eitaa logo
آرشیو ختمهای گروه رهروان شهدا
16 دنبال‌کننده
103 عکس
48 ویدیو
10 فایل
کانال آرشیو ختمهای گروه رهروان شهداء
مشاهده در ایتا
دانلود
آرشیو ختمهای گروه رهروان شهدا
💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَ
⚘گمنام⚘: 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (185) 💠 💠 🔹شروع: اول ماه مبارک رمضان 🔹پایان: عید سعید فطر 🔹نیت: هدیه به امام عصر (عج)با نیت رفع موانع ظهور و تعجیل در امر فرج 💠💠💠 🌙 ✅جزء1=کاربر_گل نرگس(اللهم عجل لولیک الفرج) ✅جزء2=کاربر_خدایا توکل برخودت🕋 ✅جزء3=کاربر_زهرا وزینب چوپانی🕋 ✅جزء4=کاربر_محمد مهدی🕋 ✅جزء5=کاربر_Zahra(چشک)🕋 ✅جزء6=کاربر_گل یاس🕋 ✅جزء7=کاربر_الیس الله بکاف عبده🕋 ✅جزء8=کاربر_یافاطمه(پوربافرانی) ✅جزء9=کاربر_محمدحسین🕋 ✅جزء10=کاربر_عطایی ✅جزء11=کاربر_گمنام🕋 ✅جزء12=کاربر_شاخه طوبی وFatemeh🕋 ✅جزء13=کاربر_طاووسی ✅جزء14=کاربر_بانو یسنا🕋 ✅جزء15=کاربر_فاطمه حیدری ✅جزء16=کاربر_بانو پریا🕋 ✅جزء17=کاربر_یازهرا(سنگرعفاف)🕋 ✅جزء18=کاربر_گل نرگس(منتظران)🕋 ✅جزء19=کاربر_ف د🕋 ✅جزء20=کاربر_زهراوفاطمه .ک🕋 ✅جزء21=کاربر_یاحیدر🕋 ✅جزء22=کاربر_یاحیدر🕋 ✅جزء23_کاربر_ترابی🕋 ✅جزء24=کاربر_فاطمه طالبی🕋 ✅جزء25=کاربر_جرگه ✅جزء26=کاربر_امیرحسین🕋 ✅جزء27=کاربر _یازهرا(ع)🕋 ✅جزء28= کاربر_یاحسین(ع)🕋 ✅جزء29=کاربر_Azam🕋 ✅جزء30=کاربر_اربابی🕋 💠💠 🌷🍃 ⚘لینک دعوت به گروه ختم رهروان شهداء⚘ https://eitaa.com/joinchat/3395747851C975c95876e
هدایت شده از موعود(عج)12
🌿 وداعِ جمعۀ آخر ماه مبارک رمضان ▪️ سيّد بن طاووس و شيخ صدوق از جابر بن عبدالله انصارى روايت كرده‌اند كه در جمعۀ آخر ماه رمضان خدمت رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلّم رسيدم، چون نظر آن حضرت بر من افتاد، فرمودند: اى جابر اين آخرين جمعه از ماه رمضان است، پس آن را وداع كن و بگو: ✨ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوما وَ لا تَجْعَلْنِی مَحْرُوما ✨ ▫️ خدايا! اين ماه را آخرين دورۀ روزه‌داری ما قرار مده، و اگر قرار دادى، پس مرا رحمت شده قرار بده و محروم از رحمت قرار مده. ▪️ هر كه اين دعا را در اين روز بخواند به يكى از این دو خصلت نيكو ظفر مى‌يابد: ▫️رسيدن به ماه رمضان آينده ▫️آمرزش خدا و رحمت بى‌انتها. ‌‎‌‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
هدایت شده از موعود(عج)12
افطاری (24) مراتب خطابهاي قرآن لازم است توجّه شود كه خطاب‏هاي قرآني داراي اوج و حضيض (پایین) و نيز داراي مراتب متوسّط است، نازلترين آن، تعبير «يا أيها الناس» است و عاليترين آن «يا أيها النبي»، «يا أيها الرسول» يا «أيها الرسل» است و آنچه با حفظ مرتبه بين دو طرف قرار دارد عبارت است از «يا أهل الكتاب» يا «أيها المؤمنون» و بالاتر از آن عنوان «أُولي الأبصار» و «أُولي الألباب» است كه گاهي به صورت ندا و گاهي با عنوان ديگر در قرآن كريم آمده است.[قرآن در قرآن - صفحه 255] مستحبّ است هنگام شنيدن و يا تلاوت خطاب (يا أيّها الذين آمنوا) بگوييم: «لبّيك» براي آنكه خطاب خداوند، خطابي فعلي است و خدا هم اكنون با ما سخن مي‏گويد و اگر هم اكنون تكلّم خداوند نباشد، ديگر «لبّيك» گفتن براي چيست؟ چگونه مي‏شود كه كسي با قصد جدّي جواب متكلّم درگذشته را بگويد؟ انسان وقتي مي‏گويد بله كه متكلّمي هم اكنون باشد و دستوري به او بدهد و خطابي به او داشته باشد. گاهي ممكن است خطاب منتفي شده در گذشته را كه حكم آن هم اكنون باقي و نافذ است در ذهن ترسيم كرد و هنگام تلفظ آن، تلبيه گفت، ليكن چنين تكلّفي نيازمند به عنايت زايد است و اگر بدون چنين عنايتي، به طور جدّ جريان «لبّيك» گويي مطرح باشد، معلوم مي‏شود آن خطاب، هم‏اكنون زنده است و جواب ويژه مي‏طلبد. آیت الله جوادی آملی [قرآن در قرآن - صفحه 64] ‌‎‌‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃‌‌‌‌‌اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ🍃
