تَقْوَى، قُلْتُ كَيْفَ يَكُونُ كَثِيرٌ بِلَا تَقْوَى؟ قَالَ نَعَمْ مِثْلُ الرَّجُلِ يُطْعِمُ طَعَامَهُ وَ يَرْفُقُ جِيرَانَهُ وَ يُوَطِّئُ رَحْلَهُ فَإِذَا ارْتَفَعَ لَهُ الْبَابُ مِنَ الْحَرَامِ دَخَلَ فِيهِ فَهَذَا الْعَمَلُ بِلَا تَقْوَى وَ يَكُونُ الْآخَرُ لَيْسَ عِنْدَهُ فَإِذَا ارْتَفَعَ لَهُ الْبَابُ مِنَ الْحَرَامِ لَمْ يَدْخُلْ فِيهِ. الكافي، ج‏2، ص 76 @Arshiv_Gholam
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي دَاوُدَ الْمُسْتَرِقِّ عَنْ مُحَسِّنٍ الْمِيثَمِيِّ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ شُعَيْبٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: مَا نَقَلَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) عَبْداً مِنْ ذُلِّ الْمَعَاصِي إِلَى عِزِّ التَّقْوَى إِلَّا أَغْنَاهُ مِنْ غَيْرِ مَالٍ وَ أَعَزَّهُ مِنْ غَيْرِ عَشِيرَةٍ وَ آنَسَهُ مِنْ غَيْرِ بَشَرٍ. الكافي، ج‏2، ص 76 @Arshiv_Gholam
آدم باید روی حالت هاش کنترل و تسلّط داشته باشه، نه این که تحت کنترل حالت هاش باشه. من باید بتونم هر موقع لازمه عصبانی بشم و هر موقع لازمه بخندم. به تعبیر دیگه من باید أمیر بر حالت های خودم باشم نه أسیرشون. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 215 @Arshiv_Gholam
مرغ درمانده ام و بال و پرم افتاده قرعه ی خونْ جگری بر جگرم افتاده معصیت ریشه ی إیمان مرا سوزانده بی سبب نیست ز شاخه ثمرم افتاده یک نفر نیست به دادِ من تنها برسد؟! آنقدر دام گنه دور و برم افتاده دیر شد، آخرِ عمری به خودم آمدم و وسط معرکه دیدم سپرم افتاده همه ی دار و ندارِ دل رسوای من است این دو تا قطره که از چشم ترم افتاده حبّ زهراء من خسران زده را آدم کرد بر زبانِ همه، حالا خبرم افتاده دل خوشم سائلم و ریزه خور پنج تنم روزی ام دست خدایان کرم افتاده بی سبب نیست به لب نادِعلی می خوانم به سرم شور نجف، شور حرم افتاده هر شب جمعه دلم سوخت از آن روزی که سوی شش گوشه ی دلبر نظرم افتاده تربت کرب و بلا با دل من کاری کرد باده ی نابْ هم آخر ز سرم افتاده روزی ام کرب و بلا نیست ولی شکرِ خدا به سوی مجلسِ روضه گُذرم افتاده مادری مویْ پریشان به حرم آمد و گفت خنجری کُند به جان پسرم افتاده چقدر چشمِ طمع بر زره و پیرهنِ تشنه ی در دلِ خونْ غوطه ورم افتاده "محمد جواد شیرازی" @Arshiv_Gholam