eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
256 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🕯أیّام شهادت حضرت رقيّة (سلام اللّه علیها)🕯 "هیئت مکتب العَزاء قم" ◾️ سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو ◾️ مدّاحی: کربلایی سعید خواجه امیری کربلایی سیّد جواد ذهنی کربلایی میلاد سالمی ⏳ زمان: جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 21 🌐 مکان: قم، خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، مسجد الوندیه @Arshiv_Gholam
عجز اگر آید به دیدارم جوابش می‌کنم کاخ اگر کوه أحد باشد خرابش می‌کنم پرده های قصر افتاد از طنین ناله ام کفر اگر در پرده باشد بی‌نقابش می‌کنم مدح باب علم طاها گر چه اینجا باب نیست در میان شامیان امروز بابش می‌کنم یک رساله از کراماتم اگر در دست نیست می نویسم بعدها صدها کتابش می‌کنم دارم از بابا بزرگ خویش ارث روشنی در شعاعم ذرّه باشد آفتابش می‌کنم از خدایم اذن دارم زیر سقف گنبدم هر دعایی را بخواهم مستجابش می‌کنم آنکه حتّی یک النگو در ضریح انداخته با خدا در روز محشر بی‌حسابش می‌کنم سفره دار روضه‌ی بابا منم، با دست خویش گندمی گر نذر گردد آسیابش می‌کنم زنده باشم بعد از این ای عمّه جان گهواره‌ای عاقبت می‌سازم و نذر ربابش می‌کنم آستین پاره ای دارم خدا را شاکرم بر سرم در پیش نامحرم حجابش می‌کنم "میلاد حسنی" @Arshiv_Gholam
تردیدی نیست که حالات و روحیات شخص، سلطه ی شهوت و غضب بر جان او و یا هواهای نفسانی و مشتهیات حیوانی، ممکن است علم و معرفت انسان را از کارآیی لازم بیاندازد. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 213 @Arshiv_Gholam
پيام به نمايندگان مجلس شوراى اسلامى (حدود اختيارات ولايت فقيه) زمان 1 آبان 1364 مكان: تهران، جماران‏ بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏ با تشكر وافر از نمايندگان محترم مجلس شوراى اسلامى. چون گفتار آقايان پخش مى‏شود و ممكن است سوء تفاهمى بين مردم حاصل شود، لازم است عرض كنم آيات و رواياتى وارد شده است كه مخصوص به معصومين (عليهم السّلام) است، و فقهاء و علماى بزرگ اسلام هم در آن ها شركت ندارند، تا چه رسد به مثل اين جانب. هر چند فقهاى جامع الشّرايط از طرف معصومين (علیهم السّلام) نيابت در تمام امور شرعى و سياسى و اجتماعى دارند و تولّى امور در غيبت كبری موكول به آنان است؛ لكن اين امر، غير ولايت كبری است كه مخصوص به معصوم است. تقاضاى اين جانب آن است كه در صحبت هايى كه مى‏شود و پخش مى‏گردد ابهامى نباشد، و مرزها از هم جدا باشد. و السّلام عليكم. روح اللَّه الموسوي الخمينى‏ صحيفه امام، ج‏19، ص 403 @Arshiv_Gholam
مسأله ديگر هم اين است كه ما نمى‏خواهيم در يك كشورى زندگى كنيم كه از دنيا منعزل باشد، ايران امروز نمى‏تواند اين طور باشد؛ بلكه كشورهاى ديگر هم نمى‏تواند اين طور باشد، كه در يك جا بنشينند و مرزهايشان را ببندند، اين غير معقول است. امروز دنيا مانند يك عايله و يك شهر است، و يك شهر داراى محلّه‏ هاى مختلفى است كه با هم ارتباط دارند. وقتى دنيا وضعش اين طور است ما نبايد منعزل باشيم. ما بايد با كشورهايى كه با ما هستند و ما را اذيّت نمى‏كنند، روابط داشته باشيم و آقايان در اين فكر باشند كه روابط را تحكيم كنند. البته ما با آن ها كه بخواهند به ما تعدّى كنند، نمى‏توانيم بسازيم و از اوّل هم اعلام كرديم؛ مگر آن ها خودشان را اصلاح كنند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 413 @Arshiv_Gholam