4_281961639454967545.mp3
6.4M
🎧 ترتیل‌خوانی جزء بیستم 🎙قاری: محمد صدیق منشاوی
💢نکات و پیام هایی از هر جزء قرآن کریم ✅ روز بيستم جزء بيستم قسمت اول جزء بیستم شامل آیات ۵۶ تا انتهای سوره ، سوره و ۴۵ آیه ابتدای سوره است. ✅ که فقط خدا را بخواند 🌼أمَّن یجُیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ (۶۲- نمل) [آیا آن شریكان انتخابى شما بهترند] یا آنكه وقتى درمانده‏ اى او را بخواند اجابت مى‏ كند و آسیب و گرفتاریش را دفع مى‏ نماید؟ "مراد از اجابت مضطر این است که خدا دعای دعاکنندگان را اجابت میکند و قید «اضطرار» براى این است كه در حال اضطرار، دعاى دعاکننده از حقیقت برخوردار است و دیگر گزاف و بیهوده نیست؛ زیرا تا آدمی درمانده و مضطر نشود، دعایش آن واقعیت و حقیقتی كه در حال اضطرار دارد را ندارد و این خیلى روشن است. قید دیگرى که براى دعا آورده این است كه فرموده: « إِذَا دَعَاهُ ؛ وقتى او (خدا) را بخواند»، و این براى آن است كه بفهماند خداوند متعال وقتى دعا را مستجاب مى‏ كند كه دعا کننده به راستى او را بخواند؛ نه اینكه در دعا رو به خدا كند و دل به اسباب ظاهرى داشته باشد و این وقتى صورت مى‏ گیرد كه امید دعا کننده از همه اسباب ظاهرى قطع شده باشد."از تفسیر المیزان ✅ نکات قابل توجه در داستان و : -ملکه سبا پس از دریافت نامه سلیمان مبنی بر تسلیم شدن و تحت حاکمیت سلیمان قرار گرفتن کشور سبا، با سران کشور و مشورت میکند و راسا تصمیم نمی گید. چرا که امری مهم در خصوص استقلال کشور و نیز وارد کردن مردم کشورش به جنگ است. -سران کشور بجای مشورت دادن منطقی و دلسوزانه، احتمالا از روی چاپلوسی با طرح شوکت و هیمنه و برتری نظامی خود، ملکه را به سمت جنگ تشویق می کنند. اما ملکه با درایت و دوراندیشی و دلسوزی برای کشور و مردمش، با یاداوری تبعات عمومی جنگها، از تصمیم احساسی و ورود یکباره به جنگ اجتناب کرده بلکه سعی میکند از طرق مسالمت امیز و دیپلماسی، ضمن تعویق انداختن واکنش عملی متقابل، اطلاعات بیشتری از شخصیت و رفتارهای سلیمان و نیز قدرت حکومتش بدست اورد. لذا هدیه ای برای سلیمان میفرستد. -داستان مکاتبه سلیمان با ملکه سبا میتوانسته الهام بخش پیامبر اسلام برای نامه نگاری با سایر حکومتها پس از شکل گیری و تثبیت حکومت اسلامی در عربستان باشد. ✅ شرط نجات، به محشر است. مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِّنْهَا وَهُم مِّن فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ {89} هر كس نيكى به ميان آورد پاداشى بهتر از آن خواهد داشت و آنان از هراس آن روز ايمنند {89} "در هیچ جای قران نداریم که فرموده باشد: «من فعل الحسنه» بلکه فرمود :«من جاء بالحسنه» این یعنی انسان باید یک قدرتی داشته باشد که بتواند این اعمال حسنه را با خود «به سرای باقی» ببرد. یعنی اعمالش در دستش نقد باشد.این طور نباشد که در دستش کار خیر بگذارد بعد گناه کند، غیبت کند و... که با این کارها افعال خیرش بریزد." آیت الله جوادی آملی ✒سيدكاظم فرهنگ 🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷
✅ روز بيستم جزء بيستم قسمت دوم ✅ و دو شرط بکارگیری نیروی انسانی حضرت موسی پس از اینکه به شهر مدین رسید و دختران شعیب (که البته آن زمان، آنها را نمی شناخت) را در کار آب کشیدن از چاه و آب دادن به گوسفندان یاری کرد، حضرت شعیب در صدد جبران خدمت او بر می آید. یکی از دخترانش پیشنهاد می کند که او را بکار گیریم. قَالَتْ إِحْدَاهُمَا يَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ ﴿۲۶﴾ فولادوند: يكى از آن دو [دختر] گفت اى پدر او را استخدام كن چرا كه بهترين كسى است كه استخدام مى ‏كنى هم نيرومند [و هم] در خور اعتماد است آیه در واقع دو شرط تخصص