📚《تقویم المحسنین فی معرفة الساعات و الشهور و السنین 》
✍اثر: علامه ملا محسن فیض کاشانی (ره)
🔰 150 صفحه | #آکبند | فقط #عربی
🔰 با کاغذ مرغوب خارجی | سبک | چاپ نفیس العتبه الحسنیه المقدسه(ع)
💰 قیمت : 15/000 ت
#فیض #کاشانی #محسن #اخلاق #عرفان #حکمت #فلسفه
🔰 @Ya_mahdi_128👈سفارش
کانال ایتای ارزان سرای کتاب👇
http://eitaa.com/joinchat/2132475920C01e8258088
کانال تلگرام ارزان سرای کتاب👇
https://t.me/joinchat/AAAAAEbjp6Abv48G6MAf7g
ارزانسرایکتاببحرالعلوم
📚کتب مرتبط با آیتالله سید علی خامنه ای
📚 اجتهاد و نو آوری فکری از دیدگاه آیت الله خامنهای
🔰 400 صفحه | شومیز | نو نو
💰 قیمت : 20/000 ت
📚 دغدغه های فرهنگی
🔰 264 صفحه | شومیز | نو نو
💰 قیمت : 14/000 ت
#خامنه_ای
🔰 @Ya_mahdi_128 👈 سفارش
کانال ایتای ارزان سرای کتاب👇
http://eitaa.com/joinchat/2132475920C01e8258088
کانال تلگرام ارزان سرای کتاب👇
https://t.me/joinchat/AAAAAEbjp6Abv48G6MAf7g
ارزانسرایکتاببحرالعلوم
📚 《 مطلع عشق 》
🔰 گزیدهای از رهنمودهای آیتالله سید علی خامنه ای به " زوج های جوان "
💰 قیمت ارزان سرا : 14/500 ت
🌸 تخفیف ویژه ارزان سرا: 45 % 🌸
❌قیمتناشر: 26/000 | سایت 23/000
🔰موجودی 20عدد در طرح وچاپهای مختلف
#زن #ازدواج #خامنه_ای
🔰 @Ya_mahdi_128 👈 سفارش
کانال ایتای ارزان سرای کتاب👇
http://eitaa.com/joinchat/2132475920C01e8258088
کانال تلگرام ارزان سرای کتاب👇
https://t.me/joinchat/AAAAAEbjp6Abv48G6MAf7g
ارزانسرایکتاببحرالعلوم
🏴🌹《 #ویژه_ماه_محرم 》🌹🏴 📚 کتاب شریف "خصائص الحسینیه" ❌❌مولف محترم مدعیاست حقایق و مطالبی درباره ام
📚 《 رسانه شیعه 》
🔰 جامعه شناسی آئین های سوگواری و هیئت های مذهبی در ایران
✍اثر: استاد محسن حسام مظاهری
✅ #آکبند | 612 ص | شومیز
💰 قیمت ارزان سرا : 25/000 ت
#امام_حسن #امام_حسین #مقتل #حسین #فرهنگ_جامع #موسوعه #روضه #کربلا #عاشورا
🔰 @Ya_mahdi_128 👈 سفارش
کانال ایتای ارزان سرای کتاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/2132475920C01e8258088
کانال تلگرام ارزان سرای کتاب👇
https://t.me/joinchat/AAAAAEbjp6Abv48G6MAf7g
ارزانسرایکتاببحرالعلوم
📚 《 رسانه شیعه 》 🔰 جامعه شناسی آئین های سوگواری و هیئت های مذهبی در ایران ✍اثر: استاد محسن حسام مظ
🔴✍معرفی کتاب: کتاب حاصل پژوهشی پنج ساله در موضوع مجالس و آیینها و رسوم عزاداری است و 10 فصل را شامل میشود.
🔰فصل اول، به بررسی و تحلیل تاریخ پیدایش و تکوین آیینها و مجالس عزاداری میپردازد. فرضیه ی بنیادین کتاب، رابطه ی عزاداری و تغییر و تحولاتش با وضعیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر عصر است. از این رو در این فصل، به تفصیل در باب بسترهای اجتماعی و فرهنگی که در هر عصر سبب ظهور یک آیین یا صورت جدید در عزاداری عاشورا شده است سخن گفته شده. و همچنین به مدلهای دین داری و گفتمان دینی هر عصر و نیز مناسبات بین نهاد دین و سیاست به ترتیب در دوره های تاریخی: دوران زندگی امامان شیعه، آل بویه، سلجوقیان، مغولان، تیموریان، صفویان، افشاریان، زندیان، قاجاریان، پهلوی و انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، دوران پس از جنگ تا امروز پرداخته شده است. و به بیان تحولات سالهای اخیر در جریان مداحی و عزاداری اختصاص یافته است. تحلیل و نقد عملکرد شاهان، سلاطین، شخصیت های سیاسی و فرهنگی، مراجع تقلید، روحانیان، روشنفکران و نهادهای سیاسی در قبال عزاداری عاشورا از جمله مباحث این فصل است.
