eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
این سوره مدنیه است؛ از سوره هایی است که در مدینه نازل شده. سازنده است، حرکت دهنده است، خطاب کننده ی به افراد آن جامعه برای پیشبرد اهداف الهی است؛ لذاست که از یک حرف مبنایی، از یک اصل، از اصول تفکّر و بینش اسلامی شروع می کند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 30 @Arshiv_Gholam
لكن دولت نظارت كند در اين كه يك كالاهايى كه بر خلاف مصلحت جمهورى اسلامى است، بر خلاف شرع است، آن ها را نياورند. اين نظارت است. همچو نيست كه آزادشان كنيد كه فردا بازارها پُر بشود از آن لوكس ها و از آن بساطى كه در سابق بود. أمّا راجع به تجارت، راجع به صنعت، راجع به اين ها اگر مردم را شريك خودتان نكنيد، موّفق نخواهيد شد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 35 @Arshiv_Gholam
ابْنُ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عُمَرَ الْأَعْجَمِيِّ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): يَا أَبَا عُمَرَ إِنَّ تِسْعَةَ أَعْشَارِ الدِّينِ فِي التَّقِيَّةِ وَ لَا دِينَ لِمَنْ لَا تَقِيَّةَ لَهُ وَ التَّقِيَّةُ فِي كُلِّ شَيْ‏ءٍ إِلَّا فِي النَّبِيذِ وَ الْمَسْحِ عَلَى الْخُفَّيْنِ. الكافي، ج‏2، ص 217 @Arshiv_Gholam
هر کسی آماده ی خدمت به این دربار شد از همان بدو ورودش محرم اسرار شد پا به خیمه می گذاری قید دنیا را بزن باخت آن قلبی که مشغول غم اغیار شد پیش صاحب خانه فکر خود نمایی را نکن آن که با اخلاص شد سنگ صبور یار شد مجلس یوسف به یُمن گریه بر پا می شود اشک چشم مشتری ها رونق بازار شد تو نبودی لحظه هایم هیچ معنایی نداشت زندگی ما به یُمن روضه ها پربار شد یک سلام از دور دادم زود حل شد مشکلم هر زمانی که برایم زندگی دشوار شد عالم و آدم همه دور تو می گردند حسین کربلایت تا قیامت نقطه ی پرگار شد بی بضاعت هستم أمّا تو کمم را می خری می نویسی نام من را گرچه یک دینار شد مادر پیرم که شد خانه نشین از درد پا از غم روضه نرفتن عاقبت بیمار شد کشتی تو اوسع و اسرع ز کلّ انبیاست هرکسی شد واردش از جرگه ی ابرار شد پای من آتش گرفت و ناله هایم شد بلند هر زمان حرف از بیابان و سخن از خار شد کاش می مردم نمی دیدم که راوی گفته است زینبت زندانی یک عدّه از اشرار شد آفتاب نیزه ها بی خانمان شد خواهرت رحم کن بر گریه های جانگداز دخترت "سیّد پوریا هاشمی" @Arshiv_Gholam
شُکر خدا که تحتِ لِوایِ خدیجه ایم بعد از هزار سال گدایِ خدیجه ایم مهرش نتیجه یِ دهه یِ اوّلِ من است ما یک دهه تمام برای خدیجه ایم ده شب فقط به خاطر او گریه می کنیم ما پیشوازِ روزِ عزای خدیجه ایم اصلاً به ما چه مردمِ دنیا پیِ چه اند؟ ماها که در پیِ نوه های خدیجه ایم بی مهر او عبادت عالم قبول نیست ما با خدیجه، عبدِ خدای خدیجه ایم مهر خدیجه را به سرِ شانه می برم شکر خدا که مادرِ زهراست، مادرم در لحظه یِ شکسته شدن پا شدن خوش است در خشک سال، عاشقِ دریا شدن خوش است دل داده ها معامله با یار می کنند بهر رسول این همه تنها شدن خوش است قبل از غدیر گفت "علی رهبر من است" قبل از غدیر شیعه یِ مولا شدن خوش است دنبالِ مال نیست اسیرِ نگارها بانویِ ما به مادرِ زهرا شدن خوش است سختی بکش محلّه محلّه که عاقبت مادر بزرگِ طایفه یِ ما شدن خوش است بد نیست سنگ کوچه به پیشانی ات خورَد گاهی شبیهِ زینبِ کبری شدن خوش است آن قدر سنگ خوردی و بال و پرت شکست ای مادرم، سرم به فدایت، سرت شکست "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