و تعهد را خیلی جامع بیان میکند. قوی و توانا در انجام کار یعنی هم توانایی جسمی و هم امادگی و مهارت فکری و علمی. امین هم که یعنی قابل اعتماد و درست کار باشد. ✅ فرمول چگونگی استفاده از وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِن كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ {77} و با آنچه خدایت داده سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن ، و هم چنان که خدا به تو نیکی کرده نیکی کن و در زمین فساد مجوی که خدا فسادگران را دوست نمی دارد. {77} ✳✳ نکوهش منطق و قَالَ إِنَّمَا أُوتِیتُهُ عَلی عِلْمٍ عِندِی (۷۸) قارون گفت: من این ثروت را به‌وسیله علم و دانش خودم به دست آورده‌ام. (قصص/۷۸) صفات و رفتارهای منفی قارون که در این فراز بیان شده است: بغی و تجاوز و تعدی به دیگران، سرمستی و غرور و تفاخر ناشی از اتکا به اموالش، فساد در سرزمین، عدم احسان (و انفاق) به دیگران. مؤمنین قومش از در نصیحت وارد شده و به او گفتند: آنچه تو از مال و ثروت داری همه را خدا به تو داده و احسان و فضلی از او به توست؛ اما او در پاسخ آن‌ها اساس استدلال آن‌ها را خطا خواند و گفت: به شما مربوط نیست که من با ثروتم چه می‌کنم. آنچه من دارم احسان خدا نیست تا در راه او خرج کنم؛ من همه این‌ها را من با علم و کار بلدی خود به دست آورده‌ام؛ من خودم زحمت کشیده‌ام، رنج برده‌ام، خون‌جگر خورده‌ام تا این ثروت را اندوخته‌ام. با این منطق بود که او سر به طغیان گذاشت و ضمن اعلام بی‌نیازی از خدای متعال، نهایت بی‌رحمی را نسبت به بندگان خدا روا داشت و نهایتاً نیز زمین او را به کام خود کشید. 🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷
✅ روز بيستم جزء بيستم قسمت سوم ✅ پیام قطعات مختلف داستان حضرت عصاره سیاق آیات ۴۲-۳ سوره قصص: متعدد خدا به موسی از کودکی تا رسالت (از قبیل زنده ماندن موسی در نوزادی، رفع ترس مادرش و رشد او در دامان زن فرعون در عین اینکه به مادرش نیز برگردانده شد،عطای علم و حکمت در جوانی ،نجات او از دست فرعونیان که قصد قتلش را داشتند و اجابت دعاهای موسی و رفع ترس و نگرانی او، بعثت موسی به رسالت و تاییدات خداوند و رفع ترس و نگرانی موسی) عطای عزت و فرمانروایی به بنی اسراییل مستضعف، و نابودی فرعون مفسد مستکبر و سپاهش اخبار حقی است که خدا وحی کرده است برای اهل ایمان. ✅ ﺑﺎ ﺻﺮﻑ ﮔﻔﺘﻦ ﺍﻳﻨﻜﻪ: ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻢ، ﻣﺆﻣﻨﻢ، ﻛﺎﺭ ﺗﻤﺎم ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺷﺪ أَ حَسِبَ النَّاسُ أَن یُترَْكُواْ أَن یَقُولُواْ ءَامَنَّا وَ هُمْ لَا یُفْتَنُونَ(۲) وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَیَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِینَ صَدَقُواْ وَ لَیَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِینَ(۳- عنکبوت) آیا مردم گمان كرده‏ اند، همین كه بگویند: ایمان آوردیم، رها مى ‏شوند و آنان [به وسیله جان، مال، اولاد و حوادث‏] مورد آزمایش قرار نمى‏ گیرند؟ در حالى كه یقیناً كسانى را كه پیش از آنان بودند، آزمایش كرده ‏ایم [پس اینان هم بى‏ تردید آزمایش مى‏ شوند]، پس همانا خدا كسانى را كه [در ادعاى ایمان‏] راست گفته ‏اند مى‏ شناساند، و قطعاً دروغگویان را نیز مى ‏شناساند. ✅ از فواید و یاد خدا: بازداشتن از انجام کارهای اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ ﴿۴۵﴾ فولادوند: آنچه از كتاب به سوى تو وحى شده است بخوان و نماز را برپا دار كه نماز از كار زشت و ناپسند باز مى ‏دارد و قطعا ياد خدا بالاتر است و خدا مى ‏داند چه مى ‏كنيد ✒سيدكاظم فرهنگ
📖 نکات کلیدی زندگی موفق در جزء بیستم قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آرشیو ختمهای گروه رهروان شهدا