🔰فصل دو «مفاهیم و کلیات» نام دارد و به ارائه تعاریف و بررسی مفاهیم و مباحث کلی کتاب اختصاص یافته. نویسنده به تعریف مفاهیم «فرهنگ خواص»، «فرهنگ عامه»، «دین»، «دین داری»، «مناسک دینی» و «آیین های دین داران» پرداخته است. و تأکید میکند باید بین دو مفهوم دین و دین داری تفکیک قایل شد: «مفهوم دین راجع است به ذات و جوهر دین که در هاله ای از تقدس قرار دارد و مرجع تعریف اش خود شارع است؛ اما دین داری به رفتار دینی دین داران راجع است و مرجع تعریف اش فارغ از دستورات و تعاریف دین، عمل بیرونی و بروزها و نمودهای عینی و بشری دستورات دینی است.
🔰مؤلف در ادامه بین دین داری خواص و دین داری عوام نیز تفاوتهایی برمیشمرد: «بر دین داری خواص، منطق عقلی و استدلالی حاکم است. اما در دین داری عامه، منطق عاطفه و احساس حرف اول را میزند و به عبارتی ذوق محور است. و هرچه دین داری خواص بر اصول دین تکیه دارد، دین داری عوام معمولاً گرایش به التقاط دارد و از اختلاط باورهای عوام و آداب محلی به وجود می آید.
🔰نویسنده هم چنین بین مناسک دینی و آیین های دین داران نیز قایل به تمایز است: «مناسک دینی در متن دین حضور دارند و تأسیس، تعریف و تبیین چگونگی آنان و جزییات برگزاری شان در نصوص و متون اصیل دینی تصریح و تشریح شده است. در نتیجه تعریف شرایط و اشکال آنان نسبتاً ثابت و تطورناپذیر است... اما آیین های دین داران برخلاف مناسک دینی، منشأ شریعتی ندارند و تعریف شان بر عهده خود دین نیست. بلکه مقوله ای اساساً اجتماعی اند و تأسیس، تعریف و تبیین چگونگی آنها به نوع عمل و شرایط اجتماعی دین داران برمی گردد، و بتبع مانند خود دین داری تابع تحولات اجتماعی و تغییرپذیرند.»
🔰سپس مولف نتیجه میگیرد عزاداری عاشورا را باید «اولاً از زمرهی مقوله ی دین داری محسوب کرد، نه دین. ثانیاً یکی از آیین های دین داران دانست و نه یک منسک دینی. به همین دلیل این آیین که توسط امامان شیعه پایه ریزی شده بود، پس از چندی و وقتی با فرهنگ ایرانی آمیخته و در آن نهادینه شد، صورت دیگری یافت که به کلی با نمونه ی ساده و اولیه اش تفاوت داشت. صورتی که توسط خود دین داران و به تناسب فرهنگ و باورهای آنان و نیز قرائتی که در هر عصر از مذهب شیعه و قیام امام حسین(ع) داشتند، تعریف شده بود.» این فراز را میتوان لبّ همه ی مطالب و مباحث کتاب دانست. اینکه «پدیده آیینها و مجالس سوگواری علی رغم کارکرد دینی خود، اما بیش و پیش از هر چیز پدیده ای اجتماعی اند و متأثر از تغییرات و تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی».
🔰پس از تعاریف مفاهیم اساسی، نویسنده به تعریف و بررسی 7 مفهوم که آنها را «عناصر هویتی هیأتهای مذهبی» مینامد، پرداخته که عبارتند از: «کارکرد»، «سازمان»، «مخاطب»، «مدل دین داری»، «متولیان»، «مداحی» و «ادبیات».
🔰فصل 3 به بررسی مدلهای مختلفی اختصاص یافته است.که با آن ها میتوان هیأت های مذهبی را گونه بندی کرد. نویسنده با درنظرگرفتن دو معیار «سازمان» «مخاطب»، 15 مدل فرضی گونه بندی را بررسی کرده و در انتها یک مدل تلفیقی و چندبعدی را به عنوان «مدل کارکردی» پیشنهاد کرده. «طبق این مدل ـ که مدل بنیادی و زیربنایی مباحث کتاب است ـ هیأتهای مذهبی معاصر را میتوان در سه دسته «سنتی»، «انقلابی» و «عامه پسند»، به علاوه ی یکگونه فرعی «شبه هیأت ها» گنجاند.