هجرت کردن یعنی چه؟...هجرت کردن به معنای یک باره از همه چیز دست شستن به خاطر هدف. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 113 @Arshiv_Gholam
انسان اگر بخواهد همه ی نعمت ها را از خدا بداند، مقدّمه اش این است که وجود را از خدا بداند...این آفرینش و وجود، مقدّمه ی همه ی نعمت های دیگر است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 30 و 31 @Arshiv_Gholam
درست است ما به دنبال حکومت اسلامی هستیم؛ أمّا آنچه مهم است این است که چه کسی بیشتر می تواند مقاصد اسلامی را اجرایی سازد؟ فقیهی که اعلم به اداره امور است و یا فقیهی که اعلم به ابواب فقهی است؟ استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، 278 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ سَمَاعَةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): التَّقِيَّةُ مِنْ دِينِ اللَّهِ، قُلْتُ مِنْ دِينِ اللَّهِ؟ قَالَ إِي وَ اللَّهِ مِنْ دِينِ اللَّهِ وَ لَقَدْ قَالَ يُوسُفُ (علیه السّلام) "أَيَّتُهَا الْعِيرُ إِنَّكُمْ لَسارِقُونَ" وَ اللَّهِ مَا كَانُوا سَرَقُوا شَيْئاً وَ لَقَدْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ (علیه السّلام) "إِنِّي سَقِيمٌ" وَ اللَّهِ مَا كَانَ سَقِيماً. الكافي، ج‏2، ص 217 @Arshiv_Gholam
در تشنگی سراب به دردی نمی خورد تنها خیال آب به دردی نمی خورد حرفی بزن که اشک مرا در بیاوری این جام بی شراب به دردی نمی خورد باید به زیر نور بزرگان جلوس کرد در سایه، آفتاب، به دردی نمی خورد از این به بعد مَعْطلِ این دل نمی شوم این خانه ی خراب به دردی نمی خورد از منظر نگاه شما جلوه دیدنی ست عکس بدون قاب به دردی نمی خورد جان مرا بگیر ولی گریه را نگیر چشمه بدون آب به دردی نمی خورد چشمی بده که قلب مرا زیر و رو کند گریه مرا کنار تو با آبرو کند ما را به جز هوای شما پَر نمی دهند ما را به جز برای شما سر نمی دهند بال وَبالْ مانع اوج است پس اگر بالم نمی دهند چه بهتر نمی دهند گاهی کنار دلبریت جبر لازم است دل را به اختیار به دلبر نمی دهند جبریل هم به قبّه ی تو ره نیافته معراج را به غیر پیمبر نمی دهند آن جا که میل یار اسیری عاشق است در بند می روند ولی سر نمی دهند ایرانیان به هیچ بزرگ قبیله ای جز خاندان فاطمه دختر نمی دهند تا زنده ایم ترک ولایت نمی کنیم با غیر آل فاطمه وصلت نمی کنیم هر دیده ای به دیده ی گریان نمی رسد فصل خزان به فصل بهاران نمی رسد در بین گریه حاصل ما رشد می کند باران بدون سیل به پایان نمی رسد یک جا اگر تمامی خلقت گدا شود نقصی به آستان کریمان نمی رسد روزی ما کم است که مصحف نخوانده ایم عیب از کریم نیست که مهمان نمی رسد با دوری از صحیفه سجّادیه قسم علّامه هم به معنی قرآن نمی رسد بفرست سمت دشت غلام سیاه را یک چند وقتی است که باران نمی رسد کیسه به دوشی تو اگر کار هر شب است این پینه های شانه به درمان نمی رسد ما مستمند کیسه ی خیراتی توایم ذاتاً فقیر آن کرم ذاتی توایم آقای من! حریم تو از عرش برتر است با این که خاکی است بهشت معطّر است عادت نموده ایم به این گنبدی که نیست حیف از حریم تو که بدون کبوتر است فرصت غنیمت است ابوحمزه ای بخوان امشب برای پاکی این قوم بهتر است با تربت حسین به "تسبیح" می رسیم این تربت حسین عجب بنده پرور است اوّل فدایی قدمت مادر تو بود پس مادرت به تو ز همه با وفاتر است تو یادگار فاطمه بودی برای او