⚘گمنام⚘: 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنّ
⚘گمنام⚘: 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (185) 💠 💠 🔹شروع: اول ماه مبارک رمضان 🔹پایان: عید سعید فطر 🔹نیت: هدیه به امام عصر (عج)با نیت رفع موانع ظهور و تعجیل در امر فرج 💠💠💠 🌙 ✅جزء1=کاربر_اربابی🥀 ✅جزء2=کاربر_گل نرگس(اللهم عجل لولیک الفرج) ✅جزء3=کاربر_خدایا توکل برخودت🥀 ✅جزء4=کاربر_زهرا وزینب چوپانی🥀 ✅جزء5=کاربر_محمد مهدی🥀 ✅جزء6=کاربر_Zahra(چشک)🥀 ✅جزء7=کاربر_گل یاس🥀 ✅جزء8=کاربر_الیس الله بکاف عبده🥀 ✅جزء9=کاربر_یافاطمه(پوربافرانی)🥀 ✅جزء10=کاربر_محمد حسین🥀 ✅جزء11=کاربر_عطایی🥀 ✅جزء12=کاربر_گمنام🥀 ✅جزء13=کاربر_شاخه طوبی وFatemeh🥀 ✅جزء14=کاربر_طاووسی ✅جزء15=کاربر_بانو یسنا🥀 ✅جزء16=کاربر_فاطمه حیدری🥀 ✅جزء17=کاربر_بانو پریا🥀 ✅جزء18=کاربر_یازهرا(سنگرعفاف)🥀 ✅جزء19=کاربر_گل نرگس(منتظران)🥀 ✅جزء20=کاربر_ف د🥀 ✅جزء21=کاربر_زهرا وفاطمه .ک🥀 ✅جزء22=کاربر_یاحیدر🥀 ✅جزء23_کاربر_یاحیدر🥀 ✅جزء24=کاربر_ترابی🥀 ✅جزء25=کاربر_فاطمه طالبی🥀 ✅جزء26=کاربر_جرگه ✅جزء27=کاربر امیرحسین🥀 ✅جزء28= کاربر_یازهرا(ع)🥀 ✅جزء29=کاربر_یاحسین(ع)🥀 ✅جزء30=کاربر_Azam🥀 💠💠 🌷🍃 ⚘لینک دعوت به گروه ختم رهروان شهداء⚘ https://eitaa.com/joinchat/3395747851C975c95876e
4_281961639454967546.mp3
6.35M
🎧 ترتیل‌خوانی جزء بیست و یکم 🎙قاری: محمد صدیق منشاوی
💢نکات و پیام هایی از هر جزء قرآن کریم ✅ روز بيست و یکم جزء بيست‌ویکم قسمت اول ✅ چه اعظم از مجاهدت در ؟ وَ الَّذِینَ جَاهَدُواْ فِینَا لَنهَْدِیَنهَُّمْ سُبُلَنَا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ(۶۹- عنکبوت) كسانى كه در راه ما جهاد كنند ما آنها را به طرق خویش هدایت مى ‏كنیم، و خداوند با نیكوكاران است‏. "«مجاهدة» یعنى به كار بردن آخرین حد وسع و قدرت در دفع دشمن که بر سه قسم است: جهاد با دشمن ظاهرى، جهاد با شیطان و جهاد با نفس. «جاهَدُوا فِینا؛ جهادشان همواره در راه ماست‏» کنایه از این است كه جهادو تلاششان چه در راه عقیده و چه در راه عمل در امورى است كه متعلق به خداوند متعال است. « سُبُلَنَا؛ راه‏هاى خدا» عبارت است از راه ‏هایى كه آدمى را به سوى او هدایت و به او نزدیك مى‏ كند. 👌قرآن به تمامى افرادى كه در راه خدا مجاهدت مى¬كنند مژده داده كه ايشان را به راههاى خود هدايت مى¬كند و فرموده: (و الذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا) آن¬وقت در مهم¬ترين جهادشان كه همانا فهم كلام پروردگارشان است، ايشان را هدايت نكند؟ چه جهادى اعظم از مجاهدت در فهم كتاب خدا؟ و چه سبيلى بهتر از سبيل قرآن بشر را بسوى او هدايت مي¬كند؟! "علامه طباطبایی، تفسیر المیزان ✅ عاقبت گنهکاری که نکند ثُمَّ كاَنَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَُواْ السُّوأَى أَن كَذَّبُواْ بَِایَاتِ اللَّهِ وَ كاَنُواْ بهَِا یَسْتَهْزِءُونَ(۱۰- روم) سرانجام كسانى كه اعمال بد انجام دادند بجایى رسید كه آیات خدا را تكذیب كردند، و از آن بدتر به استهزاء و مسخره كردن آن برخاستند. این آیه هشداری است به کسانی که بعد از لغزش و گناه به مسیر حق بر نگشته و توبه نمی کنند. کسانی که با توبه بعد از گناه، جانشان را شستشو نمی دهند در اثر تراکم گناه بر جانشان کم کم به مرحله ای می رسند که امیدی به بازگشتشان نیست و آن زمانی است که کارشان از کذب به تکذیب برسد. اینان کسانی اند که تا دیروز برخلاف دستور دین عمل می کردند و امروز منکر اصل دین اند. ✅ مصایب و دست ساز بشر ظَهَرَ الْفَسَادُ فىِ الْبرَّ وَ الْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَیْدِى النَّاسِ لِیُذِیقَهُم بَعْضَ الَّذِى عَمِلُواْ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ(41- روم) به سبب اعمال زشتى كه مردم به دست خود مرتكب شدند، فساد و تباهى در خشكى و دریا