بنابر مبنای مردم سالاری دینی...منشأ مشروعیّت، خداوند متعال و قوانین او می باشد و خداوند بر مردم واجب کرده تا حکومت اسلامی تشکیل دهند و تحت نظر فقیه جامع الشّرایط به اجرای قوانین الهی بپردازند. مردم چنین حقّی ندارند که فرامین الهی را قبول نکنند و یا آن را به رأی بگذارند و یا اگر مایل نبودند، آن را کنار بگذارند. حکومت اسلامی مشروعیّت الهی دارد و میل و خواست مردم فی نفسه نه می تواند به نظام مشروعیّت بدهد و نه می تواند مشروعیّت نظام را از بین ببرد؛ آنچه در نقش مردم نسبت به اصل نظام مهم است این است که نظام نباید برای تشکیل یا تداوم خود مردم را به خاک و خون بکشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 400 و 401 @Arshiv_Gholam
روش قرآن بر این است که در هر قسمتی که ماجرای پیغمبری را نقل می کند، از هر بُعدی که به داستان نگاه می کند، یک منظور خاصّی دارد و به تناسب همان منظور است که یک قسمت مخصوصی از این داستان را انتخاب می کند برای نقل کردن. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 370 @Arshiv_Gholam
اكنون بازارهاى كشورهاى اسلامى مراكز رقابت كالاهاى غرب و شرق شده است و سيل كالاهاى تزئينى مبتذل و اسباب بازي ها و اجناس مصرفى به سوى آن ها سرازير است. و همه ملّت ها را آن چنان مصرفى، بار آورده ‏اند كه گمان مى‏كنند بدون اين اجناس آمريكايى و اروپايى و ژاپنى و ديگر كشورها زندگى نمى‏توان كرد. و مع الأسف مكّه معظّمه و جدّه و مشاهد مشرّفه حجاز، مركز وحى و مهبط جبرائيل و ملائكة اللَّه، كه بايد به حكم اسلام بت هاى جنايتكار را در آنجا شكست و فرياد بر سر آن ها زد و از آن ها برائت جُست، مملُوّ از كالاهاى بيگانگان و بازار براى دشمنان اسلام و پيامبر بزرگ (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) شده. كثيرى از حجّاج بيت اللَّه الحرام كه براى فريضه حج مى‏روند و بايد در آن مكان مقدّس از توطئه بيگانگان به فرياد "يا لَلمسلمين" برخيزند، غافلانه در بازارها به جستجوى كالاهاى آمريكايى، اروپايى و ژاپنى پرسه مى‏زنند، و دلِ صاحب شريعت را با اين عمل، كه با حيثيّت حج و حجّاج بازى مى‏كند، به درد مى‏آورند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 344 @Arshiv_Gholam
من گفته‏ ام كه آن چيزهايى كه مربوط به من است گفته نشود، من با آقايان كارى ندارم. البته در بعضى مواردى كه لازم مى‏شود چيزى گفته شود _كه آن هم با تشخيص خود من است_ در راديو گفته و يا در تلويزيون [نشان داده‏] شود مضايقه ندارم، مثلًا عيد فطر، عيد قربان، تنفيذ رئيس جمهور، اين ها مسائلى است، أمّا مابقى، مثل ملاقات امروز من با شما كه با هم صحبت مى‏كنيم، اين ديگر در راديو _ تلويزيون گفتن ندارد كه راديو بگويد، تلويزيون بگويد، راديو چند دفعه، تلويزيون چند دفعه، اين كارها مردم را خسته‏ مى‏كند، هيچ محتوا هم ندارد. من و شما صحبت مى‏كنيم و همين طور ديگران؛ يعنى ديگران با من صحبت مى‏كنند، آن ها را من قطع مى‏كنم. و همين طور آن چيزهايى كه الآن در تلويزيون موجود است؛ مثلًا اول خبر كه مى‏خواهد شروع كند عكس مرا مى‏گذارند، آن را برداريد، و اگر كسى از شما سؤال كرد بگوييد فلانى گفته است. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 346 و 347 @Arshiv_Gholam
