eitaa logo
ابلاغ غدیر
246 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
10.2هزار ویدیو
4.2هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750016918 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
1_14298420046 (1)_Signed.pdf
4.75M
📚 نصرت امین، مجتهدة عالمة فی الزمن الصعب ✏️نویسنده: دلال عباس 🇮🇶 ناشر: دارالمحجة البیضاء 📣 زبان: عربی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ برای دیدن کتابهای بیشتر و دانلود رایگان 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
1_14298423694_Signed.pdf
1.47M
📚 روش خوشبختی و توصیه به خواهران ایمانی ✏️نویسنده: نصرت بیگم امین (بانو مجتهده امین) 📣 زبان: فارسی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ برای دیدن کتابهای بیشتر و دانلود رایگان 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
💠 کتابخانه علوم اسلامی تسنیم تقدیم می کند 🔰 ۲۵ کتاب و مقاله بانو امین اصفهانی 🔻 کتب بانو امین ۱. مخزن اللئالی 👈 دانلود ۲. جامع الشتات 👈 دانلود ۳. سیر و سلوک 👈 دانلود ۴. روش خوشبختی 👈 دانلود ۵. الاربعین الهاشمیه 👈 دانلود ۶. تفسیر مخزن العرفان (۱۵ جلد) 👈 دانلود ۷. النفحات الرحمانیة فی الواردات القلبیة 👈 دانلود 🔻 درباره بانو امین ۸. شخصیت بانو امین 👈 دانلود ۹. علم و عرفان بانو امین 👈 دانلود ۱۰. بانو نصرت بیگم امین 👈 دانلود ۱۱. تاثیر جنسیت در تفسیر 👈 دانلود ۱۲. نظریه عقول از دیدگاه بانو امین 👈 دانلود ۱۳. سبک همسرداری بانو امین 👈 دانلود ۱۴. تربیت دینی از دید بانو امین 👈 دانلود ۱۵. مولفه های تربیت علمی بانو امین 👈 دانلود ۱۶. روش شناسی تفسیری بانو امین 👈 دانلود ۱۷. فطری بودن اصول دین در آرای بانو امین 👈 دانلود ۱۸. نقش بانو امین در گسترش علوم اسلامی 👈 دانلود ۱۹. بررسی روش تفسیر عرفانی مخزن العرفان 👈 دانلود ۲۰. سیره تربیتی و شخصیت اخلاقی بانو امین 👈 دانلود ۲۱. نقش بانوان عالمه در شکل گیری جامعه ایمانی 👈 دانلود ۲۲. نصرت امین، مجتهدة عالمة فی الزمن الصعب 👈 دانلود ۲۳. ارزیابی فمینیسم بر اساس تفسیر بانو امین 👈 دانلود ۲۴. بررسی تاثیرپذیری مکتب عرفانی بانو امین از عرفای بزرگ 👈 دانلود ۲۵. مولفه خودشناسی قرآنی در تفسیر مخزن العرفان 👈 دانلود ♻️ سهم شما از این فهرست: ارسال آن به کسانی که می دانید برایشان مفید است ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
1_3388889246_Signed.pdf
9.86M
📚 ذوالقرنین یا تسن‌چی‌هوانگ تی، بزرگترین پادشاه چین ✏️نویسنده: امیرتوکل کامبوزیا 🇮🇷 ناشر: شرکت سهامی انتشار 📣 زبان: فارسی 📄 تعداد صفحه: ۷۲ 🔆 توضیح: سال 1323 کسروی، در کتاب پاسخ بدخواهان، آیات ذوالقرنین را غیر منطبق با علم روز خواند و از علما خواست جواب دهند. کامبوزیا، این رساله را در پاسخ او نوشت که به کوشش فرزندش سنبله کامبوزیا منتشر شد. این بار، به جای کورش، ذوالقرنین بر پادشاه چین منطبق شده است. #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