نمودار شد تا خداوند كیفر برخى از آنچه را که انجام داده‏ اند به آنان بچشاند؛ شاید از گناه و طغیان‏ برگردند. مراد از فساد در زمین، مصایب و بلاهایى عمومى است كه منطقه ای را فرا گرفته و مردم را نابود مى‏ كند؛ مانند زلزله، قحطى، بیماریهای واگیردار، جنگها و غارتها؛ خلاصه هر بلایى كه نظام آراسته و صالح جارى در عالم را بر هم ‏زند و زندگی خوش انسانها را از بین ببرد. آیه می فرماید: این فساد ظاهر در زمین، بر اثر اعمال مردم است؛ یعنى به خاطر شركى است كه مى‏ ورزند، و گناهانى است كه مى‏ كنند. هر كار نادرست چه در مقیاس محدود و چه گسترده، عكس العمل نامطلوبى دارد مانند اینکه دروغ، سلب اعتماد مى ‏كند و خیانت در امانت، روابط اجتماعى را بر هم مى ‏زند و این همان رابطه گناه و فساد است که این آیه به آن اشاره دارد. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫
✅ روز بيست و یکم جزء بيست‌ویکم قسمت دوم ✅ عادت به و شکرگزاری وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْناً عَلى‌ وَهْنٍ وَ فِصالُهُ فِي عامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَ لِوالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ «14»لقمان "و ما انسان را درباره‌ى پدر و مادرش سفارش كرديم، مادرش او را حمل كرد، در حالى كه هر روز ناتوان‌تر مى‌شد، (و شير دادن) و از شير گرفتنش در دو سال است، (به او سفارش كرديم كه) براى من و پدر و مادرت سپاس گزار، كه بازگشت (همه) فقط به سوى من است". به بهانه آن كه كارى، وظيفه‌ى طبيعى فردى است، نبايد از سپاس و احسان او، شانه خالى كنيم. (باردارى ، امرى طبيعى است، ولى ما مسئوليّت داريم كه به مادر احترام گذاريم و از زحمات او قدردانى كنيم). ✅ نكوهش و خودبرتربيني جمله إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ در سوره هاي لقمان و حديد بكاررفته است. هم چنين بطور مشابه در آيه 36 سوره نسا بيان شده است:إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ من كان مُخْتَالا فَخُورا "كلمه (مختال ) به معناى كسى است كه دستخوش خيالات خود شده، و خيالش او را در نظر خودش شخصى بسيار بزرگ جلوه داده، در نتيجه دچار به كبر گشته، از راه صواب گمراه شده است، و كلمه (فخور) به معناى كسى است كه زياد افتخار مى كند، و اين دو صفت يعنى اختيال - خيال زدگى - و كثرت فخر از لوازم علاقمندى به مال و جاه، و افراط در حب آن دو است." تفسیر المیزان ✅ کوچک دنیوی هشداری برای و بازگشت وَلَنُذِيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذَابِ الْأَدْنَى دُونَ الْعَذَابِ الْأَكْبَرِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ﴿۲۱﴾ سوره سجده و قطعا غير از آن عذاب بزرگتر از عذاب اين دنيا [نيز] به آنان مى‏چشانيم اميد كه آنها باز گردند. قبل از عذابهای بزرگ، خدا با گرفتار کردن مردم به عذابهای کوچکتر بدنبال فرصتی برای بازگشت آنهاست. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
✅ روز بيست و یکم جزء بيست‌ویکم قسمت سوم ✅ اصلی کلی در همه مخاطبان پیام الهی وَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ فِيمَا أَخْطَأْتُم بِهِ وَلَكِن مَّا تَعَمَّدَتْ قُلُوبُكُمْ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا {5} و در آنچه اشتباها مرتكب آن شده‏ايد بر شما گناهى نيست ولى در آنچه دلهايتان عمد داشته است[مسؤوليد] و خداست كه همواره آمرزنده مهربان است {5} ✅ بیان باور و رفتارهای و در صحنه های سخت اجتماعی آیات12-20 سوره احزاب به توصیف رفتار و نشانه های منافقان و افراد سست ایمان در میپردازد: 1- گفتند خدا و رسول ،ما را فریب دادند و وعده های دروغ دادند. 