مردم برای معجز نبوّت، می گردند پی کارهای خارق العادة، کارهایی که به طور معمول، انجام نمی گیرد در مسائل طبیعی؛ شکافتن فلان دیوار یا فلان جسم یا آمدن درخت؛ بسیار خوب، آن ها هم باشد، حرفی نیست، أمّا معجزه بزرگ نبوّت ها عبارت است از ساختن انسان های خوب و متحلّی به فضائل؛ این بزرگ ترین معجزه نبوّت هاست، شوخی نیست. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 382 و 383 @Arshiv_Gholam
درست است که تشکیل یک نظام مرفّه، یک نظام آزاد و آباد، چیز بسیار جالبی است، أمّا می خواهیم ببینیم...انسان ها در آن جامعه نوی عالی جالب، مشغول زندگی شدند، که چه؟ بعدش؟...بعدش هیچ هدفی نداریم، این مسخره است...مکتب های مادّی...جواب ندارند...مکاتب الهی می گویند نه، هدف بعد از این است...انسان نامحدود است، به قدر قدرت خدا نامحدود است، بَعد ندارد. "إنّا لِلّه و إنّا إلَیه راجِعون"...دائماً پیشرفت است...این هدف اوّلی انبیاست. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 384 و 385 @Arshiv_Gholam
براى اين مردم ستمديده خدمت كنيد، اين مردمى كه شما را به اينجا رسانده ‏اند، و اگر اين ها نبودند حالا يا در حبس ها بوديد يا در قبرستان ها. براى اين ها بايد خدمت بكنيد، همه‏ مان خدمت بكنيم، هر كس به هر اندازه ‏اى كه مى‏تواند. بزرگترين [سرمايه‏] تقواست كه قرآن و حديث در آن، آن قدر پافشارى كردند كه انسان متّقى باشد، مواظب خودش باشد، كه نبادا با زبانش، با چشمش، با گوشش به مردم ظلم كند. عدالت را اجرا كنيد، عدالت را براى ديگران نخواهيد، خودتان هم بخواهيد. در رفتار عدالت داشته باشيد، در گفتار عدالت داشته باشيد، تشريفات را كم كنيد، و اين ملّت را خدمتگزار باشيد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام،ج‏19، ص 378 @Arshiv_Gholam
انبیاء برای پیراستن و آراستن مردم از چه راهی استفاده کردند؟...انبیاء معتقد به تربیت فردی نیستند...مدرسه بازی و موعظه کاری و تربیت فردی، کار انبیاء نیست...انبیاء می گویند برای ساختن انسان باید محیط متناسب، محیط سالم، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند، تربیت کرد و بس...کارخانه باید درست کرد...اگر بخواهیم ما یکی یکی آدم ها را درست کنیم، شب می شود و عمر می گذر؛ جامعه لازم است، نظامی لازم است...زحمتی و خون دلی که برای ساختن محیط متناسب، انسان بایستی متحمل بشود، به مراتب بیشتر است...أمّا فایده اش را حساب کن. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 386 تا 388 @Arshiv_Gholam
مائى كه امروز مقدّرات مملكتمان به دست خودمان افتاده است همه‏ مان مسئوليم، كسى نيست كه مسئول نباشد، همه هستيم. ببينيم كه بايد چه كار بكنيم كه اين مسئوليتى كه به عهده ماست به طورى انجام بدهيم كه فردا پيش خداى تبارك و تعالى و پيش انبياى خدا خجلت زده نباشيم و آبرومند باشيم. آن اين است كه هر كس در هر كارى مشغول است او را خوب انجام بدهد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 309 @Arshiv_Gholam