26.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 خدا به جای ۱۲۴۰۰۰ پیامبر، شیطان را خلق نمی کرد! ▫️جواد حیدری، کارشناس اعتقادی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🚩 پاسخ سرا محلی برای پاسخ به سؤالات فرهنگیان 🌐 eitaa.com/joinchat/373358635C8f22935d9a 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔴خدا کجاست؟! 🔹این سؤاليست که عده ای از زمان های گذشته تا به حال طرح کردند و میکنند و در جواب و بیان آن اندیشه های بشری به انحراف رفته و مطالب باطلی را بیان کرده اند اما مکتب اهل عصمت و معدن نبوت با إقامه براهین قاطع خداوند را خالق مکان، و متعالی و فراتر از قابلیت نسبت به آن معرفی می‌نماید،اخبار بسیار و متواتری بر این مطلب دلالت دارد و متکلمان امامیه هم در کتاب هایشان به این مطلب تصریح کرده اند 🔸از حضرت امیر المؤمنین صلواة الله عليه نقل شده که فرمودند: «إنّ اللّه تعالی یجلّ عن الأین ویتعالی عن المکان. کان فی ما لم یزل ولا مکان، وهو الیوم علی ذلک، لم یتغیّر من حال إلی حال همانا خداوند فراتر از این است که مکان داشته باشد او ازلا بود و مکان نبود اینک نیز چنان است و از حالی به حال دیگر تغییر نیافته است. امالی شیخ طوسی رحمة الله عليه۲۲۰؛ بحار الأنوار، ۱۰ / ۵۶.» 🔸از امام کاظم علیه السلام نقل شده که فرمودند: «إنّ الله تعالی کان لم یزل بلا زمان ولا مكان وهو الآن كما كان... ؛ همانا خداوند تبارک و تعالی همواره بدون زمان و مکان بوده و الان هم چنین است.... التوحید: ۱۷۹ حدیث ۱۲؛ بحار الأنوار ۳۲۸/۳ حدیث ۲۷ و ۲۸۴/۵۴» 🔸سلیمان بن مهران نقل میکند: «...عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ مِهْرَانَ قَالَ: قُلْتُ لِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیهما السلام هَلْ یَجُوزُ أَنْ نَقُولَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِی مَكَانٍ فَقَالَ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ تَعَالَی عَنْ ذَلِكَ إِنَّهُ لَوْ كَانَ فِی مَكَانٍ لَكَانَ مُحْدَثاً لِأَنَّ الْكَائِنَ فِی مَكَانٍ مُحْتَاجٌ إِلَی الْمَكَانِ وَ الِاحْتِیَاجُ مِنْ صِفَاتِ الْحَدَثِ لَا مِنْ صِفَاتِ الْقَدِیمِ. از امام صادق علیه السلام پرسیدم:آیا جایز است بگوییم همانا الله عز و جل در مکان است؟ حضرت فرمودند:الله منزه است از مکان داشتن،همانا اگر او در مکانی بود،قطعا حادث میشد،چون موجود در مکان محتاج به مکان است و احتیاج از صفات حادث است نه از صفات قدیم. بحار الأنوار.ج٣ ص۳۲۷ » 🔸همچنین از حضرت نقل شده که فرمودند: «إنّ اللّه تبارک وتعالی لا یوصف بزمان ولا مکان، ولا حرکة ولا انتقال ولا سکون، بل هو خالق الزمان والمکان والحرکة والسکون، تعالی عمّا یقول الظالمون علوّاً کبیراً همانا خداوند قابل توصیف به داشتن زمان و مکان و حرکت و انتقال و سکون نیست، او آفریننده زمان و مکان و حرکت و سکون است، فراتر است از آنچه ستمگویان می‌اندیشند فراتری بزرگی بحار الأنوار، ۳ / ۳۰۹، از امالی مرحوم شيخ صدوق» و.... 