2- گروهی از منافقان، افرادی را که برای جنگ و همراهی با پیامبر حضور یافته بودند دلسرد و منصرف میکردند و می گفتند برگردید. در شهر بمانید. این صحنه خطرناک جای شما نیست. از این گروه با" معوقین"یا بازدارندگان یاد شده است. 3- گروهی برای عدم حضور در جنگ، بدروغ بی حفاظ بودن خانه و تنهایی خانواده شان را بهانه کردند و از پیامبر اجازه خواستند. 4- ایمانشان بقدری سست وظاهری بود که اگر شهر توسط کفار تصرف میشد و به بازگشت به کفر دعوت میشدند، درنگ نمی کردند. و حال آنکه با بیعت با پیامبر متعهد شده بودند از دشمن فرار نکنند. ای پیامبر به این افراد فراری از مرگ و جنگ، بگو این فرار سودی به حال شما ندارد و تمتع و زندگی دنیوی شما کوتاه است. خدا شما و معوقین را می شناسد و به نیات و رفتار شما آگاه است 5- اینها در جنگها و صحنه های تهدید کننده جان و مالشان شرکت نمی کنند جز اندکی. بنابراین از عدم همراهی آنها با خودتان ناراحت نباشید. چرا که کمک موثری نمیکنند. 6- بر شما (و پیروزی ها و موفقیتهایی که بدست آورید و غنایمی که مالک میشوید) بخیل اند. 7-کاملا ترسو هستند.در جنگ و صحنه عمل،از شدت ترس چشمانشان مانند فرد بی هوش ،خیره میشود. 8- پس از رفع خطر و اطمینان از امنیت ،شما (مومنان واقعی و رزمندگان جنگ) را سرزنش میکنند که بخاطر غنایم و حرص مال رفتید !! 9- ترس در عمق جانشان ریشه دارد. اگر بار دیگر هم جنگ شود و سپاه دشمن شهر را محاصره کند، ارزو میکنند که در شهر نباشند و در بادیه های اطراف مدینه باشند و از انجا فقط اخبار شما را بشنوند. هرچند اگر در شهر هم باشند، جز اندکی قتال نمی کنند. 10- اینها در واقع ایمان نیاورده اند و خدا هم اعمالشان را نمی پذیرد و این کار برای خدا ممکن و آسان است. ✒ سيدكاظم فرهنگ
📖 نکات کلیدی زندگی موفق در جزء بیستم و یکم قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آرشیو ختمهای گروه رهروان شهدا
⚘گمنام⚘: 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنّ
⚘گمنام⚘: ⚘گمنام⚘: 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (185) 💠 💠 🔹شروع: اول ماه مبارک رمضان 🔹پایان: عید سعید فطر 🔹نیت: هدیه به امام عصر (عج)با نیت رفع موانع ظهور و تعجیل در امر فرج 💠💠💠 🌙 ✅جزء1=کاربر_Azam🎋 ✅جزء2=کاربر_اربابی🎋 ✅جزء3=کاربر_گل نرگس(اللهم عجل لولیک الفرج) ✅جزء4=کاربر_خدایا توکل برخودت🎋 ✅جزء5=کاربر_زهرا وزینب چوپانی🎋 ✅جزء6=کاربر_محمد مهدی🎋 ✅جزء7=کاربر_Zahra(چشک)🎋 ✅جزء8=کاربر_گل یاس🎋 ✅جزء9=کاربر_الیس الله بکاف عبده🎋 ✅جزء10=کاربر_یافاطمه(پوربافرانی)🎋 ✅جزء11=کاربر_محمدحسین🎋 ✅جزء12=کاربر_عطایی🎋 ✅جزء13=کاربر_گمنام🎋 ✅جزء14=کاربر_شاخه طوبی وFatemeh🎋 ✅جزء15=کاربر_طاووسی ✅جزء16=کاربر_بانو یسنا🎋 ✅جزء17=کاربر_فاطمه حیدری ✅جزء18=کاربر_بانوپریا🎋 ✅جزء19=کاربر_یازهرا(سنگرعفاف)🎋 ✅جزء20=کاربر_گل نرگس(منتطران)🎋 ✅جزء21=کاربر_ف د🎋 ✅جزء22=کاربر_زهرا وفاطمه .ک🎋 ✅جزء23_کاربر_یاحیدر🎋 ✅جزء24=کاربر_گمنام🎋 ✅جزء25=کاربر_ترابی🎋 ✅جزء26=کاربر_فاطمه طالبی🎋 ✅جزء27=کاربر جرگه ✅جزء28= کاربر_امیرحسین🎋 ✅جزء29=کاربر_یازهرا(ع)🎋 ✅جزء30=کاربر_یاحسین(ع)🎋 💠💠 🌷🍃 ⚘لینک دعوت به گروه ختم رهروان شهداء⚘ https://eitaa.com/joinchat/3395747851C975c95876e
💢نکات و پیام هایی از هر جزء قرآن کریم ✅ روز بيست و دوم جزء بيست‌ودوم قسمت اول ✅ جزء ۲۲ شامل ادامه سوره احزاب، سوره های سبا و فاطر و ۲۷ آیه اول سوره یس است. ✅ مبارزه با و ، یکی از رسالتهای دشوار پیامبران (ای پیامبر) آنچه را كه از جانب پروردگارت به سوى تو وحى مى‏شود پيروى كن كه خدا همواره به آنچه مى‏كنيد آگاه است {2} و بر خدا اعتماد كن همين بس كه خدا نگهبان [تو]ست {3} خداوند آن همسرانتان را كه مورد ظهار قرار مى‏دهيد مادران شما نگردانيده و پسرخواندگانتان را پسران [واقعى] شما قرار نداده است اين گفتار شما به زبان شماست و[لى] خدا حقيقت را مى‏گويد و او[ست كه] به راه راست هدايت مى‏كند {4} ای پیامبر به یاد آر هنگامی که به فرزندخوانده ات-زید- توصیه میکردی همسرش را نگه دارد (طلاق ندهد و به زندگی زناشویی خود ادامه دهند) و چیزی را که بعدا خداوند اشکار نمود بخاطر ترس از واکنش و حرف مردم(شماتت در ازدواج با زن زید)، در درون خود نگاه داشتی و حال انکه خداوند شایسته تر است برای ترس. اما با تصمیم آنها (زید و زینب) به طلاق، خداوند زینب را به ازدواج تو درآورد تا از این پس برای مومنان در ازدواج با همسرانِ قبلی پسر خواندگانشان، منع و حرجی نباشد و فرمان خدا انجام شدنی است.