در محیط جاهلی مکّه، پیغمبر وقتی می خواهد آدم درست بکند، مجبور است یکی یکی درست بکند، برای خاطر این که از برای ایجاد آن چنان نظامی، یک عدّه خواصّ لازمند، یک عدّه سنگ زاویه و زیربنا لازمند، این ها قبلاً دانه دانه درست می شوند؛ این منافات ندارد با نقشه کلّی انبیاء...أمّا وقتی نوبت به مدینه می رسد؛ آن جامعه الهی و اسلامی در مدینه تشکیل می شود، پیغمبر در رأس آن جامعه است و حاکم به احکام و فرمان های خداست. آنجا...فوج فوج به دین خدا داخل می شوند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 389 و 390 @Arshiv_Gholam
و بدانند كه كشورهاى قدرتمند فرصت طلب، كه غايت آمالشان دست يافتن به كشورهاى اسلامى و مستضعف است، آنان را در مواقع گرفتارى تنها مى‏گذارند، و كلمه "وفا" در قاموس آنان راهى ندارد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 94 @Arshiv_Gholam
انسان بیش از آن که عقلانی آفریده شده باشد، حسّی آفریده شده است. او چنین آفریده شده که بیشتر از عقلش، با حسّش هم کُنشی می کند...اتّفاقی نیست که انسان در طول تاریخ خویش از محسوساتش تأثیری بس بیشتر از معقولاتش گرفته و به دیدنی ها و شنیدنی هایش بیشتر از نظریه هایش چنگ انداخته  باشد. این طبیعت تکوین فکری و شناختی انسان است. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 84 @Arshiv_Gholam
از قتلگاه بدم میاد چکمه سیاه بدم میاد از اونی که آتیش زده به خیمه گاه بدم میاد از هرچی جنگ بدم میاد از چوب و سنگ بدم میاد خدا میدونه چقد از کوچه ی تنگ بدم میاد آخه کی از فحش و کتک خوشش میاد از موی سوخته و لب ترک ترک خوشش میاد  حالا تو از موی سرم خوشت میاد از اینکه دست دراز کنن به معجرم خوشت میاد از ساربون بدم میاد از رد خون بدم میاد چندروزه حتی از تنور از بوی نون بدم میاد از بوی دود بدم میاد من از حسود بدم میاد از اونی که پیروهنتو دزدیده بود بدم میاد فکر نکنم خوب بشه این کبودیا چقد بدم میاد من از محلّه ی یهودیا حالا تو از زیر چشام خوشت میاد حالا که دندون ندارم از خنده هام خوشت میاد حالا تو از موی سپید خوشت میاد از اینکه زانو بزنم پیش یزید خوشت میاد من از طناب بدم میاد ازاضطراب بدم میاد از خنده های حرمله جلو رباب بدم میاد از شهر شام بدم میاد از ازدحام بدم میاد به قسمت سکینه از بزم حرام بدم میاد به جون تو از خیزرون بدم میاد از این که تو جمع عمّه رو بدن نشون بدم میاد حالا تو از اشکم عزیز خوشت میاد اینکه اینا به دخترات بگن کنیز خوشت میاد عمو کجاست یعنی عمو خوشش میاد از اینکه می خورم زمین جلو عدو خوشش میاد @Arshiv_Gholam
این دنباله های آیات خیلی معنی دار است..."إنّ اللّهَ سَمیعٌ عَلیمٌ"...این ها همین طور تصادفی نیست...هر جمله ای از این جملات که در آخر آیه ای آمده، با تناسب مضمون آیه، یک معنایی و یک نکته ای را حامل است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 393 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رَحِمَ اللّه مَن نادا یاحسین غَفَرَ اللّه مَن نادا یاحسین خدا رحمت کنه همه حسینیا رو دعا کردن که پای این علم بمونیم خدا رحمت کنه اونی که یادمون داد که بیُفتیم به پات و اینجوری بخونیم من خاک کف پای سگ کوی همانم کو خاک کف پای سگ کوی تو باشد "بیاد همه ی کسانی که به گردنمون حق دارن، مخصوصاً مرحوم علّامه مصباح (رحمه اللّه)، طریق بنی مسلم به سمت کربلاء، اربعین 1400" @Arshiv_Gholam
اراده خدا کتره ای و الکی هم نیست...اراده پروردگار هم تابع معیار ها و ملاک هایی است که خوش قرار داده. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 394 @Arshiv_Gholam