🔻متکلم بزرگوار مرحوم علامه حلی در شرح تجرید در مسألة«فی أنه تعالی لیس بمتحیز» و در مسألة «نفی الجهة عنه تعالی» و متکلم بزرگوار ابن میثم بحرانی در قواعد المرام في علم الكلام در بحث«أنه تعالى ليس في مكان» به عدم اتصاف خدا به داشتن مکان تصریح کرده اند. 🔹گاهی گفته میشود خدا همه جا هست که در برخی منابع روایایی وارد شده«..یا موجودا في كل مكان...ج ۹۴، ص ۳۲۶» با توجه به روایات بالا و روایت پایینی که بصورت استدلالی بیان شده معلوم میشود منظور از همه جا بودن خدا یعنی خدا به همه جا و همه چیز احاطه،علم،قدرت و سلطنت دارد 🔸روای نقل میکند سألت أبا عبد اللّه علیه السلام عن قول الله عز و جل وَ هُوَ الله فِی السَّماواتِ وَ فِی الْأَرْض قال: کذلک هو فی کلّ مکان. قلت بذاته؟ قال: ویحک إنّ الأماکن أقدار، فإذا قلت فی مکان بذاته لزمک أن تقول فی أقدار وغیر ذلک. ولکن هو بائن من خلقه، محیط بما خلق علماً وقدرة وإحاطة وسلطاناً. از امام صادق علیه السلام در مورد این آیه پرسیدم که خداوند می‌فرماید: و اوست خداوند در آسمانها و در زمین، فرمودند: او در هر مکانی چنان می‌باشد، پرسیدم: به ذات خود؟! فرمودند: چه می‌گویی! همانا مکان‌ها مقادیرند پس چون گفتی به ذات خود در مکان است لازم آید که او را دارای مقادیر و اندازه‌ها و غیر آن دانسته باشی در حالی او جدای از خلق خود است و به همه آنچه آفریده است علم و قدرت و احاطه و سلطنت دارد. التوحید، ۱۳۳؛ بحار الأنوار، ۳ / ۳۲۳. 👈بنابر این خدا خالق مکان است و خود مکانی ندارد اما به همه جا علم،قدرت،احاطه و سلطنت دارد و معاذالله نه در گوشه ای از آسمان جا گرفته،نه همه جا را پر کرده است. ✍در آخر مطلبی عرض کنم که گاهی طرح برخی سؤالات از اساس باطل است؛ برای مثال اگر کسی بپرسد درخت بیناست یا نابینا؟! جواب میدهیم این سوال شما از ریشه باطل است،چرا که بینایی و عدم بینایی در مورد چیزهایی مطرح میشود که شأن و قوه بینایی را داشته باشند به اصطلاح منطقی میگوییم بینایی و نابینایی ،تقابل ملکه و عدم ملکه است که جز در موضع صحیحش مثل انسان گفته نمیشود. سوال از مکان خدا از این باب است،چرا که مکان دار بودن از صفات جسم و جسمانیت است و خدا منزه از جسم داشتن است. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
💠پرسش: آیا خدا دیده می‌شود؟ ✍️ پاسخ: نکته ی اول: اگر منظور از دیدن، دیدن با چشم (رؤیت بصریّة) باشد، جواب منفی است؛ و تفاوتی بین دنیا و آخرت ندارد. دلایل این‌که نمی‌شود خدا را دید و دیدن خداوند به معنای دیدن با چشم محال است، زیاد هست که به دو مورداشاره می‌شود: الف: دیدن با چشم، وقتی معنا دارد که آن چیز، جسم یا جسمانی باشد و چنین چیزی حتماً دارای جهت هست و چیزی که جهت داشته باشد، محدود است و نیازمند مکان، درحالی‌که خداوند از تمام این امور پاک و منزه است. ب: اگر بگوییم خدا دیده می‌شود: یا تمام خدا را می‌بینیم که لازمه‌ی آن محدود بودن هست و یا جزئی از ذات را مشاهده می‌کنیم که لازمه آن دارای اجزاء بودن خداوند است که تمام این امور در حقّ خداوند محال هست. قران کریم می‌فرماید: «لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصارَ وَ هُوَ اللَّطيفُ الْخَبير»؛ «چشم‌ها او را نمى‏بينند؛ ولى او همه چشم‌ها را مى‏بيند؛ و او بخشنده (انواع نعمت‌ها و باخبر از دقايق موجودات) و آگاه (از همه) چيز است‏»(1) نکته دوم: اگر معنای رؤیت خداوند، مشاهده قلبی باشد، این امر اشکالی ندارد. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در جواب ذعلب یمانی که از ایشان پرسید: آیا پروردگارت را دیده‌ای؟ فرمودند: آیا کسی را که ندیده‌ام، عبادت می‌کنم؟ و وقتی ذعلب می‌پرسد: کیف تراه؟ حضرت می‌فرمایند: «لَا تُدْرِكُهُ‏ الْعُيُونُ‏ بِمُشَاهَدَةِ الْعِيَانِ وَ لَكِنْ تُدْرِكُهُ الْقُلُوبُ بِحَقَائِقِ الْإِيمَان‏...»؛ «چشم‌ها او را مانند چيزهاى ديدنى ديگر نمى‏بيند، ولى دل‌ها با حقايق ايمان او را مى‏بيند»(2) پی‌نوشت‌ها: 1. انعام/103 2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 258 ✍جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔺سال 37 هجرى در صفّين، شخصى از طايفه بنى اسد سوالی را از امام المتقین، امیرالمومنین، علی علیه السلام پرسيد: چگونه شما را از مقام امامت كه سزاوارتر از همه بوديد كنار زدند؟ 🔺اطراف امام علیه السلام پر بود از ارادتمندان خلفا و پرداختن تفصیلی و شفاف نسبت به جواب این شخص، باعث پراکندگی لشگر و یاران حضرت در برابر معاویه، علیه اللعنه و الهاویه می شد. ◀️ حضرت فرمودند: يَا أَخَا بَنِي أَسَدٍ ! إِنَّكَ لَقَلِقُ اَلْوَضِينِ تُرْسِلُ فِي غَيْرِ سَدَدٍ؛"يعنى هر آينه بند بار تو سست است (كنايه از سخن گفتن بى‌موقع) و سينۀ تو تنگ است (كنايه است از بى‌حوصلگى و بى‌صبرى) . و در ادامه حضرت در ضمن جوابی اجمالی به این شخص فرمود: وَ هَلُمَّ اَلْخَطْبَ فِي اِبْنِ أَبِي سُفْيَانَ؛ " اكنون مشكل پسر ابو سفيان در پيش است. ✅ منظور مبارک حضرت این بود که در این کارزار و درگیری با معاویه، جای طرح برخی مسائل و اشکالاتی که در گذشته بوده و پرداختن به آن ها باعث دو دستگی و ضعف در جبهه ی حق علیه باطل می شود، صحیح نیست و همه ی دغدغه ها باید معطوف به دشمن باشد. 💥 به نظر می رسد، در این روزهای حساس و سرنوشت ساز، پرداختن به مباحثی چون: ◀️شیعه یا سنی بودن اهل غزه یا لبنان، یمن یا سوریه ◀️ شهید یا غیر شهید بودن کشتگان خط مقاومت ◀️ صحیح یا غلط بودن برخی تکنیک ها یا تاکتیک های فرماندهان ارشد خط مقاومت و و و صحیح و پسندیده نیست. ✅ همگان ان شاء الله با استعانت از پروردگار عالم و استمداد از ولی الله الاعظم و دست در دست همه ی رزمندگان جبهه ی حق و در خیمه ی امن ، فقط و فقط به نابودی اسرائیل غاصب و کودک کش بیاندیشیم و با توکل بر خدا، جهان بدون اسرائیل را جشن بگیریم. 🌹ان شاء الله 🌹 ✍ جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
audio_2020-09-30_17-39-14.ogg
464.5K
❎ آیانهج البلاغه تحریف شده یاخیر؟ و در چه صورت میتوان تماماً به آن استناد کرد؟ 🎙استاد حیدری ♻️شبهات 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b