{37} (انبیا) پيامهاى خدا را ابلاغ مى‏كنند و از او مى‏ترسند و از هيچ كس جز خدا بيم ندارند و خدا براى حسابرسى كفايت مى‏كند {39} این آیات نشانگر آن است که نفی آداب و رسوم و تفکرات و باطل از جمله حرام کردن حلال ها، از یک سو نزد افکار عمومی چقدر سخت و باعث ترور شخصیتی مبارزین با خرافات است و از سوی دیگر در نزد خداوند هم از چنان اهمیتی برخوردار است که رسولش را مامور به صف شکنی میکند و به پیامبرش در نترسیدن از حرف مردم ،تذکر و قوت قلب میدهد. ✅ دیگران با نابجا ممنوع وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَيْرِ مَا اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِينًا 58 و کسانی که [با اتهامات ناروای خود] مردان و زنان با ايمان را، بي‌آنکه مرتکب گناهی شده باشند، مي‌آزارند، هر آينه بار [مسئوليت این] بهتان و گناه آشکار را به گردن گرفته‌اند. در آیه ۵۷ اذیت کنندگان پیامبر به لعنت در دنیا واخرت و عذاب اخروی انذار شدند. در آیه ۵۸ می فرماید این نکوهش از آزار ، فقط مختص به پیامبر نیست بلکه هر کسی مومنین و مومنات را بدون آنکه مستحق آن باشند، اذیت کند (چه با رفتار و چه با گفتار و یا جعل اتهام) گناهی اشکار مرتکب شده است. ✅ ای کاش از و اطاعت نمیکردیم يَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ يَقُـولُونَ يَالَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا 66 وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا 67 رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا 68 روزی که چهره هایشان در آتش دگرگون شود، گويند: ای کاش از خدا و رسول اطاعت مي‌کرديم. و [در توجيه انکار خود، به حالتِ حق به جانب] مي‌گويند: پروردگارا، ما از مهتران و بزرگان خويش اطاعت کرديم . آنها ما را از راه منحرف کردند. پروردگارا، آنها را [در کيفر گمراه ساختن ما] دو برابر عذاب کن و از رحمت خويش محروم‌شان کن، محروميتی بزرگ. در آیات قران، بارها تاکید شده است که عقاید و باورها و رسوم ابا و اجداد و سران و بزرگان و روسا و زعمای قوم نزد خدا حجیت ندارد و اعمال و عقاید تنها باید مبتنی بر علم و وحی باشد. ✒ سيدكاظم فرهنگ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅ روز بيست و دوم جزء بيست‌ودوم قسمت دوم ✅ تاثیر افراد و منسوبانشان در تشدید و تنبیه یَانِسَاءَ النَّبىِ‏ِّ مَن یَأْتِ مِنكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَیِّنَةٍ یُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَینْ‏ِ وَ كاَنَ ذَالِكَ عَلىَ اللَّهِ یَسِیرًا(۳۰)وَ مَن یَقْنُتْ مِنكُنَّ لِلَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تَعْمَلْ صَلِحًا نُّؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَینْ‏ِ وَ أَعْتَدْنَا لهََا رِزْقًا كَرِیمًا(۳۱- احزاب) اى همسران پیامبر! اگر یكى از شما مرتكب گناه آشكار مى ‏شود، عذابش دو برابر است و این براى خدا آسان مى ‏باشد (۳۰)و هر كه از شما مطیع دستورات خدا و رسول او باشد و كار پسندیده كند، به او دو برابر پاداش عطا مى ‏كنیم و روزى پرارزشى برایش آماده مى ‏سازیم. (۳۱- احزاب) منسوبان و همسران پیامبر باید با رفتار خود پاسدار حرمت و موقعیت اجتماعی او باشند .