حالا که شد فدای تو عالم فدای او یعقوب کربلا! چه قدر گریه می کنی از صبح زود تا به سحر گریه می کنی یعقوب را که غصّه ی یوسف شکست و تو داری برای چند نفر گریه می کنی وقتی که چشم هات می افتد به معجری حق داری ای عزیز اگر گریه می کنی این طفل را به جان خودت آب داده اند دیگر چرا میان گذر گریه می کنی از صبح تا غروب فقط نیزه می زدند داری به "قتل صبر" پدر گریه می کنی چشمت چرا ضعیف شده بی رمق شده یعقوب کربلا چقدر گریه می کنی؟! با دیدن اسیر کجا می رود دلت؟! با دیدن فقیر کجا می رود دلت؟! "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
ما مكلّفيم تا علاوه بر اين كه وضع فعلى را حفظ كنيم، نگهبان آينده نظام و اسلام باشيم. ما بايد پايه گذار خوب آينده باشيم. از موضوعاتى كه بايد در فكر آينده ‏اش باشيم، وضع روحانيّت است، وضع درسى روحانيّت است. در مورد وضع درسى آنچه پرسيدم، گفته ‏اند خوب است. البته خوب داريم تا خوب. يك موقعى خوب است كه صاحب جواهر و شيخ مرتضى تربيت مى‏شود، و يك موقعى خوب است كه ماها به وجود مى‏آييم، بين اين دو خيلى فاصله است. براى اين كه افرادى مثل صاحب جواهر تربيت شود بايد دسته ی بسيارى مُمَحَّض بر تحصيل شوند، خود را مهيّا كنند تا فقه را به صورت قديم تحصيل نمايند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 42 @Arshiv_Gholam
📿چهل شب مناجات با خدا و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام)📿 🕯از جمعه 13 فروردین (19 شعبان) تا شب عید فطر 1400🕯 1⃣ قرائت قرآن 2⃣ حدیث خوانی 3⃣ مناجات و توسّل ⏳ زمان: به مدّت 5 شب (از یکشنبه 5 اردیبهشت تا پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400) ساعت 22 🌐 مکان: قم، خیابان بسیج (هنرستان)، خیابان شهید تراب نجف‌زاده، بین کوچه ۹ و ۱۱، پلاک ۵۹، منزل حاج آقا سلیمانی "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
ولایت بر آحاد مردم و ولایت بر طفل و دیوانه در دو جهت متفاوت است. ولایت در کودک و دیوانه به جهت نقصی است که در این افراد وجود دارد...أمّا ولایت بر آحاد مردم نه از آن جهت است که ایشان عقل کافی ندارند...بلکه از آن جهت است که حکومت داری به سبک اسلامی، امری تخصّصی است و متخصّص آن فقیه جامع الشرایط است و مردم دارای این تخصّص نیستند. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 287 @Arshiv_Gholam
مسأله ديگر، مسأله تشريفات حوزه‏ هاى روحانيّت است كه دارد زياد مى‏شود. وقتى تشريفات زياد شد، محتوا كنار مى‏رود. وقتى ساختمان ها و ماشين ها و دم و دستگاه ها زياد شود، موجب مى‏شود بُنيه فقهى اسلام صدمه ببيند، يعنى با اين بساط ها نمى‏شود شيخ مرتضى و صاحب جواهر تحويل جامعه داد. اين موجب نگرانى است و واقعاً نمى‏دانم با اين وضع چه كنم. اين تشريفات اسباب آن مى‏شود كه روحانيّت شكست بخورد. زندگى صاحب جواهر را با زندگى روحانيّون امروز كه بسنجيم، خوب مى‏فهميم كه چه ضربه ‏اى‏ به دست خودمان به خودمان مى‏زنيم‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 42 و 43 @Arshiv_Gholam