در صورت مراعات این حریم و انجام صحیح مسئولیتهای خود دارای ارزش و پاداشی مضاعف خواهند بود. در غیر این صورت،امتیازی به سایرین نخواهند داشت و حتی عذابی مضاعف. زیرا کاری که آنها می کنند در واقع در دو بعد تاثیر داردیکی در حوزه فردی و یکی در حوزه اجتماعی؛ هر چند آیات فوق در مورد همسران پیامبر صلی الله علیه و آله است؛ ولى از آنجا كه ملاك و معیار اصلى؛ همان داشتن مقام و شخصیت و موقعیت اجتماعى است؛ این حكم در باره افراد دیگر كه موقعیتى در جامعه دارند نیز صادق است. بنابراین اگر فردی گناه و طاعتش تاثیری در اقبال و ادبار مردم به دین داشته باشد مشمول این حکم خواهد شد. ✅ بَد مكن كه بد افتى‌ چَه مَكَن كه خود افتى‌ اجتناب از و نسبت به دیگران، چراکه نتيجه حيله به خود انسان برمى‌گردد. وَ لا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ "...نيرنگ بد جز اهلش را فرا نگيرد (فاطر43) "مکر در اصطلاح علم اخلاق به معنای جستن راه‌های پنهان برای اذیت رساندن به مردمان است؛ لذا رذیله‌ای از رذائل قوه عاقله است و جزء مهلکات بزرگ و زشت‌ترین رذائل به حساب می‌آید که گناه شدید و بزرگی به شمار می‌رود." جامع السعادات 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
✅ روز بيست و دوم جزء بيست‌ودوم قسمت سوم ✅ دشمن انسانهاست. از طریق خوب جلوه دادن کارهای بد،کار خود را انجام میدهد. إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا يَدْعُو حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِيرِ ﴿ فاطر۶﴾ در حقيقت‏ شيطان دشمن شماست‏ شما [نيز] او را دشمن گيريد [او] فقط دار و دسته خود را مى‏ خواند (دعوت میکند) تا آنها از ياران آتش باشند. أَفَمَن زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنًا فَإِنَّ اللَّهَ يُضِلُّ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ (8) آيا آن كس كه زشتى كردارش براى او آراسته شده و آن را زيبا مى‏ بيند [مانند مؤمن نيكوكار است] خداست كه هر كه را بخواهد بى ‏راه مى‏ گذارد و هر كه را بخواهد هدايت مى‏ كند ✅ روزی با خداست. هرچه کنید خدا عوضش را میدهد. قُلْ إِنَّ رَبى يَبْسط الرِّزْقَ لِمَن يَشاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ يَقْدِرُ لَهُ وَ مَا أَنفَقْتُم مِّن شىْءٍ فَهُوَ يخْلِفُهُ وَ هُوَ خَيرُ الرَّزِقِينَ (سبا-39) سياق آيه بيان اين نكته است كه انفاق نزد خدا ضايع و گم نمى شود، بلكه خداوند آن را عوض مى دهد بنابراين جمله ((قل ان ربى يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر)) در صدر آيه براى اشاره به اين نكته است كه مساله رزق، در سعه و ضيقش به دست خدا است ، خدايى كه اگر كم روزى دهد، خزينه اش زياد نمى شود، و اگر زياد بدهد خزينه اش كم نمى گردد، آنگاه فرموده : ((و ما انفقتم من شى ء))، هر چه انفاق كنيد، چه كم و چه زياد و آن مال هر چه باشد، ((فهو يخلفه )) خدا جانشين كننده و جا پركن آن است ، و عوض آن را به شما مى دهد، يا در دنيا، و يا در آخرت ، ((و هو خير الرازقين ))، و او بهترين روزى رسان است ، براى اينكه او اگر روزى مى دهد، بلا عوض و صرفا از در جود و سخا مى دهد، ولى ديگران اگر روزى مى دهند، به عنوان قرض و معامله مى دهند، آرى مى دهند تا روزى پس بگيرند، علاوه بر اينكه او رازق حقيقى است ، و ديگران واسطه وصول رزق اويند. از تفسیر المیزان ✅ از نظر قرآن، چه کسانی هستند؟ خداوند متعال فرموده:از بندگان خدا ،تنها علما از او خشیت دارند. (فاطر۲۸) در مجمع البيان در ذيل جمله «انما يخشى اللّه من عباده العلموا...» مى گويد: از امام صادق (ع) روايت شده كه فرمود: منظور خداى تعالى از علما، آن كسى است كه عملش مصدق قولش باشد، كسى كه عملش مصدق قولش نباشد، او عالم نيست ، و نيز در حديثى آمده كه فرمودند: از همه شما عالم تر به خدا، ترسنده تر از خدا است.
📖 نکات کلیدی زندگی موفق در جزء بیستم و دوم قرآن