تعهّدات یک فرد مؤمن، گاه گاهی و دل بخواهی نیست. این جور نیست آن کسی که می خواهد خود را مؤمن قلمداد بکند، هرجا که نفع و سود و بهره ی شخصیِ تجاوز کارانه ی خودش ایجاب کرد، مؤمن باشد...آیه قرآن صریحاً اعلام می کند که این ها ایمان ندارند...تعهّد، همیشگی و همگانی است...آن کسی که معتقد است ایمان به خدا و ایمان به رسالت تعهّدی می آورد، آن تعهّد این است که همگان، باید بنده خدا بشوند و من تا آنجا که می توانم همه را باید بنده خدا بسازم...آن کسانی که آنجا که پای منافعشان در میان است، دین را نمی خواهند، این ها مؤمن نیستند...اسلام که با کفر می جنگد، با آن چنان دینی هم می جنگد...وعده هایی هم که برای ایمان و مؤمنین داده شده، برای آن ایمان است، نه برای این ایمان. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 121 تا 130 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ وَ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ جَمِيعاً عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنْ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْحَلَبِيِّ عَنْ حُسَيْنِ بْنِ أَبِي الْعَلَاءِ عَنْ حَبِيبِ بْنِ بِشْرِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) سَمِعْتُ أَبِي يَقُولُ: لَا وَ اللَّهِ مَا عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ شَيْ‏ءٌ أَحَبَّ إِلَيَّ مِنَ التَّقِيَّةِ يَا حَبِيبُ إِنَّهُ مَنْ كَانَتْ لَهُ تَقِيَّةٌ رَفَعَهُ اللَّهُ يَا حَبِيبُ مَنْ لَمْ تَكُنْ لَهُ تَقِيَّةٌ وَضَعَهُ اللَّهُ يَا حَبِيبُ إِنَّ النَّاسَ إِنَّمَا هُمْ فِي هُدْنَةٍ فَلَوْ قَدْ كَانَ ذَلِكَ كَانَ هَذَا. الكافي، ج‏2، ص 217 @Arshiv_Gholam
بزرگ ترین نا سپاسی ها و مظهر بزرگ تر ناسپاسی این است که انسان اصل وجود نعمت دهنده را انکار کند؛ این بزرگ ترین نا سپاسی است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 31 @Arshiv_Gholam
AUD-20210424-WA0030.m4a
12.43M
⚠️جنگ جهانی چهارم و دانش مدیریت اطّلاعات به جهت کنترل باورهای مردم و تصمیم سازی برای آن ها⚠️ "استاد شکوهیان راد (مدرّس حوزه سایبر)" @Arshiv_Gholam
امام و انتخابات.docx
78.7K
📖بخش هایی از سخنان حضرت امام خمینی (رحمه اللّه) ناظر به انتخابات و برخی امور مربوط به آن📖 1⃣ اصل انتخابات 2⃣ انتخاب اصلح 3⃣ شورای نگهبان 4⃣ توطئه‌های دشمن 5⃣ حفظ نظام اسلامی 6⃣ اخلاق در انتخابات 7⃣ حفظ وحدت جامعه 8⃣ حسن اجرای انتخابات 9⃣ و . . . "علاوه بر مطالعه، در نشر بیانات هم سهیم باشید" @Arshiv_Gholam
أمیرالمؤمنین ما، رهبر بزرگ اسلامی، می گوید: "پیغمبران را خدا فرستاد تا گنجینه های عقل و خرد را در درون مردمان و انسان ها برشورند و برانگیزند"، "و یُثیرُوا لَهُم دَفائِنَ العُقول"؛ پس هر چیزی که این دفینه ها را دفن تر کند...درست نقطه مقابل فلسفه بعثت انبیاست؛ فرقی نمی کند هرچه می خواهد باشد و در هر زمانی می خواهد باشد. نبوّت ها با فکر مردم و با عقل مردم سر و کار دارند...می کوشند تا این فکر ها را بالا بیاورند...هر چه مانع این شد، ضدّ دین است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 126 @Arshiv_Gholam
ما دو جور عمل داریم: یک جور عمل، عمل مؤمنانه است؛ یک جور عمل، عمل کافرانه است. یک عدّه ای  ایمان هم دارند، قبول دارند، أمّا عمل آن ها عمل مؤمنانه نیست...البته خود ایمان هم یک عملی است...منتها این عمل مراحلی دارد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 31 و 32 @Arshiv_Gholam
حاکم می تواند در مواردی که مصلحت عمومی مسلمین با مصلحت خصوصی افراد تعارض داشته باشد، مصلحت عمومی را مقدّم سازد و نیز دریافتیم که هرگاه مصالح مسلمین در تعارض با احکام اوّلیه بود، مصالح مسلمین مقدّم می شود. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 307 @Arshiv_Gholam